Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bianchi si při závodě F1 poranil hlavu, po operaci dýchá bez přístrojů

Pilota Julese Bianchiho, který vážně havaroval během Velké ceny Japonska formule 1, v bezvědomí a kritickém stavu převezli do nemocnice. Při závodě si vážně poranil hlavu. Prodělal operaci, která podle deníku L'Équipe už skončila. List rovněž tvrdí, že francouzský jezdec není připojen na dýchací přístroje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L90u34d10ě20k 26J25e69l12í18n41e84k 5767467199170

Samozřejmě těžko říci co by, kdyby ..... ale možná, kdyby ten pablb Ecclestone s jeho mamonem (co říci na to, že by v Evropě klesla sledovanost) nebyl proti startu o pár hodin dříve, tak byl průběh závodu bez takhle smutného závěru.

+1/−2
6.10.2014 10:16

M35i15l94a46n 90N27o32v86o17t17n30ý 6529133869847

...proč traťový maršál nad místem nehody mává ZELENOU vlajkou..? Pokud mával i před nehodou, znamená to "sešlápni to a jeď", ne..? 8-o

0/−1
5.10.2014 20:04

J55a54n 54K29a46r30e21l 93N72o24v14a31k 5406684348496

to je uz tesne za tim

+1/0
5.10.2014 20:17

M31i44l15a39n 65N81o36v48o79t10n16ý 6769333189187

Dobře si prohlédněte video, zelená vlajka se objevuje PŘED nárazem... A že to byla rána ;-(

http://www.liveleak.com/view?i=935_1412607015

0/0
6.10.2014 23:34

I48v58a14n 53M98a31r91e64k 6864888842

!!Nevím jestli to byl opravdu"jeřáb", ty zpravidla stávají za ochrannými bariérami a ramenem dosáhnou pěkně daleko ,pustit "UNC" nakladač do tak kritického místa,to asi Japončíci nezvlídli ! 8-oRv!!

0/−3
5.10.2014 19:08

I82v52a28n 13M27a65r76e47k 6954138812

oprava . . . .nezvládli  . . . . . R^

0/0
5.10.2014 19:10

P51e78t26r 88U71r91a97m 1492210873947

zvladli, vyvesili spravne zlute vlajky, aby tam kazdy zpomalil

+4/0
5.10.2014 19:38

J89a94n 22K90a20r29e94l 31N23o23v73a77k 5926514648376

co si predstavujete pod tim zpomalenim? aby jel 40? vsichni tam jeli 211kmh on mel proste smulu protoze mu to ustrelilo.. ti tesne pred nim i ti po nem jeli stejnou rychlosti..

0/−1
5.10.2014 20:10

R41o69m52a55n 32K12r29a15t12o92c93h90v44í71l 6636337226314

před ním tam jeli 190, po něm přes (po Sutilovi) dokonce přes 200.

+1/0
5.10.2014 20:41

R52o84m37a75n 18K60r38a65t52o20c78h50v42í22l 6396847446314

Na všech okruzích vyjíždějí tyto stroje.

0/0
6.10.2014 8:34

R52a48d63o96v92a11n 18D20l80u83g12o17s92z 3726571898386

Žlutá vlajka = zpomalit z důvodu havárie v signalizovaném úseku + mokro + vzrůstající nebezpečnost úseku s přibývajícím časem a vodou o které věděli všichni piloti = dedukce razantního zpomalení z důvodu možného přesycení tratě vodou. 

Míra zpomalení vozidla je na každém jezdci individuálně s přihlédnutím k akutálním podmínkám na trati, stavu vozidla a schopnostem šoféra.  Někdo je schopen projet daným úsekem 180 bez smyku, jiný 90kou. Došlo k přecenění vlastních sil, nic víc. 

I kdyby projel krokem, nic se nestane, protože pod žlutými vlajkami se NESMÍ PŘEDJÍŽDĚT, ale MUSÍ SE ZPOMALIT.

+10/0
5.10.2014 17:54

J25a55n 41M75i47c71h72l 1636621916244

Mozna by meli mit v miste zlutych vlajek povinny speedlimiter, stejne jako v boxech

+3/−1
5.10.2014 18:06

R53o57m32a41n 78K87r89a67t98o46c72h77v24í58l 6296547706364

Podle telemetrie jel trošku rychleji, ale nebyl úplně sám.

+2/0
5.10.2014 18:29

R75a43d49o49v80a94n 16D16l17u20g71o26s35z 3296461558286

Očividně tedy přecenil své schopnosti, když jiní to dali, nebo limity auta.

+1/0
5.10.2014 21:21

P65a40v54e83l 60M92o69r98a70v25e19c 1684975324227

Tam bylo určitě víc faktorů, třeba opotřebení pneumatik.

0/0
5.10.2014 21:26

R53a19d90o65v47a20n 17D82l60u83g81o83s59z 3886741568526

Spadá pod limit vozu, od toho je řidič ve voze, aby věděl, jak se mění hranice vozu.

0/0
5.10.2014 21:38

P94a22v73e36l 15M95o31r58a88v55e20c 1954445894977

Jako souhlasím že to byla jeho chyba.

0/0
5.10.2014 21:57

E51m72i93l 23N75i37t64r61i28a30n46s11k98y 2190878243

Ten poslední odstavec je kouzelnej - tedy, když pojedu 40, tak mě sice nikdo nepředjede a ti vepředu na mě počkají?

0/0
5.10.2014 21:42

R20a36d43o21v54a36n 10D78l82u84g69o25s60z 3286361498876

Pokud nezvládne jet rychleji a zároveň bezpečně, nic jiného nezbývá. Uznáte sám, že je vhodnější ztratit na jezdce před sebou pár sekund, než skončit jak dnes skončil Bianchi. ;-)

+2/0
5.10.2014 21:45

E46m92i61l 47N11i62t39r29i84a18n73s85k74y 2840568883

Tak s tímto přístupem budete řídit tak maximálně tramvaj. Takový pohled na věc pilot F1 mít nemůže. Konkurence je veliká a když před ním projelo  několik jiných...Spíš bych viděl chybu u pořadatele. Pro bezpečnost se dělá maximum, ale taková situace  se asi trochu podcenila. Pilot nemůže mít lepší čas v daném úseku, než o kolo dřív. Je dost sporné, jestli tohle pravidlo je dostatečné, hlavně za deště.

0/−2
5.10.2014 22:03

J45a32r80o34s63l63a39v 28D66u23n95d53a 1783912126680

Každý pilot je zodpovědný v takovýchto situacích sám za sebe. Házet to jen na pořadatele jesilný kafe. Podmínky na trati znal, svoje auto a své schopnosti zná taky, tak se podle toho musí, v situaci kdy je signalizované nebezpečí, také chovat.

+2/0
5.10.2014 22:49

E27m73i59l 31N50i30t58r87i42a58n25s17k24y 2690188973

Podlě mě je to blbost. Podmínky na trati se mění každým kolem (za prudkého deště). Auto se chová úplně jinak, než to loňské a on je závodník, který je pod tlakem, o kterém se většině z nás ani nezdá.

A co se týče viny. Házet to jen na jezdce je  silný kafe.

0/−2
5.10.2014 23:13

R93a40d13o38v89a26n 16D22l39u96g17o82s94z 3256321408396

Tady nám někdo nesledoval pořádně závod ;-D Plácat něco o změně podmínek každým kolem je silný kafe. Ony se opravdu měnily, ale ne sem a tam, ale postupně k horšímu, o čemž informovali jezdci na trati - pokud byste pořádně sledoval, nepsal byste takové nebetyčné blbosti do diskuse.

Přeji Vám Váš černobílý pohled na svět ;-)

+1/0
5.10.2014 23:49

E81m83i16l 66N81i39t24r80i59a74n74s31k80y 2120598973

Díky za uznání, odpověděl jste si sám. Cituji:" "Plácat něco o změně podmínek každým kolem je silný kafe. Ony se opravdu měnily" . Ten zbytek je zbytečné a hloupé napadání bez argumentů.

0/−2
6.10.2014 0:57

R35a45d79o96v70a64n 88D82l42u24g38o90s60z 3806581638106

Vono to chce číst celý článek a nevytrhávat z kontextu. Jak zní následující věta upřesňující vámi citovanou... 

Emile, Emile, takto se snaží diskutovat děti v mateřské škole.

Argumentujete RŮZNOU změnou podmínek každým kolem - jedno kolo lepší, jedno horší, načež jsem upřesnil -ANO, ke změně podmínek docházelo, ale průběžně se zhoršovaly... ;-)

CHce to u čtení i trochu uvažovat.

0/0
6.10.2014 11:25

J84a83r40o36s24l87a73v 30D98u75n45d56a 1463632756360

Pořadatelé jsou také pod silným tlakem, to není žádná omluva.

Asi máte problém s logikou - negací výroku "házet to jen na pořadatele" není "házet to jen na jezdce"

0/0
10.10.2014 6:43

R80a45d27o95v94a58n 83D23l50u77g97o96s98z 3516671248936

Chápeme, na místě pilota F1 byste místo ochrany zdraví chtěl ušetřit pár desítek sekund. S takovou se bezpečnost může stále zvyšovat, ale nebudou-li soudní samotní jezdci, stále budou chyby, zranění a smrt.

Právě schopnost přiznat strach a třeba zpomalit více než okolí dělá z jezdců pány jezdce, nechodící zbytečně jako stádo ostatních do zbytečného rizika.

Riskování bych ještě pochopil přímo v závodním souboji o místo, ale takto... Pravděpodobně máme rozdílné úhly pohledu na míru ochoty riskovat a hlavně na vhodné době, kdy riskovat.

0/0
5.10.2014 22:58

E71m26i12l 73N23i94t18r65i19a96n43s88k17y 2960678913

Omlouvám se, ale jste úplně mimo. Napsat o F1 "byste místo ochrany zdraví chtěl ušetřit pár desítek sekund" je zcela mimo mísu. Bavíme se o F1, kde rozhoduje každá desetina sekundy a Vy se bavíte o desítkách sekund. Takhle můžete argumentovat v běžném provozu, ne v F1. Když částečně přijmu Vaši argumentaci, tak proč nemá onen jeřáb půdorysně nejakou ochranu, aby se tohle nemohlo stát? Taková úprava by byla násobně levnější, než veškeré úpravy, které Fia přijala ke zvýšení bezpečnosti pilotů.

0/0
5.10.2014 23:20

R36a84d53o77v27a81n 87D88l80u51g11o46s94z 3316121768926

Po bitvě každý.... však to znáte.

Možná jsem mimo, ale v této situaci bych rozhodně neskončil ve špitále. Jak jsem psal, každému je přednější něco jiného, vám očividně čas místo zdraví či života. 

Opakuji pro nepozorné(ho) čtenáře. Boj o čas beru v případě přímého souboje na trati. Při nic neřešícím kroužení je zpomalení na bezpečnou hranici zcela na místě. '

Pokud chcete obhajovat Váš názor, měl byste se předně podívat, kolik Bianchi ztrácel na soupeře před sebou... Opravdu by si nepohoršil zpomalením o 20 km... 

Proto se domnívám, že lze zcela otevřeně pochybovat o tom, kdo z nás dvou je více mimo. Krásný večer.

0/0
5.10.2014 23:46

E87m32i69l 13N19i77t70r13i11a85n92s74k25y 2160878903

Taky přeju krásný večer

0/0
6.10.2014 0:59

J98a41r59o41s38l49a93v 98O29b84e33š23l66o 8645723126223

závod jsem neviděl a z toho videa taky moudrej nejsem, to jak rozstřelil monopost o jeřáb a narazil do něj hlavou?

0/0
5.10.2014 17:46

R86o40m14a78n 68K66r80a43t98o56c77h86v13í87l 6766847396174

Samotná havárie asi natočená není. 

Jinak asi ano, hlavou do něčeho narazil.

+1/0
5.10.2014 18:30

Z40d12e44n42ě56k 92S29e19i20d58l 9847781869294

Natočená určitě bude, stacionární kamery jsou v podstatě u každé zatáčky, akorát to FIA těžko někdy pustí do světa...

+2/0
5.10.2014 19:25

J37a11r23o93s10l60a94v 61D89u74n57d15a 1933522516970

Předpokládám, že se propasoval pod zadní částí nakladače (závažím). To by odpovídalo tomu, jak byl monopost pocuchaný. Držím mu palce, ať se z toho dostane.

0/0
5.10.2014 23:00

M30a34r88t78i42n 93L80a84v94a70y 9327757462

Tip pro zajištění bezpečnosti pro příští závody: povinné boční rámy (mříže) zakrývající spodní části vyprošťovacích jeřábů. Jakákoliv mezera u trati nižší než metr je pro jezdce smrtelně nebezpečná. Doplatila na to už de Villotaová, kterou těžce zranila (zabila) zdvihací plošina doprovodného vozu, umístěná ve výši očí. P. S. Monoposty mají už nyní pravidly regulovanou výši nosů, zabezpečený prostor pod vyprošťovacími jeřáby by mohl být dalším krokem ke zvýšení bezpečnosti.

+9/−2
5.10.2014 16:31

J70a33n 50M70i97c10h83l 1606741716454

Nikdy se neda predejit vsemu, zvlast pokud se to mota kolem trati. Realneji vidim to, ze jsme zase o kousek bliz uzavrenym kokpitum.

+1/−2
5.10.2014 17:03

P16a78v16e82l 51M80o45r23a25v67e17c 1864585614397

To už by ale nebyly formule, formule musí mít otevřený kokpit.

+5/−1
5.10.2014 17:37

J57a68n 28M22i25c65h33l 1386241376854

Neni pravda. Monopost vice definuji nekryta kola mimo telo auta. Kokpit nemusi byt otevreny, alespon to neni soucasti definice.

https://c1.staticflickr.com/9/8184/8360163283_7957a55877_b.jpg

+1/−2
5.10.2014 18:04

P81a52v80e52l 96M46o73r24a17v96e87c 1124775214287

ale prostě to k tomu patří

+3/−1
5.10.2014 19:46

J50i39ř32í 55D65v43o82ř49á47k 5548123168520

No a možná v budoucnu ochrané rámy na boční rámy.

+1/0
5.10.2014 18:03

J37a53n 59K41u71t85m63a88n 9224869250

Jako to je co (zabila)? Přišla o voko, protože neumí řídit. Trubko8-o

+3/−9
5.10.2014 18:22

P50a70v39e20l 46M53o14r86a83v14e39c 1264195964137

po roce na následky havárie zemřela

+3/−1
5.10.2014 19:50

R59o91m71a17n 63K74r96a87t94o67c90h96v79í90l 6836787786934

S nárazem do jeřábů se prostě nepočítá.

+1/0
5.10.2014 18:30

J37a59n 38K60a44r22e21l 53N68o77v65a52k 5486304248626

verte me, ze ted uz bude :(

+1/0
5.10.2014 20:17

R87o60m39a29n 25K17r85a95t42o31c50h84v23í89l 6146237556464

Asi ano, ale zajímalo by mě jak to vyřešej.

Ono není co řešit - byly tam žluté vlajky.

0/0
5.10.2014 21:01

J39i13ř74í 98L62u20k72á50š62e52k 5290271120483

tak snad dobrý R^

+3/0
5.10.2014 16:28

L58a58d75i31s90l28a64v 17K44l31í74č 3471790891131

Jsem znechucený co někteří tady a další na novinkách dokáží vyplodit. Dělat si z toho legraci nebo poukazovat na zženštilost pilotů může v této situaci napsat jen nějaký podčlověk

+3/−2
5.10.2014 16:25

L83i64b75o47r 35Š73t77ě32p84á84n 2399668142442

Doufám, že Bianchi bude mít koule a Berlusconiho zažaluje.

0/−20
5.10.2014 16:19

V44l43a88d12i33m82i73r 40C54h46y34l55i21k 1480679637406

???

+2/0
5.10.2014 16:21

L45i34b70o72r 49Š45t62ě35p10á32n 2849978972162

Ta chodící zombie má před očima jen prachy. Místo toho, aby použil rozum a pro větší bezpečnost a regulérnost závodu odsouhlasil dřívější start, všechno jen přepočítává na dolary a kvůli údajné nižší sledovanosti je nechá se v tom doslova vykoupat. Hlavní viník je ten šmejd, co v čele F1 už dávno nemá co dělat a byl bych moc rád, kdyby už za svoje činy konečně nějak zaplatil.

+3/−12
5.10.2014 16:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze