Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kolomý odstoupil z Dakaru. Strašně těžké rozhodnutí, litoval závodník

Ani pokus dojet sedmou etapu na třech kolech nezachránil ambice na Rallye Dakar. Tahač Martina Kolomého z týmu Tatra Buggyra už do dalšího pokračování vytrvalostního závodu nenastoupí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V87l25a81d18i93m79í28r 49H90o73u34z77a28r 6340976774200

takové rozhodnutí umí udělat pouze Elitní závodník,jemu všechna čest

0/0
14.1.2014 8:10

J62a33n 59S79o47u70k78u94p 1224554516885

I tak se navaří nějaké ty klobásky u Kolomých, nevadí...

0/0
14.1.2014 8:00

P76e20t42r 90V41i44n23t86r50l54í54k 3386524941

s těma novýmaTatrovkama to evidentně nevyhrají :-/ už Loprais starší jezdil jen se starým modelem:-P

0/0
13.1.2014 13:13

J37a97n 60Č58e19r45n23ý 9934830170490

Auto šlapalo na výbornou. Tak to mi hlava nebere. Po první etapě se postupně rozpadá, přední náprava trhlinky s tím, že se bojí o svou bezpečnost. Tak buď je auto dobře postavené a nadimenzované na takto těžký závod, nebo ne a potom tedy mohou říct, že selhala technika. Ale mluvit o štěstí je blbost. Mrkněte na Kamazi, každý rok jsou vpředu a drží.

+3/−1
13.1.2014 12:39

O76n49d53ř12e22j 80Č33a75p60k24a 6621901863854

Kamaz má státní podporu a rozpočet jako kráva, takovéhle věci se jim samozřejmě stávají taky, jenže oni vytáhnou z doprovodného kamiónu číslo 4 novou nápravu a přes noc ji vymění...

+7/0
13.1.2014 13:40

M88i83l90a69n 17U78l30i37č52n43ý 9793445622468

Je to sice smutné, ale hlavně, že všichni říkali na startu, jak mají nejlepší stroje za poslední léta, co všechno na nich udělali. No a pak přijde první etapa a člověk jen čte, co se porouchalo, ulomilo, co nefunguje. Proč se to neděje třeba rusákům a jiným ?

+2/−1
13.1.2014 11:50

P16e74t81r 35V35i50n64t94r69l83í38k 3726304621

no protože mají osvědčené stroje, nevím co ta Tatrovka pořád vymýšlí, když to dřív klapalo..

0/−1
13.1.2014 13:15

J90a80n 73K16a73b71í30č60e32k 6342764375288

Možná je i tím, že Kamaz je živá automobilka, která produkuje víc než pár kusů ročně. Tam je prostor na zlepšování. Za to Tatra, ta bohužel ne. Tudíž technicky zaostává. Kdo ze startovního pole v má v Tatře Tatrovácký motor? A hlavně nevím jak letos, ale Kamaz míval v závodě kamiony, které sice byly vedené jako závodní, ale ve své podstatě to byla ostrá asistence. Takže by se třeba kompresor neopravoval 8h. Vše je o penězích.

+1/0
13.1.2014 15:48

P48e96t19r 31V76i28n86t69r84l41í37k 3656454311

o penězích to je, ale pokud máte peněz dost a musíte opravovat v půli závodu rozbitý vůz každou druhou etapu, pak vám ani peníze nepomohou :-/ už to není ono, jezdci jsou celkem vyrovnaní, je to spíš o těch strojích ;-( o to mě mrzí víc, že to už nejsou právě ty tatrovky, jako dřív

+1/−1
13.1.2014 16:11

O93n24d16ř40e43j 58Č67a46p70k68a 6721701903254

To, co mají naše týmy, není "dost peněz". Dost peněz má Kamaz :-) U nás jsou peníze na jedno špičkové auto v týmu + vylepšené loňské jako rychlá asistence, Rusové postaví na ten závod 5 identických prototypů a k tomu ještě tak 2-3 další mají na doprovodných autech v náhradních dílech... jaká je to výhoda v situaci, kdy Rusa na vedoucí pozici potká technická závada, je asi jasné.

0/0
14.1.2014 15:12

L54u52k57á58š 97B32r25a97n59d61e60j54s 2433915151481

Slovák Kašák má klasický vzduchem chlazený 12V od Tatry (po De Azevedovi) - jenže jede kolem 50. tého místa. On má  o cca 200-250 koníků míň, než Gyrtechy Lopraise a Kolomého a to už opravdu na špičku nestačí. Tedy pokud nechcete sice (a možná) spolehlivě dojíždět, ale jenom vzadu. Krom toho je i přes vzduchové chlazení těžší.  Gyrtech v Tatře mi nevadí - český motor v českém autě, super.  Jo, mám za to, že Tatra se na vývoji těchto speciálů zas tak moc nepodílí, na rozdíl od Kamazu, nebo i Iveca.

0/0
13.1.2014 18:03

O46n50d37ř50e36j 46Č25a92p42k77a 6591121353504

Loprais tam má pokud vím motor od konkurence (MKR Technology) - ale Češi to jsou taky...

Klasická Tatra se vzduchem chlazeným motorem je výborné auto na soutěže ve stylu původního Dakaru (kde to bylo víc o výdrži a navigaci, než o rychlosti), ostatně letos na Africa Race s ní Tomáš Tomeček už potřetí v kariéře vyhrál.

0/0
13.1.2014 20:55

L58u16k36á70š 24B42r82a78n67d23e15j94s 2643545781881

Máte recht... Já viděl Roudnice a byloRv   Každopádně 12,8l 6tiválec má 920hp, 19l 12V Tatra má cca 750hp (beru ze stránek De Azeveda, Tomáš to tam nemá), rozdíl jasný, a to se nebavím se  krouťáku a hmotnosti. Bohužel je to tak, že klasické Tarovácké vzducháče už nestíhají. A protože Tatra v čím dál větší míře montuje kapalinou chlazené motory od různých výrobců i do běžných náklaďáků, tak se asi nějký vývoj závodního motoru čekat nedá.

0/0
13.1.2014 22:25

S25t75e40v31o 32V32e42l49č88i18c36k64ý 8266291715220

Robo Kasák je môj bývalý sused a kamarát z detstva z rodnej dediny. Na Dakar sa dostal pomerne netradične, keď ho oslovil austrálsky tím, ktorý zháňal jazdca pre kúpenú tatrovku po de Azevedovi s Petrobrasu. On je tam v podstate ako súťažná technická asistencia pre tím RallyOZ, takže jazdiť vyššie ani nebola ambícia. Každopádne Robo sa v Tatrovkách vizná so svojou expedičnou 815 6x6 robil zametača na Africa Eco race minimálne trikrát ako aj na rally v Rusku.

0/0
14.1.2014 16:31

J71a19n 13M54o27h71y77l72a 6652669829241

Myslíte rusákům, kteří jsou placeni v podstatě státem nebo továrním týmům, které jsou financované obrovskými sponzory a vyvíjeny automobilkami? No jasně, to je pak samozřejmě na jiné úrovni, nicméně porovnatelné to tak úplně není.

0/0
13.1.2014 23:24

S44t40a80n70i23s52l62a83v 71S13r27b35a 4725864808154

posmívat se nebudu. největší kumšt je asi sehnat ty prachy na ten závod. klobouk dolů... ale když odejde kompresor, tak to je přece o autu, ne? a když už jednou odešel kompresor a nahnala se ztráta, tak bych si myslel, že další výpadky jsou důsledkem toho, jak se jelo po prázdné gumě a jak se snažilo dohnat tu ztrátu a jak se tedy jelo po třech kolech. pokud tomu tak bylo, tak proč to nepřiznat?

0/0
13.1.2014 11:08

P15a28v62e47l 51K92a33f55k50a 8344703521965

v první etapě shořela pneumatika, pak odešel kompresor, poté utrhli kolo a pak zjistili, že celá přední náprava v sobě má mikropraskliny a hrozí další nehody...

takhle to vypadá když auto šlape na výbornou? ;-)

+4/−2
13.1.2014 10:15

J66i65r64i 48J28o15n58á37š 2653509727651

Za shorelou pneumatiku auto nemuze, totez utrzene kolo. Na neco najeli, urvali kolo a tim padem mohli vzniknout mikropraskliny. Co je na tom nepochopitelneho?

+5/−2
13.1.2014 10:54

L86i50b68o90r 76P80o40l89á71k 9672466145449

1. Praskla nám pružina na pakně a způsobila přibrzďovaní zadního kola, které se vzňalo a začalo hořet.

2. po dlouhém skoku a dopadu na přední kolo nám prasknul chladič řízení     

3. vypověděl službu kompresor

4. po důkladné analýze komponentů přední nápravy odhalili četné mikropraskliny....

  Souhlasím s panem Kafkou pane Jonáši.To nic nemění na tom,že všichni "Dakaráci" zaslouží obdiv.Jsou to borci R^

+3/0
13.1.2014 18:06

M72i51l16a35n 30H88a81n19u86s15k46a 7619868542801

"Tahač Martina Kolomého z týmu Tatra Buggyra"

Pan pisatel asi neví jak vypadá tahač... protože tahačem teda určitě nejel...

+4/0
13.1.2014 9:58

D31o77b48r77o89t80a 63S51a64m63a 6723529398624

ale no tak, třeba je něco jiného, v čem Lupa vyniká.

Zrovna mě nic ale nenapadá ... ;-)

+4/0
13.1.2014 10:10

R97o29m60a13n 54K63o51s11t45a60l 7893568109457

Tak škoda, snad příští rok .......R^

+7/0
13.1.2014 9:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze