Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Loprais po druhé etapě: První pětka je našlapaná. Rozhodnou drobnosti

V druhé etapě Rallye Dakar poskočila posádka Aleše Lopraise na druhé místo celkového pořadí kategorie kamionů. Čechům pomohly problémy jednoho z favoritů, Hanse Staceyho s kamionem Iveco. "Viděli jsme Hanse Staceyho zapadlého v jedné duně. První pětka je hodně našlapaná, rozhodovat budou drobnosti."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M34a36r60t93i85n 27M43o76t97y94č86k49a 6571307767854

nevim jak to maj s tím HANSem, jestli je povinej i na přejezdech... Ale pokud ho měl loni, tak mu možná zachránil kejhák...

0/0
7.1.2013 23:27

P42a21v24e61l 72M88i66k26u19l72a 6668203536797

Hlavně ať vydrží Princezně technika, Alešovi záda a celému týmu štěstí! [>-]R^

0/0
7.1.2013 13:52
Foto

M20a19r85t80i64n 95P55a28v52l33í90č37e20k 7880541939271

DeRooy v silnějším a lehčím Ivecu?  Já měl za to, že silnější kamion je Princezna s Deutzem (cca 1000 hp) a motor v Ivecu má podstatně nižší výkon (840 hp). Plně naložené Iveco váží 9300kg (prázdné 8500kg), Tatra má udávanou váhu 8800kg, ale není uvedeno, jestli prázdná nebo ve startovní pozici. Takže bych s tím vyjádřením "silnější a lehčí" byl trochu opatrnější... Pokud totiž budu brát, že Lopraisova hmotnost je prázdného kamionu, tak má Aleš výkon 11,3 hp/100kg, kdežto DeRooy jen 9,9 hp/100kg. Tedy bych jako silnější auto počítal spíš Lopraisovu Princeznu.

 

Mimochodem i Nikolajevův Kamaz má výkon 850 hp a hmotnost 9500kg, tedy ani ten nedosahuje ani 10 koní na 100kg. Druhá věc je, jak se dotyčným řidičům podaří nejvyšší výkon z auta dostat a jak dlouho budou moct na ten nejvyšší výkon jet. Krouťák má s deRooyem stejnej, Kamaz nižší.

+1/0
7.1.2013 12:03
Foto

M21i65c87h34a27l 29N17a30j66m20a51n 7319293176890

Lopraisovo tatra má dle vážení před startem 9030 kg - bez posádky. DeRooyovo Iveco má 8800 kg - bez posádky.

Současná tatra má motor Deutz 1015 s výkonem 800 - 850 hp a točivím momentem 2900 Nm.

Iveco pohání motor Cursor 13 s výkonem na hranici 900 hp a točivým momentem 3600 Nm.

0/−1
7.1.2013 12:21

P95a87v85e10l 67M91i33k31u67l88a 6868333346627

Nevěřil jsem údajům M.Pavlíčka. Díky za upřesnění :-)R^

0/0
7.1.2013 13:40

B98l22a31ž90e60j 10M32o28t61y90č12k65a 8237547545330

já mu věřím, podle mě má vyšší výkon než 850 hp

0/0
7.1.2013 14:31
Foto

M97a45r42t93i49n 34P88a86v12l93í89č97e97k 7460931949531

A děláte dobře, Blažeji. Princezna má motor Deutz 1015, potud má pan Najman pravdu. Ale tento motor v Tatře má výkon 735 kW (1000hp) při 2100ot. Tento údaj jsem našel jak na ofic.stránkách Dakaru, tak na stránkách loprais tečka cz. Pohotovostní hmotnost 8800kg dle Lopraisových stránek, tedy bez nákladu a posádky, tam by to těch 9030kg, co pan Najman uvádí, mohlo být. Ale ty údaje o výkonu prostě pan Najman neuvádí pravdivě. Aspoň to tak vypadá při pohledu na oficiální místa.

0/0
7.1.2013 14:41

L31u54k87a59s 70N28o83v71a44k 4969829443538

Primcezna 1000k nema a nikdy nemela, ma kolem 800k.

1000k mel lonsky Jamal kteryho planovali znovu postavit, ale nestihli to, tak se vytahla starsi princezna.

0/0
7.1.2013 19:10
Foto

M46a77r96t68i53n 53P39a83v38l20í34č28e96k 7700121349801

ja teda nevim, ale primo na strankach loprais cz pisou, ze lonsky Jamal mel 800 koní a letosni Princezna ma 1000. Tak jak to tedy je? Ano, Princezna jela uz v roce 2011, to mate pravdu,vsak to nikde nepopiram, ale to neznamena, ze nemuze mit letos tech koni tisic.

0/0
7.1.2013 23:29

P67e94t57r 43S68v66a94č62i79n61a 8706599521502

Princezna by měla mít 1000hp a 3500 Nm, ale nejspíš jí netaví na plnej knedlík ,aby vydržela.

Před 2 lety jsem jel v Kopřivnici s Alešem na polygonu a v lehkým terénu, kam bych nešel ani pěšky to mastil 80km/h a prej, že zahříval motor.

Pokud budete mít možnost se svézt, je to lepší než na okruhu

0/0
7.1.2013 14:14

S53t42e65p25a91n 38T54o91t64h 8208259205298

Jj, Dakar neni pro bojacne... Budeme mu drzet palce, aby ho nezradila technika, aby zvladli i prejezdy a konecne dorazili do cile.

0/0
7.1.2013 15:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze