Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Všech 150 cyklistů ven! I Štybara by měli diskvalifikovat, tvrdí rozhodčí

Němec Degenkolb by možná neslavil, Zdeněk Štybar by zase nedojel druhý a vítězem nedělní klasiky Paříž-Roubaix mohl nakonec být Lotyš Saramotins z IAM, člen úniku dne. V cíli byl třináctý, ale to jen díky tomu, že hlavní rozhodčí Pekla severu nenašel odvahu diskvalifikovat všech zhruba 150 cyklistických hříšníků, kteří se těsně před průjezdem rychlovlaku TGV prohnali uzavřeným železničním přejezdem. "Ale vždyť tam šlo o život," reagoval mezinárodní rozhodčí UCI Miroslav Janout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M35i32l23o45s 93V29a30l70y 8626932357812

tento zavod se jede vice jak 100 let a nekteri se prave na tento podnik pripravuji vice jak 6 mesicu. PORADATELE udelli chybu, ze se s drahou nedomluvili a vlak nezastavili. Chybu udelali i kluci, kteri pokracovali, kdyz sla cervena. JEDNODUSI je zastavit vlak. Deset minut do 30min casove vyrovna. CHYBEL tady respekt k zavodu i k cyklistum, kteri toho vzdy maji "plne kecky." a zavod nekteri jedou jako by byli NADROGOVANI i kdyz verim, ze v teto dobe si nikdo nic podobneho nedovoli....:-P

0/−8
15.4.2015 4:30

M83i64c18h41a35l 87M30i25l11l25e79r 9136842119902

promin, ale vlak se kvuli cyklistum nikdy nezstavuje a zvlast ne TGV!!!!

Kdyz se stane a zavory jdou dolu, cyklisti holt museji zastavit a pockat jako kazdy jiny smrtelnik. Dobre vedi, ze za prejeti koleji pri zavorach dole hrozi diskvalifikace ze zavodu. V danem pripade ukazali vyc**anost a spolehali "bude-li nas vic, nebudeme se bat vlka nic", ze vedeni zavodu se neodvazi diskvalifikovat dobrou pulku pelotonu. Proste udelali takovou mensi vydiraci akci na poradatele.

Vedeni zavodu to melo mit lepe zorganizovane a kdyz zjistili podle jizdniho radu, ze cykliste tam budou priblizne ve stejnou dobu jako vlak, meli mit 150- 200m pred krizovatkou pana s varovnym praporkem, ktery by cyklistum zamaval jak zacala blikat cervena svetla s varovanim, ze se bude stavet.

Zastaveni kvuli vlaku neni zadna vzacnost pri cyklistickych zavodech a dobra organizace s tim pocita, dokonce i pocita s nastavenim puvodnich casovych rozdilu po zdrzeni kvuli vlaku!!

+5/0
15.4.2015 8:53

P30a21v67l80i30n86a 77H47a35m83p74l30o88v12a 7891788879332

Asi jsi se jiz definitivne zblaznil 8-o Pry, ze nezastavili vlak....to je masakr

+2/0
15.4.2015 22:44

E51r92i88k 87S62a97n85e92t89r89i20k 4528190590924

Z toho čo som videl chyba usporiadatelov v dnešnej dobe, vodiaca motorka mohla dostať signal že už svieti červené svetlo a zastaviť peloton.

A chyba aj cyklistov ak su raz dané pravidlá majú sa dodržiavať pozrieť zaznam a ostatných disknúť. Som prekvapený že riaditelia týmu, teda čo maju na starosti konkretny závod, majú problém pozriet si trať a vypočitať kedy pôjdu vlaky a podľa toho prisposobiť taktitku a jazdu stajne.

+1/0
15.4.2015 0:09

P38a10v59e94l 23H15o93r16a27k 1819566591678

uz vas vsechny vidim jak frcite v baliku pri zavode vepredu skupina a vy vsichni zastavite abyste meli co sjizdet ,tam asi bude chyba poradatelu u takoveho zavodu

+2/−3
14.4.2015 21:24

P41a22v21l45i90n79a 42H17a11m42p58l68o93v36a 7951868369822

Precti si clanek, pust si video, dej si nozky do lavoru a pak mudruj:-)

+3/−8
14.4.2015 21:40

M74i24c36h60a12l 39K83r74e28j57č86a 5718156156483

Ty si chytra jak nadrazni lavicka. Jeden argument strida druhy.

+3/−2
15.4.2015 8:01

C28a61r76m78e73n 60K38e27l84l36i66e 8101351281778

Vam asi vadi zeny s lepsi znalosti cyklistiky nez mate vy.

Priznejte se.

+2/0
15.4.2015 14:18

P97a29v89l98i81n45a 40H80a19m80p60l26o60v84a 7301388369522

Ty ani tak, jako ta trava pod ni.....

+1/0
15.4.2015 22:47

M30a75r74i28á18n 61J32o45s96e51f33í45k 1383581567508

A co nějaký argument...

0/0
16.4.2015 12:06

M59i66c81h16a32l 12M86i80l67l96e23r 9436772429632

pokud by ses namahal cist i dole, mohl sis precist jeji argument.;-)

0/0
16.4.2015 13:30

P97a40v57l15a 51Č12i78h20á37k76o46v47á 1871565738515

tak pokud to bereme tak, ze svym chovanim davaji signal mladsim i treba amaterskym cyklistum a predpisy jsou predpisy  ....pak diskvalifikovat 

   ale jak uz bylo receno, sam slovek pred prejezdem zastavi, ale kdyby vsichni zacali brzdit, pak asi nekteri na tech kolejich skonci taky, i kdyz na druhou stranu zpomalit museli, aby proklickovali temi srankami, tak nevim :(

0/0
14.4.2015 20:54

M12i69c20h35a62l 56M30i30l27l87e92r 9606202489872

cervena zacala svitit driv, nez sly zavory dolu. S nedostatkem casu na zastaveni je to spis vymluva. Stacilo mit pobliz prejezdu pana ci damu mavajiciho  praporkem oznacujicim prekazku na trati a peloton zpomali, takze zastavit pak neni zadny problem.

Kdyz spadly ty zavory, bylo videt, ze zavodnici nemeli zadny problem zastavit a prelezt je.

+2/0
15.4.2015 2:02

P66a64v86l35i14n80a 52H14a47m79p56l54o39v84a 7641988339922

Diskvalifikovala bych jich vsech tech cca 150, co neposlechlo prikaz poradatelu a policistu. Tato korektnost, viz info v clanku, ze by to ubralo na prestizi zavodu, vubec neberu. Priste tam muze byt rozmaznuta pulka zavodniho pole az do cilove stanice :-P Potom teprve se asi zacne neco dit.jednoznacne chyba zavodniku. A kdo tvrdi, ze v te rychlosti nemohli nic postrehnout, nema tucha o zivote v peletonu. Tam se dejou veci!

+7/−3
14.4.2015 20:51

K55a20r73e67l 16Z10a51c20e36k 7871629181277

Já bych diskvalifikoval všechny, včetně pořadatelů a rozhodčích. Vůbec to nezvládli...

+1/0
15.4.2015 2:23

V10a87c87l78a81v 10P31e68r69o59u64t71k54a 6168117894441

tak tady bych to spíš hodil na pořadatele než na závodníky. Jenom žasnu jak TGV a občejné závory u nás všude beton a hradby ...

+3/0
14.4.2015 20:38
Foto

M61i88r69o67s63l38a23v 98S57k86ř82í93č54e64k 8500385629567

Beton a hradby??? Kde??? Na koridoru OV - PHA jsem je nezaregistroval.

+1/0
14.4.2015 20:46

L65u50d15ě81k 97N12ě33m85e60c 5195941612934

Jestli myslíte OV jako Ostravu, tak se nedíváte úplně dobře. Pravda je, že na jiných tratích je toho betonu a hradeb obyčejně více.

0/0
14.4.2015 20:55
Foto

M49i29r90o35s73l48a58v 45S59k73ř79í34č23e47k 8740255939237

Myslím OV jako Ostravu, a koridor jako celou trať do Prahy. Nevylučuju, že jsou někde extra zabezpečené přejezdy, ale naprostá většina jsou běžné "šraňky" a světla.

0/0
15.4.2015 14:50

L43u90d59ě45k 48N39ě79m90e67c 5445771772144

Aha... tak to každý mluvíme o něčem jiném. Betonové ohrady jsou v upravovaných koridorech v některých městech (zde třeba u Ústí nad Orlicí). Nejspíš kvůli tomu, aby hluk provozu nerušil místní. Nevím, co by mohly být extra zabezpečené přejezdy. Nepředpokládám, že byste měl na mysli vztyčení betonových zátaras, které by zabránily uvízlému autu v úniku z přejezdu.

0/0
15.4.2015 14:58

J14a94n 91F43a74n62t39a 6761886141213

Zrovna pres tento prejezd projizdelo TGV hodne zvolna. Pokud vim, tak vsechna krizeni s tratemi TGV, kde jezdi plnou rychlosti jsou vyhradne mimourovnova.

+1/0
14.4.2015 21:28

M16a76r35t57i83n 63N58o70v65o94t61n70ý 3446146791614

TGV umí jezdit i po běžných tratích. Zde se evidentně nejednalo o VRT, proto tam je možný úrovňový přejezd.

0/0
15.4.2015 10:30

J55a81n 80S24k66á80l69a 8752381314145

Přečetl jsem si většinu z téhle diskuse a něco mě zaráží víc než peloton objíždějící závory. Nechápu, proč tady diskutují lidi, kteří, podle toho co píší, snad na kole nikdy neseděli, natož aby měli za sebou jedinej závodní kilometr a mohli se tak vcítit do kůže těch závodníků.

+8/−6
14.4.2015 20:22

M98o61j63m45í53r 86S47k38á71l13a 2310162136

R^;-)

+1/0
14.4.2015 20:57

Z85d17e21n18o 52M34i57c39i94o 3105832931185

Každá významná zpráva o závodní cyklistice zde nikoho nezaujme, ale pokud se jedná o "skandál" či něco podobného, hned je tu plno odborníků, kteří zkrátka neví, že pohyb v pelotonu má svá specifika, což podtrhuje i abnormální důležitost závodu. Právě ti, co na kole nejezdí pomalu ani rekreačně, jsou nejvíce kritičtí.

+3/−1
14.4.2015 21:02

L89u53b34o16š 59U28l62r58i58c18h 5111580178834

Máte zvrátenú logiku. 

Podľa Vás nikto nesmie kritizovať a diskutovať o prezidentovi, lebo nikdy nebol prezident a nemá ani jeden deň prezidentovania. O vraždách môžu diskutovať iba vrahovia?

+3/0
14.4.2015 21:29

M95i74c17h58a33l 75M76i38l58l69e60r 9326132729732

diskutovat i kdyz o danemu tematu nemaji ani sajna samozrejme mohou, ale pokud budou TRVAT na vlastnich neinformovane vytvorenych teoriich, nemohou se divit jestli je nekdo za to radne zkritizuje ;-);-);-)

0/−1
15.4.2015 8:59

M14i60r79o51s44l95a93v 13T65i53š12e53r 4539369984192

Cha! :D

0/0
15.4.2015 7:08
Foto

K60a64r86e51l 60P28l40a61c94h64ý 6556366244889

Jednoznacna chyba poradatelu. Naplanovat zavod na prujezd vlaku, to jsem jeste nezazil. Ani ve film"Cvoci" Tem, co cekali u zavor by meli tedy alespon odecist cas cekani.

+2/−4
14.4.2015 20:15

T84o54m56á31š 17K72n86a12i70f51l 6143300317320

Četls vůbec článek?

+1/0
14.4.2015 20:37
Foto

M59i59r11o87s62l21a19v 26S18k29ř32í13č44e97k 8470195279877

Karle, ty jsi totál mimo... Zkus si někdy vygooglovat itineráře etap na nějakém závodě, a podívej se na předpokládaná rozpětí dojezdů etap které mají 200+km.

+2/0
14.4.2015 20:49
Foto

M63i68r81o51s87l51a71v 62S58k92ř45í47č40e95k 8180595449157

Vzhledem k předpokládané lenosti/neschopnosti, jsem to udělal za tebe::

http://www.letour.fr/le-tour/2014/us/stage-7.html

NANCY 

234.5  

17h07 

17h22 17h38 - takže půl hodiny. A to je P-R delší, a dost často se v závislosti na počasí(větru) průměr odchýlí o dost víc.

+1/0
14.4.2015 20:53

M54i47c61h76a74l 37M47i12l84l68e51r 9136322419862

!!omyl - ode me melo byt MINUS!!

0/0
15.4.2015 2:05

M42i67c62h28a17l 71M58i26l10l62e26r 9796702879352

omlouvam se, tohle platilo pod jiny prispevek. Plachemu jsem dal plus a to z duvodu, ze on i Skricek maji kazdy kus pravdy.

Poradatele skutecne maji program, uverejneny predem,  vypocitany na 3 casove alternativy pro vsechny dulezite body trasy. To je ale jenom TEORIE.

NEMAJI ale ZADNOU KONTROLU nad pelotonem jakou rychlosti kde zavodnici pojedou: zalezi na povetrnostnich podminkach, momentalni situaci v zavodu i taktice tymu ten ktery den/ten ktery usek.

Neni prakticky mozne upravit casove start tak, aby to pokazde vyhovalo jizdnimu radu vlaku nekde o 200km dal kdyz sami zavodnici ani poradatele predem nevedi, zda tam zavodnici budou v 15:07, 15:22 nebo 15:38, v jednom velkem baliku nebo dokonce roztrhani na 10 skupin radu minut od sebe.

Pri techto zavodech cas je nejdulezitejsi pro casovani televiznich prenosu, odkud poradatelum prichazeji penize. Za to take plati sponzori a bez nich by zavodnici mohli leda hrat kulicky. Letosni Paris- Roubaix mela start zpozdeny o 10 minut, protoze prevladajici vitr sel do zad a ocekavalo se, ze zavodnici pojedou rychleji, tudiz, ze zavod by skoncil prilis brzo pro naplanovane televizni prenosy. Zdrzeni diky vlaku neni pri zavodech vyjimkou, stava se to a je to soucast zavodu. Vedeni zavodu ma v rukou moznost upraveni casovych odstupu pro zavodniky zdrzene prejezdem vlaku.

0/0
15.4.2015 2:31

D94a84v62i42d 63K78a36h86a93j 2541134851665

Chyba pořadatelů a pelotonu! !! Priste to chce umět zbrzdit balík a tvrde postihy za nerespektování pravidel. A klokan MM se opet převádí...boze proc! !

+1/−1
14.4.2015 20:07

P12a20v55l69i13n60a 97H38a54m40p37l43o94v31a 7601248579562

MM ma pravdu. Krome tech poradatelu, ktere zavodnici ingnorovali, pise to same co ty. Takze jsi asi nejak mimo....

+2/0
14.4.2015 21:44

D76a23v58i72d 66K49a89h76a17j 2161794681735

Staci napsat pár vět a ne ty jeho romány. ..

0/0
14.4.2015 22:32

M14i85c91h23a88l 17M56i76l20l89e95r 9496532359972

:-P no jo, ja za to nemuzu, ze nejake galusky maji omezenou chapaci schopnost i pamet a pri treti vete zapomenou, o cem se psalo v prvni.;-)

+1/−1
15.4.2015 2:10

M68o57j74m71í45r 96S36k71á17l39a 2530152786

... a zvládají akorát mínusovat;-D

+1/0
15.4.2015 7:17

P35a52v91e57l 85K65o32c57i13a18n 1712170116797

Je to takový hezký relikt minulosti. Před 100 lety nešlo udělat delší trasu závodu, aniž by vedla přes přejezd. (a asi to nejde ani dnes) No a tak je pravidlo, že se nesmí přejíždět spuštěné závory. Ovlivnění výsledku se bere jako zásah vyšší moci. Ostatně i na TdF bývá k vidění spoustu přejezdů, ale zpravidla na lokálkách. V tomto případě se nejspíš jednalo o konvenční trať s provozem TGV, tj. 160 km/h nebo méně. Na vysokorychlostních tratích žádné úrovňové přejezdy nejsou.

+2/0
14.4.2015 20:01

P65a32v61e32l 22K23o90c18i59a40n 1182320766777

Ostatně i podle fotek vypadá ten přejezd dost chatrně. V každém případě, na rozmašírování to stačí.

0/0
14.4.2015 20:05

P23e84t83r 44T11y76č50k66a 6975482639862

Pokud tam jezdi TGV tak je to fakt o hubu.

0/0
14.4.2015 19:33

T13o50m65á48š 13K64n43a27i69f48l 6543160407900

to, ze tam jezdi TGV na tom nic nemeni .. vzhledem k tomu, ze je tam urovnove krizeni, tak je to trat, kde (i kdyz je to tgv) to nejede rychleji, nez 160 km/h, cili jako normalni vlak...

0/0
14.4.2015 20:38

J86a27n 92Š60i49ř62i88n54a 5445275

Podle toho videa ti vepředu přejeli ještě před závorami v pohodě, za nimi bylo x dalších rozjetých jezdců, ti by už to přejet asi neměli (ale zase pokud by najednou prudce zabrzdili, tak tam lehne takových 100 lidí a ti vepředu mají hezky polámané kosti. Pokud někoho stíhat, tak ty, co tam vjeli, když už byly závory dole...Jen je podivné, že vlak projel, závory šly nahoru, zbytek se rozjel, ale za pár sekund šly opět závory dolů.

0/0
14.4.2015 19:26
Foto

R34o36s15t34i39s98l33a23v 68S34t20r50ž52í20n37e52k 2871591171732

dobrá diskuze, díky :-)

+1/0
14.4.2015 19:07

M39i77r13o19s88l33a73v 47T97i11š97e57r 4169479244752

Cyklisti bezohlední, jako vždy. Mašinfíra by měl pár let klidné spaní, kdyby jich nějakých deset kousků rozházel po okolí.

+2/−3
14.4.2015 18:51

K69a25r41e47l 16F80a45j73t 5828322961733

V diskuzi několik lidí navrhuje přes přejezd postavit (provizorní) přejezd ... já bych to zkusil po česku ... co TUNEL ??? ;-D;-D;-D

+12/0
14.4.2015 18:50

E39m46i69l 87M55i32n95á44ř 7150359859257

Prohlédl jsem si fotku č.11 a Štyby je v pohodě za přejezdem a Degenkolb se tam ohýbá pod padajícíma šraňkama. (Jestli jsem je správně poznal).

Takže čelo skupiny možná projelo i v souladu s předpisy. A co pak s tím? Myslím, že to rozhodčí s pořadatelem rozhodl správně. Řídí to tam policisté a přihlíží i pořadatel/rozhodčí. Na snímku 1 je vidět, že konec skupiny policisté stopli.

Správně a citlivě vyřešeno. Nemyslím, že byly ohroženy životy.

+1/−3
14.4.2015 18:43

L66u36d62v44i15k 94S60p93i78n70k46a 1582967400965

chyba cyklistů. závod má mnohaletou tradici a vlaky jezdí vždy. tedy nic nového a v cyklistice běžné. i při grandtour.

+2/0
14.4.2015 18:43

E38m53i58l 89M24i10n37á68ř 7200459589677

Cyklisté závodí na uzavřené silnici a poslouchají pořadatele a neřeší dopravní předpisy. Tak to bylo i na přejezdu.

+3/−1
14.4.2015 18:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze