Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Závod formulí v Mostě skončil tragédií

Nejlepší show, kterou mostecký okruh od dob Intersérie v osmdesátých letech zažil, vyústila v tragédii. V osmém kole při předjíždění opozdilce havaroval v téměř třísetkilometrové rychlosti vedoucí jezdec závodu vozů formule 1, IndyCar a formule 3000 z let 1990-99, osmapadesátiletý Rakušan Frederico Carreca. V retardéru za cílovou rovinkou najel na obrubník, jeho Arrows F1 se vznesl do sedmimetrové výšky a po několika přemetech přistál v ochranném valu. Carreca byl na místě oživován a přepraven do nemocnice v Mostě, kde však tři hodiny po nehodě zemřel. Měl rozsáhlá vnitřní zranění a rozdrcenou krční páteř.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin Foral

Most je nebezpecny.....pro dusana
Cus dusane,
ja netrvdim ze most ja netechnicky a nevyvazeny. Ale Ale rikam ze je nebezpezny, tak si představ jednu vec , mozna si to jiz neprectes , ale dam ti to jako prvni reakci,. Technici v mostě spravovali trat, a hadej jak ji spravili, tak ze skoro polovině pickupů popraskalo přední sklo, to je co. Ja vim ze nektere okruhy jsou na tom hur, ale to jsou jen spinave penize.
To ze most je okruh na nic tvrdi i kluci z cela pickupa napr. Jirka Janak, Milos Karny a dalsi. A jeste jedne vec, okruhy ktere se jsou na tom hur s povrchem, maji aspon lepsi obrubniky, vzdyt v moste, kdyz preletis obrubnik, tak se musis bat, ze udelas olejovou vanu. To ze Frederico jiz neni mezi nami, mozna to byla jezdecka chyba, kdo vi, nazory se ruzni, ale podivej co ho vymrstilo do vzduchu??? No prece obrubniky!!!! A to ze retarder je hrbolatej a krivej, to je v rychlosti pres 200km/h dost citit a muzu ti rict ze vlastni zkusenosti.
Vysledky ze zavodu, nemaji vliv na to co rikam o kruhu,ale prave ta vlastni zkusenost:::::!!!!!!!!!!!!!!
 
Martin
0/0
20.7.2002 22:28

Martin Lang

Byl jsem poslední kdo s Carecou mluvil.
Par minut pred startem zavodu Euroboss jsem mluvil z pilotem Fredericem Carecou. Mluvili jsme o zavodě a memu znamemu jsem zařídil autogram na kšiltovku Arrows. Pak jsem mu popřál hodně štěstí do zavodu a odešel do retarderu. Frederico udelal chybu jen v tom případě že chtel za každou cenu do čela. Nebýt však Petera Milavce, určitě by přežil. Milavcovy byla dávána signalizace modrou vlajkou, kterou viděl. Dival se do zrcátek a pak mu pravou stranu zavřel! Na pamatku mam jeho bočnici zadního křídla a naní napis: ADIEUS FREDERICO 14.7.2002
0/0
18.7.2002 19:50

RKlemm

Re: Byl jsem poslední kdo s Carecou mluvil.
Ahoj Martine. Nechci spinit pamatku Frederica a pan Ittner to v jeho statementu pro TV jiste take nechtel. Videl jsem ale nehodu takto: z pohledu jezdce predjel Careca Milavce na prave strane a v retarderu pak zatahl svuj vuz pred nej ostre do leva. Udelal tak ale prilis brzy (domnivam se, ze "apex" pres Milavce nevidel) a vjel primo na curb retarderu... Souhlas s tim, ze si Milavec mohl (a mel !) pocinat sikovneji, to jest pustit oba vedouci vozy pred sebe jeste jasne pred vjezdem do retarderu. Vytvoril tak ale situaci, ve ktere Careca chyboval... S pozdravem Roman
0/0
19.7.2002 12:25

Martin Lang

Re: Re: Byl jsem poslední kdo s Carecou mluvil.
Ahoj Romane. Jsem rad ze jsi zareagoval. Pana Ittnera znam velmi dobre a velice si ho važím. Maš pravdu že Milavec vytvořil situaci ve ktere Frederico Chyboval, ale dle meho soudu ani jeden z jezdcu neodhadl vzdálenost mezi jednotlivými monoposty. Tento manevr jsem mel před svími oči asi tak 20 metru. Frederico se chtetel vyhnout než aby do Milavce narazil. To by mohlo dopadnout ješte huř. Troufam si však obvinit Petera Milavce ze školácké chyby. (nechce se mi říct umyslu.)zarážející prome je že Milavec po restartu v klidu pokračoval.
0/0
19.7.2002 19:23

Martin Lang

byl jsem posledni kdo s Carecou mluvil.
Par minut pred startem zavodu Euroboss jsem mluvil z pilotem Fredericem Carecou. Mluvili jsme o zavodě a memu znamemu jsem zařídil autogram na kšiltovku Arrows. Pak jsem mu popřál hodně štěstí do zavodu a odešel do retarderu. Frederico udelal chybu jen v tom případě že chtel za každou cenu do čela. Nebýt však Petera Milavce, určitě by přežil. Milavcovy byla dávána signalizace modrou vlajkou, kterou viděl. Dival se do zrcátek a pak mu pravou stranu zavřel! Na pamatku mam jeho bočnici zadního křídla a naní napis: ADIEUS FREDERICO 14.7.2002
0/0
18.7.2002 19:49

Martin Lang

byl jsem posledni kdo s Carecou mluvil.
Par minut pred startem zavodu Euroboss jsem mluvil z pilotem Fredericem Carecou. Mluvili jsme o zavodě a memu znamemu jsem zařídil autogram na kšiltovku Arrows. Pak jsem mu popřál hodně štěstí do zavodu a odešel do retarderu. Frederico udelal chybu jen v tom případě že chtel za každou cenu do čela. Nebýt však Petera Milavce, určitě by přežil. Milavcovy byla dávána signalizace modrou vlajkou, kterou viděl. Dival se do zrcátek a pak mu pravou stranu zavřel! Na pamatku mam jeho bočnici zadního křídla a naní napis: ADIEUS FREDERICO 14.7.2002
0/0
18.7.2002 19:48

Martin Lang

byl jsem posledni kdo s Carecou mluvil.
Par minut pred startem zavodu Euroboss jsem mluvil z pilotem Fredericem Carecou. Mluvili jsme o zavodě a memu znamemu jsem zařídil autogram na kšiltovku Arrows. Pak jsem mu popřál hodně štěstí do zavodu a odešel do retarderu. Frederico udelal chybu jen v tom případě že chtel za každou cenu do čela. Nebýt však Petera Milavce, určitě by přežil. Milavcovy byla dávána signalizace modrou vlajkou, kterou viděl. Dival se do zrcátek a pak mu pravou stranu zavřel! Na pamatku mam jeho bočnici zadního křídla a naní napis: ADIEUS FREDERICO 14.7.2002
0/0
18.7.2002 19:47

Milano

EuroBoss
Závod krásnej, poslouchat ten zvuk motorů byla úplná symfonie ... a dost hlasitá!!! Ta nehoda byla smůla, otřásla každým z nás, kdy byl na autodromu přítomen.
0/0
16.7.2002 9:42

Philak

podruhe
Ahoj mozna si nekteri vzpomenete, ze asi pred ctyrma rokama v tom samem miste tragicky zahynul mlady jezdec na silnicni motorce. Tomas Hlavatka. Ta sikana prusvihy asi pritahuje a mozna by stalo za to se zamyslet.
0/0
15.7.2002 15:22

Jenda

Obrovská smůla..
 Včera jsem byl taky v Mostu a tuhle nehodu jsem viděl od padoku. Vypadalo to opravdu děsivě, hlavně jedno z kol, které odlétlo od toho auta jako po výbuchu. Bohužel to dopadlo jak to dopadlo. Údajně tam do bariéry vletěl po zádech, tudíž celý náraz směřoval asi na hlavu. Osobně se domnívám, že šlo jednak o chybu pilota a také o obrovskou smůlu. Měl jsem tam možnost několikrát jet s ostrou Octávií a vždycky při průjezdu tohohle místa jsem mohl štípat pětku drát. A to jsem tam vždycky dal nohu z plynu (cca. 185 km). Musí se tam jet optimální stopa,což znamená strefit se tak na 30 čísel přesně. Jestli fakt jel přes obrubník...... původní verze byla, že si škrtnul o kolo toho jezdce před ním, ale možná se mu chtěl jen vyhnout. A pane redaktore těch 300 km je hodně-měřila se tam rychlost na Intersérii a jezdilo se tak okolo 240 km, jelikož ta rovinka není moc dlouhá. A ještě k tomu místo. Viděl jsem tam několik havárek a vždycky to dopadlo dobře. Třeba  Kostrůh před cca 3 týdny tam s Octávií přelít i přes bariéru a dopadl až na obslužku. Vylezl z toho šrotu po svých.... na fotky se můžete podívat na www.cp.octaviacup.cz
0/0
15.7.2002 9:46

Sisa

Re: Obrovská smůla..
Milý Jendo, Intersérie je jedna věc a F1 věc druhá. Když už jsi tam byl, tak jsi mohl poslouchat, že ty F1 tam měli na konci rovinky 310. Sledoval jsem to docela pozorně. Byla to vážně jezdecká chyba, protože držel plyn na podlaze do poslední chvíle, aby se dostal před toho o kolo z5, ale už to nemohl stihnout do stopy. Podle mě tam měl možná i o něco víc, protože ostatní v tý době dávno brzdili. Prostě ztratil hlavu a chtěl mermomocí setřást toho Jihoafričana. Bylo to hnusný, ale bohužel to dopadlo, jak to dopadlo. No neni se čemu divit. Když narazil do bariéry měl pořád ještě minimálně 250. A zabrzit z týhle rychosti na jednom metru, nemůže přežít nikdo.
0/0
15.7.2002 11:42

Jenda

Re: Re: Obrovská smůla..
Tak to s tou rychlostí se omlouvám, ale to jsem asi nedával pozor.
0/0
15.7.2002 16:33

john

Re: Re: Re: Obrovská smůla..
v paddocku clovek dost casto neni na miste, kde by slysel hlasatele - takze bych jendovi zas tolik nenadaval
0/0
15.7.2002 16:56

Sisa

Re: Re: Re: Re: Obrovská smůla..
Nechci nikomu nadávat.... jenom konstatuju, je pravda, že mam trošku rejpavou povahu, ale vážně nic ve zlym.
0/0
17.7.2002 9:59

guru

jsem rad ,ze sem nedali foto ,konecne solidni lide
jsem rad ,ze sem nedali foto ,konecne solidni lide 
0/0
15.7.2002 7:34

Martin Foral

Most je velice nebezpečný, zvlášt v tech mistech, které mu se "říká retardér"
Rád bych podoknul jen jedno. Vzhledem k tomu , že taktéž závodím a to z vozem ŠKODA Pickup Free Style, který nedosahuje takové rycholsti , jako F, presto v tomhle místě zvaném Retardér dosahuje rychlosti 200km/h, a mužu vám potvrdit ze ustat lehkeho smira, je velice obtizné právě v takovehle rychlosti. Proto mozna pokud si to nekdy nekdo precte z vrchniho stabu z mostu, proto zde pisi: Ze Autodrom Most je nebezpecny, at uz touto sikanou tak uz tim, ze je hrbolaty rozbity
0/0
15.7.2002 1:31

Dusan

Re: Most je velice nebezpečný, zvlášt v tech mistech, které mu se
Krucifix Martine, kdyby to bylo s tím okruhem tak strašný, jak píšeš, asi by pravidelně nezískával homologaci od bafuňářů z FIA, kteří o bezpečnosti a předpisech asi vědí víc, než ty, nemyslíš? Nevím kolik jiných okruhů důvěrně znáš, asi jen Brno. Ledaskde jinde bys zjistil, že krizových míst mají mnohem víc, než jen jedno. Co se týče tvaru a hrbolatosti dráhy, mluvil jsem loni například se Stefanem Johansonem při ELMS, s Davidem Coulthardem (ten tu nezávodil, jen si okruh projel sériovým autem), anebo v sobotu odpoledne s Earlem Goddardem a ptal se na jejich dojmy z dráhy. Odpověď shodně zněla - perfektní tvar, harmonické vyvážení rychlých a technických úseků, případné nerovnosti v normě, protože v Evropě existují okruhy, které na tom jsou mnohem hůř. Tihle chlapi neměli důvod tvrdit to ze zdvořilosti a o ježdění asi už něco vědí.  Koukal jsem nejen tento víkend na tvoje výkony za volantem. Závoď, uč se a bojuj!  Hlavně by bylo blbý, kdybys svá pravidelná zadní umístění v poháru pick-upů zdůvodnil tím, že Most je špatnej okruh.  Pak bych ale nevěděl čím bys podobný výsledky vysvětlil v Brně... 
0/0
15.7.2002 15:33

Martin Foral

Re: Re: Most je velice nebezpečný, zvlášt v tech mistech, které mu se
Cus dusane,
ja netrvdim ze most ja netechnicky a nevyvazeny. Ale Ale rikam ze je nebezpezny, tak si představ jednu vec , mozna si to jiz neprectes , ale dam ti to jako prvni reakci,. Technici v mostě spravovali trat, a hadej jak ji spravili, tak ze skoro polovině pickupů popraskalo přední sklo, to je co. Ja vim ze nektere okruhy jsou na tom hur, ale to jsou jen spinave penize.
To ze most je okruh na nic tvrdi i kluci z cela pickupa napr. Jirka Janak, Milos Karny a dalsi. A jeste jedne vec, okruhy ktere se jsou na tom hur s povrchem, maji aspon lepsi obrubniky, vzdyt v moste, kdyz preletis obrubnik, tak se musis bat, ze udelas olejovou vanu. To ze Frederico jiz neni mezi nami, mozna to byla jezdecka chyba, kdo vi, nazory se ruzni, ale podivej co ho vymrstilo do vzduchu??? No prece obrubniky!!!! A to ze retarder je hrbolatej a krivej, to je v rychlosti pres 200km/h dost citit a muzu ti rict ze vlastni zkusenosti.
Vysledky ze zavodu, nemaji vliv na to co rikam o kruhu,ale prave ta vlastni zkusenost:::::!!!!!!!!!!!!!!
 
Martin
0/0
20.7.2002 22:27

Saggoth

Trabantak: a co chces videt, bud rad, ze jsi to nevidel. Neni nic prijemneho videt zemrit cloveka. Jsi DOBYTEK. Na motorismus se chodi kvuli zavodum a ne bourackam.
0/0
15.7.2002 0:31

Trabantak

Zadne foto????
Proc u clanku nejsou aktualni foto?Nebo video pro nas cojsme tam nebyli a nevideli to.
0/0
14.7.2002 22:46

jirka

Carreca to v Moste dobre znal
Carreca okruh dobre znal, protoze tady jezdil jeste Interserii, takze vedel, co ho po projeti cilove rovinky ceka. Budiz mu zeme lehka.
0/0
14.7.2002 19:57

Beny

do mostu se už asi F1 nepodívají
Neviděl jsem to byl jsem v jiné zatáčče, ale ta šikan po startu by se měla modifikovat, protože tam dochází k nehodám ve veliké rychlosti. Do Mostu se do té doby asi F1 nepodívají.
0/0
14.7.2002 19:38

Twigginka

Re: do mostu se už asi F1 nepodívají
Most a okruh v Moste za to nemuze ... kdyz to navic znal, tak mohl vedet, kde muze a kde nemuze BEZPECNE predjizdet. Uprimnou soustrast pozustalym
0/0
14.7.2002 22:15

cocik

Re: Re: do mostu se už asi F1 nepodívají
ja se bojim, ze za to okruh v Moste do jiste miry opravdu muze - ne tim, ze by snad nebyl bezpecny, ale tim, ze je na takhle rychle vozy prilis kratky, takze je tam "modrych vlajek" az presprilis a holt to jednou nevyslo (nehlede na to, ze to ta asistencni Tatra po startu malem nestihla objet - ridic jel na hranici moznosti a stejne ho uz pri vjezdu do boxu skoro meli) ... kazdopadne tady muzeme jenom spekulovat - uvidime, co se bude dit dal (jinak co se restartu zavodu tyce, tak to bylo IMHO v poradku, protoze jeste behem vyhlasovani nikdo z pilotu nevedel, nakolik vazne zraneni to bylo - soude podle plenty a chovani zachranaru se ale neda vyloucit ani pripadny "neverejny" exitus jiz na trati)
0/0
14.7.2002 23:09

Boban

Re: Re: Re: do mostu se už asi F1 nepodívají
zrejme budou i napresrok, i když Rakusan zemrel. Okruh je opravdu rychly a v rychlosti pres 300 km/hod. jde o zivot. Byl tam treba Enge, on naopak tyhle sikany vyhledava a sam potvrdil, ze pilot udelal chybu, skoda
0/0
15.7.2002 22:25

Saggoth

Hrozne
Videl jsem to, stal jsem primo tam a mraz mi beha po zadech jeste ted. Bylo to neco strasneho a doufam, ze pilot to prezije.
0/0
14.7.2002 17:28

cocik

Re: Hrozne
uprimnou soustrast pozustalym .... opravdu to nebylo nic pekneho - z te formule skoro nic nezbylo :(((
0/0
14.7.2002 18:37

pajous

Re: Hrozne
je to hrozne,ale tito hosi s tim musi bouzel pocitat
jsou to profici a vi do ceho jdou a ze jejich jizda na hranici muze takto skoncit
0/0
14.7.2002 19:39

mblack

Re: Hrozne
Je to tak, podle mě nemaj jezdit tak rychle :-) Pak se nemůžou divit, že je to řacha, když to někam nakouří. Kdyby se piloti o fyzice neflákali, tak by jim to bylo předem jasný.
0/0
14.7.2002 19:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze