Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sagan po srážce s motorkou z Vuelty odstoupil. A navrch dostal pokutu

Slovenský cyklista Peter Sagan odstoupil z Vuelty den poté, co ho v sobotní osmé etapě slavného závodu několik kilometrů před cílem srazil doprovodný motocykl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23i69c58h82a64l 20M70i32l41l60e49r 9966932939132

pozadavky staji Tinkoff-Saxo a predchozich pozadavku BMC ohledne zvyseni bezpecnosti cyklistu jsou na miste.

Omluva poradatele zavodu (Unipublic), zruseni druhe z pokut, penezni kompenzace ve vysi odmeny za vitezstvi v soutezi o zeleny trikot aby byla poradatelem venovana charite podle Saganova vyberu, pod patronaci UCI zmenit kriteria naboru ridicu a pravidla jejich pohybu v konvoji a pelotonu, aby byla ustavena vcas pro sezonu 2016

Je na case aby UCI udelala natlak na poradatele zavodu, aby se vzpamatovali a zajistili bezpecnost cyklistu..

http://www.cyclingnews.com/news/tinkoff-saxo-make-demands-on-vuelta-organisers-and-uci-following-sagan-moto-collision/

0/0
2.9.2015 17:21

F75r39a53n34t62i86š66e40k 79L15i52m23p43a68u30c16h 2165553606274

Vůbec se Saganovi nedivím. Cyklista se dře na trati 4-5 hod. a nějaký motorkář, který si jen veze zadek ho pár km před cílem sundá na asfalt. Těch kolizí je čím dál víc, můžou za to organizátoři, těch motorek i aut je tam čím dál víc a podle mně tam nemaj co dělat. Sagana podle mně připravili o vítězství v soutěži o zelený trikot, teď přijdou horské etapy a tam by už moc bodů nezískal. Ať radši jezdí v Americe, tam je to o něčem jiném.

+2/−1
31.8.2015 23:23

M38i37c86h77a80l 73M21i65l30l41e98r 9926772239752

8-o8-o8-o

 Vskutku velice informovany prispevek

8-o8-o8-o

0/−1
1.9.2015 4:55

O58n48d61ř65e17j 55M38a78r77e21k 9962370637209

400 příspěvků a polovina je od psychopatologického trolla. Nechutné.

+2/0
1.9.2015 6:58

M53i43c50h43a76l 73M48i51l74l53e88r 9756112199482

no to ses dobre popsal, gratuluji za sebeuprimnost

0/0
1.9.2015 7:01

J15a58n 44C30e91p71e66k 1534896530

Mohu se optat znalých problému, to byl tak zraněný, že odstoupil nebo kvůli čemu? V článku se píše jen o odřeninách. Je ho škoda, velmi jsem mu fandil. :-)

0/0
31.8.2015 12:59

M70i98c58h19a65l 83M46i56l54l75e96r 9576592119482

"jen odreniny"

 Na leve noze ma do do krve servany siroky pruh kuze, v mistech alespon 10cm siroky, zacinajici na hyzdich a jdouci az po koleno. Narazeny loket.

0/0
1.9.2015 4:58

M37i17c72h18a76l 40K54u29c40h71t62a 6613174714482

Odpověď od "znalých" jsi dostal, dokonce od toho nejpovolanějšího, který ví opravdu všechno.:-) No a já si myslím, že to je od něj truc a také se bude v klidu připravovat na MS. S odřeným zadkem a naraženou rukou jinak 99,999% cyklistů normálně pokračuje.;-)

0/0
1.9.2015 7:16

B88r60u88n15o 73B88a41t19o68r 4511283565439

Prispevky k 9. Etape - 36 a k clanku o Saganovi takmer 400 hlavne vdaka haterom a na nich reagujucich fanusikov cyklistiky . Precital som si cca 10 clankov s diskusiami o zrazeni PS motorkou a 99 % diskutujucich riesi ci sa Sagan nezranil a ako riesit tieto mnoziace sa pripady

+1/0
31.8.2015 9:24

M50i56c97h42a80l 64M63i93l44l22e22r 9266792279472

upresneni vinika: Motorka neutralniho servisu Shimano

Neutralni servis poskytuje Shimano, ridice motorek vybira vedeni Vuelty - jak Shimano ve svem prohlaseni neopomnelo zduraznit, aby se zbavilo mozneho spojeni jejich jmena se Saganovym zranenim a ujme na vlastni reputaci.

Ted se kazdy utika schovat kam muze, aby se ho nedotkla negativni odezva ve svete a pripadne soudeni se o kompenzaci ze strany Sagana a Tinkova.

0/−2
31.8.2015 6:11

M13i31c39h84a15l 88M18i96l70l95e73r 9476742639482

Mym zdrojem je prohlaseni firmy Shimano.

"Velezkuseny cyklisticky zavodnik" Krasa, ktery se projevuje zakladnimi neznalostmi co se organizace dulezitych cyklistickych zavodu tyce, nesouhlasi. Mozna by mel uverejnit jaka ma k dispozici fgakta a z jakych zdroju.

0/−1
31.8.2015 6:46
Foto

M34i22l97a85n 89S24o63u29š35e17k 9836917541472

Nejsem cyklista. nejsem závodník. jsem divák, co docela rád na ty věci kouká v televizi. Takže jn můj laický pohled:

počet doprovodných aut se mi zdá neskutečně velký. nevím proč a nač tam všechny ty vozy jsou, asi mají své důležité úkoly a poslání, ale je jich tam prostě moc.

Motorek je tam ještě snad víc. Záběry pro Tv jsou hezké, bez nich by to těžko šlo vysílat... ale je opravdu nutné, aby těch motorek tam byly desítky, aby projížděly všechny mezi závodníky a to třeba i ve sjezdech, kde přestávají stačit cyklistům a pletou se jim tam? nevím, zda jsou to běžné benzínové motorky a skůtry... asi ano, už jen ty výfukové plyny, které musí závodníci jedoucí často "na plné plíce" dýchat.. no nevím, ale třeba z TdF.. velké stoupání, cyklisti makaj na plno na úzké silnici.. 3 motorky přímo před nimi, 2 za nimi a dvě se proplétají přímo mezi cyklisty.. občas na ně i zatroubí aby uhnuli.....

A vadí mi.. nebo spíš jsem překvapený z dojezdů obvykle na horských prémiích... diváci namačkaní přímo na silnici z obou stran, fotí, mávají, gestikulují... a závodníci mají často metr metr a půl volné silnice... často se divím že nedochází k úrazům diváků i cyklistů, tak jako tak to ale cyklisty musí omezovat...

Je tohle skutečně nutné? Není lepší mít raději 3 nebo 4 vrtulníky, než 20 motorek?

Jsem laik, takže to beru jen z pohledu diváka TV, snad mě tedy neukamenujete tady..

+6/0
31.8.2015 2:06

M76i88c92h71a93l 16M46i22l43l50e53r 9426592379462

kdyz se rekne doprovodna motorka, laici si obvykle predstavi kamery, nic jineho. Pritom motorka je ta necastejsi a nejpraktictejsi vozidlo, bez nejz se zadny svetovy cyklisticky zavod nezmuze. Jede pred zavodem, za nim, spojka mezi celem zavodu a jeho koncem, ktery muze byt treba pul hodiny pozadu. Pouziva se pro nektere rozhodci, komunikace, ochranu zavodniku vpredu, vzadu, mezi skupinami, prorazi celo kazde skupiny ktera jede do vrchu, kdyz blbci s mobily a kamerami lezou do cesty, pouziva se jako neutralni servis v pripade defektu,(vysvetleno driv), jako oznamovaci tabule zavodnikum atd atd.

 Doprovodna auta patrici tymum (kazdy tym ma narok na 2), jsou tam auta neutralniho servisu s celymi koly na strese pro pomoc zavodnikum kdyz se k nim nemuze dostat tymove auto - nelze predjizdet peloton pokazde, kdykoli jezdec v unikove skupine ma rozbite kolo, auta s rozhodcimi, s vedenim zavodu, nekdy s prominentnimi hosty ( francouzsky prezident nebo ministr pro sport pri navsteve TDF), reprezentaci UCI, jury UCI a samozrejme auta sponzora jako Skoda (PR), komunikacni, lekari, bezpecaci, ambulance....... A v to nepocitam karavanu vozidel: nakladaku, dodavek a tymovych autobusu, sponzorskych aut a nakladacku atd atd, ktera odjizdi par hodin pred zacatkem etapy a jede vpredu pred zavodem, plus dalsi vozidla ktera jedou vzadu za zavodem.

Usporadat zavod svetove urovne jako TDF neznamena jenom nejakych 200 jezdcu na silnici a k nim "par bafunaru a kamer" , ale celkem asi 4500 ucastniku kolem.

+1/−2
31.8.2015 5:01

M16i26c88h40a94l 86M10i27l93l37e33r 9486122139772

k vyctu motorek a aut jsem zapomnel dodat: nejen TV zeme poradatele, ktera je oficialnim zdrojem TV prenosu, ale vseobecne media (fotografove a novinari) z agentur celeho sveta

0/−2
31.8.2015 6:05

L30a95c63i 58S93u17s80t75e80k 7570127222776

zajima mne tvuj nazor na to

kdyz se stane podobna nehoda( ridic srazi jezdce k zemi)

NEMEL BY SNAD POCKAT A NE POKRACOVAT V JIZDE KUPREDU?

(kdyz uz pro nic tak k ohleduplnosti k slabsi obeti srazky..)

0/0
31.8.2015 14:45

M56i41c56h64a35l 82M29i89l94l61e58r 9606752709972

IMHO ano, rozhodne, ale zalezi take na pokynech vedeni zavodu.

Nevim proc zrovna tenhle motorkar ujel, nebylo to nikde doposud vysvetleno. Jenom je o nem znamo, ze jeste pred nehodou zadal o povoleni predjet skupinu a dostal ho. Zrejme byl zapotrebi vepredu, proc - neslysel jsem.

To je asi tak jedine, proc mozna pokracoval v jizde. Napadlo me jestli treba mu nekdo z vedeni rekl "jed dopredu, tam zastav a pockej na vysetreni".

V normalnich pripadech jsou ridici, kteri nabrali zavodnika, okamzite stazeni ze zavodu odebranim akreditace. Tohle jsou Spanele, nevim jakou maji proceduru.

0/0
31.8.2015 19:16

K43a70r66e44l 19V65o30h56n78o10u43t 4388359500177

Byla tam ujetá skupina, která ale ještě nebyla moc daleko. Vlastní auta tam zřejmě ještě nemohla, tak jel neutrál.

Proč ale na tak široké silnici předjížděl balík tak nebezpečně?

0/0
2.9.2015 10:41

M81i92c74h31a70l 62M79i67l23l29e83r 9866342439142

horkokrevny Spanel neuvazoval a hnal se vpred?

 Vzhledem k opakovanym pripadum, kdy cyklista byl nabran autem ci motorkou z konvoje (alespon 4 pripady letos, mozna vic), meli by poradatele zavodu udelat radikalni zmeny ve vyberu a priparve ridicu.

Vyhodit vinika okamzite ze zavodu a odebrat mu akreditaci po tom, co zavinil nehodu, je ocekavany nasledek, ale asi stejne ucinny jako zavrit dvere mastale po tom, co kun utekl.

Lepsi vyber a trenink ridicu jako prevence je jedina mozna cesta IMHO.

0/0
2.9.2015 11:32

M97i27c46h81a41l 20M89i66l12l22e36r 9846772639902

PS. vrtulniky maji omezenou funkci, protoze zalezi na povetrnostnich podminkach, vegetaci dole, preletavani nad narodnim parkem, ktere je v nizsich vyskach zakazano, nemohou motorky ve vsech jejich funkcich nahradit a jejich provoz je podstatne drazsi nez cele "hejno" motorek.

0/−1
31.8.2015 5:04

M53i92c49h87a78l 64M84i53l10l45e63r 9126522249352

je videt, ze Krasa zuri. To je dobre, aspon ukazuje co je v jeho hlave.:-P

+1/0
31.8.2015 6:48

M77a94r22e73k 11O26p 9919533180953

Naučte se používat trojtečky, text nejde číst a mění jeho význam. Děkuji.

0/0
31.8.2015 12:55

F91r35a71n19t43i77š11e14k 31D75r89b46o46h64l48a22v 6721454456

Poslední 3 roky je toho nějak moc. Neutrály už sundali více cyklistů a je pořád ticho. Nevím kdo je řídí, ale měl by to být opravdu zkušený borec a hlavně musí dávat stále pozor. Pak jsou tu řidiči tzv VIP hostů a to je fakt peklo. Sám jsem je zažil na závodech, když jsem řídil mechaničák. Sagan a jeho tým, by se měl opravdu ozvat a chtít náhradu. Ozývat by se měli všichni takto postižení závodníci.

+3/0
30.8.2015 23:21

M76i18c47h52a76l 43M41i71l14l61e74r 9606492409902

nevim, kde zdejsi chytrolini sebrali, ze se jednalo o motorku s kameramanem. Rikal to snad Pepa v Dolni hospode?

 Byl to "neutral service", tedy motorka, ktera zajistuje asistenci jezdcum v pripade defektu -v unicich, kopcich, na uzkych usecich a podobne, kdy je peloton roztrhan na skupiny a tymova auta zezadu se nemohou dostat dopredu k jezdcum vcas, nebo se do toho useku nemohou dostat vubec ( v nektyerych horskych vyslapech).

Je znamo, ze jezdci nesmeji (pod penezni a casovou pokutou) prijmout pomoc od jineho tymu a museli by v pripade defektu stat u pankejtu klidne celou radu minut, nez by se k nim dostalo jedno ze 2 tymovych aut. Proto maji poradatele radu motorek s neutralnim servisem, ktery muze pomoci kteremukoliv zavodnikovi.

+4/−2
30.8.2015 20:51

J86e38n23d44a 65K67r61á96s31a 1489446408

Neskutečné množství " organizátorů" mne už záráželo  při sledování TdF. Není přece možné,aby závodníci  ještě sledovali překážející doprovod !  Vrchlom blbosti,je pokuta poškozenému ! Toho kdo o ní rozhodl,by měli doživotně vyloučit z cyklistické federace !!

+6/−9
30.8.2015 16:47

P58e57t34r 87B52á56č17a 8415876545825

Kdyby tam nebyl doprovod s kameraman apod. Tak si můžou tak akorát jezdit po poli a ne za ty šílený peníze co berou. Prostě to k tomu patří a musejí s tím počítat.

+8/−8
30.8.2015 17:00

L93a74c12i 15S96u51s55t25e50k 7160547762196

zavist? vysku platu urcuje trh ne zasluhy

+2/−6
30.8.2015 18:10

M98a37r79t77i25n 20H25a13r42t12i81g 9239784732326

To přeci není o závisti, vždyť má pravdu. Aby se v tom cirkusu točili velký peníze tak je potřeba zájem diváků a tím i sponzorů. A k tomu jsou (bohužel) potřeba ty doprovodný motorky...

+5/−5
30.8.2015 19:22

J14e42n98d13a 42K55r28á69s63a 1619646558

Kameramani stačí dva,a nemusí se motat závodníkům do cesty !  Peletonem jede zbytečné množství darmožroutů,kteří by mohli jet až na konci :-P

0/−4
30.8.2015 20:21

M74i32c93h34a14l 80M24i88l24l75e39r 9256762389782

1)ty vis houbelec, kolik kameramanu je zapotrebi na prenos !!

Vsadil bych se, ze bys byl prvni, kdo by si trpce stezoval, ze neni dostatek prehledu co se deje na trati, kdyz se peloton roztrha v nejblizsim prudsim kopci.

2) nejednalo se o motorku s kameramanem, ale o "neutral service" tedy servisni motorku pomahajici zavodnikum pri defektu, kdyz se k nim nemuze dostat jejich tymove auto a hrozi jim casova ztrata.

 Navic motorkar pozadal vedeni zavodu o povoleni predejet skupinu, protoze se potreboval se servisem dostat dopredu. Ze byl neopatrny, to ho samozrejme neomlouva, ale bylo by dobre, kdyby sis zjistil fakta, nez vyletnes jako cert z krabicky a napises nesmysly.

+4/−3
30.8.2015 20:40

J61e71n29d90a 27K77r33á21s18a 1179506438

Ještě napiš,že ty motorky jsou tam důležitější jak ti závodníci,;-D

+2/−5
30.8.2015 20:44

M63i80c67h26a25l 59M64i50l79l48e77r 9776422649832

jak rikam, vis houbelec a chapes jeste mene. jenom kecasRv

+1/−1
30.8.2015 20:52

J17e37n12d82a 36K14r75á66s96a 1439696468

To bude tím,že jsem na kole závodil ! Veškerý cirkus kolem,se musí přízpůsobit závodníkům,ne oni jemu !:-P

+2/0
30.8.2015 20:55
Foto

R77o50m21a85n 27K62r46a60t18o56c59h23v64i22l 1867978238939

Hm to ale není pravda. Typicky závodník bez znalosti pravidel.

+2/0
30.8.2015 20:58

M51i58c62h92a26l 82M15i33l24l38e86r 9236692819542

ty predevsim neumis cist ani chapat, ty zavodniku! Pokud jsi zavodil, vypada to, ze asi jenom nohama a ne hlavou.

Nenapsal jsem, ze motorky jsou dulezitejsi nez zavodnici, to sis tam vymyslel sam!!Vysvetloval jsem funkci neutralniho servisu v etapovem zavode.

Tak nejak se mi z tvych prispevku zda, ze jsi se ve svych zavodech s neutralnim servisem nesetkal, takze ani nevis o co jde a o cem pisi.

+1/−2
30.8.2015 21:11

J23e85n10d68a 62K60r24á94s14a 1759596768

Pořád píšeš  blbosti ! Při závodě,jsou nejdůležitějši závodníci,a nějaký " neutrální servis,je má pozorovat popř předjíždět z dálky a opatrně  :-(

+1/−2
30.8.2015 21:17

M88i28c23h27a76l 53M13i91l21l83e84r 9346372799922

1) tak znovu: neumis cist ani chapat, protoze opakovane tvrdis neco co jsem nerekl

 2) je jasne, ze tva zavodnicka praxe se tyka asi tak urovne krajskych preboru, protoze nemas prakticke zkusenosti s kameramany ani s neutralnim servisem

+1/−3
30.8.2015 22:17

L48a17c72i 93S86u77s67t51e35k 7850397592436

v posledni dobe si nejak podrazdeny

kazdeho 2.(nejenom mne) obvinujes ze neumi cist psat, chapat etc.) mene komentovani chovani v cetu by nezaskodilo, jinak nic osobni nemam , vuci tobe uz vubec ne!

+1/0
31.8.2015 14:42

J36e62n57d26a 65K16r26á15s10a 1219196698

Takže "neutrální servis "  kameramani,rozhodčí mohou překážet závodníkům,brzdit je ? To by si mohli udělat závod bez cyklistů,aby měli dost prostoru na svoji důležitou činnost Rv;-D )́

0/0
31.8.2015 6:24

M65i88c42h38a10l 75M40i81l66l75e86r 9416812729982

opakuji po x-te? Umis cist? NE.

 Umis chapat precteny text? NE.

 Meles to same a LZES.

0/−1
31.8.2015 6:49

J30e75n86d40a 47K92r69á65s58a 1359686678

Zato  tebou neustále omílané kraviny,že by závodníci  měli brát ohledy na doprovod ,mají logiku která hraničí s duševní chorobou....;-)

0/−2
31.8.2015 6:56

M31i63c87h48a95l 62M33i30l87l35e23r 9356202979772

",že by závodníci  měli brát ohledy na doprovod"

to jsem nikde nenapsal. Ty neumis cist, neumis chapat a navic LZES.

0/−1
31.8.2015 6:59

P75a60v74e26l 43N91e16d94ě38l22a 5796710764951

tvl bacha. Ať ti nepraskne žilka.

0/0
31.8.2015 16:13

M33i83c12h41a17l 19M27i77l36l90e77r 9586522219942

Vsiml jsem si od drivejska, ze se nejak prilis upinas na nemoci krevniho obehu. Pan doktor te varoval a ty jako nezistnou sluzbu varujes jine?

Dekuji za projev starostlivosti, ale neni treba.

0/0
1.9.2015 7:00

M62i61l30o48š 24B92r14a82d18í34k 3756249677588

Někdy se dělá víc pro média než pro cyklisty, jsou za tím velké peníze a těžko se to změní, už to není sport, ale show.

+8/−1
30.8.2015 16:27

M35i26c90h55a33l 63M50i20l92l12e88r 9596972339832

NEBYLA TO MOTORKA S KAMEROU!!!!!!!!

 ale "neutral service" - servisni motorka na pomoc jezdcum pri defektu, kdyz se k nim nemuze dostat tymove auto zezadu.!!!!!!

+1/−1
30.8.2015 20:42

M48i83l48o94š 10B75r59a58d32í62k 3136299117928

Takže nesouhlasíte s mým názorem, že se z toho sportu stává show a je důležitější spíše efekt než sportovní výsledky. Těch motorek je tam pořád víc a ne na pomoc cyklistům a o tom mluvil i Sagan. Nejde o tuto konkretní motorku, ale o to, že je těchto případů pořád víc.

+1/0
31.8.2015 8:59

M16i41c93h58a29l 11M73i86l12l29e56r 9536512689282

etapove zavody stoji na tom, ze je to show. A uz hodne dlouho. Pro divaky na trati a dalsi stovky milionu u televize na celem svete. TDF je treti nejvetsi sportovni "show" na svete, po OH a MS v kopane. Sport je show a bud se s tim lide smiri, nebo ti puritani mezi nimi se na to nebudou divat. Maji svobodnou volbu.

Je jasne, ze zavodnik, ktereho sejme motorka, si bude stezovat, ze je jich prilis moc. Lide si neuvedomuji kolik motorek je v takovem zavode zapotrebi, protoze obvykle mysli jenom na ty, ktere vozi kamery - a tech je jen male %. Pri TDF si tady diskuteri stezovali, ze v nekterych horskych usecich televize neukazovala ceske cyklisty. K videni nebyli ani nekteri dalsi favorite protoze - jak komentatori vysvetlili- peloton byl roztrhany na radu skupin, na motorkach to snimaly jen TRI kamery a helikoptera mela velmi omezeny vyhled kvuli vegetaci. V jinem pripade pres narodni park, helikoptery nedostaly povoleni sletnout niz a zabiraly to jen z velke vysky a co bylo videt, bylo jen diky kameram na motorkach.

Motorky nejsou v cyklistickych zavodech pro pohodli, ale pro skutecnou praci a nic jineho. Na nich si nikdo sunky nevozi pro plezir, na rozdil od nekterych aut v konvoji, v nichz se vezou i ruzne celebrity, hoste sponzoru, poradatelu a dokonce i jednotlivych staji.

 Cykliste zvlast oceni motorky pri vyslapu do vrchu, kdyz jim prorazi cestu mezi rozvasnenymi fanousky a uzaviraji to za nimi. Nebo kdyz maji defekt a motorka neutralniho servisu je pomuze rychle vratit zpet do zavodu a neztrati moc casu cekanim.

Souhlasim, ze tech nehod bylo prilis mnoho - a nektere byly zpusobeny auty.Vuhodit ridice na miste ze zavodu nepopmaha. Aby se to zlepsilo, poradatele musi byt v budoucnu narocnejsi pri vyberu kandidatu a usporadat predem radny vycvik ridicu.

Osobne si myslim, ze prijde doba, kdy nektere motorky budou eventuelne nahrazeny drony- ekonomicke a bezpecne reseni- ale prozatim technologie jeste tak daleko nedospela.

0/0
1.9.2015 7:29

M59i63l93o80š 97B69r50a36d29í67k 3826749667678

Máte pravdu. Je znát, že tomuto sportu rozumíte. Já jsem však příznivec sportu bez nějaké show. Jde mi o výkony sportovců, ne o aféry kolem a reklamy s ním spojené. Dalo by se říct, že bez toho to nejde, ale proč to kdysi dříve šlo. Dnes sledují MS v hokeji lidé, kteří hokeji vůbec nerozumí a znají jen Jágra. Nebo z jezdeckého sportu sledují jen Velkou pardubickou a Váňu a pořádně ani nechápou dostihy jako takové. Je to jiný svět a já jsem příznivcem toho čistého sportu bez příkras a reklamy.

0/0
1.9.2015 8:36

M92i30c44h48a26l 85M69i94l10l78e32r 9206602809292

problem je v tom, ze drive sportovni nadsenci provozovali sport po praci, jako doplnek. Nebo se jim zabyvali ti, kdo meli bohate zazemi a nemuseli pracovat 40-48hodin denne.

Vzdyt novodobe OH byly puvodne zavedeny s umyslem "uslechtile kratochvile pro syny rodin ze spolecnosti".

Pozdeji se prislo na to, ze k uspechu jsou zapotrebi stale zvysujici se vykon a trenink 3x tydne po praci nestaci. Nastala era "amateru z mirumilovnych zemi", zamestnanych v armade, policii nebo jinych statnich podnicich, kteri byli placeni aby trenovali a zavodili. V zamestnani se objevili leda mimo sezonu. (Mama pracovala v tehdejsim CKD Sokolovo a mezi kolegy mela hokejisty Tikala a Guta. Ujcik z Becka byl v praci o neco casteji). V ce-ese-ser kluby jako vsechny ty Dukly a Rude Hvezdy (policajti a statni sluzba) vedly domaci ligu v rade sportu.

Sportovci se proste nemohli uzivit bez statni nebo sponzorske podpory a podavat vykony, jake od nich publikum ocekavalo.

Kdyz MOV konecne priznal realitu, ze prisne amaterstvi je nerealisticke, otevrely se dvere profesionalismu vsude a tak to je dodnes. Bez penez sponzoru a podpory medii dnes zadny spickovy sport neexistuje, takova je realita. A media vsude na svete dobre vedi, ze vetsina lidi se mnohem radsi podiva na profiky nez na okresni prebory.

0/0
1.9.2015 9:09

M48i55l33o90š 40B72r97a18d47í12k 3336659157738

Jde mi o to, že někdy už to není vůbec o sportu, ale spíše o těch aktivitách okolo. Není to podpora sponzorů sportovcům, ale reklamě na sport nabalené, ale to by mi ještě ani tak nevadilo jako obrovský tlak bulváru na to mít za každou cenu nějaké aféry nebo nějaké výstřelky, které se sportem vůbec nesouvisí, ale je stále větší zájem něco na ten sport nabalit. Na OH se proto na úkor tratidičních sportů prosazují ty divácky atraktivní jako např. plážový volejbal nebo akrobatické lyžování, tedy disciplíny, které jsou opravdu jen na podívání a sport je jaksi vedlejší.

0/0
1.9.2015 10:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze