Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Peterhansel vede, Čagin má jen půlhodinu

Neděli stráví v roli lídra kategorie automobilů na dakarské rallye Stéphane Peterhansel. Francouzský obhájce prvenství se do čela klasifikace vyhoupl po druhé nejdelší etapě tohoto ročníku. V čele pořadí kamionů má dosavadní suverén Vladimir Čagin už jen zhruba půlhodinu k dobru proti Firdausi Kabirovi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Přiměřeně rychlé šípy

To je hustý
Čagin zapadl a ještě stačil nadělit Lopraisovi přes 10 min, by mě zajímalo kde se ten člověk potuloval.
Doufám že se mu podaří aspoň dojet teď tu 600 km etapu, jeho navigátor asi nebude z nejschopnějších
0/0
8.1.2006 11:36

Bundas

Karlos nemá auto
Tatry na kamazi nemají. Kamaz cpe prachy do vývoje a má perfektní auto. Loprais jede s tatrovkou, se kterou jezdí dobrovolní hasiči někde v Hnojově u Dírova. Kdyby pustili do závodu DAFy, tak je Loprais ještě o 3 místa vzadu.
0/0
9.1.2006 9:24

TBertuzzzi

Lojza jede
jak se štěrkem ...
0/0
8.1.2006 9:36

elrik

Ivo
bych chtel videt ruku Ivo Kastana. "Zlomena neni, je jen tak divne ohnuta..." 8-O
0/0
8.1.2006 1:04

VintrJ

a jeste
Jinak Stacey ma velmi solidni zazemi, stejne jako mel nachystane de Rooy ci Bekx, za sebou velmi zkuseneho dakaristu Echtera, ktery je navic testovacim jezdcem MANu. Podle zakulisnich informaci, ktere mam, testuje MAN ty vozy zatim takto a v pripade uspechu je ochoten z toho udelat tovarni tym, zatim zavodi jen s podporou jejich holandskeho zastoupeni. Mezi timhle MANem a de rooyovymi dafy je daleko vic pribuznosti v technickem reseni, nez byste doufali, oba vozy jsem na prejimkach studoval nekolik hodin...
0/0
7.1.2006 23:43

jahodove_ticho

Re: a jeste
Podobnost specialu DAFu s MANem je i pro laicke oko dost viditelna... a jak si tedy vysvetlujete, ze DAF nevyhovel a MAN jede??? Rozdil tedy jen v te konstrukci predni napravy???
0/0
8.1.2006 0:20

VintrJ

Re: Re: a jeste
spravna otazka, dle meho nazoru totiz tenhle MAN ma k seriovym vozum dal nez DAFy - napriklad ram podvozku je stejny, meril jsem ho, DAF pouziva atyp s rozsirenou zadni casti a nadrzi nad zadni napravou. Mam potvrzeno z nekolika zdroju, ze napravy jsou SISU (jako DAF)s prerazenymi stitky na MAN, v Holandsku je firma, ktera do toho zabudovava centralni husteni a dodava to vsem temto tymum - chteli je prodat i Macikovi, ukazoval mi nabidku. Jenze byli schopni prislusnou homologaci dodat a komisari, kteri Staceyho docela jinak vydusili, u naprav nejak privreli oci. Jinak cele konstrukcni reseni auta odpovida dafu.
0/0
8.1.2006 15:05

VintrJ

Re: Re: a jeste
Sle meho nazoru je predevsim treba vypracovat jasny a transparentnisystem homologaci, protoze i v tomto pripade nastaly nejasnosti ve vykladu. Nicmene de Rooy sam na svych strankach priznal napriklad to, ze "akorat" meli o 1 cm sirsi pera, nez je povoleno. to je ovsem velmi zasadni vec, zvalste kdyz Dafy prijely na start jen s jednolistymi pruzinami (Kamaz pouziva 10list bez podelnych ramen, Bekx vpredu i vzadu dvojlisty). Bekxe totiz mj. i na tohle loni vyrazili, takze se moc divim, ze meli tu drzost s tim prijet zase. nicmene sirku pruzin jsempremerit zapomnel, takze nemuzu svedcit, oficialni protokol o duvodech vyhozeni poradatele taky nevydali, coz je skoda.
0/0
8.1.2006 15:09

VintrJ

Trosku nadhled!
Koukam, ze jsou tu dalsi odbornici: panove, na Dakaru nevite dne ani hodiny, kdy muze byt vsechno jinak. Tim nerikam, ze doufam v zazrak, ale proste jsem ejn zvedav, co etapy prinesou. Soucasny stav odpovida realnym moznostem tymu, neni to zazrak, ale ani neuspech. Macik zvolil velmi rozumnou taktiku,, navic mel ale v pocatcich smulu, jede na to, co odpovida jeho moznostem, v celkovem poradi ma pred sebou dva vcelku kvalitni asistaky od KTM, oba vyborni pilti a maji naskok. Ten "nejakej MAN" neni jen tak nejakej, je to special v podstate okopirovany podle dafu de Rooye (ktery je mimochodem Staceyho stryc a v leccems mel poradni slovo), velmi silny motor, hmotnost pod 9 tun, vse dokonale sladeno, zadne prekvapeni, Stacey je cely zivot zavodni pilot v klasickych rally, takze je to odpovidajici, nic prekvapujiciho ve vysledcich nevidim. Tomecek by Kamazy neprohnal ani vic ani min nez ostatni Tatry, jsou si az moc blizko. Zdravi Jirka Vintr, dakar.cz.
0/0
7.1.2006 23:39

Fikos

Děs běs
Podle toho jak se rozjíždí Macík tak toho Lopraise ještě trhne ...
0/0
7.1.2006 22:23

jahodove_ticho

Re: Děs běs
:-)))) jj Macik jede huste jak se rika :)
0/0
7.1.2006 22:59

krakra

Co proboha
Co proboha ten Loprais Dělá, dává mučočku i nějakej MAN, značka kterou normálně Tatry drtí. Škoda Tomečka, ten jediný dokáže pořádně prohnat Kamazy.
0/0
7.1.2006 21:03

jahodove_ticho

no na
TATRA mejdan to dneska podle satelitu taky nevypada, nevim ale podle Staceyho zapalu, muze Karel asi definitivne rict sbohem i 3. mistu za Kamazy :(
0/0
7.1.2006 18:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze