Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Irelevantní argument, smázl cyklistický boss Kreuzigerův detektor lži

Nejdřív jedna zahřívací: Kam se posunul váš plán zakomponovat cyklokros do olympijského programu? A Brian Cookson při své inspekci na táborském mistrovství světa kroutil hlavou. "Je to dlouhodobý projekt." Jenže pak šéf Mezinárodní cyklistické unie UCI musel reagovat na ještě žhavější téma, kterému se při návštěvě České republiky asi ani vyhnout nemohl: Jak to vypadá s kauzou Romana Kreuzigera?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M93i17c28h82a55l 72M51i35l35l67e25r 9316132379672

kdyz uz jsme u dopingu, tohle jsem si dnes precetl na nasi SBS/ Cycling Central.

Clanek "Zapomen na Armstronga, pristi chyceny doper muze byt tvuj tata"

http://www.sbs.com.au/cyclingcentral/news/57860/forget-lance-armstrong-the-next-big-cycling-doper-could-be-your-dad?&position=CTA&cid=23218

Bylo to napsano v souvislosti s Gran Fondo New York, 160km masovym amaterskym zavodem mezi NY a Bear Mountain, kde v 2012 zavedli antidopingovy test. Prestoze v tech masach ucastniku testovali jen hrstku jezdcu, 2 z nich - 45 a 50 lety- meli pozitivni test na EPO!!

Proc dopovali? Protoze chteli vyniknout ve svych kategoriich. Ne kvuli profesionalnim vyhodam a velkym peneznim cenam, o ty v jejich pripade vubec neslo.

Jen proto, aby se mohli chlubit, ze jsou nejvetsim kohoutem na jejich casti smetiste.

 Ackoliv testovani mezi cyklisty amatery neni v USA zdaleka tolik rozsirene jako u profesionalu a velmi zridka se testuje mimo zavodni sezonu, ze 46 nachytanych mezi 2001 a 2014, 16 bylo nad 35 let.

 Tak me napada, zda nasi "cykloteroriste", pripadne jini MAMILove (MAMIL = Middle Aged Men In Lycra, neboli muzi stredniho veku oblekajici lykra trikoty pro cyklistiku) by mohli vrhnout svetlo na toto tema - setkali se s tim mezi kolegy?

0/0
31.1.2015 8:03

I27v94o 74S96c38h90l53ä22g55e70l 9190619327692

Dopují ještě kulturisté? To nic, dělám si srandu.

0/0
30.1.2015 13:19

F17r17a93n46t47i17š19e59k 30D48r82b98o78h88l50a74v 6755147577941

Něco pro ty, co šijou jen do cyklistiky. Názoru tohoto muže si velice cením:

Korupce. Doping. Úplatky. To jsou podle kouče londýnského Arsenalu Arséna Wengera stále častěji synonyma pro fotbal. Trenérský veterán se nebál na tiskové konferenci před zápasem svých svěřenců v Premier League pojmenovat nemoci současného fotbalu. Sám totiž jejich příznaky dobře zná z minulosti."Je pro mě těžké uvěřit, že na mistrovství světa je nějakých 740 hráčů, ale dopingové kontroly nikdy nepřinesou ani jeden pozitivní nález," naznačil Wenger statistickou nepravděpodobnost výsledků boje se zakázanými látkami. 

"Dopingová kontrola v evropských pohárech spočívá jen v odebrání vzorku moči, krev hráčům neberou. Já sám jsem zastáncem krevních testů. Už několikrát jsem UEFA urgoval ke změně," řekl o nedostatečné snaze vymýtit doping ve fotbale. "Doufám, že v Anglii se nic takového neděje. Ale jistý si být nemohu."Testování krve Wenger připomněl kvůli kauze Eufemiana Fuentese, španělského lékaře podezřelého z napomáhání k dopingu cyklistům i dalším sportovcům. Ten po téměř sedm let trvající policejní akci s krycím názvem "Operace Puerto" stanul na konci ledna před soudem v Madridu.

"Jenže je vůbec nezajímá, kdo dopoval. Nalezli vzorky krve, ale neřeší, čí jsou. To se musí změnit, vyšetřování musí jít víc do hloubky," prohlásil Wenger. Soud s dopingovým doktorem je omezen na jeho aktivity v cyklistice, přitom sám Fuentes se přiznal k působení i v jiných sportech, například právě ve fotbale.

+2/0
30.1.2015 12:28

J22a66n 28V78y93b85í50h93a71l 8226460219288

Je o tom zrovna níže v diskuzi,,,možná stačilo přitakat. Jinak souhlas.

0/0
30.1.2015 14:16

B65r27a59ň30o 84V65a30r57g67a 6736361241392

Kreuziger moze jazdit dovtedy kym nepadne jednozancny verdikt. ak bude verdikt proti nemu, zmazu mu vsetky vysledky ktore dosiahne odteraz az do vynesenia rozsudku. aku ma toto logiku a vypovedaciu hodnotu? Ked sa tresta sportovec usvedceny z dopingu, tak sa mu vynuluju vysledky za dobu ked dopoval. Aky prakticky vyznam ma vynulovat mu vysledky ktore dosiahol niekolko rokov po tomto previneni? To akoze este teraz tazi z toho ze jeho hodnoty v biologickom pase boli pred par rokmi nestandardne? ak povedzme vyhra nejaku jarnu klasiku a sud vynesie rozsudok v jeho neprospech, takto znamena ze tu klasiku vyhral vdaka nadmernym hodnotom v biologickom pase spred piatich rokov? ;-D UCI si na smiech!!!

+3/0
30.1.2015 11:46

M22i64c70h79a93l 14M14i36l56l49e88r 9256522619652

U Contase to udelali, u Valverdeho a jinych take. Je to standard v pripade dopingovych prohresku I v jinych sportech a nerozlisuje se jestli se jedna o dopadeni pomoci chemicke analyzy nebo statisticky pomoci biopasu.

0/0
30.1.2015 22:21

V24i86k18t11o71r 80J22o70h89á54n90e48k 4364474548920

Jde ale prave o ten casovy odstup, to fakt smysl moc nedava.

0/0
3.2.2015 22:18

M91i64c64h73a84l 33H90u27s41e16k 9914183770704

To je těžké s tím detektorem.

Když třeba na otázku, jestli bral někdy vědomě doping, odpoví ne. A detektor to označí za pravdu, tak nikdy není vyloučena možnost nevědomého dopingu, jak u karamelek.

0/−2
30.1.2015 10:48

J15i41r13i 63D43v80o64r34a51k 5587980925793

Neverte tomu. Na tele mate 8 snimacu a vzdy se najde aspon jeden, ktery si neuhlidate. Je to spolehliva metoda a pokud Kreuziger prosel, tvrdim, ze je nevinny!!

+1/0
30.1.2015 11:40

G35a13b65r76i88e12l55a 95M59y87n87á80ř90o94v89á 3693644875148

Hlavně už to, že tam šel, o něčem vypovídá. Přece by nešel na detektor, když čekal, jaké otázky padnou. Těžko by šel "udat sám sebe".

Sice to asi není důkaz k soudu, možná se to dá natrénovat, ale očividně vinen není, tak ať ho nechají v klidu dělat svou práci!

0/0
30.1.2015 23:46

M91i28c48h58a44l 72M14i73l38l67e22r 9156732909522

porad jeste zbyva, zda nebyl dopovan bez vlastniho vedomi jako nejake pokusne morce u Astany, aby v pripade uspechu a nedopadeni Kreuzigera to mohli aplikovat na jednu ze svych hvezd. Astane na Kreuzigerovi nikdy nezalezelo, on byl pro ne postradatelny, takze kdyby byl chycen - nu, co, hodili by ho do jamy lvove bez vycitek svedomi.

Vim, ze tohle je dosud nicim nepotvrzena, trochu divoka teorie, ale kdyby neslo o tak zprofanovanou a svindlirstvim prolezlou staj jakou je Astana, ja ani asi nikdo jiny by za tim nic nehledal. Ja proste Astane neverim a nikdy verit nebudu.

0/0
31.1.2015 5:38

H65a24n75a 38U12l15r32y74c54h53o25v81á 9510843738648

Ten pán vypadá  jako inkvizitor. Docela si ho dovedu představit, jak posílá čarodějnice na hranici.

+7/−2
30.1.2015 8:59

M86i69c94h11a60l 86M53i30l14l84e38r 9276382479812

Posuzovat nekoho podle vzhledu mi nepripada soudne ani spolehlive. Patri do stejne kategorie jako "bryle jako vedec".

0/0
30.1.2015 21:43

T23o88m48á39š 75H92o35r85a 2979695538935

Bohužel celý tento případ připomíná inkvizici a hon an čarodejnice, a ej celkem jedno zda je Roman vinen či nikoli. Z odborného hlediska jediný způsob jak prokázat doping je pozitivní dopingový test. Biologický pas je zajímavá věc, která může manipulaci v rámci dopinku naznačit, ale stejně tak může naznačit že se v těle děje něco podivného z důvodu nemoci a podobně.

A to je jádro sporu, kde odborníci z UCI tvrdí "něco se děje, a my si myslíme že to může být dopingem" a odborníci mimo UCI naopak tvrdí že vzhledem k Romanovým zdravotním problémům jsou takové odchylky vysvětlitelné.

Tudíž pokud nemá UCI v záloze nějaký silnější důkaz, tak se asi pravdu nedozvíme, a to ať rozhodne arbitráž jakkoli. Ale škod bude napácháno víc než dost, jak na Romanovi, tak i samotné cyklistice.

+2/−1
30.1.2015 7:40

M15o28n89i61k87a 63K12a35l45e78t89o90v77á 7691546346276

Kdyby tak redaktor udělal raději interview se starým Kreuzigerem. Jenže po něm se slehla zem, že. Pročpak asi? Pročpak se Roman s tatínkem rozhádali na krev? Kdo natlačil Romana do Astany, do které absolutně nechtěl jít? Není zvláštní, že starý Kreuziger se vždy a všude vyjadřoval ke všemu a teď najednou nic? Je to prostě nádherný příklad toho, kam až je schopen tatínek dojít, aby si pomocí syna splnil svoje sny...

+5/−1
30.1.2015 7:27

M76o14j46m17í71r 12S92k13á55l96a 2700602836

R^R^R^

0/0
30.1.2015 10:32

M95i40c17h91a48l 12M23i32l50l62e35r 9226452439982

Ano, opravdu zajimave. Pamatuji jak otec Kreuziger pobihal kolem etap pri Giro, oblecen v trikotu Astany. Ted mi pripada jako by se po nem zeme slehla.

0/0
30.1.2015 21:48

M56i60c16h48a11l 68M31i64l17l86e42r 9266962589412

Zarazilo me, ze jsem nikde necetl vyjadreni otce Kreuzigera v teto kauze. Mozna, ze mi neco uniklo, protozevelmi zridka chodim na jine ceske servery a i tady obcas vynecham dny nebo tydny kdyz jsem na cestach. Vi nekdo neco o reakci jeho otce?

0/0
31.1.2015 5:42

R65a41d74e61k 82V59o82k85á30l 1520218937354

Ešok

0/0
30.1.2015 6:21

A51l21e93š 35Z67e93l55i94n90k32a 1584242736

Většina lidí zde v diskuzi nemůže zkousnout, že nějaký Čech dopuje :-) Zkrátka bere hormony kvůli své "nedostatečnosti" kterou má náhodou více cyklistů. Ale je to pokrytectví - Armstrongovi také dovolili kompenzovat hormony - testosteron kvůli nedostatečnosti po odebrání varlete, jako léčbu. A nakonec to něj v rámci té kauzy vytáhli taky -mimo jiné.

+1/−10
30.1.2015 2:00

M74i10c15h15a84l 26M73i18l95l92e46r 9836602489732

omyl:!! Armstrong nemel zadne povoleni brat hormony, to je jenom nespravne sirena fama.

Kdyby mel, bylo by to v oficialnim vyjadreni USADA a take by se o tom hovorilo v jeho interview s Oprou.

+1/−2
30.1.2015 2:05

A74l85e95š 89Z73e94l23i95n91k17a 1584132136

bez kompenzace testosteronu by mohl jezdit leda kolem garáže

+1/−2
30.1.2015 2:32

M46i74c19h25a46l 18M84i82l79l24e66r 9936292279552

V dokumentech se nikde o TUE na testosteron u Armstronga nepise a ani on sam se o tom nezminoval, ze mel povoleno testo brat.

Naopak priznal testo jako jednu z latek, kterymi DOPOVAL.

+1/0
30.1.2015 2:52

M27i56c51h16a54l 81K30u15c35h68t50a 6773604144232

Každý pacient s jeho diagnózou musí brát testosteron.

0/−1
30.1.2015 7:19

J97a36n 22V70y71b30í83h31a46l 8526630899938

Armstrong neměl povolení brát hormony.

A btw. když člověku vezmou jedno varle, druhé plně nahradí funkci obou, je schopno hyperprodukce hormonů. A tak to funguje i s jinými párovými orgány.

Nicméně, ta rakovina varlat mohla být jen další Armstrongova lež, takže opatrně s tím.

+1/0
30.1.2015 7:41

M70i38c94h53a77l 67M78i44l65l51e57r 9306252699822

Souhlas

0/0
30.1.2015 9:42

J55a95n 39V33y78b66í26h40a81l 8586540349428

Myslím, že je prostě potřeba protiváhy nějakých vědomostí, neználků je na fórech kupa. I rozumnější, než vzdělávat prostřednictvím fóra, by asi bylo napsat článek rovnou na idnes, to by mělo z více důvodů podstatně větší efekt, jeden z nich je jakási expertní pozice.

Každopádně bych ještě k tématu podotkl, že některým neklesne hladina testosteronu ani po oboustranném odnětí varlat.

0/0
30.1.2015 14:12

M35i14c63h89a90l 35M43i96l72l95e98r 9926352779412

povoleni neco brat, co je jinak na zakazane listin, musi byt udelovano podle protokolu TUE a kazdorocne obnovovano. Sportovec s TUE PODLEHA i nadale testovacimu rezimu a pokud by se pri tyestech ukazalo, ze obsah povolene ucinne latky prekrocil prisne stanoveny limit, bude obvinen z dopingu a potrestan jako kazdy jiny bez TUE.

Pokud sportovec bere nejaky lek, ktery neobsahuje zadne zakazane slozky, i tak ho musi prihlasit pri testovani.

Formular, ktery kazdy sportovec vyplnuje jako soucast kazdeho testovani, pozaduje vyjmenovani vsechny leku a doplnku, ktere sportovec v soucasne dobe bere.

0/0
30.1.2015 2:14

A83l63e49š 55Z60e11l74i50n22k40a 1214372546

Jenže --- jako s tím Armstrongem, a nebo kterýmkoliv jiným sportovcem užívajícím kompenzační hormony - ano ten člověk třeba nepřekročí danou hladinu, maximální limit té látky. Pak samotný fakt že může díky hormonům zvenčí držet po určitou dobu stále hladiny je nesporná VÝHODA oproti ostatním, kterým by třeba testosteron logicky po prvním náporu klesl a pak kolísal.

0/−1
30.1.2015 2:31

M97i23c94h33a42l 45M19i61l87l67e39r 9896362859822

viz nahore. Armstrong nerekl, ze smel testo brat a priznal, ze testo byla jedna z latek, kterou dopoval.

0/0
30.1.2015 2:53

M98i39c39h53a87l 83M56i27l18l97e73r 9416592629502

levne klise, naprosto irelevantni, ktere si pan redaktor mohl odpustit, pokud chtel byt brat zurnalisticky seriozne "brýle jako nějaký vědec ."

Pane redaktore, bryle dneska nosi kazdy kdo je potrebuje, aby lepe videl a muze to byt ridic, soustruznik, novinar, politik nebo prodavac, tudiz nevim proc zrovna vedec. Nekde i ditka skolou povinna. Zvlast s pribyvajicim vekem jsou bryle nezbytnou potrebou mnoha lidi. Zcela urcite je nosi rada vasich kolegu a rikate o nich ze maji "brýle jako nějaký vědec"? Pokud je dosud nenosite vy sam, vas cas take prijde, protoze urcite travite dost casu pred monitorem pocitace a namahate si oci.

Pouzit pridavek "jako nějaký vědec" zni jako pokus o nejakou lehce naznacenou osobni degradaci. Je to takove typicke klise, kterymi si kdysi libovalo totalitni rude pravo kdyz chtelo shodit nejakeho "burzousta", ze nebyl delnickym kadrem.

+10/0
30.1.2015 1:54

P59e79t97r 88H98a59v11r75á59n88e68k 9793947951209

Michale naprosto souhlasím, úvod článku působí dost bulvárně. Věty jsou manipulativní a od počátku mají navnadit čtenáře k rozlišení, kdo je v rozhovoru negativní postava.

+9/0
30.1.2015 9:22
Foto

A65n34t24o91n50í82n 10S67t49r69e50j95c 8855344685144

Ano, aby se v tom čtenář rychle zorientoval...Rv:-)

0/0
30.1.2015 12:08
Foto

A58n97t47o17n59í90n 46S86t32r97e62j78c 8635284145604

Palec dolů je pro autora článku, aby bylo jasno...

0/0
30.1.2015 12:08

T30o97m42á49š 27B66r21a66b58e21c 2578286575636

Něco podobného jsem včera také psal. Tedy samozřejmě kratší :-)

0/0
30.1.2015 17:53

P24e51t90r 84N20o80v57á88k 8605739860

kde je  doping trial doctor Fuentes?

0/0
30.1.2015 1:29

M36i69c52h29a31l 13M30i65l89l75e86r 9906282869902

to je na Spanelich, nema nic co delat  s UCI, ale se spanelskou justici a rozhodnutim spanelske vlady nepokracovat v Operaci Puerto "protoze dukazy nejsou dost silne, stalo by to velke naklady a pravdepodobnost odsouzeni je nizka".

Samozrejme to rekli az teprve kdyz zjistili jak hluboko do spanelskeho sportu ta kauza zabiha, a ze po cyklistech z jinych zemi, ktere bylo lehke najit, jsou na rade Spanele a co vic - spanelske fotbalove modly.:-/

+2/0
30.1.2015 1:58

M86o79j57m47í43r 28S39k68á83l21a 2860782186

+ Nadal...;-O;-€

0/0
30.1.2015 10:36

M32i13c40h47a68l 62M89i96l68l47e37r 9186362619672

O Nadalovi se v te souvislosti mluvi podobne jako o zahadnem balicku krve s inicialami AC. Nejvetsi bomba by ale bylo nachytani spanelskeho bozstva- jejich cutalistu. Kterakoliv vlada by dopustila a fundovala vysetrovani vedouci k usvedceni fotbaloveho bozstva z dopingoveho svindlu, ta by padla. Spanelsti volici by to neskousli.

+1/0
30.1.2015 21:59

R87a36d59e71k 96U28r93b76a40n 4229400674967

Vždyť UCI proti Kreuzigerovi nic nemá. Nechápu, čím chce argumentovat. Za nějaké podivnosti nemůže trestat, pokud nepřekročili stanovenou hranici. Však ta právě proto existuje.

+6/−1
30.1.2015 0:09

M10i68c17h43a33l 22M43i85l44l49e32r 9656962939272

premyslim, zda nekteri lide zneji jak kolovratek a opakuji nedostatecne informace a chybne zavery proto, ze o pripadu vedi neco jen z hospody a nivinovych titulku, nedali si praci si precist vysvetleni obsazena v clancich, ve zdesjich diskuzich, v materialu z CT a napr. relevantnim materialu z UCI - nebo proste to je nad jejich schopnosti to pochopit.

+1/0
30.1.2015 2:03

P42e30t38r 16H66a71v80r56á61n25e80k 9893387351109

Michale asi jsem natvrdlý, ale chtěl bych to vysvětlit :) I mě totiž přijde, že pokud Romanovi stanovili dlouhodobým sledováním nějaké hranice biopasu, pak pohyb křivky v těchto mezích, i když hodně rozkolísaný, nemůže být argumentem pro postih. Chápu to špatně?

0/−1
30.1.2015 9:27

M34i37c93h91a95l 10M39i93l83l24e28r 9806522869362

Nezvykla nebo prilis casta rozkolisanost hodnot, trebaze v mezich je take znakem, ze se neco v tele deje nezvykleho. A je vyslovne zminovana v pravidlech o bio pasu. Muse to byt nasledkem dopingu, ale take nemusi.....co kdyz treba to je nejaka nezvykla reakce na ty leky na stitnou zlazu? Od toho jsou odbornici a ti se nemohou prozatim shodnout. Ja davam prednost pockat jak se to vyvine u soudu. Rozhodne nechci Kreuzigera obvinovat ani davat ruku do ohne ze je cisty.

Pokud se prokaze jeho nevina, budu spokojen.

+4/0
30.1.2015 9:54

P16e10t33r 75H44a20v83r34á11n35e29k 9213557281519

Jo s tím vším souhlasím, ale právě snad proto, aby šlo uznat borce jako dopujícího nebo čistého jsou stanoveny ty individuální hranice. Co je mezi nimi, nemá být podle organizací bojujících s dopingem špatně - zatím neznám případ nikoho, kdo by byl stíhán na základě údajů v limitu svých hranic biopasu . Pokud by platilo pravidlo, že závodník nesmí mít výkyv a může být označen za dopujícího jen podle strmosti křivky, tak pak bych zatvrzelost UCI chápal, ale jak to chápu já, tak Roman  se do svých mezních limitů vešel. Možná tohle chtěl naznačit Radek Urban. Píšu něco špatně?

0/0
30.1.2015 13:15

M32i14c60h43a24l 94M70i14l96l27e12r 9356532909472

Biopas je mnohem komplexnejsi zalezitost. Lide si to predstavuji jako jednoduchou zalezitost limitu, ale to je chyba. Co bezi mezi nimi je VYSLOVNE soucasti hodnoceni co se v tele a s telem deje. Je to v pravidlech, ale vetsina diskuteru to bud nezna, nechape nebo rovnou ignoruje.

O Kreuzigerovych hodnotach vysel dost vysvetlujici clanek od jednoho americkeho experta, ale nemohou ho momentalne najit, abych uvedl link.

0/0
30.1.2015 22:15

T89o37m68á34š 18H80o65r61a 2909885508135

Já bych počkal co přesně na něj u toho soudu vytáhnou, je fakt že z toho co zatím vyčmuchali a zveřejnili novináři lze těžko někoho obvinit, natož odsoudit. Ale třeba má UCI v záloze něco o čem mlčí. Jen je mě divné že o tom zatím nikdo, a asi ani Kreuziger neví.

+1/−1
30.1.2015 7:28

P92e66t76r 87T82y75č42k91a 6235302189712

No oni sice u biologickych pasu neprohrali, ale pouze v pripadech prekroceni meznich hodnot.

+5/−1
29.1.2015 23:14

T41o44m95á36š 57B41e84l39i42c62a 9443913525311

Při rychlosti, jakou je tento problém řešen bych se každému rozhovoru snažil vyhnout a nechodit raději lidem na oči. Ať uř je RK vinen či ne, roky mu nikdo nevrátí a mohl zatím buď normálně závodit nebo dělat něco jiného.

+9/0
29.1.2015 22:46

P19a70v65l52a 68Č54i73h90á77k46o30v39á 1291585218985

tak nikdo neví jestli RK dopoval nebo ne, já bych se ani nedivila, protože to co ujedou to by asi nikdo na vodu a kus masa nedal, ale vešel se do těch jejich hodnot ? vešel !!! tak ať si dají pánové z UCI pohov .....ale vlastně to nejde, kdyby RK u té komise vyhrál, tak na ně příště bude tahat právníky a detektor lži každej .nemají se nejlíp Ti, co si jízdou na kole dělají žízeň na pivo ???

+3/−3
29.1.2015 22:45

F69r28a96n91t72i83š39e13k 59D14r20b69o40h32l83a45v 6615667707351

Pavlínko, je mi 51, ročně najezdím na kole 17-19tis km, to ty ani v autě a jezdím na to maso a vodu. Je to o  tréninku a životosprávě. Líbí se mi, že ti, co vědí o cyklistice úplný h...o, ví bezpečně, že bez dopingu to nejde.

:-)

+3/0
29.1.2015 22:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze