Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi chtějí na Dakaru uspět. I Loprais, kterého donutili k nevěře

Už je to třicet let, co na slavnou Rallye Dakar poprvé vyrazili i Češi. Od té doby je tohle drsné dobrodružství, které se už šest let koná v Jižní Americe, v tuzemsku fenoménem. Další ročník startuje v neděli v Buenos Aires.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K37u84r72t 52P44l35a16t42t64i36g 4154518935365

Od kdy je MAN holandske- ci nizozemske - auto? Cely zivot ziji zrejme v temnu, Vzdy jsem myslel ze MAN je Maschienenfabrik Augsburg-Nuernberg.

0/0
4.1.2015 23:20

O48n48d80ř64e41j 54Č66a42p26k44a 6161221133384

Sériovka se vyrábí v Německu, ale závodní přestavbu tohohle konkrétního kusu dělali Holanďani a holandskému týmu i patří... takže v tomhle případě mají svým způsobem pravdu ;-)

+1/0
4.1.2015 23:31
Foto

M74i91c31h85a44l 42N93a79j47m40a31n 7149833686110

Lopraisovo Tatra Queen 69 nesplňuje podmínku použití kabinyv rozměru používaném v sériovém provedení. Tatra jamal byla sériověvyráběna pouze s krátkou kabinou. Loprais má namontovanou střední. O tomtoproblému věděl Loprais již loni, ale v dostal vyjímku a mohl startovat nazákladě džentlmenské dohody s hlavním komisařem Fabienem CALVETEM, že do dalšíhodakaru tento problém bude vyřešen. Ale Loprais se na tuto dohodu vykašlal a teďse diví, že mu byl zakázán start.

Paradoxně,díky tomu, že statuje s Manem, má možná větší šanci na úspěch. Vestartovním poli patří Man mezi nejlepší tři kamiony, a tým VEKA má velkézázemí.

+4/−1
3.1.2015 18:05

V21l11a13s41t10i75m79i17l 82W13a35i71c 8420583347147

To je zvláštní kritérium... Že zrovna na sériovém provedení takové bezvýznamnosti, jako je tvar kabiny, bazírují, když jinak na těch autech není dávno sériového skoro nic (což snad ještě víc platí pro osobáky top týmů (Mini apod.)).

0/0
4.1.2015 10:49

J62i69n74d86ř97i92c87h 17Š87k23o45p20e15k 4715201680315

na dakaru je trochu zvláštní situace. Buď tam mohou jen sériové vozy (pak ho vyřadili oprávněně) nebo speciály (pak tam měl zůstat).

ALe situace "mohou závodit speciály" ale ne moc speciální, je trochu neprůhledná

0/0
5.1.2015 9:08

I10v31o 64U67r81b80á33n89e33k 2296737437

Aleši, Aleši...kdyby jsi nás tak nehoupal...

+1/−1
3.1.2015 14:42

F38r62a78n71t59i23š30e80k 42S39c78h52l78i37c46h15t15s 9295842201465

Děte s tím pseudo "Dakarem" někam! Tohle show už roky nesleduju.

Ale v Maroku začíná Africa Race - skutečnej Dakar! A uvítal bych raději zpravodajství ze Sahary.

+4/−2
3.1.2015 14:37

F64r54a44n87t92i56š96e64k 28S75c91h66l51i29c41h63t85s 9255482891945

PS Tomeček s Tatrou si vede velmi dobře!

0/0
3.1.2015 14:44

J87a70k68u84b 95T31r67o12c19h 7897890934906

Vidíte, mě třeba zase nezajímá Africa Eco Race. Radši sleduji "Dakar" z Jižní Ameriky, kde startují ti nejlepší ve všech kategoriích na nejtěžší rallye světa. V Africe momentálně startují spíše amatéři a moc velkou sportovní úroveň to nemá.

+1/−3
3.1.2015 15:39

J59o34s42e65f 54Č92i45h69á95k 7731349170896

A o to v původním dakaru šlo. Byli to amatéři a dobrodruzi. Teď je z toho cirkus pro automobilky. O těch pravých hrdinech, kteří po nocích makají na autech či motorkách a nespí v luxusních postelích se ve zpravodajství nedozvíme.

+2/0
3.1.2015 16:37

O43n88d17ř50e11j 18Č27a79p22k34a 6131341173414

Ani na tom Dakaru to nejede každý stylem Rusů od Kamazu (dojedu, zajdu si dát sprchu, masáž, večeři a mechanici snažte se). Třeba v motorkách je jedna kategorie, kdy má jezdec jako jediné zázemí bednu se stanem a náhradníma dílama, kterou mu pořadatel vždycky doveze do bivaku. Žádný tým mechaniků, žádní maséři, kuchaři ani klimatizovaná ložnice - maximálně pomoc ostatních dobrodruhů jako on, když jde opravdu do tuhého.

+1/0
4.1.2015 23:50

M58i73c32h87a31l 96S65e32m19r95á82d 3152586107109

Já tomu nerozumím... oni upravují auto bez znalosti či pochopení předpisů, investují statisíce, aby jim start na základě předpisů zakázali?

Já tomu říkám hloupost hraničící s mentální chorobou, nebo je to jen marnotratnost? či typické české, nějak s tím vyčůráme?

+5/0
3.1.2015 13:44

m98i13c65h36a56l 58k75u77l30i95k 6812557111932

Tatra je dlouha,loni dostal vyjimku a pro letosek myslel ji dostane opet a jelikoz ji nedostal tak to nepovazuje za svoji chybu ale za nesrozumitelnost radu :-)

+2/−1
3.1.2015 14:00

P38a33v36l10a 73K32u90b20i62š23t91o42v31á 3263646641841

No hlavně to už nejsou náklaďáky, ale takový větší buginy. By mě zajímalo čím nevyhověli, jestli už to nezkrátili moc a nebyli kratší jak osobák (když to přeženu). Se nedivím, že to je nejmíň sledovaná kategorie.

+1/−1
3.1.2015 15:53

O39n22d51ř53e10j 81Č71a80p38k96a 6751631703794

Údajně nevyhovuje kabina, musí být použitá ze sériového typu, on tam má delší, která se na Jamala nikdy nedávala (ale na normální Tatru bez čumáku ano). Takže se v podstatě řeší, jestli tatra s čumákem a tatra bez něj jsou pro účely pravidel dva zcela odlišné typy, nebo ne. Na ostatní maratonské soutěže to schválené každopádně má.

0/0
4.1.2015 23:41

M12i63c94h98a38l 24F17i55n44s15t96e19r37l12e 7309570123558

Není to tak jednoznačné, jak to vypadá. Ony i ty technické předpisy ASO (organizátora Dakaru) nejsou tak jednoznačně a srozumitelně dané. Vina je na obou stranách. Organizátor neměl udělovat vyjímku, pokud měl pocit, že tým A.Lopraise technické předpisy nedodržel a tým měl na druhou stranu včas reflektovat upozornění, které mu loni bylo dáno. Obě strany se z toho do budoucna zajisté poučí - tečka.

0/0
4.1.2015 21:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze