Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lopraisovi a Kolomému patří po první etapě Dakaru třetí místo

Aleš Loprais a Martin Kolomý zahájili 37. ročník Rallye Dakar třetím místem v úvodní etapě kamionů. Loprais, který se letos vydal na trať netypicky se značkou Man, i Kolomý na tatře, ztratili na nejrychlejšího Nizozemce Hanse Staceyho na voze Iveco 47 vteřin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P13a37v35l53a 84K71v39a21p96i48l53o46v54á 7679568954837

V oficiálních výsledcích má Attíjah 2 minutovou penalizaci a je až sedmý.

0/0
5.1.2015 12:31

M74a77r18t18i37n 70K60u62ř41í33t69k50a 6477716848135

Fandím mu, ale bez Tatry to není ono.

+7/0
5.1.2015 7:35
Foto

M86a36r80i93á58n 52K72y13r26a28l 1265914114254

Fandím všem čechům. Ať už lidem, tak i autům. Super by bylo, kdyby na bedně byli češi tři :-D

+2/0
5.1.2015 7:56

R23o85m88a46n 54K32r67a34t75o65c73h90v53í48l 6686697596754

Mám pocit, že zajede lepší výsledek než s Tatrou.

+2/−1
5.1.2015 8:37

F67r42a67n41t75i11š34e31k 14M15o90s18s 8542683609259

Nevíte někdo proč Lopraisovi neschválili Tatru? Všude se píše, že jí komisař neschválil kvůli nevyhovující technice, ale jinak nic.

0/0
5.1.2015 7:22
Foto

M20a83r61i10á27n 62K45y61r60a24l 1295674984344

Taky by mně to zajímalo. Jediné co jsem zachytil bylo, že se komisařům nelíbila kabina, která by měla být sériová, ale není to ani T815 ani Jamal.

Škoda, že to oficiálně nijak nekomentovali.

+3/0
5.1.2015 7:54

R43o56m68a49n 33K68r57a81t19o86c21h32v27í61l 6426667216154

Tak ta čumáková vychází ze sériového Jamalu, akorát nějak nebyla úplně sériová, prostě problém, na který už byl Loprais upozorňován loni, a závadu neodstranil.

+2/−1
5.1.2015 8:38
Foto

M39a38r37i84á17n 58K58y15r95a15l 1795604814654

A jaká tam jsou přesně pravidla. Koukal jsem na dokument o přípravách Gordona. Ten si postavil vlastní speciál, s Humrem to nemá nic společného. Stejně tak Mini. Tak mi není jasné, co za problém mají s kabinami kamiónů.

+1/0
5.1.2015 9:39

R32o79m70a44n 49K14r44a91t67o37c73h74v88í93l 6446837286924

Přesná pravidla opravdu neznám, ale co vím tak kabina musí být sériová (u kamiónů), Gordonův Hummer není kamión. Loprais jí má asi pozměněnou.

0/−1
5.1.2015 13:21

L13u24k38á69š 95B58r48a19n90d28e71j51s 2113575151551

Jak psáno níže - kabina, měla by mít jiné rozměry, než v sériovém Jamalu a v předpisech je, že musí být rozměrově stejná. Každopádně už loni jel na výjimku, dostal ji, letos už ne. Vtip je v tom, že na ostatní závody dakarské série dostal homologaci bez problému, jen na samotný Dakar ne. Na druhou stranu o tomto problému věděli už od loňska, tak těžko soudit, kde se stala chyba. Je to škoda, ale paradoxně by to mohlo pomoci. MAN je taky špička a má za sebou silný tým.

+2/0
5.1.2015 8:15

T10o47m89á97š 26H16o69r46a 2709105208425

Zkušenost z MANem v Dakaru bude nepochybně zajímavá. Může získat hodně technické inspirace k tomu co na Tatře vylepšit, či na čem jako tým do příště zapracovat, to know-how může být k nezaplacení.

+1/−1
5.1.2015 8:50

M69i63c69h22a85l 85F57i67n37s61t82e22r95l40e 7239260293258

Pravdou je, že chyba byla na obou stranách. U Lopraisů, že nezareagovali a nepřizpůsobili vůz technickým předpisům (kabinu), ale i ASO (pořadatel Dakaru), že technická pravidla nejsou až tak jednoznačná a čitelná. Navíc, neměli loni udělovat žádnou vyjimku - buď pravidla platí, anebo ne !

+2/0
5.1.2015 10:26
Foto

M35i26c68h43a93l 96N92a30j76m95a53n 7909983956480

Pravý Dakar je ten jižní americe, kam ho pořadatelé přesunuli kvůli bezpečnosti a uchytil se tam.

 Africa Eco Race je nová soutěž v místech původního dakaru. Tyto soutěže jsou nesrovnatelné, zatímco na Africa Eco Race startuje 10 kamionů,  tak na jihoamerickém dakaru má 10 kamionů ambice vítězství. Tomu odpovídá úroveň závodníků a závodních strojů.

T. Tomeček, který každý rok na Africa Eco Race bojuje o vítězství, by na jihoamerickém dakaru horkotěžko jel v první dvacítce.

+1/−1
5.1.2015 6:36

L15u48k36á57š 58B64r24a10n46d27e47j64s 2773115841921

Pravda, ale Tomáš se "starou" Tatrou už bude mít velké problémy vyhrát i letos. AER se totiž také výrazně zkvalitňuje, těch kamionů je tam letos už 34, pokud se nepletu, včetně dvou ostrých KAMAZů. Loni je jen jeden a to ještě Tom dal. Ostatně i na jeho stránkách je jasně napsáno, že bude muset s autem něco udělat, hlavně pokud jde o tlumiče a systém pérování, že už sám vidí, že stíhá jen taktak. Jinak tam jede i Míra Zapletal s H3 a jede skvěle. Do včerejška vedl, v 5.etapě měl ale technické problémy a spadl na 2.místo.

Je fakt, že Dakar v Americe mi osobně k srdci stále nepřirostl. Tedy sleduji ho, to ano, ale zvlášť letos, kdy kamionům zkrátili etapy, to není vytrvalecký maraton, nemůžu si pomoct. Samozřejmě staromilecké vzdechy po kráse starých soutěží/zápasů se vyskytují vždy a ve všech sportech, takže neříkám, že je snad horší. Je prostě jiný a líbí se mi míň, to je celé.

+3/0
5.1.2015 6:57
Foto

M53i27c54h73a93l 72N36a68j72m28a65n 7199603236450

No, soutěžních kamionu na AER jede trochu méně - přesně 8.

0/0
5.1.2015 16:45

V62r85t73a89ň90a 85A67l70e60š 9218255326257

Pravý Dakar se nyní jmenuje Africa Eco Race, o kterém nikdo nepíše! Přitom nás tam každý rok s Tatrou reprezentuje Tomáš Tomeček. ;-O[>-]

http://www.tomastomecek.cz/

http://www.auto.cz/tomas-tomecek-tatrou-miri-africa-eco-race-2015-84740

+2/0
5.1.2015 6:01

P56a41v25e28l 90S13ý10k73o54r32a 7537412227661

Porazte Man. [>-]

+2/−1
5.1.2015 2:31

V84o39j98t15a 48D32u80r84n77a 5135203932164

Dobry start

+4/0
4.1.2015 22:30

V84í55t 92M62r77h50a21l 1225409133460

Jsem zvědaví, kdy se tento závod přestane nazývat Dakar, když už se to v Dakaru kolik let nejezdí.

+6/−2
4.1.2015 22:24

M27a56r23t71i17n 63S29ý58k77o28r82a 1407618157757

To by mě taky zajímalo. Každopádně tahle argentinská šaškárna nemá se slavným závodem Paříž-Dakar nic společného.

+9/−1
4.1.2015 22:54
Foto

M98a43r71i63á21n 18K96y96r25a27l 1605694754894

Tohle bude navždy Dakar. Už to dávno neznamená město, kam se jede. Je to jen obchodní značka. Dělají to stejní lidé, jen se to jede ḱapku jinde ;-D

+5/−1
4.1.2015 23:00

F11i54l54i36p 61N87e91u19l19s 8766245831612

Maratonský běh, segedínský guláš apod. si lze dát i kdekoliv jinde ;-)

0/0
4.1.2015 23:04

J25a86n 12V25á41c56l11a51v76í50k 3762906371309

No jo, jenze zkuste pouzit nazev Dakar pro jinou podobnou soutez...

0/0
4.1.2015 23:15

F59i97l54i56p 92N53e67u76l73s 8376135981272

Jasně, je to ochranná známka. Ale pokud se řekne závod dakarského typu, víme, o co jde. Podobně jako když se jezdila série European Le Mans, přestože skutečných 24 hodin v Le Mans tam nepatřilo. Je to jisté matení pojmů, které je ovšem všude kolem nás, někdy na škodu, někdy pro dobro věci. Zkuste se např. někoho zeptat na pravý význam slova ekologie (to mě napadlo jen tak namátkou :-)

+1/0
4.1.2015 23:25

M83a88r33t93i48n 37S55ý80k19o23r11a 1287228737487

Ale tohle bych spíš přirovnal třeba k tomu, kdyby se Paříž - Roubaix jelo z Mnichova do Curychu.

+2/0
5.1.2015 1:17

P33a14v77l44a 33K66v41a20p64i30l30o39v92á 7479238734227

To ne protože Paříž - Roubaix se jede po stále stejné silnici a je tam podstatná právě TA silnice. Původní Dakar pak už taky nestartoval z Paříže, jeljo se různě, jen cíl byl typický u Růžového jezera. Teď se už zmeníl i cíl. Vina je na straně afrických zemí, které nedokázaly zajistit bezpečnost závodníků ani doprovodu.

+1/0
5.1.2015 7:05

J42a39n 26R62i53c55h37t63e81r 5482502843525

Pokud se řekne závod dakarského typu, tak sice každý tuší, co se tím myslí, ale s původním Paříž - Dakar to nemá nic společného ani typově. Leda by zahodili všechny GPS a trasy měly alespoň částečně původní délky, ten závod nebyl o samých časovkách, byl o vytrvalosti, o schopnosti orientace, o schopnosti si aspoň něco spravit sám.

Dneska, kdy leckteré týmy vezou na doprovodném vozidle v podstatě další kamion, ztratit se není možné, protože cestu vám div neoznačí modrými fáborky a mimo časovky se jedná jen o "přesuny" už takový závod za "dakarského typu" označit nelze.

Společný zůstává fakt jen ten název.

(a to ani nemluvím o tom, že původně to byl závod továrních vozidel. Samozřejmě upravených pro daný terén, ale jinak skutečně továrních)

Kruci, teď vzpomínám jako nějaký starý dědek;-D

+2/0
5.1.2015 8:55

R37e79n78é 29C53v69r59k67a74l 9596529776686

V tom případě jsme dědci dva - ach jo, ve čtyřiceti starcem!

0/0
6.1.2015 15:32

V73l27a96d61a43n 94K48a88h85a82n 9571854794572

Jen technicka poznamka, segedinsky gulas nema nic spolecneho s Madarskym mestem Segedin ...

0/0
5.1.2015 4:15

M49i80l51o28s 90K35u21j91a49l 9603738939

Decka neblbnete. Jde o zkousku co ktera atomobilka vyrobi a vydrzi poradne teren. Ten nazerv/jmeno= legenda. Nebo by jste radsi aby po nich "pravoverci" (samo ze ne ti umirneni) strileli cestou. Argentina = prozatim "cista" !!

0/0
5.1.2015 3:08

P53e23t53r 66M78o73t83y83č81k20a 3658299156552

Tatra go go R^

+12/0
4.1.2015 22:18

M45i63c51h96a31l 43F73i22n20s86t32e41r61l51e 7569800763468

Oba skončili na 3. místě...

 A pro redakci - stejně, jako se píše Tatra s velkým "T", tak i Man s velkým "M", popřípadě ještě správněji MAN...;-)

+6/0
4.1.2015 21:48

T87o49m51á35š 44B28r14a82b11e94c 2748396245326

Myslím že je to tak dobře. Velké písmeno se podle mě píše pouze v prvním pádě

0/−1
4.1.2015 22:29

J23a44n 89M57o50h52y38l40a 6292419139661

Takže Škodu Octavii nebo Patrika napíšete s malým?

+1/0
5.1.2015 0:30

F44i47l22i41p 37N11e42u28l41s 8646135201282

Češtinářské okénko: dal jsem si jednu plzeň, řídil jsem škodovku, nasednul jsem na tatru versus Plzeňské pivovary v Plzni, jel jsem vozem značky Škoda, závodil jsem v kamionu Tatra. Je to tak srozumitelnější?

0/0
4.1.2015 23:08

M32i91c47h41a77l 46F79i71n10s27t26e61r97l39e 7339180563298

Dal jsem si tu práci a opravdu prošel dosti článků. A ejhle, co novinář, to jiná čeština - zřejmě je obojí správně. ( viz. např.   http://www.auto.cz/osobn-vlzz-tatra-naplt-generacemi-slavn-karoserie-toku-tasu-78740 ). Nicméně u automobilové soutěže zaměřené na různé značky bych použil na začátku názvu značky vždy velké písmeno - nejedná se o beletrii.

0/0
4.1.2015 23:16

F19i31l77i83p 66N70e68u67l72s 8956955891572

Myslím, že pravidla pravopisu jsou jen jedna. To, že každý novinář si je vykládá po svém a korektoři jsou čím dál horší (a to prosím i v tištěné MFD, kde na korekci mají víc času), by na tom nic nemělo měnit.

+2/0
4.1.2015 23:29

J40a79n 39M28o59h89y97l50a 6932339949431

V internetovém zpravodajství se korektura moc nejede, není čas.

0/0
5.1.2015 0:31

Z29d94e79n38ě71k 18N20e83č45a93s 2871502482355

plzenske pivovary v Plzni.

0/0
5.1.2015 13:35
Foto

M76i71c20h73a82l 75N19a68j84m81a68n 7219723276580

Když dva závodníci mají stejný čas, jak se pozná, který byl rychlejší? Neměl být článek pojmenován "Kolomý zahájil Dakar třetím místem, těsně za ním dojel Loprais"?

0/0
4.1.2015 21:44

O77n25d97ř82e49j 46Č74a88p39k11a 6861841163224

Já si původně myslel totéž, co asi i redakce - že se na stránkách Dakaru akorát nezobrazují desetinky... ale naštěstí se měří jen s přesností na sekundu, takže je to dělené třetí místo pro oba :-)

0/0
4.1.2015 21:59
Foto

P46a90v87e79l 33W23e35r40n29e49r 7299343594202

Uz jsou davno ve spacacich ... Stacey win ... Loprais s Kolomnym 3 a 4 ... oba 47 vterin ....

+2/0
4.1.2015 19:58

M96i68c59h44a92l 35F66i77n89s67t97e88r11l82e 7809710953898

Oprava - Loprais s Kolomým shodně na třetím místě se shodným časem !!! ;-)

+1/0
4.1.2015 21:37
Foto

M13a56r47i89á80n 41K48y13r32a47l 1945584624254

Že by ty jejich stránky s takovou situací nepočítaly? Podle jakého klíče se to řadí? Podle startovního čísla?

0/0
4.1.2015 23:01

M85i64c91h69a50l 52F91i79n54s68t11e30r80l44e 7229520583578

Ano, je to podle startovního čísla a s dojezdem to nemá nic společného - v nadpisu článku je proto chyba.

0/0
4.1.2015 23:09

M52i38c31h12a72l 16F87i28n94s88t12e29r81l40e 7149820123468

Byla ...R^

0/0
4.1.2015 23:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze