Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Carlos Reutemann: Ve stopách Fangia

Carlos Reutemann ve své kariéře absolvoval 146 Grand Prix a dvanáct jich vyhrál. Ale nejen díky tomu byl jednou z nejvýraznějších osobností světa formule 1 sedmdesátých let. Nasadit si korunu šampiona se mu nikdy nepodařilo, i když ji měl koncem roku 1981 na dosah ruky. Role, kterou v cirkusu F1 hrál, měla dva zásadní rysy. Za prvé to byla jeho šest sezon trvající věrnost k týmu Bernieho Ecclestona MRD-Brabham a za druhé - jeho "schopnost", vybírat si od roku 1976 týmy, které mu z různých důvodů neměly přinést vytoužený titul. Velkou roli zde jistě hrála i Carlosova složitá povaha...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kápo

narážky
Myslím, že u Schumiho nejde jen o letošní rok, myslím, že všichni fanoušci mají v paměti jeho kolize s Hillem v boji o titul tam se utváří charakter nebo jeho nespoutaná radost a veselí u MC Larenu když Irvine prohrál titul s Mikou. Jinak je pravda, že pilot je momentálně suveréně nejlepší.
0/0
11.8.2002 10:08

kápo

narážky
Myslím, že u Schumiho nejde jen o letošní rok, myslím, že všichni fanoušci mají v paměti jeho kolize s Hillem v boji o titul tam se utváří charakter nebo jeho nespoutaná radost a veselí u MC Larenu když Irvine prohrál titul s Mikou. Jinak je pravda, že pilot je momentálně suveréně nejlepší.
0/0
11.8.2002 10:07

Marian

Opět velmi zdařilé
Díky za pěkný článek, který velmi vystihuje dobu a samotného Reutemanna. Jako bych četl přílohu časopisu MOTOR z 70. let, která byla ve své době výborná a popisovala jezdce F1 apod. Malá oprava textu: "Pro rok 1979 - má být 1980 - tedy Lole opět hledal nový tým a nastoupil u Williamse." Jinak perfektní.
0/0
8.8.2002 8:36

Typ

Vyjde kniha?
Chtěl bych se zeptat, zda někdy vyjde kniha s těmito články o pilotech F1? Moc bych se za to přimlouval. A taky bych se přimlouval, aby předtím, než se taxtane, prošly tyto články úpravou u korektora. Protože jak měl Carlos Reutemenn problémy s angličtinou, tak má autor článků problémy s češtinou.
0/0
7.8.2002 13:04

kanydza

Re: Vyjde kniha?
Souhlasím s tím, že by měla vyjít kniha, určitě bych si ji koupil. Čte se to výborně a je vidět, že autor ví o čem píše..
0/0
8.8.2002 8:19

jirka

Re: Vyjde kniha?
On totiž žije víc jak dvě desítky let v Německu!
0/0
10.8.2002 16:16

Kanzdya

Jo jo Carlos
Carlos Reutemann byl navzdory tomu co se v článku píše můj oblíbenec. Škoda že taková jezdcí už ve formuli 1 nejezdí... Stará škola - Petterson, Andretti, Jones, Scheckter, Lauda, Reutemann...to byly časy. A formule 1 byla mnohem zajímavější než dnes, kdy je tam jen jeden pořádný pilot a navíc s dost pokřiveným charakterem.
0/0
7.8.2002 9:20

Heinz

Re: Jo jo Carlos
Reutemann byl i mym oblibencem a souhlasim ze F1 byla mnohem zajimavejsi a jezdci byli vyrovnanejsi.Rozhodne nemohu ale prehlednout stupidni narazku na Michaela Schumachera.Zrejme jde dotycnemu o to ze jej Barrichelo pustil pred sebe. To je podle mne spravne,nebot Schumi je stajova jednicka.Velmi dobre si vzpominam jak kdysi jezdili Alan Jones a Clay Regazzoni za Williams a pri jedne velke cene Regazzoni,ktery v te dobe nemel ani jedno vitezstvi v kariere a bezpecne vedl,pustil pred sebe Jonese. Sledoval jsem to v Ceske televizi a nikdy nezapomenu na komentar Lubose Pechacka ktery se rozplyval nad gentlemanstvim a vzornou kolegialitou Regazzoniho. Myslim si ze hodne Cechum vadi u Schumachera jeho narodnost. Je to spatne a typicky ceske. Je mi Vas lito.
0/0
9.8.2002 4:38

Achard

Regazzoni a Jones
C.Regazzoni vyhrál svůj první závod v Itálii 1970 a v době, kdy svůj první závod vyhrál A.Jones (Rakousko 1977) měl na kontě už čtyři vítězství.
Za celou sezonu 1979 kdy spolu jezdili nepřenechal Rega Alanovi vedoucí pozici v závodě - v Británii jezdil za ním, než odpadl pro poruchu vodního čerpadla, v Německu vyhrál Jones start-cíl, v Rakousku přebral vedení od G.Villeneuva a stejně tak v Holandsku a Kanadě. Spolu dojeli do cíle za sebou pouze v Německu a to s rozdílem necelých tři vteřin. Pravda, tady Rega měl na vítězství, kdyby nepodepsal jako dvojka. Inkriminované závody jsem viděl ale jen v Německu Pecháček poukázal na kolegialitu, protože jezdci drželi pořadí a nikoli, že by ho pustil před sebe. 
V článku jsem žádnou narážku na M.Schumachera nepostřehl, mám dojem, že někteří fanoušci vidí i to co není. Myslím, že by se nad sebou měli zamyslet, takový přístup je opravdu špatný, ale  nejen  tipicky český.
0/0
9.8.2002 9:24

Heinz

Re: Regazzoni a Jones
Ta narazka na Schumiho nebyla v clanku,ale v komentari k clanku na ktery jsem reagoval. Jinak ten zavod kde Regazzoni pustil pred sebe Jonese jsem videl na vlastni oci a na ten manevr kterym jej pred sebe pustil nelze zapomenout.Jo a to s temi vitezstvimi Regazzoniho jsem se sekl-omlouvam se,opravdu mel v te dobe 4-1x v 1970,1x v 1974,1x v 1975 a 1x v 1976- vse na Ferrari.
0/0
9.8.2002 17:06

Rumburak

Smutný hrdina Reuteman
Carlos Reuteman byl podobným typem jezdce jako dnes Frentzen nebo Trulli; precizní, spolehlivý a jistý. Bohužel dravost a bezohlednost, které zdobily tehdejší piloty jako Jones, Lauda nebo Piquet, nepatřily k Reutemanovým přednostem. Navíc byl vůči svému okolí hodně uzavřený (od novinářů dostal za svou odtažitost přezdívku "Citrón"). Přesto to byl va své době jeden z nejlepších pilotů F1, a i když se nikdy nestal mistrem světa (několikrát za dost podivných okolností), přesto patří mezi elitu jezdců F1 všech dob. Díky, Carlosi!
0/0
7.8.2002 9:20

Achard

Jaká bezohlednost?
Můžete napsat, jakých "bezohledností" se dopustil  Jones, Lauda a  Piquet?
A.Jones byl průměrný jezdec průměrné stáje, která se díky arabským penězům dostala na vrchol.  Byl týmovou jedničkou a ten kdo  porušil smlouvu byl Reuteman. Neměl jsem Jonese rád, ale to jediné, co o něm nemohu říct je, že byl bezohledný.  Lauda v roce 1984, kdy vrcholil jeho souboj o titul přenechal několikrát Prostovi svůj tréninkový vůz, s kterým pak Prost zajem PP. Piquet byl znám tím, že své kolegy deptal narážkami a komentáři na hranici pomluvy, ale pokud došlo ke kolizi, byl obětí a ne viníkem.
 
0/0
8.8.2002 12:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze