Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Musíme zlepšit spolehlivost, burcuje tým Mercedes naštvaný Rosberg

Už si pomalu přestával pamatovat, kdy nebyl v čele mistrovství světa formule 1. Ale Velká cena Singapuru vrátila Nika Rosberga do reality - po technické závadě nedokázal dojet do cíle a přišel o pozici lídra MS F1. Tam se vyhoupl jeho nenáviděný týmový kolega Lewis Hamilton.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V40l90a93d23a20n 10K70a11h79a35n 9891444424542

Admine jdi do haje. Smazany prispevek jako "mimo tema" ohledne nesmyslnych vyroku Josefa Krale. Tak to je pomalu jak za bolsevika ...

0/0
22.9.2014 12:54

E42m42i54l 17M53i21n42á68ř 7630619579237

Das ist Motosport! Miliony lítají a nakonec rozhodne kablík za 10 Kc. A ještě k tomu se to nemohlo podělat ve warmupu! Aspoň se to srovnalo bodově na čele.

+1/0
22.9.2014 12:38

J18i17ř49í 46E58u48l36e74r 5618559356546

Hodnotit současnou situaci ve F1 není jednoduché. Na jedné straně se jedná o soupeření v technice, na straně druhé jde o umění jezdců. Ta první strana znamená obrovské náklady na technologický výzkum, což si méně majetné stáje nemohou dovolit a jsou tak výrazně hendikepovány, Mé osobě je šumafuk, jestli vozy jedou na rovince 350 km/hod, 300 km/hod. nebo ještě méně. Přitom těch 50 km/hod rozdílu znamená obrovské úspory v nákladech na vývoj, výzkum a výrobu těch technických unikátů. Pro mně je prvořadé umění závodníků a dramatičnost závodu. Doporučil bych aspoň pro začátek dramaticky omezit elektronické ovládání vozů a možná i telefonickou domluvu stájových inženýrů s jezdcem. Prostě "faktor jezdec" by měl být dalece prvořadý.

0/0
22.9.2014 10:53

G68e68o75r73g 11K83o11m12b29e70r87e65c 9894311266401

.....možná i telefonickou domluvu stájových inženýrů s jezdcem.  Tak to zu prave tento zavod platilo.

0/0
22.9.2014 10:58

A87n70n37a 41Č65e95r91n63á 1617424769514

Někdo sloupek naříznul, viz Báječní muži na létajících strojích! ;-)

+3/0
22.9.2014 0:47

E17r66i91k 86M17u98d47r84o45c67h 3673785606546

Samozřejmě, že F1 není sport v tom smyslu, jak to asi myslíte. F1 je závod technologicky nejdokonalejších sportovních vozů, kde to člověk za volantem může, až na výjimky, jen pokazit. Samozřejmě ti jezdci musí být v kondici, aby to ty dvě hodiny uřídili, to jo... Jak bylo mnohokrát napsáno - vynikající jezdec v průměrném autě (třeba Schumacher na konci kariéry) nemá šanci porazit průměrného jezdce ve vynikajícím autě (třeba Rosberg v Mercedesu). Vidět to bylo mockrát. F1 je zajímavá ze sportovního hlediska, jen když můžou soupeřit jezdci jedné stáje mezi sebou (což se dovolí, jen když má tým výraznou převahu nad ostatními - letos, nebo McLaren koncem 80. let - Senna vs. Prost). Případně když je víc vyrovnaných stájí - pak ale většinou stejně rozhoduje strategie a mechanici, ale občas v nějakém závodě to je fakt na jezdcích.

0/0
21.9.2014 21:18

P92a46v29e83l 56R36o32k94y85t89a 3270921880728

Docela mě zaujal komentář Josefa Krále, kterej byl jako spolukomentátor na Markíze. Z jeho analýz v podstatě vyplynulo, že pilot F1 to má ze všech formulovejch šampionátů nejjednodušší. Při Rosbergovejch problémech s volantem sme se od Krále dozvěděli, že formule má pro každou zatáčku na okruhu zcela jiný nastavení (diferenciál, brzdy, atd...). A to se nastavuje na volantu a podle GPS se automaticky před každou zatáčkou aktivuje ideální nastavení pro tu konkrétní zatáčku. To už mi skoro nepřipadá jako sport... toto...

+3/−1
21.9.2014 21:08

T76o21m22á68š 17V58a93v61e78r10k58a 7891830402934

asi proto trénujou na Playstationu

0/−2
21.9.2014 21:13

V30l13a57d80a20n 12K54a44h76a84n 9491294214802

To jsou zas kecy. Podle teto logiky to maji nejhorsi zavodnici na motokarach. Proste je to motosport, to znamena technika + ridic. To ze se automaticky ladi auto do kazde zatacky je prece dost narocne i pro ridice, musi si umet zvyknout a maximalne vyuzit jineho chovani v kazde zatacce.

+1/−2
21.9.2014 21:42

P11a68v23e20l 74R18o34k55y98t71a 3110601400678

Jaký kecy?? Pokud to po sobě dobře čtu co sem napsal tak sem jen přepsal komentář Josefa Krále, kterej to tam jasně vysvětloval. Že pilot GP2(3), Indycar, aj. to má v autě daleko složitější. Má tam míň elektorniky (nebo skoro žádnou), míň různejch drobnejch pomůcek atd. Pilot F1 má sice nejsilnější auto a největší výkon, který musí ukočírovat (i když ani to není úplně pravda), ale víceméně mu stačí trefovat brzdné body a vrcholy zatáček a všechno ostatní za něj ohlídá elektronika.

+2/0
21.9.2014 22:17

T28o34m66á51š 90V11a65v86e68r21k77a 7691310762444

F1 má být výkvět technologií . jenže to vede k tomu co popsal kolega Rokyta. Tuhle technologii už si dneska můžete koupit ke každému kamionu (tam je to ovšem všechno směrováno na co nejnižší spotřebu), nicméně při tomhle vývoji s toho budou za chvíli drony.... Řešení? Kdybych hověděl tak asi budu pracovat v F1, ale vývoj e nedá zastavit a omezit vývoj jen na motor a aerodynamiku je podle mě cesta zpět. Každopádně současná elektronika a její možnosti nám neukáže kdo je opravdu nejlepší pilot, bohužel.

+2/0
21.9.2014 22:47

F82r66a39n82t80i76š41e44k 79J19o32s69e73f 8145855796597

na motokarach to maji trochu jednodussi, nebot tam vubec zadny diferencial neni. rozhoduje to kdo umi lip projet zatacku na 3 kolech.

+1/0
21.9.2014 22:25

T70o86m25á51š 28V97a38v20e24r24k10a 7111410142854

Myslím, že bychom se divili kdyby se všichni piloti F1 posadili do motokár kdo že je to nejlepší. Šumi to na ich dával na setkání mistrů ale dneska si to nedovolím odhadnout, možná by je všechny udělal Loeb.

+1/−1
21.9.2014 23:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze