Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi chtějí na Dakaru uspět. I Loprais, kterého donutili k nevěře

Už je to třicet let, co na slavnou Rallye Dakar poprvé vyrazili i Češi. Od té doby je tohle drsné dobrodružství, které se už šest let koná v Jižní Americe, v tuzemsku fenoménem. Další ročník startuje v neděli v Buenos Aires.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K16u12r95t 30P23l11a44t13t81i25g 4284158595415

Od kdy je MAN holandske- ci nizozemske - auto? Cely zivot ziji zrejme v temnu, Vzdy jsem myslel ze MAN je Maschienenfabrik Augsburg-Nuernberg.

0/0
4.1.2015 23:20

O66n48d75ř91e10j 11Č69a12p62k68a 6551271133784

Sériovka se vyrábí v Německu, ale závodní přestavbu tohohle konkrétního kusu dělali Holanďani a holandskému týmu i patří... takže v tomhle případě mají svým způsobem pravdu ;-)

+1/0
4.1.2015 23:31
Foto

M48i37c70h49a56l 96N36a36j14m21a80n 7659303806900

Lopraisovo Tatra Queen 69 nesplňuje podmínku použití kabinyv rozměru používaném v sériovém provedení. Tatra jamal byla sériověvyráběna pouze s krátkou kabinou. Loprais má namontovanou střední. O tomtoproblému věděl Loprais již loni, ale v dostal vyjímku a mohl startovat nazákladě džentlmenské dohody s hlavním komisařem Fabienem CALVETEM, že do dalšíhodakaru tento problém bude vyřešen. Ale Loprais se na tuto dohodu vykašlal a teďse diví, že mu byl zakázán start.

Paradoxně,díky tomu, že statuje s Manem, má možná větší šanci na úspěch. Vestartovním poli patří Man mezi nejlepší tři kamiony, a tým VEKA má velkézázemí.

+4/−1
3.1.2015 18:05

V69l43a79s63t36i70m96i81l 57W94a97i14c 8140493367747

To je zvláštní kritérium... Že zrovna na sériovém provedení takové bezvýznamnosti, jako je tvar kabiny, bazírují, když jinak na těch autech není dávno sériového skoro nic (což snad ještě víc platí pro osobáky top týmů (Mini apod.)).

0/0
4.1.2015 10:49

J94i96n64d64ř53i53c77h 57Š61k14o39p43e64k 4205441800885

na dakaru je trochu zvláštní situace. Buď tam mohou jen sériové vozy (pak ho vyřadili oprávněně) nebo speciály (pak tam měl zůstat).

ALe situace "mohou závodit speciály" ale ne moc speciální, je trochu neprůhledná

0/0
5.1.2015 9:08

I20v92o 35U74r63b75á18n50e55k 2236547587

Aleši, Aleši...kdyby jsi nás tak nehoupal...

+1/−1
3.1.2015 14:42

F91r32a86n77t45i85š67e64k 26S46c25h64l32i12c31h40t63s 9275472601265

Děte s tím pseudo "Dakarem" někam! Tohle show už roky nesleduju.

Ale v Maroku začíná Africa Race - skutečnej Dakar! A uvítal bych raději zpravodajství ze Sahary.

+4/−2
3.1.2015 14:37

F25r92a55n10t10i40š31e56k 23S97c40h32l97i69c81h52t64s 9285332751255

PS Tomeček s Tatrou si vede velmi dobře!

0/0
3.1.2015 14:44

J72a72k77u70b 51T61r53o76c86h 7387750934416

Vidíte, mě třeba zase nezajímá Africa Eco Race. Radši sleduji "Dakar" z Jižní Ameriky, kde startují ti nejlepší ve všech kategoriích na nejtěžší rallye světa. V Africe momentálně startují spíše amatéři a moc velkou sportovní úroveň to nemá.

+1/−3
3.1.2015 15:39

J75o38s40e77f 45Č54i46h18á12k 7481849420336

A o to v původním dakaru šlo. Byli to amatéři a dobrodruzi. Teď je z toho cirkus pro automobilky. O těch pravých hrdinech, kteří po nocích makají na autech či motorkách a nespí v luxusních postelích se ve zpravodajství nedozvíme.

+2/0
3.1.2015 16:37

O42n48d86ř97e97j 23Č83a11p52k30a 6771391573784

Ani na tom Dakaru to nejede každý stylem Rusů od Kamazu (dojedu, zajdu si dát sprchu, masáž, večeři a mechanici snažte se). Třeba v motorkách je jedna kategorie, kdy má jezdec jako jediné zázemí bednu se stanem a náhradníma dílama, kterou mu pořadatel vždycky doveze do bivaku. Žádný tým mechaniků, žádní maséři, kuchaři ani klimatizovaná ložnice - maximálně pomoc ostatních dobrodruhů jako on, když jde opravdu do tuhého.

+1/0
4.1.2015 23:50

M76i78c35h69a64l 37S65e92m53r22á86d 3812776387179

Já tomu nerozumím... oni upravují auto bez znalosti či pochopení předpisů, investují statisíce, aby jim start na základě předpisů zakázali?

Já tomu říkám hloupost hraničící s mentální chorobou, nebo je to jen marnotratnost? či typické české, nějak s tím vyčůráme?

+5/0
3.1.2015 13:44

m69i34c91h38a27l 29k15u89l88i39k 6612197401322

Tatra je dlouha,loni dostal vyjimku a pro letosek myslel ji dostane opet a jelikoz ji nedostal tak to nepovazuje za svoji chybu ale za nesrozumitelnost radu :-)

+2/−1
3.1.2015 14:00

P18a61v47l87a 75K69u38b75i78š29t14o67v48á 3943746201261

No hlavně to už nejsou náklaďáky, ale takový větší buginy. By mě zajímalo čím nevyhověli, jestli už to nezkrátili moc a nebyli kratší jak osobák (když to přeženu). Se nedivím, že to je nejmíň sledovaná kategorie.

+1/−1
3.1.2015 15:53

O44n55d92ř82e94j 84Č11a39p59k71a 6881461393134

Údajně nevyhovuje kabina, musí být použitá ze sériového typu, on tam má delší, která se na Jamala nikdy nedávala (ale na normální Tatru bez čumáku ano). Takže se v podstatě řeší, jestli tatra s čumákem a tatra bez něj jsou pro účely pravidel dva zcela odlišné typy, nebo ne. Na ostatní maratonské soutěže to schválené každopádně má.

0/0
4.1.2015 23:41

M27i34c69h45a59l 48F93i12n68s77t92e54r72l33e 7599790203258

Není to tak jednoznačné, jak to vypadá. Ony i ty technické předpisy ASO (organizátora Dakaru) nejsou tak jednoznačně a srozumitelně dané. Vina je na obou stranách. Organizátor neměl udělovat vyjímku, pokud měl pocit, že tým A.Lopraise technické předpisy nedodržel a tým měl na druhou stranu včas reflektovat upozornění, které mu loni bylo dáno. Obě strany se z toho do budoucna zajisté poučí - tečka.

0/0
4.1.2015 21:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze