Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dohrou Roubaix je trestní oznámení na cyklisty. Objížděli závoru

Průjezd několika cyklistů po železničním přejezdu se staženými závorami během nedělního závodu Paříž - Roubaix může mít dohru. Soudní dohru. Francouzské dráhy kvůli této události podaly trestní oznámení na neznámé osoby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P30e61t68r 43M71o49o93s 6932775807

Cykloarogance na samém vrcholu! Chtěli si to rozdat i s vlakem (naštěstí ne TGV, ale nějaká lokálka) - díky náhodě ke střetu nedošlo, pumpičkáři by nedopadli nejlépe...

Natrasovat etapu závodu přes železniční přejezd si netroufli ani organizátoři Závodu míru blahé paměti - holt jsou francouzští cyklokomunisté odvážnější.:-PRvEU

0/−1
22.4.2015 12:06

M41i72c82h25a81l 53M52i51l30l59e57r 9406962169832

"Natrasovat etapu závodu přes železniční přejezd si netroufli ani organizátoři Závodu míru blahé paměti - holt jsou francouzští cyklokomunisté odvážnější"

Kdo trochu sleduje cyklistiku, ten vi, ze trasa zavodu je tradicni, nic vymysleneho vcera a ze zeleznici se behem 260km vyhnout nelze.

Takovy clovek take nemluvi hloupe o nejkych pumpickarich nebo cyklokomunistech. To se prenechava ruznym jelimankum a hodne "jednoduchym myslim", kteri se proste na nic vic nezmuzou.;-)

0/−1
22.4.2015 14:13
Foto

B89o46h81u14m66i41l 13P84r15o59c14h15á44z77k61a 2793471913831

to je taková potíž naplánovat trasu závodu jinudy?

0/−4
14.4.2015 23:08

J86a29n 69Š60i62ř27i42n85a 5165825

Podle toho videa ti vepředu přejeli ještě před závorami v pohodě, za nimi bylo x dalších rozjetých jezdců, ti by už to přejet asi neměli (ale zase pokud by najednou prudce zabrzdili, tak tam lehne takových 100 lidí a ti vepředu mají hezky polámané kosti. Pokud někoho stíhat, tak ty, co tam vjeli, když už byly závory dole...Jen je podivné, že vlak projel, závory šly nahoru, zbytek se rozjel, ale za pár sekund šly opět závory dolů...

0/0
14.4.2015 18:06

M62i88l63a61n 58M80a12j21e89r21č48í38k 1870770644766

to zvednutí a brzké následné spuštění závor vůbec divné není

 - závory jsou ovládány automaticky podle výskytu vlaků v okolních traťových úsecích a zpravidla úsek "za přejezdem" je kratší než "před přejezdem" = závory se spouští s nějakým předstihem (při využití vlakem maximální traťové rychlosti to mnohdy vypadá na dost minimální - pomalejší jízda či zastavení vlaku před přejezdem předstih "uměle" zvětšuje) a jak mile vlak projede, tak těsně za ním se přejezd "odblokuje" pro silniční dopravu, pokud již po jiné koleji (většinou v protisměru) nejede v traťových obvodech před přejezdem jiný vlak = zvednou se závory a když těsně vjede do těch traťových obvodů až těsně po zvednutí závor, tak se mu musí ihned opětovně spustit.

0/0
14.4.2015 20:32

D47a18v72i67d 79V20i48k23t29o64r29a 9844294855337

Světový závod nebo ne, jednou jsou na trase závory a závodníci nejsou bozi, ale jsou povinni dodržovat pravidla závodu. V těch je jasně stanoveno, že přejezd v činnosti + závory dole - nejede se. Jenže tohle nikdy nuly a takyfanoušci nejsou s to rozumově uchopit, raději by vohnoutsky zdrželi několik desítek tisíc lidí ve spoji samotném a navazujících taktových spojích (jedna souprava TGV má kapacitu 600 - 1200 lidí dle typu, je povinně místenková a jezdí většinou plná), protože "tradice bla bla". Nechápu tohle pivní myšlení.

+2/−2
14.4.2015 16:04

P54a96v11e51l 70N49e52d84ě95l59a 5676560804441

Koukám, že je to tu samej chytrolín. Nejlépe nařídit cyklistům jakou rychlostí mají jet ...:-/

Ach bože.

0/−1
14.4.2015 13:06

J58a41r91o95s84l79a34v 23L47e13b52e50d50a 3426929607260

Když můžou nařizovat maximálku ve Formuli 1...

0/0
20.4.2015 18:24

M91a14r86t92i40n 85Š35v92a36n93c32a75r 5182213

Jednoznačně chyba organizátorů.. měli bezpečnost zajistit... závodník je unavený, s adrenalinem....a s maximálním výkonem.. UCI bys měl někdo pořádně umít hlavu.. bezpečnost vůbec neřeší.. viz srážky cyklistů auty.. závory apod., nebezpečné zábrany..

+3/−2
14.4.2015 8:21

M62i66c78h70a33l 37M88i43l15l98e41r 9586972989302

domnivas se, ze cykliste z World Tour neznaji pravidlo, ze zavory dolu - nikdo nesmi pres koleje pod hrozbou diskvalifikace???

Cykliste jsou mozna pod vlivem adrenalinu, ale ani adrenalin, ani unava z nich neudela slepce, kteri nevidi pred sebou zavory a jejichz mozek nezaregistruje co to znamena!!

+2/0
14.4.2015 10:42

P98e20t90r 45P42r75o52c93h50á27z54k66a 9126576842112

A copak chtějí Francouzské dráhy vysoudit?

0/0
14.4.2015 7:47

M47i38c91h88a82l 71M70i69l33l37e57r 9976862619802

nejspis potrestani organizatoru napr. pokutou (do statnich kapes) a predevsim tim dosahnout, aby se to uz neopakovalo.

Zadny penezni zisk pro SCNF z toho neplyne.

+1/−1
14.4.2015 7:51

J86a35n 72H37e82r40o40u75d44e20k 9728372533771

Kterej jouda vede cyklistický zavod přes vlakový přejezd?

+2/−6
14.4.2015 5:37

M69i86c84h30a96l 93M30i16l20l46e37r 9496302219152

kterej jouda nechape, ze se jedna o zavod se 120letou tradici, ze se v tech koncinach zeleznici vyhnout neda protoze krizovatka se nachazi v oblasti po prujezdu Arenbergem, nejklasictejsim usekem Paris -Roubaix..... a ze cyklistika ma sva pravidla pro prejezd zeleznicni trati. !!

Podle nich meli byt diskvalifikovani VSICHNI jezdci, kteri vjeli na prejezd kdyz byly zavory dole ....viz co tu napsal drive Frantisek Drbohlav.

Organizatori se rozhodli to neudelat s oduvodnenim "ze by to nebylo fer vzhledem k neidentifikovanym jezdcum", tedy mohli diskvalifikovat jenom ty, ktere se jim podarilo ze zaznamu identifikovat. Koho ne, tomu by to proslo, ackoliv byl stejne vinen z poruseni pravidel jako ti ostatni.

Mezi identifikovanymi byl napr. Degenkolb. Nejsem si 100% jist, jestli Stybar take.

Naopak ale francouzska zeleznicni spolecnost SNCF pozadala policii a statni prosekutory o vysetreni nebezpecneho chovani zavodniku a nedostatku v praci organizatoru zavodu.

Pro trasu zavodu existuje priblizny casovy plan kdy -kde a 3 casove alternativy odhadem podle povetrnostnich podminek a predpokladane rychlosti pelotonu v tom kterem useku. Nedelni zavod startoval s 10minutovym zpozdenim, protoze prevladajici silny vitr zezadu jizdu urychlil a zavod by byl koncil prilis brzo pro ruzne televizni prenosy.

+5/−1
14.4.2015 6:50

C27a53r16m87e45n 67K40e38l30l11i70e 8161621561788

Degenkolb byl identifikovan jako jeden ze skupiny cyklistu, ktera porusila pravidla.

Poradatele asi nechteli diskvalifikovat viteze.

+1/−1
14.4.2015 4:40

V20i43k27t91o62r 49Š72e77d89i67v60ý 8806251350106

Asi je škoda, že to pár cyklistů nesemlelo. Ti ostatní by se naučili, že zákony respektovat musí, závod nezávod.

+5/−4
14.4.2015 0:11

M43i19c28h70a27l 65M65i48l17l20e39r 9576642289362

tak tvrde bych se nevyjadril

+2/0
14.4.2015 7:08

J86a66n 59S41t36o92d31o38l57a 7641540753250

Když se objíždějí závory, tak se koukám. Pravděpodobnost, že by přesto závodníci vlítli pod vlak je nepatrná. Je fakt, že pravidla na to při závodech už od pradávna jsou, tak měli zastavit.

0/0
14.4.2015 9:29

D30u83š85a25n 12D30v66o60ř86á91k 1384221540947

Doprovodný auta a motorky projely před cyklistama také na červenou...

Mohly také zastavit, ale jely dál.

Nemá smysl z toho dělat vědu, hlavně že se nic nestalo!

+2/−8
13.4.2015 23:34

J20i81ř33í 91Š18v58a63g79r 3938300835986

A jak dlouho se z toho nemá dělat věda? Dokud tam vlak nerozmašíruje 10 cyklistů?

+5/0
14.4.2015 0:03

J16i22ř80í 70K16o72c88u49r27e32k 6335234545438

Deset? Pokud mají problém zastavit na 60 metrech, jak někteří píšou, tak pod ten vlak zahučí nejméně 60 metrů pelotonu, možná víc. Postupně pod každý podvozek několik dalších. A celou dobu průjezdu bude vlak strhávat další a další vlnu pelotonu, dokud buď vlak nebo peloton nezastaví/neskončí. Zastavit o jedoucí vagon nelze. O stojící budiž, ale přejedou vás ti zezadu. Lumíci...

0/−1
14.4.2015 0:11

V61i75k98t74o31r 28Š81e97d21i56v34ý 8716451270616

Sebrat řidičům papíry, co jiného? 

Kdyby zastavili, aspoň by to šlapající tupouny upozornilo, že se něco děje.

+1/−1
14.4.2015 0:13

J50i89ř65í 41K13o23c54u78r26e84k 6645324145768

S přístupem vlak-nevlak je jenom otázka času, kdy přijde masakr. Nikoliv jestli. Obzvlášť, když na to kašle doprovod.

+3/0
14.4.2015 0:13

K86a57r19e46l 73K96a87v79k29a 9989649277186

jak nemohli zastavit  8-o8-o8-o???? Co je to za kecy ?

+1/−2
13.4.2015 23:25

P10e33t45r 43K36o71v87á76ř 2429666819514

ono, pokud jedete 60 km/h, tak na 10 metrech fakt nezastavite...

0/−1
14.4.2015 7:44

J30a16r95o82s88l65a94v 76L30e34b97e24d35a 3716309737690

To opravdu nezastavíte... neznám sice francouzské přejezdy, ale dá se očekávat, že jako u nás je nějakou dobu před spouštěním závor už v činnosti výstražné zařízení - na přejezd je zakázáno vjíždět.

Takže vaše obhajoba prasáckých cyklistů je mimo.

0/0
20.4.2015 18:29

P70a65v75e84l 14F53a54r79a 9517387604261

Proč to vedlo přes železnici se závory? Určitě by se tam našla objížďka s mostem!

+2/−12
13.4.2015 23:13

K98a54r89e37l 93K52a89v90k96a 9399439697496

8-o , to myslis vazne, tenhle dotaz ???

+7/−1
13.4.2015 23:27

L87a75d35a 31N18o63v51a23k 4172703117

jistěže to myslí vážně.. To byl podle všeho cyklistický závod.. (ono se to často zaměňuje s testováním nejrůznějších léčiv a je na tom dost pravdy...:-P)

příště to můžou vést po nějaké trase, kde je potřeba využít trajekt, který jede jednou týdně....;-)

0/−3
14.4.2015 2:05

T15o66m26á62š 50S12e46r36b43u60s 2311781173854

neviš o cem mluvis

+1/0
14.4.2015 3:49

M40o29j39m81í71r 40S32k16á44l26a 2760292586

;-D

0/0
14.4.2015 0:00

R43a73d19o12m91í82r 88J31e37ž36e37k 9504943926169

Jasné porušení pravidel, měl by následovat trest, minimálně v rámci federace

+1/−2
13.4.2015 23:05

L35a88d65a 95N27o44v76a44k 4212413447

třeba že si týden ani nezobnou..., né...., to by bylo příliš kruté....;-D

+3/−3
14.4.2015 2:07

M98i31c10h84a30l 53P13i62n34d57j39a95k 5283634127927

to jsou s prominutim debilove, jak vedeni zavodu tak hlavne zavodnici. Co chybelo aby tam popadali jak hrusky kdyz vrazeli do klesajicich zavor?

+12/−1
13.4.2015 23:03

T12o40m 76J47u25r79e55č59k79a 6115232655385

„Jezdci vpředu nemohli bezpečně zastavit. Druhá část pelotonu už zastavila,“ uvedli v prohlášení organizátoři s tím, že první jezdci byli jen deset metrů od přejezdu, když začaly závory klesat.

Co to je za nesmysl? Už jste někdy viděli přejezd, na kterém by závory začly padat ihned s rozsvícením červených světel? Vždycky je tam pár vteřin prodleva, takže zastavit mohli všichni.

+12/−1
13.4.2015 22:47

P19e10t66r 91L62u29d75a49n14e28k 1397464337373

Na kole jsem nikdy nezávodil, ale dovedu si představit, že ty závodníci na téhle úrovni dopravní značení moc nevnímají. Tak nějak se předpokládá, že maj cestu umetenou a volnou.

+5/0
13.4.2015 23:24

V86l81a52d17i41s94l65a59v 20N36o57h70e78j24l 7338797128421

jsou ruzne typy zavodu, nektere se jezdi za plneho provozu a presto pumpicky jezdi protismerem, kde je ne zas tak davno sejmul motorkar, ktery naprosto za nic nemohl, ale pumpicky ho chteli snad zabit, v novinach byly ihned pote clanky jak ten na motorce jel v protismeru a pokosil pumpicky, nastesti mel kameru, ktera prokazovala zcela opak. nakonec se ovsem vinik 'nenasel' a typek (ac ho napadli zraneneho pumpicky) z toho vysel absolutne nespravedlive. Rv

+2/−1
14.4.2015 2:43

M89i85l86o70s 89V60a57l12y 8406852467102

vlak jezdi denne 10x zavod takoveho jmena se jede 1x do roka. Neni problem, aby vlak na 5 min zastavil. I tak predem vedeli, ze cykliste budou krizovat trat. Takovy vlak na dalsich 30km ztratu dohoni.... SKODA, ZE SE NEDOMLUVILI...

+4/−11
13.4.2015 22:39
Foto

M20i52r29o72s53l53a56v 91S48k78ř84í58č88e40k 8430905499607

Víš jaký je rozptyl možného průjezdu peletonu ke konci etapy která má 6 hodin???

+12/−1
13.4.2015 22:51

V26i34k26t96o55r 46Š49e25d91i91v59ý 8396641790236

Závodů všeho možného je spousta. To není důvod k zastavování vlaků.

+1/−1
14.4.2015 0:15

M19a25r15t51i15n 69B78u32s20i93d21e11a 4383800

Závodník je závodník...chce dopředu, chce vyhrát...adrenalin..nehledí na riziko (to by ostatně většina sportovců nemohla své sporty ani provozovat).

Já se spíše divím organizačnímu zajištění takové akce, že mohou připustit aby průběh závodu ovlivňovaly takové záležitosti jako jsou závory. Tím by se dal docela dobře ovlivňovat průběh závodu;-D

+1/−1
13.4.2015 22:34

V58á26c65l61a78v 69J21e83b23a95v82ý 8330389613636

Jasně...přes všechno to EPO budou hlavní roli hrát šraňky ;-D

+1/−2
13.4.2015 22:57

P41e18t24r 15S45k78o25k38a49n 3449909463129

Ono to na tom dopingu asi neni poznat - snizuje to pud sebezachovy. Buhvi cim byli nazobani vsichni. Toto je nejhorsi sport ze vsech podle mne.

+1/−9
13.4.2015 22:20

L16u13d44ě45k 21M43i42š75a93l76k85o 7193118356124

by me fakt zajimalo kolik dopingu si odzkousel ze tu davas moudra...rek bych ze o tom nemas ani paru a jen tu chytracis...

+9/0
13.4.2015 22:22

F19r68a81n41t27i67š77e84k 96D94r91b12o43h87l25a27v 6875327197771

Co fotbal a doping? ;-)

0/0
13.4.2015 22:31

H19a60n46a 21B93í28z87o47v40á 1372956432524

Někteří ani nemusejí dopovat, a stejně jim chřadne mozek...

+1/−1
13.4.2015 22:35

J23a28r80o61s58l29a43v 37L28e47b50e28d41a 3986879777590

Tak to je celkem klika, že nikdo z nich nenarazil do lokomotivy.

+1/0
13.4.2015 22:09

R97o85s91t57i91s57l31a69v 47C97h79v39í53l68a 5972578583305

Všechno je to nezodpovědnost pořadatelů. To se jinde nevidí. Příště za plného provozu, ať je trochu srandy

0/−5
13.4.2015 21:57

M68i44l64o38s13l74a49v 90S23t95r92e61j28č10e69k 2807393193513

To je normalka u nas. Pred par lety jeden chudak na motorce sejmul v zatacce par zavodnich pumpickaru(jedoucich v protismeru) a kdyby to nemel natocene, tak sel nejspis sedet. Pumpickari misto toho aby mu pomohli, tak tam jeste planovali, ze ho dorazi. Jsou asi i slusni cyklisti, ale hodne z nich si mysli, ze kdyz oni jsou slunickove slapoty, tak na ne pravidla neplati.

+5/−7
13.4.2015 22:02

F94r30a70n58t91i21š30e63k 97D73r77b51o69h81l78a28v 6425937687821

V tomto případě jeli závodníci dobře, protože mají mít celou silnici volnou. Bylo to selhání pořadatelů a ne cyklistů, nebo toho motorkáře. Vybuchli tam emoce, ale v té chvíli to chápu. Zažil jsem i to, že řidič poslal pořadatele do pr a vletěl na trať, když tam projížděli žáci a dva sundal - to jel z vedlejší na hlavní.:-/

+5/0
13.4.2015 22:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze