Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kratochvílová: Krásná pohádka o světici?

Fatální dílo, jeden světový rekord stále neudolatelný, poutá k sobě běžkyni Jarmilu Kratochvílovou a trenéra Miroslava Kváče. Prastarý výkon - 23 let! - by měl být chráněn Památkovým úřadem. Běh Kratochvílové na 800 metrů za 1:53,28 minuty z roku 1983 je z nejstarších světových rekordů vůbec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cyklistkaHana

Pane redaktore
styďte se!!!!
0/0
1.12.2007 16:48

jak to bylo?

Co jste dělali vy?
Pacina se zviditelní díky J.Kratochvílové a ostatní sedící, stojící, ležící a žvanící soudci asi nikdy nedali jediné věci 100%. I Vy chudinky! Je to pro Vás tak nepochopitelné, že!? Je pro Vás nepochopitelný člověk, nebo dokonce dva /trenér a jeho svěrenec/, kteří by se mohli vymykat davu, byť socialistickému? Co jste v té době asi tak dělali vy? Někteří na houbách, a někteří v tom davu?
Jediné s čím souhlasím: Je třeba důkazu!  
 A když bude, tak co? Ukamenujete ji, Vaše rodina bude spokojenější, přestane Vás bolet žlučník, nebo Vám snad stačí mít škodolibou radost jako panu  Pacinovi? Zdá se, že máte velký kulový na práci? Ale mohli byste to velký kulový dělat před svým prahem.
0/0
24.8.2006 4:52

rychlonožka

rekordy z pravěku
Myslím si, že kdyby Jarmila sypala jako dnešní vrcholové atletky tak by měla osobák na půlku cca 1:56,50 a 49,50 na čtvrtku. Nechci snižovat její kvality. Naše republika ve své historii nemá lepší sprinterku, ale kdo se chtěl měřit s tehdejší špičkou (Kochová) tak toho musel do sebe dostat mraky ikdyby byl geneticky napůl chlap a trénoval jak rus.
0/0
22.8.2006 21:40

captain cook

Re: rekordy z pravěku

R^ mas pravdu.

Napul chlap jako Maria Mutola behala a behala, vitezila co mohla, ale Jarmilinu rekordu se nepriblizila.  A ani takova dlouhonozka jako Marie-Jose Perec Kochove rekord nevzala.

0/0
24.8.2006 16:22

rychlonožka

rekordy z pravěku
0/0
22.8.2006 21:26

fjmikes

To ne
Nejsem zadnym priznivcem Kratochvilove. Jenom reaguji na clanek Slovaka prede mnou a souhlasim s nim. Take care .
0/0
18.8.2006 15:07

bigdik

!!!!!!!!!!!!
tak tohle je hodně špatnej matroš Pacino to je fakt špatný. Nikdo nemá právo odsuzovat někoho nebo něco o čem nemá skoro žádný důkazy. Nejsem naivní ale nikdo ji nemůže odsoudit na 100%
0/0
18.8.2006 14:38

FREN2002

Pacina!
Pacina nechal bych Ti odebrat novinářskou licenci, Tvé výkony jsou hodné možná tak bulváry ani to ne  Ukaž , že jsi chlap a vstup do diskuze a řekni nám na rovinu o co Ti vlastně jde. Já být českými sportovci tak Tě dám k soudu za Tvoje bláboly, které máš jistě ověřené!!!!!!!!!!!§
0/0
18.8.2006 7:06

RaymondJachtaLuxusní

Re: Pacina!
ha, sportovní funkcionář se ozývá!!
0/0
18.8.2006 8:01

fjmikes

Pecina je filcka
Je to pravda ten Pecina je pekna filcka. Ten nema zadnou zpetnou vazbu. Byt jim drzel bych hubu.
0/0
17.8.2006 19:08

John.Major

Re: Pecina je filcka
Ha, fanclub Jarmila Kratochvíla je tu;)
0/0
17.8.2006 23:49

fjmikes

Re: Pecina je filcka
Nejsem priznivcem Kratochvilove. jenom souhlasim s clankem toho Slovaka prede mnou. Ja nedopuji a je mi jedno kdo dopoval a kdo ne. Ja si nevezmi ani aspirin casteji nez jednou za rok.
0/0
18.8.2006 15:09

Ico

Kvôli spravodlivosti
Bolo by fairové, keby súdruh redaktor Pacina ako prílohu k svojmu pamfletu ocitoval niečo z desiatok oslavných článkov, ktoré na Kratochvílovú a jej trénera pred 20-30 rokmi popísal.
0/0
17.8.2006 15:21

daadyy

souhlas
Václave "AL" PACINO koukám, že  hodně lidem jste tu musel hnout žlučí, ale já s vámi musím souhlasit. Aby nebyl takovýto rekord překonán nějakých 20 let tomu snad nemůže věřit ani největší naiva.
  Neexistují třeba nějaké starší vzorky J.Kratochvílové, které by se nyní daly prozkoumat? To by jste asi všichni koukali..
Lidi proberte se. Vývoj jde dopředu. To je jak kdyby Masarykově okruhu platil nějaký rekord zajetý na staré Jawě..
0/0
17.8.2006 12:36

ravo

...
Václave Pacino, ty nejsi novinář, ty jsi obyčejná svině, která bez jediného konkrétního důkazu plive po Kratochvilce jak jen se dá. Hlavně že se na ni svezu, já, který jsem čístý jak lilie. HAJZLE!!!
0/0
17.8.2006 12:11

John.Major

Re: ...
Zapomněl si se podepsat, Jarmile!!!
0/0
17.8.2006 23:48

don čičo

no coment..
kdo Kratochvílovou někdy viděl má jasno..babochlap
- a ty časy -  v dneší době, kdy treninky jsu daleko na větší úrovni než tehdy a závodníci nejsou schpopni se tem časům ani přiblížit...
lidi nebuďte tak naivní
0/0
17.8.2006 10:43

libienski

Re: no coment..
výjímečně souhlasím s donem...ještě bych snad připomenul pověstný TUŘÍ řev Hely Fibingerové, která neřvala jak chlop, ale jak veleještěr...
0/0
17.8.2006 12:08

Kirken

Pan autor....
...ať se jde vycpat. Takové ironické kecy jako "krásná pohádka o světici" by si mohl dovolit někdo, kdo dokázal alespoň tolik, co ona. To ovšem pan pisálek asi nebude...  
0/0
17.8.2006 8:31

daadyy

Re: Pan autor....
Tak v tom případě by těžko mohli novináři psát o sportu. Trochu přemýšlej než něco plácneš.
0/0
17.8.2006 12:31

devil100

Nechápu
o co vlastně Pacinovi jde. Sám jsem dělal sport na reprezentační úrovni. Anabolika ani jinej doping jsme nebrali, alespoň o tom nevím a vím jak bylo těžký závodit s tím, že NDR se prakticky nedá porazit. Samozřejmě že se ve sportu dopovalo. Znal jsem hodně atletů, kteří se mi k tomu otevřeně přiznali a řekli mi kdo bere a padaly i hodně známý jména. Byla to doba kdy sport byl jedna z mála možností jak vydělat peníze a dostat se do světa. Takže to bylo pro mnoho sportovců těžký dilema zda brát, nebo ne a zda stačit světu nebo ne. A doping byl opravdu jen podpora, bez nelidský dřiny to nešlo. Ale Pacinův článek je přesně v jeho stylu - naházet na každýho špínu bez znalosti užších souvislostí, řadu věcí překroutit a očernit každýho před lidma. To byl vždycky jeho styl, sám jsem to zažil na vlastní kůži. To co sportovci který dnes očerňuje dokázali si zaslouží uznání ať už brali cokoli. Protože tu dřinu, kterou museli stejně podstoupit si někdo kdo to nezažil těžko umí představit
0/0
17.8.2006 1:44

Kazimír Nelida

Re: Nechápu
sice máš pravdu, aly myslím, že v téhle době plné dopinkových skandálů by se konečně mělo přiznat, jak to bylo, jinak to bude jako v politice s komoušema, havel je nezakázal a teď nám zase chtějí vládnout ... a to že braliytehdy naše přední hvězdy, tak máš pravdu, taky sem v té době vrcholově sportoval ... ale nelze nikoho omlouvat ... dřinu sice podstupovali, ale to přece je úděl sportu ne ? ale takhle obhajovat dopink je hoooodně pokrytecké : pokrytče ...
0/0
17.8.2006 11:48

devil100

Re: Re: Nechápu
Asi jsi nepochopil co jsem chtěl říct. Doping neobhajuju a taky bych si přál aby byl sport sport čistej. Ale bohužel realita je jiná. A pokud se chtěli vyrovnat světu tak jim bohužel nic jinýho nezbývalo. Takže bych dnes úplně neodsuzoval dospělý sportovce a doktory, který je hlídali. Ale samozřejmě souhlasím s tim, že pokud někdo podával doping někomu kdo o tom nevěděl, nebo dokonce dětem tak je to ten největší humus a ty bych za to hnal k odpovědnosti.
0/0
17.8.2006 22:52

smlomos

Ostuda
Je smutne jak se nase zeme stavi k lidem, kteri neco dokazali. Pred 23 lety udelala Jarmila Kratochvilova diky treneru Kvacovi radost milionum Cechoslovaku. Kazda jina zeme by si pana Kvace vazila. Jenom u nas se o nej novinari zacnou zajimat jen v souvislosti s podezrenim na doping. To snad novinari chteji aby se pan Kvac jeste omluvil za to ze dokazal pripravit Jarmilu Kratochvilovou ke svetovemu rekordu, ktery plati dodnes? Kdy si konecne zacneme vazit lidi, kteri neco dokazali a proslavili nasi zemi ve svete?! 
0/0
17.8.2006 1:35

80E-seven

Re: Ostuda
znam jenom jednoho jedinyho cechoslovaka. vic jich nebylo. definuj!
0/0
17.8.2006 20:58

Pauliee

HA
Ha, ať si pan redaktor zkusí zaběhnout půlku za 1:53. A může si klidně dát i 10 kg anabolik. Jo a pro toho, kdo sháněl více než 20 let nepřekonaný stále platný atletický rekord, již jsem v tom vláknu odpověděl.
0/0
16.8.2006 22:31

limix

Navíc se potvrzuje
jak se stát, olympijský výbor, atletický svaz a podobné instituce starají o své vysloužilé členy.
Když slyšim, že olympijský vítěz je bezdomovcem, je mi z toho docela špatně.
0/0
16.8.2006 21:36

limix

Asi jsem naivní
ale věřim Jarmile, že byla vždycky čistá.
Podle některých lidí by dopoval i Honza Železný, když jako jediný hodil víc než 105 m a pak s novým typem oštěpu i přes 96 m.
Moje ségra taky v patnácti odnesla na půdu 60kg pšenice jako nic a dneska po patnácti letech by neunesla ani třetinu. Prostě holky z vesnice jsou něco jiného, než sportovkyně z městských sportovních škol.
Jarmila
0/0
16.8.2006 21:32

RampaMcKvak1

Re: Asi jsem naivní
Na Železnýho nešahej ani náhodou!!! To je Pan Atlet!!! Ale z těch keců tady je mi na blití!!! Zkuste si jednu sezónu odtrénovat tak jako oni a poserete se hrůzou!!!
0/0
16.8.2006 21:40

subarista

Re: Re: Asi jsem naivní
naprosto souhlasim. Zelezny je pan atlet,ale to co bylo pred 20 lety v atletice uz asi nikdo nezjisti. byly to prasarny,zeny se nechaly oplodnit aby meli na zavody dostatek hormonu a pak udelali potrat a bylo.
0/0
17.8.2006 23:04

ygg

Re: Asi jsem naivní
Hele, Železný je nejlepší oštěpař historie...ale 105 nehodil ani omylem....SKORO 105 tam foknul Uwe Hohn v červenci 84 na Olympijském dni v Berlíně ( což jsem viděl a v životě nezapomenu!) a pak změnili oštěp...a pokud se nepletu, tak Železného rekord je něco přes 98m....hledat se mi to nechce...
Na vesnici se vy.er... Kochová ze vsi nebyla a těch 47,60 nás přežije
Myslíš to dobře , ale trochu v klidu....
0/0
16.8.2006 21:59

Aznoch

Re: Re: Asi jsem naivní
jj, ten Hohnův hod byl suprovej, hlavně, když pak pořadatelům nestačila tabule a bylo tam, že hodil 04,80 m  
0/0
17.8.2006 9:03

ygg

Úlet
Podobné články jsou k zblití.... žádné důkazy, jen hypotézy a spousta blbých keců. Já osobně Kratochvílovou nesmírně obdivuji a vážím si ji...kdysi jsem sport vrcholově dělal, byl i v repre, a byť ne v atletice, měl jsem tu čest ji letmo potkat....na rozdíl od toho hovada Fibingerové to vždy byla strašně příjemná a skromná ženská...ok, introvert, ale co jako má být? Jestli brala, nebo fakt dokázala přežít ty otřesné tréninkové dávky a metody bez bobulí...prostě nevím...vím to, že i kdybych sypal, tak bych z toho asi já osobně chcípnul. Takže tohle neřeším.
A co je fakt vrchol je tklivé psaní o smutku v jejích očích a podobné kydy...ať je to jak je, nám všem, a zejména tomu dementovi Pacinovi, je po tom prd a psát o takových věcech považuji za neskutečné svinstvo.
0/0
16.8.2006 21:31

Vlado Mesárik

Šak pepíci bez "bobulí"
nepostúpia ani z kvalifikácie     .
0/0
16.8.2006 20:53

ygg

Re: Šak pepíci bez
Vy zmetci se už najednou k Bugárovi nehlásite????? No, sice on je národností Maďar, ale to jste tam všichni..jen ti na severu jsou Poláci a na východě Ukrajinci
0/0
16.8.2006 21:24

subarista

??
Nechci nic rikat,co bylo pred 20 lety, ale treba se podivej te na vrhacky kouli,driv hazely pres 22 a ted jsou rady kdyz hodi k 21.
0/0
16.8.2006 19:59

Velkoknize Slovanski

Ale skutečná pravda je taková . . .
Jarmila Kratochvílová byla čtvrtkařka a 800 metrů neběhala. V té době ovšem na 400 metrů měla fenomenální soupeřku Mariku Kochovou, a tak si nemohla být jista vítěstvím, spíš to vždy vypadalo na druhé místo.  Na jedněch důležitých závodech se proto Jarmila rozhodla, aby měla jisté zlato, že poběží 800 metrů, protože tam Kochová nestartovala.. Vzhledem k tomu, že během svých tréninků si dávala i 30 ostrých čtvrtek během dopoledne, správně usoudila, že pro ni nebude problém zaběhnout 800 metrů v jednom závodě.
 
0/0
16.8.2006 17:57

Velkoknize Slovanski

Re: Ale skutečná pravda je taková . . .
Ale Jarmila 800 metrů na velkých závodech prakticky vůbec neběhala, a proto vůbec nevěděla, jak takticky tento závod proti vyspělým a ostříleným světovým půlkařkám zvládnout. Rozhodla se proto, že těch 800 metrů nepoběží jako půlkařka s jejich taktikou, ale že tu osmistovku poběží jako čtrtkařka    Prostě 800 = 2 x 400 metrů za sebou - a ona to v té vypjaté atmosféře velkého závodu a s vidinou velkého zlata vydržela     
A tak vznikl tento fenomenální ženský rekord na 800 metrů, který drží již 23 let.
0/0
16.8.2006 18:02

Velkoknize Slovanski

Re: Re: Ale skutečná pravda je taková . . .
A to je celý ten zázrak, pane Pacina.
Je to o lidské vůli především, touze vítězit a překonat sám sebe.
Jsou to dvě ženské čtvrtky za sebou zaběhnuté fenomeální čtrtkařkou Jarmilou Kratochvílovou 
Ale to jste pane Pacina jaksi zapomněl napsat, protože vy jste na rozdíl od Jarmily Kratochvílové, této fenomenální čtrtkařky
již sklerotik a
STARÝ VÚL             
0/0
16.8.2006 18:04

Foglista

Re: Ale skutečná pravda je taková . . .
Ty jsi ale opravdový odborník, když o tom nevíš tak tam nepiš. Světový rekord zaběhla na obyčejném mítinku v Mnichově v rámci přípravy na Helsinky, kdy ji tahal sval, tak místo 200 m běžela 800 m. A Kochová pak v Helsinkách radši vynechala 400 m a bežela 100 m a 200 m. 
0/0
17.8.2006 7:11

Obcasnykomentator

Václav Pacina
Řeči jako "Pacina je na vyhazov" jsou úsměvné výkřiky těch, kdo nevědí, že VP je dávno spokojený důchodce, kterého tudíž "vyhodit" nelze.
Vidím jako problém, kdo o těchto věcech staršího data měl v MFD psát. Těžko to svěřit současným redaktorům, kteří v té době ještě tahali kačera, nanejvýš se učili číst a psát. A tak to spadlo na starého doktora, který to všechno alespoň zažil - jak tady někteří i vzpomněli.
VP, alespoň co pamatuju,  nikdy nebyl typem novináře, který pracně vyšťourává faktografické detaily a precizní informace. Vždycky tíhl spíše ke stylu, kterým je psaný i tento článek. Při takovém pojetí se autor občas může dostat až na hranici kýče, případně toho, co někomu už připadá jako nepřiměřený ponor do nitra popisovaných. Mnohdy to asi bude věc názoru. Mám ale pocit, že někteří zdejší kritici by zpucovali i "blábolícího" Otu Pavla...
0/0
16.8.2006 17:32

Obcasnykomentator

Re: Václav Pacina
Teď jsem si ještě prolistoval přílohu MFD, kterou Pacina skoro celou napsal. Buďte si všichni jistí, že nikdo jiný než Pacina by z těch inkriminovaných lidí nedostal tolik. Všichni ho znali, znali jeho psaní a vědí, že on není současný mladý bulvarizující pisálek, kterými se dnes média hemží. Jestli měl někdo šanci získat kus důvěry, aby vůbec něco řekli, a jestli měl někdo být schopen vést s nimi rozhovor, tak právě on.
Rozhodně si nemyslím, že je on jako skoro jediný autor ideálním řešením, ale opravdu nevidím nikoho jiného. A s ohledem na svůj věk se docela vybičoval (případně přispěli nejmenovaní pomocníci - nevím).
0/0
16.8.2006 20:20

Darkson

nevim...
..nevim, sice Kratochvílové nikdo nic nedokázal, ale já jí prostě nevěřím. Když vidím záběry běhů Kratochvílové a Kochové, nepřipomíná mi to ženskost ani s přihmouřením obou mých špatně vidoucích očí. Nikdo mi nenamluví, že podobného zjevu lze dosáhnout bez mužských hormonů. Oproto Kratochvílové z 80.let je i Mutolaová miss
0/0
16.8.2006 17:21

Bennu

Re: nevim...
To ti nikdo nebere, ale odsujuci clanky muzes psat az ve chvili, kdy mas dukazy, ktere podpori tve domnenky. A to obzvlast, pokud je pises v takovem tonu, v jakem je psany tenhle. Tady proste tvrzeni "Vzdyt je to chlap." neobstoji.
0/0
16.8.2006 17:24

Darkson

Re: Re: nevim...
já taky nepíšu článek do novin ani ten Pacinův neobhajuju, jen píšu svůj, důkazy nepodložený, názor
0/0
16.8.2006 18:00

bigpine

Re: Re: nevim...
S tvoji naivitou,musis mit tezkej zivot.
0/0
16.8.2006 18:08

Aznoch

Re: nevim...
Znám holku, co má 175cm 80 kilo a je celá chlap i s knírem. V životě nesportovala a je novinářka. Bere taky anabolika?
0/0
16.8.2006 17:27

Aznoch

Re: Re: nevim...
PS. Prsa má jako normální, holčičí.
0/0
16.8.2006 17:28

Le Miserable

Otazka
Nepůsobí ta holka pod pseudonymem Pacina?
0/0
16.8.2006 17:59

Aznoch

Re: Otazka
Asi ne, ona je to bulharská novinářka.
0/0
16.8.2006 18:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze