Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volejbalisté budou platit svazu

Od příští sezony každý volejbalista, který bude chtít nastoupit v mistrovské soutěži od okresního či městského přeboru až po extraligu, zaplatí 200 korun. Takovou částku mají platit dospělí, dorost polovinu, žactvo padesát korun. Dvě stě korun zaplatí i každý rozhodčí. Licenční poplatky schválila Správní rada Českého volejbalového svazu na podporu mládeže. Něco takového nemá v jiném sportu obdoby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michal

Příspěvky volejbalu ublíží
Je mi 22let, sám aktivně hraji a navíc jsem se nechal přemluvit do trénování mládeže u nás. Mám velký problém sehnat 9lidí na hraní, ve městě, které má 15000 obyvatel. Snažíme se volejbal prezentovat v místní televizi, na internetu, ale není to prostě tolik atraktivní sport. Souhlasím s názory, že se musíme snažit přitáhnout mládež všemožným způsobem, ale příspěvek 200,- Kč tomu rozhodně nepomůže. Nikdo nechce platit ani členské příspěvky (na sportoviště, míče, síť, apod.) natož pak svazu, o kterém není ani slyšet. O sponzorech nemá cenu ani hovořit, protože všichni víme jak to vypadá. Jsem rozhodně proti a efekt to nebude mít žádný. Co to je za nápad přerozdělovat peníze mezi oddíly? Silně nezdařilý pokus a nechápu, kdo sedí v těch komisích, které takové věci schvalují.
0/0
10.6.2002 11:38

Pavel

Pekna kravina!
Jediny efekt bude ten, ze bude zruseno dalsich nekolik okresnich preboru, protoze pro "normalniho" cloveka, ktery si chce  obcas zapinkat je uz zaplaceni registracniho poplatku jaksi zbytecne. Proto se mnohde hraje bez registracek jen na obcanky (v okresech) a jinde se na svaz vysrali uplne a delaji si souteze neregistrovanych ci jinak nazvanych, ktere maji uroven lepsi nez okresy, ale pokud nekdo chce zdimat z akazdou cenu, tak at se diva na to, jak se cesky volejbal rozpadne a zustanou jen nejvyssi souteze, kde jiste 200 korun na hrace je prijatelne...
0/0
31.5.2002 9:33

Petr

O financích ve volejbalu více
Vážení, odmítavé reakce na poslední rozhodnutí volejbalového svazu naprosto chápu jako volejbalista nyní předseda oddílu volejbalu, který ví něco více o financování oddílů v tělovýchovných jednotách, zejména pak volejbalu. Zdrojem financí pro sport obecně je Sazka, od které dostává ČSTV jako největší akcionář něco kolem 900 mil. Kč. Dále ČSTV před okresní sdružení rozděluje finance pro jednoty cca 100,-Kč/člena a cca 100 tis. Kč pro tělovýchovnou jednotu s cca 900 členy na provoz tělovýchodných zařízení (údržba, energie). Přitom z rozpočtu např. 4 mil. pro naše okresní sdružení  se 120 jednotami a asi 15000 členy si okresní kancelář se třemi zaměstanci odkrojí cca 25% - téměř 1 mil. Kč a ostatní rozdělí do jednot. Současně jsou z rozpočtu ČSTV financovány jednotlivé sportovní svazy, také svaz volejbalu, jehož rozpočet neznám, na webových stránkách ho z asi dobrých důvodů (pro ČVS) nenajdete. A to další asi všichni víte. Naše družstva dospělých hraji I.tř. oblastního přeboru, mládež oblastní přebory. Od roku cca 1992 jsme od svazu nedostali ani korunu, prostě 0. Přitom nás svaz tlačí do tělocvičen, jejichž nájmy se už vyšplhali z původních asi 100,- Kč/hod na 300,- Kč/hod., zvyšuje se startovné v soutěžích a i další náklady.
Myslím, že touto poslední kapkou, kdy nejenže svaz na naši činnost nepřispívá, i když od ČSTV prostředky čerpá, ale navíc chce jěště další příspěvky od nás na svou činnost (důvod není podstatný) , je čas se zvlášť pro Vás mladé se o tyto tzv. bafuňářské problémy začít zajímat, a ptát se pro koho vůbec ČVS je, jak pracuje, jaký má rozpočet, jak ho čerpá, kolik zaměstnanců zbytečně platí a zda zejména svými posledními rozhodnutími nechce volejbal na nižších úrovních spíš zlikvidovat, než povznést.
Myslím, že zakládání alternativních soutěží není řešením, to bychom to svazu pěkně ulehčili. Navíc většina oddílů má více družstev i mládežnických, ty chtějí soutěžit, postupovat apod.
Myslím, že se musí každý, kdo může, zapojit do práce okresních, krajských svazů volejbalu, dnešní funkcionáři jsou již značně přestárlí (60 - 70 let) a vyvinout tak dostatečný tlak na ČVS, aby on tu se svými orgány byl pro nás, ne my pro něj.
 
0/0
1.6.2002 7:54

Jarda z VM

Re: O financích ve volejbalu více
Naprosto sdílím bezesporu hluboce erudované názory Petra z 1.6. Myslím si, že opustit svaz by bylo minimálně netaktické, navíc z dlouhodobého pohledu i nerozumné. Jediná cesta vede přes změny celkového přístupu vedení k základně. V současné době začíná ČVS připomínat jednu známou politickou stranu "jednoho muže" a opravdu se začíná vzdalovat realitě. Určitě je ve vrcholovém vedení spousta lidí, bez jejichž každodenní práce by se zhroutil systém soutěží, turnajových kalendářů, zkrátka organizační kostra. Na druhou stranu, přes všechnu úctu ke stáří se domnívám, že "nám ti bafuňáři trošku přestárli". Poděkujme jim, zařaďme je do síně slávy, pozvěme je na slavnostní zasedání, společenské akce, turnaje, ale toť vše. Je mi 47., ve volejbalovém prostředí se pohybuji od 17. let a za tu dobu se výkonnostní volejbal dostal téměř do slepé uličky. A mohu potvrdit, že reakce nejbližšího okolí jsou jednoznačné, "zahrajeme si nějaký turnaj, nebo si dnes v době internetu uděláme vlastní soutěž". A to snad nechce ani stávající ČVS.
0/0
7.6.2002 14:07

pavel

Uvidíme anebo taky ne
Domnívám se, že částka, kterou bude svaz vybírat je s ohledem na dnešní ceny míčů, dresů, pronájmu hal a hřišť nebo členských příspěvků (letos 2000,-Kč)apod.   směšná   .  Jako prospěšnou bych viděl diskusi o tom jak vybrané peníze do mládeže investovat.  Pokud vzniknou programy, které přitáhnou mladé do řad volejbalistů a z vybraných peněz se zaplatí např. trenéři, kteří mlaďochy pro voliš nadchnou jsem pro všemi deseti a klidně i pro dvojnásobek sumy. Na druhou stranu bych uvítal větší aktivitu svazu při útoku na mladé přes výsledky reprezentace, ve všech sportech to pochopili, i naprosto mrňavý florbal prodá svoje 4. misto na ME.  V každém sportu udělají z reprezentantů modly, které mlaďochy táhnou. U fotbalu všichni ví (z TV, noviny, net), že Jenda Vopršálek vyhrál třeti islandskou ligu a on výrazně přispěl  k výsledku, protože v 53.min provedl autové vhazováni. V hokeji vím, že 2.ligu v Nemecku hraje ten a ten, tak a tak (a propagace sportů přes hráče jako Nedvěd, Rosický, Poborský, Jágr, Hašek, Novák je úplně někde jinde) . Ale naši volejbalisté a volejbalistky taky vyhrávají prestižní zahraniční soutěže, hrají v nich často dominantní roli a nic z toho. Jsem velmi zvědavý jak svaz dokáže využít pro zviditelnění volejbalu účast mužů na MS.
0/0
30.5.2002 12:39

Vávra

nevěřím
   Jestli to vymyslel p. LÉBL tak se tomu nedivím.
0/0
29.5.2002 16:47

jimslim

...
a co bafuňáři, kolik budou dávat oni, když jim tolik záleží na mládeži, to je lepší vymyslet takovouhle pí..v..u.
0/0
29.5.2002 14:49

switch

56 delegátů ...
56 delegátů ... to něco stojí .....
0/0
29.5.2002 14:28

jimslim

Re: 56 delegátů ...
jo dvě kila na hlavu....
0/0
29.5.2002 14:44

pepa

Plně souhlasím s jimslimem, pan Žižka si asi myslí, že každý klub má plno sponzorů, jestli má vůbec nějakého. Zajímalo by mě jestli, pan Žižka hraje aktivně volejbal?
0/0
29.5.2002 12:54

jimslim

Re:
já tomu stejně nerozumím - jakej to má význam, když bude přispívat i mládež na kterou mají všechny vybrané peníze jít. To už vidím zástupy mladých, kteří se hrnou zaplatit dvě stovky aby mohli hrát volejbal. Mám pocit, že tohle volejbalu spíš ublíží. Možná nakonec budeme mít bohatý svaz, ale žádnou mládež, které by peníze rozdělil.
0/0
29.5.2002 14:19

volejbalista

Jste se zblaznili
Tak to je uz fakt sila a zastresovat se mladezi to je uz vrchol!!
0/0
29.5.2002 12:52

Eda

Re: Jste se zblaznili
Doba je jina!Ted abyste dostali mladez(myslim mladez mimo centra mladeze) k treninku,musite jim neco nabidnout(nadseni),dale jim zajistit trenera (obvykle neplaceneho obetavce z rad rodicu),a zaplatit hodiny pronajmu sportoviste.I vybirani clenskych prispevku je dost obtizne. Jak jim vysvetlit,ze jeste budou platit svazu na centra mladeze,z cehoz nic nebudou mit? Ti,co to rozhodli asi neznaji,jak to v oddilech zajistujici "masovost" chodi. Pak se nedivme,ze mladez neni a okresy udrzuji ti drive narozeni.
0/0
29.5.2002 15:33

jimslim

vzkaz
za chvilku budem platit i za to kolikrát se natáhne sako a kolikrát se kdo dotknul oficiálního balonu _0_
0/0
29.5.2002 12:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze