Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ukřivděný sprinter lehal na dráhu

(Od zvláštního zpravodaje MF Dnes) - Jeden americký chlapec s talentem klauna dostal včera do úzkých obří soukolí světového šampionátu v atletice. Bývalý i současný předseda Mezinárodního olympijského výboru rozpačitě zírali, pro lidi na tribunách byl ale sprinter Jon Drummond ublíženým hrdinou. Drummond doplatil na zpřísněná pravidla o zkažených startech, která platí od ledna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fer

omg
Ivane ty narcisticky pomelo  Myslis ze je nekdo zvedavej na to, ze ses ve strane zelenejch ? S tebou bych nechtel ani stat na zastavce, natoz s tebou chodit do skoly bo nedej boze bejt ve strane
0/0
27.8.2003 23:59

Gadzo

IVAN rulzzzz
To Ivan: Jsi naprostym favoritem tehle diskuse. tvuj vytribeny smysl pro humor me fakt dostava. Jak se bavis pri cteni reakci? Urcite znamenite, stejne jako ja.
To Bechy: Neohanej se furt pravopysem (to je schvalne, ty gumo), celkove jses hrozne trapnej a tvy prispevky vubec nemaj uroven. Radsi tady nic nepis, vem si sutr a provaz a bez si zaplavat...
0/0
26.8.2003 21:34

deca

pravidla v praxi
Jamajcan na Drummonda nemohl reagovat, rozdil 0.03sec je na to prilis kratky
Drummond mel zadni nohu hodne vysoko na bloku a kdo videl detailni zaber, musel si vsimnout jak ty bloky vibrovaly ANIZ by se Drummond od nich odrazil. Bez zvednuti spicky nohy. Pritom bloky jakoby nemely dostatecnou stabilitu pod natlakem. To se muze stat, jenze kde tlak na senzor je kriticky, takovahle "malickost" muze zaznamenat vibraci bloku jako preruseni kontaktu se senzorem.
V tom je zakopany pes. Na jednu stranu prvni chybny start je na zlutou kartu a pri pristim se podle novych pravidel vsichni vinici vezou. Na druhou stranu se chybny start posuzuje podle senzoru nekdy presprilis citlivych. Tady primo cituji kritiku jednoho rozhodciho.
Zajimave bylo slyset Istvana Gulyaie z IAAF. Rekl, ze nezkusenost clena francouzskeho tymu starteru mozna prispela k tomu co se stalo. Je otazkou jestli prvni chybny start mel vlastne byt viden jako chybny. Vypadal spis na "neklid na blocich, draha 5", za kterou je napomenuti, vsichni vstat a za moment znovu do bloku.
Kazdopadne technicke oddeleni IAAF bude mit tedka pri kongresu o cem jednat. Nove pravidlo se zatim neosvedcilo.
0/0
25.8.2003 19:58

Pepa

Já se mu nedivím
protože ani jedno zpomalené opakování startu ze záznamu mne nepřesvědčilo že se ulil, problém musí být v tom co ty zátěžové bloky vlastně měří a zda to co se vyhodnocuje je v souladu s atletickými pravidly nebo s komerčními zájmy výrobců těchto zařízení. Jinak ty kecy tady těch co to nemohli snad vidět a nikdy zřejmě nesportovali jsou hrozný.
0/0
25.8.2003 15:44

Nechápavej

Re:
Fakta jsou jasná: Drummond těsně před výstřelem prošlápl blok. (to bylo v TV vidět). Podle pravidel se už po povelu "připravte se" nemá co hýbat. Přístroj dokáže pouze zaznamenat zvýšení zátěže. Není schopen rozpoznat úmysly sprintera. To že se nesmí v blocích před výstřelem pohupovat Drummond ví. Chápu (přesto že jsem nechápavej) že ho to štve, ale nedá se s tím nic dělat.
0/0
25.8.2003 15:59

Tante Jolesch

Re:
A to já se zase divím. Jak píše kolega níže, nedá se s tím nic dělat. Ten přístroj pohyb zaznamenal. Zajímavá je ale jiná věc. Jamajčan stáhl ocas a šel, ačkoli byl možná obětí Drummondova pohybu (prostě ho strhl s sebou). Ale Američan si zase myslel, že mu všechno projde, když udělá bengál. Holt někteří jsme si rovnější ... Tak vzpomínám na řadu protestů našich, taky nám nezbylo než stáhnout ten ocas a jít za lajnu ...
0/0
25.8.2003 17:08

Gadzo

Re:
Obeti Drummondova pohybu? Videli jsme stejny zavod? Jamajcan mel zjevne nejrychlejsi start...A Drummondovo vrteni pravou nohou v bloku ho fakt asi nestrhlo...
0/0
26.8.2003 21:16

Mirunka

Re:
Presny, Jamajcan mel proste klaciskej zkazenej start, Drummonduv pohyb nohou to urcite nezpusobil. Ty pravidla jsou naprosto nesmyslny. Kvuli pohyby nohou v bloku je v pytli prace za celej rok? Tak si rikam, jestli se nemeli lip nasi dedecci, buh vi, jetli vubec nejaky bloky meli, stacily jim rychly nohy a stopky.
Mimochodem, dost atletu poklada tyhle novy pravidla za zhovadilost...
0/0
27.8.2003 17:51

Ivan

tu Raptor a Strana zelených
Pokud by ses chtěl blíže seznámit s činností Strany zelených - vyhledej okresní organizaci v místě bydliště a neboj se, nikoho neukousnem a politická minulost nás nezajímá. Zajímá nás, jestli se chce člověk politicky angažovat pro SZ a nebojí se vyhrnout si rukávy - loni jsme třeba po povodni v údolí Beounky sbírali ygelity, psalo se o tom i v novinách. Vyhledej okresní výbor i kdybys měl třeba nějaké výhrady proti mně osobně Lidé dělají Stranu, ale jeden člověk není Strana ! Ahoj Raptore
0/0
25.8.2003 15:41

XXX

f*ck ee.uu.
0/0
25.8.2003 15:21

HANS VON KARLIN

Re:
yvane ti sy yntelygent!
0/0
25.8.2003 15:53

Karliner

Re: Ukřivděný sprinter lehal na dráhu
Negr.
0/0
25.8.2003 15:16

pche

Re:
vole
0/0
25.8.2003 15:37

kaplan

Re:
A ty jsi zas piča!
0/0
25.8.2003 16:29

Raptor

To fšem
ad Ivan, myslím, že tenhle chytrolín rozhodně není žádným funkcionářem Strany zelených, spíš to vypadá, že se ji snaží znemožňovat svými naprosto imbecilními příspěvky. A pozor, to nejsem "potrefená husa", s dotyčnou stranou nemám nic společného.
0/0
25.8.2003 14:58

Ivan

Nemáš právo mi upírat zásluhy
12.03.2003 - - Ivan Čipera, Předseda STL Plzeň - str. 04 ěžkařské stopy zcela zničil těžařský traktor
24.01.2002 - -   - str. 04 Dopisy politiků
"...Strana zelených žádá proto důsledné vyšetření okolností kolem bezohledného pokácení cenných dubů a potrestání viníků...."
IVAN ČIPERA , Autor je předseda Rady krajské organizace Strany zelených
0/0
25.8.2003 15:10

Ivan

Re:
Sorrie, pochopitelně B ěžkařské stopy
 
0/0
25.8.2003 15:16

Ivan

Re:
To je jen pro příkladnost. Mimochodem : nešlo o malotraktor ale o regulérní traktor.
Rozsah a škála, hloubka mé činnosti je rozsáhlá, ale prosím : vraťme se k tělovýchově !
 
0/0
25.8.2003 15:12

Ivan

Není to jen o proškolenosti aktivu rozhodčích
Dramont se opravdu nechoval příkladně a mám dojem, že systém výchovy tělovýchovných kádrů v USA je spíš o anarchii, těžící z přirozené talentovanosti, než o poctivé politickovýchovné práci.
 
0/0
25.8.2003 14:53

Tomas

Re:
Jo kdyby se takhle Draamont prihlasil v juesej do strany zelenych, to by byla jina... to by se mu treba i prebarvila jeho pokozka a mohl by na nas upinat svou muznou zelenou hrud
0/0
25.8.2003 15:05

Bechy

Re:
Politickovýchovná práce? To myslíš opravdu vážně? Takže model SSSR a NDR je špičkou tělovýchovné práce s talenty? Napsal bych Bůh nás chraň, ale to by nezvládli ani bozi tři, napravit takového vola !!! 
0/0
25.8.2003 15:18

Ivan

Re:
Co si zač ? Fráterník, lidovec, pámbíčkář zřejmě, že ? Tak se nevměšuj do odborných tělovýchovných debat.
Mimochodem modely socialistické tělovýchovy do značné části převzaly i kapitalistické země, váznou ale v politickovýchoné aspektě.
 
0/0
25.8.2003 15:22

Bechy

Re:
Ivane opět tě zklamu, netrefil jsi se ani v jednom. Myslíš, že lidovec, pánbíčkář, nebo kdo by počítal se třemi bohy? Ale ohánět se funkcemi a psát takovéhle bláboly? Jestli Zelení, nebo červení, vzbuď se! Doba je o 15 let jinde. Podívej se kolem sebe, už si nejme všichni rovni...  A politicko-výchovná práce se sportovci?Co to vlastně znamená? Jsem absolventem FTVS UK Praha,  nejlepší dosažitelné vzdělání v republice v tomto oboru, ale tohle, to už 14 let neučí...
0/0
25.8.2003 16:40

Ivan

Re:
To máš pravdu, že si nejsme rovni - lidi mi dali důvěru a předsedničím na 2 frontách - partajní zelené a tělovýchovné. A na můj bankovní příjem možná taky nemáš. Pukneš steky ?
0/0
25.8.2003 16:51

Bechy

Re:
Tak jestli si myslíš, že schopnosti se měří tím, kde sedíš a kdo tě zvolil, tak je mi tě trochu líto. Koukni se do velké politiky, když už jsi to nakousnul. Ten kašpárek nahoře je vždycky řízen lidmi ze zákulisí a ti mají opravdovou moc. A bankovní příjem? Nemůžu si v nejmenším stěžovat, nevím sice,  kolik je ten tvůj, že jej tady proklamuješ, ale jestli máš dost, zkus si zopakovat druhou třídu základní školy, protože ohánět se funkcemi a psát "steky" místo pravopisně správně "vzteky" , to jen potvrzuje mou tézi, že tě někdo musí tlačit..škoda, že se sestřeluješ sám...
0/0
26.8.2003 12:23

Tomas

Re:
Zklidni hormon, Bechy... pochop, ze si tady Ivan z nas dela docela peknou pr... a musim uznat, ze se mu dari nas pekne vytacet... vzbud se ty a pochop, ze Ivan je dobrej recesista...
0/0
25.8.2003 18:31

Bechy

Re:
Tome, asi máš pravdu. Trošku jsem si to tady prošel a Ivan se tady opravdu spíše stará o pobavení, než o konstruktivní diskusi. Ahoj B.
0/0
26.8.2003 12:26

Gotcha.

Emoce
Muj osobni nazor zni: Vsichni co tady napadaji Drummonda, nikdy nemohli sportovat a kdyz uz, tak jedine pro zizen. Protoze kdyby nekdy delali sport na nejake vyssi urovni, vedeli by, ze cloveku pred a pri vykonu pracuji nervy...coz potom, kdyz se jeste jedna o takovy podnik, jakym je mistrovstvi sveta..A proto se nedivme cloveku,ktery se dva roky pripravoval na takovou vrcholovou akci a pote je,myslim si, nespravne diskvalifikovan, ze predvedl, to co predvedl. Adrenalin se mu dostal do krve a proste se choval,tak jak se chovaji vsichni  "ukřivdění" sportovci. Hokejisti, fotbalisti, tenisti...Udelal to v navalu emoci, ktere se jen tezko daji ovladnout. Proto jeho chovani chapu..
0/0
25.8.2003 14:12

Georgik

Re:
Souhlasím s emocemi, ale až Ti někdo v afektu rozbije tlamu, že se nepoznáš, tak asi budeš mluvit jinak!!! Možná to jsou věci rozdílné, ale princip je stejný. Ale je pravda, že bych pochopil, kdyby jim tam ty bloky rozlámal, roztrhal startérovi košili, ale to jak si tam teatrálně lehal, to už nebylo jen o emocích. Prostě je to exhibicionista a kašpar. Dle mého by měl dostat pěknej flastr. A když už se odvoláváš na to, že kdo vrcholově nesportoval, neví o co jde, tak mi řekni, jak asi bylo těm ostatním sprinterům, kteří čekali až se kašpárek vyblázní, před stupidním publikem, které mu aplaudovalo!!!
0/0
25.8.2003 14:21

Gotcha.

Re:
Omlouvam se pane dokonaly...Stupidni publikum.Vyborne...70 000 lidi je stupidnich,ale vy jedinny jste rozumny..To je to,o cem sem mluvil.V navalu emoci se i divaci nezachovali vuci sprinterum fer...A proc? Protoze pan vyjimecny povida,ze sou vsichni stupidni... Pred vami smekam!!!
Jo a k tomu chovani..Prave ze se zachoval rozumeji,nez by ses zachoval ty.Proc by mel nekoho mlatit,trhat mu kosili...Todle by bylo teatralni...Timhle by ze sebe udelal kaspara....
 
0/0
25.8.2003 14:39

Mirek

Re:
Sorry, ale stupidni to chovani bylo,  a neslo urcite o 70000 divaku, tak mej trochu uctu k faktum, jo?
0/0
25.8.2003 14:51

Richard Rahl

Re:
presne tak
0/0
25.8.2003 14:22

Nechápavej

Re:
Promiň, ale podle mě  se choval jako malej kluk. Je mi ho líto, moc dobře vím jak atletika bolí, ale je tak trochu veřejná osoba a podle toho by se měl chovat. Dívaj se na něj mladý sportovci... doufám, že se v něm někdo nezvhlídne. Samozřejmě se to může vyjímečně stát každýmu... když se za svoje chování omluví, možná mu začnu fandit....
0/0
25.8.2003 14:26

kaplan

Re:
Kdyby ti rozbil hlavu "adrenalinový Dominátor, podplatil všechny svědky a policajty, načež zmizí v Americe, tak by ses na to díval jinak... Neomlouvejte Drummonda, Powell musel být nasraný daleko víc (měl formu na zlato), navíc za to nemohl (Drummond ho strhnul) a neřekl ani popel.
0/0
25.8.2003 16:31

Gadzo

Re:
Coze? Drummond ho strhnul???? Po trech metrech byl Powell o dva metry pred Drummondem a Drummond ho strhnul...Hmm, asi fakt ne...
0/0
26.8.2003 21:28

Ivan

to Tomas
Nevím, pro č mě oslovuješ soudruhu, v KSČM rozhodně nejsem a v partaji jsem kdysi byl abych prosadil řadu dobrého a to i pro tělovýchovu. Dnes se o to snažím, jak cvičitelováním, rozhodcováním, funkcionařením v tělocvičně-lyžařském oddílu ( předseda ), tak v pokrokově smýšlející Straně zelených.
 
0/0
25.8.2003 13:58

Jára

Re: Ivánku, Ivánku...
kdybys nebyl hlupákem, nestal by ses straníkem...
0/0
25.8.2003 14:30

Tomas

Re:
Ivane.... ty to snad opravdu myslis vazne.... ???? Nebo ja uz jsem na tom tak zle a muj smysl pro humor je na bodu mrazu....
0/0
25.8.2003 14:31

Ivan

Re:
Je to takto : někdo nalézá potěšení ve válení se (zamysli se), já zas v angažované činnosti.
 
0/0
25.8.2003 14:48

no toto

start
Odstartoval o 0,052 vteřiny dříve, přičemž ulitý start je až od 0,1... tak proč ho vyloučily?
0/0
25.8.2003 13:52

jo

Re:
Protože 0,052 je méně než 0,1 - odstartoval tedy zhruba o polovinu času dříve než je přibližná doba reakce mozku a těla na výstřel.
 
0/0
25.8.2003 13:55

tomulli

Re:
hmm, jestli to chapu dobre, je to cas od startovniho vystrelu ? v pripade ze tomu tak je nechapu toto pravidlo, pokud by vystartoval driv je to logicke, pokud odstartoval pozdeji i kdyby to byla jedna tisicina melo by se to povaovat za dobry start ne ? je jen jeho plus ze odhadl startovni vystrel :o)
0/0
25.8.2003 14:15

Georgik

Re:
ale ono jde právě o to, aby startovali až na výstřel a ne aby zkoušeli do výstřelu vpadnout
0/0
25.8.2003 14:23

tomulli

Re:
jasne, ale co kdyz ma nekdo tak rychle reakce ? kde prisli na limit 0,1 prijde mi to nefer ....i kdyz teda tohle zrovna zjevne neni tento pripad, ale brano obecne mi to prijde divne
0/0
25.8.2003 15:44

Maxx

Re:
No toto?  Jak jsi tu školu vychodil?
0/0
25.8.2003 14:58

Dment

to je hnus
Zase jeden amík, co si myslí, že si může dovolit všechno. Jedině správně, že se s ním nikdo nemazlil! Pravidla platí pro všechny stejně a pokud je porušil, musel z kola ven. Žádné ústupky hysterickým ječákům a stupidním grimasám zpoza oceánu!!!
0/0
25.8.2003 13:41

Václav Daněk, Olomouc

Re:
Fakt je, že Jamajčan přijal rozhodnutí v klidu, ačkoli se svým časem z rozběhu měl větší šanci než Drummond. Ale opakuju: když musí světová špička absolvovat fůru kvalifikací s podprůměrnými soupeři s časy přes 11 vteřin, pak se logicky musí při tomhle systému stát, že finálové obsazení je hlavně věc náhody.
0/0
25.8.2003 13:57

prd

Re: mas pravdu!!!
je to az trapný co dokázou predvadet amerikáni.....   usa  
0/0
25.8.2003 14:09

Pedro

Objektivni Cech: "Tahni USA!"
Jasne! Hysterickym jecakum zpoza oceanu je treby zacpat drzku hamburgerama! Mysli si, ze si sedneme na zadek pred jejich holywoodskymi moresy. Ale to se pletou, namyslene americke primadony! My Cesi se jenom tak z nekoho nepose*em!!! My to tem stupidnim grimasam tady na internetu poradne natreme! At si tahnou zpatky do USA a vypnou si tam elektriku!
0/0
25.8.2003 14:20

Lük

to není o Američanech!!!
Nepř. Sydney 2000: " Vše dovršil Estoncův třetí pokus, při němž Nool zřetelně přešlápl a rozhodčí zvedl potřetí červený praporek. Ihned po skončení soutěže podala estonská výprava protest. Jury po dlouhém jednání tento protest uznala a Noolovi platil jeho třetí pokus. Toto rozhodnutí již nezměnily ani protesty výprav USA, Česka a Velké Británie." (okopírováno z článku MF Dnes) A to jen díky tomu, že se Nool rozčiloval a donutil rozhodčí ten pokus změřit. Pak se dá mluvit o případné disq. až po závodech a ne jako u Dram., kterého už běžet nenechali. A co se týče rozčilování se, nemusíme chodit tak daleko. Co třeba Horst Siegl v zápase Příbram:Sparta. Taky po 4 minutách ukecal rozhodčího aby gól zrušili. O to samé se snažil i Jon Drummond. Je vidět, že to neni zbytečný, tak proč to nezkusit!!
0/0
25.8.2003 13:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze