Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kreuzigerův právník k odvolání UCI: Nedopusťme hon na čarodějnice

Na oznámení Mezinárodní cyklistické unie (UCI), že se u Sportovní arbitráže odvolává proti nálezu Rozhodčí komise Českého olympijského výboru ve věci údajného porušení antidopingových předpisů Romanem Kreuzigerem, reagoval oficiálním prohlášením právní zástupce českého cyklisty Jan Šťovíček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M34i70l42o46s 97V36a76l26y 8536392307792

ROMAN ma "smulu" mozna stesti, ze tento vysledek odsunul od zkutecnosti, ze uz "NEZOBE" - tudiz dele ho budeme potkavat na detskych hristich. Tisice advokatu mu nepomoze!! vec je dana a hotova a ani pokani mu nepomuze.... Leo se tento tyden vyjadril, ze kazdou navstevu lekare kdekoliv na svete musi hlasit a medikamenty, ktere pouziva.Jak vidno zadny jiny sport nema vice zesnerovane regule.

ROMAN ma pech a uvidime, co s nim udela odmlceni ze zavodni cinosti. Kazdopadne manzelka to uvita, jelikoz bude mit vice casu na rodinu. Uvidime, jak se zachova Oleg. Skoda, ze Roman musi platit ty carodejniky, ktere mu vubec nepomohli a to na prvnim miste hladove advokaty, kteri NIKDY nemaji dost !! ;-D Rv

+1/0
28.10.2014 21:56

M81i41c15h40a38l 18M13i46l31l28e72r 9446542199982

"Jak vidno zadny jiny sport nema vice zesnerovane regule."

To neni pravda. Kodex WADA, mimo-zavodni testovani, vyplnovat seznam branych leku a doplnkovych latek na formulari pri testovani a zasilat formulare narodni anti-dopingove agenture s hlasenim pobytu na 3 mesice predem plati pro KAZDY olympijsky sport.

Rekl bych, ze pan novinar, ktery rozhovor delal, se v tom tak trochu nevyzna a trochu to zprehazel, nebo naopak Leo se chova jako vyorana mys. Ted, kdyz je ve velkem svete cyklistiky si to zvlast uvedomuje, protoze ve Sky se na tom baziruje a kazdy nove prichozi prochazi tymovym anti-dopingovym skolenim. Sky ma totiz castecne fundovani od britskych danovych poplatniku a podobne jako Australani by o ne prisli, kdyby byl u nich nekdo nachytan na dopiong. Ve Sky napr. plati ze nikdo, kdo mel v minulosti dopingovy skraloup a je ted cisty, uz stejne nemuze za Sky jezdit.

+2/−2
29.10.2014 5:30

M65i81c11h25a23l 43M29i71l28l42e94r 9146782599272

dodavan na vysvetleni: "Sky ma totiz castecne fundovani od britskych danovych poplatniku a podobne jako Australani by o ne prisli, kdyby byl u nich nekdo nachytan na doping......... a kdyby s dotycnym okamzite nerozvazali pracovni smlouvu"

0/−2
29.10.2014 5:55

M69i16l15o61s 90V64a98l83y 8216652107802

MM, co jsem napsal spatneho, jen "papouskuju" co Leo nejmene 2x zverejnil... Je pravdou, ze kam se hnou musi to nahlasit, aby byl kdykoliv v dispozici "honicich psu" :-) NAPIS pls, ktere sportovni odvetvi ma podobne regule....

0/0
30.10.2014 7:06

M40i33c55h28a12l 78M63i58l82l58e34r 9506302639712

opakuji: kodex WADA plati pro vsechny olympijske sporty, tzn maji stejne podminky, zakazane latky a metody, system testovani, formulare, system povolovani TUE ......stejne tresty za poruseni kodexu, stejne odvolavaci moznosti k CAS a stejne procedury.

Cyklistika je napred v biopasech, ale ty jsou pro uspech v cyklistice zavadeny do dalsich sportu, zvlast, kde se jedna o vytrvalostni souteze - napr atletika, lyzovani a dale rychlobrusleni. Mluvi se i o jejich eventualnim zavedeni ve fotbalu, no to bude sranda!

0/−1
30.10.2014 8:31

M98i35c76h27a48l 46M47i17l16l44e73r 9786752209622

PS. navstevu u lekare hlasit nemusi, ale pokud mu lekar neco predepsal a Leo byl po tom testovan, musi nahlasit na formulari co bere.

 Take pokud by mel nejakou emergenci a musel dostat transfuzi, musi se to oficialne hlasit s potvrzenimi osetrovacich lekaru, protoze za normalnich okolnosti transfuze a infuze patri pod zakazane metody.

+1/−3
29.10.2014 5:33

M97i46l59o84s 45V23a93l91y 8746502167602

M U S I - jestli ty to vis lepsi jako on, pak Leo je lhar.... No uvidime v nedeli, co vykecal na Prime.... ale pry si ze vsech jen delal  PR d EL ;-D

0/−1
30.10.2014 7:11

M91i92c88h66a24l 53M56i92l48l47e86r 9346692769342

NENI nikde v kodexu WADA, ze zavodnik musi hlasit navstevu u lekare. Prosim najdi si kodex WADA, v cestine, anglictine, jakemkoliv jazyce, kteremu porozumis. Ten cesky je na antidoping.cz   

Dole uvadim link na velmi informativni stranku WADA, ktera obsahuje a rozvadi 5 zakladnich mezinarodnich standardu pro vsechny sporty, jejichz cistota je rizena smernicemi a kodexem WADA. .....1) listina zakazanych latek a metod....... 2)Testovani, vcetne podminek pro hlaseni pobytu.....   3)mezinarodni standard pro akreditovane laboratore........ 4) povolovani TUE, podminky.....5) OCHRANA SOUKROMI a OSOBNICH DAT (pisi to velkym pismenem, abych na to upozornil ty, kdo neco zaslechli v hospode a nasledkem toho se vehementne domahaji, at UCI zverejni vsechny Kreuzigerovy soukrome osobni informace)

https://www.wada-ama.org/en/what-we-do/international-standards

0/−2
30.10.2014 8:44

M42i50c64h90a82l 83M44i69l71l78e20r 9676612729902

PS. jeste dodavam, ze zavodnik se vidi s tymovym lekarem pravidelne, nebo jde ke svemu lekari kdyz je doma a treba dostane chripku .... nebo si ukopne palec nebo rozbije nos, kdyz v noci uklouzne na shrnutem koberecku..... nebo se skrabne o rezavy hrebik v zahrade....to si fakt myslis, ze zavodnik musi informovat WADA o kazde jednotlive prkotine? Co by proboha WADA delala s informaci o ukopnutem palci, rozbitem nosu nebo skrabnuti hrebikem8-o8-o8-o????Proto nic takoveho neni v kodexu.

0/−2
30.10.2014 9:06

M53i97l69o29s 20V13a11l51y 8116922807142

MM >>>>  MUJ NAZOR JE TAKOVY, ZE  S K Y  JE NECO JAKO "REPUBLIKA V REPUBLICE" A HLAVNE NA NOVACKY MUSI BYT PRISNOST... ONI JSOU PROSTE NAD wada a uci S VESKERYM RESPEKTEM K TEMTO ORGANIZACIM. Me pripada, ze SKY jsou uplne jako z jine planety bez rozdilu, co se deje kolem..... Je to "fabrika" ktera uzasne plati a ktera se ridi bez ohledu toho, co kdo rekne za "branou." Jsou to hosi cyklisti chlapci VYVOLENI a Leo se mezi  e l i t u  dostal a ja verim, ze po  zasluze. F$@K on jim E$C^E ukaze !!;-D ___________________________________________________________ a jestli se ti neco nelibi - vsak muzes jit..... doufam, ze v pripade Lea NIKDY k podobnym vecem NEDOJDE a naopak po 2015 si Leo bude sam diktovat.... :-P

0/0
30.10.2014 18:01

M18i29c54h39a19l 57M15i77l37l49e33r 9406252749702

stekas na nespravny strom, Milosi. Ja Leovi fandim a preji mu ve Sky uspech. Tak prosim te sedni a nejez se.;-)

Nesouhlasim s poznamkou, ze musi WADA hlasit kazdou navstevu lekare a ty pak delat z toho zavery, ze zadny sport to nema tak sesnerovane jako cyklistika. To proste NENI PRAVDA  a nema to ani nic spolecneho s novackovstvim v tymu

1)Bud si Leo vzal tzv. "poetickou licenci" a mluvi s nadsazkou, zatimco tys to vzal do slova a do pismene

2)nebo se jedna o DOMACI RAD Sky, podle nehoz clenove tymu museji hlasit STAJI kazdou navstevu u lekare. To by davalo smysl vzhledem k prisnemu anti-dopingovemu rezimu u Sky a zavislosti na fundovani od britskych danovych poplatniku. Je dost pravdepodobne, ze Sky chce mit prehled ke kterym doktorum jezdci chodi mimo ty tymove.

Rozhodne ale NIKOLIV hlasit to WADA a anti-dopingove organizaci, s nijmi to nema zadnou souvislost.

0/0
31.10.2014 3:52

M86i72l38o43s 84V82a68l82y 8536132597962

v tomto Leosi verim, co napsal a ja jen citoval, co uvedli v jednom prestiznim cyklistickem casopise. Ani nevim, zda v anglickem, ci ceskoslovenskem. MM myslim si, ze ses rozohnil sam.... jsem uz dospely svetem a vetrem oslehany.... a joo stolice i po tech letech normalni...;-D :D

0/0
31.10.2014 6:54

M86i20c54h42a77l 15M16i29l47l47e93r 9926902279142

tak naposledy, snad konecne pochopis: verim ti, ze jsi cetl co jsi cetl, ale tve prohlaseni " Jak vidno zadny jiny sport nema vice zesnerovane regule." kterym podporujes predchozi vetu "Leo se tento tyden vyjadril, ze kazdou navstevu lekare kdekoliv na svete musi hlasit a medikamenty, ktere pouziva." je zcela jasne michanice dvou uplne odlisnych veci.

1)medikamenty, ktere zavodnik pouziva se musi nahlasit do formulare pri testovani v uplne KAZDEM sportu. To je hodne davno zavedena vec a nedela to z cyklistiky sport vice sesnerovany nez kazdy jiny. Atleti to musi nahlasovat stejne jako plavci, lyzari, teniste, vzperaci, pingpongari......muj syn-atlet take musi nahlasovat vsechny pripadne medikamenty kdyz ho testuji.

2) neco uplne odlisneho je nahlasovani navstevy u lekare "kdekoliv na svete". Opakuji po n-te, ze nahlasovani navstevy lekare NENI pozadovano WADA, neni v jejim kodexu (proboha, najdi si to konecne a precti!). NEMA VUBEC NIC spolecneho s predepsanou dopingovou kontrolou ani neni pozadavkem UCI. !!

Jak uz jsem rekl nahore, pokud to Leo rekl, pak si bud vzal poetickou licenci a umyslne prehani, aby ukazal jak peclive jsou kontrolovani, nebo - a to nejspis- se jedna o domaci rad Sky, protoze vedeni tymu chce mit prehled s kym se zavodnici mimo funkci tymu setkavaji, zvlast v oblasti sportovni mediciny. Chteji proste pojistit, ze za nimi nestoji nejaky novy dr. Fuentes nebo Ferari. Predpokladam, ze uverejneni kontaktu je soucast jejich zamestnanecke smlouvy, ale to nedela z cyklistiky nejsesnerovanejsi spor. Jenom to je sesnerovane v domacim radu Sky.

0/0
31.10.2014 11:55

M79i68l35o43s 36V44a28l96y 8966422827262

vzdy jsem psal o Leovi ne o Romanovi a tak to je, mysli si co chces ...... sorry :-) ANO, souhlasim s posledni tvou vetou, ale o kom se bavim? ;-D

0/0
31.10.2014 18:12

M97i74c22h60a14l 50M84i40l88l54e40r 9496962709892

cela ta diskuze byla prece o Leovi, nebo jsi snad uz zapomnel osobu?;-)

+1/0
1.11.2014 4:47

J85u60r39a11j 98Z66e84m70á49n69e85k 4610320742581

Aha, takze uz tu nie je argumentacia ohladom hodnot v biologickom pase, ale argumentacia ohladom pricin tychto hodnot. Takze zle skladovanie vzoriek je pricinou vykyvov v biopase a nie doping a samozrejme stitna zlaza. Takze uz ma presvedcili o nevine. Vas?

+1/0
28.10.2014 21:53

M50i91c92h73a27l 73M16i97l96l31e10r 9416522509662

skladovani vzorku stejne jako testovaci metoda jsou nedilnou soucasti testovani, musi se delat presne podle predpisu. Pokud by byly poruseny podminky, znehodnocuje to vzorky, znevazuje vysledky. Nespolehlive vysledky nemohou byt pouzity jako dukaz o dopingu.

Napr. v pripadech testovani na ruzne zakazane chemikalie (nikoliv pripad biopasu), kdy vzorek A byl pozitivni, ale se vzorkem B nebylo zachazeno podle predpisu (bud skladovanim nebo testovaci metodou - musi to delat napr. jina osoba, nez testovala vzorek A), vysledek testovani B se musel vyhodit a v tom pripade byl zavodnik osvobozen na technikalitu. Pokud rovnou nepriznal doping po pozitivnim vzorku A, trval na testovani B a to bylo nejakym zpusobem znehodnoceno, byl volny i kdyz dopoval jak prase! Takovych pripadu bylo dost.

Ze Kreuzigeruv pravnik se bude ohanet nespravnym skladovanim vzorku je docela pochopitelne, to je obvykly postup mnoha vinnych i nevinnych.

Jde ale predevsim o to, co se skutecne stalo v praxi a arbitracni soud je na to haklivy. Nespravne skladovani nebo nedodrzeni testovacich podminek znamena vyhozeni pripadu od soudu a vitezstvi obhajoby.

Celkem by me prekvapilo, ze by UCI i WADA byly ochotne jit k soudu a marnit cas i penize, pokud by mely predem jistotu, ze bylo se vzorky nespravne nakladano. Opakuji, co jsem rekl drive - nikdo z nas nezna skutecne detaily pripadu a jake trumfy ma UCI a WADA v rukavech, pokud s takovou jistotou chteji jit k soudu.

+2/−3
29.10.2014 5:51

M36i76c51h72a77l 37M20i80l60l51e48r 9336292679392

se vzorky pro testovani za ucelem biopasu se take musi zachazet podle predpisu a nespravne zachazeni je podobne znehodnocuje.

Vysledky ziskane ze vzorku s neodpovidajicim zachazenim se soud nezabyva, ty vyhodi.

 Takze jde o to kdo mluvi pravdu.

+2/−3
29.10.2014 7:00

J32u20r33a89j 57Z19e48m65á28n49e29k 4340610592351

Velmi rad citam vase prispevky na tuto temu, mate to absolutne zmaknute. Ja som len fanusik cyklistiky a pisem cisto amatersky o mojich pocitoch z tohoto pripadu. Nikdy som nehovoril o Romanovej vine, alebo nevine, len o tom, co si o tom myslim, z toho, co som mal moznost citat. Ak by tie vzorky boli skladovane sposobom, ze by museli byt diskvalifikovane, bol by to pre mna nepochopitelny amaterizmus.

+3/0
29.10.2014 22:56

M87i56c59h68a18l 44M22i98l54l89e21r 9686812509372

I to se stava.

0/−2
30.10.2014 0:29

M25i96c59h40a13l 60M22i27l88l17e10r 9886942239192

veskere zachazeni se vzorky od jejich odberu az po oznameni vysledku se ridi mezinarodnim standardem vypracovanym pro odebirani vzorku a cely proces s nimi. Do toho spada i veskera relevantni dokumentace, ktera testovani, prevoz, skladovani vzorku a pouziti analytickych/ statistickych metod provazi. Viz polozky Testing a Laboratories v seznamu 5 mezinarodnich standardu ustavenych WADA

https://www.wada-ama.org/en/what-we-do/international-standards

 Pokud je kterakoliv podminka z mezinarodniho standardu porusena, sportovec ma pravo na odvolani proti platnosti vysledku na zaklade nedodrzeni standardu.

Samozrejme, ze to musi byt podlozeno dukazy, ktere vyplyvaji z prilozene dokumentace, ne jenom neci rozhodnuti typu "mne se ty vysledky nezdaji, tak se odvolam, ze nedodrzeli podminky - bla-bla-bla, tak at to vsechno zrusi".

Pokud je nedodrzeni standardu prokazano, vysledky specifickeho testovani jsou vyrazeny z platnosti a sportovec nemuze byt za tento test potrestan, i kdyby skutecne dopoval jak prase. Proste ho osvobodi na zaklade technikality.

+1/−2
30.10.2014 9:00

K29a75r68e61l 95K58u21t59t85e87l94w94a35s39c27h15e86r 2531101604213

Je to jen o vyřazení konkurence .Ptejme se spíše komu toto divadélko pomůže.Kreuziger má po karieře a o to vlastně šlo až v poslední řadě.

+1/−4
28.10.2014 18:55

T33o72m64a22s 77S37p83a98k 3563474631861

Správně. Kreuziger má po kariéře. A to je to hlavní. A je už úplně jedno, jak celá tato kauza dopadne :-)

+4/−6
28.10.2014 19:03

M94a14r32t73i86n 24V96a97c90h71u85l12k10a 3103938268525

Špaku, já tě vlastně chápu. Roman zřejmě v minulosti odmítl dělat reklamu na dresu tvým kečupům a ty mu to nemůžeš odpustit, tak tady plodíš ty tvé sympatické diskuzní příspěvky. Jen mi vysvětli proč Vás takových dokonalých není více. To by ten svět musel skvěle fungovat. A kdyby si na téma Roman K. pořádal třeba nějaký workshop tak já bych s dovolením dorazil...

0/−2
29.10.2014 9:03

T87o20m66á39š 19B71r38a14b73e11c 2538876845986

Hm, totální nesmysl. Prosím o nějaký duchaplný příspěvek proč a kým by měl být Roman vyřazen. Díky

+4/−2
28.10.2014 20:13

M73i96c95h44a67l 40M12i86l53l16e43r 9686452619962

kdyby laska pro tvoreni konspiraci kvetla, mela by mnoho spolecneho s kvetouci lidskou blbosti;-)

0/−3
29.10.2014 5:58

M82i67c64h55a94l 82M46i19l98l19e15r 9586752899792

dva kviteckove se prihlasili a podepsali;-D

+1/−2
30.10.2014 15:25

M39i67c87h84a42l 95M65i40l57l63e54r 9156512119832

a nick Tkadlec s nimi.

 Sranda, ze si ten typek vybral nicky obsahujici prijmeni bona fide diskuteru. Kdyz mu nevyslo prihlasovat se pod nasimim jmeny, prihlasuje se aspon pod nasimi prijmenimi;-D

0/0
31.10.2014 3:55

P24a88v90e93l 74K90u48č39e18r18a 5932677389554

Je mi líto, ale pokud jsou stanoveny nějaké meze a sportovec se v nich pohybuje, a nebyla li mu nalezena v krvi nebo moči nepovolená látka, tak je podle pravidel nevinný nebo jsou pravidla cárem papíru. Další věc je, že by měla být zavedena lhůta, do kdy lze doping trestat od odebrání vzorku - aby bylo jasno: pár dní až týdnů, podle doby nutné na bezodkladné provedení testů. Kreuzigera projednávají alespoň za jeho aktivní kariéry, byť je odstup 3 let hrozivý, ale co chtěli dokázat s Armstrongem, kterého "chytili" 5 let po ukončení kariéry. To je blbost. Cosi, jako "buď chce někdo něco říci ihned, nebo ať navždy mlčí..."

+2/−3
28.10.2014 18:42

P81a97v16e30l 23N57e79d23ě40l19a 5946970534751

Pavle, Vy tomu vůbec nerozumíte. Doporučuji načíst něco o biologickém pasu a dopingu vůbec.

+3/−4
28.10.2014 18:53

P63a10v17l54a 70K68v10a95p63i18l61o34v56á 7689818634297

Víte mám toho načteného docela dost a mám podobný názor jako pan Kučera. Hlavně tomu dopingu nelze zabránit, bude a je vždy. U Armstronga vlastně primárně nešlo o doping. Šlo o to, že byl nesnesitelnej arogantní a spoustě lidem během své cesty nahoru nějak ublížil, tak se někteří rozhodli, že ho sejmou.

0/−4
28.10.2014 21:16

T47o85m26á27š 54B59r16a97b35e30c 2248806465336

Lacemu jsem fandil, no o doping v jeho případě bohužel šlo. Jinak ještě větším mým oblíbencem byl Tyler Hamilton, no ten mě zklamal asi nejvíc. Hlavně svým chováním později

+3/−4
28.10.2014 21:50

Z15u90z51a74n10a 56V69y20n68i72k27a77l67o44v95á 9404345636330

neviděla jsem je závodit, ale od TH jsem četla jeho knihu a neměla jsem z něho dobrý pocit

0/−4
28.10.2014 22:11

T20o68m77á38š 93B26r76a12b63e28c 2938106495936

Přesně! A Tyler byl pro mě fakt oblíbenec :-/Rv. No pamatuji se, jak si kdysi po prvním dopingovém případu ukazoval na žíly, hrál neskutečný divadlo. Pak ho chytli podruhé, a to už se radši v tichosti pakoval sám :-/Rv

+1/−3
28.10.2014 22:20

P97a91v60e38l 90N23e29d32ě16l60a 5626920444891

a to já zase jo. Ukázal, že LA opravdu jednal s ostatními jako kdyby tu stáj (ve které zrovna jezdil), vlastnil. Rozhodoval o tom, komu doping nabídnou, kdo bude v týmu, kdo v týmu nebude atd.

Myslím, že napsat tu knihu (předpokládám, že je pravdivá), muselo stát hodně odvahy. Třebaže už nezávodí. Ale musí mu být jasné, že s ním teď už nikdo z cyklistického světa nepromluví ani slovo.

Což je mimochodem potvrzením toho, co píše v knize.

0/−1
28.10.2014 23:28

P37a69v40l13a 47K77v82a14p21i89l12o80v12á 7649188804777

Vy jste mě vůbec nepochopil. Mě nikdo nezklamal, nerozlišuju sportovce podle toho kdo co bere nebo nebere. Lancemu jsem nikdy nijak zvlášť nefandila, vždy mi bylo jasný, že dopuje tak jako všichni. Má můj obdiv za to, že porazil rakovinu s 3% šancí na uzdravení. Jeho tehdejší kolegové brali všichni, ale on s nimi pak zacházel jak s onucí, takže dojel primárně na to. Podle mě stačilo, kdyby se už pak nevracel. A kdyby se zastavil na 6 titulech z Tour, mohl být dnes úplně v poho a vy všichni co jste mu věřili byste nebyli  zklamaní a nerozpadla by se vám pohádka o čistém sportu. Žádný vrcholový sport za posledních 50 let není čistý.

Navíc konkrétně silniční cyklistika je (přestože ji mám moc ráda) snad nej krutější sport vůbec. Takový hybrid mezi kolektivním a individuálním. Celý tým dře, ale smetanu slízne jen vítěz. To pak je frustrace pochopitelná a aféry snadněji prasknou. V kolektivních sportech se drží basa a v čistě individuálních zas nikdo nic neví, no a ta frustrace tam pochopitelně není.

0/−1
28.10.2014 22:29

T59o97m54á60š 82B43r47a89b72e94c 2508386735906

Spousta vrcholových sportovců za posledním 50 let je a byla čistá. I mezi cyklisty. Třeba Cadel Evans je příkladem. Jinak Lance s tehdejšími kolegy jako s onucemi nezacházel. Zkus se zeptat "Pepana" ;-)

+2/−4
28.10.2014 22:39

P26a42v71l90a 72K25v22a97p83i84l26o24v11á 7409458614457

Tak já tomu prostě nevěřím! Cadel ... vy s ním spíte? Tím myslím jste s ním 24 hodin denně. Není možné jet během 21 dnů závod témeř 3000 km s prům. rychl okolo 40km/h s tisicimetrovými převýšeními a být schopen na posledních km před těmi krpály nastupovat jak robot. Asi jsem už moc cynická, ale nevěřím. Ale jak říkám, má ten sport ráda a je mi to fuk, umím si užívat jen to hezký a doping jsem si odblokovala ;-)

0/−1
28.10.2014 22:51

T88o68m70á89š 96B92r61a63b77e24c 2708746865206

Jsem rád, že máš cyklistiku ráda, je to skvělej sport R^ Co se týče Evanse, líp by ti tu určitě argumentoval Michal Miller, nicméně zrovna na Cadelovi se dá zrovna vidět, že je čistej. Podle průběhu jeho etapáků i podle vyjádření jeho soupeřů. A to je co říct. A já tomu věřím, i když s ním nespím ;-).

PS. Vem si průměry, s jakýni se jezdilo kdysi "dávno" na zcela jiném materiálu a byly úplně jiné požadavky na životosprávu

+2/−3
28.10.2014 23:00

P87a97v91l27a 95K84v50a17p50i42l96o62v65á 7919228524497

Ty průměry odpovídají, velký posun z 25 na 30 nastal po válce kdy byly povoleny přehazovačky a pak to šlo postupně až do teď na těch 40. Co to dokazuje o dopingu, když je známo, že něco brali všichni od počátku?

0/0
29.10.2014 7:42

M95i20c41h71a23l 13M25i38l32l82e91r 9796962269222

jednim z dukazu pro Cadelovu cistotu je mj. to, ze od r. 2002 byl jeho trenerem a mentorem Aldo Sassi, znamy svym neuprosnym antidopingovym pristupem.

Neprimym dukazem je to, ze ty dva roky, co jezdil za nemecky tym Telecom/T-mobile, kam byl puvodne prijat s umyslem vychovat z nej Ullrichova nastupce, prominentni clenove staje ho odmitli poslat i jen na jedinou GT, "nechteli ho v tymu". O dalsi 2 roky pozdeji byli na doping nachytani ruzni clenove T-mobile vcetne Ullricha a usvedceni z podpory dopingove kultury v tymu byli i 2 tymovi lekari.

+1/−2
29.10.2014 6:07

P43a77v75l80a 14K77v79a69p32i46l28o73v78á 7649308474597

Dobře Evans vyhrál jednu TdF a nepatřil nikdy k mým oblíbencům narozdíl třeba od Ullricha. Chybí mu charizma, takž jsem ho nikdy extra nesledovala. A navíc tehdejší šéf BMC Jim Ochowitz byla v minulosti manažerem Armstrongova týmu a s jeho dopingem měl zcela jistě taky něco do činění. 

Potom všem co jsem o vrcholové cyklistice přečetla, jsem přišla o poslední zbyteček iluzí ;-)

0/−1
29.10.2014 8:02

M61i84c47h91a93l 39M90i81l78l82e27r 9186682139712

"Dobře Evans vyhrál jednu TdF a nepatřil nikdy k mým oblíbencům narozdíl třeba od Ullricha. Chybí mu charizma, takž jsem ho nikdy extra nesledovala." .;-DTak za tohle pobaveni dekuji.

No, kazdy davame u sportovcu prednost nejake vlastnosti, pro niz jim fandime. Kazdy jsme jiny. U tebe hraje roli charizma, u mne poctiva drina a talent. A take -kde mozno - spoluobcanstvi, ze to je nekdo, na koho mohu byt jako na spoluobcana hrdy. Proto Evans.

+1/−3
29.10.2014 11:07

M62i37c39h29a72l 48M73i84l75l71e81r 9206382649322

PS. Ullricha obdivujes, ale soucasne se najednou ohanis faktem, ze Jim Ochowitz byl kdysi managerem Motoroly a Armstronga v devadestaych letech, jako by to mel byt nejaky dukaz, ze dopingova kultura prevlada v BMC pod jeho vedenim a dokonce naznacujes, ze i Evans jeproto natren stejnym stetcem. pritom je to vsechno jenom tvoje insinuace, protoze jednoduse nemas Evanse v oblibe....kvuli nedostatku charismaticke osobnosti.;-D

 Zato ale usvedceny doper Ullrich ti sedi, ten pro tebe ma charisma na tuny....;-D

+2/−3
29.10.2014 11:42

P44a91v91l20a 10K23v97a13p74i74l13o28v76á 7489608964837

Je opravdu tak těžké pochopit a vidět tu druhou stranu mince? Jak mám hodnotit cyklisty dle toho jestli jsou čistí, když apriori předpokládám, že všichni něco berou????? 

Ano posuzuji podle charizmatu, sympatií, smyslu pro humor a budete asi překvapen, já miluji lidi s chybami ať jsou jakékoli. Ten tlak na ty sportovce v této ekonomické době je obrovský a nikdo z nás nemůže vědět jak by se v případě možnosti a) obrovský výdělek nebo b) třeba vůbec nic, když nemáte žádné školy a celý život jen jezdíte na kole? 

A navíc už pár let se řídím jedním životním mottem "největší zklamání jsou z očekávání". Zcela výjimečně jsem zklamaná, krásný život ;-)

Jestli je mi něco na miliony světelných let vzdálené, tak je to černobílé vidění světa "dobrý x špatný .. hrdina x gauner ... čistý x podvodník ..." Naopak lidi, kteří vypadají, že jsou bez poskvrny opravdu nesnáším, neboť jim nevěřím ani pozdrav.

0/−1
29.10.2014 13:48

M71i43c97h16a82l 20M19i93l38l50e55r 9106832399762

;-D dekuji za nazor, ale je v tom dost protireceni a uzce vyberovych smeru. Samozrejme, ze kazdy si muze myslet co chce, ale nemusi to vubec byt pravda.

+1/−2
30.10.2014 15:28

P82a75v18e52l 15N49e36d33ě11l39a 5556560384501

Pavlo, kdybyste si o LA něco přečetla, tak byste věděla, že je to % o jeho rakovině je vylhané. Prostě Amerika má ráda velké příběhy.

Neříkám, že není bojovník, to zajisté je. Ale není možné, aby člověk po chemoterapii sednul na kolo a jel se projet, jak to LA popisuje ve svých knihách. To je prostě blbost.

Navíc sám přiznal, že jako triatlonista bral steroidy a nevím co ještě přesně. A je velmi pravděpodobné, že na onu rakovinu varlat si zadělal tímto svým dopingem (několikerý lékařský názor). Tyhle věci se prostě taktně zamlčely, protože jim to do příběhu o božském Lancovi moc nesedí.

+1/0
28.10.2014 23:24

P12a64v62l86a 80K86v19a32p59i62l25o36v34á 7159558974357

Přečetla jsem toho dost. O 3% mluvil jeho lékař, ne on. Vůbec nikdy jsem jeho pohádce nevěřila. Není mým oblíbencem, jen nesnáším evidentní hon na čarodějnice. Že jeho pád není způsoben primárně dopingem, za tím si stojím.

1. Proč by ho donutili k přiznání až 7 let po jeho posledním triumfu na TdF?

2. Proč nikdy nebyli takhle zadupáni do země Anquetil, Mercx nebo Indurain? Anquetil se dopingem ani netajil ;-)

+1/0
29.10.2014 8:09

M48o79j26m46í91r 13S67k42á15l41a 2420532946

......Fignon, Hinault, Virenque,.............Rv;-€

+1/0
29.10.2014 9:41

P39a32v84e16l 90N92e84d57ě14l70a 5376760814141

Zrovna případ LA nebyl o tom, že dopoval, my ho chytili a teď mu to prokážeme. Ten případ je daleko složitější (nejenom jeho diagnozou) a dokážu si představit, že bylo potřeba podniknout hodně přípravných kroků než se k obvinění odhodlali.Taky je víceméně zřejmé, že v tom nejel LA sám. Kryla ho minimálně UCI, ale zřejmě i mnozí další. Představte si, jak by asi ti, kteří ho obvinili, dopadli, kdyby s obviněním přišli těsně po 7. vítězství v TdF? Takže tolik asi k těm 7 letům.

Nevím, tady neumím odpovědět. Dotyčné pány jsem tolik nestudoval. Ale třeba u Induraina vím, že TdF vyhrával de facto jen díky časovkám.

Dokonce si pamatuji na jeden ročník, ve kterém nevyhrál ani jednu etapu a přesto se stal celkovým vítězem.

Dopovalo se asi i tehdy. Ale myslím, že ten velký boom dopingu proběhl někdy v letech '93, '94, '95. Kdy se z roku na rok najednou začaly jezdit vyšší průměry o 3-5km/h (neberte mě za slovo, nepamatuji si už přesné číslo). Skokově došlo k navýšení průměrné rychlosti bez nějaké výrazné technologické změny kol, ergonomie či něčeho podobného.

Jezdci, kteří normálně dojížděli v první dvacítce či třicítce, najednou dojížděli ve stovce a dál. Poráželi je jezdci, které si ještě na podzim namazali na chleba. A ne jeden, který vylítnul nahoru. Ale desítky. A to je i doba, kdy začal jezdit LA že.

+1/0
29.10.2014 14:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze