Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pneumatiky kazí formuli 1, zlobí se týmy. Pirelli slibuje změny

Ty pneumatiky jsou hrozné, čertí se týmy formule 1. Zvlášť po Velké ceně Španělska, v níž museli jezdci čtyřikrát do depa měnit obutí. "My jen plníme zadání, aby byla formule 1 zajímavější," brání se výhradní dodavatel pneumatik, firma Pirelli. Její zástupci přesto slíbili, že se změní tak, aby se méně opotřebovávaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M22a33r19t43i46n 21J96i89r80o49u91s98e66k 7446425565488

Udělali by nejlíp, kdyby zavedli mechanické převodovky. Pak by začaly hořet motory těm neschopným a lepší piloti by se lépe prosadili.

0/0
24.5.2013 0:36
Foto

J92i22n92d42ř69i71c58h 87M97e15r95t12l86í25k 8937785432

Na co čekaj, až se někdo zabije !!

0/−1
19.5.2013 15:57

R15o52m19a13n 18N86o71v48á93č78e70k 6255202124435

Měli by změnit dodavatele. Barum by byl ideální.

+2/−2
15.5.2013 16:14

R90a65d85o94v47a79n 24D27l22u41g58o94s13z 3206461438496

Takže návrat k nudnému kroužení? Jediným důvodem zajímavosti závodu v poslední době byly právě pneumatiky a jejich rozdílné opotřebování dle stylu jízdy. Škoda...

+1/0
15.5.2013 15:36

A89l63e35x55a83n98d97r 43K31o26s58t69k25a 5969426289106

Jenže tady už nejde o atraktivitu závodů, ale o život. Když se po přejetí nějakého kamínku z opotřebované gumy doslova najednou stáhne běhoun a rozerve se na kusy, tak je auto okamžitě neovladatelné. A navíc ty kousky gumy jsou vystřelené směrem dozadu, na pilota jedoucího za postiženým to nemusí mít vliv, ale může se leknout, strhne volant a je tam havárka, možná i těžká.

+1/−1
16.5.2013 15:16

M64a16r11c76e65l 12Š55e57v15č91í70k 9525323581400

Súhlasím. Je pravda, že nekvalitné pneumatiky zdramatizovali preteky, ale dlhé roky sa snažili robiť opatrenia, ktoré zvýšia bezpečnosť jazdcov a teraz tie pneumatiky ju ohrozujú.

0/−1
17.5.2013 6:22

M25a40r20t14i98n 68Č48a36r35n32e81c80k97ý 2215754529925

Ať zase udělají dva typy pneumatik, přičemž bude stačit jednou přezout a bude to zase nuda jak před 2-3 lety.

+4/−1
15.5.2013 15:25

J44a87n 90M83a70j63z12n61e50r 1666897166842

zajimavý je, že první sezonu po zákazu výměny gum při závodu se musely gumy šetřit ještě mnohem víc, ale tyhle brekoty jsme neslyšeli :)

+1/0
15.5.2013 14:05

J48a64n 25M38a92z90ů74r41e34k 2298774548355

F1 šla do kytek poslední dobou....doba, kdy to bylo čisté závodění a volba směsy byla na týmu je ta tam. Dneska 59 pravidel, samá technika a za největší hovadinu považuji drs zony

+6/−1
15.5.2013 13:13

P13e63t78r 47T36y63č40k74a 6695872229782

DRS zóny je největší úchylnost.

+1/−1
15.5.2013 13:46

J69a46n 18M61a62z87ů70r16e52k 2868164468435

a co mě na tom dlabe nejvíc, tak se toho chytá hodně soutěží...např. moje oblíbená DTM je letos zavedla

+1/0
15.5.2013 13:49

O27n73d57r98e19j 84H36o15r32a37k 7484302753

tak tak. uz to neni predjizdeni, ale objizdeni. driv souboju tolik nebylo, ale clovek si je zapamatoval a uzil protoze byly na kolikrat na krev. dnes se "predjizdi" 5x vic, ale pulka je pres DRS a druha kdy ma jeden ze zavodniku cerstvejsi gumy.

F1 se vydala proste spatnym smerem :-/

+1/−1
15.5.2013 15:27
Foto

Z96b12y92n16ě77k 27M16e75l40i12c13h35a80r 9415707185909

titulek pod fotkou psal kterej pitomec? (Kritizované pneumatiky Pirelly čelí...)

+1/−1
15.5.2013 13:09

M89i30l48o26š 78F14i68a46l60a 2730571937492

Dokud Red Bull vládnul i díky nestandatrtním technickým vymoženostem v autě, tak se nad pneumatikami nikdo nepozastavoval. Teď když Ferrari a hlavně Lotus dokázali díky aerodynamice RedBuly dohnat a možná i předehnat, tak se to najednou nelíbí.

Ale je fakt, že pro Pirelli to není dobrá reklama. kdo na to kouká pořád a ví o co jde tak je mu jasné, že Pirelli umí udělat normální gumu ale spousta lidí by si Pirelku nekoupila.

+9/−1
15.5.2013 12:36

P20e52t10r 75T56y13č42k18a 6465412869902

Co to plácáš? Ty gumy nemají s těmi na běžné auto vůbec nic společného. Pro Pirelli není problém udělat pneumatiku co vydrží dva tři závody, ale to vůbec není jejich úkolem.

+5/0
15.5.2013 13:11

M27i10l46o83š 83F20i69a26l16a 2600501287572

Vzhledem k tomu, že jsem na každém závodě, tak mi to nemusíš vyprávět. Ale zkus to někomu, kdo vidí F1 2x za rok. Formule jsou pro Pirelli spíš antireklama a sami pneumatikáři to nepokrytě přiznávají.

+2/−1
15.5.2013 13:20

A83l77e98x17a82n91d59r 35K14o84s66t74k81a 5479586439566

Antireklama to není a určitě se jim to vyplatí, jinak by to nedělali. Ovšem není to reklama pro samotné diváky, spíš pro automobilky, Snad máte představu o hodnotě ročního kontraktu na dodváku pneumatik třeba BMW nebo mercedesu, (Ne formulím, ale pro osobáky)

+1/0
16.5.2013 15:22

S98t77e66p84a61n 49T14o41t87h 8878659495988

Bernie, Bernie... cos to provedl s formuli?? To jsou samy omezeni techniky, samy omezeni v tom, jaky pneumatiky kdo bude pouzivat. Kolikrat je nutne tedy zastavovat v boxech. Jestli ma byt jako hlavni zabava zajizdeni do boxu, tak eeee... mam radsi, kdyz se predjizdi a bojuje a nej jen dojizdi a meni.

+6/−1
15.5.2013 12:35

P36e74t10r 68T73y21č81k82a 6425562309262

V tomto problém není. Za největší problém se dají považovat ty nové Tilkeho okruhy na kterých se prakticky nedá předjíždět.

+5/0
15.5.2013 13:46

Z44d61e87n50ě36k 21S90e58i30d97l 9117241269944

Třeba Monako nebo Maďarsko, viď? ;-)

+1/0
15.5.2013 14:36

M88a43r67t83i65n 84Č34a45r20n55e91c98k15ý 2115234409635

to byly vždycky 2. Teď jich je snad 10.

+4/0
15.5.2013 15:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze