Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Froome versus Nibali. O dni vzrušených emocí, útoků, výčitek a obhajob

Útok Vincenza Nibaliho ve chvíli, kdy měl Chris Froome technické potíže, se stal nejdiskutovanější zápletkou devatenáctého dějství letošní Tour. Byla to peprná etapa s mnoha dalšími dějovými liniemi. Tady je její příběh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L41i49b70o11r 56P21o12r19d94a 8217642894388

Já Froomovi nikdy nefandil, neprožívám ho. Mám pocit, že je to podobný uplakánek jako býval Andy Schleck.

0/0
27.7.2015 8:43

M86i36c15h68a57l 87M44i66l40l80e93r 9806632409562

gentlemanske vystupovani v pelotonu se mezi cyklisty ocenuje a pamatuje se leta i kdyz to treba nekteri fanouskove mezitim zapomneli.

Treba jak Wiggins ve zlutem v 14.etape TDF 2012 zpomalil tempo Sky a pelotonu po sjezdu z Mur de Peguerea, kde nekdo nahazel pripinacky a asi 30 jezdcu utrpelo defekt.

Cadel Evans dokonce 2x, z toho jednou spolu se spolujezdcem na vrcholu, kdy auto neutralniho servisu ani BMC nebylo vic jak 2 minuty v dohledu, aby jim pomohlo. Zbytek BMC postupne pri sjezdu zpomalil a pockal na Evanse. Mezitim dole pod kopcem Wiggins a Sky zpomalili celyb peloton, s vyjimkou Francoze Rolanda, ktery to ignoroval a odspurtoval vpred.

Tym BMC dojel peloton ve formaci vedeny Hincapiem a cestou na spici zdravil vsechny kolegy kolem s diky za jejich sportovni gesto.R^

0/0
26.7.2015 6:37

M60a58r57t87i85n 27K87o35r68č14á96k 9296626932545

Tohle nepsané pravidlo se dodržovalo už dávno. Jsem rád, že znám lidi závodící na přelomu 60. a 70. let dvacátého století i později, kteří to sami zažívali.

+1/0
25.7.2015 18:45

H22o76n13z38a 18M27á33z65a 5750111300884

Samá křivda, samý brek, to není potřeba ze široka komentovat.

+3/−1
25.7.2015 15:27

G60e54o89r47g 26K64o50m59b47e32r77e71c 9504601666111

co to je za blbost s tim cekanim? prerusi snad sudi hru kdyz nekdo zlomi hokejku? a muze to byt zrovna tak rozhodujici Moment kdy jde o mistra sveta. Nebo ceka nekdo na Hamiltona kdyz pichne gumu v F1? ceka nekdo v atletice na bezce kdyz nekdo nekomu prislapne patu a vyzuje ho? proste smula.

Dnesni kola jsou cim dal po technicky strance komplikovanejsi dokonce se pouziva prehazovani elektronicky na dalkovy ovladani, etc. O brzdach ani nemluve. Proste smula a byl by pitomec ten kdo by toho nevyuzil.

+1/−3
25.7.2015 14:20

M71i38c34h50a21l 28M13i90l52l54e23r 9336942829552

!!lidem, kteri o tom neco vedi, je jasne, ze v pripade defektu atd. zlutaskovi se fyzicky nezastavuje a neceka, ale zvolni se tempo, aby mohl dohonit!!

0/0
26.7.2015 6:07

P65a43v45e31l 87S41l77a13d55o31v43n14í61k 6767503267616

Prostě, až bude mít příště problém Nibali a bude třeba ve žlutém,tak od teď každý z jeho soupeřů na něj ohled brát také nebude. Na Armstronga se kydá hnůj, ale tohle vždycky ctil a Ulrich také.

+6/0
25.7.2015 14:19

B39r59u31n93o 89B84a98t38o74r 4131953705679

Krasny clanok v ktorom sme sa opat nedozvedeli aky konkretny technicky problem Froome riesil ani kolko sekund ho to stalo , jedine co bolo na zaznamu vidiet je ako froome raz blbo preslapol pri krajnici , zastavil sa a bez toho aby sa rukami dotkol retaze dvakrat pretocil koleso a isiel dalej ale zaber nebol cely cas na neho takze nikto vlastne nic nevie asi len ten divak pri ktorom froome zastal ale defekt ako tu pisu nektori jedinci nemal inak by sa nemohol za tych 10 sekund co stal vymenit ked tam neboli ani mechanici

0/−4
25.7.2015 13:40

T66r28i85s57t33a71n 88K15o69l86o45m96a15z55n96í35k 7260180375391

Hned po etapě říkal, že se mu mezi brzdu a ráfek dostal kamínek nebo kus asfaltu.

+2/0
25.7.2015 13:46

J36i94ř39í 32V32o11ž82e22n97í92l49e89k 3207370403499

Ale tohle přece Nibali nemohl vědět, že to bude na 10s. Prostě za to vzal když viděl že Froome něco řeší s kolem. O to tu jde. Prostě se to v profipeletonu nedělá a svědčí o tom spousta rozhovorů i z minulosti. Ani Nibali to vlastně nepopřel, že něco takového se nedělá. Argumentoval tím, že to nevěděl a ne tím, že se tyhle nepsaná pravidla nedodržují.

+6/−1
25.7.2015 13:49

M60i56c36h48a78l 39M44i88l66l61e15r 9116292449962

zastavka byla asi 10 s ale ztratil dalsi vteriny tim, ze se musel znovu rozjizdet do kopce

0/0
26.7.2015 7:50

P74a91v49l34i37n94a 62H55a49m58p90l22o30v95a 7351698739162

Ohledne sutru mezi brzdou a rafkem je v clanku info

+3/0
25.7.2015 13:50

B45r78u89n69o 58B98a90t16o71r 4701263105639

Mea culpa , som si to nevsimol

0/0
25.7.2015 15:23
Foto

R77o11m27a56n 50K84r98a44t86o14c16h76v56i66l 1197478628969

To je zase odborníků. Pokud o tom Nibali věděl, tak se to prostě nedělá , technická závada je jako defekt a to se většinou na žluťáka čeká, ale nikdo nevíme jestli to věděl nebo zrovna nastoupil, když viděl že jde dozadu. A Froome má právo se rozčilovat, po etapě v únavě a ve stresu se řekne ledacos. Stejně se prakticky nic nestalo

+4/0
25.7.2015 13:33

L86u98b64o49š 54Z36a26o92r57a28l 3640342450559

Zajímavý sport, a když se třeba špatně vyspí, můžou ostatní vůbec nastoupit do závodu? To bych zavedl třeba i v hokeji, když brankář bude mít špatný den, tak se prostě nebude smět na něj střílet.

+1/−5
25.7.2015 13:39

P85e80t89r 93T72l55o50u69k38a29l 7404715232225

Vy jste nepochopil, že to nemá se špatným vyspáním a dnem nic společného. Když nebude stíhat nebo bude po cestě zvracet tak ho nikdo nepočká, když mu praskne pneumatika nebo bude mít jiný technický problém tak je nepsaným pravidlem, že se čeká.

+3/0
25.7.2015 15:54

M91i88c52h52a74l 82M27i44l24l32e73r 9116632919652

jenze kdyz se rekne "ceka", neznamena to, ze se balik uplne zastavi, ale ze proste zvolni tempo a da jezdci sanci dojet. Zmineny stejne na to musi slapnout, aby je dohnal, ne jet jako promenadou na korze, to da rozum.

0/0
26.7.2015 14:04

A44l19e50s 58B30a94d66u71r46a 9916227360575

Ano, i v hokeji se to dela. Kdyz je po nejake rane brankar otreseny, rozhodci hru temer vzdy prerusi. To nevis?

+2/0
25.7.2015 23:17

P41a24v34e14l 14K75a88p51i28t21a71n 7576259925191

v zásadě souhlas,nestalo se vůbec nic, ale když froome tak křičí, ať si sahne do svědomí, jestli se i on  vždycky zachoval čestně

0/−4
25.7.2015 13:51

M63i84c34h29a77l 81M51i27l54l29e52r 9606402489342

asi te tedy prekvapi, ze Froome je znam jako cestnak. Vis, ze kdyz se do nej ten krivak pisalkovska Jalabert navazel a francouzka spodina plivala a hazela sve ch*anky, Quintana a dalsi verejne vystoupili na jeho obranu?

Sylvain Chavanel zasel za Froomem a omluvil se mu jmenem francouzskych jezdcu za chovani "urcite casti svych krajanu".

Kdyby byl Froome parchant, zadny z jeho kolegu v pelotonu by se nenamahal se za nej postavit.

0/0
26.7.2015 14:09

L46i19n46d90a 58S75m58i86t88h 4555672323461

a keby vedel o tom že má Froome problémy tak čo? :D To bude celý peloton čakať na neho aby náhodou chudáčik nebol druhý? V jednej etape ho ťahal Quintana a on nemal ani toľko slušnosti aby ho nechal prísť pred nim ešte na konci ho rýchlo predbehol a snažil sa nabrať aspoň pár sekúnd... a tu bude vyplakávať že ho Nibali nechal za sebou, smiešne 8-o

https://www.youtube.com/watch?v=9c5VLHtOZPk

+3/−5
25.7.2015 13:23

M58i47c50h78a36l 38M36i11l38l12e52r 9356232689152

"V jednej etape ho ťahal Quintana"

 vidim, ze jsi dalsi "fanousek", ktery se asi poradne nedival, nebo vubec nerozumi tomu, co videl. Nebo oboji.

 Quintana zautocil celkem brzy na 2km kopci, odspurtoval a ujel, Froome slapal tempo a dohonil ho asi jen 50 m pred vrcholem. Quintana nikoho netahal a Froome se za nim nevezl, kazdy si musel kopec vyslapat poctive sam ve svem tempu.

Ze se jeden jezdec zahakne za druhym v najezdu na spurtersky finis a ve finisi se ho snazi predjet, je naprosto LEGITIMNI taktika, ktera do silnicni cyklistiky prisla z velodromu, hodne se pouziva a nepovazuje se za nic neferoveho. Nekdy to jezdci resi tak, ze se mezi sebou "perou" o to, kdo pojede vzadu. Jako ti dva francouzsti chytrolini ve stejne etape, kteri tim prisli o vitezstvi, kdyz je Cummings pre4djel zatimco se dohadovali.

Quintana samozrejme vedel, ze Froome je za nim a pokud by chtel, mohl zpomalit, zaradit se za Frooma a pak se snazit ze sve pozice vykatapultovat. Mel uplne stejnou moznost, ale rozhodl se zustat vepredu.

Na to bys ale musela pravidelne sledovat cyklistiku, abys to vedela a nevyjela jak po tangentu nesmyslem zalozenym na neznalosti sportu.

0/0
26.7.2015 14:25

O60l53d45ř50i26c80h 11H34e65j65t26m59a75n 4945784607543

XX tour začíná být smutnou fraškou, kdy závodit se smí jen na dvěma svědky ověřené písemné povolení od soupeře.....

+1/−4
25.7.2015 13:21

L44u91k78á13š 49V26l32k 2131469954446

Laci Sustek:

Vitez 20. etapy: Nairo :-) * Top 3: Froome * Top 5: Contador * Top 10: Bardet * Vitez KOM: Froome :-( * best [>-] kreuz (21.-40.)

Pavlína Hamplová:

Vitez 20. etapy: Nibali * Top 3: Nairo * Top 5: Contador * Top 10: Valverde * Vitez KOM: Froome;-(

JÁ:

Vitez 20. etapy: Froome :-) * Top 3: Quintana * Top 5: Nibali * Top 10: Contador * Vitez KOM: Bardet :-( * best [>-] Bárta (30.-40.)

+2/0
25.7.2015 13:18

P66a20v76l89i70n96a 43H53a14m51p51l44o33v80a 7841628759612

Diky LukasiR^ A omlouvam se, nezadala jsem nejlepsiho Cecha etapy. 

Krizak - 15 - 25

+2/0
25.7.2015 13:25

P40a31v77l56i17n43a 43H64a64m44p30l41o14v29a 7451448249882

Akorat si nemyslim, ze Laci myslel jako viteze KOM nejaktivnejsiho jezdce. To by napsal COM jako combative. Myslim, ze myslel viteze komplet zavodu. Pokud se mylim, tak ja zadala kompletniho viteze:-)

0/0
25.7.2015 13:32

L75u54k61á42š 51V74l19k 2131989674976

Mě to přijde jako denní kombativita, protože celkový vítěz je na 99,99% jasný... Ale počkáme až se k tomu vyjádří

0/0
25.7.2015 13:38

P28a86v49l69i71n24a 28H87a58m76p42l34o16v62a 7221218109312

Dobra

0/0
25.7.2015 13:50

L15a10c19i 91S18u17s23t29e88k 7560687522186

kom je jedno jedine ;-D a vsude stejne , prece -

King Of the Mountains -  triko do maneze;-D

0/0
25.7.2015 16:01

L74u45k45á77š 94V59l68k 2891119574846

No já přiznává, že zkratku KOM jako Král of Hor slyším prvně no. Co se dá dělat :-/ :-)

0/0
25.7.2015 16:03

J46a55n 51K48o98s29t40k74a 9864977979586

Technika a z toho vyplývající technické závady jsou přece nedílnou součástí výkonu jezdců. Tak proč by měli soupeři čekat na někoho, kdo si třeba zvolil nevhodné galusky a měl pak defekt? Kamínek mezi kotoučem brzdy a vidlicí, nebo jak to vlastně bylo je taky problém výběru kola a jeho konstrukce. Třeba u F1 také nikdo nečeká, když vedoucí závodník má defekt. Naopak, jde o využití technických problémů k získání výhody a pozic.

Proč zrovna v cyklistice by se mělo na někoho čekat? 

Rozumím tomu, co jsou "nepsaná" pravidla, ale nerozumím proč jsou takto nastavená. Soutěží se o to, kdo se dostane nejdřív do cíle a technika je v tom nedílnou součástí.

+1/−2
25.7.2015 13:17

R16o20b78i36n 50Ž82i66ž59k44a 2508124966876

No v principu rozumím té argumentaci, ale pro mě je asi největší váha právě na tom rozdílu s F1 - u formule je to primárně o technice, je stejně důležitá jako jezdec, kvůli tomu se také řeší pořadí stájí a kdyby jezdil top jezdec s autem z druhé půlky, neměl by šanci vyhrát. U cyklistiky je hlavní složkou výkon jezdce, takže férovej souboj je mezi lidma a ne mezi technikou. Ta je jen prostředek, kterej je napříč polem přibližně stejnej a její selhání je spíš náhoda než cokoliv jiného.

.

No a úplně pocitově je mi prostě sympatické, že sportovní duch vítězí nad machiavellismem + že vítězství chutná sladčeji, pokud víš, že 100% vychází z tvých schopností a tvé práce a ne ze zásahu vyšší moci.

+2/0
25.7.2015 14:19

J37a67n 61K51o20s29t56k25a 9714467659676

Vím kam míříte a jak to myslíte a dalo by se s tím bez problémů souhlasit, kdyby ... kdyby se neinvestovaly takové hromady peněz na vývoj kol pro cyklistické špičky. Ta honba za snížením každého gramu, vylepšením aerodynamiky, ... potvrzuje, že se i v cyklistice jedná o souboj technologií. Stejně jako ve skoku o tyči, lyžování, hokeji, golfu, ... prostě takřka všude.

Ano někde je to více a někde méně a každý to může vidět různě. Já cyklistiku na rozdíl od vás řadím právě mezi ty sporty, kdy je technika a technologie docela zásadní komponenta a tak bych bral i její výpadky, jako součást soutěžení. Ale je to jenom můj pohled.

0/−1
25.7.2015 21:18

L23u98k58á81š 80V54l19k 2251399354976

Laci Sustek:

vitez 20. etapy: Nairo :-)

v top 3: Froome

v top 5: Contador

v top 10: Bardet

vitez KOM: Froome :-(

---------------------

best[>-] kreuz (21.-40.)

Pavlína Hamplová:

Vitez 20. etapy: Nibali

V top 3: Nairo V top 5: Contador V top 10: Valverde Vitez KOM: Froome;-( JÁ: vitez 20. etapy: Froome :-) v top 3: Quintana v top 5: Nibali v top 10: Contador vitez KOM: Froome :-( --------------------- best[>-] Bárta (30.-40.)

0/0
25.7.2015 13:14

L68u19k85á32š 51V23l44k 2441579634206

pardon za deformaci. iDnes nevezme moc odstavců :-/

0/0
25.7.2015 13:16

L41u66k87á64š 66N51o82v85o69t54n20ý 4228503345845

Nibali měl dohromady 60km stoupání na to, aby zaútočil a udělal to v moment, kdy mu bylo do vysílačky oznámeno, že Chris Froome má defekt. Mohlo to být naprosto spektakulární vítězství, protože Nibali má momentálně parádní formu…. Ale nebylo. Je to jenom srab…

+3/−3
25.7.2015 13:06

P77a89v41e85l 67K62a39p97i52t65a86n 7776429805371

vy jste na týmových vysílačkách že to tak přesně víte???

0/−2
25.7.2015 13:12

P87a12v57l81a 42K69v27a23p13i35l39o68v79á 7869558674607

Ta banda od SKY je to nejhorší co se v současné cyklistice děje. Proti tomu jsou všechny dopingové skandály brnkačka.

0/−8
25.7.2015 13:00

A46l72e33s 12B58a89d10u80r42a 9236317760885

No a pak jeste ty komentare Pavly Kvapilove, to je tresinka na dortu.

+2/0
25.7.2015 23:19

M18i12c58h80a51l 62M40i18l63l67e64r 9856162569972

;-DR^

0/0
26.7.2015 7:59

S81t51a52n84i15s49l14a19v 77S78v97o11b75o48d28a 1473493346938

a to je ten samý Froom co nepočkal na Quintanu a Nibaliho ve druhé etapě, po tom co se zasekli ne vlastní chybou? ten samý froom co nepočkal Contadora, když spadnul? a ten samý Froom co se v jedné etapě celou dobu vezl za Quintanou a pak ho přespurtoval v cílové rovince?

+6/−7
25.7.2015 12:53

M32i79c87h38a34l 25M58i95l78l18e46r 9956112909282

mas to hodne zprehazene.

1) v 2. etape bocni vitr vytvoril tzv. "echelony", roztrhal peloton na skupiny. V te oblasti to je notoricke. Spousta staji s tim pocitala predem a posunula sve jezdce vcas dopredu. Prekvapilo me, ze se Movistar nechala tak hloupe nachytat, kdyz zustala v pelotonu pozadu. Zvlast po tom, co pred par lety za identickych okolnosti zustal Valverde v jednom ze zadnich echelonu a ztratil 10 minut. Je videt, ze vubec nevis, ze v pripade echelonu a na kostkach se zasadne NIKDY neceka a naopak kazda jednotliva skupina jede, jakoby ji horela koudel za zadkem. !!

2) Contador nebyl ve zlutem. Tempo pelotonu se zvolnuje prevazne z respektu ke zlutaskovi, pripadne mezi 1. a 2. jezdcem v poradi. Ne kvuli nekomu dal vzadu, pokud se nejedna o nejakou mnohoclennou katastrofu nebo sabotaz. Vloni Nibali ani nikdo jiny nezastavil, kdyz mel Contador pad, ktery vedl k jeho odstoupeni ze zavodu. Ani nikdo nezpomalil, kdyz Froome mel pad, ktery vedl k jeho odstoupeni.

3) napsat "ten samý Froom co se v jedné etapě celou dobu vezl za Quintanou a pak ho přespurtoval v cílové rovince?" dokazuje ze ses bud vubec nedival na TV nebo tomu houbelec rozumis.

Quintana v zaverecnem 2km kopci legitimne zautocil a ziskal naskok. Froome ho dostihl tempem az nejakych 50m pred vrcholem. Quintana ho nikam netahal, kazdy si musel kopec vyslapat sam svym usilim. Zavesit se za jezdce v zaverecnem spurtu a v cili si to rozdat je naprosto LEGITIMNI, normalne praktikovana taktika, ktera prisla do silnicni cyklistiky z velodromu a nepovazuje se za neferovou.

Jenze to bys musel cyklistiku pravidelne sledovat, abys to vedel a ne patrit mezi "3tydenni experty", kteri si vymysleji vlastni pravidla a stavi sve uvahy a odsouzeni na vlastnich vymyslech a neznalosti faktu.!!

0/0
26.7.2015 8:19

P39e89t37r 26T36y83č98k34a 6795822499862

Froome by měl přestat bulet. Čekal snad on na Contadora když měl technické potíže?

+3/−3
25.7.2015 12:51

L91u88k25á27š 39N91o82v75o20t53n27ý 4368363185705

Ne, tam to tahalnale Movistar... :-\

+1/0
25.7.2015 13:11

P95a71v80e76l 16K82a46p57i89t31a22n 7496949965101

fňukání SKY boys na téhle tour už je fakt otravné

+5/−2
25.7.2015 12:44

S14t87a46n33i68s79l60a77v 54M22o35k80r73ý 8217622116182

A nemaji pravdu?

+3/−3
25.7.2015 12:45

P65a86v36e52l 12K76a65p49i43t98a93n 7156889955841

třeba mají, ale oni nic podobného neudělali?udělal by Froome to samý, nakonec Nibali už ho nemůže ohrozit

+1/−2
25.7.2015 12:48

J75i15ř64í 79V13o66ž37e19n27í26l68e51k 3347190343939

A koho teda Nibali ohrožoval? Dejte dvě jména

+1/0
25.7.2015 12:52

P87a23v56e62l 68K54a96p37i31t96a88n 7696859555871

tak max.Valverdeho, i Quintana už je asi mimo dosah, Froome úplně

0/0
25.7.2015 13:10

J58i36ř59í 75V18o40ž59e44n79í55l68e19k 3837600513569

No ale Quintana a Velverde nejsou úplně mimo pro Frooma. Takže zaútočil na Movistar, která se bránila a tím zároveň útočila na Frooma.

+2/0
25.7.2015 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze