Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Schumacher je stále nenasytný

Michael Schumacher v neděli vyhrál již devátou velkou cenu sezony a zdá se, že není k zastavení. Jeho triumfální tažení a touha neustále vítězit a porážet soupeře i za rozhodnutého stavu je v italském tisku přirovnávána ke kanibalství. "Nenasytný Schumacher - kanibalovo štěstí," nadepsala Gazzetta dello Sport zprávu o prvním Schumacherově vítězství v Hockenheimu v barvách Ferrari. La Stampa přiřkla německému pilotovi přezdívku Hannibal podle nezastavitelného hrdiny thrilleru Mlčení jehňátek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ruffin M

z rekordmana nemaji radost
Schumacher tu trha rekordy a nikdo nema radost.....zajimave pokud by se ve fotbale nebo v hokeji zrodil nejaky fenomen lide by byli ohromeni a urcite by zajem sportu vzrustl.Tady nekdo mluvi ze je to nuda....ale pozor mozna pro tebe.ja si myslim ze sledovat jestli to Schumi opet dokaze je lepsi nez aby kazdej zavod vyhral nekdo jinej.pri vyrovnanosti by znovu nekdo mluvil o nahode nebo o podpore urciteho jezdce.takze zanechte toho debilniho debatovani a radsi sledujte dalsi zavod F 1. pozor nejsem zadnej obdivovatel schumiho ani nikoho jinyho z F 1.
0/0
1.8.2002 5:04

Filip

Reakce na reakci
Ty jsi tady řekl, že úspěchy M. Schumachera jsou inspirující a že se teď "veze" na vlně jménem Ferrari. Znovu opakuji, že Ferrari je tam, kam ho Schumacher dovedl a jen blázen by čekal, že od něj odejde po tolika letech snažení dostat ho tam, kde dnes je, tj. na vrchol. A sám jsi řekl, že je to inspirující - s tím naprosto souhlasím. Úspěch Ferrari je inspirující, motivující pro ostatní týmy a jezdce. Je samozřejmě pozoruhodné, že Ferrari takhle vyčnívá. Ale je to tým, který vsadil na toho správného jezdce, ani Williams (Ralf) ani McLaren (Mika, David) tohle neudělely a na to teď doplácejí, nemluvě o ostatních týmech. Tím chci říct, že kdyby to bylo o pouze o financích, tak McLaren i Williams jich mají srovnatelně s Ferrari, a proto by byly alespoň přibližně tam, kde je Ferrari teď. Rozhodně díky tomu, že Shumacher vyhrál již takhle brzo, nemůžeme mluvit o kryzi v F1 - je to pouze impuls pro ostatní týmy.
0/0
31.7.2002 18:22

Honza

Reakce na reakce
Tak jsem si precetl, co tady vzniklo na zaklade meho puvodniho prispevku.
Ackoliv normalne nereaguji na utoky lidi na mou osobu, jelikoz mi pripada pod mou uroven bavit se s nekym, kdo namisto argumentace pouziva utok, ohradim se proti obvineni ze socanstvi. Nejsem priznivec socialni demokracie, ani levicove politiky. A nikde jsem nenapsal, ze vsichni maji mit stejne. Jiz dnes si jezdci prijdou na velice zajimave penize (u uspesnych jezdcu mnohonasobne vyssi nez plat od staje) diky svym sponzorum. A zde je rozhodne prostor pro to, aby byl kazdy jezdec ocenen podle svych schopnosti.
Netvrdim, ze muj navrh na rozdelovani jezdcu podle navrhu popsaneho nize je spasitelnym resenim. Bylo to jen to, co mne napadlo jako prvni. Moznosti by bylo mozno nalezt rozhodne vice, at uz treba losovani, anebo uplne jiny system (napada mne rozdeleni sampionatu na zakladni cast a play-off) atd. Kdo chce, spoustu moznosti najde. Byla to jen reakce na to, co se v soucasne formuli odehrava a co je podle mne spatne.
A v zadnem pripade za to nedavam vinu ani Schumacherovi, ani Ferrari. Ale politice, ktera soucasnou F1 ovlada. Pred par dny vysel na tomto serveru velice hezky clanek o Villeneuve, kde se presne zminuje to co mam na mysli. Drive byla F1 mnohem vice zajimava, mnohem mene predikovatelna. Sampionaty koncily mnohem tesnejsimi rozdily, casto rozhodoval az posledni zavod. A to je presne to, co Bernie Ecclestone z formule vykopal pryc. I u tohoto pana si cenim mnohych jeho "vytvoru", prinejmensim jeho spoluprace s jezdci ohledne bezpecnosti prinesla mnoho uspechu. Ale soucasna politika v F1 ji podle mne zacina zabijet.
Jezdec (a je uplne jedno, jestli je to Schumacher nebo kdokoliv jiny) ziskal titul tesne po polovine odjetych zavodu sezony. Staj ziska titul v poharu konstrukteru v pristim zavode. Vedouci jezdec ma vice bodu nez druhy tym v poharu konstrukteru, od obou jezdcu dohromady. Jsem zvedav, jak se to podepise na navstevnosti nasledujicich zavodu. Zda se lidi prijdou divat na to, co uz je prakticky rozhodnuto.
Jak rikam, uspechy Michaela Schumachera jsou neuveritelne a jiste inspirujici. Na druhou stranu se musim ptat i na to, zda je nekdo natolik posedly svym egem, kdyz jako nejlepsi jezdec v nejlepsim tymu se dnes prakticky jen "veze" na vlne. Zda by nebylo mnohem zabavnejsi a zajimavejsi, jak pro neho tak pro okoli, kdyby prestoupil k nejakemu slabsimu tymu a tam se pokusil zopakovat totez, co se mu podarilo u Ferrari.
Nevim, ale proste mi soucasny stav v F1 pripada spatny, jak se rika - nuda nuda, sed sed. A myslim, ze je to skutecne ke skode cele F1.
0/0
31.7.2002 11:23

Petr

Re: Reakce na reakce
Honzo, Honzo!!! Probud se!!! Play-off ve formuli? A jak by jsi si to predstavoval? A kdyz vezmu tvuj napad, tak play-off hraje vzdycky ten nejsilnejsi proti nejslabsimu - Schumi vs Alex - no to by byla podivana :-) Presedlej na hokej a F1 nech byt svemu osudu!!!
0/0
31.7.2002 12:01

Honza

Re: Re: Reakce na reakce
Zajimave, jak rychle nekdo na tak zjevnou provokativni vejicku skoci.
0/0
31.7.2002 13:17

Filip

Mě se zdá, že tady někteří netuší o čem F1 je! F1 je o závodění, a to i v tom širším slova smyslu, jako je závodění stájí. Jak může někdo napsat, že nejlepší jezdec by příští sezónu měl jezdit v nejhorším týmu. To může říct snad uplný ho..do. Jezdec (Shumi je toho nejlepším příkladem) přece pracuje s týmem několik let, je to přece do jisté míry jeho zásluha, jak tým funguje. Míra je samozřejmě závislá na kvalitě je jezdce. Ferrari je nyní tam, kam ho také z velké míry Shumi dostal. Tzn. že podle mě je důležité, aby byla v F1 zachována volná soutěž, tzn. aby si každý tým mohl vybrat jezdce jakého chce, aby se každý tým zajímal o potencionální jezce pro příští sezónu a ne aby mu byl někaký každoročně přidělen.
0/0
30.7.2002 17:31

jan

jak dlouho
jak se řika nic netrvá věčně.kdo stoupa vyš a vyš ten také z o to větší výše může spadnout.slava polni tráva.
0/0
30.7.2002 10:38

Noris

Re: jak dlouho
Moc prosím, nech si ty bláboly.
0/0
30.7.2002 12:05

mojza

díky za obsáhlý komentář
Úplně z duše mi nemluvíte - neboť to fascinující na F1 je IMHO v kombinaci zvládnutí finančního zázemí s technickou dokonalostí (prostě sehnat  takové prachy, které umožní technickou úroveň která může-nemusí být lidským faktorem naplněna. Příklad ferrari je dokonalý - Schumi je prostě člověk, který má správné uvažování - podílí se na technickém vývoji, "zžívá" se s vozem i s jeho součástmi.
Vždyť nejrychlejším bývá Montoya. Je pravda, že právě ta konstantní schopnost jezdit tak, aby vůz trpěl co nejméně, aby se z něj vymáčklo "co nejvíc" není příliš populární, ale o populariutu podle mě nejde. Pro opravdové fanoušky je pojem "vyladění motoru" klíčovou věcí. Že se lidé na F1 jen "dívají" a neprožívají to co se děje okolo a to co znamená technickou dokonalost (jednotlivé prvky v dovývoji během sezóny, reakce na úpravu technických specifikací, potíže při testování, apod.) Je to přeci zajímavější než formuli chápat jen jako jeden z dalších sportů hvězd, kde rozhoduje skandál a úsměv na titulní straně Sternu o popularitě=úspěšnosti=platu závodníka.
 
Jo je to divný mix myšlenek, které mám v souvislosti s Vaším příspěvkem
0/0
30.7.2002 10:21

Honza

Krize v F1
Poslední roky ukázaly přesně to, kam se podařilo F1 dovést panu Ecclestonovi. Začíná to být nuda a je mi to líto, díky tomu všemu ovšem klesá můj zájem o F1, i zájem mých přátel o tuto sportovní disciplínu. Pokud se jeden jezdec dokáže v každé velké ceně dostat na stupně vítězů, a mimo jiné také kromě tří velkých cen všechny vyhrát, svědčí to o dvou věcech: neuvěřitelně kvalitně klape spolupráce tohoto výjimečného jezdce a výjimečného vozu, avšak také brutálně klesají sympatie k němu (úcta k jeho umění zůstává, sympatie se ovšem propadají), snad kromě jeho domovské země či domovské země jeho stáje, kde si lidé přivlastňují jejich úspěch za svůj (podobně jako v hokeji, fotbale či jakémkoliv jiném sportu).
Mám-li to říci natvrdo, pro tandem Shumacher - Ferrari se stalo příliš snadným být úspěšným. Nikdo na ně nemá. A tím se z F1 vytrácí sport, vytrácí se napětí a zábava.
Jak to změnit? Úspěšný jezdec (v našem případě Schumacher) by musel odejít do mnohem slabší stáje, v které by handicapy vozu vyvažoval svým jezdeckým uměním. Jinak řečeno, tak jak se mu (a to je nutné Schumacherovi přiznat) podařilo stvořit neuvěřitelně pracující tým, tak totéž dokázat jinde. Někde, kde na tom nejsou dobře, a rozhodně mu nezaplatí tolik. Avšak Shumacherovi by snad už tolik o peníze nemuselo jít, stejně jich mimo plat i od sponzorů dostane neuvěřitelně mnoho.
Jenže ani to nevyřeší úplně krizi, protože tandem Schumacher by nahradil někdo jiný, ať už Montoya-Williams, Reikonnen-McLaren nebo podobně, ikdyž by takový tandem asi nevyčníval až tolik nad ostatní, jak je tomu v současnosti u Schumachera. Problém je totiž zakopán v něčem jiném, v prostém faktu, že nejbohatší stáje s nejlepšími vozy mají ty nejlepší jezdce. A mezi vozy jsou skutečně propastné rozdíly. Ač pro mne byla F1 dříve mým top-sportem, dnes se obdivně shlížím k jiným soutěžím, ať už F3000, IRL nebo Indy, kde mají všichni jezdci stejné vozy a rozdíl je pouze v jejich vyladění. Rozdíl mezi vyladěním dvou vozů Lola není v žádném případě tak propastný jako rozdíl mezi Ferrari a Minardi, a závody i situace v příslušných kategoriích je mnohem zajímavější. Je ovšem zřejmé, že F1 nikdy nebude používat stejné vozy pro všechny jezdce, a tak se řešení musí nalézt jiné.
Jaké? No stačí hledat a ono se najde. Já si myslím, že nejjednodušší by bylo zavést pravidla o tom, že stáje si nebudou moci jezdce kupovat. Jezdec by dostával peníze od sponzorů, ale od stájí nic. Bohatý tým si prostě nesmí být schopen koupit špičkové jezdce, protože pak se chudý tým se slabými jezdci nikdy nevyhrabe ze svého srabu. Je to dnes krásně vidět na tom, kdo na vrcholu F1 panuje. Pokud se podíváme na posledních 20 let, tak s výjimkou Benettonu (opět Schumacher) se mistry světa staly jezdci tří týmů, dá se vůbec říct že ti, kteří o titul skutečně bojovali, prostě patřili k McLarenu, Ferrari nebo Williamsu, pro ostatní zde není místo. (Ferrari sice titul vybojovalo až se Schumacherem, ale nesmíme jim ubrat, že poměrně úspěšní byli celou dobu, ať už Alboreto v polovině osmdesátých či další případy).
No a jak vyřešit rozdělení jezdců do týmů, když si je nebudou týmy kupovat? Já bych se inspiroval draftem z NHL. Proběhla by dvě kola draftu, v prvním kole by si stáj vybírala svého prvního jezdce, ve druhém druhého. A začala by stáj s nejhorším výsledkem v sezoně, naopak nejúspěšnější stáj by si vybírala jako poslední. Tímto by se jezdecké pole velice zajímavě přeskupilo - nejlepší jezdci by skončili v nejlepších týmech, průměrní v průměrných a nejslabší jezdci u nejlepších týmů. Bylo by pak velmi zajímavé sledovat mnohem vyrovnanější startovní pole, kde by se šampionát díky svému rozložení sil těžko mohl zvrhnout v show jednoho muže, ať už by jím byl Schumacher nebo kdokoliv jiný.
Bohužel současný zakonzervovaný stav trvá a dokud bude F1 šéfovat Bernie Ecclestone, který ho takto vybudoval, asi se těžko co změní. Šampionát bude stále nudnější a nudnější, a tituly budou sbírat jen jezdci tří výše zmíněných stájí. Možná v horizontu čtyř pěti let některou z těchto stájí nahradí nějaký jiný tým (nahradí, ne že se k nim přidá), ale nuda zůstane nudou.
Honza
0/0
30.7.2002 9:44

Cyril Svoboda

Re: Krize v F1
Tak Schumacher,Ferrari a Eccleston můžou za to,že ostatní jsou nemohoucí a že je Michael stále vyhrává...zajímavá myšlenka. Ne,to je stupidní,směšné! Schumi můžes si za to sám,že vyhráváš a že Honzy už to nebaví!!!Jenom pro mě prosím pořád vyhrávej,já se Tvých úspěchů nemůžu nabažit. Opravdu promiň,ale i ostatní Tvoje myšlenky jsou víc než úsměvné a pokud se při závodech F1 nudíž,přepni si na Ptáka Loskutáka...
0/0
30.7.2002 12:31

Jarda

Re: Krize v F1
Prima nápad. Všichni budou mít stejně a budou rukou společnou a nerozdílnou dělat zábavu pro pracující lid. Taks to myslel, socane?
0/0
30.7.2002 13:10

Kevson

Re: Krize v F1
To je nesmysl. Ostatni museji vic makat! Ale ja jsem presvedcen, ze je to stejne nanic, protoze Schumi je fenomen a s tim se holt neda nic delat. Mozna zakazat jezdti F1.
0/0
30.7.2002 17:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze