Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Všech 150 cyklistů ven! I Štybara by měli diskvalifikovat, tvrdí rozhodčí

Němec Degenkolb by možná neslavil, Zdeněk Štybar by zase nedojel druhý a vítězem nedělní klasiky Paříž-Roubaix mohl nakonec být Lotyš Saramotins z IAM, člen úniku dne. V cíli byl třináctý, ale to jen díky tomu, že hlavní rozhodčí Pekla severu nenašel odvahu diskvalifikovat všech zhruba 150 cyklistických hříšníků, kteří se těsně před průjezdem rychlovlaku TGV prohnali uzavřeným železničním přejezdem. "Ale vždyť tam šlo o život," reagoval mezinárodní rozhodčí UCI Miroslav Janout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71i90l75o76s 11V68a30l47y 8746872937762

tento zavod se jede vice jak 100 let a nekteri se prave na tento podnik pripravuji vice jak 6 mesicu. PORADATELE udelli chybu, ze se s drahou nedomluvili a vlak nezastavili. Chybu udelali i kluci, kteri pokracovali, kdyz sla cervena. JEDNODUSI je zastavit vlak. Deset minut do 30min casove vyrovna. CHYBEL tady respekt k zavodu i k cyklistum, kteri toho vzdy maji "plne kecky." a zavod nekteri jedou jako by byli NADROGOVANI i kdyz verim, ze v teto dobe si nikdo nic podobneho nedovoli....:-P

0/−8
15.4.2015 4:30

M33i48c98h79a16l 23M23i40l19l63e33r 9326422479192

promin, ale vlak se kvuli cyklistum nikdy nezstavuje a zvlast ne TGV!!!!

Kdyz se stane a zavory jdou dolu, cyklisti holt museji zastavit a pockat jako kazdy jiny smrtelnik. Dobre vedi, ze za prejeti koleji pri zavorach dole hrozi diskvalifikace ze zavodu. V danem pripade ukazali vyc**anost a spolehali "bude-li nas vic, nebudeme se bat vlka nic", ze vedeni zavodu se neodvazi diskvalifikovat dobrou pulku pelotonu. Proste udelali takovou mensi vydiraci akci na poradatele.

Vedeni zavodu to melo mit lepe zorganizovane a kdyz zjistili podle jizdniho radu, ze cykliste tam budou priblizne ve stejnou dobu jako vlak, meli mit 150- 200m pred krizovatkou pana s varovnym praporkem, ktery by cyklistum zamaval jak zacala blikat cervena svetla s varovanim, ze se bude stavet.

Zastaveni kvuli vlaku neni zadna vzacnost pri cyklistickych zavodech a dobra organizace s tim pocita, dokonce i pocita s nastavenim puvodnich casovych rozdilu po zdrzeni kvuli vlaku!!

+5/0
15.4.2015 8:53

P56a70v76l26i44n47a 13H13a49m90p71l27o40v51a 7931268919972

Asi jsi se jiz definitivne zblaznil 8-o Pry, ze nezastavili vlak....to je masakr

+2/0
15.4.2015 22:44

E15r33i46k 58S13a37n62e34t97r43i25k 4308980590664

Z toho čo som videl chyba usporiadatelov v dnešnej dobe, vodiaca motorka mohla dostať signal že už svieti červené svetlo a zastaviť peloton.

A chyba aj cyklistov ak su raz dané pravidlá majú sa dodržiavať pozrieť zaznam a ostatných disknúť. Som prekvapený že riaditelia týmu, teda čo maju na starosti konkretny závod, majú problém pozriet si trať a vypočitať kedy pôjdu vlaky a podľa toho prisposobiť taktitku a jazdu stajne.

+1/0
15.4.2015 0:09

P30a26v44e34l 96H32o58r91a96k 1149626231258

uz vas vsechny vidim jak frcite v baliku pri zavode vepredu skupina a vy vsichni zastavite abyste meli co sjizdet ,tam asi bude chyba poradatelu u takoveho zavodu

+2/−3
14.4.2015 21:24

P17a17v72l14i30n94a 79H23a20m23p55l55o27v83a 7791828869152

Precti si clanek, pust si video, dej si nozky do lavoru a pak mudruj:-)

+3/−8
14.4.2015 21:40

M66i74c94h81a58l 95K22r39e83j89č25a 5388856976173

Ty si chytra jak nadrazni lavicka. Jeden argument strida druhy.

+3/−2
15.4.2015 8:01

C67a54r84m32e11n 74K52e41l82l49i42e 8571291391578

Vam asi vadi zeny s lepsi znalosti cyklistiky nez mate vy.

Priznejte se.

+2/0
15.4.2015 14:18

P63a20v48l17i49n82a 40H26a90m43p28l31o86v21a 7681348909532

Ty ani tak, jako ta trava pod ni.....

+1/0
15.4.2015 22:47

M80a74r51i96á42n 53J57o46s44e46f27í47k 1573141887108

A co nějaký argument...

0/0
16.4.2015 12:06

M58i98c47h51a79l 84M80i42l26l96e20r 9316712669412

pokud by ses namahal cist i dole, mohl sis precist jeji argument.;-)

0/0
16.4.2015 13:30

P52a10v14l71a 92Č23i26h92á11k59o44v92á 1401665908945

tak pokud to bereme tak, ze svym chovanim davaji signal mladsim i treba amaterskym cyklistum a predpisy jsou predpisy  ....pak diskvalifikovat 

   ale jak uz bylo receno, sam slovek pred prejezdem zastavi, ale kdyby vsichni zacali brzdit, pak asi nekteri na tech kolejich skonci taky, i kdyz na druhou stranu zpomalit museli, aby proklickovali temi srankami, tak nevim :(

0/0
14.4.2015 20:54

M75i51c12h39a35l 18M92i43l58l12e83r 9656892529532

cervena zacala svitit driv, nez sly zavory dolu. S nedostatkem casu na zastaveni je to spis vymluva. Stacilo mit pobliz prejezdu pana ci damu mavajiciho  praporkem oznacujicim prekazku na trati a peloton zpomali, takze zastavit pak neni zadny problem.

Kdyz spadly ty zavory, bylo videt, ze zavodnici nemeli zadny problem zastavit a prelezt je.

+2/0
15.4.2015 2:02

P74a51v32l10i54n56a 54H54a16m28p41l55o56v13a 7431788139902

Diskvalifikovala bych jich vsech tech cca 150, co neposlechlo prikaz poradatelu a policistu. Tato korektnost, viz info v clanku, ze by to ubralo na prestizi zavodu, vubec neberu. Priste tam muze byt rozmaznuta pulka zavodniho pole az do cilove stanice :-P Potom teprve se asi zacne neco dit.jednoznacne chyba zavodniku. A kdo tvrdi, ze v te rychlosti nemohli nic postrehnout, nema tucha o zivote v peletonu. Tam se dejou veci!

+7/−3
14.4.2015 20:51

K88a27r86e22l 64Z56a85c19e60k 7281279711937

Já bych diskvalifikoval všechny, včetně pořadatelů a rozhodčích. Vůbec to nezvládli...

+1/0
15.4.2015 2:23

V91a55c13l89a48v 33P48e59r49o29u47t67k60a 6328267134251

tak tady bych to spíš hodil na pořadatele než na závodníky. Jenom žasnu jak TGV a občejné závory u nás všude beton a hradby ...

+3/0
14.4.2015 20:38
Foto

M70i89r29o18s13l42a91v 56S33k60ř16í62č10e51k 8640665939927

Beton a hradby??? Kde??? Na koridoru OV - PHA jsem je nezaregistroval.

+1/0
14.4.2015 20:46

L95u17d83ě95k 20N51ě68m71e23c 5715501732364

Jestli myslíte OV jako Ostravu, tak se nedíváte úplně dobře. Pravda je, že na jiných tratích je toho betonu a hradeb obyčejně více.

0/0
14.4.2015 20:55
Foto

M77i16r27o35s69l47a42v 84S92k12ř47í83č65e53k 8650525229627

Myslím OV jako Ostravu, a koridor jako celou trať do Prahy. Nevylučuju, že jsou někde extra zabezpečené přejezdy, ale naprostá většina jsou běžné "šraňky" a světla.

0/0
15.4.2015 14:50

L70u49d79ě57k 41N12ě98m48e54c 5805351362744

Aha... tak to každý mluvíme o něčem jiném. Betonové ohrady jsou v upravovaných koridorech v některých městech (zde třeba u Ústí nad Orlicí). Nejspíš kvůli tomu, aby hluk provozu nerušil místní. Nevím, co by mohly být extra zabezpečené přejezdy. Nepředpokládám, že byste měl na mysli vztyčení betonových zátaras, které by zabránily uvízlému autu v úniku z přejezdu.

0/0
15.4.2015 14:58

J31a62n 22F73a76n16t48a 6261826371493

Zrovna pres tento prejezd projizdelo TGV hodne zvolna. Pokud vim, tak vsechna krizeni s tratemi TGV, kde jezdi plnou rychlosti jsou vyhradne mimourovnova.

+1/0
14.4.2015 21:28

M63a71r43t49i11n 87N24o81v68o50t35n81ý 3956796891604

TGV umí jezdit i po běžných tratích. Zde se evidentně nejednalo o VRT, proto tam je možný úrovňový přejezd.

0/0
15.4.2015 10:30

J48a84n 29S21k26á95l97a 8672821254255

Přečetl jsem si většinu z téhle diskuse a něco mě zaráží víc než peloton objíždějící závory. Nechápu, proč tady diskutují lidi, kteří, podle toho co píší, snad na kole nikdy neseděli, natož aby měli za sebou jedinej závodní kilometr a mohli se tak vcítit do kůže těch závodníků.

+8/−6
14.4.2015 20:22

M22o57j90m37í10r 78S68k26á30l40a 2960292986

R^;-)

+1/0
14.4.2015 20:57

Z39d55e83n69o 24M37i53c65i89o 3525272241545

Každá významná zpráva o závodní cyklistice zde nikoho nezaujme, ale pokud se jedná o "skandál" či něco podobného, hned je tu plno odborníků, kteří zkrátka neví, že pohyb v pelotonu má svá specifika, což podtrhuje i abnormální důležitost závodu. Právě ti, co na kole nejezdí pomalu ani rekreačně, jsou nejvíce kritičtí.

+3/−1
14.4.2015 21:02

L34u24b50o23š 51U21l10r19i54c64h 5471200378624

Máte zvrátenú logiku. 

Podľa Vás nikto nesmie kritizovať a diskutovať o prezidentovi, lebo nikdy nebol prezident a nemá ani jeden deň prezidentovania. O vraždách môžu diskutovať iba vrahovia?

+3/0
14.4.2015 21:29

M95i50c44h76a77l 70M91i66l59l15e55r 9496682709902

diskutovat i kdyz o danemu tematu nemaji ani sajna samozrejme mohou, ale pokud budou TRVAT na vlastnich neinformovane vytvorenych teoriich, nemohou se divit jestli je nekdo za to radne zkritizuje ;-);-);-)

0/−1
15.4.2015 8:59

M96i17r76o84s87l77a59v 71T65i91š86e90r 4469429144482

Cha! :D

0/0
15.4.2015 7:08
Foto

K92a45r66e60l 97P39l46a71c74h84ý 6636336524169

Jednoznacna chyba poradatelu. Naplanovat zavod na prujezd vlaku, to jsem jeste nezazil. Ani ve film"Cvoci" Tem, co cekali u zavor by meli tedy alespon odecist cas cekani.

+2/−4
14.4.2015 20:15

T73o35m21á40š 94K92n81a27i49f70l 6593180397370

Četls vůbec článek?

+1/0
14.4.2015 20:37
Foto

M83i34r35o16s61l75a18v 76S93k84ř37í73č63e70k 8200625669297

Karle, ty jsi totál mimo... Zkus si někdy vygooglovat itineráře etap na nějakém závodě, a podívej se na předpokládaná rozpětí dojezdů etap které mají 200+km.

+2/0
14.4.2015 20:49
Foto

M76i72r20o69s50l74a82v 95S18k65ř60í41č35e91k 8770705639967

Vzhledem k předpokládané lenosti/neschopnosti, jsem to udělal za tebe::

http://www.letour.fr/le-tour/2014/us/stage-7.html

NANCY 

234.5  

17h07 

17h22 17h38 - takže půl hodiny. A to je P-R delší, a dost často se v závislosti na počasí(větru) průměr odchýlí o dost víc.

+1/0
14.4.2015 20:53

M90i77c95h78a52l 13M25i58l72l74e25r 9196162799302

!!omyl - ode me melo byt MINUS!!

0/0
15.4.2015 2:05

M83i34c43h28a28l 72M92i79l69l96e46r 9236952929582

omlouvam se, tohle platilo pod jiny prispevek. Plachemu jsem dal plus a to z duvodu, ze on i Skricek maji kazdy kus pravdy.

Poradatele skutecne maji program, uverejneny predem,  vypocitany na 3 casove alternativy pro vsechny dulezite body trasy. To je ale jenom TEORIE.

NEMAJI ale ZADNOU KONTROLU nad pelotonem jakou rychlosti kde zavodnici pojedou: zalezi na povetrnostnich podminkach, momentalni situaci v zavodu i taktice tymu ten ktery den/ten ktery usek.

Neni prakticky mozne upravit casove start tak, aby to pokazde vyhovalo jizdnimu radu vlaku nekde o 200km dal kdyz sami zavodnici ani poradatele predem nevedi, zda tam zavodnici budou v 15:07, 15:22 nebo 15:38, v jednom velkem baliku nebo dokonce roztrhani na 10 skupin radu minut od sebe.

Pri techto zavodech cas je nejdulezitejsi pro casovani televiznich prenosu, odkud poradatelum prichazeji penize. Za to take plati sponzori a bez nich by zavodnici mohli leda hrat kulicky. Letosni Paris- Roubaix mela start zpozdeny o 10 minut, protoze prevladajici vitr sel do zad a ocekavalo se, ze zavodnici pojedou rychleji, tudiz, ze zavod by skoncil prilis brzo pro naplanovane televizni prenosy. Zdrzeni diky vlaku neni pri zavodech vyjimkou, stava se to a je to soucast zavodu. Vedeni zavodu ma v rukou moznost upraveni casovych odstupu pro zavodniky zdrzene prejezdem vlaku.

0/0
15.4.2015 2:31

D77a83v28i17d 46K17a55h11a56j 2101624701545

Chyba pořadatelů a pelotonu! !! Priste to chce umět zbrzdit balík a tvrde postihy za nerespektování pravidel. A klokan MM se opet převádí...boze proc! !

+1/−1
14.4.2015 20:07

P98a70v74l47i42n68a 42H21a18m72p26l83o94v84a 7461108679842

MM ma pravdu. Krome tech poradatelu, ktere zavodnici ingnorovali, pise to same co ty. Takze jsi asi nejak mimo....

+2/0
14.4.2015 21:44

D17a21v64i28d 24K62a16h26a58j 2381354711525

Staci napsat pár vět a ne ty jeho romány. ..

0/0
14.4.2015 22:32

M79i40c34h47a57l 88M73i95l22l97e73r 9406832599312

:-P no jo, ja za to nemuzu, ze nejake galusky maji omezenou chapaci schopnost i pamet a pri treti vete zapomenou, o cem se psalo v prvni.;-)

+1/−1
15.4.2015 2:10

M38o95j89m82í42r 47S56k53á95l69a 2450122936

... a zvládají akorát mínusovat;-D

+1/0
15.4.2015 7:17

P61a37v18e73l 59K82o52c86i81a85n 1722690836347

Je to takový hezký relikt minulosti. Před 100 lety nešlo udělat delší trasu závodu, aniž by vedla přes přejezd. (a asi to nejde ani dnes) No a tak je pravidlo, že se nesmí přejíždět spuštěné závory. Ovlivnění výsledku se bere jako zásah vyšší moci. Ostatně i na TdF bývá k vidění spoustu přejezdů, ale zpravidla na lokálkách. V tomto případě se nejspíš jednalo o konvenční trať s provozem TGV, tj. 160 km/h nebo méně. Na vysokorychlostních tratích žádné úrovňové přejezdy nejsou.

+2/0
14.4.2015 20:01

P85a81v68e37l 41K29o67c69i15a42n 1642360506857

Ostatně i podle fotek vypadá ten přejezd dost chatrně. V každém případě, na rozmašírování to stačí.

0/0
14.4.2015 20:05

P77e95t39r 83T39y89č53k34a 6255862669242

Pokud tam jezdi TGV tak je to fakt o hubu.

0/0
14.4.2015 19:33

T75o96m52á23š 31K54n10a28i88f83l 6903370797740

to, ze tam jezdi TGV na tom nic nemeni .. vzhledem k tomu, ze je tam urovnove krizeni, tak je to trat, kde (i kdyz je to tgv) to nejede rychleji, nez 160 km/h, cili jako normalni vlak...

0/0
14.4.2015 20:38

J53a75n 59Š21i44ř75i53n61a 5435565

Podle toho videa ti vepředu přejeli ještě před závorami v pohodě, za nimi bylo x dalších rozjetých jezdců, ti by už to přejet asi neměli (ale zase pokud by najednou prudce zabrzdili, tak tam lehne takových 100 lidí a ti vepředu mají hezky polámané kosti. Pokud někoho stíhat, tak ty, co tam vjeli, když už byly závory dole...Jen je podivné, že vlak projel, závory šly nahoru, zbytek se rozjel, ale za pár sekund šly opět závory dolů.

0/0
14.4.2015 19:26
Foto

R69o85s12t69i58s88l38a55v 16S85t28r49ž79í30n51e37k 2561741421122

dobrá diskuze, díky :-)

+1/0
14.4.2015 19:07

M45i27r49o62s46l90a90v 68T26i80š21e16r 4479639834752

Cyklisti bezohlední, jako vždy. Mašinfíra by měl pár let klidné spaní, kdyby jich nějakých deset kousků rozházel po okolí.

+2/−3
14.4.2015 18:51

K47a24r98e49l 13F69a85j52t 5288782431573

V diskuzi několik lidí navrhuje přes přejezd postavit (provizorní) přejezd ... já bych to zkusil po česku ... co TUNEL ??? ;-D;-D;-D

+12/0
14.4.2015 18:50

E75m26i35l 89M25i52n65á11ř 7680309579527

Prohlédl jsem si fotku č.11 a Štyby je v pohodě za přejezdem a Degenkolb se tam ohýbá pod padajícíma šraňkama. (Jestli jsem je správně poznal).

Takže čelo skupiny možná projelo i v souladu s předpisy. A co pak s tím? Myslím, že to rozhodčí s pořadatelem rozhodl správně. Řídí to tam policisté a přihlíží i pořadatel/rozhodčí. Na snímku 1 je vidět, že konec skupiny policisté stopli.

Správně a citlivě vyřešeno. Nemyslím, že byly ohroženy životy.

+1/−3
14.4.2015 18:43

L50u73d70v40i47k 14S49p40i27n81k50a 1142557620685

chyba cyklistů. závod má mnohaletou tradici a vlaky jezdí vždy. tedy nic nového a v cyklistice běžné. i při grandtour.

+2/0
14.4.2015 18:43

E87m51i32l 37M55i74n48á12ř 7250229909577

Cyklisté závodí na uzavřené silnici a poslouchají pořadatele a neřeší dopravní předpisy. Tak to bylo i na přejezdu.

+3/−1
14.4.2015 18:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze