Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Musíme zlepšit spolehlivost, burcuje tým Mercedes naštvaný Rosberg

Už si pomalu přestával pamatovat, kdy nebyl v čele mistrovství světa formule 1. Ale Velká cena Singapuru vrátila Nika Rosberga do reality - po technické závadě nedokázal dojet do cíle a přišel o pozici lídra MS F1. Tam se vyhoupl jeho nenáviděný týmový kolega Lewis Hamilton.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V30l17a82d58a41n 11K64a80h62a41n 9151554524292

Admine jdi do haje. Smazany prispevek jako "mimo tema" ohledne nesmyslnych vyroku Josefa Krale. Tak to je pomalu jak za bolsevika ...

0/0
22.9.2014 12:54

E57m40i75l 56M63i18n13á23ř 7140469489677

Das ist Motosport! Miliony lítají a nakonec rozhodne kablík za 10 Kc. A ještě k tomu se to nemohlo podělat ve warmupu! Aspoň se to srovnalo bodově na čele.

+1/0
22.9.2014 12:38

J21i72ř52í 39E59u14l69e41r 5168719336696

Hodnotit současnou situaci ve F1 není jednoduché. Na jedné straně se jedná o soupeření v technice, na straně druhé jde o umění jezdců. Ta první strana znamená obrovské náklady na technologický výzkum, což si méně majetné stáje nemohou dovolit a jsou tak výrazně hendikepovány, Mé osobě je šumafuk, jestli vozy jedou na rovince 350 km/hod, 300 km/hod. nebo ještě méně. Přitom těch 50 km/hod rozdílu znamená obrovské úspory v nákladech na vývoj, výzkum a výrobu těch technických unikátů. Pro mně je prvořadé umění závodníků a dramatičnost závodu. Doporučil bych aspoň pro začátek dramaticky omezit elektronické ovládání vozů a možná i telefonickou domluvu stájových inženýrů s jezdcem. Prostě "faktor jezdec" by měl být dalece prvořadý.

0/0
22.9.2014 10:53

G77e18o55r18g 90K89o35m30b32e40r91e44c 9944661836851

.....možná i telefonickou domluvu stájových inženýrů s jezdcem.  Tak to zu prave tento zavod platilo.

0/0
22.9.2014 10:58

A38n17n12a 46Č20e73r88n91á 1387324819104

Někdo sloupek naříznul, viz Báječní muži na létajících strojích! ;-)

+3/0
22.9.2014 0:47

E84r20i22k 84M17u15d77r55o61c94h 3323235206276

Samozřejmě, že F1 není sport v tom smyslu, jak to asi myslíte. F1 je závod technologicky nejdokonalejších sportovních vozů, kde to člověk za volantem může, až na výjimky, jen pokazit. Samozřejmě ti jezdci musí být v kondici, aby to ty dvě hodiny uřídili, to jo... Jak bylo mnohokrát napsáno - vynikající jezdec v průměrném autě (třeba Schumacher na konci kariéry) nemá šanci porazit průměrného jezdce ve vynikajícím autě (třeba Rosberg v Mercedesu). Vidět to bylo mockrát. F1 je zajímavá ze sportovního hlediska, jen když můžou soupeřit jezdci jedné stáje mezi sebou (což se dovolí, jen když má tým výraznou převahu nad ostatními - letos, nebo McLaren koncem 80. let - Senna vs. Prost). Případně když je víc vyrovnaných stájí - pak ale většinou stejně rozhoduje strategie a mechanici, ale občas v nějakém závodě to je fakt na jezdcích.

0/0
21.9.2014 21:18

P44a80v79e18l 43R91o30k83y12t98a 3690851590148

Docela mě zaujal komentář Josefa Krále, kterej byl jako spolukomentátor na Markíze. Z jeho analýz v podstatě vyplynulo, že pilot F1 to má ze všech formulovejch šampionátů nejjednodušší. Při Rosbergovejch problémech s volantem sme se od Krále dozvěděli, že formule má pro každou zatáčku na okruhu zcela jiný nastavení (diferenciál, brzdy, atd...). A to se nastavuje na volantu a podle GPS se automaticky před každou zatáčkou aktivuje ideální nastavení pro tu konkrétní zatáčku. To už mi skoro nepřipadá jako sport... toto...

+3/−1
21.9.2014 21:08

T29o62m79á67š 17V34a44v22e28r16k37a 7891880382334

asi proto trénujou na Playstationu

0/−2
21.9.2014 21:13

V43l83a87d36a91n 39K18a22h30a87n 9891794114182

To jsou zas kecy. Podle teto logiky to maji nejhorsi zavodnici na motokarach. Proste je to motosport, to znamena technika + ridic. To ze se automaticky ladi auto do kazde zatacky je prece dost narocne i pro ridice, musi si umet zvyknout a maximalne vyuzit jineho chovani v kazde zatacce.

+1/−2
21.9.2014 21:42

P22a25v30e54l 73R35o97k24y63t16a 3840811320618

Jaký kecy?? Pokud to po sobě dobře čtu co sem napsal tak sem jen přepsal komentář Josefa Krále, kterej to tam jasně vysvětloval. Že pilot GP2(3), Indycar, aj. to má v autě daleko složitější. Má tam míň elektorniky (nebo skoro žádnou), míň různejch drobnejch pomůcek atd. Pilot F1 má sice nejsilnější auto a největší výkon, který musí ukočírovat (i když ani to není úplně pravda), ale víceméně mu stačí trefovat brzdné body a vrcholy zatáček a všechno ostatní za něj ohlídá elektronika.

+2/0
21.9.2014 22:17

T72o79m53á13š 90V60a67v24e80r59k67a 7731200502594

F1 má být výkvět technologií . jenže to vede k tomu co popsal kolega Rokyta. Tuhle technologii už si dneska můžete koupit ke každému kamionu (tam je to ovšem všechno směrováno na co nejnižší spotřebu), nicméně při tomhle vývoji s toho budou za chvíli drony.... Řešení? Kdybych hověděl tak asi budu pracovat v F1, ale vývoj e nedá zastavit a omezit vývoj jen na motor a aerodynamiku je podle mě cesta zpět. Každopádně současná elektronika a její možnosti nám neukáže kdo je opravdu nejlepší pilot, bohužel.

+2/0
21.9.2014 22:47

F79r27a54n43t13i16š90e16k 44J24o13s34e29f 8305815506197

na motokarach to maji trochu jednodussi, nebot tam vubec zadny diferencial neni. rozhoduje to kdo umi lip projet zatacku na 3 kolech.

+1/0
21.9.2014 22:25

T17o55m48á49š 43V85a88v50e49r96k43a 7701860982244

Myslím, že bychom se divili kdyby se všichni piloti F1 posadili do motokár kdo že je to nejlepší. Šumi to na ich dával na setkání mistrů ale dneska si to nedovolím odhadnout, možná by je všechny udělal Loeb.

+1/−1
21.9.2014 23:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze