Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Olympiádu v roce 2008 bude hostit Peking

Letní olympijské hry v roce 2008 se uskuteční v čínské metropoli Pekingu. Rozhodla o tom páteční volba členů Mezinárodního olympijského výboru v Moskvě. Peking získal nadpoloviční většinu hlasů v druhém kole. Po prvním kole vypadla s nejmenším počtem hlasů japonská Ósaka, ve 2. kole získal Peking 56 hlasů, Toronto 22, Paříž 18 a Istanbul 9 hlasů. Na asijském kontinentu se letní hry uskuteční potřetí v historii: v roce 1964 hostilo olympiádu Tokio, o 24 let později byl organizátorem jihokorejský Soul. Další klíčový bod moskevského jednání, volba nového předsedy MOV, proběhne v pondělí. Vše o moskevském zasedání MOV čtěte ZDEReakce českých sportovců na volbu najdete ZDE

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dan Nerad

Olympiada v Cine??? Bohuzel ano!!!
Pripojuji hluboce presvedceny nesouhlas s rozhodnutim o konani pristich olympijskych her v Cine. Jedna se o sprosty vysmech vsem humanne smyslejicim lidem, nebot Cina si tuto cestnou vysadu naprosto nicim nezasluhuje. Az se zrekne tyranske nadvlady nad Tibetem, prestane krute poslapavat lidska prava a rovnez prava zvirat (kdo shledl dokument v sobotu 11.8. na CT 2 Lide a zvirata - vi o cem pisi!), pak teprve by mohla mit na poradani olympiady narok!!! Naprosto nechapu, kdo a proc k tomu dal souhlas a jake nadnarodni zajmy se tim opet zrejme sleduji!
0/0
13.8.2001 16:45

Jirka

Peníze od tibetské krve neeeee
0/0
13.8.2001 2:25

DanQ

internet v cine
Kdyz jsem se dozvedel o prisouzeni her do Pekingu, nebyl jsem nadsen... ale rikal jsem si... treba to trochu polevi, invaze zapadni filozofie do Ciny pomuze podkopat rezim, vzdyt kdyby Amerika tak blbe nebojkotovala Kubu, tak uz by tam mohli mit taky internet o mozna uz byl Fidel pod kytickama... holt jsem zalozanim optimista... druhy den me vsak zaujala jedna kratak zprava v tisku: "Cina zavira tisice internetovych kavaren"... pekne se na ty hry pripravuje, jen co je pravda, ze? Dostanou olympiadu... a sup, jeste by si o tom mohli cinane precist... jak se rika, na zle lidi se nevyplati byt hodny...
0/0
3.8.2001 13:30

Lenka

olympiáda
V sobotu jsem v LN četla, jak už nyní osmi a devítileté děti trénují denně uzavřeni v jakýchsi "sportovních školách", aby se mohli v r.2008 zúčastnit LOH a ukázat světu, jaká je Čína nádherná a pozitivní země. Takový malý koncentrák. Je mi z toho nanic. Opravdu, slušnost šla stranou. Byl vyřknut souhlas s politikou Číny a s porušováním všech lidských práv.
0/0
16.7.2001 14:34

karston

Jen mala poznamka
Se zajmem jsem si precetla cely clanek a velmi mne prekvapila cast o zklameni japonske ministryne. V ramci jednoho odstavce se autorovi podarilo udelat z ministryne zahranici Makiko Tanakaove ministra zahranici Tanaka … Tak je to chlap nebo zenska?
0/0
15.7.2001 21:10

bron

Re: Jen mala poznamka
Ten  cestin se menit v posledni doba a spisovnyho bejt vouplne fsicko. Takze v jedne vjete je to ministr a v druhe ministryne a obje dvje bejt spravny. Dufam, ze ja nedelat taky zadna chyba v te nadherny cestin.
0/0
31.7.2005 8:05

zhua shen

po la la
Tiang Chen hua mio sen jui
0/0
14.7.2001 16:41

Tomáš Kubias

něco shnilého je ve státě olympijském
Konečně se olympijskému hnutí něco podařilo. OH v Číně o tom se nám všem určitě ani nezdálo. Jedním rozhodnutím byla lidská práva a demokracie spláchnuta do záchodu.
0/0
14.7.2001 13:51

Frank

smrt komunismu
Tak to vypada, ze neuvidim ani jednu soutez ... mimochodem, vite kolik mate doma vyrobku Made In China?! Zacnete od sebe a vyhodte je jako ja!!! Nepodporujte komunisty ani v nejmensim!!!
0/0
14.7.2001 10:38

m69

olympijada
zaslouzi si to ty komousi? trebas je to oslabi. jsem zvedavej jak budou celit novinarum a jejich snaze informovat......
0/0
14.7.2001 7:44

Flusser

Nacci a stat diktatury, jako 1938
To je slabost volby, Cina aktivne okupuje Tibet.
0/0
14.7.2001 5:30

Bron Till

V CR je trestne stihanych spousta pacifistu. V Cine ne...
Cina neotroci sve vlastni obcany pouzitim nelidskych brannych zakonu nebo nucenych praci v ramci tzv. "civilni sluzby" tak jako CR. Jinak to tam ale vzhledem ke komunistickemu rezimu stoji za prd, zajimave to bude pro novinare, kdyz napr. BBC, CNN, YAHOO atd. jsou v Cine zakazane... Predpokladam, ze Cina bude muset nektere ustupky kvuli OH udelat... A treba zustane vic svobody i po ukonceni OH... Ja osobne bych v Cine ale OH nepovolil. Pripomina mi to OH v Berline za Hitlera...
0/0
14.7.2001 2:18

Pavel Kučera

Re: V CR je trestne stihanych spousta pacifistu. V Cine ne...
Totalitní režimi jako v Číně vždy využívali pracovní tábory, kde byli zavření odpůrci režimu. V těchto táborech byli a jsou tito lidé vražděni. Srovnávat něco takového s branou povinností v našem státě nelze.
0/0
14.7.2001 13:35

Frank

Re: V CR je trestne stihanych spousta pacifistu. V Cine ne...
V nasi zemi nejsou zadni pacifiste! Pouze nuly, ktere by zemreli bez svych drog a dredu!
0/0
15.7.2001 13:20

Tritas

Peking -
komunismus a olypijské ideje prostě nejdou k sobě
0/0
13.7.2001 23:26

Miroslav Půža

Zklamání z MOV
Hanba! To co provedl MOV na svém zasedání v Moskvě ani nelze okomentovat jiným slovem. Jsem realista a Olympijské hry pro mě nebyly nikdy jen svátkem sportu a přátelství, ale v prvé řadě velkým obchodem. Olympijský výbor pod vedením pana Juana Antonia Samaranche byl pro mě především zárukou slušnosti. Nikdy bych se nenadál, že se MOV nechá koupit bohatými sponzory a propůjčí myšlenku olympijského hnutí státu, který soustavně porušuje lidská práva a který stále hrozí ozbrojeným útokem svým sousedům. Představa, že by se některé soutěže měly dokonce konat na náměstí Tchien-an-men mě připadá celé jako výsměch komunistických vládců Číny všem ochráncům lidských práv na světě. 56 delegátům MOV se to jistě jeví zcela jinak, protože pak by jistě hlasovali pro zcela jiná města. Pan Samaranch se při příležitosti tohoto zasedání stal čestným doživotním členem MOV. Nevím jak by se mu líbilo stát se doživotním vězněm totalitního režimu, který v Číně bezesporu panuje. Miroslav Půža, student, Hradec Králové
0/0
13.7.2001 23:19

Lubo

Peking
Již ráno jsme to probírali s manželkou - zda zvítezí právo na svobodu nebo právo peněz obchodníků. Výsledek hlasování to jasně ukázal. Ľ. Franer Opava
0/0
13.7.2001 20:12

Zdeněk Skříček

Re: Peking
Hezky jste to jednou větou popsal. Já bych k tomu ještě dodal, že ekonomicky silné státy v žádném případě nechtějí ignorovat takové lákadlo, jakým je země s rozvíjejícím se trhem pro miliardu potenciálních zákazníků, kteří si postupně začínají dopřávat civilizačních vymožeností a nahrnout sem množství svých (často zbytečných) výrobků. Z pohledu těchto států a firem platí, že kdo dřív příjde, ten dřív mele. A MOV se jistě rádo nechá presvědčit.
0/0
14.7.2001 9:58

čtenář

Čína+sport=sport pro Ty, kteří si myslí, že jde o sport !
Konečně se skloubil Marx-Komunismus-Maoismus s kapitalismem, aby se dále popřela podstata sportu a soutěžilo se JEN O PENÍZE a to díky panu Samaranchovi.
0/0
13.7.2001 19:54

J.fliegemaus

OH 2008
Možná až sport bude sportem a ne obchodem, bude Olimpiáda někde v jiné zemi. Když v Čechách máme problémy v Matiční ulici vyhrožuje nám celý svět. V Číně budou pořádat OH 2008.
0/0
13.7.2001 19:13

Radim

A kdo nevadí?
Zajímalo by mě,který stát by nevadil,vám treba nevadí pro pořádání OH Amerika,ktéra celou svou existenci stavi na komerci a na problémy lidstva se dívá ala G. Busch?Mam tím na mysli vypouštění skleníkových plynů,spotřebu energie atd..To přece taky zabíjí ne?Můžeme jen doufát,že to bude pro Čínu v něčem užitečné.
0/0
13.7.2001 19:10

Roibos

Re: A kdo nevadí?
americký prezident se jmenuje G.Bush....jen tak na okraj....
0/0
13.7.2001 23:29

Johnnny

Cina je slusny trh pro velke firmy
Komerce zvitezila nad duchem OH. Je to smutne. Moc se tomu ale nedivim.
0/0
13.7.2001 18:53

random

Dobre jsi to napsal
S poslednim prispevkem se neda nic nez souhlasit!!!!!! Napsal jsi to skvele!
0/0
13.7.2001 18:43

David

Olympiáda je sportovní zážitek - nejlépe pasivně u bedny
Lidi neblbněte, my malý nárůdek uprostřed Evropy si můžeme akorát na všechno zanadávat. Berte to z té sportovní stránky, olympiáda je jednou za 4 roky, je to velkolepé divadlo na které se stejně všichni budem koukat u bedny s Gambáčkem v ruce. Čínani se budou chtít předvést. Peníze, doping, komerce, lidská práva - jasně, jasně. Hoďme to za hlavu, stejně to nezměníme. Držme radši palce našim ať nás zase trochu zviditelní. Všem antiglobalistům, pseudoochráncům lidských práv vzkazuji: Jděte laskavě do prdele!
0/0
13.7.2001 18:35

čtenář

Re: Olympiáda je sportovní zážitek - nejlépe pasivně u bedny
Jste přinejmenším člověk, který asi pije PIVO, jak se sám sebe popisujete. Za to, že můžete VY teď sedět u bedny, zemřelo přinejmenším v poslední světové válce milióny lidí. ZA TO, ŽE VY MŮŽETE SEDĚT U BEDNY !!! A Ti v Číně, Tibetu a Ti nornální, pro které není na světě jen pivo, Ti by si taky rádi sedli, jenže už možná leží, v hrobě.
0/0
13.7.2001 20:00

Roibos

Re: Olympiáda je sportovní zážitek - nejlépe pasivně u bedny
...jasně nikdo nic nezmůže..sedněte si k bedně, otevřete si láhev píva, na hlavu si dejte tu debilní čepici ve tvaru pivní zátky a kochejte se.....možná také někdo v roce 1936 posílal odpůrce berlínské olympiády do prdele.....lidská paměť je nebezpečně krátká...jen vpřípadě národa jehož území obsadila cizí armáda je to trochu smutné....
0/0
13.7.2001 23:20

Michal

OH
Bojovníci za lidská práva budou mít jedinečnou příležitost dostavit se na tyto olympijské hry aspoň v takovém počtu a v takové bojovné náladě jako odpůrci globalizace na zasedání MMF v Praze... Vytváří se šance, aby na OH v Pekingu čínské vedení opravdu dlouho nezapomnělo...
0/0
13.7.2001 18:27

Marian

Istanbul nevadil?
Zarazila mě reakce různých pseudoorganizací mapující lidská práva. Mají plno řečí o dodržování lidských práv v Číně, ale Turecko, jenž léta neuznává právo na existenci Kurdů ji vůbec nevadí.
0/0
13.7.2001 17:54

Jana

Re: Istanbul nevadil?
ale vadí. toho, jak je v Turecku Kurdům (a jinde jiným minoritám), si všímají organizace od Amnesty International a Human Rights Watch až po malé lokální nevládky. jen hlupák řekne takový nesmysl, na který reaguji, aniž by si ověřil, zda se věci nemají trochu jinak...
0/0
14.7.2001 13:53

Martin

Bojkot nemá smysl
Co kdyby všichni hokejisté ze západních zemí bojkotovali veškeré MS v hokeji pořádaná u nás či v SSSR v době socialismu? Měli byste z toho tenkrát radost? Zhroutil by se u nás komunismus dřív? Pomohlo by to vůbec něčemu? Nebylo by to prostě jen mizerné mistrovství? Existuje snad jediný příklad, že nějaký bojkot někdy něco vyřešil?
0/0
13.7.2001 17:47

xxx

Re: Bojkot nemá smysl
Asi opravdu nema, jenom doufam ze se Pekingu podari skloubit program olympijskych her s hromadnymi popravami na stadionech tak aby si navzajem neprekazeli. Navrhuji vyuzit prestavek na reklamy.
0/0
13.7.2001 17:53

Dušan Všelicha, Praha

Žlutá olympiáda
Peking bude nejlepší, řekl čínský zástupce a to si pište, že to tak bude. Napište si to červeně na bílou. Peking bude nejlepší i kdyby padaly trakaře, kláštery nebo hlavy, jakože padat budou. Zajímalo by mě, kolik českých hvězd pojede šťastně hrát volejbal na náměstí Nebeského klidu a o to své třicáté místo se popere s podobnou vervou, s jakou tam čínští vojáci mlátili studenty. Pro nás Čechy nemusí rozhodnutí MOV moc znamenat. Nemusíme tam jezdit ani jako sportovci, ani jako turisté, ani jako televizní štábové. Ale tak nějak se mi vnucuje myšlenka na jednohou současného byznysmena, který byl na mládežnickém festivalu v severní Koreji a dodnes vzpomíná, jak se mu tam líbilo. Zvlášť když si mu na setkání u Kim Ir Sena sedla mladá baletka sama od sebe na klín. Řekl bych, že mladých dívek pro podobné potřeby mají v Číně dost. I kalašnikovů decentně ovšem skrytých za ručně malovaným hedvábným vodopádem.
0/0
13.7.2001 17:46

Turista

Nezapominejme na Saddama
Rok 2012 - jedine Bagdad!
0/0
13.7.2001 17:45

Roibos

Re: Nezapominejme na Saddama
..no pozor je jeste hodne zhavych kandidatu...krome jiz nize jmenovanych by jiste rad poradal LOH treba Castro nebo pluk,. Kadafi....takze 2012 Bagdad, 2016 Havana, 2020 Kabul...atd....
0/0
13.7.2001 17:53

Martin Petrasek

Berlin, Moskva, Peking.
Nema cenu nadavat. Nema ani cenu hledat zdroj ve zkorumpovanosti, politice. Ale MA CENU SI PRIPOMENOUT MYSLENKU A IDEALY OLYMPIJSKYCH HER! A s nimi rozhodnuti olympijskeho vyboru nemohu ztotoznit. Bez ohledu na vymluvy clenu vyboru o strategii, o politicke neangazovanosti. To vse jsou jen reci. Reci ktere nekoho uchlacholi, jineho rozesmeji nebo nastvou. Stejne jako v Berline, Moskve i dnes se propada myslenka olympionismu pod nanosy marasmu, hlouposti, pod nanosy 18000 mrtvých tel popravenych Pekingem za poslednich pet let. A na techto telech budou sportovci z celeho sveta sportovat! A budou to i nasi sportovci! Myslim, ze na tyto Olympijske hry se divat nebudu. Martin Petrasek
0/0
13.7.2001 17:45

xxx

2012 - Pjongjang, 2016-Kabul
Prosim podporte kandidaty na dalsi OH 2012 - Pjongjang, 2016 - Kabul, pripadne jakakoliv jina zeme s vladou ktera ma na svedomi alespon 100.000 nevinnych obeti.
0/0
13.7.2001 17:44

Hollywood

Totalni vysmech
Vážení, je mi toho na zvracení. Je opravdu možné, že se olympijské hry budou konat v komunistickém státě, který potlačuje základní lidská práva a okupuje mírumilovný stát. Je to opravdu tak. Opět rozhodly peníze, protože nadnárodní koncerny potřebují rozšířit své ekonomické působení v Číně. Do zahájení zbývá celkem dost času a třeba ten komunistický ksindl už v Číně vládnout nebude. To ale bohužel nic nemění na tom, že ji přadatelství bylo přiděleno.
0/0
13.7.2001 17:39

L. Matula

okupační mocnost hostitelem OH
To nejhorší se stalo skutečným. Okupační mocnost bez úcty (nejen) k lidskému životu se stala hostitelem "nejkrásnější oslavy těla a ducha". Coubertinovo přání, aby "byla olympijská myšlenka jednoznačně spjata s mírem a porozuměním mezi národy" byla pošpiněna nejvyšší měrou. To se nemělo stát.
0/0
13.7.2001 17:39

Roibos

Re: okupační mocnost hostitelem OH
nikoliv pospinena ale definitivne pohrbena....takze budeme sledovat uspechy "stastneho" cinskeho pracujiciho lidu....LOH poslouzi jako vykladni skrin socialismu....bleeju..
0/0
13.7.2001 17:56

dingo

komerce
Kaslu na vyrobky sponzoru IOC, ktery si tenhle hnus prosadili. To je asi jediny, co se s tim da delat. Bojkot Coca-cola, McDonalds, Panasonic, VISA, Samsung, Kodak, Xerox, SchlumbergerSema a John Hancock. At jdou do...Ciny.
0/0
13.7.2001 17:10

brigg

A proc ne Bagdad?
Saddamovi by se to hodilo stejne tak jako cinskym utlacovatelum. Nebo na pul s Kimem. To bede teprve spravna podpora lidskym pravum.
0/0
13.7.2001 17:07

jozef

Obstrukce
Správnou odpovědí na takovouhle volbu je snad jedině hromadný bojkot. Otázka je, jestli k němu někdo bude mít odvahu. Čína by si ho ale zasloužila a z celého srdce bych jí ho přál.
0/0
13.7.2001 17:06

random

OH Peking
No vsichni tady pisi o byznysu a zkorumpovanosti - tak by me zajimalo,v cem by se lisila olympiada kdyby nebyla byznys? Vzdyt by to bylo uplne to same, proste bysme koukali na sport. Co proboha mate vsichni s byznysem? Neni to jedno? Bez byznysu by sport nebyl rozhodne tim cim je dneska. Souhlasim s predchozim prispevkem,ze se Cina bude muset zase trochu otevrit svetu,a to je jenom dobre. Na Pekingu me stve jedno - jak uz nekdo podotknul,vstavani.
0/0
13.7.2001 17:00

Roibos

Re: OH Peking
anebo predvede svetu sve "socialisticke uspechy"...lepsi vykladni skrin si ani cinani prat nemohli.....
0/0
13.7.2001 17:59

tomas

Re: OH Peking
svet uvidi Cinu tak jak ji vidi uz dlouho - podle me to komousi zneuziji hlavne k predvedeni se pred domacim publikem, k ukazce svych uspechu pred svymi obcany
0/0
13.7.2001 19:04

PZ

Komerce - nechutne
Uz to tu nekdo psal, v Olympiade uz jde delsi dobu pouze o prachy a o nic jineho. Nejaka uslechtila myslenka sportu - no nenechte se vysmat. A vy vsichni, co na tu Olympiadu cumite jak blbi, kdyz to davaj v televize, to takto jedine podporujete. Pokud Vam to vadi stejne jako mne (a to ze jo!), tak zacnete v prve rade u sebe (ja uz na ten komercni byznys nekoukam peknou radu let). Jinak to jsou jen plany tlachy!
0/0
13.7.2001 16:57

cocik

Re: Komerce - nechutne
mne to nevadi - divat se budu a myslim si, ze OH pomohou rychleji reformovat cinsky politicky system
0/0
13.7.2001 17:57

mirda

Re: Komerce - nechutne
Jestli si si nevsim, tak zijeme v komercnim svete a komerce nas obklopuje na kazdem kroku. Takze mam pocit, ze musis byt strasne nestastny clovek, kdyz jses nucen zit v tonhle ohavne komercnim svete.
0/0
13.7.2001 23:23

Dan

OH v Pekingu
Výhra Pekingu je ostudou MOV.
0/0
13.7.2001 16:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze