Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jsou zde zásadní změny v rallye

Nováčci rallye už v tuzemsku nebudou moci hned usednout za volanty silných aut. Od příští sezony vydá Federace automobilového sportu řídící českou rallye nový předpis. Ten umožní start s vozem tříd A8 a N4 (vozy s trvalým pohonem všech kol a turbomotorem) jen držitelům mezinárodních jezdeckých licencí. Končí tak doba, kdy si jezdec jen koupil národní licenci a mohl na start s jakýmkoliv vozem včetně nejsilnějších speciálů WRC. Jezdec získá mezinárodní licenci nejdříve po úspěšném absolvování pěti českých sprintrallye.Tragédie v BlovicíchTragédie v Pačejově

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gregy

Reakce na letošní havárie?
Tyto opatření zpřísňují podmínky pro starty se silnými vozy začínajícím jezdcům. A to že je reakce na letošní havárie? Může mi někdo vyjmenovat nějakého začínajícího jezdce, který měl těžkou havárii s nějakými většími následky? Pokud já vím, tak se něco stalo v Blovicích, Českém Krumlově a Pačejově. A všichni jezdci, kteří je zavinili, bez problémů splňují i nové podmínky pro jízdu např. s vozy kategorie WRC, když s nimi budou chtít jezdit.
0/0
28.11.2002 8:02

Metodicus

Inovace v rally
Pokud tato ustanovení pomohou bezpečnosti, bude to jen dobře, ale nějak mám pocit, že vozidlo skupiny A8 (WRC) nijak nikoho nezranilo ani nikoho neomezilo. Vím, že jediným problémem z hlediska silných vozů byla Subaru Impreza sk. N4 na rallysprintu v Pačejově, ale vozy této skupiny vetšinou zaplňují 2/3 startobního pole, to znamená, že i v této skupině jsou mladší jezdci. Domnívám se však, že problémem je jak poukazují někteří starší jezdci, že mladí jsou vybláznění a závodí s WRCéčkama, tak že nejsou schopni uvažovat nad možnostmi tohoto vozu. Domnívám se, že je správné, aby mladý jezdec absolvoval školu rally, to je určitě správná věc, ale kdo nám nezaručí, že nějaký jezdec nedostane výjimku ? Již se to také několikrát stalo.
Zároveň by bylo ideální, jako je to například v jiných sportech (fotbal, hokej, F1), aby jezdecké kategorie byly odstupňovány do různých soutěží. V rallysprintu by mohli startovat jezdci do 25 let (např.), na velkých podníkách jezdci s určitou licencí. Tím bychom eliminovali nějaké bláznění a honění WRCéček na rallysprintech. Na testování a ladění vozů (jak uvádí stáj TSV Total Racing - bratři Vojtěchové) jsou některé testovací okruhy  (Bělá, apod.), na to nepotřebují jezdit na rallysprinty. Pochopitelně rallysprinty nebudou lákavé pro sponzory, ale co se dá dělat. Když existuje možnost, aby vznikla Fabia v projektu Alianz pro mladé jezdce, proč by nemohla určitás kupina sponzorů pokrýt toto malé mistrovství republiky. Ta Fabia stejně nikdy nedožene WRCéčka.
A k organizaci soutěží : těžko si dokážu u nás na Příbrami předstatvit pořadatele a diváky v symbioze a kvalitní spolupráci u tratě, to byse rally musela jezdit ve městě, aby tam byly záchodky parkoviště apod.
Snad se na mě nikdo nezlobí za můj názor, ale vzhledem k tomu, že se snažím jako fanoušek obrazit co nejvíce rally v republice, dokážu si o tom všem udělát orázek, alespoň myslím.
 
0/0
21.11.2002 13:34

Tom

Re: Inovace v rally
WRC sprintům nevadí a že mladící chtějí honit vozy třídy A8, tak to si musejí srovnat v hlavě sami. To by pak mohlo vadit, že A5 se hodí s A7 a bylo by po rallye. Spíš by pořadatelé měli najít členitější úseky a nestavět tratě na dlouhých rovinkách, kde i kitová 206 jede 180. To se týká třeba Okříšek, kde je trať stylem dlohá rovinka, vracák, pak pár mírnejch vlásenek a cíl. A když tam vidíte Kalného, jak to drtí na šestý převod, motor vytočenej do omezovače, není se čemu divit, že dochází k nehodám. Však si v servisu stěžoval, že to měl pořád v omezovačí a musí pořídit delší převody. Na Vysočině je spousta pěknejch úseků, ale asi bude problém s majitely lesních cest, aby tam soutěžní auta dvakrát do roka pustili.
0/0
22.11.2002 13:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze