Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bianchi si při závodě F1 poranil hlavu, po operaci dýchá bez přístrojů

Pilota Julese Bianchiho, který vážně havaroval během Velké ceny Japonska formule 1, v bezvědomí a kritickém stavu převezli do nemocnice. Při závodě si vážně poranil hlavu. Prodělal operaci, která podle deníku L'Équipe už skončila. List rovněž tvrdí, že francouzský jezdec není připojen na dýchací přístroje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L38u83d41ě61k 26J59e61l36í19n10e37k 5807877379180

Samozřejmě těžko říci co by, kdyby ..... ale možná, kdyby ten pablb Ecclestone s jeho mamonem (co říci na to, že by v Evropě klesla sledovanost) nebyl proti startu o pár hodin dříve, tak byl průběh závodu bez takhle smutného závěru.

+1/−2
6.10.2014 10:16

M44i63l26a79n 63N78o38v86o75t49n48ý 6279323589527

...proč traťový maršál nad místem nehody mává ZELENOU vlajkou..? Pokud mával i před nehodou, znamená to "sešlápni to a jeď", ne..? 8-o

0/−1
5.10.2014 20:04

J70a31n 75K25a53r68e72l 92N98o35v26a77k 5406474758286

to je uz tesne za tim

+1/0
5.10.2014 20:17

M45i41l47a24n 94N36o58v52o32t98n95ý 6649213779417

Dobře si prohlédněte video, zelená vlajka se objevuje PŘED nárazem... A že to byla rána ;-(

http://www.liveleak.com/view?i=935_1412607015

0/0
6.10.2014 23:34

I39v77a66n 39M16a15r71e82k 6494708702

!!Nevím jestli to byl opravdu"jeřáb", ty zpravidla stávají za ochrannými bariérami a ramenem dosáhnou pěkně daleko ,pustit "UNC" nakladač do tak kritického místa,to asi Japončíci nezvlídli ! 8-oRv!!

0/−3
5.10.2014 19:08

I27v53a46n 11M96a49r10e31k 6124848842

oprava . . . .nezvládli  . . . . . R^

0/0
5.10.2014 19:10

P43e56t43r 71U33r92a54m 1712170803307

zvladli, vyvesili spravne zlute vlajky, aby tam kazdy zpomalil

+4/0
5.10.2014 19:38

J92a86n 98K73a18r68e22l 72N58o97v52a34k 5196154158306

co si predstavujete pod tim zpomalenim? aby jel 40? vsichni tam jeli 211kmh on mel proste smulu protoze mu to ustrelilo.. ti tesne pred nim i ti po nem jeli stejnou rychlosti..

0/−1
5.10.2014 20:10

R11o56m64a89n 74K56r53a43t20o94c43h81v77í38l 6766627896954

před ním tam jeli 190, po něm přes (po Sutilovi) dokonce přes 200.

+1/0
5.10.2014 20:41

R60o59m11a33n 40K41r18a38t36o86c90h31v34í66l 6286717526254

Na všech okruzích vyjíždějí tyto stroje.

0/0
6.10.2014 8:34

R52a90d55o46v42a64n 63D22l34u40g94o29s30z 3886441238546

Žlutá vlajka = zpomalit z důvodu havárie v signalizovaném úseku + mokro + vzrůstající nebezpečnost úseku s přibývajícím časem a vodou o které věděli všichni piloti = dedukce razantního zpomalení z důvodu možného přesycení tratě vodou. 

Míra zpomalení vozidla je na každém jezdci individuálně s přihlédnutím k akutálním podmínkám na trati, stavu vozidla a schopnostem šoféra.  Někdo je schopen projet daným úsekem 180 bez smyku, jiný 90kou. Došlo k přecenění vlastních sil, nic víc. 

I kdyby projel krokem, nic se nestane, protože pod žlutými vlajkami se NESMÍ PŘEDJÍŽDĚT, ale MUSÍ SE ZPOMALIT.

+10/0
5.10.2014 17:54

J54a28n 77M26i33c80h45l 1296661526874

Mozna by meli mit v miste zlutych vlajek povinny speedlimiter, stejne jako v boxech

+3/−1
5.10.2014 18:06

R69o76m63a15n 84K61r20a98t50o23c26h45v68í27l 6166767436164

Podle telemetrie jel trošku rychleji, ale nebyl úplně sám.

+2/0
5.10.2014 18:29

R65a11d86o21v22a72n 52D74l98u29g19o19s27z 3756221758516

Očividně tedy přecenil své schopnosti, když jiní to dali, nebo limity auta.

+1/0
5.10.2014 21:21

P57a76v88e43l 68M78o45r71a40v37e82c 1184975264137

Tam bylo určitě víc faktorů, třeba opotřebení pneumatik.

0/0
5.10.2014 21:26

R12a22d10o50v11a58n 64D89l61u20g62o89s88z 3406951508336

Spadá pod limit vozu, od toho je řidič ve voze, aby věděl, jak se mění hranice vozu.

0/0
5.10.2014 21:38

P92a74v58e10l 54M71o96r32a50v48e80c 1444695654107

Jako souhlasím že to byla jeho chyba.

0/0
5.10.2014 21:57

E12m15i17l 14N74i70t74r92i91a86n36s33k16y 2870558413

Ten poslední odstavec je kouzelnej - tedy, když pojedu 40, tak mě sice nikdo nepředjede a ti vepředu na mě počkají?

0/0
5.10.2014 21:42

R44a86d58o25v32a67n 13D56l50u13g27o59s19z 3826551918546

Pokud nezvládne jet rychleji a zároveň bezpečně, nic jiného nezbývá. Uznáte sám, že je vhodnější ztratit na jezdce před sebou pár sekund, než skončit jak dnes skončil Bianchi. ;-)

+2/0
5.10.2014 21:45

E61m86i83l 33N91i74t61r28i81a65n23s28k48y 2900438933

Tak s tímto přístupem budete řídit tak maximálně tramvaj. Takový pohled na věc pilot F1 mít nemůže. Konkurence je veliká a když před ním projelo  několik jiných...Spíš bych viděl chybu u pořadatele. Pro bezpečnost se dělá maximum, ale taková situace  se asi trochu podcenila. Pilot nemůže mít lepší čas v daném úseku, než o kolo dřív. Je dost sporné, jestli tohle pravidlo je dostatečné, hlavně za deště.

0/−2
5.10.2014 22:03

J17a46r56o21s49l77a43v 11D59u63n71d52a 1243832196400

Každý pilot je zodpovědný v takovýchto situacích sám za sebe. Házet to jen na pořadatele jesilný kafe. Podmínky na trati znal, svoje auto a své schopnosti zná taky, tak se podle toho musí, v situaci kdy je signalizované nebezpečí, také chovat.

+2/0
5.10.2014 22:49

E44m78i53l 10N71i17t52r22i95a96n50s12k89y 2380118223

Podlě mě je to blbost. Podmínky na trati se mění každým kolem (za prudkého deště). Auto se chová úplně jinak, než to loňské a on je závodník, který je pod tlakem, o kterém se většině z nás ani nezdá.

A co se týče viny. Házet to jen na jezdce je  silný kafe.

0/−2
5.10.2014 23:13

R83a64d11o46v98a79n 14D83l53u81g73o37s12z 3186131968556

Tady nám někdo nesledoval pořádně závod ;-D Plácat něco o změně podmínek každým kolem je silný kafe. Ony se opravdu měnily, ale ne sem a tam, ale postupně k horšímu, o čemž informovali jezdci na trati - pokud byste pořádně sledoval, nepsal byste takové nebetyčné blbosti do diskuse.

Přeji Vám Váš černobílý pohled na svět ;-)

+1/0
5.10.2014 23:49

E81m83i69l 46N43i31t10r92i44a24n52s36k41y 2200308613

Díky za uznání, odpověděl jste si sám. Cituji:" "Plácat něco o změně podmínek každým kolem je silný kafe. Ony se opravdu měnily" . Ten zbytek je zbytečné a hloupé napadání bez argumentů.

0/−2
6.10.2014 0:57

R59a68d58o81v71a41n 63D73l69u56g89o42s24z 3196861928526

Vono to chce číst celý článek a nevytrhávat z kontextu. Jak zní následující věta upřesňující vámi citovanou... 

Emile, Emile, takto se snaží diskutovat děti v mateřské škole.

Argumentujete RŮZNOU změnou podmínek každým kolem - jedno kolo lepší, jedno horší, načež jsem upřesnil -ANO, ke změně podmínek docházelo, ale průběžně se zhoršovaly... ;-)

CHce to u čtení i trochu uvažovat.

0/0
6.10.2014 11:25

J55a18r54o41s74l49a42v 11D52u63n65d60a 1563212706520

Pořadatelé jsou také pod silným tlakem, to není žádná omluva.

Asi máte problém s logikou - negací výroku "házet to jen na pořadatele" není "házet to jen na jezdce"

0/0
10.10.2014 6:43

R75a52d49o54v25a83n 50D29l94u76g85o41s66z 3786341368596

Chápeme, na místě pilota F1 byste místo ochrany zdraví chtěl ušetřit pár desítek sekund. S takovou se bezpečnost může stále zvyšovat, ale nebudou-li soudní samotní jezdci, stále budou chyby, zranění a smrt.

Právě schopnost přiznat strach a třeba zpomalit více než okolí dělá z jezdců pány jezdce, nechodící zbytečně jako stádo ostatních do zbytečného rizika.

Riskování bych ještě pochopil přímo v závodním souboji o místo, ale takto... Pravděpodobně máme rozdílné úhly pohledu na míru ochoty riskovat a hlavně na vhodné době, kdy riskovat.

0/0
5.10.2014 22:58

E82m84i12l 75N29i83t28r25i79a29n76s97k23y 2220448283

Omlouvám se, ale jste úplně mimo. Napsat o F1 "byste místo ochrany zdraví chtěl ušetřit pár desítek sekund" je zcela mimo mísu. Bavíme se o F1, kde rozhoduje každá desetina sekundy a Vy se bavíte o desítkách sekund. Takhle můžete argumentovat v běžném provozu, ne v F1. Když částečně přijmu Vaši argumentaci, tak proč nemá onen jeřáb půdorysně nejakou ochranu, aby se tohle nemohlo stát? Taková úprava by byla násobně levnější, než veškeré úpravy, které Fia přijala ke zvýšení bezpečnosti pilotů.

0/0
5.10.2014 23:20

R89a47d66o47v48a36n 71D66l34u46g97o63s11z 3436721398386

Po bitvě každý.... však to znáte.

Možná jsem mimo, ale v této situaci bych rozhodně neskončil ve špitále. Jak jsem psal, každému je přednější něco jiného, vám očividně čas místo zdraví či života. 

Opakuji pro nepozorné(ho) čtenáře. Boj o čas beru v případě přímého souboje na trati. Při nic neřešícím kroužení je zpomalení na bezpečnou hranici zcela na místě. '

Pokud chcete obhajovat Váš názor, měl byste se předně podívat, kolik Bianchi ztrácel na soupeře před sebou... Opravdu by si nepohoršil zpomalením o 20 km... 

Proto se domnívám, že lze zcela otevřeně pochybovat o tom, kdo z nás dvou je více mimo. Krásný večer.

0/0
5.10.2014 23:46

E11m72i36l 67N75i55t67r30i38a45n64s72k31y 2800638503

Taky přeju krásný večer

0/0
6.10.2014 0:59

J22a76r41o67s87l21a56v 22O44b51e82š85l64o 8245453556473

závod jsem neviděl a z toho videa taky moudrej nejsem, to jak rozstřelil monopost o jeřáb a narazil do něj hlavou?

0/0
5.10.2014 17:46

R68o21m48a18n 60K23r90a98t27o19c90h17v93í13l 6646437226874

Samotná havárie asi natočená není. 

Jinak asi ano, hlavou do něčeho narazil.

+1/0
5.10.2014 18:30

Z66d41e71n49ě89k 26S24e33i34d72l 9817641249984

Natočená určitě bude, stacionární kamery jsou v podstatě u každé zatáčky, akorát to FIA těžko někdy pustí do světa...

+2/0
5.10.2014 19:25

J18a35r61o69s25l42a61v 62D49u67n69d11a 1643142506470

Předpokládám, že se propasoval pod zadní částí nakladače (závažím). To by odpovídalo tomu, jak byl monopost pocuchaný. Držím mu palce, ať se z toho dostane.

0/0
5.10.2014 23:00

M27a51r51t35i78n 23L75a28v31a31y 9927377872

Tip pro zajištění bezpečnosti pro příští závody: povinné boční rámy (mříže) zakrývající spodní části vyprošťovacích jeřábů. Jakákoliv mezera u trati nižší než metr je pro jezdce smrtelně nebezpečná. Doplatila na to už de Villotaová, kterou těžce zranila (zabila) zdvihací plošina doprovodného vozu, umístěná ve výši očí. P. S. Monoposty mají už nyní pravidly regulovanou výši nosů, zabezpečený prostor pod vyprošťovacími jeřáby by mohl být dalším krokem ke zvýšení bezpečnosti.

+9/−2
5.10.2014 16:31

J27a27n 62M94i91c97h68l 1506941286794

Nikdy se neda predejit vsemu, zvlast pokud se to mota kolem trati. Realneji vidim to, ze jsme zase o kousek bliz uzavrenym kokpitum.

+1/−2
5.10.2014 17:03

P36a13v91e13l 79M87o60r19a81v85e55c 1394225874307

To už by ale nebyly formule, formule musí mít otevřený kokpit.

+5/−1
5.10.2014 17:37

J94a58n 43M47i92c48h34l 1746311506174

Neni pravda. Monopost vice definuji nekryta kola mimo telo auta. Kokpit nemusi byt otevreny, alespon to neni soucasti definice.

https://c1.staticflickr.com/9/8184/8360163283_7957a55877_b.jpg

+1/−2
5.10.2014 18:04

P72a15v81e96l 32M33o71r98a74v30e72c 1484435694837

ale prostě to k tomu patří

+3/−1
5.10.2014 19:46

J54i12ř71í 86D49v17o70ř13á19k 5178573348400

No a možná v budoucnu ochrané rámy na boční rámy.

+1/0
5.10.2014 18:03

J38a69n 61K71u81t87m14a10n 9874339160

Jako to je co (zabila)? Přišla o voko, protože neumí řídit. Trubko8-o

+3/−9
5.10.2014 18:22

P50a88v54e73l 85M93o13r33a64v78e71c 1594635664977

po roce na následky havárie zemřela

+3/−1
5.10.2014 19:50

R11o12m71a89n 73K97r40a96t46o60c20h76v61í81l 6786537236474

S nárazem do jeřábů se prostě nepočítá.

+1/0
5.10.2014 18:30

J79a98n 28K26a38r32e22l 53N11o75v32a65k 5206974148826

verte me, ze ted uz bude :(

+1/0
5.10.2014 20:17

R85o12m37a97n 58K18r19a90t18o23c74h27v51í50l 6846347586214

Asi ano, ale zajímalo by mě jak to vyřešej.

Ono není co řešit - byly tam žluté vlajky.

0/0
5.10.2014 21:01

J82i67ř79í 84L72u49k77á30š96e64k 5730791500223

tak snad dobrý R^

+3/0
5.10.2014 16:28

L71a77d95i76s26l24a88v 71K89l36í18č 3251570941111

Jsem znechucený co někteří tady a další na novinkách dokáží vyplodit. Dělat si z toho legraci nebo poukazovat na zženštilost pilotů může v této situaci napsat jen nějaký podčlověk

+3/−2
5.10.2014 16:25

L59i90b96o16r 97Š24t46ě13p10á38n 2879298372212

Doufám, že Bianchi bude mít koule a Berlusconiho zažaluje.

0/−20
5.10.2014 16:19

V53l27a37d72i62m54i73r 53C17h18y44l32i20k 1760539767566

???

+2/0
5.10.2014 16:21

L91i82b29o46r 72Š76t72ě51p96á35n 2749948482372

Ta chodící zombie má před očima jen prachy. Místo toho, aby použil rozum a pro větší bezpečnost a regulérnost závodu odsouhlasil dřívější start, všechno jen přepočítává na dolary a kvůli údajné nižší sledovanosti je nechá se v tom doslova vykoupat. Hlavní viník je ten šmejd, co v čele F1 už dávno nemá co dělat a byl bych moc rád, kdyby už za svoje činy konečně nějak zaplatil.

+3/−12
5.10.2014 16:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze