Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zůstane Velasco českým koučem?

(Od zvláštního zpravodaje iDNES) Nepříliš vstřícně se bezprostředně po vyřazení českého týmu ze světového šampionátu volejbalistů v Argentině postavil v hotelu Hostal v Santa Fé k žádosti miniskupiny českých novinářů o důkladnější hodnocení výkonu jeho svěřenců argentinský kouč Julio Velasco. Zklamání z neúspěšného tažení osmifinálovou skupinou na něm bylo patrné na první pohled a své stručné odpovědi zaměřil nepříliš konkrétním, až filosofickým směrem. "Na důkladné hodnocení a rozbory je ještě příliš brzy, vždyť šampionát pro nás sotva skončil..." vysvětloval důvody své neochoty k důkladnému hernímu rozboru argentinský rodák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Volejbalista z Mezu

Věřme, že rozum zvítězí
Jak si tak čtu názory, tak až na vyjímky se všichni shodují na tom, že Velasco udělal spoustu práce. Dobré práce. Myslím si, že dosah oceníme až po ukončení šampionátu, až budeme znát nové, nejlepší týmy tohoto šampionátu. Již nyní to začíná vypadat tak, že jsme byli v nejtěžší skupině (Brazílie porazila Jugoslávii 3:1 a jsem zvědav jak si zahrají Francouzi s Ruskem) a ve světle těchto faktů to bude zase možná vypadat trošku lépe. Každopádně se stydím jako Čech za gen. tajemníka ČVS ing. Lébla, který "odstřeloval" trenéra, společně s polovinou mužstva ještě v Argentině (rozhovor na Radiožurnálu 5.10. po 17.00 hodině s p. Augostýnem). Myslím si, že především díky němu pan Velasco poznal českou mentalitu dokonale. Na druhou stranu mu asi nikdo neupře zásluhy na tom, že byl volejbal v televizi, že se volejbal začíná stávat marketingově zajímavým sportem. Přesto věřím, že zdravý rozum zvítězí a situace se bude řešit především ku prospěchu celého českého volejbalu a nadějného mládí zvláště. Tam je třeba začít a ne stále někde začínat. Doufám, že "tam nahoře" snad ještě nějací soudní lidé zůstali.
0/0
11.10.2002 14:01

J

Měl by dostat ještě šanci
Bez bez účasti ve Světové lize to nepůjde, o tom už se mluví několik let, to, že jsme před dvěma lety byli čtvrtí mohlo být také částečně tím, že jsme hráli doma (ve volejbale hraje domácí protstředí velkou roli), Haník možná lépe rozuměl mentalitě hráčů, ale Velasca bych nezatracoval, snad jen neměl nominovat tolik nezkušených hráčů. Pokud se má pracovat koncepčně tak by měl pracovat ještě alespoň dva roky.
0/0
8.10.2002 21:16

Mářa

Světová liga!
Naprosto souhlasím s Pospecem(viz níž) že bez účasti ve Světové lize to těžko půjde.Myslím že máme dost kvalitních hráčů(nevím proč tak zatracujete Nováka) ale bez hraní těžkých zápasů se prostě dál těžko dostaneme.Rozhodně ne natrvalo. Co se týče trenéra-Velasco je výbornej,potřeboval by delší čas, pokud ho neudržíme,myslím že Haník je taky velký pojem,výbornej psycholog atd.-pokud bude repre trénovat kdokoli jiný než jeden z těchto dvou pánů,rozhodně škoda.
0/0
8.10.2002 18:08

0/0
8.10.2002 14:17

Spin

Pozadí
Byl jsem se podívat na ME u nás. Ta atmosféra v mužstvu byla sqělá, ale byl jsem zděšen atmosférou v družstvu na MS, i když v TV to tak není vidět. Nebude to zklamání z MS,v nás fanoušcích, hlavně  v hráčích
0/0
8.10.2002 13:34

volejka

Velasco?????
Myslím, že Velasco se nechá naším Svazem uprosit, aby vedl národní družstvo do olympiády. Vše se svede na krátkou dobu jeho působení a omlazení družstva a to , že se nalily miliony do přípravy a splnily se všechny jeho požadavky , zůstane bokem. Doposud každý trenér vyletěl, ale byl to vpravdě jen Čech. Jemu ovšem se to těžko stane, to si Svaz(lébl) nedovolí. Jsme zvědavi na V. hodnocení , zatím   uveřejněné rozhovory byly tragické, nic neříkající.
0/0
8.10.2002 12:42

Libor

TV
Proc vyrazenim naseho celku konci volejbal v televizi? Vysilat az finale je trochu malo. Ted, kdyz prijdou ty nejzajimavejsi zapasy budem sledovat nudne politicke komentare? Carneho jsme meli poslat po velke vode.
0/0
8.10.2002 11:53

Roman Kubš

Re: TV
To vieš, na voloviny sa peniaze vždy nájdu. Ale na poriadny šport, to už nie. U nás to je ešte horšie.
0/0
8.10.2002 12:03

Pospec

Lébl ???
Já bych Lébla nezatracoval. Prostě mu šampionát nevyšel, tak jako ostatně ostatním členům týmu. Na place byl "studený" jako většina jeho spoluhráčů. Je to především útočník a blokař z něj asi nikdy nebude. I když si myslím, že naučit se blokovat je též otázkou zkušeností a ty samozřejmě přicházejí s věkem. Je nutno si uvědomit, že je mu cca 21 let. Byla by škoda, kdyby šestkovému volejbalu utekl k beachi, protože doufám, že se naši pokusí kvalifikovat na OH a pak se uvidí... Nevíte někdo, jak to bude s kvalifikací na OH?
0/0
8.10.2002 11:41

Radek Šilhan

Martin Lébl?
Dost jsem se zklamal ve výkonu našich hráčů. Zaraazilo mě to, že klíčové okamžiky pátého setu s Nizozemskem musel hrát hodně mladý Pláteník a hlavně bych dal nahřiště od začátku Přemka Kubalu. Mám rád hráče, kteří zápasy prožívaj, hecujou celej mančaft, jsou třeba i trochu neopříjemný vůči soupeřům, prostě klasický "vítězný typy". Je sranda hrát volejbal, když vedete 10:3, to pak všichni bodujou jak o život, ale klíčový míče prostě neuhrajem.  A volejbalista evropskýho formátu Lébl? Možná dobrej v útoku, ale v poli hrůza, na bloku nestíhá, už ani to podání neumí a co je nejhorší, je studenej jako psí čumák. Takovej hráč náš nároĎák nikam nedovede. ALe je mladej, tzak snad se i v tomhle zlepší.
0/0
8.10.2002 10:29

tom

zajem o volejbal
Velke pozitivum trenera Velasca bych videl v rozpoutani neuveritelneho zajmu o volejbal. Vzdyt behem tech par poslednich dni sledovali zapasy i lide, ktere volejbal nezajima (viz. diskuse). Samozrejme za tim stoji volejbalovy svaz, ktery si konecne uvedomil, ze je treba volejbal prodavat. Doufejme, ze se podari trvale zvednout zajem sponzoru i verejnosti o volejbal a ziskat tak potrebne finance a mlade hrace/ky. Nekdy v budoucnu bychom se pak mohli tesit na medaile... tomas
0/0
8.10.2002 10:20

Roman Kubš

Nový Kaláb vám ešte nevyrástol
Úprimne som vašim chlapcom držal palce,keď tí naši to už tak spackali v kvalifikácii s Bulharmi. Pevne som pred majstrovstvami veril,že medzi tu osmičku sa dostanu. Základná skupina bola pekne nabitá, ale prešli, aj keď Grékov by mali pozvať na pivo. Osemfinálovka - to už by bol menší zázrak. Nakoniec sa to vyvinulo tak, že "stačilo" vyhrať nad Francúzmi 3:1. Ale to sú tie známe prepočty- keby ten, potom tak, o tolko, potom by. Treba hrať! Dať do toho všetko, čo vo mne je. Ak mi ide, potiahnem ostatných... Chýbala mi tam osobnosť typu Kaláb, alebo nahrávač Černoušek st. Trochu sa snažili vyburcovať ostatných Dubš a Zapletal, ale neúspešne. Chýbala mi tam sebadôvera a zdravá drzosť. V tých chlapcoch to je, ale treba to vediet z nich dostať./Možno čéský tréner?/ Velasco je pojem, určite má vo svete meno,ale je to to pravé ořechové??? Tréner repre tam nieje na to, aby učil chlapov volej /to už oni dávno vedia/. Musí byť predovšetkým výborný psychológ a stratég. Neviem či správne pochopil českú dušu /a ona jeho/.
0/0
8.10.2002 10:17

PreMc

nervozita :-((
Myslim, ze jsme na MS predvedli dobry vykon. Podle meho nazoru jsme prohrali po psychicke strance. Julio mohl delat vse, ale kdyz je hrac psychicky labilni, tak to behem dvou, tri mesicu nezmeni. To je dlouhodoba zalezitost a nejvice zalezi na samotnem hraci a jeho pohode. Byli jsme moc nervozni :-(((
0/0
8.10.2002 10:03

evžen

velasco by měl zůstat
   Velasco by měl určitě zůstat a dostat časový prostor pro práci s mužstvem. Často zde padá srovnání s ME, tam však mužstvo táhli hlavně dva hráči Novotný a Novák - jeden z nich na MS nebyl, druhý z nich byl totálně s formy. Nikdo je nedokázal nahradit. Jinak si asi každý všiml, že od prvního zápasu chyběla větší agresivita, bojovnost či přesnější řečeno prožívání zápasů. Kvalita mužstva resp. rvavost a vůle uspět se nejvíce projevila po vyhraném prvním setu s Francií, namísto posílení sebevědomí přišel totálný propadák, mužstvo se v podstatě sesypalo a v první půli druhého setu dělalo neuvěřitelné chyby.  Strach, že by mohli uspět? Navíc buďme realisti, kvalitu české volejbalové základny nelze vůbec srovnávat se světovou špičkou. Jednorázově můžeme uspět, ale trvale (třeba zabydlet se ve světové osmičce) k tomu nám ještě hodně a hodně chybí.  
0/0
8.10.2002 9:29

Jarin

Velasco byl z celého týmu nejlepsi
Velasco by mel zustat - otazkou nad kterou se dosud nikdo nepozastavil vsak je, jestli on bude chtit. Myslim, ze trener jeho kvalit si muze z nabidek vybirat a zde se obavam jedne veci - jestli nas svaz to pochopi. Jinak k tem zapasum - na 99% jsem vzdy odhadl, co se stane. Popelka na servisu - do site. Leblovo prvni podani - eso, druhe podani - aut nebo sit, Krystofuv prijem tragedie....a to jak si s Francii davali prednost na prijmu, az nakonec mic spadnul na zem (po obrannem utoku prsty z puli hriste) to me fakt dostalo.
0/0
8.10.2002 9:26

pervors

Re: Velasco byl z celého týmu nejlepsi
Jarine ty brdo kdyz vsechno tak dobre vis dopredu, asi ses fakt dobrej a jeste nebudes tak drahej. Muzes tu reprezentaci vzit, vsechny vyhazet a az budes vedet kdo to teda nebude kazit tak nejakou tu medaili do ceska privezt. Stejne jestli delas nejaky kolektivni sport tak porad sedis na lavicce, ta teoooorie to tam je cejtit!! Myslim ze hraci si sami dobre uvedomuji co se jim povedlo a kde to bylo slabsi, jsou to profesionalove a zivi se tim. A rozhodne na to nepotrebujou zadneho JARINA. Nebudu obhajovat nebo omlouvat neuspech, ale kritika ma byt konstruktivni.
0/0
8.10.2002 12:33

Peetrs

Velasco
Také si myslím, že trenér Velesco odvedl výbornou práci. Vidím to sám na sobě. Téměř nikdy před tímto šampionátem jsem voliš moc nesledoval, ale během šampionátu se to hodně změnilo a já jsem se těšil na každý zápas. IMHO si myslím, že si to hráči prohráli sami. Jak již tu bylo několikrát řečeno, narostli jim argentinská křídla a pyšné sebevědomí. Pak to celý podělali a jak to skončilo? Nadávaj na trenéra, že on vlastně za to může....copak on tam s nima byl na place a blokoval, podával a hrál v poli?????  Takový laciný hovadiny, který si někteří hráči vymýšlí teď po šampionátu - viz. nemohli jsme podat optimální výkon, který by nás dovedl dál, protože nás trenér držel na hotelu a na nás padala ponorková nemoc... Je to opravdu k zamyšlení, ale nad hráči, ne nad trenérem....mě osobně se nejvíc např. líbil náš kapitán...
Každopádně si také myslím, že trenér Velasco by neměl odejít od repre a naopak by měl pokračovat ve své dobré práci a dostat z týmu to nejlepší, co v něm je....herní soudržnost a pohodu...
0/0
8.10.2002 8:58

Beďa

Velasco ven!!!
Musíme si přiznat,že výkon našich hráčů na mistrovství byl totální propadák.Měli jsme z prdele kliku,že nás nepodřízli Řekové už ve skupině.Bylo mi upřímně líto Kuby,která si postup zasloužila víc.Když shrnu vystoupeni J.V. a našich reprezentantů tak je to katastrofální ustup s pozic,které si  vybojovali na minulém ME. Pravděpodobně   překonali sami sebe už tam,jak řekl Novák:Ví kde má limit.Velasko je jen trener a jako trener by měl vědět,že po propadáku následuje vyhazov.Velasko ven
0/0
8.10.2002 8:48

tt

Re: Velasco ven!!!
neber to svinstvo, nedela ti to dobre na mozek...
0/0
8.10.2002 9:56

Zbynek

Re: Re: Velasco ven!!!
Po kazde bitve se najde hodne generalu a take hodne primitivu, jako jste Vy, pane !!! Zkuste v necem vyniknout a pak teprve kritizujte !!! Zbynek
0/0
8.10.2002 10:42

Balabán

Re: Velasco ven!!!
Béďo, už to nehul !
0/0
8.10.2002 10:35

macek

Re: Velasco ven!!!
Béďo, víš jak dopad Enge - fakt nehul
0/0
8.10.2002 11:22

ucitelka

Re: Velasco ven!!!
Bédo,fakt nehul.
0/0
11.10.2002 14:13

káča

jak dál?
Já si myslím, že trenér Velasco odvedl dobrou práci. Ale proti jeho setrvání hovoří 2 věci: 1) kolik hráčů mu skutečně rozumí? při timeoutech jsem nepozorovala nějak intenzivní komunikaci s hráči.. a za 2)podle mě nestřídal právě ideálně, některé hráče, kteří se mohli chytnout, vůbec v některých zápasech nepostavil (NOVÁK), některé hráče, kteří se chytli, stahoval ze hřiště (KUBALA). 
0/0
8.10.2002 8:41

Pospec

Julio zůstan!!!
Neúspěch to je, jedno vítězství je málo. Ze skupiny jsme postoupili do značné míry díky systému. Každopádně by ovšem měl J.V. u repre zůstat. Souhlasím s Michalem, dejte mu čas a on nám předvede, co je schopen z hráčů dostat. Problémem je ovšem z jakých hráčů. Pokud J. Novák řekne po zápase s Brazílií, že ví, kde má tento tým limit, pak mi z toho plyne, že hráči šli na hříště s tím, že prohrají. Kde je sebedůvěra, víra ve vlastní schopnosti. Tyto vlastnosti by při dlouhodobější koncepční práci náročný J. V. v hráčích dle mého našel a rozvinul. Chce to jen najít vhodné typy, třeba mezinárodně málo ostřílené-mladé a hlavně to chce delší čas. Další problém vidím v tom, že nehrajeme Svět. ligu. Asi by nebyl problém splnit podmínky pro vstup do Ligy. Ovšem to by vedení Svazu muselo mít zájem. Zejm. p. Lébl, kt. v podstatě řídí Svaz se vyjádřil, že Liga je Potěmkinovou vesnicí, nebot se vyplatí (míněno finančně) pouze nejlepším 4-5 týmům. Je škoda, když vedení Svazu vidí pouze ekonomickou stránku věci. Mělo by mít ambice dostat repre mezi tyto 4-5 týmů. Samozřejmě nějaký čas to potrvá, ale jsem si jist, že zkušenosti zíkané těžkými zápasy v Lize a kvalitní trenér, at už Velasco či někdo jiný (např. Z. Haník) by tým mezi nejlešpí dovedli. Chce to dvě základní věci: 1) hrát Svět. ligu a 2)dát vybranému trenérovi čas na dlouhodobější práci; vždyt u repre kormidla se střídají trenéři každý rok (Třešnák, Haník, Velasco?).
0/0
8.10.2002 8:35

entler

Re: Julio zůstan!!!
Trenér národního týmu na pouze malý vliv na výkon celého mužstva.To platí pro všechny sporty.Individuálně zaostáváme za světovou špičkou minimálně o celou třídu.Je třeba to vidět,hráči nestačí ve všech herních činnostech,servis,příjem,nahrávka,bloky,pole atd.Je to věc výchovy vhodných herních typů,ale i popularity tohoto sportu.Volejbal vyžaduje i určitou tělesnou pružnost,rychlost a zručnost,a to nám není příliš dané.To platí třeba i pro basketbal.Arg.trenérovi není třeba nic vyčítat,s daným hráčským msteriálem by neudělal nikdo nic. Dosti mi vadí na dnešním volejbalu i způsob počítání.Nemohu si pomoci,dřívější systém ztrát byl sice zdlouhavý,ale přeci jenom asi zpravedlivější.Dával možnost každému mužstvu se dostat po krizi do zápasu,dneska,když vám ujede začátek,nemáte v daném setu již žádnou šanci.Doufám,že takový způsob počítání nezavedou třeba v tenisu.
0/0
8.10.2002 9:00

liška

Re: Re: Julio zůstan!!!
Osobně si myslím, že lepší práci s týmem odvedl bývalý trenér Haník. Pod jeho vedením hrálo mužstvo s větším nasazením. Velasco je určitě dobrý trenér, když vzpomeneme jeho dřívější výsledky, ale jakoby mu práce s naším družstvem nesedla. Možná je největším problémem práce volejbalového svazu. Proč se nesnažili udržet Haníka, když měl výsledky? Jen proto, že je to podle mě osobnost, která ví co chce a v zájmu toho nestrpí žádné kamarádíčkování s pány ve vedení. Proč už dávno nehrajeme světovku? Nemyslím si, že je to o trenérovi, ale především  zkušenostech hráčů. A ty v přátelských zápasech nezískají. Někde jsem zaslechla, že se svaz vymlouvá na to, že nejsou peníze nasvětovou ligu. Jak je tedy možné, že na Julia peníze byly? Mezi volejbalisty se dává k lepšímu, že tzv. licenční poplatek á 200,- Kč za každého registrovaného hráče je na Velasca.  Kam se poděli bývalí sponzoři volejbalu a beachvolejbalu? Že by jenom nechtěli jednat s pány nahoře? A ještě jednu větu k televizním přenosům - pane Rejmane, prosím nevymýšlejte si, když komentujete přenosy. Laického diváka uvádíte v naprostý omyl. Kdyby Vám do komentáře nevstupovali Haník a Fortuník, určitě bychom vypli zvuk. Nejen, že nepoznáte hráče na hřišti a neustále zdůrazňujete, kdo má jakou přezdívku ( třeba bychom chtěli raději slyšet kde hraje, zda hraje v základu, jaký je typ hráče, největší přednosti apod.) ale především signalizace rozhodčího je pro Vás velkou neznámou.  Pokud jste komentoval zápas ze studia ČT a na signalizaci jste nemohl vidět ( argentinská kamera ukazovala rozhodčího mnohdy až po signalizaci), tak prostě raději řekněte, že jste signalizaci neviděl. Příště tedy prosím nechte raději mluvit fundované spolukomentátory, kteří mají co říci a především Zdeněk Haník to podává ve velice zajímavé formě i pro laiky.
 
 
0/0
8.10.2002 14:45

Tom

Re: Re: Re: Julio zůstan!!!
No, v jednom zápase základní skupiny (tuším s Holandskem) nedokázal rozluštit signalizaci nejen Jirka Rejman, ale dokonce ani Zdeněk Haník - a sice dokončený útočný úder nad úrovní sítě po nahrávce libera vrchním odbitím prsty v přední zóně. Ale je fakt, ze signalizace je stejná jako útok zadního a jedná se o dost výjimečnou chybu:)
0/0
12.10.2002 11:49

Jerry

Velasco poradit může, ale ruce a mozek půjčit nejde ...
Velasco poradit může, ale ruce a mozek půjčit bohužel nedokáže. Je to bezesporu vynikající trenér, ale co dělat, každý hráč má své maximum a naši hráči světové úrovně prostě nedosahují, přiznejme si to. Každopádně by byla škoda se s trenérem rozloučit, myslím, že pro náš volejbal může udělat velmi mnoho.
0/0
8.10.2002 8:32

jiné pohledy

jo jo
jen mu nechte trochu vice casu a buem mit nas tym, kde chceme! vzdyt jsme meli hodne mlady tym, kteremu by zmena trenera nepomohla. mozna si kluci na hristi msleli, ze kdyz maji valesca, takze uz vlastne vyhrali... ale opak byl pravdou! Stejne udelali reklamu volejbalu jako hrom.
0/0
8.10.2002 8:28

michal

setrvani trenera-jiste!!!
jiste ze by mel zustat,dejte mu cas a on vam da uspechy.Nejde za 1/2 roku udelat z tymu nezkusenych zajicu(kteri nehraji ani svet.ligu) tym aspirujici na titul mistru sveta.Krom toho,pokud se nepletu,tak jsme hodne dlouho nepostoupili na MS ze zakladni skupiny.Kazdopadne by ho meli presvedcit,aby zustal-skoro mi to prijde stejne,jako kdyz do ruska chodili trenovat hokej cesti treneri(zde je to samo trochu prehnane-rusaci byli po valce dreveni jak sanky samohybky).
0/0
8.10.2002 7:34

Petr

úspěch? neúspěch? podle mě to byl velký úspěch. hráčů i volej. svazu, protože pro popularizaci našeho sportu udělal hodně práce. jen díky postupu ze skupiny (že nás nechali Řeci vyhrát? ... jejich věc)jsme mohli vidět další 3 zápasy špičkového volejbalu. a ještě si u toho zafandit (narozdíl od fotbalového šampionátu). Rád jsem naše zápasy sledoval a obdivoval i soupeřovi výkony. Pro volejbal jedině dobře !!!
0/0
8.10.2002 7:19

Ladislav Škrhák

Velasca
Osobnost trenéra je velmi důležitá součást celého týmu. Ovšem k vítězství to opravdu nestačí. Částečně souhlasím s hodnocením Radka, ale ne všichni hráči se tak chovali. Ovšem chyby, kterých se dopouštěli jsou stále stejné. Novináři i hlasatele přenosu opakovali stále stejnou písničku - nemáme tvrdé podání. Francie? Plachtící umístěné podání + dobré bloky a hra vypadá zase jinak. Těch zkažených podání v rozhodujících okamžicích bylo až hrůza. Při sledování jsem měl vždy obavu zda se podaří. Někteří hráči mě opravdu velice zklamali, hlavně Novák. Dále pak pole a příjem. Přál bych si aby Velasca zůstal a našel hráče, kteří dokáží vrátit český voliš opět do světové špičky.
0/0
8.10.2002 7:18

radek.leco@cnb.cz

Setrvání trenére Velasca
Myslím si,že odvedl mnoho práce a dostal český volejbal zase do podvědomí lidí,jak ve světě tak u nás doma.Je otázka,jestli vybral opravdu to neljepší co bylo možné.Hlavní chybu ale vidím v psychice hráčů,kteří po úspěších v přípravě chodili jak nadití pávi a mysleli,že se jich každý lekne,když je trénuje Velasco. Trenér může určit taktiku,ale do jaké míry ji hráči splní na hřišti je věc druhá.Myslím si,že se český národ namlsal úspěchů hlavně v hokeji a čekal další,možná medaili.Na tu ale ještě dnes nemáme.
Radek Leco
Větrná 66,Č.Budějovice,37005
0/0
8.10.2002 6:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze