Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bianchi si při závodě F1 poranil hlavu, po operaci dýchá bez přístrojů

Pilota Julese Bianchiho, který vážně havaroval během Velké ceny Japonska formule 1, v bezvědomí a kritickém stavu převezli do nemocnice. Při závodě si vážně poranil hlavu. Prodělal operaci, která podle deníku L'Équipe už skončila. List rovněž tvrdí, že francouzský jezdec není připojen na dýchací přístroje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L74u43d97ě88k 53J30e66l80í97n50e84k 5587527359470

Samozřejmě těžko říci co by, kdyby ..... ale možná, kdyby ten pablb Ecclestone s jeho mamonem (co říci na to, že by v Evropě klesla sledovanost) nebyl proti startu o pár hodin dříve, tak byl průběh závodu bez takhle smutného závěru.

+1/−2
6.10.2014 10:16
Foto

M68i35l73a15n 98N68o98v46o86t97n46ý 6189473769477

...proč traťový maršál nad místem nehody mává ZELENOU vlajkou..? Pokud mával i před nehodou, znamená to "sešlápni to a jeď", ne..? 8-o

0/−1
5.10.2014 20:04

J61a42n 71K13a76r73e18l 25N50o76v48a78k 5986674108686

to je uz tesne za tim

+1/0
5.10.2014 20:17
Foto

M19i18l77a90n 79N96o49v38o15t43n60ý 6129543839577

Dobře si prohlédněte video, zelená vlajka se objevuje PŘED nárazem... A že to byla rána ;-(

http://www.liveleak.com/view?i=935_1412607015

0/0
6.10.2014 23:34

I43v30a12n 33M25a79r32e70k 6504598202

!!Nevím jestli to byl opravdu"jeřáb", ty zpravidla stávají za ochrannými bariérami a ramenem dosáhnou pěkně daleko ,pustit "UNC" nakladač do tak kritického místa,to asi Japončíci nezvlídli ! 8-oRv!!

0/−3
5.10.2014 19:08

I33v38a60n 88M98a77r85e39k 6364108682

oprava . . . .nezvládli  . . . . . R^

0/0
5.10.2014 19:10

P84e67t63r 92U42r96a42m 1222160703667

zvladli, vyvesili spravne zlute vlajky, aby tam kazdy zpomalil

+4/0
5.10.2014 19:38

J14a57n 96K44a84r87e86l 46N36o40v69a73k 5216764258446

co si predstavujete pod tim zpomalenim? aby jel 40? vsichni tam jeli 211kmh on mel proste smulu protoze mu to ustrelilo.. ti tesne pred nim i ti po nem jeli stejnou rychlosti..

0/−1
5.10.2014 20:10

R82o25m24a57n 57K74r45a44t68o32c46h35v38í38l 6536487666204

před ním tam jeli 190, po něm přes (po Sutilovi) dokonce přes 200.

+1/0
5.10.2014 20:41

R56o41m12a43n 11K51r48a63t41o53c96h89v81í65l 6806977386894

Na všech okruzích vyjíždějí tyto stroje.

0/0
6.10.2014 8:34

R55a18d69o39v22a61n 74D61l50u61g18o97s86z 3306171118306

Žlutá vlajka = zpomalit z důvodu havárie v signalizovaném úseku + mokro + vzrůstající nebezpečnost úseku s přibývajícím časem a vodou o které věděli všichni piloti = dedukce razantního zpomalení z důvodu možného přesycení tratě vodou. 

Míra zpomalení vozidla je na každém jezdci individuálně s přihlédnutím k akutálním podmínkám na trati, stavu vozidla a schopnostem šoféra.  Někdo je schopen projet daným úsekem 180 bez smyku, jiný 90kou. Došlo k přecenění vlastních sil, nic víc. 

I kdyby projel krokem, nic se nestane, protože pod žlutými vlajkami se NESMÍ PŘEDJÍŽDĚT, ale MUSÍ SE ZPOMALIT.

+10/0
5.10.2014 17:54

J98a33n 37M58i60c13h65l 1906801736714

Mozna by meli mit v miste zlutych vlajek povinny speedlimiter, stejne jako v boxech

+3/−1
5.10.2014 18:06

R80o70m87a18n 28K70r53a96t31o31c41h57v72í19l 6976667806364

Podle telemetrie jel trošku rychleji, ale nebyl úplně sám.

+2/0
5.10.2014 18:29

R63a41d15o33v37a98n 28D43l16u87g61o29s31z 3516601658836

Očividně tedy přecenil své schopnosti, když jiní to dali, nebo limity auta.

+1/0
5.10.2014 21:21

P48a56v31e32l 11M22o92r98a50v19e55c 1524885134267

Tam bylo určitě víc faktorů, třeba opotřebení pneumatik.

0/0
5.10.2014 21:26

R26a52d81o89v95a57n 43D87l88u83g64o64s44z 3116981888956

Spadá pod limit vozu, od toho je řidič ve voze, aby věděl, jak se mění hranice vozu.

0/0
5.10.2014 21:38

P16a35v58e20l 58M13o62r29a21v34e85c 1894725904267

Jako souhlasím že to byla jeho chyba.

0/0
5.10.2014 21:57

E84m45i13l 78N68i70t69r35i15a68n42s47k46y 2560578973

Ten poslední odstavec je kouzelnej - tedy, když pojedu 40, tak mě sice nikdo nepředjede a ti vepředu na mě počkají?

0/0
5.10.2014 21:42

R51a29d58o45v63a53n 16D66l48u29g70o83s33z 3566961268926

Pokud nezvládne jet rychleji a zároveň bezpečně, nic jiného nezbývá. Uznáte sám, že je vhodnější ztratit na jezdce před sebou pár sekund, než skončit jak dnes skončil Bianchi. ;-)

+2/0
5.10.2014 21:45

E47m78i98l 97N30i30t35r46i98a52n51s26k64y 2250718623

Tak s tímto přístupem budete řídit tak maximálně tramvaj. Takový pohled na věc pilot F1 mít nemůže. Konkurence je veliká a když před ním projelo  několik jiných...Spíš bych viděl chybu u pořadatele. Pro bezpečnost se dělá maximum, ale taková situace  se asi trochu podcenila. Pilot nemůže mít lepší čas v daném úseku, než o kolo dřív. Je dost sporné, jestli tohle pravidlo je dostatečné, hlavně za deště.

0/−2
5.10.2014 22:03

J36a43r70o23s54l62a40v 39D45u39n49d10a 1843122576700

Každý pilot je zodpovědný v takovýchto situacích sám za sebe. Házet to jen na pořadatele jesilný kafe. Podmínky na trati znal, svoje auto a své schopnosti zná taky, tak se podle toho musí, v situaci kdy je signalizované nebezpečí, také chovat.

+2/0
5.10.2014 22:49

E96m23i36l 12N48i84t48r69i62a89n79s35k60y 2950948793

Podlě mě je to blbost. Podmínky na trati se mění každým kolem (za prudkého deště). Auto se chová úplně jinak, než to loňské a on je závodník, který je pod tlakem, o kterém se většině z nás ani nezdá.

A co se týče viny. Házet to jen na jezdce je  silný kafe.

0/−2
5.10.2014 23:13

R27a93d14o36v22a71n 89D54l97u39g74o94s55z 3456111648156

Tady nám někdo nesledoval pořádně závod ;-D Plácat něco o změně podmínek každým kolem je silný kafe. Ony se opravdu měnily, ale ne sem a tam, ale postupně k horšímu, o čemž informovali jezdci na trati - pokud byste pořádně sledoval, nepsal byste takové nebetyčné blbosti do diskuse.

Přeji Vám Váš černobílý pohled na svět ;-)

+1/0
5.10.2014 23:49

E44m44i23l 16N23i38t87r46i41a28n96s47k66y 2160828493

Díky za uznání, odpověděl jste si sám. Cituji:" "Plácat něco o změně podmínek každým kolem je silný kafe. Ony se opravdu měnily" . Ten zbytek je zbytečné a hloupé napadání bez argumentů.

0/−2
6.10.2014 0:57

R86a14d14o65v25a88n 80D52l91u16g40o33s90z 3546811598976

Vono to chce číst celý článek a nevytrhávat z kontextu. Jak zní následující věta upřesňující vámi citovanou... 

Emile, Emile, takto se snaží diskutovat děti v mateřské škole.

Argumentujete RŮZNOU změnou podmínek každým kolem - jedno kolo lepší, jedno horší, načež jsem upřesnil -ANO, ke změně podmínek docházelo, ale průběžně se zhoršovaly... ;-)

CHce to u čtení i trochu uvažovat.

0/0
6.10.2014 11:25

J75a55r47o62s68l81a47v 10D80u29n21d30a 1853542836130

Pořadatelé jsou také pod silným tlakem, to není žádná omluva.

Asi máte problém s logikou - negací výroku "házet to jen na pořadatele" není "házet to jen na jezdce"

0/0
10.10.2014 6:43

R44a29d97o82v31a59n 53D69l87u14g13o42s26z 3486121308796

Chápeme, na místě pilota F1 byste místo ochrany zdraví chtěl ušetřit pár desítek sekund. S takovou se bezpečnost může stále zvyšovat, ale nebudou-li soudní samotní jezdci, stále budou chyby, zranění a smrt.

Právě schopnost přiznat strach a třeba zpomalit více než okolí dělá z jezdců pány jezdce, nechodící zbytečně jako stádo ostatních do zbytečného rizika.

Riskování bych ještě pochopil přímo v závodním souboji o místo, ale takto... Pravděpodobně máme rozdílné úhly pohledu na míru ochoty riskovat a hlavně na vhodné době, kdy riskovat.

0/0
5.10.2014 22:58

E70m80i43l 56N55i48t68r51i42a94n60s56k45y 2330208143

Omlouvám se, ale jste úplně mimo. Napsat o F1 "byste místo ochrany zdraví chtěl ušetřit pár desítek sekund" je zcela mimo mísu. Bavíme se o F1, kde rozhoduje každá desetina sekundy a Vy se bavíte o desítkách sekund. Takhle můžete argumentovat v běžném provozu, ne v F1. Když částečně přijmu Vaši argumentaci, tak proč nemá onen jeřáb půdorysně nejakou ochranu, aby se tohle nemohlo stát? Taková úprava by byla násobně levnější, než veškeré úpravy, které Fia přijala ke zvýšení bezpečnosti pilotů.

0/0
5.10.2014 23:20

R40a48d46o78v13a62n 10D59l71u53g23o59s51z 3856941818196

Po bitvě každý.... však to znáte.

Možná jsem mimo, ale v této situaci bych rozhodně neskončil ve špitále. Jak jsem psal, každému je přednější něco jiného, vám očividně čas místo zdraví či života. 

Opakuji pro nepozorné(ho) čtenáře. Boj o čas beru v případě přímého souboje na trati. Při nic neřešícím kroužení je zpomalení na bezpečnou hranici zcela na místě. '

Pokud chcete obhajovat Váš názor, měl byste se předně podívat, kolik Bianchi ztrácel na soupeře před sebou... Opravdu by si nepohoršil zpomalením o 20 km... 

Proto se domnívám, že lze zcela otevřeně pochybovat o tom, kdo z nás dvou je více mimo. Krásný večer.

0/0
5.10.2014 23:46

E70m67i64l 60N54i42t82r51i15a92n64s30k56y 2680298493

Taky přeju krásný večer

0/0
6.10.2014 0:59

J62a56r45o30s42l98a54v 34O10b17e52š57l27o 8405943466723

závod jsem neviděl a z toho videa taky moudrej nejsem, to jak rozstřelil monopost o jeřáb a narazil do něj hlavou?

0/0
5.10.2014 17:46

R77o68m66a11n 59K88r56a40t87o48c29h85v80í64l 6366757136414

Samotná havárie asi natočená není. 

Jinak asi ano, hlavou do něčeho narazil.

+1/0
5.10.2014 18:30

Z94d95e12n55ě48k 26S33e64i89d37l 9247921249914

Natočená určitě bude, stacionární kamery jsou v podstatě u každé zatáčky, akorát to FIA těžko někdy pustí do světa...

+2/0
5.10.2014 19:25

J47a34r89o20s10l40a86v 76D90u30n60d50a 1123122446320

Předpokládám, že se propasoval pod zadní částí nakladače (závažím). To by odpovídalo tomu, jak byl monopost pocuchaný. Držím mu palce, ať se z toho dostane.

0/0
5.10.2014 23:00

M27a52r50t18i16n 87L40a10v23a18y 9887337782

Tip pro zajištění bezpečnosti pro příští závody: povinné boční rámy (mříže) zakrývající spodní části vyprošťovacích jeřábů. Jakákoliv mezera u trati nižší než metr je pro jezdce smrtelně nebezpečná. Doplatila na to už de Villotaová, kterou těžce zranila (zabila) zdvihací plošina doprovodného vozu, umístěná ve výši očí. P. S. Monoposty mají už nyní pravidly regulovanou výši nosů, zabezpečený prostor pod vyprošťovacími jeřáby by mohl být dalším krokem ke zvýšení bezpečnosti.

+9/−2
5.10.2014 16:31

J15a42n 95M38i42c95h26l 1186631196354

Nikdy se neda predejit vsemu, zvlast pokud se to mota kolem trati. Realneji vidim to, ze jsme zase o kousek bliz uzavrenym kokpitum.

+1/−2
5.10.2014 17:03

P64a27v64e82l 62M87o92r91a74v71e51c 1474795584927

To už by ale nebyly formule, formule musí mít otevřený kokpit.

+5/−1
5.10.2014 17:37

J88a96n 90M51i63c96h79l 1346551186164

Neni pravda. Monopost vice definuji nekryta kola mimo telo auta. Kokpit nemusi byt otevreny, alespon to neni soucasti definice.

https://c1.staticflickr.com/9/8184/8360163283_7957a55877_b.jpg

+1/−2
5.10.2014 18:04

P72a12v36e11l 43M85o98r80a33v22e45c 1394555114407

ale prostě to k tomu patří

+3/−1
5.10.2014 19:46

J86i44ř33í 63D93v25o78ř48á16k 5288263228550

No a možná v budoucnu ochrané rámy na boční rámy.

+1/0
5.10.2014 18:03

J37a83n 92K19u74t56m24a89n 9644739380

Jako to je co (zabila)? Přišla o voko, protože neumí řídit. Trubko8-o

+3/−9
5.10.2014 18:22

P64a47v98e35l 79M53o66r44a50v33e20c 1454115914237

po roce na následky havárie zemřela

+3/−1
5.10.2014 19:50

R89o93m62a29n 81K26r72a53t53o48c29h35v64í98l 6856497316704

S nárazem do jeřábů se prostě nepočítá.

+1/0
5.10.2014 18:30

J97a56n 25K53a68r62e61l 80N71o32v26a48k 5906264618656

verte me, ze ted uz bude :(

+1/0
5.10.2014 20:17

R29o37m45a90n 21K90r92a54t86o59c27h12v45í63l 6826887736164

Asi ano, ale zajímalo by mě jak to vyřešej.

Ono není co řešit - byly tam žluté vlajky.

0/0
5.10.2014 21:01

J92i65ř74í 50L93u66k30á44š11e31k 5370981380193

tak snad dobrý R^

+3/0
5.10.2014 16:28

L22a85d78i82s17l62a70v 66K18l44í58č 3451180481371

Jsem znechucený co někteří tady a další na novinkách dokáží vyplodit. Dělat si z toho legraci nebo poukazovat na zženštilost pilotů může v této situaci napsat jen nějaký podčlověk

+3/−2
5.10.2014 16:25

L74i83b33o94r 90Š78t42ě77p70á75n 2899718272862

Doufám, že Bianchi bude mít koule a Berlusconiho zažaluje.

0/−20
5.10.2014 16:19

V31l18a98d12i95m70i12r 94C33h84y12l13i83k 1850319717986

???

+2/0
5.10.2014 16:21

L91i82b98o34r 54Š84t17ě52p86á78n 2179188162272

Ta chodící zombie má před očima jen prachy. Místo toho, aby použil rozum a pro větší bezpečnost a regulérnost závodu odsouhlasil dřívější start, všechno jen přepočítává na dolary a kvůli údajné nižší sledovanosti je nechá se v tom doslova vykoupat. Hlavní viník je ten šmejd, co v čele F1 už dávno nemá co dělat a byl bych moc rád, kdyby už za svoje činy konečně nějak zaplatil.

+3/−12
5.10.2014 16:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze