Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

FIA chce zavést v F1 handicapy

Vrcholný orgán světového motorsportu FIA uvažuje o radikálních změnách pravidel formule 1. Jejich výsledkem by měla být menší finanční náročnost soutěže a snížení technického náskoku elitních stájí. V kolikrát dosti nudných závodech F1 by tak měly přibýt dramatické momenty. Nejkontroverznější částí návrhu, který byl v pondělí zaslán jedenácti týmům, je myšlenka znevýhodňování úspěšnějších stájí. Silnější vozy by vozily, stejně jako koně v dostizích, větší váhu. S tímto handicapem by se již neměla opakovat letošní absolutní dominance Ferrari.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mencik

Poradi mi nekdo?
Chtel bych, jestli by mi nekdo poradil, jak mam zaridit, aby Marion Jonesova porad nevyhravala beh na 100 metru. Myslim, ze by mohla behat s taskami plnymy nakupu, nebo mi mohla vybihat o 5 sekund dyl nez ostatni sprinterky. Myslite, ze to Bernie dokaze zaridit???
0/0
11.10.2002 13:07

macek

Jo kila!
Dobrej nápad a takhle přívěs s pytlem brambor anebo dva... Bernie zřejmě prožívá sexuální melioraci - únik mozkových buněk do pohlavních žlaz..
0/0
9.10.2002 10:20

Káčí

Ať se ten hroznej Bernie uklidní
V neděli se běží Velká Pardubická. Tam můžete názorně vidět jak fungují handicapy (a fungují už strááášně dlouho). Ano, ten závod je dramatičtější, ale ani náhodou nemůže být řeč o tom, že vyhraje ten nejlepší. Myslíte si, že by potom chtěl třema MSch nebo Rubens vyhrávat? Ať se ten HROZNEJ BERNIE kouká uklidnit a přestane se tvářit, jako, že Ferari dělá něco špatně nebo dokonce nefér. JSOU PROSTĚ LEPŠÍ, tak to je.
0/0
9.10.2002 8:50

Nick

A co změnit bodování?
A co třeba změnit bodování? Třeba by stačilo, kdyby rozdíly na prvních místech nebyly tak velké. Osobně nevidím důvod, proč by první jezdec mel brát o sedm bodu víc než jezdec na čvrtém místě. Kdyby byly odstupy jen jednobodové, zvýšil by se význam umístění na druhé a dalších příčkách. Dnes je jedna výhra totéž, jako druhé a třetí místo dohromady, ale kdyby byly jednobodové odstupy, bylo by první místo za šest a druhé a třetí dohromady za devět. Díky tomu by jezdec, který jednou dojede druhý a jedou třetí byl celkově lepší než jezdec, který vyhrál a nedojel. Myslím, že by to pomohlo. Taky by stálo za to propočítat, jestli nebodovat třeba jen první tři místa nebo naopak nebodovat třeba prvních deset jezdců. Co vy na to?
0/0
8.10.2002 20:57

milda

jedine slovo:PITOMCI!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
8.10.2002 20:33

MASO

Vlezlý prdele
Zkusí šahnout na jedinou formuli a mají se na co těšit...
0/0
8.10.2002 18:55

PeKe

To u nás známe
Trest za dokonalost. To není to pravé. To už u nás bylo. jmenovalo se to KSC. Pokud to zavedou znici tim F1. Jo ferrari je dobre je nejlepsi, ale jen svou drinou. Tak ostatni prestanou brecet a zacnou makat.
0/0
8.10.2002 18:49

magic

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
8.10.2002 17:23

Gerd Müller

Možnost
Mr. Mosley, Ecclestone a spol. by se měli radši zamyslet nad tím, jak zaručit přežití menších stájí a ještě lépe vstup nových stájí do F1. Co třeba zavedení rozpočtového stropu? Nebo možnosti použití pouze jednoho motoru na jednoho jezdce během celého závodního víkendu? O obou věcech se už mluvilo, ale jak to tak bývá, vyšuměly do ztracena. Je to jednoduchá rovnice: jeden motor na závod  = vetší spolehlivost = menší výkon = menší rozdíly. Někdo by mohl namítnout: Co když někomu vybouchne motor už v pátek? Ale nic by se přece nestalo. Aspoň by to bylo zajímavější.
Taky se mluví o tom, že F1 by měla být pro automobilky jakýmsi testovacím polem pro zavádění nových prvků do sériové výroby. V jaké míře se to děje v současnosti? Zadní křídla nedrží (nevím co tohle má společného se sériovou výrobou), elektronika je nespolehlivá, převodovky jsou poruchové, v motoru je třeba každých 400 km vyměnit olej a ještě sotva vydrží závod...
Taky se uvažuje o možnosti startu 3 jezdců za jednu stáj. Myslím, že tím by se částečně vykompenzoval problém s poruchovostí motorů, pokud by mohl být použit pouze jeden na víkend.
Ale vůbec mě neberte vážně, mně tady skáčou ruce po klávesnici a ani nevím co píšu. :-)
0/0
8.10.2002 16:16

Marian

Dnešní F1
Problém F1 je dnes spíše: málo aut, F1 se v roce 1996 (dohodou na 10 let nebo jak) prostě zavřela a náklady na její provoz jsou tak vysoké, že vlastně nikdo na to nemá, aby vstoupil a pročistil vzduch, alespoň třeba vzadu. Tím jde do F1 málo nových jezdců a téměř žádné nové týmy (když odmyslíme koupě nebo přejmenování. Je pravda, že třeba 75% z nich by stejně po pár VC (či letech)"kleklo", ale nebyla by to taková stagnace. Pamatuji dobu, kdy startovalo 24-26 závodníků,dalších 5-10 se nekvalifikovalo. Alespoň bylo vzrůšo a něco se dělo, aktéři přicházeli a odcházeli. Je třeba snížit nějak náklady nebo alespoň pole otevřít pro nové. Ať jedou třeba předkvalifikaci nebo kvalifikaci, ale když zajedou např. 110% času nejlepšího, ať jdou na start. Z F1 se stálá superuzavřená skupina účastníků, kde rostou příjmy ale i náklady a rozpočet je nepřijatelný i pro ty nejlepší stáje F3000. Dnes - pokud nejsi Toyota - tak na F1 zapomeň. Vstupní poplatek nováčka eliminuje stáje střední úrovně. Podle dnešních pravidel by už Jordan či Sauber asi neměli šanci začít. A Minardi se tváří jako mistr světa a všichni ho "milují", protože ... vůbec žije a tudíž mu všichni fandi a jsou rádi, že na startu není třeba 16 aut...Kdysi by kleknul a přišlo by dalších 5 stájí místo něj. F1 mi připomíná takový socialismus v roce 1987 nějak to skřípe, ale změny nedělejme, Západ tu nepustíme, my si vystačíme. Handicap=perestrojka, která nikam nakonec nevede. To chce otevřít F1! čau. Ps: je to narychlo napsané, sorry za chyby. Marian
0/0
8.10.2002 15:35

Miky

A co NHL ?
Proč to nesrovnat s jiným sportem?Ať dají v NHL Jágrovi,Sakicovi Nebo Forsbergovi na každou nohu 10 kilo ať nejsou tak rychlí a na každou ruku tak po pěti kilech ať zbytečně nekličkují.A za každý kanadský bod bych přidal 20 deka.Po sezoně by utáhli vagon.Je to naprostá šaškárna.Doufám že to sami uznají jako špatný fór.
0/0
8.10.2002 11:16

Marian

Je to kravina vozit kila
Handicapy jsou nesprávné a degradují uroveň F1. Je to sice nuda (letos), ale nic se nedá dělat. je třeba spíše změnit technické regule (něco jako v CART/IRL) a omezit náklady (testy částečně přesunout na závodní víkendy (pátek a spol.)na provoz týmů, eventuálně přerozdělit příjmy. Ale nejlepší má právo vyhrávat v rovném boji. Když by Ferrari vezlo cca 50 kg (například) a skončilo ve VC na 4. a 6. místě a vyhrál třeba Fisichella na Jordanu s náskokem 15 sekund před Ferrari, kdo by byl faktickým vítězem? Mohl by se takový Fisichella cítit jako opravdový vítěz nebo jako vítěz díky tomu, že někdo vozí nějaké handicapy... To je přece popření idey F1 v každém směru. Od roku 1950 vždy vyhrával nejlepší. Ve F1 je asi moc elektroniky, ale vývoj nezastavíš!!! F1 byla vždy "dopředu". Čau. Marian
0/0
8.10.2002 10:57

Pudink

Nesmysl
To aby se pak báli piloti vyhrát. Já bych navrhl něco jinýho. Zrušil bych kvalifikaci, a na start by se týmy řadily podle výsledků z předchozího závodu, akorát že naopak. Takže po prvním závodě by třeba Minardy bylo na POLE POSITION. Myslím, že silné stáje by se přesto prosadily, ale o předjížděcí manévry by nebylo nouze. Navíc by i Minardy a spol. dostali šanci na slušnej výsledek. Ale musely by tam jezdit opravdu piloti a ne reklamní panáci (Yong, Bernoldi, Zlobin ...) protože by se z toho jinak stala jatka. Co vy na to?
0/0
8.10.2002 10:51

supi

Re: Nesmysl
To bych radsi navrhl start jako byl v Le Mans,pekne se na vystrel rozebehnout nasednout do auta a vzhuru do zavodu.Prijde mi to stale lepsi nez jim pridavat kila navic.
0/0
8.10.2002 11:28

vemeno

Re: Nesmysl
tak tohle je dobrý, první závod podle kvalifikace nebo losu a další podle dojetí ale odzadu. Náhodou se mi tenhle nápad líbí a pravdou je, že by mohlo vzniknout hodně zajímavých závodů. Skoro bych řekl lepší nápad, nebo spíš menší blbost, než c onavrhuje Ernie. Takhle bych to klidně udělal. Jen aby to nebyly jatka.
0/0
8.10.2002 12:46

hlava75

Re: Nesmysl
Videl jsi nekdy zavod v Monaku ? Pokud jo, tak by jsi takovej nesmysl o opacnem poradi na startu nemohl nikdy napsat....prestoze jsem fanda motorsportu, na F1 se uz davno nedivam - pravidelne jsem u ni po nedelnim obidku usinal...za cely zavod jediny predjizdeci manevr a to jeste v boxech ???? to je o nicem...jo, to F 3000 na satelitu,to je jiny kafe,pekny maso a porad se predjizdi....
0/0
9.10.2002 7:43

mctom

Bernie je lakomec
recept: Bernie, dej stájím víc peněz, které ve firmě svý manželky máš za TV a marketingový práva. Omezovat technologickej rozvoj je cesta do hrobu!
0/0
8.10.2002 10:14

xzeke

No konečně
Kilo je málo, ať Ecclestone prosadí 10 až 20 kilo a F1 se elegantně přehoupne do kategorie trucků! Tam jsou Češi dobří(i ti co nehulí) a konečně budeme mít doma titul mistra světa formule 1 !!!
0/0
8.10.2002 9:44

Mike

Radeji at se stara o slabe tymy
No tu padlo v minnulem clanku,ze jen MSch, ale to by ferrari nebylo ferrari ti by zase pustili RB na prvni mito, aby mezi nimi nebyla tak velka bodova mezera a bylo by zo jeste horsi bo by se stridali jen ty dva. Proc je ty mozky z FIA nenapadne podporid financne slabe tymy dyt maji miliardy a uz roupama nevi co s tym delat. Pak ut zalezi na lidech jak s temi penezi nalozi. Ja bych dal kazdemu tymu stejny rozpocet treba jako ma BMW a pak se ukazte Ing. Jo a s tim trakarem a zavesnym vozikem me rozesmalo je to dost dobre.
0/0
8.10.2002 7:54

rapi

?
Pan Ecclestone by už měl jít raději do důchodu a nepřemýšlet nad tím,jak vydělat ještě více peněz.Myslím si ,že Ferrari a jiní dávají do formule dost peněz na to,aby byli ůspěšní.To potom můžou zavést i v rallye,kde je situace podobná.Ale je třeba motivovat ty slabší,aby se zlepšovali.Nejlepší by bylo,aby už konečně F1 organizovali samotné automobilky!
0/0
8.10.2002 6:31

andy

Nevim co je na tom spatnyho...
srovnavat to s hokejem nebo fotbalem muze jen dement. V techto spotrech zalezi na vykonech sportovce a ne na vykonu auta. Z Formule 1 je totalni nuida na kterou se uz vubec nedivim a nedivim se ze sponzori odchazi, F1 zavisi jen na aute, podivejte se na takovyho nuly jako trebe Hakinnen nebo Burichccelo nebo jak se to pise, nez dostaly slusny auto tak v zivote nic nezajely...
0/0
8.10.2002 1:37

Hellright

Re: Nevim co je na tom spatnyho...
Milej Andy, ty můžeš příště psát tak maximálně o závodech na autodráze...
0/0
8.10.2002 5:01

Kolrab

Nevericne...
Nevericne jsem si precetl cely clanek a pak jeste jednou.  Chci verit, ze zitra FIA usporada tiskovou konferenci, kde oznami: "to nic, my jsme si delali jenom prdel", vsichni se tomu zasmejem a tim to bude ukonceno.
0/0
8.10.2002 0:33

Buba

Schumi s valníkem
Takže Schumacher by do příští velké ceny (aktuálně) nastupoval se závažím 134 kg? To by třeba mohl vozit valník s pytlama brambor.
0/0
7.10.2002 19:48

Krysar

??? nekomu jeblo ???
to jsou veci ... kazdy, kdo vyhrava, by pak podle tohoto pravidla mel byt znevyhodnen, aby porad nevyhraval. Takze nasi hokejisti budou mit napr. tupe brusle, fotbalisti budou mit kopacky bez spuntu, aby rychle nebehali, u atletu misto treter prijdou na radu sandalky :), plavci misto lepsich kombinez vyfasuji kozichy, aby se jim "lepe" plavalo atd. Kdyby blbost nadnasela tak se vedeni F1 vznasi az do vesmiru ...
0/0
7.10.2002 18:09

Honza

Aerodynamika
Už vidím, jak jedou se stejnou aerodynamikou v Monacu a pak třeba v Monze nebo na Hockenheimu...
0/0
7.10.2002 17:56

Martin

Aby jste se nezblaznili
nevim proc by Vam melo vadit, ze budou zavody F1 vyrovnanejsi. Takhle se na ne zachvilku nebude nikdo divat. Zacnou odchazet sponzori (uz zacali) a celej serial bude zrusen nebo v nem bude jezdit 10 ferari 5 mclarenu a 5 wiliamsu.
0/0
7.10.2002 17:26

Jean Todt

Re: Aby jste se nezblaznili
To možná není špatný nápad,stáje jako Minardi,Jordan,Arrows stejně již nekolik let bojují o holé přežití(Arrows už zřejmě dobojoval).Ale vážně.Formule  je pro velké automobilky možnost, jak se zviditelnit,je to vlastně výborná reklama.Samozřejmě ti, co vyhrávají,. pak prodají nejvíce vozů ,jedná se s výjimkou Toyoty o luxusní a sportovní vozy.Šéfové těchto abtomobilek by asi nepřivítali,kdyby se jejich nejrychlejší vozy(nyní Ferrari) měly nějak zpomalovat,či znevýhodnit oproti ostatním a tudíž ty stamiliony EURO, které investovaly,by se přestaly vyplácet,to samé platím pro reklamní patrnery.Tyto návrhy FIA jsou tudíž nesmyslné ,myslím že si to Max Mosley a spol. sami uvědomí. 
 
 
 
0/0
8.10.2002 12:34

kterej vůl todle vymyslel? Schumi a Rubinho budou nakonec jezdit s přívěsama naloženejma kilama navíc...
0/0
7.10.2002 17:06

bejby

Re:
a že by tam toho závaží bylo požehnaně
0/0
7.10.2002 17:35

Martin

Re:
Tipoval bych sefa staje Minardi
0/0
8.10.2002 13:19

bejby

aplikace na fotbal
myslim že pak tu někoho napadne že by třeba útočníkům vedoucího týmu fotbalové ligy po výhře v jednom kole v dalším utkání svázali tkaničky
0/0
7.10.2002 16:52

go

to je ale blbost
Jak vůbec někdo mohl na takovouto kravinu přijít
0/0
7.10.2002 16:52

vis maior

lepší nápad
mám lepší nápad. ať se piloti ve vozech střídají. ten, kdo jeden závod vyhraje, si pěkně sedne do auta, které skončilo naposled poslední nebo nedojelo... naopak ten, kdo první nabourá, ať si příště sedne do Schumiho ferrari...
0/0
7.10.2002 16:47

Luke

Watch out! Long Vehicle!!!
Toz rovnou muzou jezdit s vozejkem.... nijak me totiz nenapada, kam daji napr. 20 kilo navic? Fuck super, no jen tak dale
0/0
7.10.2002 16:41

twister

??????
Vskutku originální návrh.Když se špatným nedaří zlepšit,tak aspoň zpomalme nejlepšího.No to je opravdu super nápad.Nebo by ještě Schumacher mohl řídit jen jednou rukou.To by bylo taky řešení.....
0/0
7.10.2002 16:11

Standa

Pánům z F1
opravdu měkne mozek. Stejná auta jsou v F 3000, handicapy v DTM, F 1 jako výkladní skříň formulového sportu musí zůstat tam, kde je.
0/0
7.10.2002 15:58

mencik

Neco k smichu
Koukam, ze genialni napady se nerodej uz jen v Ceskych zemich, ale zacina tato demence vrcholnych lidi, pronikat uz do sveta. Je treba si uvedomit, ze nadvlada (letos znatelne velka) Ferrari, nebude trvat vecne. Zaprve to bude tim az M. Schumacher odejde od Ferrari, ikdyz jsem slysel, ze s Ferrari chce spolupracovat, i kdyz uz nebude jezdit a zadruhe to tak proste chodi, jednou je spicce ten a jindy zase onen. By me zajimalo, jestli byla provedena nejaka opatreni, kdyz F1 vladnul Fangio (nebo Pangio, ted si nemuzu vzpomenout na presne jmeno). A ty napady nekterych lidi, ze by vsichni meli jezdit se stejnou formuli jsou take genialni. Kdo by je vyrabel????? Jedna automobilka??? Ktera??? Neni nahodou F1 o prezentaci automobilek a o tom kdo je lepsi??? Jsou to hloupe napady vedeni F1, i kdyz Ferrari fandim, vim ze jednou nebudou, tak na vrcholu a bude tam nekdo jiny. At to panove nechaji takove, jake to je.
0/0
7.10.2002 15:33

Delov Kulometovic Puskin

Omlouvam se!
Uz sem si myslel, ze opravdu neuveritelne napady muzou mit jen nase politicke spicky...........ze by se panove z F1 nakazili???
Jestli to dobre chapu. Napr. hranice bude na 50-ti bodech, takze i kdyz pote Schumacher(nebo nekdo jiny) vyhraje, tak bude mit auto o 10 kilo tezsi(za kazdej bod kilo navic). Pak uz tezko vyhraje a prijde treba o bod o titul proti autu, ktere vyhraje posledni zavod a melo predtim jen 51 bodu. Jestli se mylim, tak me opravte.
Je to fakt hovadina - to nesmi a nemuze projit!!!
0/0
7.10.2002 15:15

Tučňák

blbost..
Tak tohle je opravdu ta nejvetsi blbost, co jsem kdy slysel :((
0/0
7.10.2002 15:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze