Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lopraisovi a Kolomému patří po první etapě Dakaru třetí místo

Aleš Loprais a Martin Kolomý zahájili 37. ročník Rallye Dakar třetím místem v úvodní etapě kamionů. Loprais, který se letos vydal na trať netypicky se značkou Man, i Kolomý na tatře, ztratili na nejrychlejšího Nizozemce Hanse Staceyho na voze Iveco 47 vteřin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P43a50v51l52a 63K32v80a95p53i39l29o76v16á 7649548784977

V oficiálních výsledcích má Attíjah 2 minutovou penalizaci a je až sedmý.

0/0
5.1.2015 12:31

M27a25r20t76i43n 78K22u34ř18í38t83k81a 6387316918605

Fandím mu, ale bez Tatry to není ono.

+7/0
5.1.2015 7:35
Foto

M67a34r41i27á23n 69K55y71r22a29l 1965634394594

Fandím všem čechům. Ať už lidem, tak i autům. Super by bylo, kdyby na bedně byli češi tři :-D

+2/0
5.1.2015 7:56

R22o66m88a38n 84K84r69a22t58o89c84h95v96í49l 6776407696734

Mám pocit, že zajede lepší výsledek než s Tatrou.

+2/−1
5.1.2015 8:37

F15r93a44n56t25i68š66e12k 53M86o15s93s 8372633959799

Nevíte někdo proč Lopraisovi neschválili Tatru? Všude se píše, že jí komisař neschválil kvůli nevyhovující technice, ale jinak nic.

0/0
5.1.2015 7:22
Foto

M92a96r41i33á52n 81K36y96r60a36l 1335774224404

Taky by mně to zajímalo. Jediné co jsem zachytil bylo, že se komisařům nelíbila kabina, která by měla být sériová, ale není to ani T815 ani Jamal.

Škoda, že to oficiálně nijak nekomentovali.

+3/0
5.1.2015 7:54

R12o54m27a53n 75K33r65a84t12o92c57h91v87í37l 6876167186574

Tak ta čumáková vychází ze sériového Jamalu, akorát nějak nebyla úplně sériová, prostě problém, na který už byl Loprais upozorňován loni, a závadu neodstranil.

+2/−1
5.1.2015 8:38
Foto

M97a46r23i54á61n 57K42y12r49a27l 1135484444114

A jaká tam jsou přesně pravidla. Koukal jsem na dokument o přípravách Gordona. Ten si postavil vlastní speciál, s Humrem to nemá nic společného. Stejně tak Mini. Tak mi není jasné, co za problém mají s kabinami kamiónů.

+1/0
5.1.2015 9:39

R27o50m93a56n 12K49r35a17t73o84c48h42v86í38l 6376747496274

Přesná pravidla opravdu neznám, ale co vím tak kabina musí být sériová (u kamiónů), Gordonův Hummer není kamión. Loprais jí má asi pozměněnou.

0/−1
5.1.2015 13:21

L33u83k60á18š 90B66r53a10n12d81e76j63s 2453765841821

Jak psáno níže - kabina, měla by mít jiné rozměry, než v sériovém Jamalu a v předpisech je, že musí být rozměrově stejná. Každopádně už loni jel na výjimku, dostal ji, letos už ne. Vtip je v tom, že na ostatní závody dakarské série dostal homologaci bez problému, jen na samotný Dakar ne. Na druhou stranu o tomto problému věděli už od loňska, tak těžko soudit, kde se stala chyba. Je to škoda, ale paradoxně by to mohlo pomoci. MAN je taky špička a má za sebou silný tým.

+2/0
5.1.2015 8:15

T16o48m94á10š 76H79o82r58a 2289885708115

Zkušenost z MANem v Dakaru bude nepochybně zajímavá. Může získat hodně technické inspirace k tomu co na Tatře vylepšit, či na čem jako tým do příště zapracovat, to know-how může být k nezaplacení.

+1/−1
5.1.2015 8:50

M48i51c44h95a27l 10F66i67n46s81t72e18r72l94e 7109400163968

Pravdou je, že chyba byla na obou stranách. U Lopraisů, že nezareagovali a nepřizpůsobili vůz technickým předpisům (kabinu), ale i ASO (pořadatel Dakaru), že technická pravidla nejsou až tak jednoznačná a čitelná. Navíc, neměli loni udělovat žádnou vyjimku - buď pravidla platí, anebo ne !

+2/0
5.1.2015 10:26
Foto

M14i65c83h68a49l 66N72a10j75m87a87n 7429173336980

Pravý Dakar je ten jižní americe, kam ho pořadatelé přesunuli kvůli bezpečnosti a uchytil se tam.

 Africa Eco Race je nová soutěž v místech původního dakaru. Tyto soutěže jsou nesrovnatelné, zatímco na Africa Eco Race startuje 10 kamionů,  tak na jihoamerickém dakaru má 10 kamionů ambice vítězství. Tomu odpovídá úroveň závodníků a závodních strojů.

T. Tomeček, který každý rok na Africa Eco Race bojuje o vítězství, by na jihoamerickém dakaru horkotěžko jel v první dvacítce.

+1/−1
5.1.2015 6:36

L16u27k38á72š 13B68r44a45n77d85e12j82s 2213415361231

Pravda, ale Tomáš se "starou" Tatrou už bude mít velké problémy vyhrát i letos. AER se totiž také výrazně zkvalitňuje, těch kamionů je tam letos už 34, pokud se nepletu, včetně dvou ostrých KAMAZů. Loni je jen jeden a to ještě Tom dal. Ostatně i na jeho stránkách je jasně napsáno, že bude muset s autem něco udělat, hlavně pokud jde o tlumiče a systém pérování, že už sám vidí, že stíhá jen taktak. Jinak tam jede i Míra Zapletal s H3 a jede skvěle. Do včerejška vedl, v 5.etapě měl ale technické problémy a spadl na 2.místo.

Je fakt, že Dakar v Americe mi osobně k srdci stále nepřirostl. Tedy sleduji ho, to ano, ale zvlášť letos, kdy kamionům zkrátili etapy, to není vytrvalecký maraton, nemůžu si pomoct. Samozřejmě staromilecké vzdechy po kráse starých soutěží/zápasů se vyskytují vždy a ve všech sportech, takže neříkám, že je snad horší. Je prostě jiný a líbí se mi míň, to je celé.

+3/0
5.1.2015 6:57
Foto

M19i57c52h11a82l 67N41a27j45m88a98n 7719933636770

No, soutěžních kamionu na AER jede trochu méně - přesně 8.

0/0
5.1.2015 16:45

V37r40t86a91ň27a 29A74l69e89š 9558355266477

Pravý Dakar se nyní jmenuje Africa Eco Race, o kterém nikdo nepíše! Přitom nás tam každý rok s Tatrou reprezentuje Tomáš Tomeček. ;-O[>-]

http://www.tomastomecek.cz/

http://www.auto.cz/tomas-tomecek-tatrou-miri-africa-eco-race-2015-84740

+2/0
5.1.2015 6:01

P14a68v57e51l 97S43ý45k39o44r37a 7807112427251

Porazte Man. [>-]

+2/−1
5.1.2015 2:31

V75o27j26t13a 25D22u36r84n25a 5885393142884

Dobry start

+4/0
4.1.2015 22:30

V93í58t 83M34r94h87a11l 1615279693600

Jsem zvědaví, kdy se tento závod přestane nazývat Dakar, když už se to v Dakaru kolik let nejezdí.

+6/−2
4.1.2015 22:24

M48a11r29t21i36n 71S79ý89k43o59r80a 1597508457317

To by mě taky zajímalo. Každopádně tahle argentinská šaškárna nemá se slavným závodem Paříž-Dakar nic společného.

+9/−1
4.1.2015 22:54
Foto

M88a98r79i72á68n 50K45y25r74a77l 1955354604894

Tohle bude navždy Dakar. Už to dávno neznamená město, kam se jede. Je to jen obchodní značka. Dělají to stejní lidé, jen se to jede ḱapku jinde ;-D

+5/−1
4.1.2015 23:00

F15i53l94i36p 81N52e43u61l85s 8496925981402

Maratonský běh, segedínský guláš apod. si lze dát i kdekoliv jinde ;-)

0/0
4.1.2015 23:04

J34a26n 35V17á48c18l29a20v14í35k 3662796551939

No jo, jenze zkuste pouzit nazev Dakar pro jinou podobnou soutez...

0/0
4.1.2015 23:15

F16i92l38i83p 37N28e14u93l65s 8816285261282

Jasně, je to ochranná známka. Ale pokud se řekne závod dakarského typu, víme, o co jde. Podobně jako když se jezdila série European Le Mans, přestože skutečných 24 hodin v Le Mans tam nepatřilo. Je to jisté matení pojmů, které je ovšem všude kolem nás, někdy na škodu, někdy pro dobro věci. Zkuste se např. někoho zeptat na pravý význam slova ekologie (to mě napadlo jen tak namátkou :-)

+1/0
4.1.2015 23:25

M95a81r60t71i52n 58S45ý20k58o94r32a 1127298677607

Ale tohle bych spíš přirovnal třeba k tomu, kdyby se Paříž - Roubaix jelo z Mnichova do Curychu.

+2/0
5.1.2015 1:17

P31a26v76l31a 87K86v61a42p68i30l96o27v79á 7629738754707

To ne protože Paříž - Roubaix se jede po stále stejné silnici a je tam podstatná právě TA silnice. Původní Dakar pak už taky nestartoval z Paříže, jeljo se různě, jen cíl byl typický u Růžového jezera. Teď se už zmeníl i cíl. Vina je na straně afrických zemí, které nedokázaly zajistit bezpečnost závodníků ani doprovodu.

+1/0
5.1.2015 7:05

J37a59n 34R87i12c15h97t28e34r 5762382703505

Pokud se řekne závod dakarského typu, tak sice každý tuší, co se tím myslí, ale s původním Paříž - Dakar to nemá nic společného ani typově. Leda by zahodili všechny GPS a trasy měly alespoň částečně původní délky, ten závod nebyl o samých časovkách, byl o vytrvalosti, o schopnosti orientace, o schopnosti si aspoň něco spravit sám.

Dneska, kdy leckteré týmy vezou na doprovodném vozidle v podstatě další kamion, ztratit se není možné, protože cestu vám div neoznačí modrými fáborky a mimo časovky se jedná jen o "přesuny" už takový závod za "dakarského typu" označit nelze.

Společný zůstává fakt jen ten název.

(a to ani nemluvím o tom, že původně to byl závod továrních vozidel. Samozřejmě upravených pro daný terén, ale jinak skutečně továrních)

Kruci, teď vzpomínám jako nějaký starý dědek;-D

+2/0
5.1.2015 8:55

R95e74n84é 44C72v67r63k47a62l 9546299206326

V tom případě jsme dědci dva - ach jo, ve čtyřiceti starcem!

0/0
6.1.2015 15:32

V21l28a70d43a14n 60K76a96h34a90n 9961204344512

Jen technicka poznamka, segedinsky gulas nema nic spolecneho s Madarskym mestem Segedin ...

0/0
5.1.2015 4:15

M91i85l25o28s 97K93u15j75a77l 9163578509

Decka neblbnete. Jde o zkousku co ktera atomobilka vyrobi a vydrzi poradne teren. Ten nazerv/jmeno= legenda. Nebo by jste radsi aby po nich "pravoverci" (samo ze ne ti umirneni) strileli cestou. Argentina = prozatim "cista" !!

0/0
5.1.2015 3:08

P55e15t37r 32M97o56t89y76č24k10a 3178989346462

Tatra go go R^

+12/0
4.1.2015 22:18

M83i34c77h76a89l 38F95i89n56s89t22e98r24l82e 7989230703808

Oba skončili na 3. místě...

 A pro redakci - stejně, jako se píše Tatra s velkým "T", tak i Man s velkým "M", popřípadě ještě správněji MAN...;-)

+6/0
4.1.2015 21:48

T65o89m59á69š 97B10r54a22b84e56c 2748116575286

Myslím že je to tak dobře. Velké písmeno se podle mě píše pouze v prvním pádě

0/−1
4.1.2015 22:29

J38a50n 14M92o76h62y33l57a 6372839339701

Takže Škodu Octavii nebo Patrika napíšete s malým?

+1/0
5.1.2015 0:30

F42i48l85i90p 76N69e87u31l52s 8596445361162

Češtinářské okénko: dal jsem si jednu plzeň, řídil jsem škodovku, nasednul jsem na tatru versus Plzeňské pivovary v Plzni, jel jsem vozem značky Škoda, závodil jsem v kamionu Tatra. Je to tak srozumitelnější?

0/0
4.1.2015 23:08

M48i36c85h45a29l 36F33i42n84s24t89e22r66l73e 7839880883308

Dal jsem si tu práci a opravdu prošel dosti článků. A ejhle, co novinář, to jiná čeština - zřejmě je obojí správně. ( viz. např.   http://www.auto.cz/osobn-vlzz-tatra-naplt-generacemi-slavn-karoserie-toku-tasu-78740 ). Nicméně u automobilové soutěže zaměřené na různé značky bych použil na začátku názvu značky vždy velké písmeno - nejedná se o beletrii.

0/0
4.1.2015 23:16

F71i47l54i49p 19N85e78u17l48s 8256215971112

Myslím, že pravidla pravopisu jsou jen jedna. To, že každý novinář si je vykládá po svém a korektoři jsou čím dál horší (a to prosím i v tištěné MFD, kde na korekci mají víc času), by na tom nic nemělo měnit.

+2/0
4.1.2015 23:29

J26a71n 17M61o71h21y90l62a 6982449819221

V internetovém zpravodajství se korektura moc nejede, není čas.

0/0
5.1.2015 0:31

Z76d48e45n37ě59k 12N52e45č21a29s 2241172472195

plzenske pivovary v Plzni.

0/0
5.1.2015 13:35
Foto

M24i37c67h63a22l 50N32a25j55m39a53n 7969453526600

Když dva závodníci mají stejný čas, jak se pozná, který byl rychlejší? Neměl být článek pojmenován "Kolomý zahájil Dakar třetím místem, těsně za ním dojel Loprais"?

0/0
4.1.2015 21:44

O69n68d94ř19e38j 89Č70a70p68k38a 6101831403464

Já si původně myslel totéž, co asi i redakce - že se na stránkách Dakaru akorát nezobrazují desetinky... ale naštěstí se měří jen s přesností na sekundu, takže je to dělené třetí místo pro oba :-)

0/0
4.1.2015 21:59
Foto

P14a30v84e46l 26W80e46r64n62e90r 7309513174522

Uz jsou davno ve spacacich ... Stacey win ... Loprais s Kolomnym 3 a 4 ... oba 47 vterin ....

+2/0
4.1.2015 19:58

M35i98c69h40a80l 75F81i28n40s76t10e15r93l51e 7309470413148

Oprava - Loprais s Kolomým shodně na třetím místě se shodným časem !!! ;-)

+1/0
4.1.2015 21:37
Foto

M66a61r64i19á12n 88K92y26r61a10l 1385244434554

Že by ty jejich stránky s takovou situací nepočítaly? Podle jakého klíče se to řadí? Podle startovního čísla?

0/0
4.1.2015 23:01

M70i39c92h68a33l 16F41i19n98s72t25e28r83l60e 7709430743698

Ano, je to podle startovního čísla a s dojezdem to nemá nic společného - v nadpisu článku je proto chyba.

0/0
4.1.2015 23:09

M73i67c51h78a38l 91F52i97n10s86t17e57r22l97e 7669110413778

Byla ...R^

0/0
4.1.2015 23:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze