Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lopraisovi a Kolomému patří po první etapě Dakaru třetí místo

Aleš Loprais a Martin Kolomý zahájili 37. ročník Rallye Dakar třetím místem v úvodní etapě kamionů. Loprais, který se letos vydal na trať netypicky se značkou Man, i Kolomý na tatře, ztratili na nejrychlejšího Nizozemce Hanse Staceyho na voze Iveco 47 vteřin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P44a20v53l93a 29K21v22a33p86i61l24o66v52á 7159148504127

V oficiálních výsledcích má Attíjah 2 minutovou penalizaci a je až sedmý.

0/0
5.1.2015 12:31

M92a96r56t75i38n 27K87u58ř87í44t28k75a 6777146418755

Fandím mu, ale bez Tatry to není ono.

+7/0
5.1.2015 7:35

M97a24r19i14á13n 92K92y71r83a33l 1785244874124

Fandím všem čechům. Ať už lidem, tak i autům. Super by bylo, kdyby na bedně byli češi tři :-D

+2/0
5.1.2015 7:56

R71o58m70a60n 52K73r53a38t16o91c65h45v41í76l 6936577186574

Mám pocit, že zajede lepší výsledek než s Tatrou.

+2/−1
5.1.2015 8:37

F81r90a53n90t93i46š97e10k 14M84o90s14s 8482723699849

Nevíte někdo proč Lopraisovi neschválili Tatru? Všude se píše, že jí komisař neschválil kvůli nevyhovující technice, ale jinak nic.

0/0
5.1.2015 7:22

M71a69r14i27á60n 66K32y68r17a27l 1475664614254

Taky by mně to zajímalo. Jediné co jsem zachytil bylo, že se komisařům nelíbila kabina, která by měla být sériová, ale není to ani T815 ani Jamal.

Škoda, že to oficiálně nijak nekomentovali.

+3/0
5.1.2015 7:54

R76o35m25a30n 41K96r58a80t63o34c61h52v69í67l 6466127536914

Tak ta čumáková vychází ze sériového Jamalu, akorát nějak nebyla úplně sériová, prostě problém, na který už byl Loprais upozorňován loni, a závadu neodstranil.

+2/−1
5.1.2015 8:38

M75a55r15i34á53n 90K95y25r67a83l 1825764974414

A jaká tam jsou přesně pravidla. Koukal jsem na dokument o přípravách Gordona. Ten si postavil vlastní speciál, s Humrem to nemá nic společného. Stejně tak Mini. Tak mi není jasné, co za problém mají s kabinami kamiónů.

+1/0
5.1.2015 9:39

R48o87m17a65n 88K27r41a71t36o89c15h78v64í18l 6966637326154

Přesná pravidla opravdu neznám, ale co vím tak kabina musí být sériová (u kamiónů), Gordonův Hummer není kamión. Loprais jí má asi pozměněnou.

0/−1
5.1.2015 13:21

L72u54k90á15š 19B52r81a33n34d26e38j73s 2973865351301

Jak psáno níže - kabina, měla by mít jiné rozměry, než v sériovém Jamalu a v předpisech je, že musí být rozměrově stejná. Každopádně už loni jel na výjimku, dostal ji, letos už ne. Vtip je v tom, že na ostatní závody dakarské série dostal homologaci bez problému, jen na samotný Dakar ne. Na druhou stranu o tomto problému věděli už od loňska, tak těžko soudit, kde se stala chyba. Je to škoda, ale paradoxně by to mohlo pomoci. MAN je taky špička a má za sebou silný tým.

+2/0
5.1.2015 8:15

T13o80m59á80š 23H35o60r14a 2289255298735

Zkušenost z MANem v Dakaru bude nepochybně zajímavá. Může získat hodně technické inspirace k tomu co na Tatře vylepšit, či na čem jako tým do příště zapracovat, to know-how může být k nezaplacení.

+1/−1
5.1.2015 8:50

M27i14c61h77a13l 53F50i42n77s64t82e65r92l25e 7429610903278

Pravdou je, že chyba byla na obou stranách. U Lopraisů, že nezareagovali a nepřizpůsobili vůz technickým předpisům (kabinu), ale i ASO (pořadatel Dakaru), že technická pravidla nejsou až tak jednoznačná a čitelná. Navíc, neměli loni udělovat žádnou vyjimku - buď pravidla platí, anebo ne !

+2/0
5.1.2015 10:26
Foto

M53i44c15h25a14l 50N91a46j92m85a86n 7939333186960

Pravý Dakar je ten jižní americe, kam ho pořadatelé přesunuli kvůli bezpečnosti a uchytil se tam.

 Africa Eco Race je nová soutěž v místech původního dakaru. Tyto soutěže jsou nesrovnatelné, zatímco na Africa Eco Race startuje 10 kamionů,  tak na jihoamerickém dakaru má 10 kamionů ambice vítězství. Tomu odpovídá úroveň závodníků a závodních strojů.

T. Tomeček, který každý rok na Africa Eco Race bojuje o vítězství, by na jihoamerickém dakaru horkotěžko jel v první dvacítce.

+1/−1
5.1.2015 6:36

L46u97k34á22š 30B82r81a79n69d13e93j96s 2563425451701

Pravda, ale Tomáš se "starou" Tatrou už bude mít velké problémy vyhrát i letos. AER se totiž také výrazně zkvalitňuje, těch kamionů je tam letos už 34, pokud se nepletu, včetně dvou ostrých KAMAZů. Loni je jen jeden a to ještě Tom dal. Ostatně i na jeho stránkách je jasně napsáno, že bude muset s autem něco udělat, hlavně pokud jde o tlumiče a systém pérování, že už sám vidí, že stíhá jen taktak. Jinak tam jede i Míra Zapletal s H3 a jede skvěle. Do včerejška vedl, v 5.etapě měl ale technické problémy a spadl na 2.místo.

Je fakt, že Dakar v Americe mi osobně k srdci stále nepřirostl. Tedy sleduji ho, to ano, ale zvlášť letos, kdy kamionům zkrátili etapy, to není vytrvalecký maraton, nemůžu si pomoct. Samozřejmě staromilecké vzdechy po kráse starých soutěží/zápasů se vyskytují vždy a ve všech sportech, takže neříkám, že je snad horší. Je prostě jiný a líbí se mi míň, to je celé.

+3/0
5.1.2015 6:57
Foto

M65i33c11h29a90l 81N11a98j20m84a65n 7599633556820

No, soutěžních kamionu na AER jede trochu méně - přesně 8.

0/0
5.1.2015 16:45

V41r74t67a55ň26a 17A49l70e44š 9708645446227

Pravý Dakar se nyní jmenuje Africa Eco Race, o kterém nikdo nepíše! Přitom nás tam každý rok s Tatrou reprezentuje Tomáš Tomeček. ;-O[>-]

http://www.tomastomecek.cz/

http://www.auto.cz/tomas-tomecek-tatrou-miri-africa-eco-race-2015-84740

+2/0
5.1.2015 6:01

P19a53v44e14l 57S24ý30k70o31r87a 7167642967341

Porazte Man. [>-]

+2/−1
5.1.2015 2:31

V12o44j26t31a 25D24u29r62n32a 5885863292634

Dobry start

+4/0
4.1.2015 22:30

V61í65t 58M36r47h87a89l 1665509613120

Jsem zvědaví, kdy se tento závod přestane nazývat Dakar, když už se to v Dakaru kolik let nejezdí.

+6/−2
4.1.2015 22:24

M48a34r22t19i85n 61S90ý29k82o47r36a 1277498487297

To by mě taky zajímalo. Každopádně tahle argentinská šaškárna nemá se slavným závodem Paříž-Dakar nic společného.

+9/−1
4.1.2015 22:54

M92a56r30i54á27n 38K60y14r18a65l 1395784274184

Tohle bude navždy Dakar. Už to dávno neznamená město, kam se jede. Je to jen obchodní značka. Dělají to stejní lidé, jen se to jede ḱapku jinde ;-D

+5/−1
4.1.2015 23:00

F44i44l92i64p 29N76e88u16l52s 8456365951102

Maratonský běh, segedínský guláš apod. si lze dát i kdekoliv jinde ;-)

0/0
4.1.2015 23:04

J79a77n 35V48á19c86l27a94v43í45k 3942446731869

No jo, jenze zkuste pouzit nazev Dakar pro jinou podobnou soutez...

0/0
4.1.2015 23:15

F30i13l53i56p 81N72e20u48l12s 8426625291702

Jasně, je to ochranná známka. Ale pokud se řekne závod dakarského typu, víme, o co jde. Podobně jako když se jezdila série European Le Mans, přestože skutečných 24 hodin v Le Mans tam nepatřilo. Je to jisté matení pojmů, které je ovšem všude kolem nás, někdy na škodu, někdy pro dobro věci. Zkuste se např. někoho zeptat na pravý význam slova ekologie (to mě napadlo jen tak namátkou :-)

+1/0
4.1.2015 23:25

M39a86r13t84i28n 31S37ý79k35o82r27a 1307918987237

Ale tohle bych spíš přirovnal třeba k tomu, kdyby se Paříž - Roubaix jelo z Mnichova do Curychu.

+2/0
5.1.2015 1:17

P10a98v97l30a 55K88v68a12p98i87l54o32v88á 7419758924847

To ne protože Paříž - Roubaix se jede po stále stejné silnici a je tam podstatná právě TA silnice. Původní Dakar pak už taky nestartoval z Paříže, jeljo se různě, jen cíl byl typický u Růžového jezera. Teď se už zmeníl i cíl. Vina je na straně afrických zemí, které nedokázaly zajistit bezpečnost závodníků ani doprovodu.

+1/0
5.1.2015 7:05

J88a26n 86R18i39c60h76t22e45r 5162932303365

Pokud se řekne závod dakarského typu, tak sice každý tuší, co se tím myslí, ale s původním Paříž - Dakar to nemá nic společného ani typově. Leda by zahodili všechny GPS a trasy měly alespoň částečně původní délky, ten závod nebyl o samých časovkách, byl o vytrvalosti, o schopnosti orientace, o schopnosti si aspoň něco spravit sám.

Dneska, kdy leckteré týmy vezou na doprovodném vozidle v podstatě další kamion, ztratit se není možné, protože cestu vám div neoznačí modrými fáborky a mimo časovky se jedná jen o "přesuny" už takový závod za "dakarského typu" označit nelze.

Společný zůstává fakt jen ten název.

(a to ani nemluvím o tom, že původně to byl závod továrních vozidel. Samozřejmě upravených pro daný terén, ale jinak skutečně továrních)

Kruci, teď vzpomínám jako nějaký starý dědek;-D

+2/0
5.1.2015 8:55

R36e89n73é 96C47v13r44k41a72l 9806709836146

V tom případě jsme dědci dva - ach jo, ve čtyřiceti starcem!

0/0
6.1.2015 15:32

V95l72a98d48a48n 58K88a41h40a74n 9211154694472

Jen technicka poznamka, segedinsky gulas nema nic spolecneho s Madarskym mestem Segedin ...

0/0
5.1.2015 4:15

M30i17l20o82s 73K80u72j61a63l 9573908939

Decka neblbnete. Jde o zkousku co ktera atomobilka vyrobi a vydrzi poradne teren. Ten nazerv/jmeno= legenda. Nebo by jste radsi aby po nich "pravoverci" (samo ze ne ti umirneni) strileli cestou. Argentina = prozatim "cista" !!

0/0
5.1.2015 3:08

P72e58t52r 26M44o26t33y35č64k13a 3238959676442

Tatra go go R^

+12/0
4.1.2015 22:18

M41i93c94h24a61l 91F76i64n23s34t62e97r95l12e 7419430193508

Oba skončili na 3. místě...

 A pro redakci - stejně, jako se píše Tatra s velkým "T", tak i Man s velkým "M", popřípadě ještě správněji MAN...;-)

+6/0
4.1.2015 21:48

T56o53m85á40š 87B24r40a94b80e44c 2828276925236

Myslím že je to tak dobře. Velké písmeno se podle mě píše pouze v prvním pádě

0/−1
4.1.2015 22:29

J24a38n 49M77o65h48y94l97a 6272179449281

Takže Škodu Octavii nebo Patrika napíšete s malým?

+1/0
5.1.2015 0:30

F63i45l29i30p 93N30e92u72l48s 8246585101162

Češtinářské okénko: dal jsem si jednu plzeň, řídil jsem škodovku, nasednul jsem na tatru versus Plzeňské pivovary v Plzni, jel jsem vozem značky Škoda, závodil jsem v kamionu Tatra. Je to tak srozumitelnější?

0/0
4.1.2015 23:08

M80i82c66h21a41l 80F95i40n48s82t67e62r62l76e 7709540573358

Dal jsem si tu práci a opravdu prošel dosti článků. A ejhle, co novinář, to jiná čeština - zřejmě je obojí správně. ( viz. např.   http://www.auto.cz/osobn-vlzz-tatra-naplt-generacemi-slavn-karoserie-toku-tasu-78740 ). Nicméně u automobilové soutěže zaměřené na různé značky bych použil na začátku názvu značky vždy velké písmeno - nejedná se o beletrii.

0/0
4.1.2015 23:16

F77i95l69i60p 93N75e60u49l62s 8336305731102

Myslím, že pravidla pravopisu jsou jen jedna. To, že každý novinář si je vykládá po svém a korektoři jsou čím dál horší (a to prosím i v tištěné MFD, kde na korekci mají víc času), by na tom nic nemělo měnit.

+2/0
4.1.2015 23:29

J79a49n 71M84o64h38y86l84a 6352479869241

V internetovém zpravodajství se korektura moc nejede, není čas.

0/0
5.1.2015 0:31

Z62d61e67n40ě52k 32N27e89č87a79s 2141452302885

plzenske pivovary v Plzni.

0/0
5.1.2015 13:35
Foto

M89i60c91h28a72l 19N73a81j86m23a90n 7919153256700

Když dva závodníci mají stejný čas, jak se pozná, který byl rychlejší? Neměl být článek pojmenován "Kolomý zahájil Dakar třetím místem, těsně za ním dojel Loprais"?

0/0
4.1.2015 21:44

O50n52d57ř81e45j 41Č24a91p19k19a 6101121823224

Já si původně myslel totéž, co asi i redakce - že se na stránkách Dakaru akorát nezobrazují desetinky... ale naštěstí se měří jen s přesností na sekundu, takže je to dělené třetí místo pro oba :-)

0/0
4.1.2015 21:59
Foto

P98a45v35e63l 75W47e36r92n16e74r 7769493804732

Uz jsou davno ve spacacich ... Stacey win ... Loprais s Kolomnym 3 a 4 ... oba 47 vterin ....

+2/0
4.1.2015 19:58

M54i48c60h27a12l 29F46i37n55s63t84e56r75l67e 7829190723178

Oprava - Loprais s Kolomým shodně na třetím místě se shodným časem !!! ;-)

+1/0
4.1.2015 21:37

M90a68r87i76á65n 37K38y76r43a57l 1455824144944

Že by ty jejich stránky s takovou situací nepočítaly? Podle jakého klíče se to řadí? Podle startovního čísla?

0/0
4.1.2015 23:01

M60i49c47h69a57l 81F10i62n75s71t88e71r78l29e 7719680203968

Ano, je to podle startovního čísla a s dojezdem to nemá nic společného - v nadpisu článku je proto chyba.

0/0
4.1.2015 23:09

M12i69c58h21a85l 76F82i32n87s34t85e88r91l72e 7589880953368

Byla ...R^

0/0
4.1.2015 23:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze