Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motocyklový závodník Kató zůstane ochrnutý

Šance, že se japonský motocyklový závodník Daižiro Kató po nehodě ve Velké ceně Japonska třídy MotoGP někdy zcela uzdraví a vrátí se do normálního života, je podle lékařů nulová. Šestadvacetiletý světový šampion dvěstěpadesátek z roku 2001 se nachází stále v kómatu a v bezprostředním ohrožení života. U jeho lůžka se střídají už od noci z neděle na pondělí rodinní příslušníci a přátelé. Příčiny nehody se stále vyšetřují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin

Možná....
Je to opravdu chudák, jestli se z toho probere, tak se bude v životě jenom trápit, když nebude moct s ničím hýbat a dokonce ani sám dýchat. Možná by bylo pro něj lepší kdyby zemřel při tom co ho nejvíc bavilo, kdo ví.........
0/0
17.4.2003 10:04

Motofan

Proc?
Chudak kluk, nevim proc se to muselo stat zrovna jemu. Taky jsou ty poradatele dementi kdyt nechaj tak blizko okruhu nechranenou betonovou zed. Doufam, ze bude Kato aspon trochu v pohode...
0/0
16.4.2003 13:09

sadista

škoda,že nenatáhl brka
0/0
11.4.2003 12:39

Speedy

Re: škoda,že nenatáhl brka
ty seš ubohej chudáček
0/0
11.4.2003 13:09

fasfs

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
13.4.2003 20:58

Carew

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
14.4.2003 20:36

Petr

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
14.4.2003 22:01

Mira

Re: škoda,že nenatáhl brka
K tve osobe neni treba komentare, nemas pojem vo nicem!
0/0
15.4.2003 9:50

Mira

Re: škoda,že nenatáhl brka
K tvy osobe neni treba komentare, nemas pojem vo nicem
0/0
15.4.2003 9:54

ABC

Re: škoda,že nenatáhl brka
Ty bys mel zhebnout, ty sadisticky prase. Doufam, ze v tuhle chvili je uz po Tobe !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
15.4.2003 10:38

Evca

sport je sice pekny,ale obcas prinasi i smutne zpravy...preji mu hodne stesti,zaslouzi si to
0/0
10.4.2003 15:56

El Bunda

:(((
Jo jo je to kazdopadne smutny... Jednou ses nahore a jednou dole v tomhle pripade je to ale moc moc dole ne-li uplne na dne... Doufejme ze se z toho alespon castecne doastane a pote verme ze se dokaze vyrovnat s tim co se stalo protoze to bude asi hodne hodne tezky... Ale preji hodne stesti a viry v alespon castecne uzdraveni.
0/0
10.4.2003 15:05

Doktor

Je to smutný
Držím palce za uzdravení!!!
0/0
10.4.2003 12:29

Micky

Hekticka nedele
Zdalo se mi, ze uplynula nedele mela v sobe neco magickeho... At uz se jedna o zavody F1, nebo o Moto GP. Je to velmi smutne, co se stalo Daijirovi... Asi ho ceka ten nejvetsi boj, ale spousta lidi, i ja jsem s nim. Doufam, ze tenhle souboj vyhraje! Moc si to preju. Jsem s tebou kamo!
0/0
10.4.2003 11:07

ZÁPOČET

Zázraky se dějí a přeji to i Daijirovi........
Z vlastní zkušenosti vím, že i ta nejvíc bezmocná situace může dospět k reálnému uzdravení. Byl jsem u svého tchána, který měl po těžkém uraze hlavy, ležel v kómatu a na umělém dýchání 2.měsíce, chyběla mu lebeční kost. Jak se začal probouzet další dva měsíce vůbec nemluvil a byl úplně mimo realitu. Lékaři mu dávali 14.dní života nebo ochrnutí 80% těla a poškození mozku. Dnes po deseti měsících řídí auto a dá se říct normálně funguje, když neberu jeho časté stavy deprese.
Proto moc přeji, aby byli kolem Daijira lidé, kteří mu mohou psychicky pomoci a věří v jeho vnitřní sílu. Daijiro mnoho štěstí a nevzdávej to!!!!!!!!!!!!!
0/0
10.4.2003 9:47

Honza

Bojuj Daijiro!!!
Nevím, proč tady většina lidí přeje Daijirovi, aby umřel. Má přece dvě děti a ty mu budou dělat radost. Prostě si musí najít jinej smysl života. Bude to těžký, ale určitě to půjde. A navíc, medicína se ubírá mílovými kroky, takže kdo ví za pár let?
V MotoGP nám budeš moc chybět, bojuj Daijiro!!!
0/0
10.4.2003 7:03

Larry

Re: Bojuj Daijiro!!!
Tady nikdo nikomu nepřeje, aby umřel, to snad chápeš, ale prostě si nedokážu představit, že bych se sám neuměl ani nadechnout. I když v jeho kůži bych byl možná vděčnej i za to, že bych mohl žít, nevím. Ale je asi fakt, že lékařský diagnózy nejsou bez chyby, takže... já mu prostě jen přeju, aby to dopadlo co nejlíp... Ještě dodatek.. lidi, který by opravdu byli až natolik ochrnutý, jako je předpokládáno u Daijira, většinou nežijou ani těch pár let :(. Je to prostě hrozný.
0/0
10.4.2003 10:18

dave

0/0
10.4.2003 6:46

don meklec

porad ti drzim palce daizi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! aspon vozik kdyz ne chodit. PROSIM
g
0/0
10.4.2003 0:38

fanda

věřím
Kato je fakt machr nechápu co se mohlo stát. kdo ho zná z 250 ví že vyhrával (na suchu) rozdílem třídy. Věřím v zázrak, přeju hodně síly.
0/0
9.4.2003 21:32

Sarah

Re: věřím
Moc moc bych Dajirovi přála, aby se z toho dostal. A věřím v to, že když bude silný a uvěří i on tomu, že se může uzdravit, tak to dokáže. Budu mu moc držet pěsti... Hodně štěstí Daijiro . . . . :-)
0/0
11.4.2003 20:40

Stafle

Přání
Přeju mu aby se alespon trochu zotavail a aby to to hlavne prezil
0/0
9.4.2003 19:28

cosmico

je to děs...
Tak moc jsem se těšil na novou sezonu a pak to dopadne takhle. Motorky miluju, ale když vidim ty následky, mam i takový myšlenky, že bych je zakázal. Je jasný, že to nejde, život jde dál. Daijiro neni bohužel první ani poslední kdo takhle dopadl. Je to sice hrozný to takhle říct, ale myslim si taky, že by měl lepší zemřít, protože žít s tim, že se nikdy nepostaví na nohy, sám se nenají a pomalu ani nenadýchne je asi hrozný. Nebo kdyby se to podařilo a dal úplně do kupy, byl by to ten nejhezčí výsledek celý sezony. Ať si Vale s Maxem bojujou jak chtěj, já teď nejvíc fandim Daijirovi!!!
0/0
9.4.2003 18:43

Larry

:(
To je krize . Na to není co říct. Předtím jsem si říkal "hlavně ať neumře", ale teď nevím, na co v takový situaci člověk myslí, ale asi bych už v takových podmínkách nechtěl žít
0/0
9.4.2003 17:57

Glum

--
Je moc smutny co se stalo a jeste smutnejsi , ze jestli prezije, pak do konce ziwota bude nejspis jen lezet a nejspis i na pristrojich ..
Motorky si wybral sam a urcite neresil takowyhle veci, kdyz na moto sedal .. uzival si radosti z jezdeni a silu adrenalinu
Kdyz jsem na silnicnim kole jezdil z kopce kolem 90kmh, tak jsem taky toliko neresil , ze pri padu se muzu zabit ... a ikdyz jsem si to pak uvedomoval , stejne jsem si to znova dal ..
 
 
0/0
9.4.2003 17:46

Vlastik

0/0
9.4.2003 16:23

malinká víla

Je to hrůza!!!
Je to hrůza, člověku se při pohledu na záběry stahovalo hrdlo. Souhlasím s tím, že si vybral druh sportu, který mu byl nejbližší a šel do něj i s riziky, která přináší. Věděl, že se to může stát i jemu. Vědí to všichni. Ale všichni věří a doufají, že jim, právě jim, se to nikdy nestane. Je to mladý "kluk", má celý život před sebou. A teď tohle. Smutné je to, že se to netýká jen jeho samého. Má malé dítě, s kterým si nejspíš nikdy nepůjde zahrát fotbálek, nesveze ho na stroji, který pro něj představoval podstatnou část života. Bude se s tím muset srovnat. A budou se mu hlavou honit i ty otázky, zda by bývalo nebylo lepší, kdyby... Přejme mu hodně síly. Přejme mu to nejlepší, co mu v téhle chvíli můžeme přát!!!
0/0
9.4.2003 15:27

zuzu

Je to hruza
Měli by zvětšit únikové zóny, protože kdyžs mašinou do něčeho narazíte tak je to většinousmrtelné..
0/0
9.4.2003 15:25

šilhavej

konec
Já se v nemocnici s následky nehody vyrovnal a neměl jsem na sebe zlost, že jsem jezdil. Jediný z čeho jsem měl strach, že bych se už nemohl posadit na mašinu. Dá se to, pokud to člověku život pouze znepříjemní. Ale tohle je moc. Měli by ho nechat umřít. Jestli se probere, bude to pro něj jenom horší.  Ale na všem špatným by se mělo hledat něco dobrýho, i když toho obvykle bývá jako šafránu. Málokomu se podaří umřít tak, že se nestihne ani leknout.
0/0
9.4.2003 15:03

quasimodo

video
Bohuzel sem se na ten zavod nemohl divat,nevite jestli nekde je video z te nestastne havarie?
0/0
9.4.2003 14:54

Dan

Re: video
ahoj, na závod jsem koukl na primě. Záběry z nehody vidét nebyly. Možná nějakém cizím kanále.
0/0
9.4.2003 15:16

Wopi

Re: Re: video
Ne, nebylo to ani na přenosu Eurosportu. Přitom japonci něco mají, protože to zkoumali.
0/0
9.4.2003 15:19

Wopi

Re: Re: video
Jediné, co bylo vidět, bylo to, jak zůstal ležet uprostřed dráhy a oni (místo aby přerušili závod) ho čapli jeden za hlavu a druhý za tělo. To je v případě předpokládaného (a potvrzeného) zranění krční páteře to nejhorší...
0/0
9.4.2003 15:22

Dave

Re: Re: Re: video
No to přerušení je trochu sporné. Řekl bych, že primární bylo, dostat ho za každou cenu okamžitě z tratě, zastavení závodu přeci jen chvilku trvá (viz. F1 v Brazílii) a na záběrech bylo vidět, že několik závodníků se jen horko těžko vyhýbalo Katoovi a zdravotníků. Spíše obdivuju odvahu těch, kteří se pro něj do tratě vrhli (i když je to jejich povinnost).
Na začátek sezony jsem se moc těšil, ale takhle jsem si ji nepředstavoval. Je to tragedie.
0/0
9.4.2003 15:55

Vasek

Re: Re: Re: Re: video
Co to meles??? POdle me nemas pravdu ani v jednom.. Zastavit zavod znamena jen to, ze tratovi komisari zacnou mavat cervenou vlajkou a vsichni jezdci okamzite zabrzdi..  Melo se to okamzite udelat.. A hned pri kazde havariji se mava zlutou vlajkou, coz signalizuje ostatnim jezdcum, ze se stala havarie a maji byt napozoru.. Takze nebezpeci pri vbihani osetrovatelu na trat je blbost!! Meli okamzite zavod zastavit a opatrne Kata osetrit..
 Ve formuli si totiz Alonso (myslim, ze onú zlute vlajky nevsiml, jinak by do trosek formule nevletel jako blazen!!
Kazdopadne je to strasny. Strasne rad bych se dozvedel, co se stalo KAtoovi, ze zahnul ve 200 do betonove zdi.. Ja jen doufam, ze to apson prezije.. ale ten zivot, to bude utrpeni :-(((
0/0
9.4.2003 21:37

Dave

Re: Re: Re: Re: Re: video
Tak za A: zavod muže zastavit ředitel závodu, nikoli, traťový komisař (na rozdíl od žluté vlajky), to znamená že info o nehodě se musí dostat k němu a zpětně ke komisařům. V Brazílii s enehoda stala na cílové rovince a stejně chvilku trvalo, něž byl závod zastaven. Tady už nejde o vteřiny. Za B: žluté vlajky v tu chvíli byly vyvěšeny a stejně se několik jezdců vyhýbalo Katoovi jen o kousek a to už u něj komisaři byli. To že vlají červené, nebo žluté vlajky ještě není záruka, si jich všichni závodníci okamžitě všimnou (viz. opět Brazillie a Alonso).
Ta situace se podle TV posuzuje dost těžko, neboť reži ze Suzuky byla dost zmatená, ale asi to neni to nejduležitější, o co teď jde.
0/0
10.4.2003 13:11

Racing

Re: Re: Re: Re: video
Podle mě se mělo okamžitě zestavit. Čas na opatrné naložení Daijira by pak byl. Než objedeš v Suzuce jedno kolo jsou to dvě minuty a protože Daijiro padnul v souboji o páté místo a ve třetím kole, nebyl v tu dobu Rossi, respektive Capirossi, jako vedoucí muž závodu moc daleko od místa havárie. Když to přeženu, tak řeknu že byl maximálně na konci cílové rovinky. Jezdci tedy mohli všichni v klidu zpomalit, traťáci mohli už někde před R130 jezdce doslova zpomalit na krok a ukazovat jim aby jeli po pravém okraji dráhy (tak jak se to běžně dělá v Americe). Doktoři mohli bez kvapu pracovat na stabilizaci životních funkcí Daijira a nedošlo by k tomu, že ho traťáci hoděj na nosítka jako pytel hnoje (bylo to vidět v TV). Prostě ředitel závodu totálně tuto situaci podcenil a v takto těžké chvíli zkolaboval. Na druhou stranu musím na sebe prozradit, že po boji je každý generál a teď se mi to kecá. V tu dobu rozhodovaly sekundy, ale s rukou na srdci se přiznávám, že jsem ihned jak jsem viděl Daijira (v tu dobu jsem však pořádně nevěděl kdo ten jezdec na asfaltu je, nebylo to moc poznat, jen jsem věděl, že je to někdo v modrém), tedy přiznám se, že jakmile jsem uviděl Daijira na asfaltu a kolem trosky hondy, řval jsem u televize, že musej zastavit závod a ono se tak kupudivu nestalo. Nevím, ale být v tu chvíli v pozici člověka jenž muže ovlivnit děj závodu, určitě bych ho zastavil. Třeba bych kvůli tomu měl problémy, ale šlo o život člověka a to je přece i ve sportu to nejcennější!!! Zdar: racing.motorkari.cz
0/0
9.4.2003 21:45

Dan

soustrast
je mi ho moc líto, je to super závodník!!!!!!!!!!!!!!!! A sympaťák!!!!!!!
0/0
9.4.2003 14:48

Paja

:(
Mě je ho taky líto, ale sám si vybral tuto práci a určitě věděl, co se muže stát. Řikám si, že by bylo radši, kdyby člověk umřel, než doživotně ležet na lužku a mít problémy i s dýcháním.  
0/0
9.4.2003 14:19

Rudolf

Re: :(
Já s tebou souhlasím. Takovejhle človek kterej celej život věnuje něčemu co ho baví a co mu dává životní sílu by stejně nechtěl ležet na posteli a litovat se.
0/0
9.4.2003 14:48

z nadhledu

Je mi z toho strašně smutno
zvláště proto,že ho člověk viděl pár minut před tím na startu jako veselého kluka.Fakt je,že ve stejnou chvíli zemře na silnicích spousta lidí a člověk potom uvažuje zda takovýto sport má nějaké oprávnění existovat,protože je to vlastně cílený hazard se životem.Při diskuzích z dostihů litujeme koně a jiní říkají,že je to jejich poslání,ale u lidí rozhodně není jejich poslání riskovat takhle život.
0/0
9.4.2003 14:10

dylinak

Re: Je mi z toho strašně smutno
...tak to jsme dva
0/0
9.4.2003 14:23

VK

Re: Je mi z toho strašně smutno
Nemohu se ubranit reakci. Srovani s dostihy mi nepripada prilis stastne. Ackoliv mam rad sam dostihy, neda se to opravdu srovnat. Precejen on si to sam vybral.
0/0
9.4.2003 14:23

quasimodo

Re: Re: Je mi z toho strašně smutno
Kazdopadne je to tragedie.At dopadne jak chce,stejne je to mlady lidsky zivot v haji.Riskovat ano,ale tlacit to do takovych mezi je hazard.Ve formulich se zvysuji brzpecnostni pravidla a tady nic.Proc nezakroci kompetentni organ a neomezi treba vykon.
0/0
9.4.2003 14:48

šíma

Re: Re: Re: Je mi z toho strašně smutno
Unikove bariery jsou tam zalostne male !!
Meli by se zamyslet nad zvysenim bezpecnosti techto zavodu!
Je to tragedie!
0/0
9.4.2003 14:51

Poljus

Re: Je mi z toho strašně smutno
Takové sporty budou existovat vždycky neboť adrenalin a pocit z vítěztví je hodně lákavá věc.
0/0
9.4.2003 14:34

Jan Drasnar

Re: Je mi z toho strašně smutno
Srovnání s dostihy se moc nehodí ale je tu výhoda, že se jednotlivých jezdců můžete zeptat. Zeptejte se třeba Smrže jaký na to má názor a jestli nastoupí na příští závod. Zajisté vám řekne, že je to strašné a v ten samý den bude lítat po okruhu také rychlostí přes 200 Km. To co předvedli při závodu 125 v posledním kole mohlo dopadnout velice podobně, vůbec nechápu jak to ten týpek mohl na trávníku v takový rychlosti ustát a to mu chyběl od bariéry podle mě necelý metr. Tenhle sport je drogou. Jizda na okruhu je více bezpečnější než třeba na běžné silnici, ostatně kdo jezdí na motorce a párkrát se svezl na okruhu jistě ví o čem je řeč. Katovi přeju ať se dá dohromady jak jen to půjde. Teď je jen na něm a doktorech jestli svůj závod o život vyhraje.
0/0
9.4.2003 14:44

Tomas

Re: Je mi z toho strašně smutno
Je to samozrejme krute, ale bohuzel to k tehle branzi patri. Neni mozne diskutovat o opravnenosti ci neopravnenosti motorismu. Dva tydny zpatky byl smrtelny uraz pri cyklistice (Kivilev), vloni zase pri lyzovani (Cavagnoud) a takhle bychom mohli pokracovat donekonecna. V lete se stal pri americkem juniorskem mistrovstvi v atletice smrtelny uraz pri skoku o tyci. Kdybychom meli zakazat vsechny sporty, kde je potencialni nebezpeci vazneho zraneni, moc by jich asi nezbylo (co treba zakazat hokej - asi vzpominate na Ludka Cajku v devadesatem roce...). Mimochodem dostihy - podobne jako Daijiro dopadl po padu z kone herec Christoffer Reeve, ktery uz s timhle tezkym ochrnutim bojuje nejakych deset let.
0/0
9.4.2003 14:54

JMS

Re: Re: Je mi z toho strašně smutno
Mimochodem Čajku lékaři odpojili sice až za 14 dní, protože už po 3 dnech byl už jeho mozek mimo. Od konkrétních lékařů.
0/0
11.4.2003 14:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze