Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi chtějí na Dakaru uspět. I Loprais, kterého donutili k nevěře

Už je to třicet let, co na slavnou Rallye Dakar poprvé vyrazili i Češi. Od té doby je tohle drsné dobrodružství, které se už šest let koná v Jižní Americe, v tuzemsku fenoménem. Další ročník startuje v neděli v Buenos Aires.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K95u61r76t 58P21l14a55t94t22i41g 4644308485245

Od kdy je MAN holandske- ci nizozemske - auto? Cely zivot ziji zrejme v temnu, Vzdy jsem myslel ze MAN je Maschienenfabrik Augsburg-Nuernberg.

0/0
4.1.2015 23:20

O74n45d58ř13e93j 24Č58a41p60k46a 6311121463314

Sériovka se vyrábí v Německu, ale závodní přestavbu tohohle konkrétního kusu dělali Holanďani a holandskému týmu i patří... takže v tomhle případě mají svým způsobem pravdu ;-)

+1/0
4.1.2015 23:31
Foto

M35i51c53h47a78l 46N34a47j27m87a83n 7359213696700

Lopraisovo Tatra Queen 69 nesplňuje podmínku použití kabinyv rozměru používaném v sériovém provedení. Tatra jamal byla sériověvyráběna pouze s krátkou kabinou. Loprais má namontovanou střední. O tomtoproblému věděl Loprais již loni, ale v dostal vyjímku a mohl startovat nazákladě džentlmenské dohody s hlavním komisařem Fabienem CALVETEM, že do dalšíhodakaru tento problém bude vyřešen. Ale Loprais se na tuto dohodu vykašlal a teďse diví, že mu byl zakázán start.

Paradoxně,díky tomu, že statuje s Manem, má možná větší šanci na úspěch. Vestartovním poli patří Man mezi nejlepší tři kamiony, a tým VEKA má velkézázemí.

+4/−1
3.1.2015 18:05

V68l48a47s26t78i16m52i65l 78W90a90i69c 8640103407377

To je zvláštní kritérium... Že zrovna na sériovém provedení takové bezvýznamnosti, jako je tvar kabiny, bazírují, když jinak na těch autech není dávno sériového skoro nic (což snad ještě víc platí pro osobáky top týmů (Mini apod.)).

0/0
4.1.2015 10:49

J19i66n34d68ř70i86c26h 51Š11k89o36p27e70k 4285681130875

na dakaru je trochu zvláštní situace. Buď tam mohou jen sériové vozy (pak ho vyřadili oprávněně) nebo speciály (pak tam měl zůstat).

ALe situace "mohou závodit speciály" ale ne moc speciální, je trochu neprůhledná

0/0
5.1.2015 9:08

I69v91o 96U82r84b67á24n82e85k 2746567877

Aleši, Aleši...kdyby jsi nás tak nehoupal...

+1/−1
3.1.2015 14:42

F75r68a46n85t59i73š67e86k 11S10c80h32l95i24c88h79t34s 9945592311875

Děte s tím pseudo "Dakarem" někam! Tohle show už roky nesleduju.

Ale v Maroku začíná Africa Race - skutečnej Dakar! A uvítal bych raději zpravodajství ze Sahary.

+4/−2
3.1.2015 14:37

F34r98a19n85t83i22š69e63k 35S30c88h40l20i53c11h25t86s 9695212741855

PS Tomeček s Tatrou si vede velmi dobře!

0/0
3.1.2015 14:44

J69a78k44u57b 89T25r34o98c93h 7737380534156

Vidíte, mě třeba zase nezajímá Africa Eco Race. Radši sleduji "Dakar" z Jižní Ameriky, kde startují ti nejlepší ve všech kategoriích na nejtěžší rallye světa. V Africe momentálně startují spíše amatéři a moc velkou sportovní úroveň to nemá.

+1/−3
3.1.2015 15:39

J68o76s24e25f 68Č62i42h88á67k 7891929830156

A o to v původním dakaru šlo. Byli to amatéři a dobrodruzi. Teď je z toho cirkus pro automobilky. O těch pravých hrdinech, kteří po nocích makají na autech či motorkách a nespí v luxusních postelích se ve zpravodajství nedozvíme.

+2/0
3.1.2015 16:37

O30n71d92ř34e95j 67Č67a63p29k74a 6381931953444

Ani na tom Dakaru to nejede každý stylem Rusů od Kamazu (dojedu, zajdu si dát sprchu, masáž, večeři a mechanici snažte se). Třeba v motorkách je jedna kategorie, kdy má jezdec jako jediné zázemí bednu se stanem a náhradníma dílama, kterou mu pořadatel vždycky doveze do bivaku. Žádný tým mechaniků, žádní maséři, kuchaři ani klimatizovaná ložnice - maximálně pomoc ostatních dobrodruhů jako on, když jde opravdu do tuhého.

+1/0
4.1.2015 23:50

M63i40c55h60a86l 15S14e41m48r71á53d 3522226527799

Já tomu nerozumím... oni upravují auto bez znalosti či pochopení předpisů, investují statisíce, aby jim start na základě předpisů zakázali?

Já tomu říkám hloupost hraničící s mentální chorobou, nebo je to jen marnotratnost? či typické české, nějak s tím vyčůráme?

+5/0
3.1.2015 13:44

m20i54c63h15a19l 14k37u11l49i42k 6852467851482

Tatra je dlouha,loni dostal vyjimku a pro letosek myslel ji dostane opet a jelikoz ji nedostal tak to nepovazuje za svoji chybu ale za nesrozumitelnost radu :-)

+2/−1
3.1.2015 14:00

P11a85v31l71a 27K78u58b21i39š16t78o11v87á 3333306791531

No hlavně to už nejsou náklaďáky, ale takový větší buginy. By mě zajímalo čím nevyhověli, jestli už to nezkrátili moc a nebyli kratší jak osobák (když to přeženu). Se nedivím, že to je nejmíň sledovaná kategorie.

+1/−1
3.1.2015 15:53

O54n25d82ř18e30j 73Č87a85p39k35a 6391161273114

Údajně nevyhovuje kabina, musí být použitá ze sériového typu, on tam má delší, která se na Jamala nikdy nedávala (ale na normální Tatru bez čumáku ano). Takže se v podstatě řeší, jestli tatra s čumákem a tatra bez něj jsou pro účely pravidel dva zcela odlišné typy, nebo ne. Na ostatní maratonské soutěže to schválené každopádně má.

0/0
4.1.2015 23:41

M67i27c92h46a85l 32F79i93n72s31t98e24r57l36e 7189250143798

Není to tak jednoznačné, jak to vypadá. Ony i ty technické předpisy ASO (organizátora Dakaru) nejsou tak jednoznačně a srozumitelně dané. Vina je na obou stranách. Organizátor neměl udělovat vyjímku, pokud měl pocit, že tým A.Lopraise technické předpisy nedodržel a tým měl na druhou stranu včas reflektovat upozornění, které mu loni bylo dáno. Obě strany se z toho do budoucna zajisté poučí - tečka.

0/0
4.1.2015 21:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze