Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První pyrenejskou etapu Tour vyhrál Mercado

Vítězem dosud nejnáročnější etapy letošní Tour de France se stal španělský cyklista Juan Miguel Mercado. Kapitán týmu Agritubel přespurtoval v závěru desáté etapy s cílem v Pau svého kolegu z mnohakilometrového úniku Cyrila Dessela, jenž převzal od Sergeje Gončara žlutý trikot pro vedoucího jezdce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Doktor_QQ

Dvě otázky...
1. K dopingové aféře před Tour - není mi úplně jasné, jak může být to, že se krevní konzerva s mojí krví  najde v mrazáku nějákého doktora, považováno za krevní doping ? Podle mě to dakazuje pouze to, že mi někdo odebral krev a tu uložil k dalšímu použití... Odebírání vlastní krve do zásoby např.před plánovanou operací je běžný postup, dostupný každému i u nás. Pokud se tato krev nepřesune zpátky do mého těla a tam nebude eventuálně nalezena při dopingové zkoušce, není co řešit...?? Nebo to je jinak ??
2.Pouťák tour de France - tomu taky moc nerozumím - délka je tu stejná, kopce taky, závodí se taky - tak kde je ten úpadek na pouťák ? Byla by snad F1 pouťák bez Schumachera a Alonsa ?? Doporučuji všem odborníkům na cyklistiku zkusit si vyjet alespoň na Cukrák a udržet průměrnou rychlost mizerných 25 km/h...
0/0
13.7.2006 11:28

Vanous1

Re: Dvě otázky...
ad 1) kdyz mne manzelka najdes nahyho v poteli s blondynou, tak ho taky nemusim mit uvnitr, aby si to dokazala spocitat :)
ad 2) souhlas, i letos to stoji za to.
0/0
13.7.2006 11:50

Doktor_QQ

Re: Re: Dvě otázky...
Nejde o to, co si dokáže spočítat třeba Ullrichova manželka či přítelkyně, ani o zjednodušené úvahy typu kdo lže, ten krade a kdo krade, může i zabít... Domníval jsem se, že prokazování dopingu je exaktní záležitost, čili máte v krvi ( v moči ) tu a tu látku, která tam buď nesmí být vůbec nebo v určité míře, kterou jste překročil a potom je to jasné... Vše ostatní je spekulace
0/0
13.7.2006 13:32

imagi

Re: Re: Re: Dvě otázky...
To je hra na blbého. Ve skutečnosti stejně všichni vědí, k čemu ty krve v mrazáku. Nebo že by ten cyklista šel chudák dát krev a oni ho takhle podvedli?
0/0
13.7.2006 13:48

Doktor_QQ

Re: Re: Re: Re: Dvě otázky...
Cyklistika je v absolutních hodnotách velká dřina za relativně malé peníze - pomineme -li desítku nebo dvě nejlépe placených jezdců. Je zajímavé, jak je dav  benevolentní k neetickému chování takových fotbalistů, kde jsou různé prasárny naprosto běžné a "zahraný " faul často rozhoduje o dalším vývoji utkání... Naproti tomu i pouhé podezření z dopingu deklasuje v očích sportovního davu špičkového cyklistu na úroveň bezcharakterního budižkničemu, jehož všechny předchozí úspěchy jsou zapomenuty. V čem je rozdíl mezi těmito dvěma nemorálnostmi - fotbalista i cyklista touží po úspěchu a oba porušují pravidla na hranici možností. Přesto jeden zůstává skoro vždycky hrdinou  a po druhém pes neštěkne... Možná je to závist a vědomí vlastní nemohoucnosti - lidí, kteří si myslí že by mohli být dobrými fotbalisty je asi mnohem více, než těch, co se cítí na dobrého cyklistu... Doping tu vždycky byl a myslím, že vždycky bude. Je třeba najít rovnováhu mezi poptávkou po výkonu, poškozováním z
0/0
13.7.2006 15:23

Doktor_QQ

Re: Re: Re: Re: Dvě otázky...
poškozováním zdraví a rozumnou podporou organismu.
0/0
13.7.2006 15:24

Leczo

Jó, hoši,
jak já bych jezdil, a co jsem toho najezdil, ale najednou mě začal trápit zadek - vylezlej hemoroid. Co s tím? Vždyť tihle všichni borci to musejí mít taky, ne?
0/0
13.7.2006 10:05

Jesuslives

Doping
Je to tady na foru kazdej rok, ale fakt si myslim, ze nema cenu resit, kdo zobe nebo ne. To, ze tedka vyradili jedenact lidi, jeste neznamena, ze zrovna oni zobali a ze ostatni jsou cisty. Pokud zobou vsichni, tak neverim tomu, ze jsou ostatni cisty jak lilium.. MOzna ti "odhaleni" brali jenom nejaky doplnky, ktery nejsou zakazany...
No kazdopadne na tour.ard.de se objevila informace, ze Basso hodla podstoupit test DNA, zatimco Ullrich se k tomuto kroku prilis nema.
Pro ty, kdo jsou v problematice zbehli, mam jeden dotaz: Proc antidopingova federace proste a jednoduse neprikaze test DNA vsem jezdcu, co jsou zapleteni v afere Fuentes?? Tak se da preci 100% zjistit, jestli krevni konzervy patri jim nebo ne - tedy potvrzeni viny a neviny. Principialne je to preci jednoduchy, tak proc tomu tak neni v praxi?
0/0
13.7.2006 8:47

Vanous1

Re: Doping
ten duvod je bohuzel pravni - nikdo, krome soudu, ti nemuze prikazat dat vzore na test DNA. jinak mas pravdu, bylo by to nejjednodussi.
nicmene muzu te ujistit, ze sypou vsichni. kdy se podivas na hodnoty jednotlivych latek, ktere se jiz pocitaji za doping, tak mnohonasobne prekracuji prirozenou hladinu v lidskym tele. zakladem dobryho sportovniho lekare je, aby toho do tebe dostal presne tolik, abys byl tesne pod nepovolenym mnozstvim. obcas telo zareaguje spatne (sportovec sni neco jinsyho nez obvykle, min se vyspi apod.) a pak se treba latka hur odboura a on prekroci hranici a ma nalez.
0/0
13.7.2006 8:55

Jesuslives

Re: Re: Doping
Takze jestli jsem to spravne pochopil, tak v podstate neni doping ano nebo doping ne, ale "povolena mez" dopingu... stejne je to pakarna..Kazdopadne dik za vysvetleni.
A co se tyce ty pravni stranky, tak to je taky peknej nesmysl (jako ze to odporuje zdravymu rozumu) - ale to je asi duvod, proc nestuduju pravo
0/0
13.7.2006 9:41

Vanous1

Re: Re: Re: Doping
v podstate jo. je to stejny skoro ve vsech sportech. doping neni v zasade nic spatnyho. jsou to latky, ktery telu prospivaj, pokud jsou podavany v rozumny mire (vzdyt to jsou v podstate vsechno leky!), doping je zakazanej hlavne kvuli amaterskejm sportovcum, ktery nemaj lekarsky tymy, aby jim presne davkovali "zdravy mnozstvi".
kdyz se podivas na profesionalni souteze v USA (NHL, NBA, MLB a NFL), tak tam sypou uplne vsichni, temer nemaj kontroly (a kdyz jo, tak dostanou za steroidy 4 zapasy stop - jako Rafael Palmeiro) a nikdo tam nema zdravotni problemy. proste extremne narocna soutez vyzaduje lepsi regeneraci a hlavne v ty doping hodne pomaha. problematika dopingu ja na hooooodne dlouhy povidani :)
0/0
13.7.2006 10:43

T.M.

Tour se mi jeví
na úrovni Závodu míru, hlavně že jsou Francouzi spokojení, jinak by se asi do první dvacítky nedostali 
0/0
12.7.2006 21:34

Korek

Re: Tour se mi jeví
a myslíš, že ti, co jedou ZM jsou v něčem jiní než ti, co jedou Tour? Že jsou úplně čistí?
0/0
12.7.2006 21:40

RampaMcKvak1

Re: Re: Tour se mi jeví
ZM není žádnej závod, ale pouťák!  Ale sype to už od dorostu. Tuhle jsem viděl fotříka, jak rval do svý 15-letý ratolesti kreatin. Sice to není doping, ale co něj asi naleje ve 20?
0/0
12.7.2006 22:14

Papaja15

Re: Re: Re: Tour se mi jeví
Si děláš legraci, ne??? Kreatin a cyklistika, tak to jsi se asi spletl, nejde to moc dohromady. K čemu by cyklista potřeboval zavodnit a zvětšit objem svalů, nejspíš aby se mu lápe jelo a vytuhnul v prvním kopci. Je to od tebe pěkněj blábol, a sypkám asi vůbec nerozumíš, no nevadí, zkuz třeba diskusi na golfu... :-)
0/0
12.7.2006 22:28

Zahreb

Re: Re: Re: Re: Tour se mi jeví
No on to zas az takovej blabol neni, asi pred rokem jsem cetl rozhovor s Jiřím Ježkem (handikepovany cyklista) a odpovidal tam na otazku jake pouziva doplnky vyzivy a zminil prave kreatin...
0/0
12.7.2006 22:51

Vanous1

Re: Re: Re: Re: Re: Tour se mi jeví
kluci, no tak :-) kreatin je latka, ktera ma nekolik ucinku, podle davkovani a velikosti davek prevazuje jeden ucinek nad druhym. kreatin ma efekt regeneracni (vybornej pro vsechny sporty), pak antikatabolicky (ochranuje svaly pred zranenimi) a tak efekt anabolicky (tedy prispivajici novotvorbe svalovych tkani). k zvyrazeneni tretiho efektu je potreba brat minimal 0,1 g na kilo telesne vahy denne.
mimichodem kilo hoveziho masa obsahuje cca. 5-6g kreatinu, kilo slanecka az 7g.
0/0
13.7.2006 0:25

Vanous1

Re: Re: Re: Re: Re: Tour se mi jeví
jo a ten anabolickej efekt je znasobovan tim, ze pri lepsi regeneraci je mozne efektivneji cvicit, stejne jako u steriodnich anabolik, ktera slouzi take jako prostredky pro regernaci (dostavaj je napr. lidi v nemocnici po autonehodach apod.)
0/0
13.7.2006 0:27

Korek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tour se mi jeví
díky za téměř lékařský rozbor, jsem se radši nevyjadřoval, bo jsem to nevěděl přesně
0/0
13.7.2006 8:08

RampaMcKvak1

Re: Re: Re: Re: Tour se mi jeví
Říkáš blábol, pistolníku?  Tak si přečti ty další příspěvky a pak se můžeš pořádně stydět. Jestli sypeš, tak Tě Bůh ochraňuj, profesionále!!!   
0/0
13.7.2006 20:29

pOne

Re: Tour se mi jeví
Az bude mit Klinovec 2000 m.n.m. a peloton ZM pres nej pojede, taxe ZM priblizi TDF
0/0
13.7.2006 7:26

RampaMcKvak1

bobkaři
Konečně ty všechny nasypaný supermany vyrazili a ti, co zůstali, se teď bojí cokoliv zobnout. Takže konečně je vidět, kdo na to opravdu má. Nic proti blátošlapům, Král je opravdu frajeřina, ale myslím že silnice a hlavně Tour je o něčem jiným... Ale letos se mi Stará dáma konečně líbí, doufám, že všem bobulářům zatli tipec. Zítra to bude mazec!!!
0/0
12.7.2006 21:27

vysypany_lozisko

Re: bobkaři
ty budeš stejně hloupej, jako tvůj příspěvek. důležité však je, že se letošní tour líbí alespoň tobě.
0/0
12.7.2006 21:50

RampaMcKvak1

Re: Re: bobkaři
nemůže bejt každej chytrej a nasypanej, to by se z toho každej druhej úplně zbláznil!
0/0
12.7.2006 22:10

stojan.jakotic

Re: bobkaři
s tim kralem to byla sranda
0/0
12.7.2006 22:01

RampaMcKvak1

Re: Re: bobkaři
já vím
0/0
12.7.2006 22:09

stojan.jakotic

ble
Ty voe to jeste nevideli Krale Sumavy , zejtra snad uvidime poradny akce v podani vrcharu(teda tech co jeste zbyli)
0/0
12.7.2006 19:56

pOne

Re: ble
No, treba Iban Mayo udela akci "Do kopce to nejede" 
0/0
12.7.2006 20:45

stojan.jakotic

Re: Re: ble
Von se nechtel moc zapotit aby nemusel prat
0/0
12.7.2006 22:03

lukhov

Komentator
Ten komentator na Eurosportu je desny. Celou dobu tvrdil, ze je Padrnos v te posledni skupine (tzv. grupettu). Ta mela manko okolo pul hodiny a Padrnos pritom dojel jen o 4 minuty za hlavni skupinou. A ja na nej furt cekal a cekal:-(((((
0/0
12.7.2006 19:46

ruty

zítra
tak jsem zvědsav jestli se zítra bude zase převlíkat trikot vedoucího jezdce na někoho jiného ;-) ... dojezd téměř na vršku a nynější žluťák bude asi po dnešku dost unaven ...
0/0
12.7.2006 19:01

Dick 4

Re: zítra
Podle mě se pořadí na 1. místě určitě změní, ale stejně se divím, že si peloton nechal ty dva tak odjet, protože Mercado není vůbec špatný vrchař.
0/0
12.7.2006 19:03

Dick 4

Zítra
Zítra se konečně začne závodit mezi těmi nejlepšími. Škoda, že dnešní etapa byla tak špatně postavená a všechny kopce byly dávno před cílem. Zítra to bude úplně naopak se závěrečným skoro čtyřicetikilometrovým stoupáním 1. kategorie.
0/0
12.7.2006 18:48

Kratas82

Re: Zítra
A na těch skoro 40km stoupání si přišel jak?? Prvních 20km je sice mírně do kopce, ale takovýho co se bojí tak max. babičky když jedou z nákupu..Ten cílovej kopec právě není nic moc.. Ale snad už budou unavený a roztrhá se to. http://www.climbbybike.com/climb.asp?Col=Pla%20de%20Beret%20&qryMountainID=4776
0/0
12.7.2006 19:38

Korek

Re: Re: Zítra
po Tourmaletu už by měli být unavení. Teda jestli je zítra Tourmalet
0/0
12.7.2006 21:41

Kratas82

Re: Re: Re: Zítra
Jj, jede se,ale bohužel hned jako první kopec.. http://www.letour.com/2006/TDF/LIVE/us/1100/dprofil.html
0/0
12.7.2006 22:20

Jesuslives

Re: Zítra
Km 76 Col du Tourmalet Alt. 2115 m Steigung von 7,7% über 18,4 km Km 106 Col d'Aspin Alt. 1489 m Steigung von 5,2% über 12,3 km Km 137 Col de Peyresourde Alt. 1569 m Steigung von 7,1% über 9,5 km
0/0
13.7.2006 8:38

Jesuslives

Re: Re: Zítra
Km 162 Col du Portillon Alt. 1320 m Steigung von 8,4% über 7,9 km Km 205 Pla-de-Beret Alt. 1860 m Steigung von 5,4% über 13,5 km
 
 
Sorry za to formatovani.. kazdopadne posledni stoupani je "JEN" 13.5 km s prumernym sklonem 5.4 pct, takze zadnych ctyricet.... ale i tak je to zahul.
 
Zdroj tour.ard.de - pro ty, kdo umi nemecky, asi nejlepsi web k TdF
0/0
13.7.2006 8:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze