Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tyrrell viděl ve formuli sport, ne byznys

V sobotu jsme se dozvěděli, že po dlouhém boji podlehl Ken Tyrrell rakovině. Jen tak mezi zprávami z Brna, kde trénovali borci na dvou kolech, a z Mugella, kde polobůh dnešní doby Michael Schumacher havaroval pri testech. Jsou tomu teprve tři roky, co stáj Tyrrell opustila svět Grand Prix, ale v dnešním "fast food" světě si už jen málokdo vzpomene co bylo včera...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Klemm

Autor to uznava
Samozrejme musim dat ctenari RoBertino zasadne za pravdu! Prispevek dopadl z pochopitelnych duvodu snad nad miru pozi- tivne (tolik k olovenym kulickam v nadrzi). O DG016 jsem se nezminil hlavne z toho duvodu, protoze si do dnes nejsem zcela jist nejednalo-li se hlavne o PR-kampan sponsora Data General... To, ze jsem "odflakl" leta osmdesata a devadesata vezi v tom, ze jsem se sice snazil nevynechat hlavni fakta, ale chtel i udrzet jeho objem v takovych mezich, abych od cteni neodradil ty ctenare, kteri s Tyrrellem "nevyrustali". (Opomenul jsem tak napriklad i dalsi jeho "vroubek": kdo zavedl v F1 ty "krasne-esteticke" vysoke nosy?) Dale bych chtel podekovat vsem za jejich prinosy. Tesi mne hlavne to, ze nas jeste par existuje, kteri vime, ze Servoz-Gavin mel co delat s F1. Snad nas ty "cervene cepice" nevyhubi... S pozdravem Roman Klemm
0/0
30.8.2001 15:24

Qwe

Re: Autor to uznava
Clanek se mi take libil, ale bych byl rad, kdyby o Kenu Tyrrelovi vysel nejaky obsahlejsi clanek, kdy bychom my mladsi mohli poznat jeho osobnost a vse, co kdy v F1 udelal a vsechny udalosti i kauzy, ktere byly s jeho osobou spajty. Diky a tesim se na nejake dlohe povidani.
0/0
30.8.2001 21:39

RoBertino

Velikán s pihami na kráse
Je otázka, zda v tak smutnou chvíli, kdy se zamýšlíme nad smrtí jednoho z největších mužů oné ještě klasické formule 1, má smysl hledat některé pihy na kráse v retrospektivním článku. Stálo by ovšem za zmínku, že v době, kdy Tyrrell naháněl Jackie Stewarta, měl už v hledáčku i Jacky Ickxe a jen nedostatek financí a později i řevnivost obou pilotů mu zabránila vytvořit z nich skutečný supertým. Dále pak vysloveným nedostatkem stati je absence zmapování let 1984 - 1998, což se odbývá lakonickým: ... nějaké výsledky jako Alesi v Phoenixu... Proč byla vynechána Causa Tyrrell 1984, kdy byl tým vyloučen ze šampionátu, proč se autor nezmínil o roce 1986, kdy Tyrrell představil typ DG 016, první vůz formule 1 jehož konstrukce byla provedena na počítači, a především jeho dlouhotrvající a marný boj s FOCA, který nakonec měl i důsledek v otázce prodeje týmu BAR. Nevím, zda byl autor nějak limitován poskytnutým místem, ale domnívám se, že Ken Tyrrell by si k dokreslení své zvláštní osobnosti tyhle dodatky zasloužil. I když v některých případech zrovna ono krédo, že mu šlo víc o sport než o peníze, není stoprocentně naplněno...
0/0
30.8.2001 9:12

Achard

K.Tyrrell
Taky bych chtěl poděkovat za krásná článek. Byl věcný a přesný. Měl bych ale jedno doplnění. Vím, že se to k nekrologu nehodí, ale rád bych vzpomenul i na rok 1984, kdy se K. Tyrrell "postaral" o do té doby největší skandál v F1, který vedl k vyloučení jeho týmu z mistrovství světa F1 a odebrání získaných bodů. Asi se nikdy nedovíme, jak to přesně bylo s přidáváním olověných kuliček do nádrže pro srovnání minimální váhy vozu, faktem je že v té době jeho vozy dosahovaly nebývale dobrých výsledků. Tímto nechci snižovat jeho zásluhy a to co dokáza s J.Stewartem bude navždy zapsáno zlatým písmem v historii F1, pouze chci doplnit celkový obraz osobnosti.
0/0
29.8.2001 8:34

Ivan Š.

Díky
Krásný článek! Díky! Z Kena Tyrrella jsem měl také ten samý pocit. Navíc, když jsem sledoval jeden ze svých prvních přenosů F1 Grand Prix Rakouska skvěle komentovaný Lubošem Pecháčkem, zásluhou dešťě a následné výměny pneumatik mi z této doby nejvíce utkvěly v paměti právě "šestikolky". Je škoda, že lidé jako byl Tyrrell už dnes ve Formuli buď nefigurují a nebo na její dění nemají větší vliv. A stejně tak je škoda, že takhle dobrý článek vychází jen na webu, zatímco v rádoby exkluzivních magazínech o F1 vychází často úplné pitomosti.
0/0
28.8.2001 18:01

jiFi

Re: Díky
Souhlasim a pridavam jeste to, ze zavodeni F1 je stale nudnejsi a na co si pamatuju z dob sveho detstvi je prave ona "sestikolka". Pocta Kenu Tyrellovi a jeho zapalu do motoristickeho sportu. Sem zvedav kdy se stane ve formuli neco zasadnejsiho ve vyvoji a zajimavejsiho pro divaky. V brzke dobe se asi nedockam.
0/0
28.8.2001 18:56

Jarmila

Re: Díky
A znáte magazín Tempo!?
0/0
29.8.2001 9:58

Jarmila

Re: Díky
A znáte magazín Tempo!?
0/0
29.8.2001 10:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze