Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kopřivnický fanda napadl při házené Urbana

V horkokrevném jižanském stylu předčasně skončil nedělní zápas házenkářů Kopřivnice s Louny v první lize. Devět vteřin před koncem, kdy domácí vedli 21:20, ale míč měli hosté, vběhl rozlícený divák na hřiště. Vrazil do lounského Vladimíra Urbana a po následné strkanici rozhodčí zápas předčasně ukončili. Ve čtvrtek se případem bude zabývat disciplinární komise. Kopřivnici hrozí kontumační prohra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Eda

průšvih pořadatelů...
Znám některé účastníky onoho incidentu osobně a proto, ač jsem na zápase nebyl, ze zájmem jsem si přečetl, co že se to vlastně stalo... Především se divím některým reakcím na článek, reakcím čtenářů, které mě přijdou asi stejně "nemožné" jako reakce onoho rádoby fanouška, který fandí tak "svědomitě", že tím poškozuje hlavně svůj tým. To co se při zápase stalo, je jednoznačně špatnou vizitkou pořadatelů, spíš jednoznačně jejich hrubou chybou. Něco takového se snad může stát jen na dorostenecké úrovni, kdy často rodiče brání svoje potomky a často zaútočí na někoho jiného nebo propuknou vzájemné spory v hledišti. Vyjádření funkconáře domácího klubu je také více než zavádějící, je jisté že vzhledem k dalším jednáním o osudu utkání a případných sankcích proti domácím za naprostou neschopnost pořadatelů podobnému incidentu zabránit, nemohlo být jeho vyjádření jiné. Dokud si nebudou schopni někteří lidé přiznat chybu, tak to ve sportu určitě lepší nebude... Jinak, co se týče výkonu rozhodčích, těžko soudit celý průběh utkání, ale v situaci ve které byli, rozhodli určitě správně a to kolik času chybělo do konce utkání, není argument, důležité je co ukončení zápasu předcházelo. Každý z nás jistě kouká na fotbal, co by se asi stalo, kdyby se podobný incident stal např. při utkání ligy mistrů... a jaké by asi byli případné sankce proti klubu, který měl na starosti pořádání zápasu a to určitě bez ohledu nato čí fanoušek by takový incident způsobil.
0/0
28.11.2002 17:07

imluky

Re: průšvih pořadatelů...
ja bych chtel videt tebe kdyby te narval do drzky
0/0
29.11.2002 9:55

Milan B.

Beru na vědomí druhý míč.
Uznávám skutečnost o druhém míči od dorostenců (jak zmiňuje Pan "to je jedno") ,  který z mého pohledu nebyl přes stojící pořadatele vidět. Hlavně sem zvědav co dneska vymyslí!! Už se na to opravdu těším. Milan B. 
0/0
28.11.2002 16:06

to je jedno

Re: Beru na vědomí druhý míč.
Nevymysleli vubec nic.Maji prej na starosti dulezitejsi veci.
0/0
29.11.2002 10:33

to je jedno

Re: Beru na vědomí druhý míč.
Nevymysleli vubec nic.Maji prej na starosti dulezitejsi veci.
0/0
29.11.2002 10:33

Petr Jaroň

Dle videozáznamu
Na utkání jsem nebyl, ale měl jsem možnost shlédnout videozáznam a několikrát. V některých příspěvcích je kus pravdy, ale taky překroucené informace. Nejprve k rozhodčím. Toto utkání jsem nesledoval na videu celé, ale každý se může zmýlit nebo pochybit. Rozhodčí jsou kvalitní a patří mezi naší rozhodcovskou špičku. Viděl jsem mnoho jejich utkání i v HIL a mohu potvrdit, že pískají velmi dobře. Jestli se jim utkání nepovedlo to zatím nemohu posoudit. Každý někdy nemáme svůj den. I hráči, trenéři nebo funkcionáři.
K závěru utkání: 13. vteřin před koncem utkání rozehrávají po obdrženém gólu Lounští hráči míč do levé strany, kde atakuje dovoleným způsobem Šustala (hráč Kopřivnice) hráče Loun Urbana. Je zapískán volný hod a Šustala lehce odkopne míč směrem nahoru. Rozhodčí Horáček ihned píská (timeout) a vylučuje hráče Šustalu. Do konce utkání chybí 9 sekund. Míč se má rozehrávat z levé strany u devíti metrové čáry. Na hrací ploše se objevují dva míče vedle sebe a hráč Urban vší silou do jednoho z nich kopne směrem do obecenstva a trefuje jednoho diváka přímo do obličeje, který stojí asi 10 metrů od místa kde se objevili oba míče. Ten přichází na hrací plochu a strká do hráče Loun Urbana. Pořadatelé ihned zasahují a odvádějí ho. Na to přistupuje k místě činu manažér Loun, který se vášnivě začne dohadovat s pořadateli a hráči obou družstev. Hlavní pořadatel ho odtahuje mimo hřiště. Jeden z diváků na něho něco pokřikuje a manažer Loun se obrací a vrhne se na toho diváka. Roztržka po chvilce utichuje, pořadatelská služba vše uklidňuje a manažer Loun se vrací na své místo v 1. řadě, kde seděl jako divák. Všichni jsou připraveni k dohrání utkání i rozhodčí Horáček chce zahájit hru. V té chvíli přichází druhý rozhodčí Novotný a něco sděluje svému kolegovi. Oba odcházejí ke stolku časoměřičů. Po chvíli rozhodčí Novotný ukončuje utkání a sděluje toto rozhodnutí oběma kapitánům. Ti se diví, něco vysvětlují, ale utkání se opravdu ukončuje. Po chvíli obě družstva odcházejí do šatem. To vše trvalo od zahájení výhozu hráčů Loun 5 minut.
Nechci se vyjadřovat, ale DK to bude mít těžké. Petr Jaroň
0/0
28.11.2002 11:00

Karel

Re: Dle videozáznamu
Dekujeme pane Jaron
0/0
28.11.2002 16:12

to je jedno

Souhlasim s Milanem. B.
Stál jsem asi 2 metry od vypuknutí incidentu.Míč od dorostenců není fáma,ale skutečnost.Viděl jsem na vlastní oči jak se vkutálel.Jinak nemůžu říct nic jiného než, že souhlasím s M.B. A co se týče těch 9 sekund,ty se mohly dohrát.Nic velkého se tam vlastně nestalo.Pan Karel se s nejvetší pravdeúpodobností řídí heslem:PODLE SEBE SOUDIM TEBE.
 
0/0
28.11.2002 10:35

Karel

Re: Souhlasim s Milanem. B.
Ano doslova se ridit heslem: podle sebe soudit tebe, ano pane Jedno.Neni k tomu vice co vysvetlovat.Nejsem ani fanousek Loun ani Koprivnice a pouze znam hrace.Hral jsem stejnou ligu par let.Vim o tom dost,ale pouze jsem reagoval na clanek.Usuzoval a komentoval tak jak nam idnes nabidla moznost zde na webu.Nic vic nic min.A pokud vynechate komentare k memu prispevku a prectete si clanek pana Jarone usoudite,ze az tolik pravdu nemate...pokud to nebudete cist ze 2 metru tak jak jste vse videl :o)
0/0
28.11.2002 16:19

dury

To jsem zvědav jak to dopadne
Jestli to je jak to rika Milan B. tak je to jasne, ale vsadim se Koprivku zase poskodi a body dostanou Louny...
0/0
27.11.2002 18:44

Karel

Hm
Koukam ze to nema smysl ani komentovat kdyz to komentuji jini rozumni lide, ze Kinn a Obuvnik. MIlan B. - super komentar.Omlouvam se za ty traktoristy,Koprivnici znam je tam odtud ma manzelka :o) - bohuzel.
0/0
27.11.2002 18:21

obuvnik

bitky
Kámoš nedávno poslal na divizi dorostu rozhodčího do piče a a to jejich družstvo(radši nebudu psát,odkud jsou) se už několikrát při místním derby i na turnaji porvali při zápase i po.
0/0
27.11.2002 15:33

kinn

Dostat to moje mladá....
Dostat to moje mladá do hlavy, tak vypálím celé Louny....
0/0
27.11.2002 7:17

imluky

Re: Dostat to moje mladá....
asi tak
0/0
28.11.2002 16:32

Milan B

Pohled z místa činu.
Nevím co je pan Karel zač, ale označovat Kopřivnici za vesnici, a jestě k tomu kde chodí na házenou traktoristi, svědčí o jeho naprosté slabomyslnosti! Kopřivnice je město s 24 tisící obyvateli, má dostatečně dlouhou házenkářskou historii se spoustou let ztrávených v nejvyšší souteži!!! Diváci u nás házené rozumí a ví co si mohou dovolit.  Pan Karel je asi agresivní traktorista a soudí všechny podle sebe. Teď k samotnému zápasu a incidentu. Byl sem na zápase osobně přítomen a od místa incidentu nedaleko. Předně sem neviděl, že se na hřiště dostal od dorostenců jiný míč. Domácí hráči vedou 21:20, hrajou přesilovku a osobně brání 5 hráčů Loun už od rozehrávky po vstřelené brance. Hřáč loun se dostává asi 10 - 11m od branky a je zbaven míče domácím hráčem, rozhodčí to posuzuje jako faul. Domácí hráč pouští míč , který míří směrem k hloučku diváků s několika pořadateli (zde stálo i několik dorostenců a snad proto ta fáma o druhém míči) - sudí uděluje 2min. za nesportovní chování (celý zápas nezvládli, ale tady se to při troše fantazie dá uznat). Jeden z pořadatelů v hloučku hledá míč, což se zdá příliš dlouhé hráči Loun a dost hrubě slovně napadá pořadatele. Jeden ze skalních fandů (je příbuzný s jedním z našich hřáčů, proto ty specifické pokřiky, ale není nikdy agresivní!!) vybíhá ze svého stanoviště a podél hřiště (nikoliv v hřišti) se dostává k hráči Loun a rovněž slovně ho uklidňuje. Pořadatelé ho odvádí na místo, hráč jde za touto skupinkou, teď do hry vstupuje manažer Lounských, který už fyzicky napadá pořadatele. Domácí gólman odvádí z místa incidentu Lounského hráče, načež si oba podávají ruce a jdou ke střídačkám. Manažer násilník je vyveden z haly. Hráčí hostí na pokyn trenéra Lišky (kočovný to muž a rozvratitel mnoha fungujících klubů) opuští hrací plochu. Doposud přihlížející sudí jsou tímto odchodem zaskočeni a začínají konečně něco dělat. Jsou svolání kapitání a trenéři ke stolku zapisovaltelů, dost dlouho jsou hráčí (z Lounských ta menšina, která tam zbyla) i diváci nervózní a dožadují se dohrání zápasu. Nakonec je oznámeno, že zbylých 9 sekund se nedohraje a  osud utkání určí jiní. Závěrem chci dodat, že rozhodčí Novotný, Horáček utkání nezvládli (fakt, že tito mladí sudí bez zkušeností pískají i interligu mě děsí a nestačím se divit co je v naší házené vůbec možné), svaz by naopak měl vědět koho na zápasy našich nejvyšších soutězí posílá. O eventuálním trestu se rozhodne ve čtvrtek, ale můj názor na věc: O kontumaci bych vůbec nehovořil, není proč kontumovat (hráči se neporvali, sudí inzultováni nebyli), tady bych řešil spíš to opuštění hrací plochy před rozhodnutím sudích. Bude-li se trestat roztržka diváka, manažera a pořadatelů tady by se snad dal uplatnit trest o zavření domácího hriště a sehrání domácích zápasů na neutrální půdě. V tomto případě, ale pořadatelé nezakročili tak špatně a konflikt nepustili do nejaké větší bitky. Vím o jiných brutálnějších konfliktech (loni napaden hráč Bystřice pod Hostýnem v utkání 2. ligy), které se v házene staly. Milan B. 
0/0
26.11.2002 19:47

Kraja

Re: Pohled z místa činu.
Utkání jsem neviděl, nemůžu soudit jak ho rozhodčí zvládli či nezvládli ale to ukončení je asi vážně kravina.
Ale už několik let sleduju házenou v Čechách i na Moravě a Horáčka s Novotným jsem viděl asi 10x. Myslím, že je to jedna z nejlepších dvojic u nás, navíc perspektivní pro mezinárodní scénu. Líbí se mi přesto, že mají až nesoudnou podporu moravské rozhodcovské kliky.   
A že se jim zápas nepovedl na tom nic nemění. To se prostě čas od času stane.
0/0
27.11.2002 8:10

Monika

Re: Re: Pohled z místa činu.
Utkani jsem nevidela, ale verim, ze to muselo byt dost vyhecovane a nervozni, a proto nechci nikoho napadat, ze je treba vymatlany, ale pravdou je, ze Lounsti hazenkari jsou opravdu sprosti a hraji zakerne, takze by se meli o hodne vice v tomhle hlidat, protoze to co udelal pan Urban by se v jinych oddilech v 1. lize nestalo.  A ted k rozhodcim, tyto pany jsem videla piskat asi tisickrat a myslim si, ze oni jsou jediny prinos do nasi hazene, jestli se nekdo divi, jak muzou piskat interligu, tak at se radeji zamysli co rekl, protoze vsechny zapasy co jsem videla, tak piskali s klidem a prehledem. Vubec nechapu, jak nekdo muze odsuzovat mlade lidi, sice na tuto situaci asi nemeli tolik zkusenosti, ale zadny ucenec z nebe nespadl a jsou mladi a maji svoje nazory!!
0/0
27.11.2002 18:21

Q

Re: Pohled z místa činu.
Zdravím Házenkářští přátelé. Utkání v Kopřivnici jsem byl osobně přítomen, ale to co jsem viděl od samého začátku utkání bylo moc. Jak vůbec může dělat pořadatele banda provokujících pořadatelů, kteří slovně urážejí rozhodčí a hráče hostujícího týmu po dobu celého utkání. Pan Jaroň je beze sporu dobrý funkcionář, ale jako první by si měl udělat pořádek ve svojich řadách. Když se vrátím k názoru ubohého Milana B o rozhodčích tak Házené vůbec nerozumíš. Dvojce rozhodčích Horáček, Novotný je momentálně nejlepší dvojcí u nás a s jejím konečným rozhodnutím souhlasím. Házené Zdar
0/0
28.11.2002 11:22

Standa

Někteří hráči jsou prostě vymatlaní
Chtěl bych vidět, co by pan Urban a spol říkali, kdyby trefili nějaký malý děcko míčem do hlavy, to by byla paráda. Ono se prostě musí do míče kopnout, místo nechat ho být a hledět si svýho.
0/0
26.11.2002 16:20

Karel

Re: Někteří hráči jsou prostě vymatlaní
To je uplna pravda pane Standa.Navrhuji aby kazdy fanousek, ktery si zaplati vstupne aby podepsal nejaky dokument o svem pojisteni pred vstupem do haly...co kdyby prilitl balon pri tom "hrubem sportu-hazena". A ted trochu jinak.Pokud hrajete hazenou a verim ze to se Vam jeste nepodarilo tak se na to soustredite a chcete vyhrat tak jako kazdy sportovec.Pravda?Neni na tom nic spatneho. Pokud si ale prectete ten clanek pozorneji zjistite ze slo o mic dorostencu kteri se rozcvicovali v rohu haly. Takze co by jste po hraci chtel-sebrat mic a prinest ho zpet dorostencum?Ne-vzteky ho nakopnete!A ci je to chyba ze ten mic tam priletl: hracu?divaku?dorostencu? ne manazeru haly nebo jak se ta "funkce" naziva...a ted si predstavte pane Standa co kdyby pri hre na ten mic nekdo slap z hracu treba ve vyskoku (verim ze kdyby to byl hrac Loun tak se zatleska az ho odnesou, ale nedej boze ze by to byl hrac domacich-ze?!). Jeste pred zaverem doplnim,ze jsem zapas nevidel a pouze reaguji pomoci clanku. Dekuji Karel S. jako Karel Skopec
0/0
26.11.2002 17:17

Karel

Urban a spol.
Je mi Vas panove lito.Proste je to hruza hrat na tech vesnicich, kdyz ty traktoristi se jdou "odreagovat" na hazenou. Doufam,ze jsi Vlado ok.Karel S
0/0
26.11.2002 15:41

ggga

Re: Urban a spol.
ty ses asi trosku omezenej chudacek, ze?
0/0
26.11.2002 19:38

Kraja

Urban je zvláštní
To co se stalo je dost hustý, pořadatel nemá šanci fanouška zastavit. Ale to co jsou Louny schopný udělat jsem několikrát viděl. Těm kecum o tom, že nikoho nechtěli trefit, nevěřím. Vladimír Urban je určitě kvalitní hráč ale taky dost sprostej a zákeřnej. Dokáže hrát s úmyslem někoho praštit. Zrovna jemu bych přál, kdyby nějakou tu ránu koupil.
0/0
26.11.2002 11:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze