Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vzpomínky na Paříž-Roubaix III: Rozehnal krávy a cílem projel se sektem

Dnes napíše už 113. kapitolu své existence. Paříž-Roubaix, nejslavnější z cyklistických klasik. Ale jaké to bylo, když se teprve rodila a když odvážlivci na bicyklech polykali na trati vajíčka i ústřice nebo příležitostně rozháněli krávy? Vraťte se nyní s námi do roku 1896, ke kolébce Pekla severu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A15l54e87š 18H34o24l12a58n 3170795333201

Děkuji za zajímavé počtení - mám rád tyto historické exkurze (praděda vedl cyklistický klub na přelomu 19. a 20. století a máme z té doby neuvěřitelně zajímavé věci - plakáty /1890/, fotografie, ručně zakreslované mapy, tablo s 50.členy atp., tabulky účastí na cyklovýletech a závodech = lidi měli k sobě tak staršně blízko...).

Zpět k článku - i dnes je cyklisticka nesmírně težký a tvrdý sport, ale tehdejší závodníci byli skutečně rytíří a blázni v dobrém slova smyslu. A vždy zírám, jakých rychlostních průměrů ti borci byli na tehdejších kolech schopní! Vždyť většina z nás by to peklo ani nedojela na jakémkoliv dnešním moderním kole.

Doporučuji knihu 1000+1 fotografií cyklistiky, kde je mnoho snímků právě z těchto klasik (i etapáků a jiných závodů) a to od jejich počátků až do 90.let. Kniha je to rozměry malá, ale tlustá - vejde se do prostřední kapsy na drezu ;-D

A zkuste ještě knihu:Horské výstupy – Na kole po evropských velehorách. Skvělé grafické zpracování stoupajícíh cest, zajímavosti. Najdete zde kopce, které se jezdí při klasikách (Koppenberg, Mur de Huy) a při etapových velikánech (Angliru, d´Huez, Mortirolo, Tourmalet atp., atd.) Samozřejmě, že vše naleznete i na netu, ale kniha má své kouzlo a při sledování závodů v TV si ji často otevřu a zkoumám, kde ti borci budou funět asi nejvíc :-)

Hezký den.

+9/0
12.4.2015 10:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze