Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stáj Prost: Enge má cit technika

Dolámaný a bolavý byl včera večer Tomáš Enge. Dvaašedesát okruhů s vozem Prost AP04-Acer V10 mu dalo v Magny-Cours pořádně zabrat. Šel brzy spát, protože sportovní ředitel týmu a pravá ruka Alaina Prosta John Walton mu po první testovacím dni oznámil, že dnes jej čeká stejná práce. Stáj tak změnila plány, protože Enge dnes jezdit neměl. "Já stejně jako kolegové inženýři jsme Tomášovými schopnosti překvapeni. Nejenže jezdil bezchybně a přitom rychle, ale má dar přesně popsat, co s autem je a co je třeba nastavit jinak," zúčtoval Walton Engeho včerejšek v modrém monopostu. Přečtěte si zpravodajství ze včerejších testů

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gigi

enge
Na Charouze se vyserte.Je to stary chuj a Enge se v te formuli stejne zabije!
0/0
7.9.2001 7:33

emigrant

Enge v F1?
Vazeni, Sleduji jiz dlouho F1 i Engeho v f3000 a nevim, nevim. Videl jsem ho nekolikrat udelat dosti fatalni chybu v zavode f3000, zvlaste v posledni dobe. Nepripadal mi nijak vyjmecny mezi vsemi ostatnimi jezdci v poli a vzdy kdyz byl pod tlakem tak udelal nejakou minelu.To ovsem nemeni nic na tom, ze bych mu to pral, uz jen proto ze by se Cesky narod vratil zase k obrazovkam a sledoval f1. Pak by se konecne vratila dosti riskantni investice TV PRIMA formou sledovanosti coz by v dobe pokemonu a podbnych americkych kravin nebylo vubec na skodu.
0/0
6.9.2001 14:23

Achard

Re: Enge v F1?
Je pravda, že Enge v F 3000 nepředvedl žádnou ohromující karieru, ale "pouze" solidní výkon. Ale všimli jste si, že ti co zvítězili v F 3000 se v F1 nechytili? Od roku 1985, kdy se toto mistrovství jezdí, pouze dva jeho vítězové zvítězili po jednom závodě F1 (Alesi a Panis) a šanci má nyní Montoya. Nikdo další se v F1 prosadit nedokázal, natož aby získal mistrovský titul (a to se nepodařilo ani žádnému vítězi předchozího mistrovství F 2). Je paradoxní, že ti "průměrní" jezdci F 3000 (Coulthard, Damon Hill, J.Villeneuve) to dotáhli dál.
0/0
6.9.2001 14:50

milan

Re: Enge v F1?
prober se kámo.čemu nerozumíš to nekritizuj
0/0
6.9.2001 22:48

pes

Realita
Psal jsem příspevěk "Informace" další je shoda jména. Takže raději s přezdívkou. Nepatřím k těm, kdo nemají radost z možnosti startu v F1. Jen by bylo dobré, kdybychom si zvažovali informace. Ale i přes barnumovská prohlášení Charouze mu neupírám zásluhy na tom, že snad budeme mít jezdce v F1. A nakonec - účel světí prostředky. Že je Tomáš dobrej, o tom není pochyb. Ve srovnání s propadákem jménem Huleš, který zajel jednou šestý místo a jeho současníci z počátků jezděj v pětistovkách. Výsledky ze včerejška už pohnuly i mozkovými závitů i v klubu fanoušků Prosta. A když se k něčemu rozhoupou frantíci, to už musí být.
0/0
6.9.2001 14:17

Bobb

Haf haf
Misto aby tady byli vsichni radi, ze koncne jeden Cech aspon sedi v F1, tak samy pochyby. Jacquesi vzpomen v jakym tymu zacal Schumi, v jakym Mika a at je Charouz jakej chce tunelar, tak autum rozumi. Dobryho jezdce poznas i kdyz pojede v Minardi. A at je lepsi Sato nebo kdokoliv, tak Tomas uz ted toho dokazal hodne. A dejte mu cas at toho dokaze jeste vic! A budet radi ze je aspon tam kde je. Co by za to tisice jinych dali.
0/0
6.9.2001 13:13

break

Re: Haf haf
Je to i můj názor.Všichni by chtěli hned vidět rekord kola a Montoyu jak prosí Toma o podpis.
0/0
6.9.2001 19:22

Petr

Charouz chodí přes mrtvoly
a Enge chudák je jen loutka v jeho rukách!Charouze by měli konečně zavřít a ne se bát vlivu jeho špinavých peněz!!!
0/0
6.9.2001 13:12

Driver

Re: Charouz chodí přes mrtvoly
Mozna za chodi pres mrtvoly, ale kdyz bude chodit po spickach tak nic nedokaze. Tohle je hodne tvrdy byznys a vsechno je to o penezich. Ty si myslis ze W.Weber kdyz prosazoval Sumiho byl nejak ohleduplny a myslis ze to delal pro toho jezdce. Vedel moc dobre ze se mu to 100x vrati a to stejny dela Charouz. Bez nej by Tomas jezdil motokary.
0/0
6.9.2001 13:38

Wotnau

Tomasovy testy u Prosta a novinarina (i na formule.idnes.cz)
Myslim, ze je v poradku, ze se Tomovi u nas venuje hodne pozornosti. Zrovna tak se informuje o tom, kdyz cesky fotbalista da gola v bundeslize apod. Je fakt, ze pan Charouz ma Tomase "tesne pred branami F1" uz nekolik let a jsme z toho vsichni uz trosku unaveni. Ale taky je fakt, ze z Magny-Cours pise pro iDNES pan Dufek, jehoz nazory respektuji (z prenosu na Prime jsem se naucil delit komentar na informace pana Dufka a komentare "toho druheho"), protoze obvykle sedi. Pokud vladnete anglictinou, tak tohle je uryvek z formula1.com: "In his first test for Prost, Czech F3000 star, Tomas Enge, was fifth, a respectable one second down on the leader's time." Nic vic, nic min. Formula1.com sleduji denne a jsem s jejich urovni spokojeny, takze tohle beru jako nazor nekoho, kdo neni zatizeny cesstvim. Oznacenimi jako "star" a adjektivy typu "respectable" na vyse zminenem serveru obvykle neplytvaji. Navic clanek na iDNESu napsal pan Straka, ktery narozdil od svych kolegu umi cestinu (tvrda a mekka y/i, mne/me), a dokonce ovlada i interpunkci - takze budme radi, ze mame, co mame. Krome toho - mozna se o Engem hodne mluvi na formule.idnes.cz (zejmena vzhledem k tomu URL kupodivu, ze?), ale verejnopravni TV vcera o testech u Prosta v hlavnich zpravach pomlcela (a myslim, ze je to dobre). Kazdopadne si nijak zahlceny informacemi o Tomovi nepripadam. Vicemene bych na formuli.idnes.cz uvital vice zprav vseho druhu, ale kdo to taky ma porad psat, ze. Urcite by ale rubrice sluselo vice profesionality - chapu, ze internetove noviny jsou hodne pomijiva zalezitost, takze nestoji za to angazovat jazykoveho redaktora kvuli nejake interpunkci. Ze zejmena panu Vicikovi obcas ujede nejake to y/i a mne/me, uz je horsi, ale fakticke chyby by se tak casto prihazet nemely. Kolosalni vlastenec byl napriklad v clanku o Alexi Yoongovi, jehoz sponzor Magnum se zabyva loterii, jejimz smyslem je "4-digit forecast" - to znamena sazka na tazene ctyrmistne cislo. Kdyz jsem si v cestine precetl, ze se spolecnost zabyva "sazkami na pocasi", dostal jsem zachvat smichu lehce svihnuty smutkem nad urovni prekladu ("forecast" znamena predpoved, ale nejen pocasi. Take by me zajimalo, jak by se takove sazky vyhodnocovaly. Hmm, 4-digit, tak treba by se hadala teplota, sila a smer vetru, relativni vlhkost vzduchu a tlak vzduchu prepocteny na hladinu more dnes ve 14 hodin? 8-D).
0/0
6.9.2001 13:11

Grey

Proč ta žluč a skepse??
Po přečtení předchozích příspěvků mě zarazila míra žlučovitosti a možná i závisti... Pan Charouz může být jaký chce podnikatel, ale co mají co dělat jeho dluhy s testováním nebo případnou účastí T.E. ve F1? Nebo že by Tomáš řídil a ty dluhy mu řadily? Napadá mne pouze stará česká závistivost a nevraživost. On závodí, tak proč ne já - tak v tom případě musí být podvodník, zloděj, průměrná nula... Češi vzbuďte se! Můžeme být hrdí na to, že druhý den nejede H.H.F., ale Tomáš. Tenhle - dle mého názoru mnoho vypovídající - moment o spokojenosti stáje Prost nikdo z vás nekomentuje. Je mi jedno, kdo ho do F1 dostane, hlavně že tam bude!!
0/0
6.9.2001 13:09

Jeremy

Re: Proč ta žluč a skepse??
Naprosto souhlasím. Nepodceňujme Toma a také si uvědomme s jakým vozem testuje on a s jakými vozy jezdí ostatní. Taky se musím usmívat nad "spravedlivým hněvem" přispěvatelů, kteří si pletou IPB (ČSOB) s Komerční bankou a zuřivě trhají charouze na kusy. Myslím, že nikdo nemá rád, když mu někdo dluží, ale taky bych řekl, že do toho nikdo dobře nevidíme, a proto bychom si měli takobvé komentáře odpustit. A tolik skryté závisti jsem taky už dlouho neviděl... Myslím, že Tomáš jasně ukazuje, že na F1 má.
0/0
6.9.2001 13:36

pudlik

Re: Re: Proč ta žluč a skepse??
já bych na to měl taky, kdybych měl za sebou bývalé komunistické tovární jezdce.
0/0
6.9.2001 13:52

Grey

Re: Re: Re: Proč ta žluč a skepse??
.... a nehraješ si náhodou na F1 na našich silnicích? Už jsem potkal hodně "taky pilotů" kteří neoplývali uměním, ale sebevědomím a relativně silným autem... Btw. Na tříkolce jsem byl taky za piráta pískoviště!! ...a teď vážně - kolik ze současných pilotů bylo takovými talenty aby jim padali pečení holubi do řízení? Vždy tam musela být citelná finanční injekce nebo podpora z jejich okolí...si myslím.
0/0
6.9.2001 14:17

Michal

Re: Re: Proč ta žluč a skepse??
Nepletu si KB s IPB, potažmo s ČSOB, máte pouze špatné informace. Když jsem hovořil o přechodu banky do soukromých rukou, měl jsem namysli prodej KB francouzské SG. Charouz dluží KB pěkný balík peněz, dělá to přes miliardu a jestli si někdo myslí, že Charouzovy podnikatelské snahy vedené v duchu pokus-omyl zaplatí Francouzi tak se šeredně mýlí, zaplatíme to my, daňoví poplatníci. Vadí mi, že je Charouz po všech podnikatelských nezdarech prezentován jako skvělý manager. Jestli tomuhle říkáte závist, prosím, je to můj názor.
0/0
10.9.2001 11:23

Michal

Re: Proč ta žluč a skepse??
Odpověď pro Greye, co mají dělat jeho dluhy (dluhy Charouze) s testováním nebo případnou účastí Engeho v F1: Pokud bude Charouz chtít prosadit Engeho do F1, bude muset s sebou přinést moooc peněz. Snad to nemusim rozvaděz dál.
0/0
10.9.2001 11:30

Jacques

Charouz & Enge
Vše nasvědčuje tomu, že pan Charouz je ochoten upsat Tomáše Engeho třeba i ďáblu, jenom, když si tím udělá reklamu a vydělá peníze. Opravdu dobrý manažér by s takhle talentovaným pilotem nehazardoval a pravděpodobně by vyčkal nabídky, když už ne špičkového tak alesoň průměrného týmu F1. Všeobecně se má ale za to, že Prost je jedním z nejhůře fungujících subjektů ve F1. Historie přitom pamatuje řadu lepších pilotů, než je Enge, kteří unáhleným vstupem do F1 svou kariéru pohřbili ještě dříve než ji mohli obrazně i doslova odstartovat. Pan Charouz je ale zaslepen pouze vidinou svého jména spojeného s velkým světem sportu a byznysu, která by mu měla vylepšit reputaci. Je ochoten podstrčit Tomáše komukoliv jen když to přinese nějaký mediální efekt a neuvědomuje si jak velká je na tomto poli konkurence a že stačí jeden nevydařená závod a jeho ve sféře F1 stále ještě "bezejmenný" chráněnec bude odepsán. Manipulovat s Engem takovýmhle způsobem je vskutku nezodpovědné a mohlo by se to hodně vymstít.
0/0
6.9.2001 12:55

Tom

Re: Charouz & Enge
Tomas Enge je prumerny jezdec, nebudem si nic nalhavat. Spickove tymy si ho nevyberou, protoze pro ne neni dost atraktivni. Nema za sebou poradne penize, neni ze zeme, kde by se dali provozovat velke obchodni aktivity. Myslim, ze budeme radi, kdyz opravdu nastoupi byt na jeden zavod a za Minardi. Prost neni tak spatny tym, motory Ferrari, Alesi s nim vyjel 3 body. Charouze samozrejme nemam rad, je to jen exhibicionista, kterej Engeho mozna vyuzije, aby mu pomohl s financnich problemu :-( Ale nenalhavejme si, ze o Tomase by se prali nejlepsi staje. Klidne bych mu doporucil postup jaky dela Fernando Alonso. Uz ukazal, ze neco umi a nyni si muze vybirat. Tomas by se mel dostat do F1, zacit porazet tymoveho kolegu, jezdit vyrovnane a pak zmenit manazera ...
0/0
6.9.2001 13:04

miras

Re: Charouz & Enge
Nemyslím si, že vstup do průměrné nebo lepší stáje musí bezvýhrady znamenat snadnější cestu kolotočem F1. Věřím tomu, že můj názor by po necelých dvou sezónách jistě podpořil např.Jenson Button.
0/0
6.9.2001 15:21

Petr

Informace?
Nepochybuju o Tomášových kvalitách, otázkou je, nakolik můžeme věřit informacím, které nám předkládá pan Charouz. O testech v Magny-cours jsme se dočetli to, že Tomáš se vešel do 1 vteřiny s piloty F1. Faktem je, že jich jelo 5, Tomáš měl odstup od čtvrtého asi 0,7 s. První tři jeli v rozmezí 0,25s. Bezpochyby podal perfektní výkon, vzhledem k premiéře na hranici lidských možností. Jen mi způsob podání informace připomněl kdysi slavné Charouzovo vítězství na závodech do vrchu v USA. Tento novináři (pozvanými panem Charouzem) opěvovaný triumf měl jeden háček. Nikde jsme se nedověděli počet účastníků v dané kategorii jinak slavného závodu. Hádejte proč? Celkem zajímavé informace jsou na chatu na asp.prostgp.com. Mimochodem, Tomášovo jméno začali fanoušci Prosta probírat teprve tento týden.
0/0
6.9.2001 12:49

Michal

Peníze.......
Engemu pochopitelně fandím, ale jezdit F1 není jen o tom, nakolik je jezdec dobrý. Výborných jezdců je spousta. Jestli Engeho nějaky tým angažuje nebo ne, rozhoduje finanční suma, kterou je schopen do týmu přinést, potažmo jeho "manager". Proč ty uvozovky? Protože Engeho manager je Charouz, rádobypodnikatel, rádobymanager. Proboha, proč se nikdo nepozastaví nad tím (a hlavně naši novináři), že Charouz dluží kam se podívá. A to jsou miliardové částky!!! Enge má za managera podvodníka, což mu zřejmě nevadí (peníze sehnal a je jedno od koho), v médiích je prezentován jako slavný sportovec hrdina a Charouz jako vyjímečně schopný člověk, který je schopen dostat Tomáše do F1. Rád bych se někdy dočetl v novinách, že:"Tomáše Engeho přivedl do F1 pan Charouz (dluží Komerční bance nějakou miliardu, ano miliardu a vzhledem k tomu, že se tato půjčka poskytla ještě před predejem banky do soukromých rukou, bude ji splácet stát = my, daňoví poplatníci), podnikatel a jezdcův manager". Ale to si ještě počkám než se něco podobného dočtu v novinách. Možná bez toho obsahu v závorce. Mnoho zdaru, Tomáši!
0/0
6.9.2001 12:09

Hedgehog

Enge
Kazdopadne urcity uspech to je. Otazkou zustava, kdo ma na nem vetsi podil. Jestli Charouz nebo Enge.
0/0
6.9.2001 11:38

Vlada

Jsem jako Enge
No myslim, ze mam taky cit technika. Tudle kdyz jsem boural do zdi (auto nezatocilo), tak sem rikal policajtum, ze sem mel spatne nastavene auto, ze bylo nedotacive, a jindy zas, kdyz me to slo do smyku, tak sem jim rikal opak. Chvalili si me, ze se to presne shoduje s jejich merenimi.
0/0
6.9.2001 11:34

Tom

Novinari
Trosku mi prijde, ze delaji z Engeho moc velkyho borce. Ja uznavam, ze je dobrej, ale novinari to az prehani. Treba japonec SATO jezdi jeste lepe a to je normalni. Myslim si ze pripadne Engeho schopnosti by se ukazali az ve F1. A nejsem zrovna moc optimistou, ze by vstup Tomase byl tak jednoduchy, jak media prezentuji.
0/0
6.9.2001 11:21

michal

Re: Novinari
souhlas,ale zase na druhou stranu,díky bohu za každou reklamu,tzn.každý řádek,vytisklý v nějakém ať už domácím či zahraničním plátku,mu pomůže o kousek víc do F1.
0/0
6.9.2001 11:30

Martin Straka

Re: Novinari
Děkuji za Váš názor. Ono to má více rozměrů, nicméně pokud sportovní šéf stáje Prost Engeho hodnotí tak, jak je v článku uvedeno, asi to o něčem svědčí. Mě jako autora, jenž Engeho sleduje od začátku jeho kariéry ve Fordu Fiesta, samozřejmě také už nebaví ty dohady, které okolo možného přestupu jezdce jsou. Přesto si myslím, že co nejpodrobnější zpravodajství z testů Čecha ve formuli 1 s konkrétními údaji je na místě. A Japonec Sato či další? Samozřejmě, je to obrovský talent s velikou budoucností a také o něm na našich stránkách informujeme, ale jsem přesvědčen o tom, že výkony českého pilota jsou pro české čtenáře na vyšším místě zájmu.
0/0
6.9.2001 11:33

Tom

Re: Re: Novinari
Souhlasim s tim, ze Tomas Enge je atraktivni novinarske zbozi pro CR. Ale jen se mi nelibi, kdyz s z nej vytvari modla. Dle meho, jestli se objevi ve F1, bude prumerny jezdec, ktery obcas zajede dobre. Jinak bych neprecenoval slova Johna Watsona, zda se mi to spise jako zdvorilostni slova. Mozna ze je prekvapen, protoze Engeho vubec nezna a nemel o nem valne mineni. Uprime, lepe se rikaji slova chvaly, nez kriticka ! :-) Tim ale nijak nespochybnuju to, ze na ceske pomery mame vynikajiciho jezdce !
0/0
6.9.2001 11:45

LukaSH

Re: Re: Novinari
Presne tak!!! Moc Tomasovi fandim, i kdyz porad moc neverim tomu, ze by se dostal do F1, ale urcite me zajima vic jak jel Enge nez nejakej Japoncik... :-)
0/0
6.9.2001 11:47

Vlada

Re: Re: Novinari
Souhlasim, ze co nejpodrobnejsi zpravodajstvi je na miste, protoze ja sam ho netrpelive ocekavam. Ovsem ta forma mi pripada takova jednostranna. Asi Engeho vychvaluji, ale v mediich se to podava, jako kdyby byl nekdo vyjimecny. To neni pravda, je dobry, ale neni to hvezda typu M.Schumachera. A nejspise ani nebude, takze informovat ano, ale clanek, ktery sem cetl vcera, ze Enge upoutal uz pri svych prvnich testech F1 u tymu Jordan tim, ze se napoprve rozjel, je ponekud smesne. Nakonec musim rict, ze jsem spokojeny i s temito chvalospevy, i kdyz asi nevystihuji podstatu testu, je to psano v kontextu, byl jen o 10 sekund pomalejsi a predstihl i jezdce formatu Fangio, ktery ovsem zajel tento cas na uplne jinem okruhu o delce 30 km a take o nejakych par let drive. Trochu sem to zvyraznil, ale clanek ze vcerejska se v takovem duchu odehraval. Proste myslim, ze Tomas muze zaujmout predevsim tim, ze zajede pomerne slusny cas, nerozseka formuli a rekne mechanikum jake ma pocity z jizdy a co je potreba udelat jinak.
0/0
6.9.2001 12:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze