Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cyklista Di Luca znovu dopoval. Je to kretén, ulevil si šéf stáje

Jedno pořádné varování mu nestačilo. Italský cyklista Danilo Di Luca, vítěz závodu Giro d'Italia z roku 2007, měl na konci dubna pozitivní test na EPO. U závodníka týmu Vini Fantini-Selle Italia je to už druhý případ, kdy byl přistižen a celkově třetí provinění proti dopingovým pravidlům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27a86n 63V33y87b14í30h56a64l 8266870159358

Zajímalo by mě, jak se asi cítí Scarponi...hádám, že nic moc, trochu stres :-)

0/0
25.5.2013 0:17

T63o38m47á23š 53B54r67a66b98e25c 2898366185716

Že chytili Di lucu pro mě zas tak velké překvapení není.Naopak jsem tomu rád, pro mě to byl delší dobu hodně velkej podvodník.

+2/0
25.5.2013 0:09

O28n18d33ř38e90j 45K31u69r61k80a 5239285868

Kolego Havrdo,

pokud skutečně dopují všichni, jak tvrdíte, pak se přece pro mě jako diváka vůbec nic nemění, jenom jedou všichni o něco rychleji, ale zážitek při sledování mám stejný. Horší by bylo, kdyby teda bral jenom jeden, který by všem ujel. A úplně nejhorší by bylo (ad absurdum), kdyby bralo třeba prvních pět doping o rozdílné síle, takže by mezi nimi byly velké rozdíly a výsledek by byl jednoznačný. ;-D

0/−1
24.5.2013 23:59

J53a65n 79H80a16v83r59d46a 4471499294599

Vážení diskutující, všechno ohledně dopingu ve sportu je jedna velká přetvářka. Když šéf týmu říká, že jeho svěřenec je blbec, tak mezi řádky říká: Jsme blbci my, že jsme to neuhlídali.

Včera se jela na GIRU časovka do vrchu, délka asi 20 km, převýšení cca 1000 m, vítězný čas pod 45 minut. To všechno asi po 20 etapách Gira di Italia. To je neuvěřitelné. Kdo ze závodníků nikdy nedal do huby, do krve nebo do zadku nějaký preparát pro zvýšení výkonu? Ať hodí kamenem. Jeden každý něco někdy vzal, jde jen o to, aby preparát ještě nebyl na zakázané listině, nebo nebyl závodník přistižen "lítající" kontrolou, nebo aby nezblbnul dávkování a nezhroutil se při treninku. Atd, atd.

Myslím, že současná praxe je to nejlepší co může být. Dělat, jako že se kontroluje doping, kolem hvězd chodit po špičkách a občas nějakou menší rybu zdegradovat.  A když v síti uvízne ryba větší (Contador), tak to nenápadně nechat vysublimovat. Nic jiného se nedá dělat, ostatně to ani není v zájmu kolečkářského byznisu ani v zájmu nás fanoušků.

+3/−3
24.5.2013 22:46

O92n71d43ř71e29j 95K33u71r23k93a 5489915968

Co se s Contadorem nechalo vysublimovat? To mi teda řekněte.

+1/−2
24.5.2013 23:35

J78a81n 96V71y91b25í53h90a73l 8546480229718

Ježiši...to jsou blbosti. Jen jedno - když vezmou da doping závodníkovi výsledky za dva roky zpětně, je to sublimace?

+1/0
24.5.2013 23:37

O33n55d36ř64e44j 58K85u90r51k26a 5719755888

No tak, on dokonce tři čtvrtě roku stál, za rok a čtvrt zpět mu byly odebrány tituly a v následujícím roce a čtvrt od návratu nesbírá body pro svůj tým. Takže taky nechápu, co se nechalo vysublimovat.

+1/0
24.5.2013 23:40

J46a50n 97V89y30b93í66h86a66l 8906610669658

Však já s tebou souhlasím. Nebo nechápu?

0/0
24.5.2013 23:43

O51n56d66ř77e27j 51K96u74r57k21a 5109895488

Však já tě jenom doplňuju. ;-)

0/0
24.5.2013 23:44

J22a36n 61V29y94b15í29h75a53l 8776120369138

Jo, už jsem porozuměl. No to uvidíme na TdF, jestli se nechalo něco vysublimovat (porozuměl a posunul se :-)

0/0
24.5.2013 23:45

O50n32d51ř39e88j 48K97u53r96k28a 5349985688

Teď myslíš jako, jestli se to bude na Tour opakovat?

0/0
24.5.2013 23:47

J97a70n 94V52y32b41í18h92a75l 8486540639988

Ne, myslím (trochu přeneseně) jakou formu bude mít Alberto na TdF. Já tvrdím už 3/4 roku, že až na TdF ho uvidímě v plné síle. Ale když vidím Frooma...mám trochu depku, aby to vůbec stačilo!

0/0
24.5.2013 23:51

O47n69d46ř37e89j 33K49u48r70k71a 5179885588

Taky si myslím, že v plné síle bude až na Tour.

Na druhou stranu, když se podíváme zpět, tak v minulých sezonách to válcoval od zimy do léta, kde se postavil na start, tam vyhrál. Tohle je změna a je vidět, že to není úplně ono.

Už na té Vueltě se mi zdálo, že už nemá takový drive, jako dřív (ikdyž to mohlo zkreslovat to, že Rodriguez měl drive jako nikdy;-D). Uvidíme, každopádně čekám, že to bude hodně zajímavé a vyrovnané.

Ale spíš mírně favorizuju Alberta.

+1/0
24.5.2013 23:56

J59a59n 72V38y18b32í75h80a29l 8166480789408

No tak to je blbost, v minulých sezónách to rozhodně neválcoval od zima do léta, taková byla jen jedna - 2011, mrkni sem a přiznej svůj omyl ;-) http://www.cyclingbase.com/palcoureurs.php?id=5182&idtitle=1

0/0
25.5.2013 0:05

J40a59n 27V89y42b45í22h10a52l 8886960809648

resp. tato sezóna je srovnatelná s jinými, abych trochu ubral :-)

0/0
25.5.2013 0:07

O62n41d23ř73e30j 55K81u60r34k29a 5449265888

A proč mi tu dáváš Kreuzigerovy palmares?:-P

0/0
25.5.2013 0:16

J80a35n 90V24y92b64í17h83a84l 8696170399218

protože omyl http://www.cyclingbase.com/palcoureurs.php?id=1240&idtitle=1

0/0
25.5.2013 0:18

O89n97d25ř23e46j 72K84u29r35k94a 5269665748

Když se podíváš tady, tak bych řekl, že mám pravdu. "Válcoval" je možná trochu silné slovo, no.

http://en.wikipedia.org/wiki/Alberto_Contador

0/0
25.5.2013 0:18

O34n15d20ř83e77j 65K64u22r11k95a 5219705638

Ale to je furt dokola. Pořád tady bude někdo tvrdit, že to není možné takhle zajet. Jak to víte, že to není možné?

Jasně, já bych to za 50 minut nezajel, ale kolu jsem se začal více věnovat až chvíli před dvacítkou a ročně natočím jenom nějakých 8 kilo, nejezdím v zimě na soustředění, nemám trenéry, nemám nejlepší materiál, nemám týmové zázemí, maséra za řití a nemám na to ani tělesné parametry.

To je všechno důvod, proč nemůžu říct, že to není možné. Vy tohle všechno máte, že to dokážete posoudit?

+2/0
24.5.2013 23:38

J16a66n 70K96r34a39l 4873597475510

aj my, čo cyklistiku milujeme, musíme byt na pochybach... Bol som na časovke jednotlivcov na Olympiáde v Londýne 2012, stal som v treťom rade cca 600 metroveho rovinateho úseku tesne pred jej cieľom...ale garantujem Vám, že kalasnikov má menšiu kadenciu, ako mali pedále Sira Wigginsa-pokiaľ to vidíte na obrazovke, dokážete to vstrebať rozumom, keď ste však vtiahnutý do toho naživo, rozum sa zastaví - a to som v Londýne videl bežať na ulici Bolta :-P

+1/0
25.5.2013 6:22

R49o44m30a28n 12G

Uživatel požádal o vymazání
+5/−2
24.5.2013 15:22

M51o18j49m70í87r 97S48k49á18l60a 2640962546

RK, řekl to...:-P

+1/0
24.5.2013 15:51

M33a42r12e22k 50H60e23n65y29c37h 6549685493937

Etapový závod typu Gira nelze zajet bez chemie

+2/−1
24.5.2013 16:34

M26i59c45h35a26l 30M91i81l92l69e62r 9236442779712

"Myslím že v profipelotonu berou všichni."

 jo myslis, ale doopravdy nevis, tak kecas:-P

0/−1
24.5.2013 22:00

J58a83n 31V37y94b50í95h16a20l 8866250889108

Jon Aberasturi.

0/0
24.5.2013 23:38

Z57d35e15n68ě69k 93W80e67r65n47h47a18r16t 6177225202408

To je přece fraška, celá ta cyklistika. To se musí řešit systémově, buď zákazem jakýchkoliv profesionálů, týmů a sponzorů, takže by závodili jen nadšenci, za své peníze a víceméně pro srandu a zábavu, nebo naopak uvolněním všech pravidel, ať si berou, co chtějí - a budou závodit jen nadopovaná monstra... Nevím, co je lepší, ale nic jiného mě nenapadá. Vždyť je zřejmé, že ve nějaké špičce berou pravděpodobně všichni a je jen otázka, koho chytí a koho ne.

+2/−4
24.5.2013 13:58

L57i89b60o51r 83W59a82l20a65c72h 1882634946387

Myslíte, že mezi těmi nadšenci se nedopuje?

+3/0
24.5.2013 14:06

Z19d19e14n65ě14k 69W14e87r38n18h11a64r12t 6627705562128

Když nejde o prachy, je to pokušení výrazně menší. Ale netvrdím, že není.

+1/0
24.5.2013 14:10

L87i98b13o74r 15W58a52l66a73c63h 1832204206707

A existuje nějaký závod, kde se nejezdí aspoň o "symbolickou" odměnu. Kde dvě třetiny oněch nadšenců není členem nějakého týmu, který je někým sponzorován? Jakmile je to závod, prostě vždy se objeví ti, kteří po vítězství půjdou nějakým neférovými prostředky. A je jedno, jestli jde o Giro nebo Kolo pro život.

+2/0
24.5.2013 14:20

O12n92d58ř83e22j 76K96u12r15k74a 5539305558

Na Kole pro život sice dvě třetiny nadšenců jsou členy nějakých "týmů", to ale spočívá v tom, že vám místo za 1200 Kč prodají dres za 1000 Kč a dostanete slevu 20 % na cyklistické vybavení v prodejně, která je často hlavním "sponzorem" toho týmu.

Takže tady se srovnává nesrovnatelné. ;-)

+1/0
24.5.2013 14:24

L62i55b50o80r 55W62a19l27a16c92h 1502204166397

Já vím, ale šlo mi obecně o ten princip, že i na těchle úrovních prostě něco je, že to není zcela "čisté".

+1/0
24.5.2013 14:37

P60e54t26r 47S23l73a33b89y53h41o60u77d 1972285740317

Ano, je to smutné, ale hodně lidí, já bych řekl že v určité míře každý, je ochoten porušit pravidla, když mu to pomůže k úspěchu. V běžném životě to děláme denně. U sportu to mě osobně vždy vadilo. Ale to bylo tím, že jsem vždy viděl sport jako nějaké ctnostné bojiště, kde neplatí zákony normálního světa, kde platí pouze pravidla daného sportu, kde se lidé prostě začnou chovat úplně jinak než normálně. A to je samozřejmě pitomá naivita.

Hodně lidí si ale sportem sami sobě něco dokazují. To je asi největší síla, která je odradí od podvádění. Člověk chce vidět, že se sám zlepšuje a když by věděl, že tomu tak není a je vpředu jen díky podvádění, tak ho to moc těšit nebude. Současný svět je ale hodně nastaven na soutěžení a toto paradigma se neustále zvyšuje. Pokud bude ze strany diváka poptávka po sportovních výkonech druhých, tak prestiž a ocenění sportovních úspěchů bude narůstat a pokušení podvádět bude čím dál větší. Myslím ale, že sportovní svazy mohou dělat pro zlepšení morálky mnohem víc než dělají - to co často vidím, mi přijde hodně jako divadlo a pokrytectví. Zrovna z cyklistiky mám ale relativně dobrý pocit. Kauza Armstrong může sportu hodně pomoci, je ale potřeba aby ty hlasy označující bobuláře za darebáky zněly velmi často od všech funkcionářů daného sportu. Jen tak se může vypěstovat u mladých jezdců vize, že brát doping může jen naprostý looser.

+2/0
24.5.2013 15:13

M15o71j98m82í98r 45S27k11á38l69a 2380252496

Dokud bude nějaký McQuiad (nebo někdo jiný, to je jedno) rozhodovat o tom, který pozitivní dopingový nález se zveřejní a který ne, tak se bohužel nezlepší vůbec nic. Schody se zametají vždy od vrchu, nikoli opačně...:-/

+2/0
24.5.2013 15:50

J82a41n 76V29y36b86í94h75a24l 8976140189488

Tak tohle je fakt krásný komentář. Bez ironie.

0/0
24.5.2013 23:42

F80r26a90n11t31i58s48e18k 74K75o87u11d66e60l70k27a 5122949723940

Tak to by ses divil.

0/0
25.5.2013 19:12

O30n24d26ř21e93j 66K50u55r94k28a 5769325688

Jak chcete zakázat profesionály? To mi teda vysvětlete. Ja byste to konkrétně provedl?

To by dopadlo tak, že pokud je sponzorem týmu firma Quick-Step, jezdci týmu by se oficiálně stali zaměstnanci firmy Quick-Step, brali by za to stejné peníze, ......

Prostě vše by bylo při starém.

+1/−1
24.5.2013 14:17

O10n41d19ř61e57j 52K47u23r28k34a 5919685538

Za minulého režimu taky neexistovali profesionální sportovci a kolik z těch "amatérských sportovců" chodilo do práce?

Sportovní socialismus ale funguje u nás i dnes. Takže když zakážete profesionální sportovce třeba v atletice, nezmění se nic, Šebrle bude dál zaměstnancem armády a naoko bude amatérským sportovcem (jestli se to tak u něj dá nazvat ještě).

+1/0
24.5.2013 14:20

Z60d97e93n18ě62k 36W85e16r52n17h31a69r86t 6147475542508

Zakáže se to jednoduše, kdyby to opravdu někdo chtěl takto realizovat. Žádní sponzoři, žádné reklamy, žádné týmy, žádné odměny, žádné prémie. Tady jede John Smith z USA, zaměstnáním holič, jede sám za sebe, má na sobě jednobarevné tričko a na kole má povinně zakryté značky výrobce. V cíli dostane symbolickou medaili a zápis do tabulky, ale ani floka odměny nebo úhrady nákladů. V televizním přenosu - pokud vůbec nějaký bude - se nesmí objevit žádná značka firmy a podobně. Zkrátka by se z toho stala naprosto amatérská akce.

+2/−3
24.5.2013 14:29

L34i29b92o82r 89W37a12l26a69c85h 1212464766757

Takhle ale organizovaný sport nefungoval nikdy.

+2/0
24.5.2013 14:40

P12e92t69r 73V80o11s44t29r81ý 3238160733556

No to jsou nesmysly, to se jen tak nevidí...

+1/−1
24.5.2013 15:08

T13o18m50á31š 77H36r23a85b46ě 3273295405154

Ve světě kde sportovci berou miliardy najednou zrušíte profi peloton. Vy jste šprýmař.

+2/0
24.5.2013 16:23

O21n28d34ř34e68j 45K66u94r83k92a 5219125548

Co se týče druhé možnosti, tam já bych byl pro, aby se doping povolil. Pokud to dneska neumíme účinně potírat, nemá cenu s tím bojovat.

0/−1
24.5.2013 14:22

J75a52n 27V57y62b17í23h94a52l 8246810139958

Tyjo, to ne, jako něco na tom je, dát všem svobodnou volbu, ale zase je potřeba chránit ty jednodušší, aby si neubližovali...protože oni kolikrát neví, co dělají - ale nelze jim to vyčítat.

0/0
24.5.2013 23:48

O54n97d75ř78e82j 37K63u81r14k23a 5709945808

Tak aspoň se při aplikaci dopingu nepřizabil jako Ricco. :-P

+2/0
24.5.2013 13:13

M49o85j67m50í54r 46S84k24á20l40a 2610502756

;-D ale to je asi jediný rozdíl...R^;-D

+2/0
24.5.2013 13:24

A22l57e57š 21J20e38t26m30a84r 1919875473234

R^

0/0
24.5.2013 15:49

P36a74v11e48l 88P44a53l49o45n28c24y 2120382235615

V roce 2009 byl pozitivne testovan na CERA, nikoliv EPO. Jsou to pribuzne latky, ale rozlisuji se, tak si to opravte. Mozna tu chybu udelalo uz CTK, kdyz to prejali od UCI, tam to stoji jasne...

0/0
24.5.2013 12:22

M50o18j22m60í68r 51S74k22á16l90a 2650222836

Tak CERA je akorát nějaké vylepšené EPO, nebo ne?

0/0
24.5.2013 12:24

M69i20c68h46a65l 61M57i46l11l83e65r 9606122869762

bylo to EPO treti generace, oficialne nazvany CERA

0/0
24.5.2013 22:05

M13o18j74m91í24r 23S91k70á40l47a 2390102746

Tak toto je u DiLucy stejné překvapení, jako zjištění, že těhotná žena nakonec porodila dítě...;-D a je to tak nějak v souladu se značkou kola, na kterém jezdí...:-P

+3/0
24.5.2013 12:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze