Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Plnokrevník Nibali: Sicilan s horkou krví a silnou vůlí

Vincere znamená italsky vyhrát. Vincenzo Nibali je víc než hoden svého jména. Narozeniny má 14. listopadu, ve stejný den jako Bernard Hinault. A když vyrůstal, pouštěl si na videokazetách, uzmutých z obchodu rodičů, triumfy Franceska Mosera a Marka Pantaniho. Nyní křísí jejich dávnou slávu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58i45l13o41s 87V75a71l90y 8226692797252

PLNOKREVNIK NIBALI ZE  S T A J E. ASTANA !! Jak urazejici pane redaktore. Co asi vymyslite priste ? Rv

0/0
2.8.2014 4:43

M95i29l76o93s 12V62a20l80y 8616602967482

Pane redaktore POZOR!  POZOR !! POZOR ! pan Nibali neni ku*n^ ! VYZYVAM omluvte se, nebo zmente nadpis. Za to Vas Sicilska mafie muze vytrestat…:-( Vite snad odkud pochazi !! ;-D

0/0
31.7.2014 23:42

M61i86c19h12a59l 77M57i49l48l93e19r 9546302599222

Nibali mel z jezdcu GC nejdukladnejsi pripravu na kostky. Astana povolala na pomoc jednoho z predchozich vitezi Paris-Roubaix Petera Van Petegema. Nibali si s nim sjel useky kostek nejen za pekneho pocasi, ale take v mokrych a blativych popdminkach. To se mu v den zavodu vyplatilo.

0/0
29.7.2014 14:25

J58a32r29o17s31l31a45v 19T70k10a56d40l67e84c 6356320946340

Hellou kopyta.;-) Sázím bůra (5000) na to,že do dvou let z první dvacky nikdo nebude "nečistý"! A musel bych být blázen,abych něco podobného očekával od ostatních,kteří dojeli 101. Takže chcete založit offiko účet? Jsem snad možná malinko naivní,ovšem nevěřím dopu a nevěřím borcům,že si teď něco buchli. Pokud se jenom JEDEN provalí,prachy pošlu na mládež...A jistěže si posypu popel na hlavu. Snad to Tomáš MacekR^ uhlídá. HOOOPPPR^

+1/0
28.7.2014 19:48

J32a79r36o78s32l38a34v 60T77k65a28d71l37e54c 6186520646590

Pardon,špatně jsem se vyjádřil. Nevěřím,že někdo buší. Můj názor.

0/0
28.7.2014 20:08

M12a48r48t26i41n 79Č87a80r23n68e86c48k90ý 2625514699945

Hodně odvážná sázka...

0/0
29.7.2014 7:57

R37o26m34a98n 49O79p51e97t 1161839205322

definuj necisty. jako treba tedka kreuziger? vpodstate je necisty protoze ani na nekolik pokusu nedokazal vysvetlit odchylky v pasu. a vzhledme k delce doby po kterou probiha reseni takovehoto pripadu, jsou 2 roky ktere sis vytycil jako termin "splatnosti" spis vtip :) anebo pokus oyebat maly kluky na piskovisti :D

0/0
29.7.2014 8:24

R89o22m95a57n 79O24p51e68t 1721769875402

a krome toho nesouhlasim. z prvni dvacitky nekdo STOPROCENTNE BUSI. na to muzes dat zadel do ohne

0/0
29.7.2014 8:25

R16o95m53a71n 96O51p59e83t 1871639545112

Kreuzigerovy odchylky v pasu jsou z roku 2011/2012, a teprv tedka jsou vlastne nazacatku nejakyho vysetrovani. takze za dva roky se nestihne vubec nic

http://www.ceskatelevize.cz/sport/tour-de-france/278907-co-je-zac-kreuzigeruv-biologicky-pas/

0/0
29.7.2014 8:30

M94i64c74h31a24l 26M91i10l45l81e17r 9836752259112

"z roku 2011/2012, a teprv tedka jsou vlastne nazacatku nejakyho vysetrovani."

 Chyba. Zacalo to pred 13 mesici.Oznamili Kreuzigerovi koncem cervna 2013, ze ma nesrovnalosti v krevnich hodnotach po 6 mesicu v 2011 a 2 mesice v 2012 a pozadali o vysvetleni.

0/0
29.7.2014 14:06

R49o55m21a24n 22O73p64e36t 1711919215912

ano ale nejaky disciplinarni rizeni TEPRVE zacne

0/0
29.7.2014 17:13

M19i39c47h35a48l 61M21i68l26l68e50r 9726172129652

disciplinarni rizeni zacne pokud jeho odvolani neprijmou. Je jedine spravne, ze sportovec vzdycky dostane moznost odvolani a predlozeni vlastnich dukazu o nevine. Pokud se tim cely proces protahne, je to ve prospech sportovce - ne aby ho okamzite bez debat automaticky posadili za lajnu - tady sed 2 roky! Zvlast u krevnich pasu se jedna o dlouhy proces, protoze cely princip biopasu je zalozen na dlouhodobem sledovani vysledku. Tam se to zkratit neda.

 I v pripadech pozitivnich nalezu na jine typy dopingu, napr anabolika, daji sportovci vedet, ze nalez byl pozitivni a zeptaji se, zda chce nechat pretestovat vzorek B. V ruznych pripadech se sportovci ani nenamahaji a rovnou doping priznaji. V jinych si nechaji vzorek B pretestovat a pak bud prijmou verdikt, nebo se zacnou odvolavat. Distanc vzdycky vyhlasuje narodni sportovni asociace po konecnem presetreni a mezinarodni asociace jen potvrzuje stemplem. Pokud narodni asociace sportovce osvobodi a mezinarodni asociace a WADA s tim nesouhlasi, mohou se odvolat k mezinarodni arbitraci (viz treba pripad Contadora nebo Reku Kenterise a Thanou).

Sportovec take samozrejme ma narok na odvolani, pokud nesouhlasi s verdiktem sve narodni sportovni asociace. To take jde k mezinarodni sportovni arbitrazi CAS.

0/0
30.7.2014 6:05

M26i88l14o53s 35V24a44l74y 8186712617152

R^ Jaryn je boz^iiii !! ;-D

0/0
31.7.2014 23:47

B55á83r49a 61K56o58n89e29č17n34á 1893969530382

Nibali jel parádně. V závěru velmi chytře, nedřel to na krev. Myslím, že by to vyhrál, i kdyby neodstoupili Contador, Froome.... i když ne z takovým náskokem.

Co se dopingu týká - je mi to jedno. Viděla jsem parádní tour, čeští závodníci taky super. Jestli se za pár let ukáže, že někdo dopoval, neva. Stejně jako si ráda vzpomenu na souboje Armstronga s Ullrichem, Bassem a dalšími. Na kole to za ně nikdo nejel, jeli to sami. Do kopců jeli sami, netáhla je motorka. A jestli si něco šlehli a došlo se na to až dlouho poté, smůla no.

+5/−2
28.7.2014 14:48

B89á62r87a 43K51o97n53e33č90n28á 1693359930132

s takovým náskokem, pardon za chybičku :-/

0/−1
28.7.2014 14:50

P15e85t21r 21S13l85a13b96y63h63o94u88d 1672505190667

S tím dopingem to vidím opačně. Ale váš názor chápu, hodně lidí má váš přístup. V dopingu, v podvádění. Mě pár fotbalistů třeba řeklo, že faulování berou jako součást hry. že je to prostě i o tom přehrát nejen protihráče, ale i rozhodčího. Někdo prostě vnímá podvádění jako součást normálního života, někomu se tento přístup hnusí. Nelze říci, který přístup je lepší, všechno je to o tom co to tomu kterému člověku přinese. Je to vesměs o výchově, o tom, jaké nám byli v mládí vštěpovány hodnoty. Tak vzniknou lidé, kteří podvádění nejsou skoro schopni. Ne že by nechtěli slávu za vítězství, ale sami před sebou by se cítili jako poražení. A k čemu je ti sláva a peníze, když každý den při pohledu do zrcadla vidíš jen podvodníka. Naopak druhý člověk může být na způsob jakým napodváděl svá vítězství hrdý ještě víc než by byl na férový způsob. Logicky pak jak existují různí sportovci, existují i různí fanoušci.

+3/0
28.7.2014 15:22

B97á84r45a 11K33o47n31e78č81n98á 1273219410502

Aby nedošlo ke špatnému pochopení - já s dopingem nesouhlasím. Ale bohužel nikdo nikdy neví, zda si vítěz nebo jiný závodník něco nedal. To se ve většině případů zjistí až po závodě. Proto to u cyklistiky nechci řešit, protože bych si pak neužila závody. V průběhu věřím, že jsou všichni čistí. Poté si spíš vybavím jen ty pěkné souboje a okamžiky, a je mi už jedno zda to bylo s dopingem či bez.

+1/0
28.7.2014 15:27

J17a33k66u70b 58K81u39č86e91r67a 6260777582117

Nesmyslné srovnání s fotbalovými fauly.:-) Bez nich bych souhlasil.

0/0
28.7.2014 15:27

J40i54ř43í 89L38i12e59t29a26v36e14c 8293499203879

No vidíte, fotbalisti jsou nečestní a navíc sypou víc než cyklisti. To u těch cyklistů se případná nečestnost trestá. Nikoli rozhodnutím unie. To si závodníci vyřeší mezi sebou.

+1/0
28.7.2014 16:35

L65a64d33i24s63l45a82v 56B26a42r85c10a36k 9361639709

a o cem ted asi premysli ten autor clanu jak napsal - Nibali muzes si vylamat zuby no jo lide jsou chybujici

0/0
28.7.2014 13:34

A45d54r62i62a14n 50V25i80l86í16m 7263937643

Co to je zas za dementní nadpis? Nibali je kůň? Nekřížený? No to mi vomyj záda suchým hadrem. Jak by řekla moje dcera. ťuk ťuk na hlavičku.Takovy hezký članek nepotřebuje dementní upoutávky.  Nibali byl nejlepší a k tomu mu gratuluji. Doping nedoping. Cyklistika je krasný sport.

0/0
28.7.2014 13:18

J21o39s64e13f 82P71a27g16á89č 3926453162404

Tak je otázka, jestli by vůbec věděl, že dopuje. Příští roky můžou být cyklo závody napínavé . Tolik mladých Pinot, Quintana, Bartem, Van Garderen,k nim klidně Kreuziger, možná Konig, a mazáci Nibali, Froome, snad Wiggins, Contador. Tato Tour se mi líbila a na tu další už se začínám těšit.

0/0
28.7.2014 13:07

M79a53r55t54i42n 85D40u36f76e92k 3842497518204

Taky se těším..jestli pojede i Quintana a další...

0/0
28.7.2014 14:44

J11i70ř19í 23L30i11e69t20a25v90e45c 8253959983679

Tak GT jsou tři a tihle lidé se určitě nesejdou v jedné.

0/0
28.7.2014 16:36

M62i82c44h55a23l 57M79o73j55ž36í72š 8484199772

Ano, GT jsou tři, ale že se tito všichni (až na Wigginse, kterej se už nesejde nikde) sejdou zrovna na TdF, je dost pravděpodobný (nebo aspoň dobře možný).

+2/0
28.7.2014 16:50

M52i34c75h15a78l 42M65i47l81l43e44r 9306652339532

ocekava se, ze ruzni ze jmenovanych se sejdou uz letos na Vuelte. Wiggins ne.

0/0
29.7.2014 14:08

P84e32t70r 48K90o61l95o85u80š88e37k 8651249948

Tour jsem měl opravdu rád a s nadšením ji sledoval, ale po všem co se provalilo už nevěřím, že je ještě někdo v pelotonu čistý. Tyhle kecy o "nové generaci" a tak, jsou k smíchu, nová generace je možná jen látek, co do sebe dnes silničáři rvou a nejdou odhalit. Takže RvRvRv. Tour, ani jiné silniční závody už nesleduji a pokud to samé udělá většina, organizátoři se možná začnou ptát proč a tento "sport" se očistí.

0/−5
28.7.2014 12:36

K65a49r36e23l 82V52o52h35n47o53u73t 4908569130127

Přes všechny kontroly, kterých je v cyklistice neskutečné množství. Přes všechny až paranoidní a podle mě i nespravedlivé metody, jak odhalovat hříšníky, počet pozitivních nálezů v profi cyklistice v posledních letech výrazně klesl.

Nemusíš s tím souhlasit, ale to je asi tak to jediné, co se s tím dá dělat.

+2/0
28.7.2014 12:50

R88o74m74a45n 39O35p70e48t 1941349545812

nedavno jsem videl dokument o armstrongovi, a ten clovece prodelal stovky testu a "vsechny" byly negativni. prace doktoru je prave doping maskovat a jsou na to nejruznejsi metody, napr. brali kazdy vecer tak male davky epo, ze rano uz to bylo neodhalitelne, to by kontrola musela prijit ve dve v noci aby neco nasli. Doping bude vzdy napred, pred metodami jak ho zjistit ,a dohady budou vzdy. Dohady byly vloni o froomovi, dohady jsou i letos o nibalim, a budou i pristi rok.

+2/0
28.7.2014 13:03

K84a84r53e82l 55V83o58h54n77o30u34t 4988829260707

Jenže právě metody nepřímé detekce, které se používají dneska, Armstronga dostaly. Není jednoduché biologický pas ošidit (zatím nikdo nepřišel s nápadem, jak to udělat). Naopak, analýza biologického pasu generuje (příliš) mnoho false positive.

0/0
28.7.2014 13:57

R49o27m95a64n 23O52p21e89t 1411339635342

nesouhlasim, vysledky biologickeho pasu neuspeji pred soudem jako dostatecny dukaz. armstronga dostaly vypovedi desitky lidi ktery se kolem nej motaly

0/−1
28.7.2014 14:39

K29a90r14e96l 87V21o13h56n11o92u70t 4888169130307

UCI se nesoudí. UCI rozdává zákazy startů. Alespoň zatím to tak vždy bylo.

Armstronga dostaly právě biologické pasy. Řešily se s ním velmi dlouho mimo média, posléze se jeho biologický pas dostal i na veřejnost. On s vědomím toho, že to není přímý důkaz, vinu dlouho odmítal. Ale nakonec ten tlak neustál. Kdyby nekápnul božskou, nebylo by dneska ani náhodou jisté, jestli opravdu bral, i kdyby o tom mluvilo dvacet lidí.

Právě biologický pas byl to, co ho dohnalo k přiznání.

0/0
28.7.2014 15:06

R55o15m26a30n 66O18p10e70t 1641779625142

hm jenze jediny co on udelal, tak odpovedel ANO na dotaz zda nekdy bral performance enhancing drugs, nerekl kdy, nerekl co, nerekl jak. a stalo se to v nejykm televiznim poradu a tento krok mohl byt vykalkulovany za jinym ucelem. podle me onicem priznani

+1/−1
28.7.2014 15:11

R63o88m29a39n 39O44p93e27t 1301249945142

krome toho, ta tisicistrankova zprava neni vubec zalozena na jeho doznani, jim je to vlastne uplne jedno

+1/0
28.7.2014 15:16

K18a78r28e81l 37V24o48h62n30o80u32t 4828389130177

Tak on tam neřekl jenom "ano", ale to není podstatné. Bez toho souhlasu by to bylo stále jenom podezření a obvinění, i když samozřejmě výpovědi byly hodně silné a hodně proti němu (do jaké míry se snažili zachránit si vlastní kůži, je otázka).

On sám tvrdí, že v době, kdy už byly biologické pasy, byl čistý. Jenže proti tomu jsou právě ty zveřejněné údaje z něj. Byly minimálně na hraně a byl to jediný důkaz nepostavený na výpovědi druhých obviněných, i když nepřímý. Armstrong si toho musel být vědom. A tohle ho nakonec dostalo.

0/0
28.7.2014 16:10

M29i13c69h46a87l 86M50o48j78ž47í87š 8174989852

Ale to přece není pravda. Zrovna pád dnů nazad jsem náhodou ten předmětnej rozhovor s ním viděl znovu. Vyjmenoval tam x věci, co bral (resp. řekl "ano" na různý věci), a jasně řekl, že to bral při všech TdF, co jel.

+1/0
28.7.2014 16:47

R72o89m21a20n 98O10p52e23t 1941619855592

navic jsem presvedcen ze ty nejbohatsi tymy si muzou dovolit takove veci jako treba geneticky doping. to se proste nikdy nezjisti

0/0
28.7.2014 13:31

J80i75ř49í 49L66i18e58t22a21v87e26c 8163749113489

Vážený pane, jak se v pelotonu sypalo v letech šedesátých, sedmdesátých a osmdesátých. To už dneska fakt nejde.

0/0
28.7.2014 12:58
Foto

P41e39t93r 86P75r69o25c42h72á32z96k65a 3222956192144

Gratuluji.Naprosto famózní výkon.Věřím,že i kdyby nevypadli všichni favorité tak tenhle chlapík je pořádně potrápí.Dokázal to,co málo kdo.R^

+2/0
28.7.2014 12:33

M69i92c74h91a87l 61M28o66j21ž67í59š 8294639402

Tak všichni zdaleka nevypadli. Mj. zrovna on. ;-)

0/0
28.7.2014 12:38
Foto

P97e98t20r 82P45r48o93c23h53á29z85k88a 3732796502754

Jistě že né.O to víc hodnotné je jeho vystoupení.Já si vážím všech,co to dojeli a vlastně i těch,co to vzdali.Něco málo jsem na kole také najel a vím jak každý kopec a kilometr bolí i když má člověk natrénováno.A jsem rád,že se bylo na co dívat.A že žluťák se jen tak nevezl,ale stále bojoval.To se ne vždy vidí.R^

+1/0
28.7.2014 16:41

M84i88c23h32a13l 20M64o95j77ž47í64š 8124979232

Jj. Nibaliho tam narozdíl od Frooma nebo Wigginse nikdo nevyvezl. R^

+1/0
28.7.2014 16:45

L50a57d31i15s72l76a11v 81W96e20i92s 5860575360967

8-oOni mají proficyklisté v tom koktejlu v žilách taky nějakou krev?

0/−8
28.7.2014 12:17

J74i17ř98í 80L31i92e79t77a87v54e19c 8843879783359

I Vám v mozku určitě zbylo pár buněk, i když na první dojem to tak nevypadá.

+6/0
28.7.2014 12:59

K82a96r44e16l 63V82o90h59n38o91u54t 4798269460307

Na jednu stranu to měl Nibali letos lehčí, protože mu popadali přímí konkurenti.

Na stranu druhou, na téhle Tour platilo, že kdo dojede, ten vyhraje. Rozhodně to nebyla lehká Tour ani pro Nibaliho. Stačila jedna chybička a dopadl by jako Contador nebo Froome. Chybička, kterou neudělal.

Myslím, že by vyhrál, i kdyby Contador a Froome neupadli. Byl prostě nejlepší - dalo se tak soudit už podle jeho formy před Tour. Jen by rozdíl mezi prvním a druhým nebyl tak velký.

+3/0
28.7.2014 12:06

M31i23c54h13a90l 89M38o15j32ž15í51š 8764989222

Tak, tak. Nespadnout (resp. být tam, kde to hrozí co nejmíň) je taky umění, patří to k tomu. Žádný "kdyby" neplatí. Snad jen v případě píchnutí.

Navíc Nibali jel podstatně aktivněji (navzdory horšímu týmu) než vloni Froome a předtím Wiggings. Nespokojil se s údržbou, ačkoliv mohl. 

PS: Jinak je zajímavý, jak se Sky bez Frooma sesypal jak domeček z karet.

+3/0
28.7.2014 12:37

K91a98r23e36l 87V35o14h17n31o53u98t 4398119440967

Jak píšu níže, Nibali tak jet musel. Musel do Alp a hlavně do Pyrenejí přijet s náskokem. Saxo na něj mělo políčeno. Údržbu si dovolit nemohl, neměl na to tým.

Proto taky pak vznikl tak velký rozdíl mezi prvním a druhým.

Pro Sky to byla letos tragédie. Vsadili všechno na jednu kartu a holt to nevyšlo.

0/0
28.7.2014 12:46

M39i42c50h84a43l 74M91o47j66ž56í22š 8374939532

Saxo s kým??

V Pyrenejích už (rozumnou) údržbu klidně jet mohl (navíc Valverdeho forma měla dost klesající tendenci), stejně tak v časovce.

Ad Sky, pamatuju si, jak tu před dvěma týdnama byla diskuze plná tvrzení, jak má teď Sky jistý aspoň druhý místo (s Portem). ;-)

0/0
28.7.2014 12:53

K25a35r77e67l 54V86o25h54n67o33u47t 4178949340287

Na krev Nibali rozhodně v Pyrenejích nejel. A i časovku jel jen tak, jak potřeboval - rozhodně má na to, aby Bártu porazil - neměl nárok akorát na Martina (tomu by snad měli dávat na kolo handicap).

Porte bohužel onemocněl. Valverde vyhořel - možná měl také zdravotní problém, možná mu jen prostě došlo, není letos na Nibaliho úrovni.

+2/0
28.7.2014 14:04

P97e82t67r 83H15a91v14r16á78n68e78k 9513237781609

Saxo mělo velkou kliku při tom průseru s Albertem, že po dvanácté etapě měl Rogers zásek třičtvrtě hoďky a Majka hodinu a půl. Tím pádem se tito dva stali králi úniků, protože kvůli nim nikdo z první dvacítky nezvedl zadek. Ótéčkova grupa si přišla na své vavříny v etapách a nebyl to pro tým bez Contadora až takový průser - paradoxní, ale pravdivý ;-)

+1/0
28.7.2014 18:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze