Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po pádu nastal zmatek. Ještě, že jsme tam nebyli, oddechl si Kreuziger

Tak už bude aspoň jednou klid? Zatímco fanoušky asi musí úvod letošní Tour de France bavit, v cyklistickém pelotonu zatím vládne nervozita. Pociťují ji i čtyři Češi na startu. Všichni se sice dokázali vyhnout obřímu pádu, ale ani tak pro ně třetí etapa nebyla vůbec snadná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F62r73a63n30t88i14š54e19k 64D30r30b37o56h64l32a42v 6545527367181

Být to pouze klasika, závod by jel dál, ale etapák má jiná nepsaná pravidla. Nikdo nemá zájem, aby hned na začátku vypadlo 30 lidí, to poškodí celý závod a mphlo by se stát, že by jste se koukali 3. týden na skupinku 25 jezdců. Navíc nikdo v tu chvíli nevěděl, kolik a jak těžká zranění tam mohou být. Kdo nejezdil sám na kole, tohle nepochopí. Přerušení závodu bylo správné. Zažil jsem to i na juniorském ,,Okolo horního Rakouska,, , závod tím neutrpěl, naopak.

+9/0
7.7.2015 8:52

M67i14c85h85a53l 12M62i11l32l54e95r 9916552369632

R^

0/0
7.7.2015 8:53
Foto

P26e80t85r 58P15r37o72c13h13á38z74k66a 3382926482544

Zastavení závodu nemělo žádný smysl.Nikdy se to nedělalo, nechápu, proč s tím ředitelství přišlo teď.Pád byl uprostřed pelotonu, zaviněný chybou jezdce a ne podmínkami.To, že se dotkl "žluťáka" byla jen jeho chyba.Měl se držet v předu a ne poletovat od prostředka ke konci.Mrzí mě, že se zranil a musel vzdát.V závodu bude chybět.Jinak to byla docela hezká etapa a zajímavá i s pohledu našich jezdců.Bártův únik by však skončil i kdyby se žádný pád nekonal.Ta úniková skupinka byla v podstatě už pohlcena pelotonem.Držím našim klukům dál palce, stejně jako ostatním a těším se na dnešní "kostkovanou" etapu.R^

+1/−15
7.7.2015 5:26

M35i43c30h81a17l 77M71i73l62l49e38r 9376782719252

nejde o to PROC a JAK se pad prihodil, ale jaky byl jeho ROZSAH a NASLEDKY.  !!

Nenapadlo te, zda mohl zavod bezpecne pokracovat, kdyz sanity nemohly doprovazet pokracujici peloton protoze byly zamestnany prevozem zraneneych, nebo ze doktori tezko mohli zustat s pelotonem protoze meli na starosti na 40 zranenych?

Co kdyby se o 2 km dal prihodil dalsi pad zpusobeny znacne znervoznelymi jezdci, mel potencial smrtaku a doktori nebo sanita nikde?

FYI: Bonnet utrpel nekolikanasobne zraneni 2. krcniho obratle lidove zvane "obesenecke".

+3/0
7.7.2015 7:02
Foto

P98e82t61r 29P13r78o84c97h25á29z58k60a 3522336292544

Sledoval jste celý závod?Sledujete tour pravidelně?Kdy se při podobném pádu závod zastavil.Kdy vůbec se na některém velkém závodu po pádu jezdců závod zastavil?Zmatek, který nastal po zastavení byl podstatně větší a vedl k podstatně větším stresům a nervozitě jezdců než kdyby to celé pokračovalo.Pádu je v cyklistice bohužel spousta, většina jezdců s tím byť nerada počítá.Dokonce ani při pádu elitních jezdců se v minulosti závod nezastavil.Prostor pro zásah sanitek tam byl docela slušný a navíc při nutnosti se dá vytvořit i za pomocí motorek a aut komisařů.K dispozici jsou navíc i vrtulníky a další vozy, tak, že bezpečnost jezdců nebyla nijak ohrožena.I kdyby o další kilometry došlo k dalšímu pádu zasahovaly by jiné sanitní vozy.Rozhodně ne ty, které odvážely zraněné do nemocnice k ošetření.Je mi líto každého zraněneného jezdce, ale bohužel se to stává.Zábvody jsou čím dál nebezpečnější a tvrdší a ti lidé s tím tak nějak počítají.Každý musí zvážit riziko zda do toho jít, nebo ne.Stalo se i párkrát, že jezdci sami odmítali v závodě pokračovat když podmínky nebyly bezpečné.Tohle však ta situace nebyla a paradoxně by bylo méně nervozity kdyby vše pokračovalo dál bez zastavení.Vznikl by i větší prostor pro ošetření a pro průjezd vozidel.Nejsem ani zásadně proti tomu aby se v podobných případech závod zastavil.Je to musí být známo od začátku a musí to mít jasná pravidla aby nedocházelo k poškození ostatních.Ať se nám to líbí, nebo ne pro stáje a jezdce jde hlavně o peníze za umístění a měnit pravidla v průběhu podle toho jak se to komu hodí je nesmysl.Myslím, že ředitel závodu si na tohle téma vyslechne dost kritiky.I v průběhu zastavení spousta stájí a jezdců protestovala.

+1/−7
7.7.2015 7:35

M32i60c79h43a51l 27M97i83l53l65e85r 9746522189682

FYI: Tour sleduji od te doby, kdy ji u nas v Australii zacala prenaset SBS TV, to je 20 let. Take jsem ji jednou videl zive ve Francii a mam rozhodne dostatecne znalosti cyklistiky.

Vcerejsi etapu jsem sledoval. My divaci, kteri zustavame v nasem koute sveta vzhuru do casnych rannich hodin, abychom mohli videt primy prenos az do cile,  jsme detailne obeznameni s denim na trati diky skvelym a velmi zkusenym komentatorum SBS a byvalym cyklistum Liggettovi, Sherwenovi, Jensu Voigtovi a dalsim a jejich osobnim kontaktum v nekolika stajich.

Nesnaz se mi prosim prednaset emocialni uvahy zalozene na tradici.

Vubec nejde o to co kdy bylo/ nebylo, ale jaka byla vcera situace na trati. Jde o bezpeci a zivoty jezdcu.

+9/0
7.7.2015 7:54

E33v27a 40P59e47t79ř42í95k31o15v87á 9968312361445

jestli jde o bezpečí cyklistů jak tvrdíte, tak proč generalita tour vybírá tak nebezpečné trasy v některých etapách? pochopte, vždyť to je tradice, tour byla a bude vždy nebezpečná a tedy i jedinečná, co vím, také se nikdy závod nepřerušil, i když byly v poslední době těžké pády, a i se zraněními či dokonce smrtí závodníka, včera se mělo pokračovat a ne závod zastavit, stále mám dojem, že to udělali jen kvůli tomu, že tam byl "žluťák Cancelara" a další závodníci s tendencí celkového úspěchu

+1/−4
7.7.2015 8:12

M30i56c63h64a83l 70M92i96l71l90e23r 9386112729292

kdo tvrdi, ze se vcera zastavilo kvuli Cancellarove padu, ma hodne spatne informace- i kdyby to Ruza z 1.patra tvrdila s nevimjakou jistotou.

Kdyby se cykliste meli tvrdosijne drzet tradic, pak by jeste dneska jezdili v bilych cyklistickych ksiltovkach nebo prostovlasi a vozili sebou na ramu pripevnene pumpicky.

Silnicni cyklistika se jezdi na vselijakem terenu a kdyz se trasa zavodu stane nebezpecnou zmenou podminek, neni zadnou raritou, ze se etapa upravi. Viz lonske Milano -San Remo, Amgen Tour of California casovka, v minulosti Giro, letosni TDF zaverecna vrcharska etapa do Alpe d"Huez atd atd. I kdyz se to nekomu nelibi.

Podobne tak neni nijak nezvykle, ze se zasahne do prubehu zavodu "neutralizaci" nebezpecnych sekci organizatory nebo i zavodniky samymi na protest proti nebezpecnym podminkam - (viz Cancellara ve zlutem pred nekolika lety, naprosto vychytrale kdyz Schleci a nekolik dalsich uklouzlo pri sjezdu na mokre silnici a skoncilo v pankejtu). Nebo jak vloni italsti organizatori Gira vyhlasili neutralizaci pri sjezdu ze Stelvia, Quintana pokracoval v jizde a organizatori se pak nemohlio dohodnout protoze leva ruka nevedela co dela prava a Quintanovi to proslo.

Ani zastaveni take neni uplnou raritou - napr. organizatori docasne zastavili jednu etapu pri jednom z lonskych etapaku v USA.

+1/0
7.7.2015 8:49

M46i28c82h32a36l 54M63i36l97l27e87r 9406322789852

PS "že to udělali jen kvůli tomu, že tam byl "žluťák Cancelara" a další závodníci s tendencí celkového úspěchu"

FYI: zavodnici "s tendenci celkoveho uspechu" se nazyvaji "favorite GC kategorie"

Vsech 5 nejvetsich favoritu -Nibali, Quintana, Froome, Contador, TJ van Garderen -se padu vyhnulo.

+2/0
7.7.2015 8:53

M42a36r90c56e93l 94Š60e24v17č95í14k 9795223761240

také se nikdy závod nepřerušil, i když byly v poslední době těžké pády ... nastala situácia, že nebola k dispozícii ani jedna sanitka a pretek nebol prerušený?

0/0
7.7.2015 8:53

L52u86k42á94š 17V69l18k 2901149644436

Eca Petříková: "proč generalita tour vybírá tak nebezpečné trasy v některých etapách?"... Není to tak dávno (včera) :-D co se ten hrůzostrašný pád stal na naprosté rovince. Jeden cyklista se posmýkne a už to v té rychlosti jde dolů... Takže v trasách to není. Jen v logice. Pokud jede 150+ cyklistů kolo na kolo, tak se to prostě musí stávat...

+1/0
7.7.2015 10:48

V23a37c73l36a76v 97P46e56r82o27u34t30k60a 6528327744941

nějak tam v příspěvku nenacházím fakta, jen to že sledujete Tour

+1/−1
7.7.2015 8:34

M89i41c47h92a28l 16M23i33l95l19e51r 9226152589922

promin, ale asi nectes nebo nerozumis. Otazka byla "Sledoval jste celý závod?Sledujete tour pravidelně?" Odpoved je ano. To ti vadi?

Fakta jsou znama a neni treba se s nimi piplat protoze o ne v diskuzi nejde. Jde ciste o dilema co je dulezitejsi: zdravi a bezpecnost cyklistu nebo uzkostlive dodrzeni "tradice" za kazdou cenu, zvlast ve svetle toho, ze zavedene tradice TDF se za tech 100+ let stejne podstatne zmenily. Ja rikam zdravi a bezpecnost a souhlasim s temi, kdo byli na miste a nesou zodpovednost.

-

Velky karambol, ktery zasahl na 40 jezdcu, nektere velmi vazne - Bonnet s tzv. "obeseneckym" zranenim krcniho obratle.  Zadny z hlavnich favoritu na GC umisteni v padu nebyl. Docasne zastaveni zavodu nejen umoznilo poskytnout pomoc vsem zranenym, ale take navrat do pelotonu tech, kdo byli schopni pokracovat v zavodu a celkove uklidneni velmi nervozniho pelotonu.

Je prokazano, ze TRADICNI nervozita zavodniku v 1. tydnu je hlavni pricinou karambolu. I zavodnici, kteri se puvodne hadali, ze se zavod nema neutralizovat/ prerusit, nakonec pochopili plny rozsah situace kdyz videli zranene a uklidnili se pod vlivem kolegu.

Docasne preruseni take NIJAK neovlivnilo sance zadneho zavodnika s potencialem dobreho vysledku v etape, ktery nebyl postizeny padem. Dukaz, ze vedeni TDF rozhodlo spravne.

0/0
7.7.2015 11:36
Foto

P20e46t21r 43P89r85o45c60h57á46z80k34a 3202486482764

Nejsme v rozporu s bezpečností.Neshodneme se v tom, že ředitelství závodu postupuje v souladu s pravidly a stále stejně.Nepostupuje.Když se tohodí udělá se neutralizace a když ne jede se dál.Proč se nezavede jasně do pravidel, že při pádu více než například tří cyklistů najednou dojde k neutralizaci sjetí celého pelotonu.Pak by to bylo jasné a nebylo by o čem diskutovat.I v naší televizi komentují závod spolu s redaktorem bývalý skvělí cyklisté a tsejně jako já s tím měli problém a poukazovali právě na ty rozpory v podobných situacích.I na různých serverecj jsou rozdílné názory a zhruba nadpoloviční většina se zastavením závodu nesouhlasí.Navíc celou neutralizaci provázel docela slušný zmatek a spousta cyklistů ani netušila co se děje.Teprve po čase dostávali informaci s vysílaček o nastálé situaci.Vše působí tak, že se čekalo oprabvdu na to, až se objeví Cancellara.Uvidíme jak se to celé vyhodnotí až opadnou vášně té, či oné strany.Náš názor na to stejně nebude mít žádný vliv.Přeji vám hezké sledování dalších etap a cyklistům co nejméně pádů.

0/0
7.7.2015 12:00

M10i56c83h94a94l 23M31i17l77l79e26r 9406852129662

"Proč se nezavede jasně do pravidel, že při pádu více než například tří cyklistů najednou dojde k neutralizaci sjetí celého pelotonu."

jezismarja........8-o8-o8-o

0/0
7.7.2015 13:02

M95i81l72o71s 23V70a96l64y 8556502647462

S V E^ T se v (_i_) obraci Rv;-D Francouska armada bude chranit kazdy zeleznicni prejezd, kudy povede letosni TdF. BLAHOSLAVENI chudi duchem…. a pry letosni Tour vyhraje ten, ktery uplati vetsim balikem penez 8-o strojvudce. Ten se pry na prejezdu s vlakem zastavi i na 45 min a peleton ma vymalovane…. Jane Barto i Ty v teto konkurenci muzes jit do zluteho. Staci, kdyz zase odjedes a za Tebou padnou zavory !! O premie se pak nejak ROZDELIME !!!!!! >>> ;-D R^ ;-D ____________________________________________________________________ FACKT to neni z me hlavy. Chytra Horakyne zase rozdavala rozumy ….

0/−5
7.7.2015 3:56

J46i43ř21í 28V19o73n11d72r41á88č27e16k 5176784240604

Ty jsi fakt v obraze ;-D

+4/0
7.7.2015 6:45

M27i23l31o89s 59V80a34l82y 8556112127432

OBLIBENE KOSTKY ;-D;-D;-D Nikdo je  n e m a  rad, ale [>-]Zdenek[>-] na nich umi R^ a Lewisovi musi take udelat radost … ale i tak lego od SKY by mu prozatim stacilo ;-D

+1/−1
7.7.2015 1:38

J88i37r74k30a 92H49a89v28l59á72t 3197612712512

Prosim vás, nevíte někdo co znamenají tyto čísla https://en.wikipedia.org/wiki/2015_Tour_de_France,_Stage_1_to_Stage_11#/media/File:Profile_stage_4_Tour_de_France_2015.png

0/0
6.7.2015 23:10

R48o82m59a81n 22V41í46c24e19n54e48c 2319572188672

To jsou úseky, ve kterých jsou v etapě pověstné kostky.

Tady je vlastně popsáno na jakém kilometru a v jaké délce jsou :

https://en.wikipedia.org/wiki/2015_Tour_de_France,_Stage_1_to_Stage_11#Stage_4

+2/0
6.7.2015 23:20

P89a34v69e82l 81K23r67ů79ž65e44l65a 7390419102

Červená čísla ve čtverečkách je označení tzv. pavé sektorů, tedy úseků, kdy se zítra pojede po kostkách. Je jich tam tedy 7 a celkem budou měřit asi 13 km.

+1/0
6.7.2015 23:23

J44a11n 88V53r45á71b79e43l 4337528928748

Doufám že zítra bude pršet. Zvýšili by se tak Štybyho šance na vítězství v etapě a zisk žlutého dresu.

+2/−1
6.7.2015 21:16

D97a12v14i46d 21P35r32a48ž92á38k 6534312392506

Kreuziger je asi největší inovátor mezi cyklisty. On si vystupuje nejen do mírných kopců, ale dokonce i když jede s kopce 8-o

+3/−14
6.7.2015 21:09

F14r80a70n38t75i69š65e79k 84Z11l54a56t59o16h63l52á23v43e60k 3421294397354

Mně spíš přišlo, že chtěl někam nastoupit. Asi MHD. ;-D

+1/−3
6.7.2015 21:17

L44a15d24i35s59l39a16v 34H29o86r64č86i78č87k76a 7924859200544

Kam se hrabe na Skýčka,když je to chytne :-DD

0/0
7.7.2015 5:43

M88a70r85i77a16n 92S22u58l32o 6385946784216

Sagan ani netušil, že bojuje o biely dres

"Ani som nevedel, že ešte bojujem o biely dres, myslel som, že už som starší," povedal v cieli pre web pluska.sk. "Pád v strede etapy som nevidel. Len nás zrazu organizátori zastavili a museli sme čakať. Nepovedal by som, že ma to nejako rozhodilo," podotkol slovenský cyklista na margo incidentu. "V závere to bolo kto z koho. Bol som s Albertom pre prípad, že by potreboval požičať bicykel. Potom som to skúsil, ale už som na to nemal nohy," zhodnotil pre pluska.sk finiš tretej etapy žilinský rodák.;-D

+4/0
6.7.2015 20:21

F96r55a51n50t21i82š86e90k 17Z17l67a45t15o27h92l66á44v37e67k 3301704167964

Je mladej a dobrej. Ale je tam ještě Quintana, 90. ročník. Takže spíš boj o zelené tričko.

+5/0
6.7.2015 20:32

J49a35n 13S38v14o87b64o23d46a 3106725788700

Píšu to jinde, Romana jsem viděl v opakovaném zpomaleném záběru, jak hodil elegantní salto:-)

Štěstí, že to dobře dopadlo. Romane, držím palce v dalších etapách[>-][>-][>-]R^R^R^

+8/0
6.7.2015 20:13

P29e41t87r 68H27e87l53l43e28r 5573446854254

Tak on viděl už dopředu, že nakonec spadne, takže byl vcelku připraven.

+2/0
6.7.2015 20:23

F18r96a35n65t74i32š41e41k 14Z50l47a13t25o70h74l29á98v27e26k 3721594487864

Valenta by mu mohl závidět :-) Měl kliku, žádný svah, kandelábr, ani příkop. Trefil se mezi stromy. Voeckler svého času zaparkoval komusi na terase, ten to udělal ještě lépe.

+6/0
6.7.2015 20:35

I91v80a14n 61H18a70n82c60k79o 2951726823249

Ak si dobre pamätám tak na tej terase vtedy skončilo viacej cyklistov, už aj kamera tam čakala že kto bude ďalší ;-D

+2/0
6.7.2015 20:59

T75r42i83s12t14a51n 30K24o70l94o67m49a66z50n47í53k 7820770535351

Myslim že až na terasu tam vjel jenom on, ikdyž v tý zatáčce jich mělo problémy víc :-)

+2/0
6.7.2015 21:12

F45r54a69n12t49i27š64e71k 65Z45l98a73t50o60h57l13á58v76e16k 3181104427194

Jo, bylo to přesně tak. Tedy alespoň podle záběrů televize.

+2/0
6.7.2015 21:16

L13u59k36á71š 26V22l58k 2401789174216

Nene minimálně 2 tam vjeli.

https://www.youtube.com/watch?v=D_JOwg8shJc

:-)

+3/0
6.7.2015 21:20

R58o40m43a20n 60T52y92č26k64a 3937878591487

https://youtu.be/g5gCRHnxSz0?t=472

+2/0
6.7.2015 23:07

M33i41c43h92a55l 15M36i22l86l23e90r 9936372689342

to parkovani na terase jsem videl a mohl jsem se urvat smichy;-D

+1/0
7.7.2015 4:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze