Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Loprais klesl na osmé místo, v páté etapě Dakaru ho zradila baterie

Aleš Loprais přišel na Rallye Dakar o vedení v kategorii kamionů. V páté etapě mu odešla baterie, dojel na 62. místě se ztrátou 1:57:53 hodiny a celkově je osmý. Na staronového lídra De Rooye z Nizozemska ztrácí 1:54:25 hodiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63i33n23d16ř84i28c31h 20Š68k56o42p21e19k 4715471320165

Nj, bohužel daň doby. Naše auta měla šanci, kdy byla jednoduchá. Teď je to často skládačka dílů napříč světem s nalepeným logem. Nemyslím, že pro původní tatrovácký motor by byla absence AKU problém (pokud by teda nezhasl motor),,,,,,,,

0/0
10.1.2013 17:18

T31o91m75á44š 85P22a38c63l91í56k 8522286135357

No to by nebylo ještě to nejhorší - ještě si na mě vzpomenete, on to auto zase někde roszeká

0/0
10.1.2013 15:21

P87e38t61r 86O60n49d65r23y53á74š 8925732777808

Tomáš Tomeček skončil druhý na Africa Eco Race, tedy původním Dakaru. Mají i zajímavé stránky plné pěkných reportáží (www.tomastomecek.cz).[>-]

0/0
10.1.2013 14:50

M46a47r75t52i73n 95H59o54r97a 4765215830522

Dakar je cirkus. A pro "turisty" tam už není místo. Jede se na hraně, jinak to nejde a většinou na té hraně - když teda něco, tak selže technika.... Já sleduju i ostatní kategorie, ale jelikož mám za sebou nějakých 25 let endura, vidím to nejlíp u motorek. Mám tam navíc kamarády Jakeše a Pištu Svitka, takže je to osobní.... Když se člověk před patnácti rokama potkal s maratoncema, byli to chlapi "z jiné planety". A ty historky - třeba Olinek Bražina jak vykládal, že z doby kdy neexistovaly dnešní iritracky, startovali hromadně a on se ztratil mezi dunama. Pole bylo roztahané na kilometry na šířku a on se dostal někam moc na kraj. Zachránilo ho, že uviděl nad obzorem vrtulník Juty Klainsmidtové a tak se nasměřoval k němu. Dneska? - díky GPS se jede v podstatě jenom jedna stopa..... Ještě před léty jezdily mastodonty, co na rovinkách dokázaly vytáhnout ke 190-200km/h. Obsah 900, dva válce, váha 200 kilo.... Dneska? - okapotované ostré lehoučké endura s obsahem 450 a stará garga maratonců je pryč: Despres je expert na etrémní enduro, Botturi, Bareda Bort, Caselli, Helder Rodriguez, Štefan Svitko, Ivan Jakeš, Casteu - to jsou všechno borci co jezdí nebo jezdili MS nebo ME v enduru, Duclos, pain jsou zas bývalí špičkoví motokrosaři..... Motorky sice nejedou tolik co dřív - na maximálku "jenom" někde ke 160km/h, ale v těžkých technických pasážích je to podobná palba jako na MS v enduru....... Špička to má nalajnované jasně - jet co to dá, mít na trati rychlo asistenci na motorce (na výměnu dílů) a v osobáku.... Nějak se dostat do bivaku, počítat za soutěž s jedním motorem na výměnu (penalizace 15minut) a druhý den znova.... Full-gas a děj se vůle boží..... Tohle už není maraton, ale několik celodenních sprintů za sebou. Někomu se to nelíbí, někomu jo.

Loprais přesně takhle jede a ten jeho risk je o to větší, že k sobě nikoho nemá. Je to hop nebo trop. Včera to bohužel nevyšlo. I tak ho ale obdivuju!

+1/0
10.1.2013 13:58

P92a70v77e90l 64M30i60k33u80l19a 6608713656657

Ve všem souhlas R^

0/0
10.1.2013 14:54

J78o32s69e92f 47K60u81b54e19š 7768758393388

Jo Jo, přesně tak, Karel byl tem maratonec a když začímaly ty celodenní sprinty tak se sakra divil. Prostě jiný svět. Mě se ten Dakar takový jaký byl za Sabineho libil víc, ale to je můj problém.

0/0
10.1.2013 15:37

R30o43m39a83n 75S75i96l71n51ý 3757822379531

Teď už nemá co ztratit, tak by se mohl pokusit o nějaké etapové vítězství a třeba se nakonec na bednu posune.

0/0
10.1.2013 12:44

J26o57s65e37f 25K79u18b40e79š 7328388833728

Všichni kdo srovnáváte Aleše s jeho strýcem uvědomte si kdy Karel Loprais Dakar jezdil. V době kdy žil Thierry Sabine (a pár let poté co se zabil), v době kdy bylo myslitelné kalibrovat kompas v noci na parkovišti sutermaketu, v době kdy když večer nedorazil do bivaku catering protože někde zapadl tak se Karel dělil s DeRoyem o vysočinu. Možná řada z vás pamatuje Otu Měřinského s 813kou, Svobodovu záchrannou směs, cigarety Zdenka Kahánka a celou řadu dalších věci, které jsou dnes nemyslitelné. Když začal jezdit Moskowitz na Kamazu tak Karel jen kroutil hlavou, že jezdí za hranou rizika .... tam někde se Dakar měnil, chtele-li profesionalizoval. Neříkám, že je to dabře nebo špatně, jen popisuji vývoj.

+6/−2
10.1.2013 11:41

D33a69n47i60e11l 25K35r90o40n88e50r 7354834946677

S tim se da souhlasit, ovsem otazkou je, proc ostatni tyhle problemy nemaj...To je furt neco...

0/0
10.1.2013 12:21

M92a36r55t85i64n 93H43o34r88á81k 8607947305

Protože prachy. Loprais má rozpočet asi jako aeroklub v horní dolní a kamaz jako letiště ve frankfurtu.

+5/0
10.1.2013 12:33

M96a49r21t11i10n 12H52o36r34a 4905735670122

Ostatní mají taky problémy... Ale ti ostaní jsou: Kamaz, Man, Hino, ......  všechno týmy s 50ti mechaniky..... kdyby za Lopraisem jelo druhé taky červené auto s nápisem Instaforex - a klidně třeba hned na čtvrtém, pátem fleku celkově, tak by poslušně zastavil vedle něj v dunách, vytáhl by svoji baterku a počkal by si na odtah....

+2/0
10.1.2013 12:54

J61i85ř67í 24N11e40u84m49e47i53s75t51e29r 2782895453571

Svobodovu záchrannou směs!!! to byla bomba :) R^

0/0
10.1.2013 12:34

J77i49ř29í 14N92e89u77m48e35i81s52t41e67r 2452815283611

Hezký příspěvek.

0/0
10.1.2013 12:35

B56o65r73i79s 30Z20a80k59o95u45ř59i80l 1339626901769

A Martin Kolomý jako by neexistoval. To bylo asi zadání páni redaktoři iDnes?

Musím holt na oficiální stránky Dakaru abych se dověděl jak si nejlepší český kamioňák stojí. Chápu že jméno Loprais je pro dakar legenda a uznávám ho, ale z legend se nedá žít napořád.

0/0
10.1.2013 11:02

P22a33v47e97l 68M95i89k75u75l57a 6428183796187

Já se z článku dozvěděl, že Kolomý včerejší etapu dojel na šestém místě, celkově je s půlhodinovou ztrátou čtvrtý. Sice žádné podrobnosti, ale záklaní informace to jsou.

0/0
10.1.2013 11:20

B93o33r66i46s 42Z78a82k97o29u19ř32i43l 1929426881539

Máte pravdu, jsou to informace základní. ;-(

(v krátkém přehledu výsledků pod článkem)

0/0
10.1.2013 12:20

P58a88v49e90l 32M57i79k63u72l60a 6758973136717

Přečetl jsem si to v půlce článku, cituji:

"Ještě dvacet minut před půlnocí bylo v cíli 26 kamionů, z toho čtyři české s výjimkou Lopraise - nejlepší z nich Martin Kolomý s tatrou na šestém místě. V celkovém pořadí je Kolomý s půlhodinovou ztrátou čtvrtý."

To, že se Kolomému nevěnuje tolik pozornosti, je hlavně tím, že Loprais se rval o vítězství. Doufejme, že se ještě popere alespoň o pódium, které bych ale přál i Martinovi Kolomému. [>-]R^

0/0
10.1.2013 13:23

M77a72r78t87i50n 36H24o85r29a 4215925240142

No, já tu spíš neustále vidím PiáR Czech dakar teamu, kterého Loprais členem NENÍ! Ať se ti to líbí nebo ne, tak do včerejška držel dvojku a byl z našich nejlepší .... Bez týmu, solitér.....

0/0
10.1.2013 12:48

M34i13c56h86a31l 98Z52e67t88e84k 3458522120727

Holt, staré tatry 815 baterku nepotřebovaly (pouze při startu). Pohon všech náprav měly trvalý, redukce mechanické, přídavnou převodovku sice elektrohydraulickou, ale dalo se jet i bez ní, chlazení větrákem poháněným od rozvodů a při běhu motoru vše elektrické utáhl altík.

Ještě, že to nemělo Ad-blue s blokací po výpadku elektriky do řídící jednotky kvůli ekologii provozu8-o

0/−1
10.1.2013 9:29

L56u28k21á81š 71S34a15d89e13c15k82ý 7211235477180

a se starou tatrou by taky dojel Dakar ne o hodinu později, ale o pár dní ;-D

+2/−1
10.1.2013 9:39

M17i30c56h96a25l 69Z97e65t34e91k 3378822380897

Jeho táta s ní vyhrával pravidelně.

0/−2
10.1.2013 9:39

P75e91t12r 24T34y34č83k73a 6225842169532

Před 20 lety. A Karel je jeho strýc, ne otec.

+3/0
10.1.2013 9:50

L73u11k85a78s 28N58o31v30a89k 4879959533718

No moc pravidelne ne, neb mejslavnejsi Karlovo obdobi bylo s tvz. Pumou a ta mela motor DEUTZ kteremu jsou berni dodnes.

Tomecek jezdil s tatrovackou V12 a Loprais s V8 Deutz. Deutz byl silnejsi a lehci nez motor tatra, jenze v ty dobe byl vykon kolem 500koni spicka.

Po uprave pravidel, Kamaz homologoval seriovy nakladak s hlinikovou budkou a jinak ulozenymmotorem (stal asi 3-4nasobek normalni verze), jenze diky tomu obesli pravidla, ze kamion musi byt vic seriovy( ulozeni motoru atd...), a pak uz Tatra zacla ztracet.

Lonsky special mel 1000koni....

+1/0
10.1.2013 10:36

F77r58a62n86t89i44s51e76k 98T36e22n80o96r87a 4224338431185

jenze to je rozdil mezi autem na zavody a autem na to prezit cokoliv.  Kdyz bude chtit auto vzdycky dojede, tak si veme V3Sku poradny kladivo,  klic 13-17 a autogen a ma jistotu..   zavody stim ale vyhravat nebude..

+4/0
10.1.2013 9:55

O71n90d71ř95e96j 79Č54a72p77k60a 6181101873954

Jenže stará tatra byla auto na starej Dakar, kdy to bylo hlavně o vytrvalosti a jelo se v podstatě jen s tím, co se vešlo na korbu... dneska se to jezdí s odlehčenýma prototypama stejně rychle, jak osobáky a to už bez elektroniky a vodou chlazeného motoru nejde...

+1/0
10.1.2013 10:40

M57a51r55t75i31n 86H32o49r63a 4765735730722

Tak v motorkách bys taky nejlíp dojel na starém DRku 850 od Suzuki - kladivo jako prase, podčtverec, chlazení vzduchem a olejem, jednoduchý karburátor, velký molitanový filtr, co sežere i myši.... Pravda, vážilo by to s dostatečnýma nádržema asi tak 200 kilo a podvozek s bubnem vzadu je asi tak 150 let za opicema....

Dyť je to nesmysl..... Dakar před 15 roky a dnes, to jsou dva absolutně rozdílné závody a není to jen tou jinou lokací....

0/0
10.1.2013 12:52

D96a31n69i19e96l 56K79r33o61n10e80r 7614824416267

Vzhledem k tomu, ze to byla teprve pata etapa, ocekavam, ze do konce souteze jeste minimalne jeden velky prusvih bude. Porad je sance, ze dojede Dakar mensi nez 50%....

0/−1
10.1.2013 9:28

J66a90n 68K98r47u26p32k55a 4426468115552

Takze nas cekaji tradicni vymluvy tu na stesticko, tu na tamtu nebo onu soucastku, tu na lepsi zazemi dalsich tymu. Ale kdyz jsi, Alesi, mohl mit lepsi zazemi, tak jsi to odmitl ...

+1/−2
10.1.2013 9:05

Z84d32e37n94ě32k 32H16r56u51b18ý 5505208521186

Co je to za značku ta baterie?

+2/0
10.1.2013 8:52

J71i95ř51í 74N23e48u54m15e81i71s18t73e36r 2552745753371

Baterie jedině Slaný. Pokud to nebyl akumulátor teda.

0/0
10.1.2013 12:37

M72a94r11t93i11n 34Š15e58v39č75í83k 7744580491573

Nevadí, ještě je dost času.

Držím palce.

+2/0
10.1.2013 8:47

A56n39t53o36n14í66n 32K62o10n79e49č64n85ý 1570947604816

K čemu toto celé proboha je?

Pro technický pokrok to není - to by tam byly tovární týmy.

Pro diváky taky ne - to by nejeli v časovém pásmu za horama.

Profesionální sportovní závod to taky není (kromě jiného by tam nebyl problém s baterkou, a i to je jakási blbost, jedoucí auto baterku skoro nepotřebuje. Že by někde na "závodech" zastavili na kafe?)

Zbývají dvě možnosti:

1. Zábava pro lidi, co to jedou (i když pochybná, ale to je jejich věc). 2. Čistírna peněz. Nekontrolovatelné obrovské "náklady". V obou možných případech ale nevím, proč o tom píšou noviny.

+1/−6
10.1.2013 8:33

R75o79m77a25n 51K24r69a70t45o25c83h72v70í40l 6336317606274

Sport jako každý jiný.

+2/0
10.1.2013 8:43

J96i11ř47í 71N69e49u41m10e23i61s69t28e11r 2432255123981

Zapomněl jste zmínit miliardy lidí, co žijí denně z misky rýže.

+2/−2
10.1.2013 8:58

R77a71d41i14m 24P83o65l67á51š48e89k 9396493259429

No, kromě jiného je to reklama pro Tatru Kopřivnici. V Jižní Americe, potom v Holandsku, možná díky Kamazům v Rusku...

Jiná věc je to, že nejspíš to v Kopřivnici nedokáží využít. Museli by nejdřív vynaložit stamilióny na obchodní zastupitelství v Jižní Americe i jinde a na to nemají peníze, když se tak tak drží kousek nad krachem.

A co se týká jižní Ameriky, mám obavy, jestli se tam spíš neprosadí severoamerická odnož Tatrovky.

0/0
10.1.2013 9:11

P35e39t97r 58T43y14č19k38a 6835512109182

Asi závodní speciál baterii potřebuje více než běžné auto.

+1/0
10.1.2013 9:51

M11a27r23t49i56n 68H41o54r59a 4285225810272

No panečku :-) Tak tohle muselo ale dát přemýšlení, vymyslet takovou blbost! :-)

+1/0
10.1.2013 13:00

M81i14l27a11n 50M69a73l45ý 1364911705448

To časové pásmo "za horama" je nám práveže vyhovuje. Štart o 14:00, cieľ večer. Škoda že nerobia priamy prenos. Vzhľadom na množstvo kategórií by to bolo asi obtiažne, ale mohlo by to byť zaujímavé.

0/0
10.1.2013 13:08

M65a67r94t67i42n 57P62l23a74t64i49l 9371973421708

Budu kacíř - každý rok se píše téměř jen o Aleši Lopraisovi, ale ani si nepamatuji, kdy dojel do cíle. Tam naopak dojedou ti, o kterých se téměř nic neví. A pak zapadnou v zapomění. Je to stejné jako se Spartou - nejvíc se o ní píše, ale kdy naposledy vyhrála ligu?

+14/−3
10.1.2013 8:14

H18o69n82z17a 26B25o40b61u10l90a 9376429803369

Proč kacíř, vždyť máš pravdu.

+4/0
10.1.2013 8:21

L72u73k35á51š 14B89r10a46n86d26e70j58s 2683525271631

To ano, Kolomý jezdí do desítky celkem pravidelně, Loprais dojel naposled v roce 2007, a to na 3. místě. Na druhou stranu je jediný, kdo dokáže vyhrávat etapy, nebo je dojíždět pravidelně na bedně. I v letech, kdy nedojížděl, se tak parádně zviditelnil. Je to o tom, že i zahraničníTV zabere déle jen vítěze etapy (a druhého a třetího) v kamionech a tím končí. Samozřejmě jen Ti také poskytují rozhovory rozhovory atd. Zbytek se tam objeví jen tak mimochodem jako "žánrové obrázky". A Kolomý holt na tej bedně nebyl snad nikdy ani v etapě, na rozdíl od Lop. A o tom to je.. Jinak pokud nebude Lopraisovi Tatra držet, tak věřím v posun  do první pětky. Jen se bojím, že nebude..

+5/0
10.1.2013 8:37

R89a12d17i98m 65P74o52l84á54š28e35k 9156943759159

No, zdá se, že jak loni havarovali, dost je to finančně zasáhlo a tak možná na nejkvalitnější věci neměli.....

0/0
10.1.2013 9:13

M24a81r86t11i89n 23M84o92t51y69č71k82a 6651457667564

Tak Aleš se vyjádřil v tom smyslu, že by Jamala stihli postavit, ale jel by bez jakéhokoli testu.. Jasně je to o penězích, myslím loni říkal, že jejich rozpočet byl 1/30 co má Kamaz...

0/0
10.1.2013 10:09

L86u43k45a11s 34N34o80v70a96k 4309509963848

Neni pravda, rekl 1% Kamazu ;).

Kamaz je vicemene narodni tym Tatarstanu( spada pod Rusko), jejich rozpocet je vicemene neomezeny. Sou schopni po kazde etape postavit novy kamion.

0/0
10.1.2013 10:39

L64u94k51á20š 20C55i76e81s50l37a50r 6144198656395

Já si myslím, že zahraniční štáby dělají s Alešem rozhovory především proto že je Loprais což je prostě známa značka kvality a úspěchu. Bohužel Aleš prostě není Karel. Jeho kvality jako jezdce nejsou na takové úrovni. Smůlu samozřejmě člověk může mít ale 5x vřadě nedokončit není náhoda.

0/−2
10.1.2013 9:36

M93a91r86t48i86n 71M48o70t58y74č80k89a 6101257147684

není... Ale ono to je možná i tím, s čím tam jede a to je že si jede pro bednu.. A aby mohl jet na bednu, tak musí jet hroznou střelbu a pak doplácí na to zázemí... Čagin taky jezdil strašnou kudlu ale tomu přes noc v bivaku postavili "nový auto"  a na to Loprais nemá ani lidi ani prostředky...

+2/0
10.1.2013 10:12

V71r87a17t86i74s30l72a54v 89B89e74n45e16š 9932968243680

A nebo mozna take proto, ze je jeden z mala, kdo dokaze drzt krok s Kamazy a Ivecy, potazmo jinyho fabrickymi tymi. A jen tak mimochodem dokaze na domaci pude porazit Kamazy (silkyway). Takze asi tolik ke kecum o sterjdovi Karlovi.

Kdyz nekdo sedi doma za kamny, tak nic nepodela. No a kdyz nekdo jede hranu v Dakaru, tak se klido muze stat, ze tu odejde turbo, tu se vybouraji, tu zapadnou. Kdo trosku v necem soutezil tak to chape. Pecival je hloupe tlacha na diskusi.

0/0
10.1.2013 13:00

R51a76d15i43m 12P19o23l26á33š91e44k 9396653759659

Karel Loprais byl původně zajižděcí jezdec. Denně  8 hodin nebo i 14 hodin, pokud dělal přesčasy, kroužil s autem po tatrováckém polygonu. V té době tam jezdily auta nonstop ve dne v noci, aby co nejdřív najezdily potřebné kilometry. Vždycky několik výzkumných aut, na kterých tehdejší tatrovácký vývoj ( 50 - 100 konstruktérů, tak 500 všelijakých výzkumných techniků a takových 1500 dalších pomocných profesí a přicmrndávačů) zkoušel všelijaká nová řešení. A před rokem cca 1980, když tatrovácký polygon nebyl, tatrováci takhle jezdili normálně po okolí po cestách. Taky hodně dlouho běžné vyrobené tatrovky byly zajížděny normálním provozem po okolních silnicích nebo polygonu.

Když Karel Loprais přišel na Dakar, měl za sebou 20 let takové práce. Proto mu na Dakaru nedělalo problém za prvé cítit to auto a za druhé jet naplno třeba i po 18 hodinách nepřetržité jízdy. Aleš Loprais takovou praxi nikdy získat nemůže.

Jinak Loprais, zvláště na frankofonním Dakaru, musí být hodně fotogenické příjmení.

0/0
10.1.2013 14:07

M46a67r77t26i11n 77M63o73t28y41č57k96a 6951127647634

Ono to je opravdu i dost o tom jménu (stejně jako u tý Sparty ;-D)  protože jméno Loprais je legenda Dakaru ať se nám to líbí nebo ne

0/0
10.1.2013 10:06

E77d66a 30D58r48á98b34e69k 7779922703517

jury ho nepustila? A co na to říkala porota ;-D

+3/−2
10.1.2013 7:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze