Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Huleš: Bez spojky? To bylo něco

Teď už je Jaroslav Huleš v Austrálli, kde jej o víkendu čeká předposlední Grand Prix silničních motocyklů. Hlavou se mu ale pořád míhají vzpomínky na závod v Sepangu, kde získal bod za patnácté místo. Nevzpomíná ani tak na zápis do tabulek jako na způsob, jak k němu přišel. Polovinu Velké ceny totiž jel "bez spojky". "Ty jo, byla to hrozná jízda, až se divím, že jsem dojel do cíle a ještě k tomu i bodoval," řekl svým typickým způsobem závodník čtvrtlitrů, když čekal v Singapuru na letadlo směr Melbourne.Huleš a Smrž v Sepangu - Huleš napřesrok zase u Kurze

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

radovan

Aaaaa slecna Petra se nam vratila z cest, nejak brzo damo, oni vam do Australie neudelili vizum nebo co?
0/0
17.10.2002 22:38

Nikdo

Jsem zvedav
Myslim ze to tak strasne nebylo, protoze pocitam ze jsou tyto spickove motocykly vybaveny elektronickym vypinanim spojky. Mechanicke bylo pouzito uz v roce kolem 1960 a jak tak nejak vim a mam s tim zkusenosti tak jezdit se s tim da ale radit se proste musi az po klesnuti otacek. Pres zuby to nejde protoze spojka je vypnuta ale jizda je to mirne nezazivna.
0/0
15.10.2002 16:10

Karel H.

Re: Jsem zvedav
250 NEMÁ žádnou elektroniku co by vypínala spojky. "Řadící automat" umožňuje řadit z nižších na vyšší rychlosti bez spojky a ubrání plynu, ale při brzdění a řazení to tam musíš prostě nějak nacpat, a jak to pokaždé rozhodí motorku si nech od někoho vyprávět 
0/0
16.10.2002 9:30

Nikdo

Re: Re: Jsem zvedav
V tom pripade jsem mel pravdu. Jestlize ti neco umoznuje radit z nizsich stupnu na vyssi bez spojky a ubrani plynu tak to musi rozepnout spojku pri doteku radicky. A to je to co jsem rikal ze to zas tak zavazne prevodovku podle meho nazoru neposkodi ani pri razeni dolu. To ze to motorku rozhazi to s vami souhlasim v plne mire. Jinak by me zajimalo kdo se za jmenem Karel H. skryva. Jestli je to jen trochu mozne poodhalte svou anonimitu (mam maly tip ale nejsem si jisty). Dekuji
0/0
16.10.2002 11:41

Cosie

Re: Re: Re: Jsem zvedav
Mam pocit ze umozneni razeni nahoru je umozneno vypnutim zapalovani, ne rozepinanim spojky.
0/0
16.10.2002 12:57

Karel H.

Re: Re: Re: Jsem zvedav
Nebuď domýšlivej, rozhodně pravdu nemáš. Ty systémy jsou dva - ten jednodušší : při tahu řadící páky je přerušenej proud, dojde k odlehčení kol v záběru a to umožní vysunutí zařazených kol a zasunutí kol dalších, zároveň se zařazením dojde řadička ve svým pohybu k druhýmu čidlu, který proud zase sepne, to vše v milisekundách a zjednodušeně.
0/0
16.10.2002 16:22

Nikdo

Re: Re: Re: Re: Jsem zvedav
To s tou domyslivosti patrilo me? Jestli jo tak ja porad nechapu proc me oponujete kdyz v podstate rikame oba to same, jen ja k tomu jeste tvrdim ze poskozeni prevodovky by bylo ve vetsi mire kdyby to nevypnulo vubec.
P.S. dekuji za odpoved na moji posledni otazku
0/0
17.10.2002 12:32

Karel H.

Re: Re: Re: Re: Re: Jsem zvedav
Čti pozorně - to nemá nic se spojkou společnýho, v podstatě to similuje jako když řadíš bez spojky a ubíráš plyn, jen se vše děje mnohonásobně rychleji. A dolů bez spojky cpeš kvalty jak to jde, jen když ti tam padne, tak se ti zastaví zadní kolo
0/0
17.10.2002 16:36

Petra

hm
Počítám, že to motorku poznamenalo dost tvrdě.
0/0
15.10.2002 15:28

Bubrak

Re: hm
Mozna tak prevodovku....
0/0
15.10.2002 15:45

neználek

Prohoď pár slov s někým od Kurtze - co oni na to. Zajímalo by mě jestli ten bod za to stál..
0/0
15.10.2002 17:55

Jiří

Re: Prohoď pár slov s někým od Kurtze - co oni na to. Zajímalo by mě jestli ten bod za to stál..
Radši s Kurzem nez s Kurtzem.
0/0
16.10.2002 18:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze