Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po pádu nastal zmatek. Ještě, že jsme tam nebyli, oddechl si Kreuziger

Tak už bude aspoň jednou klid? Zatímco fanoušky asi musí úvod letošní Tour de France bavit, v cyklistickém pelotonu zatím vládne nervozita. Pociťují ji i čtyři Češi na startu. Všichni se sice dokázali vyhnout obřímu pádu, ale ani tak pro ně třetí etapa nebyla vůbec snadná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F30r93a82n53t49i27š34e73k 51D11r34b67o79h45l44a38v 6635637767831

Být to pouze klasika, závod by jel dál, ale etapák má jiná nepsaná pravidla. Nikdo nemá zájem, aby hned na začátku vypadlo 30 lidí, to poškodí celý závod a mphlo by se stát, že by jste se koukali 3. týden na skupinku 25 jezdců. Navíc nikdo v tu chvíli nevěděl, kolik a jak těžká zranění tam mohou být. Kdo nejezdil sám na kole, tohle nepochopí. Přerušení závodu bylo správné. Zažil jsem to i na juniorském ,,Okolo horního Rakouska,, , závod tím neutrpěl, naopak.

+9/0
7.7.2015 8:52

M72i13c46h32a88l 79M17i25l16l49e23r 9866802779432

R^

0/0
7.7.2015 8:53
Foto

P68e87t34r 52P81r95o79c30h76á26z68k76a 3772866942574

Zastavení závodu nemělo žádný smysl.Nikdy se to nedělalo, nechápu, proč s tím ředitelství přišlo teď.Pád byl uprostřed pelotonu, zaviněný chybou jezdce a ne podmínkami.To, že se dotkl "žluťáka" byla jen jeho chyba.Měl se držet v předu a ne poletovat od prostředka ke konci.Mrzí mě, že se zranil a musel vzdát.V závodu bude chybět.Jinak to byla docela hezká etapa a zajímavá i s pohledu našich jezdců.Bártův únik by však skončil i kdyby se žádný pád nekonal.Ta úniková skupinka byla v podstatě už pohlcena pelotonem.Držím našim klukům dál palce, stejně jako ostatním a těším se na dnešní "kostkovanou" etapu.R^

+1/−15
7.7.2015 5:26

M34i46c88h17a26l 56M60i64l68l19e19r 9676122879462

nejde o to PROC a JAK se pad prihodil, ale jaky byl jeho ROZSAH a NASLEDKY.  !!

Nenapadlo te, zda mohl zavod bezpecne pokracovat, kdyz sanity nemohly doprovazet pokracujici peloton protoze byly zamestnany prevozem zraneneych, nebo ze doktori tezko mohli zustat s pelotonem protoze meli na starosti na 40 zranenych?

Co kdyby se o 2 km dal prihodil dalsi pad zpusobeny znacne znervoznelymi jezdci, mel potencial smrtaku a doktori nebo sanita nikde?

FYI: Bonnet utrpel nekolikanasobne zraneni 2. krcniho obratle lidove zvane "obesenecke".

+3/0
7.7.2015 7:02
Foto

P86e12t11r 75P50r38o21c93h87á91z81k68a 3152296122394

Sledoval jste celý závod?Sledujete tour pravidelně?Kdy se při podobném pádu závod zastavil.Kdy vůbec se na některém velkém závodu po pádu jezdců závod zastavil?Zmatek, který nastal po zastavení byl podstatně větší a vedl k podstatně větším stresům a nervozitě jezdců než kdyby to celé pokračovalo.Pádu je v cyklistice bohužel spousta, většina jezdců s tím byť nerada počítá.Dokonce ani při pádu elitních jezdců se v minulosti závod nezastavil.Prostor pro zásah sanitek tam byl docela slušný a navíc při nutnosti se dá vytvořit i za pomocí motorek a aut komisařů.K dispozici jsou navíc i vrtulníky a další vozy, tak, že bezpečnost jezdců nebyla nijak ohrožena.I kdyby o další kilometry došlo k dalšímu pádu zasahovaly by jiné sanitní vozy.Rozhodně ne ty, které odvážely zraněné do nemocnice k ošetření.Je mi líto každého zraněneného jezdce, ale bohužel se to stává.Zábvody jsou čím dál nebezpečnější a tvrdší a ti lidé s tím tak nějak počítají.Každý musí zvážit riziko zda do toho jít, nebo ne.Stalo se i párkrát, že jezdci sami odmítali v závodě pokračovat když podmínky nebyly bezpečné.Tohle však ta situace nebyla a paradoxně by bylo méně nervozity kdyby vše pokračovalo dál bez zastavení.Vznikl by i větší prostor pro ošetření a pro průjezd vozidel.Nejsem ani zásadně proti tomu aby se v podobných případech závod zastavil.Je to musí být známo od začátku a musí to mít jasná pravidla aby nedocházelo k poškození ostatních.Ať se nám to líbí, nebo ne pro stáje a jezdce jde hlavně o peníze za umístění a měnit pravidla v průběhu podle toho jak se to komu hodí je nesmysl.Myslím, že ředitel závodu si na tohle téma vyslechne dost kritiky.I v průběhu zastavení spousta stájí a jezdců protestovala.

+1/−7
7.7.2015 7:35

M38i20c90h88a50l 90M69i26l21l36e69r 9826712869222

FYI: Tour sleduji od te doby, kdy ji u nas v Australii zacala prenaset SBS TV, to je 20 let. Take jsem ji jednou videl zive ve Francii a mam rozhodne dostatecne znalosti cyklistiky.

Vcerejsi etapu jsem sledoval. My divaci, kteri zustavame v nasem koute sveta vzhuru do casnych rannich hodin, abychom mohli videt primy prenos az do cile,  jsme detailne obeznameni s denim na trati diky skvelym a velmi zkusenym komentatorum SBS a byvalym cyklistum Liggettovi, Sherwenovi, Jensu Voigtovi a dalsim a jejich osobnim kontaktum v nekolika stajich.

Nesnaz se mi prosim prednaset emocialni uvahy zalozene na tradici.

Vubec nejde o to co kdy bylo/ nebylo, ale jaka byla vcera situace na trati. Jde o bezpeci a zivoty jezdcu.

+9/0
7.7.2015 7:54

E28v88a 79P81e74t75ř21í54k28o22v51á 9118252441875

jestli jde o bezpečí cyklistů jak tvrdíte, tak proč generalita tour vybírá tak nebezpečné trasy v některých etapách? pochopte, vždyť to je tradice, tour byla a bude vždy nebezpečná a tedy i jedinečná, co vím, také se nikdy závod nepřerušil, i když byly v poslední době těžké pády, a i se zraněními či dokonce smrtí závodníka, včera se mělo pokračovat a ne závod zastavit, stále mám dojem, že to udělali jen kvůli tomu, že tam byl "žluťák Cancelara" a další závodníci s tendencí celkového úspěchu

+1/−4
7.7.2015 8:12

M54i44c65h78a79l 56M21i98l94l94e41r 9846632239682

kdo tvrdi, ze se vcera zastavilo kvuli Cancellarove padu, ma hodne spatne informace- i kdyby to Ruza z 1.patra tvrdila s nevimjakou jistotou.

Kdyby se cykliste meli tvrdosijne drzet tradic, pak by jeste dneska jezdili v bilych cyklistickych ksiltovkach nebo prostovlasi a vozili sebou na ramu pripevnene pumpicky.

Silnicni cyklistika se jezdi na vselijakem terenu a kdyz se trasa zavodu stane nebezpecnou zmenou podminek, neni zadnou raritou, ze se etapa upravi. Viz lonske Milano -San Remo, Amgen Tour of California casovka, v minulosti Giro, letosni TDF zaverecna vrcharska etapa do Alpe d"Huez atd atd. I kdyz se to nekomu nelibi.

Podobne tak neni nijak nezvykle, ze se zasahne do prubehu zavodu "neutralizaci" nebezpecnych sekci organizatory nebo i zavodniky samymi na protest proti nebezpecnym podminkam - (viz Cancellara ve zlutem pred nekolika lety, naprosto vychytrale kdyz Schleci a nekolik dalsich uklouzlo pri sjezdu na mokre silnici a skoncilo v pankejtu). Nebo jak vloni italsti organizatori Gira vyhlasili neutralizaci pri sjezdu ze Stelvia, Quintana pokracoval v jizde a organizatori se pak nemohlio dohodnout protoze leva ruka nevedela co dela prava a Quintanovi to proslo.

Ani zastaveni take neni uplnou raritou - napr. organizatori docasne zastavili jednu etapu pri jednom z lonskych etapaku v USA.

+1/0
7.7.2015 8:49

M37i31c11h79a63l 79M35i47l37l63e26r 9656712759982

PS "že to udělali jen kvůli tomu, že tam byl "žluťák Cancelara" a další závodníci s tendencí celkového úspěchu"

FYI: zavodnici "s tendenci celkoveho uspechu" se nazyvaji "favorite GC kategorie"

Vsech 5 nejvetsich favoritu -Nibali, Quintana, Froome, Contador, TJ van Garderen -se padu vyhnulo.

+2/0
7.7.2015 8:53

M89a54r81c33e81l 34Š27e92v16č65í17k 9885833851420

také se nikdy závod nepřerušil, i když byly v poslední době těžké pády ... nastala situácia, že nebola k dispozícii ani jedna sanitka a pretek nebol prerušený?

0/0
7.7.2015 8:53

L90u56k40á59š 84V29l98k 2441799174296

Eca Petříková: "proč generalita tour vybírá tak nebezpečné trasy v některých etapách?"... Není to tak dávno (včera) :-D co se ten hrůzostrašný pád stal na naprosté rovince. Jeden cyklista se posmýkne a už to v té rychlosti jde dolů... Takže v trasách to není. Jen v logice. Pokud jede 150+ cyklistů kolo na kolo, tak se to prostě musí stávat...

+1/0
7.7.2015 10:48

V95a37c24l62a89v 48P32e94r15o86u12t40k41a 6448207384941

nějak tam v příspěvku nenacházím fakta, jen to že sledujete Tour

+1/−1
7.7.2015 8:34

M24i56c90h50a60l 94M72i69l34l22e90r 9786892199112

promin, ale asi nectes nebo nerozumis. Otazka byla "Sledoval jste celý závod?Sledujete tour pravidelně?" Odpoved je ano. To ti vadi?

Fakta jsou znama a neni treba se s nimi piplat protoze o ne v diskuzi nejde. Jde ciste o dilema co je dulezitejsi: zdravi a bezpecnost cyklistu nebo uzkostlive dodrzeni "tradice" za kazdou cenu, zvlast ve svetle toho, ze zavedene tradice TDF se za tech 100+ let stejne podstatne zmenily. Ja rikam zdravi a bezpecnost a souhlasim s temi, kdo byli na miste a nesou zodpovednost.

-

Velky karambol, ktery zasahl na 40 jezdcu, nektere velmi vazne - Bonnet s tzv. "obeseneckym" zranenim krcniho obratle.  Zadny z hlavnich favoritu na GC umisteni v padu nebyl. Docasne zastaveni zavodu nejen umoznilo poskytnout pomoc vsem zranenym, ale take navrat do pelotonu tech, kdo byli schopni pokracovat v zavodu a celkove uklidneni velmi nervozniho pelotonu.

Je prokazano, ze TRADICNI nervozita zavodniku v 1. tydnu je hlavni pricinou karambolu. I zavodnici, kteri se puvodne hadali, ze se zavod nema neutralizovat/ prerusit, nakonec pochopili plny rozsah situace kdyz videli zranene a uklidnili se pod vlivem kolegu.

Docasne preruseni take NIJAK neovlivnilo sance zadneho zavodnika s potencialem dobreho vysledku v etape, ktery nebyl postizeny padem. Dukaz, ze vedeni TDF rozhodlo spravne.

0/0
7.7.2015 11:36
Foto

P26e61t37r 88P77r52o74c67h65á87z79k55a 3872266982244

Nejsme v rozporu s bezpečností.Neshodneme se v tom, že ředitelství závodu postupuje v souladu s pravidly a stále stejně.Nepostupuje.Když se tohodí udělá se neutralizace a když ne jede se dál.Proč se nezavede jasně do pravidel, že při pádu více než například tří cyklistů najednou dojde k neutralizaci sjetí celého pelotonu.Pak by to bylo jasné a nebylo by o čem diskutovat.I v naší televizi komentují závod spolu s redaktorem bývalý skvělí cyklisté a tsejně jako já s tím měli problém a poukazovali právě na ty rozpory v podobných situacích.I na různých serverecj jsou rozdílné názory a zhruba nadpoloviční většina se zastavením závodu nesouhlasí.Navíc celou neutralizaci provázel docela slušný zmatek a spousta cyklistů ani netušila co se děje.Teprve po čase dostávali informaci s vysílaček o nastálé situaci.Vše působí tak, že se čekalo oprabvdu na to, až se objeví Cancellara.Uvidíme jak se to celé vyhodnotí až opadnou vášně té, či oné strany.Náš názor na to stejně nebude mít žádný vliv.Přeji vám hezké sledování dalších etap a cyklistům co nejméně pádů.

0/0
7.7.2015 12:00

M73i90c14h30a33l 26M77i45l42l51e92r 9656362419262

"Proč se nezavede jasně do pravidel, že při pádu více než například tří cyklistů najednou dojde k neutralizaci sjetí celého pelotonu."

jezismarja........8-o8-o8-o

0/0
7.7.2015 13:02

M25i76l11o24s 78V16a31l59y 8526492887342

S V E^ T se v (_i_) obraci Rv;-D Francouska armada bude chranit kazdy zeleznicni prejezd, kudy povede letosni TdF. BLAHOSLAVENI chudi duchem…. a pry letosni Tour vyhraje ten, ktery uplati vetsim balikem penez 8-o strojvudce. Ten se pry na prejezdu s vlakem zastavi i na 45 min a peleton ma vymalovane…. Jane Barto i Ty v teto konkurenci muzes jit do zluteho. Staci, kdyz zase odjedes a za Tebou padnou zavory !! O premie se pak nejak ROZDELIME !!!!!! >>> ;-D R^ ;-D ____________________________________________________________________ FACKT to neni z me hlavy. Chytra Horakyne zase rozdavala rozumy ….

0/−5
7.7.2015 3:56

J61i79ř49í 83V52o34n96d26r87á85č88e77k 5106834910564

Ty jsi fakt v obraze ;-D

+4/0
7.7.2015 6:45

M35i58l18o40s 33V71a64l77y 8866122307182

OBLIBENE KOSTKY ;-D;-D;-D Nikdo je  n e m a  rad, ale [>-]Zdenek[>-] na nich umi R^ a Lewisovi musi take udelat radost … ale i tak lego od SKY by mu prozatim stacilo ;-D

+1/−1
7.7.2015 1:38

J52i40r61k80a 44H90a26v64l91á66t 3497402392252

Prosim vás, nevíte někdo co znamenají tyto čísla https://en.wikipedia.org/wiki/2015_Tour_de_France,_Stage_1_to_Stage_11#/media/File:Profile_stage_4_Tour_de_France_2015.png

0/0
6.7.2015 23:10

R37o38m87a32n 24V94í23c73e34n92e40c 2579102888252

To jsou úseky, ve kterých jsou v etapě pověstné kostky.

Tady je vlastně popsáno na jakém kilometru a v jaké délce jsou :

https://en.wikipedia.org/wiki/2015_Tour_de_France,_Stage_1_to_Stage_11#Stage_4

+2/0
6.7.2015 23:20

P70a96v50e14l 87K72r57ů33ž17e42l18a 7670379632

Červená čísla ve čtverečkách je označení tzv. pavé sektorů, tedy úseků, kdy se zítra pojede po kostkách. Je jich tam tedy 7 a celkem budou měřit asi 13 km.

+1/0
6.7.2015 23:23

J67a18n 76V11r18á44b35e89l 4637878348938

Doufám že zítra bude pršet. Zvýšili by se tak Štybyho šance na vítězství v etapě a zisk žlutého dresu.

+2/−1
6.7.2015 21:16

D77a16v67i49d 86P90r36a48ž31á69k 6984352502526

Kreuziger je asi největší inovátor mezi cyklisty. On si vystupuje nejen do mírných kopců, ale dokonce i když jede s kopce 8-o

+3/−14
6.7.2015 21:09

F79r14a79n88t15i37š85e20k 65Z84l62a55t91o54h88l79á42v62e79k 3921934517654

Mně spíš přišlo, že chtěl někam nastoupit. Asi MHD. ;-D

+1/−3
6.7.2015 21:17

L67a55d26i40s87l41a97v 19H51o60r65č64i30č20k73a 7814969180674

Kam se hrabe na Skýčka,když je to chytne :-DD

0/0
7.7.2015 5:43

M49a82r86i40a98n 81S59u50l36o 6465556564576

Sagan ani netušil, že bojuje o biely dres

"Ani som nevedel, že ešte bojujem o biely dres, myslel som, že už som starší," povedal v cieli pre web pluska.sk. "Pád v strede etapy som nevidel. Len nás zrazu organizátori zastavili a museli sme čakať. Nepovedal by som, že ma to nejako rozhodilo," podotkol slovenský cyklista na margo incidentu. "V závere to bolo kto z koho. Bol som s Albertom pre prípad, že by potreboval požičať bicykel. Potom som to skúsil, ale už som na to nemal nohy," zhodnotil pre pluska.sk finiš tretej etapy žilinský rodák.;-D

+4/0
6.7.2015 20:21

F37r48a22n43t87i95š96e78k 67Z74l21a94t36o88h67l69á68v79e81k 3841364117824

Je mladej a dobrej. Ale je tam ještě Quintana, 90. ročník. Takže spíš boj o zelené tričko.

+5/0
6.7.2015 20:32

J79a25n 27S58v37o89b70o72d94a 3136175368810

Píšu to jinde, Romana jsem viděl v opakovaném zpomaleném záběru, jak hodil elegantní salto:-)

Štěstí, že to dobře dopadlo. Romane, držím palce v dalších etapách[>-][>-][>-]R^R^R^

+8/0
6.7.2015 20:13

P97e40t92r 10H20e87l81l17e74r 5453716914914

Tak on viděl už dopředu, že nakonec spadne, takže byl vcelku připraven.

+2/0
6.7.2015 20:23

F80r67a65n72t71i31š36e65k 41Z27l70a47t68o87h95l12á25v90e29k 3621854707374

Valenta by mu mohl závidět :-) Měl kliku, žádný svah, kandelábr, ani příkop. Trefil se mezi stromy. Voeckler svého času zaparkoval komusi na terase, ten to udělal ještě lépe.

+6/0
6.7.2015 20:35

I85v81a73n 47H28a74n15c79k54o 2651456183139

Ak si dobre pamätám tak na tej terase vtedy skončilo viacej cyklistov, už aj kamera tam čakala že kto bude ďalší ;-D

+2/0
6.7.2015 20:59

T16r31i41s84t98a26n 65K22o32l62o50m10a85z15n58í53k 7520390165191

Myslim že až na terasu tam vjel jenom on, ikdyž v tý zatáčce jich mělo problémy víc :-)

+2/0
6.7.2015 21:12

F39r78a90n96t83i18š89e35k 47Z25l80a33t78o92h94l92á59v43e62k 3681144247634

Jo, bylo to přesně tak. Tedy alespoň podle záběrů televize.

+2/0
6.7.2015 21:16

L28u32k46á42š 69V55l35k 2111369394986

Nene minimálně 2 tam vjeli.

https://www.youtube.com/watch?v=D_JOwg8shJc

:-)

+3/0
6.7.2015 21:20

R72o37m40a43n 11T90y36č40k74a 3177818271307

https://youtu.be/g5gCRHnxSz0?t=472

+2/0
6.7.2015 23:07

M91i19c64h92a19l 76M46i15l24l25e72r 9736462749292

to parkovani na terase jsem videl a mohl jsem se urvat smichy;-D

+1/0
7.7.2015 4:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze