Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proč volejbalisté neunesli odpovědnost?

Slavný trenér není všemocný. Ani pod taktovkou věhlasného Julia Velaska se volejbalovým reprezentantům na mistrovství světa v Argentině nepodařilo prorazit. Kde byla chyba? V trenérovi? V hráčích? "Byli jsme jedni z nejslabších na servisu, obrana nebyla dobrá a chyběla nám i úderná síla v útoku," prohlásil Jaroslav Tomáš, jeden z nejlepších českých smečařů v historii. Podobně mluví další odborníci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BB

Lébl, proč trenér nevysřídal Lébla? bylo na něm až moc vidět jak na blokách nestíhá...
0/0
12.10.2002 14:54

bob

Ambice
Je pravda, že ambice asi byly trochu vyšší než konečný výsledek, ale ten byl jen odrazem aktuální formy týmu, který podle mě hrál pod svoje možnosti. Novák, který měl mančaft táhnout jako první smečař byl z formy a když se nedařilo ani jednomu z univerzálů, byl náš útok příliš slabý na to, abychom mohli myslet na lepší umístění. Obranu jsme nedokázali podpořit důrazným servisem, naopak soupeř nám svým podáním nadělal spoustu problémů (ačkoli se libero Kryštof opravdu snažil a myslím, že je to perspektivní hráč, na tomto MS ještě úrovně ostatních hráčů na tomto postu nedosahoval) a útočili jsme příliš často do dobře postavených bloků - naopak náš slabší servis dovolil soupeřům pestřejší hru, jejímž výsledkem bylo příliš velké množství jednoduše složených míčů. Nemluvím teď o servisu Brazilců (to byla kapitola sama pro sebe), kteří nás - ale nejen nás - servisem úplně rozstříleli, ale měli jsme na příjmu problémy i s ostatními týmy, dokonce i s Řeky. Navíc jsme vsadili na kombinaci při níž útočí Lébl z "pajpy", proto nestřídal za libera a zůstával vzadu, kde však v poli příliš neuhrál a soupeř si ho často vybíral na podání - následkem toho bylo naše horší pole - moc balonů jsme nechytli. Zmíněnou kombinaci jsme však zahráli max. 2-3 krát za celý zápas (možná se mýlím, ale víckrát jsem to fakt neviděl), takže si myslím, že za to slabé pole to fakt nestálo. Jinak si myslím, že v útoku středem jsme se soupeřům vyrovnali a ani Zapletal nehrál nejhůř. Pokud by nás potkala lepší forma a Jakub Novotný se dříve zotavil ze zranění. asi to mohlo dopadnout líp. Rozhodně bych vystoupení našich hráčů nezatracoval, máme spoustu mladých kluků, kteří by měli ještě růst a vrchol kariéry je (doufejme)čeká na olympiádě v Aténách. Na vině podle mě není ani trenér Velasco, který by měl u týmu zůstat a hlavně s ním hrát Světovou ligu, jinak se úrovni nejlepších světových týmů sotva přiblížíme. jediné, co mě opravdu zklamalo, byly výroky některých hráčů (např. Kubala), takto se profesionál nechová a také by měli být schopni trochu důstojněji přijmout neúspěch.
 
0/0
9.10.2002 16:43

Jiří Novák

Drahý neúspěch
Nejsem ani odborník,ani trenér či metodik, jen 30 let hraju volejbal.Jedná se o jasný neúspěch(správně pane Tomáši, blábolíte p. Zižko!), hlavně z pohledu proklamovaných ambicí. Ten neúspěch stál náš volejbal hodně peněz (Velascův královský plat a další), které budou chybět třeba mládeži.Volejbal je:O partě: Opravdu byla mezi zahraničními superprofíky a chudými mladíčky z extraligy?!? Nebylo by lepší jet s partou perspektivních mladíků z extraligy bez ambicí na umístění? Za 4 roky by tatáž parta mohla reálně myslet na 5.místo!O osobnostech: Nikdo! Chyběl "blázen" jako Musil, Petlák, Stančo či Hadrava (exkurze do historie), a to při vší úctě k rutinovanému I.Dubšovi i J.Novákovi. Bojovnost byla, ale každý sám za sebe, ne za partu. To pak podvědomí hlodá a servis raději jen na 30, odolnější na 50% rizika,( Lébl 5%)!Svět hraje na 100% riziko servisu.Proč proti Francii neservíroval ani jednou Pláteník?(super servis proti Niz.), pak mohl jít z placu.O stabilitě na postech: Proč experimenty s Novákem a Kubalou?To na jistotě nepřidá!O útoku: Ani jeden klasický (např. rychlík-čtyřka apod.) signál? No možná jde svět.volejbal jinam,nevím, ale bijce z kůlu jako Milinkoviče apod. opravdu nemáme!O obraně a chytrosti: Vždy budeme pomalí,nejsme Jihoameričani! Vynahrazovali jsme to kdysi chytrostí. Dvě povedené ulejvky za šest zápasů? - To moc chytré není! O liberovi:Snaživý a hbitý chlapec ten Kryštof, ale libero musí mít "čich" nasbíraný zkušenostmi (Smolka) a sbírání zkušeností zahájit na MS v Argentině je trochu drahý špás !(jedině že by byl součástí té výše uvažované party perspektivních mladíků, k čemuž však nedošlo).O psychice:S českou hráčskou dušičkou si poradí lépe třeba jadrná česká nadávka než distinguovaná angličtina p. Velasca.Hledejme nového, možná ne tak odborně renomovaného, ale českého "srdcaře" - trenéra!Ten by stesky na nesnesitelné horko v hale (Nizozemci ani Francouzi také nežijí v tropech!)řešil asi slovy: Ty v..., koukej makat, tady se potíš za prachy! Pak se osprchuješ!
Jiří Novák, Praha
 
 
 
 
0/0
9.10.2002 2:43

Dali

Přátelé, těšil jsem se na víkend, na volejbal. Po shlédnutí pátečního zápasu jsem však byl tak rozladěn, že mě chuť na další zápasy neuvěřitelně přešla. Nejsem volejbalista, ale tak se přece na MS nehraje. Bez nasazení, razance, chuťi po vítězství. To se jen tak nevidí. Vždyť oni to úplně vypustili, to přece není možné.......
0/0
8.10.2002 9:18

Dafe

Re:
Kdyz ono kdyz si hraci prestanou verit tak je to ve volejbale strasne videt a divak ma pocit, ze tam ti hraci snad spi! Ono to vetsinou fakt neni pravda, drou, makaji, v duchu si nadavaji a burcuji, ale prave to zamlzene sebevedomi a tlak znamenaji o chvilicku pomalejsi reakce, o neco horsi citeni na bloku, timing na smeci, jistotu pri prihravce...no a divaka muze trefit slak. Strasne rychle lze jako muzstvo byt psychicky nahore i dole, a ti nejlepsi to prave umeji jaksi zvladat... Ale prave proto je volejbal i u obrazovky krasny, i zapasy bez ceske ucasti me vtahnou a neusnu jako nekdy u fotbalu.
0/0
9.10.2002 12:59

safa

Katastrofální Lébl
Nemůžu pochopit,proč je v sestavě hráč Lébl,jehož servis je na úrovni krajského přeboru.Hra v poli velice slabá,hráč není schopen se ohnout pro míč plachtící půl metru od něj.A taky nemůžu pochopit,proč ho trenér staví,když jsou na lavičce lepší blokaři/Cerha,Kubala/.O odpovědnosti se nedá hovořit.Zbytečně stresovali.Svou hrou mohli jedině překvapit.
0/0
8.10.2002 7:46

Qitto

Re: Katastrofální Lébl
Co to meleš za žvásty. Ty tomu asi rozumíš jako koza petrželi.
0/0
8.10.2002 8:28

Čtenář

Re: Katastrofální Lébl
Ty jsi ale vrták. Lébl s Rakem byli jediní dva hráči, kteří byli schopní v rozhodujících momentech bodovat.
0/0
8.10.2002 8:38

comic

Re: Katastrofální Lébl
jestli byl jeho servis katastrofální, tak co potom řekneš o ostatních, kteří ani pořádně neservisovali přes síť?
0/0
8.10.2002 8:45

safa

Re: Re: Katastrofální Lébl
Lébl ze šesti zápasů dal přes síť tři podání na úrovni MS.O jeho plachťácích se nebudeme bavit.Hudeček,Novák,Popelka ho mohou ve chvílích volna učit.
0/0
8.10.2002 9:57

honza

Re: Katastrofální Lébl
Aspoň dobře smečoval a blokoval, dozadu za něj měl chodit Kryštof.
0/0
8.10.2002 8:55

Djerry

Re: Katastrofální Lébl
HEHEHEHE HAHAHA hele nejsi ty fotbalista? Lebl si na servisu moc neveril to je pravda, ale zaznamenal 6 primych bodu z podani (takze ty tvoje "3 servisy na urovni..." nevim co je podle tebe uroven, ale me prijde eso jako slusna uroven. Souhlasim ze ty plachtaky byly zbytecny vsechny se vratily na zem, mel to riskovat. ale kazdej kdo trosku hraje vi, ze kdyz si proste neverite, tak se skace servis hodne spatne. a Ze mu jednou padl balon metr za nej? mno to mel pomoct zadni, aby predni mohl utocit. asi si to mel vzit krajak, kterej tyhle balony normalne sbira. Za Lebla libero enchodilo naprosto z jasneho duvodu, kvuli utoku z trojky, a ty se mu celkem darili myslim ze mel 5/6 to ujde. a kez by nasi polari dokazali posbirat v poli to co vice jak dvoumetrovej blokar...
0/0
8.10.2002 14:02

Mirek

Re: Katastrofální Lébl
Hráls to vůbec někdy ? Nemůžu říct, že jsou mi Léblové obecně extra sympatičtí, ale jednoznačně jde o jednoho z nejlepších blokařů a útočníků prvního sledu (jestli tomu pojmu rozumíš, amatérsky řečeno "rychlíkáře" a "čtyřkaře", ale to je na tebe asi taky moc složité) a středem ze zadní zóny (lidově a pro tebe "z trojky") NA SVĚTĚ. A TO VE 22 LETECH!! Nahrávat mu je zjevně sranda, stejně to položí. A že nepřijme - při 3 přijímajících hráčích, 1 nahrávači a 1 nepřijímajícím útočníkovi prvního sledu mi furt zbývá 1 hráč na "schování" - ale to je věc trenéra, který stanovuje systém hry.
0/0
8.10.2002 23:33

Aneken

Re: Re: Katastrofální Lébl
Jo, o utoku neni pochyb, na ten je Lebl fakt kanon, vsechna cest. Trochu horsi je to s obranou na siti. Casto byl pomalej. Presto to byl zrovna Lebl, kdo podal v tymu nejlepsi vykon. 
0/0
9.10.2002 11:15

vaclav

Re: Re: Re: Katastrofální Lébl
slušně řečeno, pomalej a línej. Mančaft na MS nemuže hrát na to, aby byl střeďák na útoku hvězda.
0/0
9.10.2002 12:26

safa

Re: Re: Re: Re: Katastrofální Lébl
Jo,konečně se někdo díval na stejné MS.Prostě Lébl pomalej a línej.K tomu není co dodat.
0/0
9.10.2002 13:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze