Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda Zulejky, byla to dobrá kobylka, lituje zraněný žokej Bartoš

Pádem na Taxisově příkopu a úderem do hlavy od Sherarda skončila Velká pardubická pro Josefa Bartoše, krále mezi českými jezdci na překážkách. "Říkali, že jsem začal komunikovat už v sanitce, já si ale pamatuju až pardubickou nemocnici," hlásil třiatřicetiletý žokej z lůžka po dostihu, při němž skončila životní pouť jím sedlané Zulejky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M29i15r72o16s86l22a14v 62Z24i68k52m19u94n87d 7989233284643

Koníka, který zahyne při dostihu je člověku líto, takovou smrt mu určitě nikdo nepřeje, snad netrpěla a byla na místě mrtvá. Taková událost zasáhne všechny, kdo kobylku znali a starali se o ní ...

Horší to je s koníkem, který utrpěl zranění sice slučitelné se životem, ale musí být zastřelen, aby zbytečně netrpěl.

Nicméně smrtelný pád může nastat na jakékoli překážce, i na proutěné překážce, ale třeba i během tréninku ... 

Bohužel, tak to v životě chodí ...

0/0
14.10.2014 18:20

M92i79l66a17n 68Ž13á79d12n14í63k 9251952743516

Ne vždy řeči o ochraně zvířat jsou pouhým populismem.

Pardubickou mám rád, ale pokud by měla být zrušena tak líto mi to nebude.

Odzvoněno mají i větší tradice, třeba korida ve španělsku a není to jen rozmar politiků, spíše postoj veřejnosti.

0/0
14.10.2014 13:16

M36i14c12h11a94l 70T95o88m27á66n96e52k 9527689256

korida je ritualni zabije byka prozabavu, to je trosku jine nez dostihy, ktere navic nejsou zabavou jednoho naroda

0/0
14.10.2014 17:17

M45a83r48t69i69n 30V67o21l46f 8691366833

Když s tím neumí jezdit, tak co na na to leze....:-/

0/−3
14.10.2014 8:38
Foto

O18l50d47ř27i92c10h 82V90y84k96y28d57a67l 1139621989204

Na vaší tézi je něco pravdy, měl byste se jí řídit.

+1/0
14.10.2014 10:41

M26i59c20h86a87l 28T40o57m15á80n15e46k 9897649356

ja ty slunickove lidy nehcapu, bojujete proti lidem aby neskodili prirode, pro vlastne nespachate sebevrazdu, bude tim o jendoho cloveka mene, protoze at chcete ci ne, vy taky ublizujete, protoze jide, dychate, nosite obleceni, pouzivate elektroniku etc, takze cim min lidi bude tim se prece bude mit priroda lepe ne? tak sup sup do obi koupit tazne lano a na nejblizsi strom, sem pro klidne nechat vzdy v kazdem meste na nejakem prostranstvi vam udelat umely strom urceny specialne k temto ucelum, muzeme ho nazvat treba: strom obesencu pro lepsi zivot zeme a zivota na ni

+4/0
14.10.2014 7:23

D43a22n80i76e29l 79U58r51b84á34n39e47k 6657908119668

Jo, přesně moje slova. A zrovna u těch koní - to, že v Polsku se chovají na maso a vozí se do Itálie na porážku, to jim neva? Řízeček k obědu, to si dají? Kuřátko, bifteček, to by papali? A vždyť i ta kytička má právo na život, tak žádné salátky a vločky, ale pěkně hlady ať si teda jsou. Aspoň by se vytřídili... Nechápou, že člověk je taky součást přírody, vždyť sami sebe negují.

+6/−1
14.10.2014 7:28
Foto

O66l67d11ř29i19c26h 96V29y31k16y68d87a29l 1769531949414

V tom mj. spočívá demokracie. Kecat do věcí bez základních vědomostí. Pokud se nemýlím, tak jednou dokonce "ochránci" vtrhli během závodu na dráhu.....vůbec jim nedošlo, že koně ohrozili.

+5/0
14.10.2014 7:37

D92a23n55i32e84l 79U40r67b17á34n61e57k 6797748669138

Ano, máte pravdu. Rok už nevím, ale tehdy se nějak snad vrhli k tomu Taxisu a skákali koním pod kopyta.

0/0
14.10.2014 8:27

M24i47c77h88a45l 25B27e25n61e54š 8226209692324

A v Americe bijou černochy, představte si to. Argumentovat tím, že se v Polsku děje něco horší je trochu divné. To je jako kdybych Vám uřízl ruku s tím, že je to v pohodě, protože islamisti by Vám uřízli hlavu.

0/0
14.10.2014 8:54

D18a79n44i15e72l 76U55r44b81á87n70e61k 6117908449708

Ne, to není divné. Divné je, že jsem proti takovým praktikám žádné protesty nezaznamenal. Ale ohledně VP je to každý rok to samé a taky pořád ti samí blázni.

0/0
14.10.2014 9:51

V50l41a12d84a14n 38K75a16h95a76n 9941394694392

To prirovnani je uplne mimo. Je to stejne jako bojovat proti uriznuti ruky a pritom se nevzrusovat nad tim, ze se bezne podrezava hlava.

0/0
14.10.2014 13:27

H66a29n96k84a 26C81h23a73l12u88p56s79k65á 2888270825246

černobílé koniny...

0/0
26.10.2014 23:22

D35a79n89i14e80l 18U84r27b78á13n38e19k 6947808259738

Vy se v tomhle oboru pohybujete? Že tak přesně víte.

0/0
27.10.2014 9:37

H51a31n50k63a 26C74h62a56l75u38p22s38k34á 2718860875226

ano, mnoho let... nevím, kde jezdíte/trénujete, ale moc koňácké mi vaše názory nepřijdou. diskuze, se kterou jste tady hotový za pět minut, je mnohem složitější.

0/0
27.10.2014 14:31

D61a69n59i78e35l 84U21r22b66á47n77e83k 6647168179408

Kolik chováte koní a kolik let?

0/0
27.10.2014 14:32

I16r24e66n75a 28P97l60a27c43h37e51t94k55o92v16á 3264494950437

mistni reznik dycky beduje, jaka je to skoda, ze ty kobyly nedaj do salamu

0/0
14.10.2014 2:35

M21i65l93a25n 45Ž39á51d58n36í83k 9721212323146

to by ty koně museli utratit už před startem;-(

0/0
14.10.2014 13:19

A96n28d57r29e21a 92S63e18d41l45á97č43k25o65v72á 5415615430

Na Taxisu uhynulo za 124 ročníků Velké Pardubické 22 koní. Kolik jich uhyne jinde a za jakou dobu to by stálo za zjištění.

+1/0
13.10.2014 22:45

A67n72d95r73e21a 98S31e45d76l48á34č43k69o26v29á 5895585740

Dostihy jsou vidět a proto je z toho davová psychóza....přitom koním na celém světě a zvířatům vůbec se dějí daleko, daleko horší věci.....kůň před úpravou Taxisu musel skočit šest metrů do dálky a tři do výšky, malou chvíli nad překážkou přímo letí....pokud se Zulejka vylekala a ztratila tempo má žokej pravdu....nedalo se nic dělat, pád to byl škaredý, ale co se dá dělat....snad si nemyslíte, že majitel má radost z toho, že přišel o kobylku....stejně jako lidi ze stáje. A co se týče ZOO, kdyby lidi zvířata nepronásledovali a nebrali jim životní prostor, tak by ZOO nebylo potřeba....ale to je leda tak sen. Některé druhy přežívají právě jen díky ZOO.

+5/0
13.10.2014 22:11

O58n95d38ř12e78j 13R33a57i27s 3128243854848

Dostihy, zoo, atd. = týrání zvířat = Z celého brahmy si přeji, aby se lidský druh dostal na nejnižší místo potravního řetězce.

0/−3
13.10.2014 20:34

V94l31a38d52a59n 18K33a16h57a97n 9741264244832

Tak jo, neni problem, zacni sam sebou - muzes zkusit treba skocit do tygriho vybehu jako ten Ind nebo kdo to byl. Uzijes si pocit toho byt na zacatku potravniho retezce, trygr bude mit radost - o to ti jde ne? Nebo mas jen planne kecy a nejsi schopen v zivote nic dokazat? Nulo Rv

+4/0
14.10.2014 0:25

E97v74a 81P23e34t17ř97í82k65o15v64á 9928922491635

proč ten příkop za plotem nezasypou, tolik koní už tam zůstalo,, vždycky je to chyba člověka, to zvíře se tam žena jen pro lidskou rozmařilost, vždyť v tom nemůže hrát roli ani byznys, běžte se nyní zeptat vlastníka toho koně, jestli mu to stálo za to a jestli nebylo pro koníka lepší, kdyby si užíval života ve své stáji, takové zbytečné masakry a přitom by určitě stačilo tu jámu za křovím zasypat

0/−5
13.10.2014 20:01

V81l28a31d90a62n 38K22a41h72a69n 9811344674102

jasne zavrit do staje, nikdy nepoustet ven, treba by si ve vybehu mohl slapnout do diry a nasledne byt utracen - lepsi bude ho nechat cely zivot v boxu a nikam nepoustet - pak si bude "uzivat zivota plnymi dousky"

+1/0
14.10.2014 0:30

E96v62a 85P63e28t35ř81í45k87o88v77á 9868222641325

vás bych tam zavřela, což já píši o tom, abych koně zavřela do stájí a nikam je nepouštěla? chlape, vkládáte mi do úst vaše nesmysly.

+2/0
14.10.2014 8:16

V86l65a25d82a52n 75K79a52h34a61n 9541844434182

Precetl jsem si par Vasich komentaru nize a my dva se neschodneme. Jedine Vam muzu doporucit jit na chvili ke konim delat nebo i rekreacne jezdit a pak uvidite o cem tady mluvime.

0/0
14.10.2014 13:14

E53v52a 81P40e81t68ř52í78k38o73v23á 9818452391425

tak jste asi nečetl všechny, ale já zapomněla, vy se jistě shodnete jen sám se sebou, a to děláte nebo se pohybujete u koní?

0/0
14.10.2014 20:08

V22l75a26d56a19n 84K13a65h51a25n 9331274194602

A jeje uz zacaly osobni utoky, ano schodnu se jen sam se sebou - spokojena? A ano u koni jsem se v mladi dlouho pohyboval, ted uz davno ne.

0/0
15.10.2014 8:35

E12v73a 49P48e36t44ř45í95k55o39v95á 9788182361515

co sem taháte nějaké osobní útoky, tady jde především o způsob jakým jste hned ve svém prvním příspěvku zareagoval, jinak mi pro vaši odbornost stačí to, že jste napsal, že u koní jste byl v mládí a nyní už dávno ne, to hovoří za vše

0/0
15.10.2014 11:18

M68i70c39h49a20l 21B84e37n37e33š 8336499852394

A ty bláboly, které citujete paní Petříková napsala? Opět pan demagog?

0/0
14.10.2014 8:56

V24l57a50d43a27n 35K98a72h42a19n 9941964264292

Ja neco cituju? Opet pan co neumi cist?

0/0
14.10.2014 13:09

E86v60a 40P75e75t24ř82í54k92o76v98á 9488272451225

to myslíte sám sebe, ne?

0/0
15.10.2014 11:19

D24a13n93i58e65l 40U80r54b45á90n10e51k 6947378309548

Tak však můžete začít. Postavte si stáje, do nich narvěte 60 koní, a pak to živte. Kolik myslíte, že tak v průměru vyjde jen ta úplně základní péče o jednoho koně měsíčně? Kde byste na to asi chtěla vzít peníze? Já vaše pocity chápu, ale opravdu jste přesvědčena, že by lidi chovali koně z nějakých vyšších pohnutek, a nebo že kůň ve stáji si "užívá života"? Přijeďte se někdy podívat. Lidé si myslí, že kůň je jako kráva a jen by se válel u hromady žrádla a u potoka. Jenže tak to opravdu není. Ty koně se na pohyb těší, to mi věřte. A divila byste se, jak rádi mezi sebou závodí.

+1/0
14.10.2014 7:16

E22v94a 64P50e76t92ř56í73k70o56v69á 9638722441775

ono závodit a závodit, určitě kůň není, z logiky věci, stavěn na to, aby skákal tak záludné překážky, proč tedy závodění nezůstane jen u proutěných překážek? kdyby rozhodnutí zda skočit nebo neskočit zůstalo jen na koni, tak by každou překážku raději oběhl. co se týká provozu stájí, myslím si, že platí to, že buď koníčka někdo vlastní nebo ho vlastní stáj, která si svou činností na sebe vydělá či má nějaké sponzory, spíše jde o takovou tu snobárnu, rádoby si říkající láska ke koním, zde je to především byznys a soupeření těch "vyvolených" mezi sebou, ale zase jsou stáje, kteří mají dost ustájených koní a na něm si chodí zajezdit široké okolí, lidé většinou dobrovolníci chodí do těch stájí uklízet a o koníčky se starat, ale to je jiná věc, já jen chtěla a pro vás zdůrazňuji, když už tedy ti "snobáci" chtějí závodit, tak by se v rámci ochrany svých investic (koní) měli sami postarat o to, aby se dopadiště na Taxisu zasypalo

+1/−3
14.10.2014 8:10

D18a63n60i28e15l 10U47r59b87á15n15e93k 6847748729868

No rádoby láska ke koním??? :-) Víte co? Přijeďte se někdy podívat. Uvidíte tu "rádoby lásku ke koním". Můžu vám vyprávět o probdělých nocích u hříbat, nemocných či březích kobyl atd. Koníčka vlastní stáj, která si svou činností na sebe vydělá - ano, to máte pravdu, ovšem máte představu, co je předmětem činnosti té stáje? Myslíte, že je to vožení dětí a širokého okolí?? Při stáji o 60 koních, a nákladech cca 5.000,- Kč na jednoho koně měsíčně (a to je jen naprostý základ, tedy v podstatě jen krmení), je to 300.000,- Kč měsíčně. Za půlhodinku svezení dítěte nebo kohokoli jiného dostanete v lepším případě 200,- Kč. Opravdu se domníváte, že na stáj na venkově přijde měsíčně 1.500 lidí se na chvíli povozit?? A dobrovolníci chodí uklízet?? Kde, prosím vás? Kde máte dobrovolníky ochotné denně uklízet a krmit 60 hajter, a to zadarmo?? Navíc na vsi, kde tolik lidí ani nebydlí? Musíte být taky trochu realistická.

+2/0
14.10.2014 8:37
Foto

O27l72d32ř85i53c61h 94V44y31k55y30d87a19l 1709261819114

Pane Dane....pochybuji, že paní Eva někdy přišla do bližšího kontaktu se životem na vesnici.... Takoví lidé se těžko přesvědčují.

0/0
14.10.2014 10:34

D23a91n87i43e19l 25U53r74b45á75n44e70k 6977718979978

Já mám právě stejný dojem, tak bych jí to rád zprostředkoval, pokud by měla zájem. Nechci z nikoho mít legraci nebo tak, myslím to dobře.

+1/0
14.10.2014 10:49

E69v52a 90P50e57t34ř56í67k26o95v59á 9798592501275

A já pochybuji pane Vykydal, že jste aspoň jednou "vykydal" po koni. Jen pro vaši zajímavost, narodila jsem se na vesnici a to v době, kdy vy, jak vidno, jste ještě nechodil ani po houbách. Chovali jsme zvířectvo od slepic, králíků, koz až po prasátka, mít koně byl vždycky náš sen. Bohužel se tak nestalo a to i přesto, že u stavení byla i slušně velká louka. Pan Daniel si stále bere za příklad stáj o 60 koních, což už jsou stáje na profesionální úrovni a které mají i k tomu odpovídající počet zaměstnanců. Jak říkám, buď si na sebe vydělají sami, buď svou vlastní činností nebo vlastním chovem, nebo jsou po zásluze placeni těmi (bohatými majiteli), co zde mají ustájené koníčky, a těm je jedno zda ustájení a ostatní servis spojený s výcvikem, tréninkem, veterinárním ošetřením stojí tolik a tolik. V mém okolí je několik stájí, které zrovna nemají 60 koní, mají jich do deseti ustájených a skoro všichni koníčci jsou někoho a to jen pro radost, že si na něm pojezdí, nebo že dělají radost jiným. A právě tito lidé to dělají z lásky ke koním a právě tito lidé tam ve svém volném čase chodí a pomáhají ve stáji a to nejen ve stáji, dokonce celé jejich rodiny, i děti, a věřte, ještě si za to platí. Ale my tady pane Urbánku řešíme úplně něco jiného, já jen chtěla to, aby si klidně závodili, ale proč by nemohl být ten příkop na Taxisu zasypán? Dále nechápu vaši polemiku na rádoby lásku ke koním a o probdělých nocích u hříbat a pod. Což to právě není ta láska ke koním? Já ji rozhodně tak chápu a to nejen proto, že chodím skoro každý měsíc jezdit a že vždy přinesu každé ustájené kobylce něco k chroupání, ale vidím to na mém kamarádovi, který tam má svého koníčka ustájeného. Raději vidím koníčky živé.

0/0
14.10.2014 11:38
Foto

O87l33d92ř71i82c84h 52V17y57k77y21d17a84l 1599721329834

Lichotíte mi.....a nezaslouženě. Mezi koňmi se motám nějaký ten pátek. Pokud jsem chodil po houbách v době, kdy jste byla už činná, musí vám být tak kolem cca 80-ti let.;-) Ale nechejme toho. Pokud jsem se vás dotknul, neměl jsem to v úmyslu. Asi jsme se stali obětí psaného projevu. Přeji vám hezký den.

0/0
14.10.2014 11:49

E32v88a 49P28e34t40ř52í87k44o29v27á 9228652731255

jo, dobrý, ale nelíbí se mi, když někdo dělá ukvapené závěry, zvláště, když se mi zde pan Urbánek snažil něco sdělit ve smyslu, že jsem proti koňským závodům a kolik ta "láska ke koním", v podání pana Urbánka, stojí peněz apod., což já tady psala o tom, že nechci závody? ať si závodí, ale člověk musí učinit taková opatření, aby se co nejvíce zamezilo jejich zraněním či úhynu a to člověk ovlivnit může

0/0
14.10.2014 12:29
Foto

O93l58d56ř47i14c10h 24V22y26k44y43d72a46l 1269701189524

To byste se divila. I takový starokladrubák si sám od sebe skočí přes překážku.

0/0
14.10.2014 11:06

E72v74a 56P69e11t98ř62í92k50o82v47á 9648352941915

dokonce i pivovarský valach, když se mu chce

+1/0
14.10.2014 11:45
Foto

O13l94d23ř36i13c35h 27V83y17k75y32d82a89l 1679151719734

;-DR^

0/0
14.10.2014 11:50

V21l73a48d89a27n 54K92a59h92a54n 9631264754572

Jeste si neodpustim poznamku - jestli kun neco opravdu nema rad, tak je to prave kdyz si na nem chodi zajezdit"siroke okoli". Nezkuseni a nevyjezdeni jezdci,oni neznaji kone ani kun je, vetsinou se jen vyklusava do kolecka. To je pro kone opravdu max nuda a otrava. Zatimco kdyz si vezmete par koni a zkusenych jezdcu do cvalu na louku, zjistite, ze vetsina koni se dopredu primo dere.

+1/0
14.10.2014 13:22

E89v49a 51P68e50t13ř43í15k27o54v90á 9488922771255

no, já si také neodpustím poznámku, říká vám něco hipoterapie, či snaha většinou příměstských jezdeckých oddílů přiblížit koně lidem? to asi dle vás jsou koně k ničemu, že? to asi koně dle vás musí trpět, když zde jezdí dokolečka, co závody se spřežením, drezura, parkúr, víte jsou také koně, které na závodišti neuvidíte, nakonec i jezdci se střídají a to i na dostihových, říká vám něco jako pojem pracovní kůň? vy tady ze sebe děláte kdovíjakého odborníka a zatím jste se ani nevyjádřil, asi znáte jen dostihy, a víte vy vůbec, že se kdejaký bývalý závodní kůň používá i na ta ježdění "dokola", i tuto činnost bere kůň jako svou práci, jinak ten kdo chodí a jezdí s koňmi pravidelně, což se většinou děje, stane se zpravidla zkušeným jezdcem a nakonec i ten kůň je na něj zvyklý a většinou se děje i to, že se po nějaké době už nejezdí "dokola", ale vyjíždí se do terénu, když pak hned u první věty napíšete, že se "neschodneme", tak v tom máte pravdu, že se neshodneme

0/0
14.10.2014 20:41

V71l34a44d20a73n 53K60a55h11a85n 9501294764192

Pokud vim, tak jsem nikde nepsal, ze jsem odbornik. Nicmene vzhledem ze vy o tom evidentne nevite vubec nic tak proti vam opravdu odbornik jsem. 

O hipoterapii toho moc nevim tak nekomentuju, jestli pri ni kun je spokojeny nebo jestli je znudeny a nastvany, ze se si nemuze zacvalat po louce. Ale vy zkuste cist co vam pisu, na polovinu otazek jsem odpovedel vyse a druha polovina otazek se tyka vasich falsenych domenek k necemu, co jsem vubec nepsal. Mej te se.

0/0
15.10.2014 8:43

E80v63a 66P41e28t42ř43í48k98o64v68á 9398162561925

i ten suprový dostihák je občas veden na dlouhé oprati a to "dokola" , myslíte si, že je znuděný a naštvaný? je to prostě součást jeho výcviku, nepleťte si malý zakrytý výběh cirkusáckých poníků pro vožení dětiček s normálním výběhem pro koně, kde se koná jejich výcvik či výcvik jezdců. Tak mě napadá, že si asi myslíte, že tito koně tam jezdí celý den, ne? Dále vám ještě jednou připomenu, že nehovořím jen o soutěžních koních, ale i o jiných. Na řadu otázek jste ještě ani neodpověděl, o řadě věcí ani nevíte, ale jste větší odborník než já, protože dle vás já o ničem nevím. Je s podivem, že ve svých příspěvcích jen opakujete, jak je kůň znuděný a naštvaný, že si nemůže zacválat apod. Nějak málo pane. To není o tom, si sednout k televizi, nebo se někde venku opřít o klandr a dívat se jak si koníčkové cválají. Asi v tom cvrkotu okolo máte mezery nebo jste se s ním ve svém mládí u koní nesetkal.

0/0
15.10.2014 11:39

H98a77n60k25a 43C30h29a29l16u12p13s38k92á 2508810105826

kolik je tak majitelů v čr, co živí 60 dostiháků v tréninku a na jednom místě? :-)

0/0
26.10.2014 23:19

D66a94n46i90e33l 17U73r44b81á33n35e78k 6507438469148

To přece nemusí být jen dostihoví koně, ale jakýkoli chov. A je jich rozhodně víc, než byste čekala.

0/0
27.10.2014 9:36

H62a11n18k88a 14C42h87a60l44u60p38s25k13á 2498960265646

no snad se bavíme o Zulejce, ne? o ní je ten článek a tihle koně musí vydělávat... jinak se fakt nevydělává tím, že si koupíte obyčejného rekreačního koníka pro sebe a někam si ho ustájíte, ani když si jich koupíte šedesát a chcete je pronajímat turistům a na lekce jízdy... ani když chcete chovat jedno plemeno... tím se fakt vydělávat nedá a většina lidí v čr, která jezdí maximálně hobiky, tak má koně jakožto koníček, který dotuje.... nevím teda, kolik máte koní, ale jestli máte 60 úplně obyčejných koní a ti vám vydělávají tak, že jste v plusu, tak bych to chtěla vidět... takže se asi bavíme jen o dostihových, ne?

0/0
27.10.2014 14:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze