Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kolomý odstoupil z Dakaru. Strašně těžké rozhodnutí, litoval závodník

Ani pokus dojet sedmou etapu na třech kolech nezachránil ambice na Rallye Dakar. Tahač Martina Kolomého z týmu Tatra Buggyra už do dalšího pokračování vytrvalostního závodu nenastoupí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V37l25a88d54i43m90í19r 70H57o20u85z45a52r 6120816864480

takové rozhodnutí umí udělat pouze Elitní závodník,jemu všechna čest

0/0
14.1.2014 8:10

J45a90n 54S44o95u64k11u20p 1744954186495

I tak se navaří nějaké ty klobásky u Kolomých, nevadí...

0/0
14.1.2014 8:00

P83e31t64r 42V73i22n71t27r17l20í21k 3146664441

s těma novýmaTatrovkama to evidentně nevyhrají :-/ už Loprais starší jezdil jen se starým modelem:-P

0/0
13.1.2014 13:13

J58a91n 83Č64e95r83n75ý 9674820800920

Auto šlapalo na výbornou. Tak to mi hlava nebere. Po první etapě se postupně rozpadá, přední náprava trhlinky s tím, že se bojí o svou bezpečnost. Tak buď je auto dobře postavené a nadimenzované na takto těžký závod, nebo ne a potom tedy mohou říct, že selhala technika. Ale mluvit o štěstí je blbost. Mrkněte na Kamazi, každý rok jsou vpředu a drží.

+3/−1
13.1.2014 12:39

O88n41d79ř44e73j 48Č70a98p85k57a 6271591313164

Kamaz má státní podporu a rozpočet jako kráva, takovéhle věci se jim samozřejmě stávají taky, jenže oni vytáhnou z doprovodného kamiónu číslo 4 novou nápravu a přes noc ji vymění...

+7/0
13.1.2014 13:40

M86i33l29a37n 36U84l53i95č52n40ý 9473265642318

Je to sice smutné, ale hlavně, že všichni říkali na startu, jak mají nejlepší stroje za poslední léta, co všechno na nich udělali. No a pak přijde první etapa a člověk jen čte, co se porouchalo, ulomilo, co nefunguje. Proč se to neděje třeba rusákům a jiným ?

+2/−1
13.1.2014 11:50

P20e18t62r 81V61i79n32t39r46l72í46k 3726434661

no protože mají osvědčené stroje, nevím co ta Tatrovka pořád vymýšlí, když to dřív klapalo..

0/−1
13.1.2014 13:15

J57a10n 73K34a42b89í96č51e48k 6542534185458

Možná je i tím, že Kamaz je živá automobilka, která produkuje víc než pár kusů ročně. Tam je prostor na zlepšování. Za to Tatra, ta bohužel ne. Tudíž technicky zaostává. Kdo ze startovního pole v má v Tatře Tatrovácký motor? A hlavně nevím jak letos, ale Kamaz míval v závodě kamiony, které sice byly vedené jako závodní, ale ve své podstatě to byla ostrá asistence. Takže by se třeba kompresor neopravoval 8h. Vše je o penězích.

+1/0
13.1.2014 15:48

P36e13t36r 32V15i77n32t47r19l96í48k 3536174111

o penězích to je, ale pokud máte peněz dost a musíte opravovat v půli závodu rozbitý vůz každou druhou etapu, pak vám ani peníze nepomohou :-/ už to není ono, jezdci jsou celkem vyrovnaní, je to spíš o těch strojích ;-( o to mě mrzí víc, že to už nejsou právě ty tatrovky, jako dřív

+1/−1
13.1.2014 16:11

O88n90d63ř48e79j 62Č85a82p46k51a 6391871723234

To, co mají naše týmy, není "dost peněz". Dost peněz má Kamaz :-) U nás jsou peníze na jedno špičkové auto v týmu + vylepšené loňské jako rychlá asistence, Rusové postaví na ten závod 5 identických prototypů a k tomu ještě tak 2-3 další mají na doprovodných autech v náhradních dílech... jaká je to výhoda v situaci, kdy Rusa na vedoucí pozici potká technická závada, je asi jasné.

0/0
14.1.2014 15:12

L65u23k37á17š 70B86r93a19n68d19e49j37s 2873345611631

Slovák Kašák má klasický vzduchem chlazený 12V od Tatry (po De Azevedovi) - jenže jede kolem 50. tého místa. On má  o cca 200-250 koníků míň, než Gyrtechy Lopraise a Kolomého a to už opravdu na špičku nestačí. Tedy pokud nechcete sice (a možná) spolehlivě dojíždět, ale jenom vzadu. Krom toho je i přes vzduchové chlazení těžší.  Gyrtech v Tatře mi nevadí - český motor v českém autě, super.  Jo, mám za to, že Tatra se na vývoji těchto speciálů zas tak moc nepodílí, na rozdíl od Kamazu, nebo i Iveca.

0/0
13.1.2014 18:03

O37n92d45ř89e50j 59Č63a88p69k64a 6821501303894

Loprais tam má pokud vím motor od konkurence (MKR Technology) - ale Češi to jsou taky...

Klasická Tatra se vzduchem chlazeným motorem je výborné auto na soutěže ve stylu původního Dakaru (kde to bylo víc o výdrži a navigaci, než o rychlosti), ostatně letos na Africa Race s ní Tomáš Tomeček už potřetí v kariéře vyhrál.

0/0
13.1.2014 20:55

L79u75k88á59š 34B53r82a21n45d45e23j94s 2803935391401

Máte recht... Já viděl Roudnice a byloRv   Každopádně 12,8l 6tiválec má 920hp, 19l 12V Tatra má cca 750hp (beru ze stránek De Azeveda, Tomáš to tam nemá), rozdíl jasný, a to se nebavím se  krouťáku a hmotnosti. Bohužel je to tak, že klasické Tarovácké vzducháče už nestíhají. A protože Tatra v čím dál větší míře montuje kapalinou chlazené motory od různých výrobců i do běžných náklaďáků, tak se asi nějký vývoj závodního motoru čekat nedá.

0/0
13.1.2014 22:25

S34t96e57v83o 86V12e93l36č33i24c63k72ý 8286101315210

Robo Kasák je môj bývalý sused a kamarát z detstva z rodnej dediny. Na Dakar sa dostal pomerne netradične, keď ho oslovil austrálsky tím, ktorý zháňal jazdca pre kúpenú tatrovku po de Azevedovi s Petrobrasu. On je tam v podstate ako súťažná technická asistencia pre tím RallyOZ, takže jazdiť vyššie ani nebola ambícia. Každopádne Robo sa v Tatrovkách vizná so svojou expedičnou 815 6x6 robil zametača na Africa Eco race minimálne trikrát ako aj na rally v Rusku.

0/0
14.1.2014 16:31

J68a48n 28M68o61h97y73l37a 6202539819981

Myslíte rusákům, kteří jsou placeni v podstatě státem nebo továrním týmům, které jsou financované obrovskými sponzory a vyvíjeny automobilkami? No jasně, to je pak samozřejmě na jiné úrovni, nicméně porovnatelné to tak úplně není.

0/0
13.1.2014 23:24

S53t37a64n81i93s40l34a57v 52S71r15b91a 4725944338114

posmívat se nebudu. největší kumšt je asi sehnat ty prachy na ten závod. klobouk dolů... ale když odejde kompresor, tak to je přece o autu, ne? a když už jednou odešel kompresor a nahnala se ztráta, tak bych si myslel, že další výpadky jsou důsledkem toho, jak se jelo po prázdné gumě a jak se snažilo dohnat tu ztrátu a jak se tedy jelo po třech kolech. pokud tomu tak bylo, tak proč to nepřiznat?

0/0
13.1.2014 11:08

P38a29v47e27l 44K90a83f22k55a 8204703721975

v první etapě shořela pneumatika, pak odešel kompresor, poté utrhli kolo a pak zjistili, že celá přední náprava v sobě má mikropraskliny a hrozí další nehody...

takhle to vypadá když auto šlape na výbornou? ;-)

+4/−2
13.1.2014 10:15

J82i56r76i 58J22o36n78á86š 2983899337691

Za shorelou pneumatiku auto nemuze, totez utrzene kolo. Na neco najeli, urvali kolo a tim padem mohli vzniknout mikropraskliny. Co je na tom nepochopitelneho?

+5/−2
13.1.2014 10:54

L96i62b25o76r 23P75o87l13á50k 9362806345439

1. Praskla nám pružina na pakně a způsobila přibrzďovaní zadního kola, které se vzňalo a začalo hořet.

2. po dlouhém skoku a dopadu na přední kolo nám prasknul chladič řízení     

3. vypověděl službu kompresor

4. po důkladné analýze komponentů přední nápravy odhalili četné mikropraskliny....

  Souhlasím s panem Kafkou pane Jonáši.To nic nemění na tom,že všichni "Dakaráci" zaslouží obdiv.Jsou to borci R^

+3/0
13.1.2014 18:06

M81i18l45a79n 69H48a30n62u84s53k87a 7579258242821

"Tahač Martina Kolomého z týmu Tatra Buggyra"

Pan pisatel asi neví jak vypadá tahač... protože tahačem teda určitě nejel...

+4/0
13.1.2014 9:58

D95o31b51r29o56t93a 74S92a30m95a 6773959938834

ale no tak, třeba je něco jiného, v čem Lupa vyniká.

Zrovna mě nic ale nenapadá ... ;-)

+4/0
13.1.2014 10:10

R94o41m30a94n 33K77o54s70t50a28l 7303838489437

Tak škoda, snad příští rok .......R^

+7/0
13.1.2014 9:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze