Diskuze

Na úlek nebyl čas, říká Loprais o havárii

Smutek byl z hlasu Karla Lopraise znát ještě včera, den poté, co šestinásobný vítěz kategorie kamionů na Rallye Dakar havaroval a musel odstoupit. Sběrným vozem se s kolegy z posádky tovární Tatry 815 svezl do libyjského města Sabhá, kde jedná s mítními firmami - hledá někoho, kdo by mu pomohl zachránit rozbitý speciál za deset milionů korun. "Karel mi včera volal, že to vypadá nadějně," řekl závodníků bratr Milan, manažer stáje.Život Šinozuky už není v ohrožení - Lopraisova snaha o záchranu tatry - Tomeček drží třetí místo
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

JirkaV

10. 1. 2003 19:40
Dodatek ke tlumicim DAFu
Kolegovi, co ma ty oficialni CD Romy, moc rad bych kvuli stavbe modelu videl oficialni CD ROM DAFu k souteznim vozidlum, klidnme se mi na e-mail ozvi. Nicmene predpisy jasne hovori o tom, za povoleno je max 4 tlumice na napravu, to jest dva na kolo. Pro zajimavost cituji stranky teamu De Rooy, technicke detaily k tlumicum: 'Ohlins 4 (2+2) telescopic shock absorbers per axle". Myslim, ze neni pochyb. Nicmene, koukas-li na nejake snimky z boku, vidis tam ctyri "veci". Jsou to dva tlumice a dve vyrovnavaci tlakove nadrzky (lidi, co rozumi tlumicum snad prominou). Nicmene reglement je jasny. Zajimave je sikme ulozeni tlumicu proti smeru jizdy. Jinak napravy DAFu jsou usazeny podelnymi rameny, diky cemuz jsou odolnejsi, loni tam nebyly a podvozek strasne trpel. Zajimava je taky velmi subtilni velikost tlumicu DAFu proti masivnim teleskopum, jako maji Tatry. myslim, ze ackoli je Tatra o neco tezsi, rozlozeni vah se nijak extra nelisi. Ze se Tatra subjektivne vic zhoupava, jde na vrub koncepci vykyvnych polonaprav.
0 0
možnosti

DanV

10. 1. 2003 16:52
JirkoV, díky!!!!
Už mě štvou ty řeči lidí, kteří si cucají údaje z prstů. Podle takových odborníků by museli být Loprais i Tomeček utečenci z nějakého ústavu, kteří díky svému postižení se nebáli si do Tatry sednout. Příjde mi, že někteří lidi tady znají osobně celé startovní pole a jsou nedoceněnými konstruktéry náklaďáků. Tvůj příspěvek mi příjde, že má hlavu i patu (narozdíl od jiných). Tatra je výborná a Loprais a Tomeček to jen neustále dokazují. Že se Lopré vyboural? Bohužel toto riziko k tomu patří a těžko lze za to odsuzovat Tatru nebo Lopraise. Buh vi, jak to bylo a jak se to přihodilo.
0 0
možnosti

Tom

10. 1. 2003 17:04
Re: JirkoV, díky!!!!
Jsem zaměstnanec Dafu........
0 0
možnosti

JirkaV

10. 1. 2003 15:35
Technicka diskuze
Panove, rad jsem si precetl vase technicke pripominky, nicmene myslim, ze vetsina z nich je lichych. Tatra nabizi velike mnozstvi nejruznejsich variant a tui lide, co ty auta staveli, nejsou hloupi, vi, co patri. Motor MTU je obrovskej a nejspis ma homologaci jenom pro Force, tahace tankovych podvalniku. Jamal je ze znamych duvodu mimo diskusi. Nemyslim si, ze Lopraisova nehoda byla zpusobena tim faktem, ze se jednalo o vykyvnou polonapravu. Prave predesle dakarske zkusenosti rikaji, ze tato koncepce se osvedcila, nicmene na tvrdem a rychlem povrchu se jeji vyhody mozna trochu stiraji. A pak - jinou koncepci Tatra nedela. Je nasim anachronismem myslet si, ze vsichni ostatni fixluji a maji specialy, zatimco my jedem na seriovych strojich. DAF neni o moc mene seriovy nez Tatra, ale je velmi odlehcen, jeho podvozek je dost subtilni, stejne tak tlumice (jsou dva na kolo, nikoli ctyri, jak psal jeden kolega) a prave rychle trate, mekke podlozi a duny mu v kombinaci s nizkou hmotnosti velmi vyhovuje. Vyslovene trhaci etapy, jak jsme je znali z Mauretanie, tu nejsou, tam by to auto melo mnohem vic problemu. Kamaz je za leta vyslechteny. NEVIM, KDO NAPSAL, ZE TOMECEK POKRACUJE JEN DIKY STESTI! kdyby nebylo stesti, nepokracoval by nikdo, ale Tomecek pokracuje na skvele pozici proto, ze se skvele pripravil a podava kvalitni vykon, kdy nejde za hranice sve i sveho auta. Jinak podvozek DAFu je jiny nez u Ginafu, pochazi z vojenske verze rady CF. Zajimavosti je palivova nadrz ulozena nad zadni napravou a lehka plachtova nastavba. Ale nehazet flintu do zita...
0 0
možnosti

Performer

10. 1. 2003 15:45
Re: Technicka diskuze
Asi máš pravdu. Hlavně já si tu jen tak blábolím a asi přitom vymýšlím nesmysly :o) Stejně se ale nemůžu zbavit dojmu, že ve srování s Dafem a Kamazem je Tatra nejtěžší na čumák a její jízdní vlastnosti podle toho pak vypadají........
0 0
možnosti

Pavel

10. 1. 2003 13:59
Diskuze
Tak tuto debatu jsem si přečetl s gustem, protože je pozitivní a k věci, ne jako většina ostatních názorů, kde se většina diskutujících jen dohaduje, kdo je větší .......
Panu Lopraisovi fandím, je to borec a snad se mu to za rok třeba povede vyhrát. K závodění nehody patří a bohužel tentokrát postihla jeho.
0 0
možnosti

-jz-

10. 1. 2003 13:41
Pycha predznamenava pad
Aneb jak se v rozhovorech Kaja rozplyval nad jasnym vitezstvim ...
... ne ze bych mu to pral, ale je to tak. Nema se rikat hop, dokud se nepreskoci (a to i pres dunu).
0 0
možnosti

Woodoo

10. 1. 2003 13:46
Re: Pycha predznamenava pad
To je opravdu hloupý příspěvek. To by měl jít na start zamindrákovaný. Kdo dělá svou práci dobře, musí svým výsledkům také věřit. 
0 0
možnosti

bláboš

10. 1. 2003 11:34
každý den nemůžou být hody (ale příští rok budou) držím palce
0 0
možnosti

Performer

10. 1. 2003 11:27
Tato Tatra je prostě pomalejší - chtělo by to jinou a lepší :o)
Dovolím si ještě jednu poznámku ohledně podvozku Tatry. Mám dojem, že při opravdu extrémním zatížení (resp. extrémních rychlostech) přestává být její podvozek výhodou, ktrá je jinak v při běžném využití v terénu nesporná. Ono uchycení tuhé nápravy se dá oproti sériovému všelijak vylepšit a především zpevnit. S výkyvnou polonápravou Tatry, ale nic nenaděláte a zdá se že brutální zátěž nevydrží. Jinak když Čagin ujede Tomečkovi v jedné etapě o půl hodiny, nemluvil bych vyrovnanosti. Kamazy jsou prostě mnohem rychlejší. Já jako hlavní problém Tatry vidím přetíženou přední nápravu. Takže taková správná Tatra by měla mít koncepci Jamal 4x4 (který se ovšem nevyrábí a tak ho prý nelze do závodu nasadit), motor např. 12ti válec MTU z tankového tahače, který má v sérii 600kW (1000 HP pro závod by nebyl problém) a hlavně je potřeba posunout těžiště dozadu jak je to jen možné...
0 0
možnosti

Tom

10. 1. 2003 12:27
Re: Tato Tatra je prostě pomalejší - chtělo by to jinou a lepší :o)
O té koncepci nejsem přesvedčen-je u Jamalu motor umístěn na rámu jinde než u standardní Tatry? Dafy např. mají všechny nápravy odpruženy klasickými listovými pružinami na kolo+4tlumiče na kolo (a i to občas nestačí). Lopraisova Tatra má vzduchové vaky, které jsou dle mého názoru lepší do těžkého terénu, kdežto ta klasika je asi vhodnější pro ty vysoké rychlosti. Co opravdu Tatře chybí a to čím dál tím více je výkon a rychlost. Pokud se bude tahle rallye ubírat tímto směrem tak nestratí na etapě půl hodiny, ale třeba hodinu nebo více. Jenže to za chvíli budou trucky zase jezdit 200 a více za hodinu a to už je opravdu o život. Tatra má největší šanci pokud budou moct startovat pouze sériová auta........... 
0 0
možnosti

Hugo

10. 1. 2003 11:19
nevadi
Karle nevadi,priste to dopadne
0 0
možnosti

Rado

10. 1. 2003 11:04
Jen jim to nandej Karle!!!
Věřím, že za rok jim to ukážeš!! A díky za skvělou repre
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Premium služby

Anglie - Brazílie, Francie - Německo. Kde zdarma sledovat sobotní fotbalové šlágry?

15. dubna 2024

Víkend je ve znamení reprezentačního fotbalu a přináší řadu atraktivních zápasů. Po pátečním...

Hokej

Sparta – Třinec 2:3P. Historický obrat posílá hosty do finále, hrálo se 122 minut

13. dubna 2024  12:25,  aktualizováno  20:15

Extraliga se dočkala bájného obratu. Hokejisté Třince otočili sedmé semifinále se Spartou a...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

MMA

Procházka knokautoval Rakiče! Divoká bitka a bonus 7 milionů za nejlepší výkon

14. dubna 2024  3:01,  aktualizováno  10:32

Las Vegas (Od našeho zpravodaje) Jiří Procházka zvládl zásadní zápas v Las Vegas. V neděli nad ránem se oklepal z listopadové prohry...

Hokej

Pardubice - Třinec 6:3. Domácí si k první výhře pomohli drtivým finišem

17. dubna 2024  17:40,  aktualizováno  22:44

Je vyrovnáno. Hokejisté Pardubic dosáhli na své první vítězství v letošním finále extraligového...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fotbal

Plzeň - Slavia 1:0, šlágr rozhodl v závěru Šulc, hosté po týdnu spadli z čela

14. dubna 2024  17:09,  aktualizováno  19:59

Zásadní zpráva ze šlágru fotbalové ligy z Plzně, kde se představila první Slavia: největší radost...

Fotbal

ONLINE: Další gól Birmančeviče, Sparta nad Baníkem vede. Jinde zatím bez gólů

20. dubna 2024  14:20,  aktualizováno  15:42

Sledujeme online Sparťanští fotbalisté hostí na Letné ostravský Baník a v předposledním kole se mohou přiblížit k...

Tenis

Djokovič se omluvil z turnaje v Madridu, na kurty se chce vrátit v Římě

20. dubna 2024  15:41

Světová jednička Novak Djokovič vynechá antukový turnaj Masters v Madridu, kde v minulosti slavil...

Atletika

Duplantis znovu pokořil světový rekord! V Číně překonal 624 centimetrů

20. dubna 2024  14:19,  aktualizováno  15:28

Švédský tyčkař Armand Duplantis hned při prvním letošním startu pod širým nebem vylepšil světový...

Fotbal

Vyškov ve šlágru remizoval s Brnem, Dukla zůstává ve vedení druhé ligy

20. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:50

Fotbalisté Vyškova remizovali ve šlágru 24. kola druhé ligy s Brnem 1:1 a nevyužili šanci minimálně...