Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sagan po srážce s motorkou z Vuelty odstoupil. A navrch dostal pokutu

Slovenský cyklista Peter Sagan odstoupil z Vuelty den poté, co ho v sobotní osmé etapě slavného závodu několik kilometrů před cílem srazil doprovodný motocykl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M67i61c13h18a59l 87M15i86l16l19e45r 9616742289382

pozadavky staji Tinkoff-Saxo a predchozich pozadavku BMC ohledne zvyseni bezpecnosti cyklistu jsou na miste.

Omluva poradatele zavodu (Unipublic), zruseni druhe z pokut, penezni kompenzace ve vysi odmeny za vitezstvi v soutezi o zeleny trikot aby byla poradatelem venovana charite podle Saganova vyberu, pod patronaci UCI zmenit kriteria naboru ridicu a pravidla jejich pohybu v konvoji a pelotonu, aby byla ustavena vcas pro sezonu 2016

Je na case aby UCI udelala natlak na poradatele zavodu, aby se vzpamatovali a zajistili bezpecnost cyklistu..

http://www.cyclingnews.com/news/tinkoff-saxo-make-demands-on-vuelta-organisers-and-uci-following-sagan-moto-collision/

0/0
2.9.2015 17:21

F82r53a14n70t47i94š36e93k 90L42i57m65p25a83u58c26h 2105813226664

Vůbec se Saganovi nedivím. Cyklista se dře na trati 4-5 hod. a nějaký motorkář, který si jen veze zadek ho pár km před cílem sundá na asfalt. Těch kolizí je čím dál víc, můžou za to organizátoři, těch motorek i aut je tam čím dál víc a podle mně tam nemaj co dělat. Sagana podle mně připravili o vítězství v soutěži o zelený trikot, teď přijdou horské etapy a tam by už moc bodů nezískal. Ať radši jezdí v Americe, tam je to o něčem jiném.

+2/−1
31.8.2015 23:23

M37i93c29h37a55l 35M78i42l29l86e48r 9346802829112

8-o8-o8-o

 Vskutku velice informovany prispevek

8-o8-o8-o

0/−1
1.9.2015 4:55

O85n22d69ř85e38j 82M12a85r17e77k 9742470597229

400 příspěvků a polovina je od psychopatologického trolla. Nechutné.

+2/0
1.9.2015 6:58

M88i17c16h49a49l 95M63i65l65l46e65r 9216342189772

no to ses dobre popsal, gratuluji za sebeuprimnost

0/0
1.9.2015 7:01

J71a70n 36C41e80p71e18k 1314166730

Mohu se optat znalých problému, to byl tak zraněný, že odstoupil nebo kvůli čemu? V článku se píše jen o odřeninách. Je ho škoda, velmi jsem mu fandil. :-)

0/0
31.8.2015 12:59

M17i25c14h22a31l 15M84i81l78l63e31r 9116672689572

"jen odreniny"

 Na leve noze ma do do krve servany siroky pruh kuze, v mistech alespon 10cm siroky, zacinajici na hyzdich a jdouci az po koleno. Narazeny loket.

0/0
1.9.2015 4:58

M91i17c49h97a59l 96K12u40c77h85t71a 6113404444172

Odpověď od "znalých" jsi dostal, dokonce od toho nejpovolanějšího, který ví opravdu všechno.:-) No a já si myslím, že to je od něj truc a také se bude v klidu připravovat na MS. S odřeným zadkem a naraženou rukou jinak 99,999% cyklistů normálně pokračuje.;-)

0/0
1.9.2015 7:16

B76r85u10n63o 67B26a98t44o63r 4771953635419

Prispevky k 9. Etape - 36 a k clanku o Saganovi takmer 400 hlavne vdaka haterom a na nich reagujucich fanusikov cyklistiky . Precital som si cca 10 clankov s diskusiami o zrazeni PS motorkou a 99 % diskutujucich riesi ci sa Sagan nezranil a ako riesit tieto mnoziace sa pripady

+1/0
31.8.2015 9:24

M11i37c73h21a39l 39M50i93l31l58e14r 9426722179372

upresneni vinika: Motorka neutralniho servisu Shimano

Neutralni servis poskytuje Shimano, ridice motorek vybira vedeni Vuelty - jak Shimano ve svem prohlaseni neopomnelo zduraznit, aby se zbavilo mozneho spojeni jejich jmena se Saganovym zranenim a ujme na vlastni reputaci.

Ted se kazdy utika schovat kam muze, aby se ho nedotkla negativni odezva ve svete a pripadne soudeni se o kompenzaci ze strany Sagana a Tinkova.

0/−2
31.8.2015 6:11

M35i30c51h27a64l 78M29i66l33l71e15r 9256902799752

Mym zdrojem je prohlaseni firmy Shimano.

"Velezkuseny cyklisticky zavodnik" Krasa, ktery se projevuje zakladnimi neznalostmi co se organizace dulezitych cyklistickych zavodu tyce, nesouhlasi. Mozna by mel uverejnit jaka ma k dispozici fgakta a z jakych zdroju.

0/−1
31.8.2015 6:46
Foto

M85i29l66a61n 46S55o36u67š67e66k 9366787501642

Nejsem cyklista. nejsem závodník. jsem divák, co docela rád na ty věci kouká v televizi. Takže jn můj laický pohled:

počet doprovodných aut se mi zdá neskutečně velký. nevím proč a nač tam všechny ty vozy jsou, asi mají své důležité úkoly a poslání, ale je jich tam prostě moc.

Motorek je tam ještě snad víc. Záběry pro Tv jsou hezké, bez nich by to těžko šlo vysílat... ale je opravdu nutné, aby těch motorek tam byly desítky, aby projížděly všechny mezi závodníky a to třeba i ve sjezdech, kde přestávají stačit cyklistům a pletou se jim tam? nevím, zda jsou to běžné benzínové motorky a skůtry... asi ano, už jen ty výfukové plyny, které musí závodníci jedoucí často "na plné plíce" dýchat.. no nevím, ale třeba z TdF.. velké stoupání, cyklisti makaj na plno na úzké silnici.. 3 motorky přímo před nimi, 2 za nimi a dvě se proplétají přímo mezi cyklisty.. občas na ně i zatroubí aby uhnuli.....

A vadí mi.. nebo spíš jsem překvapený z dojezdů obvykle na horských prémiích... diváci namačkaní přímo na silnici z obou stran, fotí, mávají, gestikulují... a závodníci mají často metr metr a půl volné silnice... často se divím že nedochází k úrazům diváků i cyklistů, tak jako tak to ale cyklisty musí omezovat...

Je tohle skutečně nutné? Není lepší mít raději 3 nebo 4 vrtulníky, než 20 motorek?

Jsem laik, takže to beru jen z pohledu diváka TV, snad mě tedy neukamenujete tady..

+6/0
31.8.2015 2:06

M58i45c12h47a79l 76M40i16l90l47e49r 9306602879912

kdyz se rekne doprovodna motorka, laici si obvykle predstavi kamery, nic jineho. Pritom motorka je ta necastejsi a nejpraktictejsi vozidlo, bez nejz se zadny svetovy cyklisticky zavod nezmuze. Jede pred zavodem, za nim, spojka mezi celem zavodu a jeho koncem, ktery muze byt treba pul hodiny pozadu. Pouziva se pro nektere rozhodci, komunikace, ochranu zavodniku vpredu, vzadu, mezi skupinami, prorazi celo kazde skupiny ktera jede do vrchu, kdyz blbci s mobily a kamerami lezou do cesty, pouziva se jako neutralni servis v pripade defektu,(vysvetleno driv), jako oznamovaci tabule zavodnikum atd atd.

 Doprovodna auta patrici tymum (kazdy tym ma narok na 2), jsou tam auta neutralniho servisu s celymi koly na strese pro pomoc zavodnikum kdyz se k nim nemuze dostat tymove auto - nelze predjizdet peloton pokazde, kdykoli jezdec v unikove skupine ma rozbite kolo, auta s rozhodcimi, s vedenim zavodu, nekdy s prominentnimi hosty ( francouzsky prezident nebo ministr pro sport pri navsteve TDF), reprezentaci UCI, jury UCI a samozrejme auta sponzora jako Skoda (PR), komunikacni, lekari, bezpecaci, ambulance....... A v to nepocitam karavanu vozidel: nakladaku, dodavek a tymovych autobusu, sponzorskych aut a nakladacku atd atd, ktera odjizdi par hodin pred zacatkem etapy a jede vpredu pred zavodem, plus dalsi vozidla ktera jedou vzadu za zavodem.

Usporadat zavod svetove urovne jako TDF neznamena jenom nejakych 200 jezdcu na silnici a k nim "par bafunaru a kamer" , ale celkem asi 4500 ucastniku kolem.

+1/−2
31.8.2015 5:01

M71i77c14h47a94l 90M45i75l45l37e86r 9706712159252

k vyctu motorek a aut jsem zapomnel dodat: nejen TV zeme poradatele, ktera je oficialnim zdrojem TV prenosu, ale vseobecne media (fotografove a novinari) z agentur celeho sveta

0/−2
31.8.2015 6:05

L27a98c51i 36S26u79s66t75e70k 7280877922566

zajima mne tvuj nazor na to

kdyz se stane podobna nehoda( ridic srazi jezdce k zemi)

NEMEL BY SNAD POCKAT A NE POKRACOVAT V JIZDE KUPREDU?

(kdyz uz pro nic tak k ohleduplnosti k slabsi obeti srazky..)

0/0
31.8.2015 14:45

M88i56c97h60a44l 31M91i30l98l91e79r 9926532309832

IMHO ano, rozhodne, ale zalezi take na pokynech vedeni zavodu.

Nevim proc zrovna tenhle motorkar ujel, nebylo to nikde doposud vysvetleno. Jenom je o nem znamo, ze jeste pred nehodou zadal o povoleni predjet skupinu a dostal ho. Zrejme byl zapotrebi vepredu, proc - neslysel jsem.

To je asi tak jedine, proc mozna pokracoval v jizde. Napadlo me jestli treba mu nekdo z vedeni rekl "jed dopredu, tam zastav a pockej na vysetreni".

V normalnich pripadech jsou ridici, kteri nabrali zavodnika, okamzite stazeni ze zavodu odebranim akreditace. Tohle jsou Spanele, nevim jakou maji proceduru.

0/0
31.8.2015 19:16

K48a37r50e24l 36V33o71h78n11o72u93t 4448829300157

Byla tam ujetá skupina, která ale ještě nebyla moc daleko. Vlastní auta tam zřejmě ještě nemohla, tak jel neutrál.

Proč ale na tak široké silnici předjížděl balík tak nebezpečně?

0/0
2.9.2015 10:41

M86i59c69h52a54l 46M45i17l76l28e83r 9406782709112

horkokrevny Spanel neuvazoval a hnal se vpred?

 Vzhledem k opakovanym pripadum, kdy cyklista byl nabran autem ci motorkou z konvoje (alespon 4 pripady letos, mozna vic), meli by poradatele zavodu udelat radikalni zmeny ve vyberu a priparve ridicu.

Vyhodit vinika okamzite ze zavodu a odebrat mu akreditaci po tom, co zavinil nehodu, je ocekavany nasledek, ale asi stejne ucinny jako zavrit dvere mastale po tom, co kun utekl.

Lepsi vyber a trenink ridicu jako prevence je jedina mozna cesta IMHO.

0/0
2.9.2015 11:32

M21i89c55h94a95l 68M54i92l58l73e68r 9516212109742

PS. vrtulniky maji omezenou funkci, protoze zalezi na povetrnostnich podminkach, vegetaci dole, preletavani nad narodnim parkem, ktere je v nizsich vyskach zakazano, nemohou motorky ve vsech jejich funkcich nahradit a jejich provoz je podstatne drazsi nez cele "hejno" motorek.

0/−1
31.8.2015 5:04

M77i47c83h62a83l 12M74i68l88l15e77r 9366382339792

je videt, ze Krasa zuri. To je dobre, aspon ukazuje co je v jeho hlave.:-P

+1/0
31.8.2015 6:48

M38a74r19e56k 78O44p 9699233780933

Naučte se používat trojtečky, text nejde číst a mění jeho význam. Děkuji.

0/0
31.8.2015 12:55

F85r83a90n15t69i82š60e14k 12D59r94b35o11h43l71a86v 6191274296

Poslední 3 roky je toho nějak moc. Neutrály už sundali více cyklistů a je pořád ticho. Nevím kdo je řídí, ale měl by to být opravdu zkušený borec a hlavně musí dávat stále pozor. Pak jsou tu řidiči tzv VIP hostů a to je fakt peklo. Sám jsem je zažil na závodech, když jsem řídil mechaničák. Sagan a jeho tým, by se měl opravdu ozvat a chtít náhradu. Ozývat by se měli všichni takto postižení závodníci.

+3/0
30.8.2015 23:21

M85i22c74h58a87l 59M88i57l35l26e83r 9726762109122

nevim, kde zdejsi chytrolini sebrali, ze se jednalo o motorku s kameramanem. Rikal to snad Pepa v Dolni hospode?

 Byl to "neutral service", tedy motorka, ktera zajistuje asistenci jezdcum v pripade defektu -v unicich, kopcich, na uzkych usecich a podobne, kdy je peloton roztrhan na skupiny a tymova auta zezadu se nemohou dostat dopredu k jezdcum vcas, nebo se do toho useku nemohou dostat vubec ( v nektyerych horskych vyslapech).

Je znamo, ze jezdci nesmeji (pod penezni a casovou pokutou) prijmout pomoc od jineho tymu a museli by v pripade defektu stat u pankejtu klidne celou radu minut, nez by se k nim dostalo jedno ze 2 tymovych aut. Proto maji poradatele radu motorek s neutralnim servisem, ktery muze pomoci kteremukoliv zavodnikovi.

+4/−2
30.8.2015 20:51

J78e10n25d72a 62K14r43á63s50a 1249626188

Neskutečné množství " organizátorů" mne už záráželo  při sledování TdF. Není přece možné,aby závodníci  ještě sledovali překážející doprovod !  Vrchlom blbosti,je pokuta poškozenému ! Toho kdo o ní rozhodl,by měli doživotně vyloučit z cyklistické federace !!

+6/−9
30.8.2015 16:47

P88e96t80r 30B56á19č33a 8315676695105

Kdyby tam nebyl doprovod s kameraman apod. Tak si můžou tak akorát jezdit po poli a ne za ty šílený peníze co berou. Prostě to k tomu patří a musejí s tím počítat.

+8/−8
30.8.2015 17:00

L28a37c69i 80S80u14s85t85e41k 7310677792306

zavist? vysku platu urcuje trh ne zasluhy

+2/−6
30.8.2015 18:10

M72a56r18t40i87n 40H54a11r77t35i67g 9889654252656

To přeci není o závisti, vždyť má pravdu. Aby se v tom cirkusu točili velký peníze tak je potřeba zájem diváků a tím i sponzorů. A k tomu jsou (bohužel) potřeba ty doprovodný motorky...

+5/−5
30.8.2015 19:22

J44e17n28d30a 74K23r38á40s41a 1469636428

Kameramani stačí dva,a nemusí se motat závodníkům do cesty !  Peletonem jede zbytečné množství darmožroutů,kteří by mohli jet až na konci :-P

0/−4
30.8.2015 20:21

M77i66c54h77a10l 65M36i28l77l82e65r 9416122539442

1)ty vis houbelec, kolik kameramanu je zapotrebi na prenos !!

Vsadil bych se, ze bys byl prvni, kdo by si trpce stezoval, ze neni dostatek prehledu co se deje na trati, kdyz se peloton roztrha v nejblizsim prudsim kopci.

2) nejednalo se o motorku s kameramanem, ale o "neutral service" tedy servisni motorku pomahajici zavodnikum pri defektu, kdyz se k nim nemuze dostat jejich tymove auto a hrozi jim casova ztrata.

 Navic motorkar pozadal vedeni zavodu o povoleni predejet skupinu, protoze se potreboval se servisem dostat dopredu. Ze byl neopatrny, to ho samozrejme neomlouva, ale bylo by dobre, kdyby sis zjistil fakta, nez vyletnes jako cert z krabicky a napises nesmysly.

+4/−3
30.8.2015 20:40

J82e29n50d60a 15K89r56á54s10a 1849146468

Ještě napiš,že ty motorky jsou tam důležitější jak ti závodníci,;-D

+2/−5
30.8.2015 20:44

M52i16c12h39a39l 31M14i35l33l93e69r 9366862219802

jak rikam, vis houbelec a chapes jeste mene. jenom kecasRv

+1/−1
30.8.2015 20:52

J82e25n66d67a 24K84r66á83s40a 1569426268

To bude tím,že jsem na kole závodil ! Veškerý cirkus kolem,se musí přízpůsobit závodníkům,ne oni jemu !:-P

+2/0
30.8.2015 20:55
Foto

R89o71m64a24n 47K77r61a10t94o82c23h38v53i89l 1727618678629

Hm to ale není pravda. Typicky závodník bez znalosti pravidel.

+2/0
30.8.2015 20:58

M81i45c30h33a72l 23M52i52l86l55e80r 9506862909612

ty predevsim neumis cist ani chapat, ty zavodniku! Pokud jsi zavodil, vypada to, ze asi jenom nohama a ne hlavou.

Nenapsal jsem, ze motorky jsou dulezitejsi nez zavodnici, to sis tam vymyslel sam!!Vysvetloval jsem funkci neutralniho servisu v etapovem zavode.

Tak nejak se mi z tvych prispevku zda, ze jsi se ve svych zavodech s neutralnim servisem nesetkal, takze ani nevis o co jde a o cem pisi.

+1/−2
30.8.2015 21:11

J69e13n40d49a 80K40r81á96s48a 1289256618

Pořád píšeš  blbosti ! Při závodě,jsou nejdůležitějši závodníci,a nějaký " neutrální servis,je má pozorovat popř předjíždět z dálky a opatrně  :-(

+1/−2
30.8.2015 21:17

M83i32c93h61a92l 69M86i14l54l69e18r 9306762329852

1) tak znovu: neumis cist ani chapat, protoze opakovane tvrdis neco co jsem nerekl

 2) je jasne, ze tva zavodnicka praxe se tyka asi tak urovne krajskych preboru, protoze nemas prakticke zkusenosti s kameramany ani s neutralnim servisem

+1/−3
30.8.2015 22:17

L17a57c69i 54S11u81s56t56e50k 7530467152786

v posledni dobe si nejak podrazdeny

kazdeho 2.(nejenom mne) obvinujes ze neumi cist psat, chapat etc.) mene komentovani chovani v cetu by nezaskodilo, jinak nic osobni nemam , vuci tobe uz vubec ne!

+1/0
31.8.2015 14:42

J58e51n68d39a 12K35r48á96s26a 1479606738

Takže "neutrální servis "  kameramani,rozhodčí mohou překážet závodníkům,brzdit je ? To by si mohli udělat závod bez cyklistů,aby měli dost prostoru na svoji důležitou činnost Rv;-D )́

0/0
31.8.2015 6:24

M64i15c53h22a42l 84M48i98l83l34e55r 9946812199822

opakuji po x-te? Umis cist? NE.

 Umis chapat precteny text? NE.

 Meles to same a LZES.

0/−1
31.8.2015 6:49

J34e80n34d31a 90K44r48á16s38a 1329576558

Zato  tebou neustále omílané kraviny,že by závodníci  měli brát ohledy na doprovod ,mají logiku která hraničí s duševní chorobou....;-)

0/−2
31.8.2015 6:56

M22i27c41h94a24l 83M16i12l96l31e11r 9556702369322

",že by závodníci  měli brát ohledy na doprovod"

to jsem nikde nenapsal. Ty neumis cist, neumis chapat a navic LZES.

0/−1
31.8.2015 6:59

P53a77v26e46l 48N67e86d42ě68l92a 5886140614461

tvl bacha. Ať ti nepraskne žilka.

0/0
31.8.2015 16:13

M72i58c96h58a78l 45M11i61l33l98e33r 9546852389562

Vsiml jsem si od drivejska, ze se nejak prilis upinas na nemoci krevniho obehu. Pan doktor te varoval a ty jako nezistnou sluzbu varujes jine?

Dekuji za projev starostlivosti, ale neni treba.

0/0
1.9.2015 7:00

M64i87l82o33š 56B15r47a44d43í52k 3926749537828

Někdy se dělá víc pro média než pro cyklisty, jsou za tím velké peníze a těžko se to změní, už to není sport, ale show.

+8/−1
30.8.2015 16:27

M96i65c15h69a10l 44M96i11l32l26e50r 9936962239372

NEBYLA TO MOTORKA S KAMEROU!!!!!!!!

 ale "neutral service" - servisni motorka na pomoc jezdcum pri defektu, kdyz se k nim nemuze dostat tymove auto zezadu.!!!!!!

+1/−1
30.8.2015 20:42

M62i24l20o80š 93B33r59a45d21í86k 3916899607418

Takže nesouhlasíte s mým názorem, že se z toho sportu stává show a je důležitější spíše efekt než sportovní výsledky. Těch motorek je tam pořád víc a ne na pomoc cyklistům a o tom mluvil i Sagan. Nejde o tuto konkretní motorku, ale o to, že je těchto případů pořád víc.

+1/0
31.8.2015 8:59

M52i19c45h66a63l 32M76i16l14l91e41r 9426362349672

etapove zavody stoji na tom, ze je to show. A uz hodne dlouho. Pro divaky na trati a dalsi stovky milionu u televize na celem svete. TDF je treti nejvetsi sportovni "show" na svete, po OH a MS v kopane. Sport je show a bud se s tim lide smiri, nebo ti puritani mezi nimi se na to nebudou divat. Maji svobodnou volbu.

Je jasne, ze zavodnik, ktereho sejme motorka, si bude stezovat, ze je jich prilis moc. Lide si neuvedomuji kolik motorek je v takovem zavode zapotrebi, protoze obvykle mysli jenom na ty, ktere vozi kamery - a tech je jen male %. Pri TDF si tady diskuteri stezovali, ze v nekterych horskych usecich televize neukazovala ceske cyklisty. K videni nebyli ani nekteri dalsi favorite protoze - jak komentatori vysvetlili- peloton byl roztrhany na radu skupin, na motorkach to snimaly jen TRI kamery a helikoptera mela velmi omezeny vyhled kvuli vegetaci. V jinem pripade pres narodni park, helikoptery nedostaly povoleni sletnout niz a zabiraly to jen z velke vysky a co bylo videt, bylo jen diky kameram na motorkach.

Motorky nejsou v cyklistickych zavodech pro pohodli, ale pro skutecnou praci a nic jineho. Na nich si nikdo sunky nevozi pro plezir, na rozdil od nekterych aut v konvoji, v nichz se vezou i ruzne celebrity, hoste sponzoru, poradatelu a dokonce i jednotlivych staji.

 Cykliste zvlast oceni motorky pri vyslapu do vrchu, kdyz jim prorazi cestu mezi rozvasnenymi fanousky a uzaviraji to za nimi. Nebo kdyz maji defekt a motorka neutralniho servisu je pomuze rychle vratit zpet do zavodu a neztrati moc casu cekanim.

Souhlasim, ze tech nehod bylo prilis mnoho - a nektere byly zpusobeny auty.Vuhodit ridice na miste ze zavodu nepopmaha. Aby se to zlepsilo, poradatele musi byt v budoucnu narocnejsi pri vyberu kandidatu a usporadat predem radny vycvik ridicu.

Osobne si myslim, ze prijde doba, kdy nektere motorky budou eventuelne nahrazeny drony- ekonomicke a bezpecne reseni- ale prozatim technologie jeste tak daleko nedospela.

0/0
1.9.2015 7:29

M22i74l20o24š 84B96r41a16d81í62k 3316659227958

Máte pravdu. Je znát, že tomuto sportu rozumíte. Já jsem však příznivec sportu bez nějaké show. Jde mi o výkony sportovců, ne o aféry kolem a reklamy s ním spojené. Dalo by se říct, že bez toho to nejde, ale proč to kdysi dříve šlo. Dnes sledují MS v hokeji lidé, kteří hokeji vůbec nerozumí a znají jen Jágra. Nebo z jezdeckého sportu sledují jen Velkou pardubickou a Váňu a pořádně ani nechápou dostihy jako takové. Je to jiný svět a já jsem příznivcem toho čistého sportu bez příkras a reklamy.

0/0
1.9.2015 8:36

M34i43c79h74a33l 25M21i58l62l63e85r 9136942129452

problem je v tom, ze drive sportovni nadsenci provozovali sport po praci, jako doplnek. Nebo se jim zabyvali ti, kdo meli bohate zazemi a nemuseli pracovat 40-48hodin denne.

Vzdyt novodobe OH byly puvodne zavedeny s umyslem "uslechtile kratochvile pro syny rodin ze spolecnosti".

Pozdeji se prislo na to, ze k uspechu jsou zapotrebi stale zvysujici se vykon a trenink 3x tydne po praci nestaci. Nastala era "amateru z mirumilovnych zemi", zamestnanych v armade, policii nebo jinych statnich podnicich, kteri byli placeni aby trenovali a zavodili. V zamestnani se objevili leda mimo sezonu. (Mama pracovala v tehdejsim CKD Sokolovo a mezi kolegy mela hokejisty Tikala a Guta. Ujcik z Becka byl v praci o neco casteji). V ce-ese-ser kluby jako vsechny ty Dukly a Rude Hvezdy (policajti a statni sluzba) vedly domaci ligu v rade sportu.

Sportovci se proste nemohli uzivit bez statni nebo sponzorske podpory a podavat vykony, jake od nich publikum ocekavalo.

Kdyz MOV konecne priznal realitu, ze prisne amaterstvi je nerealisticke, otevrely se dvere profesionalismu vsude a tak to je dodnes. Bez penez sponzoru a podpory medii dnes zadny spickovy sport neexistuje, takova je realita. A media vsude na svete dobre vedi, ze vetsina lidi se mnohem radsi podiva na profiky nez na okresni prebory.

0/0
1.9.2015 9:09

M69i79l48o61š 13B14r14a38d68í93k 3286569837118

Jde mi o to, že někdy už to není vůbec o sportu, ale spíše o těch aktivitách okolo. Není to podpora sponzorů sportovcům, ale reklamě na sport nabalené, ale to by mi ještě ani tak nevadilo jako obrovský tlak bulváru na to mít za každou cenu nějaké aféry nebo nějaké výstřelky, které se sportem vůbec nesouvisí, ale je stále větší zájem něco na ten sport nabalit. Na OH se proto na úkor tratidičních sportů prosazují ty divácky atraktivní jako např. plážový volejbal nebo akrobatické lyžování, tedy disciplíny, které jsou opravdu jen na podívání a sport je jaksi vedlejší.

0/0
1.9.2015 10:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze