Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Schumacher neriskoval. Na sjezdovce chtěl pomoci dceři svého kamaráda

Kdekoho napadlo, že riskoval. Že v touze po adrenalinu se bez zábran vydal na neoficiální sjezdovku. Jenže nehoda, po které od neděle bojuje Michael Schumacher o život, se podle svědectví zřejmě stala úplně jinak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P45e56t39r 71Č77e97r77v40e53n81ý 3516189227389

Tady je vidět, jak jsou lyže nebezpečné. A nezáleží na tom, jak dobrý jste lyžař. Jezdit po upravené sjezdovce je nuda, tudíž vás to láká mimo a tam se může stát cokoliv. Zvlášť při jízdě v hlubokém sněhu, kdy vážně nevíte, co se pod povrchem skrývá. Může tam být větev nebo kámen.

Spíš bych doporučoval snowboard. Ovšem ten sjezdový s pevným vázáním. Na takovém snowboardu vás jezdit mimo trať ani nenapadne. Potřebuje totiž upravený pevný podklad. Také se vám nemůžou rozjet lyže, protože máte jenom jednu. I díky postavení oběma nohama na jedné lyži s těžištěm nízko nad zemí (většinu času trávíte tím, že "ležíte" v carvingových obloucích( máte vynikající stabilitu. V případě srážky s lyžařem ten dopadne většinou výrazně hůř. Škoda, že v ČR na tvrdém prkně skoro nikdo nejezdí. V žádné lyžařské škole vás na tom nenaučí. Jednak to sami neumí, jednak nemají vybavení. To se dá koupit asi jen ve dvou obchodech v ČR.

Na freestylu se dá pochopitelně jezdit také bezpečně, ale většinu snowboardistů to opět láká mimo sjezdovky, kde hrozí srážky s pevnými překážkami jako jsou stromy, skály, sloupy lanovky. Navíc při návratu na sjezdovky mohou ohrozit nic netušící lyžaře případně tito snowboardisté riskantně posedávají na nevhodných místech na sjezdovce. Většina úrazů na snowboardu zcela jistě pochází z jízdy mimo trať případně z jízdy na atrakcích ve snowparku.

Carving na snowboardu s pevným vázáním má v sobě hodně adrenalinu. Dal by se s určitou míry nadsázky přirovnat i k jízdě ve formuli na okruhu. Je potřeba vybrat vhodnou trať s kvalitním povrchem. Nepříliš prudký nepřeplněný svah. A dát pozor na děti, které se rády pletou do cesty. Pak si tenhle sport užijete. A naprosto bez rizika. Jediné zásadní riziko hrozí snad jen od šílených lyžařů, kteří se rozhodnou s vámi závodit jízdou ve vajíčku stylem start cíl. Jezdím přes 20 let, něco o tom vím:-)

0/0
3.1.2014 14:58

P61e69t82r 37Č27e25r58v61e28n36ý 3866579327319

Taky nevěřím tomu, že by Schumacher jel pomalu. Nepochybně měl na hlavě přilbu s výbornými parametry a navíc to byl trénovaný a relativně mladý sportovec. Při obyčejné ráně do hlavy by se mu něco podobného nestalo!

0/0
3.1.2014 14:23

L53u67m27i10r 91N85o58v57a24k 8101813846938

Všichni věříme tomu, že Schumacher (napíšu ještě jednou jeho jméno SCHUMACHER) a teď pozor: JEL POMALU! Raději to neměli rozmazávat, takovým historkám přeci nikdo neuvěří...

0/0
3.1.2014 9:13

L36e22o44š 75S10ý90k90o49r33a 3591622273130

Podle palestinského ministra zahraničí tam ten kámen ležel již více než dvacet let a po celou dobu s ním nebylo manipulováno...

+3/0
3.1.2014 7:42

V69l83a38d13i83m30í74r 56N85o84v63o51t26n36ý 1799140552810

Nemůže za to nakonec taky Mossad?

+1/0
3.1.2014 7:13

P55a42v31e32l 49F82a59r86a 9657407804291

Tady je zase troubů! ;-)

0/−2
3.1.2014 1:27

K18a64t81e87ř25i74n29a 20P26é60r19o46v49á 2360798337825

vitaj!

+2/0
3.1.2014 6:01

V63l21a45d76i76m17í84r 81H47l44u54c52h96ý 7639437749653

Přeju mu, aby to ustál, ale nemůžu se zbavit dojmu, že se vymýšlí cestička pro zdůvodnění pro pojišťovnu, protože při "nebezpečném chování" by asi pojistka vyplacena nebyla....:-P

+8/−2
2.1.2014 22:44

P75e98t68r 37Č21e15r84v44e65n93ý 3326839817229

Jeho rodina je zajištěná i bez pojistky.

+1/0
3.1.2014 14:25

L12u35k13á12š 29V45l52k 2401569964166

Kolo vs lyže.

Tak možná i co člověk to jiný názor. Já jsem intenzivní cyklista po Praze, jezdím stále i dnes, pořád (jen dodám, že minimálně přes provoz. Tak možná poměr 3 ku 7 mimo provoz). A můj názor je že kolo je bezpečnější. Za prvé z důvodu, že musíte vy vyvinout rychlost nohama, ale na lyže se jen postavíte a z kopce sjedou "sami". Navíc průměrně za 3 roky mám najeto 15 000 a průměrnou rychlostí 22 km/hod. (takže tam jsou i sjezdy 40 50 km, ale zároveň hodně jízdy pomalu v klidu vycházkově, s kecáním apod.). A když se podíváte kolem sebe či si to uvědomíte tak většinou rodinka s dětmi jezdívá pomalu vycházkově na kole. Kdežto na kole určitě nebude průměrná rychlost 22 km/hod....

+2/−2
2.1.2014 20:17

L77u39k73á67š 29V95l74k 2711839594806

Oprava poslední věty: ...Kdežto na lyžích určitě nebude průměrná rychlost 22 km/hod...

0/0
2.1.2014 20:20

P64e55t52r 16Č60e42r21v22e61n96ý 3646319517269

Na kole v Praze to nemáte úplně pod kontrolou. Kdykoliv Vás může srazit nepozorný řidič. Já jsem jednou šlapal a najednou cítím, že mě něco lechtá na lýtku. A on to byl nárazník auta. Jeho řidič si nevšiml, že u krajnice před ním jede cyklista. Naštěstí jel pomalu a stačil ještě zareagovat!

0/0
3.1.2014 14:29

J92a61n 24N38e23š44p51o71r 4306428746202

Tak ono srovnávat běžnou jízdu na kole (pomineme-li tedy riziko vyplývající ze silničního provozu) se sjezdem na lyžích nejde, možná s běžkama, to bych bral, Při jízdě na kole z kopce někde v terénu, v lese, tam to riziko je srovnatelné...

+1/0
2.1.2014 22:05

K76a46t97e56ř21i97n61a 31P70é57r58o23v84á 2190298447455

a kam pořád jedeš? proč se tak trápíš? já jsem teda jenom mluvčí, ale mému managment to připadá jako s tím převozníkem -}

0/−1
3.1.2014 6:08

J19a23n 18U31l50r35i43c60h 9429696249384

Tento případ ukazuje, jak je sjezdové lyžování nebezpečné. Moderní lyže a helmy nebezpečí snižují, ale i tak je to o ústa. Jízda po hladkém povrchu ve vzpřímeném postoji ( a tedy s vratkým, vysoko umístěným těžištěm ) ze svahu na dvou "prkýnkách", které se mohou kdykoli zaplést a na kterých nejde jednoduše zastavit. Sebevražedné jednání.

+4/−8
2.1.2014 19:46

P92e34t19r 40T49y64č74k24a 6155852669692

Na lyžích se dá zastavit jednodušeji než na kole. Kolo je mnohem nebezpečnější.

+2/−5
2.1.2014 19:54

J30a55n 45U13l11r53i13c25h 9179356219294

Kolo je podobný případ, to je pravda. Ale lyžování je principiálně nebezpečnější, protože vždycky jedete ze svahu po hladkém povrchu s vysoko položeným těžištěm.

+5/−5
2.1.2014 20:03

F66i88l36i21p 63H95r78b37e46k 2924770326480

Souhlasím s tím, že kolo je horší. Také máte vysoko těžiště a většinou nemáte kolem sebe tolik volného místa (riziko nárazu do stromu, stavby, zábradlí, jiného dopravního prostřědku apod.), navíc i pád v malé rychlosti na vozovku může znamenat mnohem větší pohmoždění než podobný pád do sněhu.

+3/−3
2.1.2014 20:08

J81a45n 54U54l30r40i33c56h 9479116949884

Statistiky jasně ukazují, že lyže jsou mnohem nebezpečnější. Je to tím, že na kole jedete často po rovině nebo do kopce a že prožitek z jízdy nevzniká ( jako u lyží ) nutně tím, jak to necháte pořádně rozjet ze svahu.

+6/−3
2.1.2014 20:13

L40u59k88á66š 98V31l66k 2221899734606

Souhlas, něco podobného píši výše.

0/0
2.1.2014 20:18

R38i63c59h18a16r38d 32M36i76k23u63l29e17n58k70a 1859947877724

Proboha! Když o tom nic nevíte, tak mlčte!

0/−3
2.1.2014 20:39

F28i87l40i31p 32H45r89b70e47k 2704210196580

Asi by to chtělo odkaz na ty statistiky.

0/0
2.1.2014 20:43

J17a84n 25U89l69r31i26c27h 9249736279754

Dal bych jej, kdyby byl. Ale není. Mám na mysli statisticky pomyslné. Stačí registrovat četnost zpráv ( i z vlastního okolí ) o tragických nehodách. V minulé sezóně si třeba jeden mladý muž z mého okolí v Alpách na sjezdovce polámal obě nohy. Vícečetná otevřená fraktura. Následovaly dvě těžké operace, moho měsíců o berlích a trvalé následky.

+1/0
2.1.2014 20:57

F75i40l80i18p 37H44r70b34e26k 2554710966410

Takže ty statistiky jsou vaše subjektivní. Jeden kamarád z mého okolí na lyžích bohužel přišel o život, přesto bych netvrdil nic o jednoznačných statistikách, měl prostě smůlu, podobně jako jiní při nehodách na kole nebo v autě. Pokud chcete poukazovat na jednoznačné statistiky, musíte mít k dispozici nějaký zdroj čísel.

+1/−1
2.1.2014 21:02

J36a72n 25U67l84r65i64c13h 9149216329424

Tak vidíte...

0/0
2.1.2014 21:04

F79i26l73i70p 55H13r23b22e55k 2564150196610

Vidím, že nic nevidím :-P

Zatímco tady spekulujeme, vy tvrdíte něco o jednoznačnosti, pro kterou nemáte podklady.

0/0
2.1.2014 21:08

J19a36n 50U84l42r61i22c28h 9589426589114

A jízda v autě je něco jiného. To je doprava. Ne bezduchá zábava.

0/0
2.1.2014 21:05

F58i39l18i62p 71H70r28b58e74k 2574280956620

Pro mnoho lidí je lyžování "duchá" zábava. To, že vás to nebaví, ještě neznamená, že lyžování je - jak říkáte níže - pro jednodušší jedince.

0/0
2.1.2014 21:10

J70a51n 57U84l84r79i66c16h 9159756389244

Co je na tom "duchého"? Pohyb pro pohyb ( jízdu pro jízdu, chůzi pro chůzi, běh pro běh ) jsem nikdy nechápal. Z toho je jen únava. K tomu jako "bonus" pocit ohrožení.

+1/−4
2.1.2014 21:13

F28i71l59i19p 24H31r82b25e69k 2954730156590

A co třeba udržování kondice, pohyb na zdravém vzduchu, kochání se horama a jako bonus zážitek z jízdy? Ta "únava", která z toho je, vám následně přinese mnoho energie a síly pro celý organismus. To, že zrovna vám to nic neříká, vám neberu, ale proč to odsuzovat? Je spousta věcí, které nedělám, protože mě by to nebavilo, ale neodsuzuji ty, které to baví.

+2/0
2.1.2014 21:39

J83a84n 86U60l85r60i18c53h 9329706199634

1. Kochat horami se mohu bez námahy, potu a nebezpečí i u sklenky bílého na terase horského hotelu. Nebo při nenáročné procházce po turistické cestě.

2. Udržování kondice chápu. Ale to není zábava, nýbrž cílevědomá činnost. A vždy mohu volit něco duchaplnějšího než bezduchý pohyb. Např. hru ( tenis, volejbal... )

3. Mně zkrátka pohyb pro pohyb připadá jako nízká, prázdná činnost. Logicky se jí zabývají lidé, kteří mají tyto vlastnosti.

+1/−1
2.1.2014 21:57

J43a73n 61U90l93r53i62c78h 9479536989684

Jo, ještě něco: Sjezdové lyžování není z hlediska udržování kondice nijak zvlášť účinné.

0/0
2.1.2014 22:22

K48a60t36e44ř80i91n73a 77P52é34r11o94v78á 2550288257305

nech je. neber jim iluze. třeba to je jenom nějáký virus neba karma, kterou si sebou vzali z minulého života za nevhodné chování. třeba se takto polepší a bude jim odpuštěno.

0/0
3.1.2014 6:28

H70o94n11z49a 54B80o56b31u33l75a 9526219363229

To je dost zcestná statistika. Mně se vloni na kole zabil kamarád - jel v klídku po silnici, najel na krajnici, uklouzl po písku, nebo co to tam bylo a sjel do strouhy. Bohužel tam byl kámen.

0/0
2.1.2014 22:20

J39a84n 28U21l35r34i73c72h 9399956419214

Není to zcestná statistika. Jízda na kole je také velmi nebezpečná činnost, i když za sjezdovým lyžováním značně zaostává.

0/0
2.1.2014 22:21

T18o71m66á22š 48B34r47a57b76e57c 2978286925796

Ono pád v menší rychlosti na kole je mnohdy horší, než když se někde vysypu ve větší rychlosti. Myslím tím, když to do ničeho nenapálím, ale položím to na vozovku. Jinak na kole je to na silnici o hubu pořád. Fakt mám strach tam jezdit, no přes zimu do terénu moc nelezu, takže zbývá ta silnice

0/0
2.1.2014 20:43

V23l56a26d31i66m25i21r 70Z19a60b44l92o89u56d96i65l 6147181439710

pardon za + chtel jsem dat -

0/0
5.1.2014 13:16

F83i63l21i37p 27H73r78b45e81k 2864980276540

A proč mínus? Není lepší příspěvek okomentovat, pokud máte jiný názor? Mínus bez vysvětlení je na nic, zvlášť když nepíšu žádný nesmysly (a přesto přípouštím, že někdo může mít jiný názor).

0/0
5.1.2014 14:37

J54i59ř25í 23O74u74k95r95o11p56e60c 5130408563119

Záleží o jakou jízdu na kole se jedná, ale pokud jde o cyklokros či různé horské závody (sjezdy), tak je to nebezpečnější. Dopady na kořeny stromů, šutry, či stačí občas na silnici i obyčejný asfalt, je skutečně nepříjemnější než se vyválet ve sněhu. A myslím si, že na kole to těžiště díky stroji může být i výše, než skrčený lyžař

0/0
2.1.2014 20:10

J59a18n 93U58l45r87i13c92h 9469756879314

Máte jistě pravdu, že na kole i lyžích lze volit více či méně riskantní způsoby jízdy. Ale statistiky jasně ukazují, že lyžování je mnohem nebezepečnější.

+1/−2
2.1.2014 20:15
Foto

H60o26n47z45a 95P81r52o39v43a46z74n82í17k 8598331867267

Já padat na kole stejně často jako na snowboardu tak už pár let nežiju.

0/0
2.1.2014 20:12

J77a66n 89U93l88r67i46c60h 9119796349704

No ano. Ale na kole tak často nepadáte a v tom to je.

+1/0
2.1.2014 20:13

L81u59k30á23š 34V98l86k 2921219144956

Přesně jak píše pan Ulrich. Na kole za 15 000 km jsem upadl snad 2x. Kdežto tohle najet na snowboardu tak musíte upadnout 30 000x... do sněhu... To nejde porovnávat...

+1/0
2.1.2014 20:23
Foto

H48o63n76z22a 42P21r50o84v64a26z75n68í19k 8978371717587

Protože vím, že když spadnu na snowboardu, že se mi nic nestane. Spadnout na kole bolí jak blázen.

0/0
2.1.2014 20:25

L10u83k93á11š 27V67l61k 2861549694826

Ikdybyste spadl každý 1 km, takže 15 000x (když to srovnáme s kolem  tak tam už myslím snad bude i nějaký ten náraz horší se vsadím... Každopádně to asi nejde opravdu srovnávat pády na Snowboardu a na kole...

Navíc pro kolo hovoří i to, že je to dopravní prostředek, a můžete na něm jezdit 3/4 roku po celé republice...

0/0
2.1.2014 20:28
Foto

H59o45n92z15a 72P69r50o39v21a54z14n49í60k 8948681537157

Tak to ale potom nejde srovnávat jejich nebezpečnost.

0/0
2.1.2014 20:30

L90u20k24á95š 37V38l91k 2361199944306

Možná ne... I statistiky jsou k ničemu asi... Protože kolo je v provozu, snowboard na sněhu, ale zase rychle, a bez provozu.. Asi to fakt nejde srovnávat... Souhlas.

0/0
2.1.2014 20:32

J94i25ř34í 87O51u67k34r28o33p69e94c 5480568973599

Kolo je především dopravní prostředek, kdežto na lyže se jezdí kvůli sportovnímu vyžití tohoto trochu adrenalinového sportu. Pokud by to mělo být nějaké srovnání, tak by se sjezdové lyžování muselo porovnat s nějakým cyklokrosem apod.

0/0
2.1.2014 20:41

L13u95k44á43š 16V58l24k 2551959434546

Spíše bych řekl, že kolo je ještě NAVÍC oproti lyžím dopravní prostředek... Kolo se hojně používá přece na sportovní vyžití i adrenalin...

0/0
2.1.2014 20:52

J85i32ř17í 11O78u63k73r30o43p95e29c 5250968923699

Neznám historii kola, ale jsem přesvědčen, že kolo vzniklo primárně jako dopravní prostředek a až následně se stalo také adrenalinovým vyžitím nebo častěji obdobou fitka kvůli postavě, kondičce...

Na kole se hojně jezdí do práce (v ČR méně často než v jiných zemích, Čína je asi TOP), či se dělají na něm rodinné výlety do přírody...

0/0
2.1.2014 21:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze