Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Musíme zlepšit spolehlivost, burcuje tým Mercedes naštvaný Rosberg

Už si pomalu přestával pamatovat, kdy nebyl v čele mistrovství světa formule 1. Ale Velká cena Singapuru vrátila Nika Rosberga do reality - po technické závadě nedokázal dojet do cíle a přišel o pozici lídra MS F1. Tam se vyhoupl jeho nenáviděný týmový kolega Lewis Hamilton.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V46l93a79d65a22n 13K10a47h69a51n 9551764464772

Admine jdi do haje. Smazany prispevek jako "mimo tema" ohledne nesmyslnych vyroku Josefa Krale. Tak to je pomalu jak za bolsevika ...

0/0
22.9.2014 12:54

E71m75i86l 48M40i32n57á86ř 7710179809427

Das ist Motosport! Miliony lítají a nakonec rozhodne kablík za 10 Kc. A ještě k tomu se to nemohlo podělat ve warmupu! Aspoň se to srovnalo bodově na čele.

+1/0
22.9.2014 12:38

J49i58ř25í 13E32u51l30e28r 5588209846606

Hodnotit současnou situaci ve F1 není jednoduché. Na jedné straně se jedná o soupeření v technice, na straně druhé jde o umění jezdců. Ta první strana znamená obrovské náklady na technologický výzkum, což si méně majetné stáje nemohou dovolit a jsou tak výrazně hendikepovány, Mé osobě je šumafuk, jestli vozy jedou na rovince 350 km/hod, 300 km/hod. nebo ještě méně. Přitom těch 50 km/hod rozdílu znamená obrovské úspory v nákladech na vývoj, výzkum a výrobu těch technických unikátů. Pro mně je prvořadé umění závodníků a dramatičnost závodu. Doporučil bych aspoň pro začátek dramaticky omezit elektronické ovládání vozů a možná i telefonickou domluvu stájových inženýrů s jezdcem. Prostě "faktor jezdec" by měl být dalece prvořadý.

0/0
22.9.2014 10:53

G16e94o97r14g 52K94o95m63b38e92r21e67c 9184611826551

.....možná i telefonickou domluvu stájových inženýrů s jezdcem.  Tak to zu prave tento zavod platilo.

0/0
22.9.2014 10:58

A27n31n89a 56Č24e90r84n50á 1377844909494

Někdo sloupek naříznul, viz Báječní muži na létajících strojích! ;-)

+3/0
22.9.2014 0:47

E81r48i72k 28M80u89d84r12o39c45h 3283625556966

Samozřejmě, že F1 není sport v tom smyslu, jak to asi myslíte. F1 je závod technologicky nejdokonalejších sportovních vozů, kde to člověk za volantem může, až na výjimky, jen pokazit. Samozřejmě ti jezdci musí být v kondici, aby to ty dvě hodiny uřídili, to jo... Jak bylo mnohokrát napsáno - vynikající jezdec v průměrném autě (třeba Schumacher na konci kariéry) nemá šanci porazit průměrného jezdce ve vynikajícím autě (třeba Rosberg v Mercedesu). Vidět to bylo mockrát. F1 je zajímavá ze sportovního hlediska, jen když můžou soupeřit jezdci jedné stáje mezi sebou (což se dovolí, jen když má tým výraznou převahu nad ostatními - letos, nebo McLaren koncem 80. let - Senna vs. Prost). Případně když je víc vyrovnaných stájí - pak ale většinou stejně rozhoduje strategie a mechanici, ale občas v nějakém závodě to je fakt na jezdcích.

0/0
21.9.2014 21:18

P86a31v37e35l 56R18o59k45y76t30a 3350931210348

Docela mě zaujal komentář Josefa Krále, kterej byl jako spolukomentátor na Markíze. Z jeho analýz v podstatě vyplynulo, že pilot F1 to má ze všech formulovejch šampionátů nejjednodušší. Při Rosbergovejch problémech s volantem sme se od Krále dozvěděli, že formule má pro každou zatáčku na okruhu zcela jiný nastavení (diferenciál, brzdy, atd...). A to se nastavuje na volantu a podle GPS se automaticky před každou zatáčkou aktivuje ideální nastavení pro tu konkrétní zatáčku. To už mi skoro nepřipadá jako sport... toto...

+3/−1
21.9.2014 21:08

T56o34m84á71š 14V21a61v98e56r92k14a 7621640952334

asi proto trénujou na Playstationu

0/−2
21.9.2014 21:13

V89l95a42d47a63n 54K17a30h12a89n 9791244354232

To jsou zas kecy. Podle teto logiky to maji nejhorsi zavodnici na motokarach. Proste je to motosport, to znamena technika + ridic. To ze se automaticky ladi auto do kazde zatacky je prece dost narocne i pro ridice, musi si umet zvyknout a maximalne vyuzit jineho chovani v kazde zatacce.

+1/−2
21.9.2014 21:42

P86a56v76e78l 33R12o82k52y23t10a 3900111630408

Jaký kecy?? Pokud to po sobě dobře čtu co sem napsal tak sem jen přepsal komentář Josefa Krále, kterej to tam jasně vysvětloval. Že pilot GP2(3), Indycar, aj. to má v autě daleko složitější. Má tam míň elektorniky (nebo skoro žádnou), míň různejch drobnejch pomůcek atd. Pilot F1 má sice nejsilnější auto a největší výkon, který musí ukočírovat (i když ani to není úplně pravda), ale víceméně mu stačí trefovat brzdné body a vrcholy zatáček a všechno ostatní za něj ohlídá elektronika.

+2/0
21.9.2014 22:17

T40o91m18á53š 15V38a56v28e44r23k95a 7981420462384

F1 má být výkvět technologií . jenže to vede k tomu co popsal kolega Rokyta. Tuhle technologii už si dneska můžete koupit ke každému kamionu (tam je to ovšem všechno směrováno na co nejnižší spotřebu), nicméně při tomhle vývoji s toho budou za chvíli drony.... Řešení? Kdybych hověděl tak asi budu pracovat v F1, ale vývoj e nedá zastavit a omezit vývoj jen na motor a aerodynamiku je podle mě cesta zpět. Každopádně současná elektronika a její možnosti nám neukáže kdo je opravdu nejlepší pilot, bohužel.

+2/0
21.9.2014 22:47

F94r35a87n58t26i13š78e14k 71J63o41s91e59f 8145345936587

na motokarach to maji trochu jednodussi, nebot tam vubec zadny diferencial neni. rozhoduje to kdo umi lip projet zatacku na 3 kolech.

+1/0
21.9.2014 22:25

T26o60m12á67š 75V83a25v91e75r57k60a 7501890732854

Myslím, že bychom se divili kdyby se všichni piloti F1 posadili do motokár kdo že je to nejlepší. Šumi to na ich dával na setkání mistrů ale dneska si to nedovolím odhadnout, možná by je všechny udělal Loeb.

+1/−1
21.9.2014 23:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze