Diskuze

Závod formulí v Mostě skončil tragédií

Nejlepší show, kterou mostecký okruh od dob Intersérie v osmdesátých letech zažil, vyústila v tragédii. V osmém kole při předjíždění opozdilce havaroval v téměř třísetkilometrové rychlosti vedoucí jezdec závodu vozů formule 1, IndyCar a formule 3000 z let 1990-99, osmapadesátiletý Rakušan Frederico Carreca. V retardéru za cílovou rovinkou najel na obrubník, jeho Arrows F1 se vznesl do sedmimetrové výšky a po několika přemetech přistál v ochranném valu. Carreca byl na místě oživován a přepraven do nemocnice v Mostě, kde však tři hodiny po nehodě zemřel. Měl rozsáhlá vnitřní zranění a rozdrcenou krční páteř.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Martin Foral

20. 7. 2002 22:28
Most je nebezpecny.....pro dusana
Cus dusane,
ja netrvdim ze most ja netechnicky a nevyvazeny. Ale Ale rikam ze je nebezpezny, tak si představ jednu vec , mozna si to jiz neprectes , ale dam ti to jako prvni reakci,. Technici v mostě spravovali trat, a hadej jak ji spravili, tak ze skoro polovině pickupů popraskalo přední sklo, to je co. Ja vim ze nektere okruhy jsou na tom hur, ale to jsou jen spinave penize.
To ze most je okruh na nic tvrdi i kluci z cela pickupa napr. Jirka Janak, Milos Karny a dalsi. A jeste jedne vec, okruhy ktere se jsou na tom hur s povrchem, maji aspon lepsi obrubniky, vzdyt v moste, kdyz preletis obrubnik, tak se musis bat, ze udelas olejovou vanu. To ze Frederico jiz neni mezi nami, mozna to byla jezdecka chyba, kdo vi, nazory se ruzni, ale podivej co ho vymrstilo do vzduchu??? No prece obrubniky!!!! A to ze retarder je hrbolatej a krivej, to je v rychlosti pres 200km/h dost citit a muzu ti rict ze vlastni zkusenosti.
Vysledky ze zavodu, nemaji vliv na to co rikam o kruhu,ale prave ta vlastni zkusenost:::::!!!!!!!!!!!!!!
 
Martin
0 0
možnosti

Martin Lang

18. 7. 2002 19:50
Byl jsem poslední kdo s Carecou mluvil.
Par minut pred startem zavodu Euroboss jsem mluvil z pilotem Fredericem Carecou. Mluvili jsme o zavodě a memu znamemu jsem zařídil autogram na kšiltovku Arrows. Pak jsem mu popřál hodně štěstí do zavodu a odešel do retarderu. Frederico udelal chybu jen v tom případě že chtel za každou cenu do čela. Nebýt však Petera Milavce, určitě by přežil. Milavcovy byla dávána signalizace modrou vlajkou, kterou viděl. Dival se do zrcátek a pak mu pravou stranu zavřel! Na pamatku mam jeho bočnici zadního křídla a naní napis: ADIEUS FREDERICO 14.7.2002
0 0
možnosti

RKlemm

19. 7. 2002 12:25
Re: Byl jsem poslední kdo s Carecou mluvil.
Ahoj Martine. Nechci spinit pamatku Frederica a pan Ittner to v jeho statementu pro TV jiste take nechtel. Videl jsem ale nehodu takto: z pohledu jezdce predjel Careca Milavce na prave strane a v retarderu pak zatahl svuj vuz pred nej ostre do leva. Udelal tak ale prilis brzy (domnivam se, ze "apex" pres Milavce nevidel) a vjel primo na curb retarderu... Souhlas s tim, ze si Milavec mohl (a mel !) pocinat sikovneji, to jest pustit oba vedouci vozy pred sebe jeste jasne pred vjezdem do retarderu. Vytvoril tak ale situaci, ve ktere Careca chyboval... S pozdravem Roman
0 0
možnosti

Martin Lang

18. 7. 2002 19:49
byl jsem posledni kdo s Carecou mluvil.
Par minut pred startem zavodu Euroboss jsem mluvil z pilotem Fredericem Carecou. Mluvili jsme o zavodě a memu znamemu jsem zařídil autogram na kšiltovku Arrows. Pak jsem mu popřál hodně štěstí do zavodu a odešel do retarderu. Frederico udelal chybu jen v tom případě že chtel za každou cenu do čela. Nebýt však Petera Milavce, určitě by přežil. Milavcovy byla dávána signalizace modrou vlajkou, kterou viděl. Dival se do zrcátek a pak mu pravou stranu zavřel! Na pamatku mam jeho bočnici zadního křídla a naní napis: ADIEUS FREDERICO 14.7.2002
0 0
možnosti

Martin Lang

18. 7. 2002 19:48
byl jsem posledni kdo s Carecou mluvil.
Par minut pred startem zavodu Euroboss jsem mluvil z pilotem Fredericem Carecou. Mluvili jsme o zavodě a memu znamemu jsem zařídil autogram na kšiltovku Arrows. Pak jsem mu popřál hodně štěstí do zavodu a odešel do retarderu. Frederico udelal chybu jen v tom případě že chtel za každou cenu do čela. Nebýt však Petera Milavce, určitě by přežil. Milavcovy byla dávána signalizace modrou vlajkou, kterou viděl. Dival se do zrcátek a pak mu pravou stranu zavřel! Na pamatku mam jeho bočnici zadního křídla a naní napis: ADIEUS FREDERICO 14.7.2002
0 0
možnosti

Martin Lang

18. 7. 2002 19:47
byl jsem posledni kdo s Carecou mluvil.
Par minut pred startem zavodu Euroboss jsem mluvil z pilotem Fredericem Carecou. Mluvili jsme o zavodě a memu znamemu jsem zařídil autogram na kšiltovku Arrows. Pak jsem mu popřál hodně štěstí do zavodu a odešel do retarderu. Frederico udelal chybu jen v tom případě že chtel za každou cenu do čela. Nebýt však Petera Milavce, určitě by přežil. Milavcovy byla dávána signalizace modrou vlajkou, kterou viděl. Dival se do zrcátek a pak mu pravou stranu zavřel! Na pamatku mam jeho bočnici zadního křídla a naní napis: ADIEUS FREDERICO 14.7.2002
0 0
možnosti

Milano

16. 7. 2002 9:42
EuroBoss
Závod krásnej, poslouchat ten zvuk motorů byla úplná symfonie ... a dost hlasitá!!! Ta nehoda byla smůla, otřásla každým z nás, kdy byl na autodromu přítomen.
0 0
možnosti

Philak

15. 7. 2002 15:22
podruhe
Ahoj mozna si nekteri vzpomenete, ze asi pred ctyrma rokama v tom samem miste tragicky zahynul mlady jezdec na silnicni motorce. Tomas Hlavatka. Ta sikana prusvihy asi pritahuje a mozna by stalo za to se zamyslet.
0 0
možnosti

Jenda

15. 7. 2002 9:46
Obrovská smůla..
 Včera jsem byl taky v Mostu a tuhle nehodu jsem viděl od padoku. Vypadalo to opravdu děsivě, hlavně jedno z kol, které odlétlo od toho auta jako po výbuchu. Bohužel to dopadlo jak to dopadlo. Údajně tam do bariéry vletěl po zádech, tudíž celý náraz směřoval asi na hlavu. Osobně se domnívám, že šlo jednak o chybu pilota a také o obrovskou smůlu. Měl jsem tam možnost několikrát jet s ostrou Octávií a vždycky při průjezdu tohohle místa jsem mohl štípat pětku drát. A to jsem tam vždycky dal nohu z plynu (cca. 185 km). Musí se tam jet optimální stopa,což znamená strefit se tak na 30 čísel přesně. Jestli fakt jel přes obrubník...... původní verze byla, že si škrtnul o kolo toho jezdce před ním, ale možná se mu chtěl jen vyhnout. A pane redaktore těch 300 km je hodně-měřila se tam rychlost na Intersérii a jezdilo se tak okolo 240 km, jelikož ta rovinka není moc dlouhá. A ještě k tomu místo. Viděl jsem tam několik havárek a vždycky to dopadlo dobře. Třeba  Kostrůh před cca 3 týdny tam s Octávií přelít i přes bariéru a dopadl až na obslužku. Vylezl z toho šrotu po svých.... na fotky se můžete podívat na http://www.cp.octaviacup.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://www.cp.octaviacup.cz
0 0
možnosti

Sisa

15. 7. 2002 11:42
Re: Obrovská smůla..
Milý Jendo, Intersérie je jedna věc a F1 věc druhá. Když už jsi tam byl, tak jsi mohl poslouchat, že ty F1 tam měli na konci rovinky 310. Sledoval jsem to docela pozorně. Byla to vážně jezdecká chyba, protože držel plyn na podlaze do poslední chvíle, aby se dostal před toho o kolo z5, ale už to nemohl stihnout do stopy. Podle mě tam měl možná i o něco víc, protože ostatní v tý době dávno brzdili. Prostě ztratil hlavu a chtěl mermomocí setřást toho Jihoafričana. Bylo to hnusný, ale bohužel to dopadlo, jak to dopadlo. No neni se čemu divit. Když narazil do bariéry měl pořád ještě minimálně 250. A zabrzit z týhle rychosti na jednom metru, nemůže přežít nikdo.
0 0
možnosti

guru

15. 7. 2002 7:34
jsem rad ,ze sem nedali foto ,konecne solidni lide
jsem rad ,ze sem nedali foto ,konecne solidni lide 
0 0
možnosti

Martin Foral

15. 7. 2002 1:31
Most je velice nebezpečný, zvlášt v tech mistech, které mu se "říká retardér"
Rád bych podoknul jen jedno. Vzhledem k tomu , že taktéž závodím a to z vozem ŠKODA Pickup Free Style, který nedosahuje takové rycholsti , jako F, presto v tomhle místě zvaném Retardér dosahuje rychlosti 200km/h, a mužu vám potvrdit ze ustat lehkeho smira, je velice obtizné právě v takovehle rychlosti. Proto mozna pokud si to nekdy nekdo precte z vrchniho stabu z mostu, proto zde pisi: Ze Autodrom Most je nebezpecny, at uz touto sikanou tak uz tim, ze je hrbolaty rozbity
0 0
možnosti

Dusan

15. 7. 2002 15:33
Re: Most je velice nebezpečný, zvlášt v tech mistech, které mu se
Krucifix Martine, kdyby to bylo s tím okruhem tak strašný, jak píšeš, asi by pravidelně nezískával homologaci od bafuňářů z FIA, kteří o bezpečnosti a předpisech asi vědí víc, než ty, nemyslíš? Nevím kolik jiných okruhů důvěrně znáš, asi jen Brno. Ledaskde jinde bys zjistil, že krizových míst mají mnohem víc, než jen jedno. Co se týče tvaru a hrbolatosti dráhy, mluvil jsem loni například se Stefanem Johansonem při ELMS, s Davidem Coulthardem (ten tu nezávodil, jen si okruh projel sériovým autem), anebo v sobotu odpoledne s Earlem Goddardem a ptal se na jejich dojmy z dráhy. Odpověď shodně zněla - perfektní tvar, harmonické vyvážení rychlých a technických úseků, případné nerovnosti v normě, protože v Evropě existují okruhy, které na tom jsou mnohem hůř. Tihle chlapi neměli důvod tvrdit to ze zdvořilosti a o ježdění asi už něco vědí.  Koukal jsem nejen tento víkend na tvoje výkony za volantem. Závoď, uč se a bojuj!  Hlavně by bylo blbý, kdybys svá pravidelná zadní umístění v poháru pick-upů zdůvodnil tím, že Most je špatnej okruh.  Pak bych ale nevěděl čím bys podobný výsledky vysvětlil v Brně... 
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Premium služby

Anglie - Brazílie, Francie - Německo. Kde zdarma sledovat sobotní fotbalové šlágry?

22. března 2024  11:59

Víkend je ve znamení reprezentačního fotbalu a přináší řadu atraktivních zápasů. Po pátečním...

Fotbal

Rekordní trest pro trenéra Radu. Za rasistickou urážku dostal osm měsíců

21. března 2024  17:12,  aktualizováno  19:43

Boj druholigových fotbalistů pražské Dukly o postup mezi elitu může jejich kouč Petr Rada sledovat...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Lyžování

1. Ledecká, 2. Davidová, 3. Voborníková. Kolik si na sněhu vydělaly

25. března 2024  15:51

Z českých lyžařů, snowboardistů a biatlonistů si v uplynulé sezoně nejvíce vydělala na prémiích...

Lyžování

Zlatá tečka za super-G. Skvělá Ledecká triumfovala ve finále Světového poháru

22. března 2024  9:50,  aktualizováno  13:05

V novém roce potvrzovala v superobřím slalomu stoupající formu. V únoru se propracovala do první...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fotbal

Norsko - Česko 1:2, rozpačitý výkon, i tak výhra. Haškovu premiéru ozdobil Barák

22. března 2024  16:49,  aktualizováno  19:52

Oslo (Od našeho zpravodaje) Fotbaloví reprezentanti se při premiéře trenéra Ivana Haška v Norsku téměř celých devadesát minut...

Hokej

Nečas se trefil za Carolinu, nastoupili brankáři Mrázek s Dostálem

29. března 2024  7:08,  aktualizováno  8:23

V nabitém čtvrtečním programu hokejové NHL se bodově prosadila trojice Čechů. Martin Nečas gólem...

Házená

Mizera s číslem 99: Láme mi to srdce, bohužel musím Zubří vyřadit

29. března 2024  7:50

Že Murphyho zákony fungují spolehlivě, poznal i lovosický házenkář Bohdan Mizera. První série play...

Basket

Atlanta podruhé v týdnu přehrála v NBA Boston, Krejčí připsal dva body

29. března 2024  7:28

Basketbalisté Atlanty si podruhé v týdnu poradili v NBA s Bostonem. Zatímco v pondělním duelu...

Hokej

Vyždímali jsme se do maxima, hlesl Doudera. Konečně se dostane ze zimáku

29. března 2024  7:26

Hokejisté Motoru České Budějovice ve čtvrtfinále extraligy s třineckými Oceláři dokázali smazat...