Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sagan po srážce s motorkou z Vuelty odstoupil. A navrch dostal pokutu

Slovenský cyklista Peter Sagan odstoupil z Vuelty den poté, co ho v sobotní osmé etapě slavného závodu několik kilometrů před cílem srazil doprovodný motocykl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M36i29c68h33a63l 84M51i70l62l14e60r 9356232659622

pozadavky staji Tinkoff-Saxo a predchozich pozadavku BMC ohledne zvyseni bezpecnosti cyklistu jsou na miste.

Omluva poradatele zavodu (Unipublic), zruseni druhe z pokut, penezni kompenzace ve vysi odmeny za vitezstvi v soutezi o zeleny trikot aby byla poradatelem venovana charite podle Saganova vyberu, pod patronaci UCI zmenit kriteria naboru ridicu a pravidla jejich pohybu v konvoji a pelotonu, aby byla ustavena vcas pro sezonu 2016

Je na case aby UCI udelala natlak na poradatele zavodu, aby se vzpamatovali a zajistili bezpecnost cyklistu..

http://www.cyclingnews.com/news/tinkoff-saxo-make-demands-on-vuelta-organisers-and-uci-following-sagan-moto-collision/

0/0
2.9.2015 17:21

F88r61a48n89t77i97š96e85k 90L50i72m94p50a97u35c94h 2325193836724

Vůbec se Saganovi nedivím. Cyklista se dře na trati 4-5 hod. a nějaký motorkář, který si jen veze zadek ho pár km před cílem sundá na asfalt. Těch kolizí je čím dál víc, můžou za to organizátoři, těch motorek i aut je tam čím dál víc a podle mně tam nemaj co dělat. Sagana podle mně připravili o vítězství v soutěži o zelený trikot, teď přijdou horské etapy a tam by už moc bodů nezískal. Ať radši jezdí v Americe, tam je to o něčem jiném.

+2/−1
31.8.2015 23:23

M57i11c77h35a15l 11M87i17l70l72e25r 9346432869952

8-o8-o8-o

 Vskutku velice informovany prispevek

8-o8-o8-o

0/−1
1.9.2015 4:55

O87n36d72ř58e98j 46M51a69r35e76k 9932110967679

400 příspěvků a polovina je od psychopatologického trolla. Nechutné.

+2/0
1.9.2015 6:58

M62i61c98h28a42l 52M14i87l90l88e98r 9726912849122

no to ses dobre popsal, gratuluji za sebeuprimnost

0/0
1.9.2015 7:01

J42a11n 31C35e73p91e17k 1364316570

Mohu se optat znalých problému, to byl tak zraněný, že odstoupil nebo kvůli čemu? V článku se píše jen o odřeninách. Je ho škoda, velmi jsem mu fandil. :-)

0/0
31.8.2015 12:59

M10i98c11h41a82l 44M74i21l23l68e74r 9576702819862

"jen odreniny"

 Na leve noze ma do do krve servany siroky pruh kuze, v mistech alespon 10cm siroky, zacinajici na hyzdich a jdouci az po koleno. Narazeny loket.

0/0
1.9.2015 4:58

M77i54c82h67a70l 18K56u52c96h43t90a 6903674954452

Odpověď od "znalých" jsi dostal, dokonce od toho nejpovolanějšího, který ví opravdu všechno.:-) No a já si myslím, že to je od něj truc a také se bude v klidu připravovat na MS. S odřeným zadkem a naraženou rukou jinak 99,999% cyklistů normálně pokračuje.;-)

0/0
1.9.2015 7:16

B37r86u17n20o 16B31a56t87o90r 4871663885569

Prispevky k 9. Etape - 36 a k clanku o Saganovi takmer 400 hlavne vdaka haterom a na nich reagujucich fanusikov cyklistiky . Precital som si cca 10 clankov s diskusiami o zrazeni PS motorkou a 99 % diskutujucich riesi ci sa Sagan nezranil a ako riesit tieto mnoziace sa pripady

+1/0
31.8.2015 9:24

M20i90c28h41a56l 76M12i20l30l57e75r 9736412379912

upresneni vinika: Motorka neutralniho servisu Shimano

Neutralni servis poskytuje Shimano, ridice motorek vybira vedeni Vuelty - jak Shimano ve svem prohlaseni neopomnelo zduraznit, aby se zbavilo mozneho spojeni jejich jmena se Saganovym zranenim a ujme na vlastni reputaci.

Ted se kazdy utika schovat kam muze, aby se ho nedotkla negativni odezva ve svete a pripadne soudeni se o kompenzaci ze strany Sagana a Tinkova.

0/−2
31.8.2015 6:11

M84i40c46h40a29l 32M11i78l21l43e93r 9796662479612

Mym zdrojem je prohlaseni firmy Shimano.

"Velezkuseny cyklisticky zavodnik" Krasa, ktery se projevuje zakladnimi neznalostmi co se organizace dulezitych cyklistickych zavodu tyce, nesouhlasi. Mozna by mel uverejnit jaka ma k dispozici fgakta a z jakych zdroju.

0/−1
31.8.2015 6:46
Foto

M82i26l68a84n 18S85o80u98š49e63k 9886597841962

Nejsem cyklista. nejsem závodník. jsem divák, co docela rád na ty věci kouká v televizi. Takže jn můj laický pohled:

počet doprovodných aut se mi zdá neskutečně velký. nevím proč a nač tam všechny ty vozy jsou, asi mají své důležité úkoly a poslání, ale je jich tam prostě moc.

Motorek je tam ještě snad víc. Záběry pro Tv jsou hezké, bez nich by to těžko šlo vysílat... ale je opravdu nutné, aby těch motorek tam byly desítky, aby projížděly všechny mezi závodníky a to třeba i ve sjezdech, kde přestávají stačit cyklistům a pletou se jim tam? nevím, zda jsou to běžné benzínové motorky a skůtry... asi ano, už jen ty výfukové plyny, které musí závodníci jedoucí často "na plné plíce" dýchat.. no nevím, ale třeba z TdF.. velké stoupání, cyklisti makaj na plno na úzké silnici.. 3 motorky přímo před nimi, 2 za nimi a dvě se proplétají přímo mezi cyklisty.. občas na ně i zatroubí aby uhnuli.....

A vadí mi.. nebo spíš jsem překvapený z dojezdů obvykle na horských prémiích... diváci namačkaní přímo na silnici z obou stran, fotí, mávají, gestikulují... a závodníci mají často metr metr a půl volné silnice... často se divím že nedochází k úrazům diváků i cyklistů, tak jako tak to ale cyklisty musí omezovat...

Je tohle skutečně nutné? Není lepší mít raději 3 nebo 4 vrtulníky, než 20 motorek?

Jsem laik, takže to beru jen z pohledu diváka TV, snad mě tedy neukamenujete tady..

+6/0
31.8.2015 2:06

M89i57c54h82a55l 63M94i81l57l19e78r 9716942409762

kdyz se rekne doprovodna motorka, laici si obvykle predstavi kamery, nic jineho. Pritom motorka je ta necastejsi a nejpraktictejsi vozidlo, bez nejz se zadny svetovy cyklisticky zavod nezmuze. Jede pred zavodem, za nim, spojka mezi celem zavodu a jeho koncem, ktery muze byt treba pul hodiny pozadu. Pouziva se pro nektere rozhodci, komunikace, ochranu zavodniku vpredu, vzadu, mezi skupinami, prorazi celo kazde skupiny ktera jede do vrchu, kdyz blbci s mobily a kamerami lezou do cesty, pouziva se jako neutralni servis v pripade defektu,(vysvetleno driv), jako oznamovaci tabule zavodnikum atd atd.

 Doprovodna auta patrici tymum (kazdy tym ma narok na 2), jsou tam auta neutralniho servisu s celymi koly na strese pro pomoc zavodnikum kdyz se k nim nemuze dostat tymove auto - nelze predjizdet peloton pokazde, kdykoli jezdec v unikove skupine ma rozbite kolo, auta s rozhodcimi, s vedenim zavodu, nekdy s prominentnimi hosty ( francouzsky prezident nebo ministr pro sport pri navsteve TDF), reprezentaci UCI, jury UCI a samozrejme auta sponzora jako Skoda (PR), komunikacni, lekari, bezpecaci, ambulance....... A v to nepocitam karavanu vozidel: nakladaku, dodavek a tymovych autobusu, sponzorskych aut a nakladacku atd atd, ktera odjizdi par hodin pred zacatkem etapy a jede vpredu pred zavodem, plus dalsi vozidla ktera jedou vzadu za zavodem.

Usporadat zavod svetove urovne jako TDF neznamena jenom nejakych 200 jezdcu na silnici a k nim "par bafunaru a kamer" , ale celkem asi 4500 ucastniku kolem.

+1/−2
31.8.2015 5:01

M64i67c25h49a90l 38M21i30l54l75e26r 9546382539482

k vyctu motorek a aut jsem zapomnel dodat: nejen TV zeme poradatele, ktera je oficialnim zdrojem TV prenosu, ale vseobecne media (fotografove a novinari) z agentur celeho sveta

0/−2
31.8.2015 6:05

L33a61c24i 32S83u19s82t76e88k 7170377362626

zajima mne tvuj nazor na to

kdyz se stane podobna nehoda( ridic srazi jezdce k zemi)

NEMEL BY SNAD POCKAT A NE POKRACOVAT V JIZDE KUPREDU?

(kdyz uz pro nic tak k ohleduplnosti k slabsi obeti srazky..)

0/0
31.8.2015 14:45

M72i13c59h76a11l 37M53i33l21l93e26r 9806492669262

IMHO ano, rozhodne, ale zalezi take na pokynech vedeni zavodu.

Nevim proc zrovna tenhle motorkar ujel, nebylo to nikde doposud vysvetleno. Jenom je o nem znamo, ze jeste pred nehodou zadal o povoleni predjet skupinu a dostal ho. Zrejme byl zapotrebi vepredu, proc - neslysel jsem.

To je asi tak jedine, proc mozna pokracoval v jizde. Napadlo me jestli treba mu nekdo z vedeni rekl "jed dopredu, tam zastav a pockej na vysetreni".

V normalnich pripadech jsou ridici, kteri nabrali zavodnika, okamzite stazeni ze zavodu odebranim akreditace. Tohle jsou Spanele, nevim jakou maji proceduru.

0/0
31.8.2015 19:16

K70a34r18e28l 65V12o80h34n33o71u78t 4628419830157

Byla tam ujetá skupina, která ale ještě nebyla moc daleko. Vlastní auta tam zřejmě ještě nemohla, tak jel neutrál.

Proč ale na tak široké silnici předjížděl balík tak nebezpečně?

0/0
2.9.2015 10:41

M66i24c48h14a92l 28M22i52l51l77e76r 9466952179902

horkokrevny Spanel neuvazoval a hnal se vpred?

 Vzhledem k opakovanym pripadum, kdy cyklista byl nabran autem ci motorkou z konvoje (alespon 4 pripady letos, mozna vic), meli by poradatele zavodu udelat radikalni zmeny ve vyberu a priparve ridicu.

Vyhodit vinika okamzite ze zavodu a odebrat mu akreditaci po tom, co zavinil nehodu, je ocekavany nasledek, ale asi stejne ucinny jako zavrit dvere mastale po tom, co kun utekl.

Lepsi vyber a trenink ridicu jako prevence je jedina mozna cesta IMHO.

0/0
2.9.2015 11:32

M21i88c92h11a36l 32M89i65l12l54e53r 9476572949762

PS. vrtulniky maji omezenou funkci, protoze zalezi na povetrnostnich podminkach, vegetaci dole, preletavani nad narodnim parkem, ktere je v nizsich vyskach zakazano, nemohou motorky ve vsech jejich funkcich nahradit a jejich provoz je podstatne drazsi nez cele "hejno" motorek.

0/−1
31.8.2015 5:04

M14i80c53h57a61l 41M74i82l52l77e66r 9406892169222

je videt, ze Krasa zuri. To je dobre, aspon ukazuje co je v jeho hlave.:-P

+1/0
31.8.2015 6:48

M60a13r56e85k 75O70p 9709303940223

Naučte se používat trojtečky, text nejde číst a mění jeho význam. Děkuji.

0/0
31.8.2015 12:55

F65r86a25n23t36i25š67e97k 14D30r81b69o91h36l47a62v 6361604356

Poslední 3 roky je toho nějak moc. Neutrály už sundali více cyklistů a je pořád ticho. Nevím kdo je řídí, ale měl by to být opravdu zkušený borec a hlavně musí dávat stále pozor. Pak jsou tu řidiči tzv VIP hostů a to je fakt peklo. Sám jsem je zažil na závodech, když jsem řídil mechaničák. Sagan a jeho tým, by se měl opravdu ozvat a chtít náhradu. Ozývat by se měli všichni takto postižení závodníci.

+3/0
30.8.2015 23:21

M53i79c22h98a70l 64M47i34l95l91e29r 9276152829862

nevim, kde zdejsi chytrolini sebrali, ze se jednalo o motorku s kameramanem. Rikal to snad Pepa v Dolni hospode?

 Byl to "neutral service", tedy motorka, ktera zajistuje asistenci jezdcum v pripade defektu -v unicich, kopcich, na uzkych usecich a podobne, kdy je peloton roztrhan na skupiny a tymova auta zezadu se nemohou dostat dopredu k jezdcum vcas, nebo se do toho useku nemohou dostat vubec ( v nektyerych horskych vyslapech).

Je znamo, ze jezdci nesmeji (pod penezni a casovou pokutou) prijmout pomoc od jineho tymu a museli by v pripade defektu stat u pankejtu klidne celou radu minut, nez by se k nim dostalo jedno ze 2 tymovych aut. Proto maji poradatele radu motorek s neutralnim servisem, ktery muze pomoci kteremukoliv zavodnikovi.

+4/−2
30.8.2015 20:51

J41e45n61d26a 64K61r52á14s73a 1479246568

Neskutečné množství " organizátorů" mne už záráželo  při sledování TdF. Není přece možné,aby závodníci  ještě sledovali překážející doprovod !  Vrchlom blbosti,je pokuta poškozenému ! Toho kdo o ní rozhodl,by měli doživotně vyloučit z cyklistické federace !!

+6/−9
30.8.2015 16:47

P74e26t82r 44B33á66č67a 8605396435455

Kdyby tam nebyl doprovod s kameraman apod. Tak si můžou tak akorát jezdit po poli a ne za ty šílený peníze co berou. Prostě to k tomu patří a musejí s tím počítat.

+8/−8
30.8.2015 17:00

L11a37c54i 13S59u78s33t88e50k 7730307632756

zavist? vysku platu urcuje trh ne zasluhy

+2/−6
30.8.2015 18:10

M94a25r72t36i24n 60H56a66r89t98i20g 9499194532116

To přeci není o závisti, vždyť má pravdu. Aby se v tom cirkusu točili velký peníze tak je potřeba zájem diváků a tím i sponzorů. A k tomu jsou (bohužel) potřeba ty doprovodný motorky...

+5/−5
30.8.2015 19:22

J31e47n63d74a 77K11r86á31s25a 1509756298

Kameramani stačí dva,a nemusí se motat závodníkům do cesty !  Peletonem jede zbytečné množství darmožroutů,kteří by mohli jet až na konci :-P

0/−4
30.8.2015 20:21

M63i76c57h84a75l 19M24i68l89l72e45r 9656162319502

1)ty vis houbelec, kolik kameramanu je zapotrebi na prenos !!

Vsadil bych se, ze bys byl prvni, kdo by si trpce stezoval, ze neni dostatek prehledu co se deje na trati, kdyz se peloton roztrha v nejblizsim prudsim kopci.

2) nejednalo se o motorku s kameramanem, ale o "neutral service" tedy servisni motorku pomahajici zavodnikum pri defektu, kdyz se k nim nemuze dostat jejich tymove auto a hrozi jim casova ztrata.

 Navic motorkar pozadal vedeni zavodu o povoleni predejet skupinu, protoze se potreboval se servisem dostat dopredu. Ze byl neopatrny, to ho samozrejme neomlouva, ale bylo by dobre, kdyby sis zjistil fakta, nez vyletnes jako cert z krabicky a napises nesmysly.

+4/−3
30.8.2015 20:40

J80e86n22d59a 68K83r78á95s72a 1979266228

Ještě napiš,že ty motorky jsou tam důležitější jak ti závodníci,;-D

+2/−5
30.8.2015 20:44

M30i47c71h49a92l 44M15i89l70l64e55r 9716602679342

jak rikam, vis houbelec a chapes jeste mene. jenom kecasRv

+1/−1
30.8.2015 20:52

J22e33n93d83a 14K64r30á24s93a 1109946428

To bude tím,že jsem na kole závodil ! Veškerý cirkus kolem,se musí přízpůsobit závodníkům,ne oni jemu !:-P

+2/0
30.8.2015 20:55
Foto

R31o13m18a73n 15K78r45a25t52o77c52h97v93i66l 1377158748959

Hm to ale není pravda. Typicky závodník bez znalosti pravidel.

+2/0
30.8.2015 20:58

M51i94c22h22a28l 38M47i85l91l27e45r 9426162289772

ty predevsim neumis cist ani chapat, ty zavodniku! Pokud jsi zavodil, vypada to, ze asi jenom nohama a ne hlavou.

Nenapsal jsem, ze motorky jsou dulezitejsi nez zavodnici, to sis tam vymyslel sam!!Vysvetloval jsem funkci neutralniho servisu v etapovem zavode.

Tak nejak se mi z tvych prispevku zda, ze jsi se ve svych zavodech s neutralnim servisem nesetkal, takze ani nevis o co jde a o cem pisi.

+1/−2
30.8.2015 21:11

J50e14n94d38a 42K52r63á86s61a 1559756178

Pořád píšeš  blbosti ! Při závodě,jsou nejdůležitějši závodníci,a nějaký " neutrální servis,je má pozorovat popř předjíždět z dálky a opatrně  :-(

+1/−2
30.8.2015 21:17

M51i16c61h66a36l 57M65i93l29l45e79r 9186942619862

1) tak znovu: neumis cist ani chapat, protoze opakovane tvrdis neco co jsem nerekl

 2) je jasne, ze tva zavodnicka praxe se tyka asi tak urovne krajskych preboru, protoze nemas prakticke zkusenosti s kameramany ani s neutralnim servisem

+1/−3
30.8.2015 22:17

L96a39c59i 59S16u65s86t47e59k 7640697112236

v posledni dobe si nejak podrazdeny

kazdeho 2.(nejenom mne) obvinujes ze neumi cist psat, chapat etc.) mene komentovani chovani v cetu by nezaskodilo, jinak nic osobni nemam , vuci tobe uz vubec ne!

+1/0
31.8.2015 14:42

J62e69n57d40a 75K91r19á83s75a 1399796498

Takže "neutrální servis "  kameramani,rozhodčí mohou překážet závodníkům,brzdit je ? To by si mohli udělat závod bez cyklistů,aby měli dost prostoru na svoji důležitou činnost Rv;-D )́

0/0
31.8.2015 6:24

M91i30c83h19a74l 91M61i44l67l35e73r 9146772779912

opakuji po x-te? Umis cist? NE.

 Umis chapat precteny text? NE.

 Meles to same a LZES.

0/−1
31.8.2015 6:49

J56e55n10d48a 19K16r39á58s43a 1659546358

Zato  tebou neustále omílané kraviny,že by závodníci  měli brát ohledy na doprovod ,mají logiku která hraničí s duševní chorobou....;-)

0/−2
31.8.2015 6:56

M13i56c73h15a30l 74M83i76l84l46e55r 9386792599362

",že by závodníci  měli brát ohledy na doprovod"

to jsem nikde nenapsal. Ty neumis cist, neumis chapat a navic LZES.

0/−1
31.8.2015 6:59

P30a10v35e89l 15N12e87d40ě16l83a 5816340484521

tvl bacha. Ať ti nepraskne žilka.

0/0
31.8.2015 16:13

M20i77c79h25a58l 95M88i41l31l27e39r 9726572269722

Vsiml jsem si od drivejska, ze se nejak prilis upinas na nemoci krevniho obehu. Pan doktor te varoval a ty jako nezistnou sluzbu varujes jine?

Dekuji za projev starostlivosti, ale neni treba.

0/0
1.9.2015 7:00

M77i25l12o63š 76B59r97a17d45í54k 3106229507718

Někdy se dělá víc pro média než pro cyklisty, jsou za tím velké peníze a těžko se to změní, už to není sport, ale show.

+8/−1
30.8.2015 16:27

M26i88c67h98a93l 60M97i12l27l11e79r 9206712149452

NEBYLA TO MOTORKA S KAMEROU!!!!!!!!

 ale "neutral service" - servisni motorka na pomoc jezdcum pri defektu, kdyz se k nim nemuze dostat tymove auto zezadu.!!!!!!

+1/−1
30.8.2015 20:42

M58i82l83o57š 66B58r66a19d55í33k 3506569107298

Takže nesouhlasíte s mým názorem, že se z toho sportu stává show a je důležitější spíše efekt než sportovní výsledky. Těch motorek je tam pořád víc a ne na pomoc cyklistům a o tom mluvil i Sagan. Nejde o tuto konkretní motorku, ale o to, že je těchto případů pořád víc.

+1/0
31.8.2015 8:59

M26i50c59h43a40l 19M75i67l55l67e58r 9726822639132

etapove zavody stoji na tom, ze je to show. A uz hodne dlouho. Pro divaky na trati a dalsi stovky milionu u televize na celem svete. TDF je treti nejvetsi sportovni "show" na svete, po OH a MS v kopane. Sport je show a bud se s tim lide smiri, nebo ti puritani mezi nimi se na to nebudou divat. Maji svobodnou volbu.

Je jasne, ze zavodnik, ktereho sejme motorka, si bude stezovat, ze je jich prilis moc. Lide si neuvedomuji kolik motorek je v takovem zavode zapotrebi, protoze obvykle mysli jenom na ty, ktere vozi kamery - a tech je jen male %. Pri TDF si tady diskuteri stezovali, ze v nekterych horskych usecich televize neukazovala ceske cyklisty. K videni nebyli ani nekteri dalsi favorite protoze - jak komentatori vysvetlili- peloton byl roztrhany na radu skupin, na motorkach to snimaly jen TRI kamery a helikoptera mela velmi omezeny vyhled kvuli vegetaci. V jinem pripade pres narodni park, helikoptery nedostaly povoleni sletnout niz a zabiraly to jen z velke vysky a co bylo videt, bylo jen diky kameram na motorkach.

Motorky nejsou v cyklistickych zavodech pro pohodli, ale pro skutecnou praci a nic jineho. Na nich si nikdo sunky nevozi pro plezir, na rozdil od nekterych aut v konvoji, v nichz se vezou i ruzne celebrity, hoste sponzoru, poradatelu a dokonce i jednotlivych staji.

 Cykliste zvlast oceni motorky pri vyslapu do vrchu, kdyz jim prorazi cestu mezi rozvasnenymi fanousky a uzaviraji to za nimi. Nebo kdyz maji defekt a motorka neutralniho servisu je pomuze rychle vratit zpet do zavodu a neztrati moc casu cekanim.

Souhlasim, ze tech nehod bylo prilis mnoho - a nektere byly zpusobeny auty.Vuhodit ridice na miste ze zavodu nepopmaha. Aby se to zlepsilo, poradatele musi byt v budoucnu narocnejsi pri vyberu kandidatu a usporadat predem radny vycvik ridicu.

Osobne si myslim, ze prijde doba, kdy nektere motorky budou eventuelne nahrazeny drony- ekonomicke a bezpecne reseni- ale prozatim technologie jeste tak daleko nedospela.

0/0
1.9.2015 7:29

M61i59l57o28š 96B72r50a63d62í67k 3866689317198

Máte pravdu. Je znát, že tomuto sportu rozumíte. Já jsem však příznivec sportu bez nějaké show. Jde mi o výkony sportovců, ne o aféry kolem a reklamy s ním spojené. Dalo by se říct, že bez toho to nejde, ale proč to kdysi dříve šlo. Dnes sledují MS v hokeji lidé, kteří hokeji vůbec nerozumí a znají jen Jágra. Nebo z jezdeckého sportu sledují jen Velkou pardubickou a Váňu a pořádně ani nechápou dostihy jako takové. Je to jiný svět a já jsem příznivcem toho čistého sportu bez příkras a reklamy.

0/0
1.9.2015 8:36

M42i83c14h73a61l 70M10i59l92l31e53r 9116272739182

problem je v tom, ze drive sportovni nadsenci provozovali sport po praci, jako doplnek. Nebo se jim zabyvali ti, kdo meli bohate zazemi a nemuseli pracovat 40-48hodin denne.

Vzdyt novodobe OH byly puvodne zavedeny s umyslem "uslechtile kratochvile pro syny rodin ze spolecnosti".

Pozdeji se prislo na to, ze k uspechu jsou zapotrebi stale zvysujici se vykon a trenink 3x tydne po praci nestaci. Nastala era "amateru z mirumilovnych zemi", zamestnanych v armade, policii nebo jinych statnich podnicich, kteri byli placeni aby trenovali a zavodili. V zamestnani se objevili leda mimo sezonu. (Mama pracovala v tehdejsim CKD Sokolovo a mezi kolegy mela hokejisty Tikala a Guta. Ujcik z Becka byl v praci o neco casteji). V ce-ese-ser kluby jako vsechny ty Dukly a Rude Hvezdy (policajti a statni sluzba) vedly domaci ligu v rade sportu.

Sportovci se proste nemohli uzivit bez statni nebo sponzorske podpory a podavat vykony, jake od nich publikum ocekavalo.

Kdyz MOV konecne priznal realitu, ze prisne amaterstvi je nerealisticke, otevrely se dvere profesionalismu vsude a tak to je dodnes. Bez penez sponzoru a podpory medii dnes zadny spickovy sport neexistuje, takova je realita. A media vsude na svete dobre vedi, ze vetsina lidi se mnohem radsi podiva na profiky nez na okresni prebory.

0/0
1.9.2015 9:09

M89i21l89o17š 46B72r68a46d94í50k 3716979537868

Jde mi o to, že někdy už to není vůbec o sportu, ale spíše o těch aktivitách okolo. Není to podpora sponzorů sportovcům, ale reklamě na sport nabalené, ale to by mi ještě ani tak nevadilo jako obrovský tlak bulváru na to mít za každou cenu nějaké aféry nebo nějaké výstřelky, které se sportem vůbec nesouvisí, ale je stále větší zájem něco na ten sport nabalit. Na OH se proto na úkor tratidičních sportů prosazují ty divácky atraktivní jako např. plážový volejbal nebo akrobatické lyžování, tedy disciplíny, které jsou opravdu jen na podívání a sport je jaksi vedlejší.

0/0
1.9.2015 10:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze