Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Engeho zbrzdila chyba italského jezdce

Chyba italského pilota Enrica Toccacela připravila Tomáše Enegho o body v závodě formule 3000 v německém Nürburgringu. "Normálně jsem najel do zatáčky na druhém místě a pak jsem ucítil ránu a dostal smyk. Nebylo to zrovna fér sejmutí, rozhodně nemůže tvrdit, že byl vedle mě," vykládal zklamaný Enge po závodě, v němž musel po kolizi z druhého místa už ve druhém kole do boxů. A nakonec skončil až třináctý bez bodu. O závodě čtěte ZDE

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ondráš

no...
Škoda mluvit, škoda psát... někteří tady mají poněkud zkreslené a ovlivněné názory, čím? To nevím. Pravidlo u závodů hovoří jasně, pokud je jezdec v zatáčce dříve, má právo jet zatáčku "nejkratší možnou cestou," prostě jede. TEN,co je kousek za ním, má dávat pozor,aby nesrazil toho prvního... Engeho vina to rozhodně nebyla. K tomu se dá poznamenat jen jedno: Zkuste si závody! Zkusili jste je někdy? Potom blbě melte...
Tomáši Engemu přeji mnoho úspěchů!!!
0/0
24.6.2002 10:18

Petr Fišer

Re: no...
Pane Ondráš máte pravdu a ten pan petr je jasný příklad nepřejícího čecháčka.
0/0
22.7.2002 14:48

Marian

k panu Petrovi
Pan Petr byl zřejmě ten , kdo závod nesledoval... Možná bychom mu ale mohli prominout, protože zřejmě jen četl teletext, kde se psalo, že skončil po havárii, což zavání vlastní vinou. Včera byl Enge tím pitomcem normálně nesmyslně sestřelen, protože to byl právě Ital, kdo byl o čumák vzadu, takže měl houpnout na btzdy. zajímavé je, že v F3000 nikdo nedosane stop and go, snad ani kdyby někoho naremploval v protisměru. Nesportovních a nedovolených akcí některých jezdců tam bylo požehnaně. Nic proti dravosti, ale někteří jezdci tam na to evidentně nemají. Engeho stále někdo kritizoval, jak nebyl v F1 dravý, apod. Ale za to, co tam vyvádí třeba Sato (nebo loni Raikkonen), bych je ty rozmlácený auta nechal zaplatit. Jsou to nedochůdčata, která by měla projít F3000, aby se trochu naučila rozeznávat hranice "dravosti" a blbosti. Smůla je, že Ital si vesele jede dál a postižený musí do boxů, přičemž tak tím v krátké F3000 nemá žádnou šanci bodovat... Nemůžu pořád pochopit, jak může neustále někdo Engeho osočovat, že je špatný, že na to nemá. Ať jede s čímkoliv a třeba jen chvíli (viz. časy na kola v loňské F1, časy v cestovních vozech, i kvalifikace F 3000) je vidět, že je sakra dobrý. A to, že má celou kariéru celkem smůlu, je bohužel obecný fakt... Montoya také dost často nedojíždí (a to nejmíň v polovině případů vlastní vinou!!! "dravostí") a všichni o něm básní. Někoho holt často nabourají, někdo z toho celou kariéru ujíždí bez postižení. Podívejte se třeba na Huleše. To je tragéd, ale technika nefunguje a když jo, někdo ho srazí z motorky.
Na závěr. Enge vedl o 10s v prvním závodě, než mu v posledním kole zdechlo auto. V závodě, kdy Pantano vystresoval Bourdaise měl Enge mizerný auto, přesto dojel druhý. Enge měl včera nejmíň na druhý místo, kdyby ho nesrazil idiot Ital. připočtěte si, prosím, pane Petře a ostatní kritici 16 bodů k Engemu kontu a pak suďte.
0/0
23.6.2002 12:19

Petr

Re: k panu Petrovi
Myslím, že kdo nesleduje závody jste vy, pane Mariáne, neboť jinak byste nemohl tvrdit, že v závodech F3000 nikdo nedostává Stop & Go (nebo při posledním udělení našemu Engemu si to jezdec opět jen vymyslel???). Kdo podle vás najížděl z cílové rovinky do první zatáčky Mercedes Areny? Při pohledu z vrtulníku bylo jasně vidět, že Ital a Čech jen nesmyslně kličkoval. Na výjezdu se zase Enge dostal sice dopředu, ale chytrý jezdec musí přece vědět, že ten druhý je stále napůl vedle něho a ne mu zavřít cestu. Enge si do toho Itala nejel sám. Nemá na vyhrávání, alespoň ne ve F3000 (potežmo ve všech formulových vozech). Výborný jezdec by byl v plechových autech, což ostatně již několikrát dokázal a kam asi směřuje jeho kariéra. Nemá cenu se tady hádat, protože každý máme jiný názor a každý si stojíme za tím svým. Tuto hádku tedy uzavírám a již nebudu na nikoho reagovat. Přeji Engemu dobrou kariéru a panu Charouzovi dobrou volbu pro Engeho další působení v automobilových závodech (byl bych rád kdyby pokračovala úspěšně).
0/0
23.6.2002 16:03

Frufru

Re: Re: k panu Petrovi
Hezky jsi tu situaci před havárii rozebral. Ja jsem ale videl uplne neco jineho. Ital se snazil z vnejsku vybrzdit Engeho a samozrejme to nezvladl a vyjel ze zatacky, takze se Enge pohodlne dostal pred neho. Pak ten trotl ale po navratu na trat dupnul na plyn jak smyslu zbaveny a ZEZADU ho regulerne sestrelil.
0/0
23.6.2002 20:40

Re: Re: k panu Petrovi
Musím, pane Petře smeknout za to, že jste se neuchýlil k sprostému pomlouvání, ale inteligentně jste přednesl svůj pohled na věc a závěrem jste správně podotkl, že nemá cenu se hádat. musím říct, že jsem jen sportovní (potažmo automobilově sportovní) teoretik, takže jsem také jenom vyjád¨řil svůj názor. dost jsem toho ale načetl a naposlouchal, takže si troufám tvrdit, že tomu (trochu) rozumím. Jen dvě poslední věci. O stylu jízdy a zvláštních manýrech Italů z Coloni (speciálně Toccateliho) již kolují legendy (a to i mezi jezdci F3000 - není to tedy žádná Engeho "ubrečenost"). Mohl vůbec Enge na Itala reagovat, viděl ho vůbec? Zatáčku jasně projížděl jako první, to mají někteří další dopisovatelé na této stránce pravdu. Keke Rosberg je určitě na formule větší odborník než já, a myslím, že i Vy se mu po této stránce těžko budete rovnat (při vší úctě). Tento člověk řekl o inkriminovaném incidentu jasně - stop and go pro Itala (nic se samozřejmě nedělo, ale Tocca se nakonec - po právu - oddělal sám, po dalším sporném manévru). Hough. Marian
0/0
25.6.2002 21:32

Petr

Nevím, které závody jste sledovali, ale včera to zkazil Enge, byl pomalejší a větší vinu na kolizi má on. Neměl ho tam tolik zavírat, musel vědět, že mu nikdo uhýbat nebude. To jen tady v Čechách mu lezou všichni do řiti. Po závodech jsem myslel, že uslyším nějakou sebekritiku, ale zase to bylo jen "já nic, to všechno oni". Přiznejme si, že je sice Enge nejlepší český jezdec, ale na vrcholné formulové závody nemá.
0/0
23.6.2002 11:27

Frufru

Re:
Petře, nezlob se na mě, ale takový neuvěřitelný blábol, jaký jsi vyplodil, už jsem dlouho nečetl.
0/0
23.6.2002 20:12

Martin

ENGE
Závod jsem sledoval a myslím si,že nebýt idiota Itala tak mohl Enge vyhrát.Sezóna je skoro ztracená.Možná,že Toccacelo příště vystřelí někoho jiného a snad bude šance.
0/0
23.6.2002 11:22

Berca

mam pocit, ze do ceho Tomas sedne tak s tim dokaze zajet perfektne!!! ...ach jo, jak to ze on, muj vrstevnik muze todle jezdit a ja ne. BEEEEE .... ale preju mu to :)
0/0
23.6.2002 2:10

Marek

Re:
je to Charouzův panák a do čeho sedne to zkurví, já bych mu auto nepučil ;)
0/0
23.6.2002 5:03

Black

Skoda....
..preskoda, ale i o tom je zavodeni. Myslim, ze i tak TE ukazal, ze umi jezdit, i kdyz mu vlastne o nic neslo, tak zajel nekolik velice rychlych a bezchybnych kol, takze si ho mohli jini urcite vsimnout. Jen tak dal ( bez tech sestrelu ale :o)) )
0/0
22.6.2002 22:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze