Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po pádu nastal zmatek. Ještě, že jsme tam nebyli, oddechl si Kreuziger

Tak už bude aspoň jednou klid? Zatímco fanoušky asi musí úvod letošní Tour de France bavit, v cyklistickém pelotonu zatím vládne nervozita. Pociťují ji i čtyři Češi na startu. Všichni se sice dokázali vyhnout obřímu pádu, ale ani tak pro ně třetí etapa nebyla vůbec snadná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F88r44a21n37t80i76š94e30k 29D44r79b92o86h38l46a12v 6665197487141

Být to pouze klasika, závod by jel dál, ale etapák má jiná nepsaná pravidla. Nikdo nemá zájem, aby hned na začátku vypadlo 30 lidí, to poškodí celý závod a mphlo by se stát, že by jste se koukali 3. týden na skupinku 25 jezdců. Navíc nikdo v tu chvíli nevěděl, kolik a jak těžká zranění tam mohou být. Kdo nejezdil sám na kole, tohle nepochopí. Přerušení závodu bylo správné. Zažil jsem to i na juniorském ,,Okolo horního Rakouska,, , závod tím neutrpěl, naopak.

+9/0
7.7.2015 8:52

M25i26c36h34a56l 90M98i10l45l83e89r 9206852699922

R^

0/0
7.7.2015 8:53
Foto

P37e85t65r 96P44r62o31c36h75á93z73k34a 3832546352174

Zastavení závodu nemělo žádný smysl.Nikdy se to nedělalo, nechápu, proč s tím ředitelství přišlo teď.Pád byl uprostřed pelotonu, zaviněný chybou jezdce a ne podmínkami.To, že se dotkl "žluťáka" byla jen jeho chyba.Měl se držet v předu a ne poletovat od prostředka ke konci.Mrzí mě, že se zranil a musel vzdát.V závodu bude chybět.Jinak to byla docela hezká etapa a zajímavá i s pohledu našich jezdců.Bártův únik by však skončil i kdyby se žádný pád nekonal.Ta úniková skupinka byla v podstatě už pohlcena pelotonem.Držím našim klukům dál palce, stejně jako ostatním a těším se na dnešní "kostkovanou" etapu.R^

+1/−15
7.7.2015 5:26

M58i63c42h33a77l 98M81i45l67l98e41r 9876532329572

nejde o to PROC a JAK se pad prihodil, ale jaky byl jeho ROZSAH a NASLEDKY.  !!

Nenapadlo te, zda mohl zavod bezpecne pokracovat, kdyz sanity nemohly doprovazet pokracujici peloton protoze byly zamestnany prevozem zraneneych, nebo ze doktori tezko mohli zustat s pelotonem protoze meli na starosti na 40 zranenych?

Co kdyby se o 2 km dal prihodil dalsi pad zpusobeny znacne znervoznelymi jezdci, mel potencial smrtaku a doktori nebo sanita nikde?

FYI: Bonnet utrpel nekolikanasobne zraneni 2. krcniho obratle lidove zvane "obesenecke".

+3/0
7.7.2015 7:02
Foto

P73e92t95r 11P13r59o97c52h29á46z57k36a 3622116172764

Sledoval jste celý závod?Sledujete tour pravidelně?Kdy se při podobném pádu závod zastavil.Kdy vůbec se na některém velkém závodu po pádu jezdců závod zastavil?Zmatek, který nastal po zastavení byl podstatně větší a vedl k podstatně větším stresům a nervozitě jezdců než kdyby to celé pokračovalo.Pádu je v cyklistice bohužel spousta, většina jezdců s tím byť nerada počítá.Dokonce ani při pádu elitních jezdců se v minulosti závod nezastavil.Prostor pro zásah sanitek tam byl docela slušný a navíc při nutnosti se dá vytvořit i za pomocí motorek a aut komisařů.K dispozici jsou navíc i vrtulníky a další vozy, tak, že bezpečnost jezdců nebyla nijak ohrožena.I kdyby o další kilometry došlo k dalšímu pádu zasahovaly by jiné sanitní vozy.Rozhodně ne ty, které odvážely zraněné do nemocnice k ošetření.Je mi líto každého zraněneného jezdce, ale bohužel se to stává.Zábvody jsou čím dál nebezpečnější a tvrdší a ti lidé s tím tak nějak počítají.Každý musí zvážit riziko zda do toho jít, nebo ne.Stalo se i párkrát, že jezdci sami odmítali v závodě pokračovat když podmínky nebyly bezpečné.Tohle však ta situace nebyla a paradoxně by bylo méně nervozity kdyby vše pokračovalo dál bez zastavení.Vznikl by i větší prostor pro ošetření a pro průjezd vozidel.Nejsem ani zásadně proti tomu aby se v podobných případech závod zastavil.Je to musí být známo od začátku a musí to mít jasná pravidla aby nedocházelo k poškození ostatních.Ať se nám to líbí, nebo ne pro stáje a jezdce jde hlavně o peníze za umístění a měnit pravidla v průběhu podle toho jak se to komu hodí je nesmysl.Myslím, že ředitel závodu si na tohle téma vyslechne dost kritiky.I v průběhu zastavení spousta stájí a jezdců protestovala.

+1/−7
7.7.2015 7:35

M59i23c84h16a79l 60M71i96l63l30e72r 9986562439302

FYI: Tour sleduji od te doby, kdy ji u nas v Australii zacala prenaset SBS TV, to je 20 let. Take jsem ji jednou videl zive ve Francii a mam rozhodne dostatecne znalosti cyklistiky.

Vcerejsi etapu jsem sledoval. My divaci, kteri zustavame v nasem koute sveta vzhuru do casnych rannich hodin, abychom mohli videt primy prenos az do cile,  jsme detailne obeznameni s denim na trati diky skvelym a velmi zkusenym komentatorum SBS a byvalym cyklistum Liggettovi, Sherwenovi, Jensu Voigtovi a dalsim a jejich osobnim kontaktum v nekolika stajich.

Nesnaz se mi prosim prednaset emocialni uvahy zalozene na tradici.

Vubec nejde o to co kdy bylo/ nebylo, ale jaka byla vcera situace na trati. Jde o bezpeci a zivoty jezdcu.

+9/0
7.7.2015 7:54

E97v29a 45P40e18t76ř12í28k98o67v59á 9198152781845

jestli jde o bezpečí cyklistů jak tvrdíte, tak proč generalita tour vybírá tak nebezpečné trasy v některých etapách? pochopte, vždyť to je tradice, tour byla a bude vždy nebezpečná a tedy i jedinečná, co vím, také se nikdy závod nepřerušil, i když byly v poslední době těžké pády, a i se zraněními či dokonce smrtí závodníka, včera se mělo pokračovat a ne závod zastavit, stále mám dojem, že to udělali jen kvůli tomu, že tam byl "žluťák Cancelara" a další závodníci s tendencí celkového úspěchu

+1/−4
7.7.2015 8:12

M95i17c38h84a57l 71M14i19l59l78e76r 9946922389852

kdo tvrdi, ze se vcera zastavilo kvuli Cancellarove padu, ma hodne spatne informace- i kdyby to Ruza z 1.patra tvrdila s nevimjakou jistotou.

Kdyby se cykliste meli tvrdosijne drzet tradic, pak by jeste dneska jezdili v bilych cyklistickych ksiltovkach nebo prostovlasi a vozili sebou na ramu pripevnene pumpicky.

Silnicni cyklistika se jezdi na vselijakem terenu a kdyz se trasa zavodu stane nebezpecnou zmenou podminek, neni zadnou raritou, ze se etapa upravi. Viz lonske Milano -San Remo, Amgen Tour of California casovka, v minulosti Giro, letosni TDF zaverecna vrcharska etapa do Alpe d"Huez atd atd. I kdyz se to nekomu nelibi.

Podobne tak neni nijak nezvykle, ze se zasahne do prubehu zavodu "neutralizaci" nebezpecnych sekci organizatory nebo i zavodniky samymi na protest proti nebezpecnym podminkam - (viz Cancellara ve zlutem pred nekolika lety, naprosto vychytrale kdyz Schleci a nekolik dalsich uklouzlo pri sjezdu na mokre silnici a skoncilo v pankejtu). Nebo jak vloni italsti organizatori Gira vyhlasili neutralizaci pri sjezdu ze Stelvia, Quintana pokracoval v jizde a organizatori se pak nemohlio dohodnout protoze leva ruka nevedela co dela prava a Quintanovi to proslo.

Ani zastaveni take neni uplnou raritou - napr. organizatori docasne zastavili jednu etapu pri jednom z lonskych etapaku v USA.

+1/0
7.7.2015 8:49

M14i75c49h12a69l 51M70i18l39l23e10r 9536592419952

PS "že to udělali jen kvůli tomu, že tam byl "žluťák Cancelara" a další závodníci s tendencí celkového úspěchu"

FYI: zavodnici "s tendenci celkoveho uspechu" se nazyvaji "favorite GC kategorie"

Vsech 5 nejvetsich favoritu -Nibali, Quintana, Froome, Contador, TJ van Garderen -se padu vyhnulo.

+2/0
7.7.2015 8:53

M90a52r40c48e39l 23Š29e61v57č56í15k 9685433861620

také se nikdy závod nepřerušil, i když byly v poslední době těžké pády ... nastala situácia, že nebola k dispozícii ani jedna sanitka a pretek nebol prerušený?

0/0
7.7.2015 8:53

L67u92k28á62š 49V15l19k 2301939624766

Eca Petříková: "proč generalita tour vybírá tak nebezpečné trasy v některých etapách?"... Není to tak dávno (včera) :-D co se ten hrůzostrašný pád stal na naprosté rovince. Jeden cyklista se posmýkne a už to v té rychlosti jde dolů... Takže v trasách to není. Jen v logice. Pokud jede 150+ cyklistů kolo na kolo, tak se to prostě musí stávat...

+1/0
7.7.2015 10:48

V61a17c50l40a16v 44P36e74r17o95u76t30k88a 6948867834581

nějak tam v příspěvku nenacházím fakta, jen to že sledujete Tour

+1/−1
7.7.2015 8:34

M55i42c93h26a64l 55M51i20l64l67e33r 9446312499312

promin, ale asi nectes nebo nerozumis. Otazka byla "Sledoval jste celý závod?Sledujete tour pravidelně?" Odpoved je ano. To ti vadi?

Fakta jsou znama a neni treba se s nimi piplat protoze o ne v diskuzi nejde. Jde ciste o dilema co je dulezitejsi: zdravi a bezpecnost cyklistu nebo uzkostlive dodrzeni "tradice" za kazdou cenu, zvlast ve svetle toho, ze zavedene tradice TDF se za tech 100+ let stejne podstatne zmenily. Ja rikam zdravi a bezpecnost a souhlasim s temi, kdo byli na miste a nesou zodpovednost.

-

Velky karambol, ktery zasahl na 40 jezdcu, nektere velmi vazne - Bonnet s tzv. "obeseneckym" zranenim krcniho obratle.  Zadny z hlavnich favoritu na GC umisteni v padu nebyl. Docasne zastaveni zavodu nejen umoznilo poskytnout pomoc vsem zranenym, ale take navrat do pelotonu tech, kdo byli schopni pokracovat v zavodu a celkove uklidneni velmi nervozniho pelotonu.

Je prokazano, ze TRADICNI nervozita zavodniku v 1. tydnu je hlavni pricinou karambolu. I zavodnici, kteri se puvodne hadali, ze se zavod nema neutralizovat/ prerusit, nakonec pochopili plny rozsah situace kdyz videli zranene a uklidnili se pod vlivem kolegu.

Docasne preruseni take NIJAK neovlivnilo sance zadneho zavodnika s potencialem dobreho vysledku v etape, ktery nebyl postizeny padem. Dukaz, ze vedeni TDF rozhodlo spravne.

0/0
7.7.2015 11:36
Foto

P78e12t78r 54P36r12o95c97h65á93z66k90a 3922566742764

Nejsme v rozporu s bezpečností.Neshodneme se v tom, že ředitelství závodu postupuje v souladu s pravidly a stále stejně.Nepostupuje.Když se tohodí udělá se neutralizace a když ne jede se dál.Proč se nezavede jasně do pravidel, že při pádu více než například tří cyklistů najednou dojde k neutralizaci sjetí celého pelotonu.Pak by to bylo jasné a nebylo by o čem diskutovat.I v naší televizi komentují závod spolu s redaktorem bývalý skvělí cyklisté a tsejně jako já s tím měli problém a poukazovali právě na ty rozpory v podobných situacích.I na různých serverecj jsou rozdílné názory a zhruba nadpoloviční většina se zastavením závodu nesouhlasí.Navíc celou neutralizaci provázel docela slušný zmatek a spousta cyklistů ani netušila co se děje.Teprve po čase dostávali informaci s vysílaček o nastálé situaci.Vše působí tak, že se čekalo oprabvdu na to, až se objeví Cancellara.Uvidíme jak se to celé vyhodnotí až opadnou vášně té, či oné strany.Náš názor na to stejně nebude mít žádný vliv.Přeji vám hezké sledování dalších etap a cyklistům co nejméně pádů.

0/0
7.7.2015 12:00

M78i17c29h52a33l 82M59i42l20l56e87r 9266742939872

"Proč se nezavede jasně do pravidel, že při pádu více než například tří cyklistů najednou dojde k neutralizaci sjetí celého pelotonu."

jezismarja........8-o8-o8-o

0/0
7.7.2015 13:02

M36i12l13o11s 28V83a93l92y 8366692897152

S V E^ T se v (_i_) obraci Rv;-D Francouska armada bude chranit kazdy zeleznicni prejezd, kudy povede letosni TdF. BLAHOSLAVENI chudi duchem…. a pry letosni Tour vyhraje ten, ktery uplati vetsim balikem penez 8-o strojvudce. Ten se pry na prejezdu s vlakem zastavi i na 45 min a peleton ma vymalovane…. Jane Barto i Ty v teto konkurenci muzes jit do zluteho. Staci, kdyz zase odjedes a za Tebou padnou zavory !! O premie se pak nejak ROZDELIME !!!!!! >>> ;-D R^ ;-D ____________________________________________________________________ FACKT to neni z me hlavy. Chytra Horakyne zase rozdavala rozumy ….

0/−5
7.7.2015 3:56

J38i84ř53í 11V67o39n41d28r66á27č18e41k 5596604210664

Ty jsi fakt v obraze ;-D

+4/0
7.7.2015 6:45

M29i52l79o96s 84V26a72l81y 8966692517352

OBLIBENE KOSTKY ;-D;-D;-D Nikdo je  n e m a  rad, ale [>-]Zdenek[>-] na nich umi R^ a Lewisovi musi take udelat radost … ale i tak lego od SKY by mu prozatim stacilo ;-D

+1/−1
7.7.2015 1:38

J28i89r26k34a 45H10a51v46l74á38t 3447732432472

Prosim vás, nevíte někdo co znamenají tyto čísla https://en.wikipedia.org/wiki/2015_Tour_de_France,_Stage_1_to_Stage_11#/media/File:Profile_stage_4_Tour_de_France_2015.png

0/0
6.7.2015 23:10

R26o56m71a56n 49V48í12c36e58n89e75c 2519942428112

To jsou úseky, ve kterých jsou v etapě pověstné kostky.

Tady je vlastně popsáno na jakém kilometru a v jaké délce jsou :

https://en.wikipedia.org/wiki/2015_Tour_de_France,_Stage_1_to_Stage_11#Stage_4

+2/0
6.7.2015 23:20

P10a22v26e14l 89K43r19ů90ž17e35l83a 7650899932

Červená čísla ve čtverečkách je označení tzv. pavé sektorů, tedy úseků, kdy se zítra pojede po kostkách. Je jich tam tedy 7 a celkem budou měřit asi 13 km.

+1/0
6.7.2015 23:23

J74a51n 53V78r63á40b25e91l 4167648638308

Doufám že zítra bude pršet. Zvýšili by se tak Štybyho šance na vítězství v etapě a zisk žlutého dresu.

+2/−1
6.7.2015 21:16

D22a42v66i86d 11P31r78a25ž86á53k 6914652322466

Kreuziger je asi největší inovátor mezi cyklisty. On si vystupuje nejen do mírných kopců, ale dokonce i když jede s kopce 8-o

+3/−14
6.7.2015 21:09

F18r77a87n78t39i47š54e44k 89Z73l91a53t47o67h27l53á14v37e62k 3911704337154

Mně spíš přišlo, že chtěl někam nastoupit. Asi MHD. ;-D

+1/−3
6.7.2015 21:17

L59a18d66i15s71l40a31v 20H40o53r36č46i94č35k84a 7724829670814

Kam se hrabe na Skýčka,když je to chytne :-DD

0/0
7.7.2015 5:43

M18a18r46i21a24n 47S10u48l26o 6145366134876

Sagan ani netušil, že bojuje o biely dres

"Ani som nevedel, že ešte bojujem o biely dres, myslel som, že už som starší," povedal v cieli pre web pluska.sk. "Pád v strede etapy som nevidel. Len nás zrazu organizátori zastavili a museli sme čakať. Nepovedal by som, že ma to nejako rozhodilo," podotkol slovenský cyklista na margo incidentu. "V závere to bolo kto z koho. Bol som s Albertom pre prípad, že by potreboval požičať bicykel. Potom som to skúsil, ale už som na to nemal nohy," zhodnotil pre pluska.sk finiš tretej etapy žilinský rodák.;-D

+4/0
6.7.2015 20:21

F23r69a34n82t29i64š15e79k 95Z68l44a47t86o78h91l38á55v10e70k 3731974617624

Je mladej a dobrej. Ale je tam ještě Quintana, 90. ročník. Takže spíš boj o zelené tričko.

+5/0
6.7.2015 20:32

J71a46n 93S80v25o17b80o17d37a 3746815128780

Píšu to jinde, Romana jsem viděl v opakovaném zpomaleném záběru, jak hodil elegantní salto:-)

Štěstí, že to dobře dopadlo. Romane, držím palce v dalších etapách[>-][>-][>-]R^R^R^

+8/0
6.7.2015 20:13

P21e33t50r 71H74e43l28l96e48r 5933466394344

Tak on viděl už dopředu, že nakonec spadne, takže byl vcelku připraven.

+2/0
6.7.2015 20:23

F87r82a89n98t34i67š27e28k 61Z44l31a24t96o68h70l56á20v35e35k 3591804367504

Valenta by mu mohl závidět :-) Měl kliku, žádný svah, kandelábr, ani příkop. Trefil se mezi stromy. Voeckler svého času zaparkoval komusi na terase, ten to udělal ještě lépe.

+6/0
6.7.2015 20:35

I42v36a90n 96H45a61n42c15k76o 2731366443359

Ak si dobre pamätám tak na tej terase vtedy skončilo viacej cyklistov, už aj kamera tam čakala že kto bude ďalší ;-D

+2/0
6.7.2015 20:59

T92r81i60s42t64a65n 96K76o30l81o98m12a26z47n33í42k 7350300155331

Myslim že až na terasu tam vjel jenom on, ikdyž v tý zatáčce jich mělo problémy víc :-)

+2/0
6.7.2015 21:12

F24r16a62n29t97i35š38e15k 82Z90l74a12t70o48h14l44á73v33e88k 3331364797964

Jo, bylo to přesně tak. Tedy alespoň podle záběrů televize.

+2/0
6.7.2015 21:16

L94u51k27á30š 79V84l37k 2161239284826

Nene minimálně 2 tam vjeli.

https://www.youtube.com/watch?v=D_JOwg8shJc

:-)

+3/0
6.7.2015 21:20

R90o24m11a82n 72T73y20č63k42a 3667338591657

https://youtu.be/g5gCRHnxSz0?t=472

+2/0
6.7.2015 23:07

M91i51c58h89a54l 43M19i66l77l79e14r 9586302559842

to parkovani na terase jsem videl a mohl jsem se urvat smichy;-D

+1/0
7.7.2015 4:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze