Naopak další členové MS - rallytruck týmu pauzu s vděkem přivítali. "Sedmá etapa byla náročná hlavně fyzicky. Ze začátku to byla šílená rozbíječka, písky, kaluže a bahniska. Trefil jsem strom. I když se jede šedesát, osmdesát, tak na tom blátě to klouže a kola se zablokují, no a pak už to jde samo,“ vyprávěl své zážitky z pátečního speciálu vedoucí ve směru ze San Rafaël do Valparaisa v Chile motorkář Oldřich Bražina, který dojel do cíle na pátém místě. "Strávil jsem na mašině v kuse šestnáct hodin," dodal.
Zázemí MS - rallytruck týmu se v průběhu pátku v poklidu přesunulo do Chille do bivaku, jenž tentokrát vyrostl v areálu námořní školy ve městě Valparaiso na pobřeží Atlantiku. Přejezd proběhl poklidně. Posádky všech tři týmových vozidel si vychutnaly pohled na masivní pohoří And i nejvyšší horu Anconcaquea.
Průjezd celním prostorem z Argentiny do Chile měli organizátoři připravené dokonale. Pro dakarskou karavanu připravili několik vlastních odbavovacích pruhů. Celníci prohlíželi, zda někdo nepřeváží jablka, sýry a některé další potraviny. "Na přechodu nám akorát sebrali oříšky. Jinak jsme jeli a jeli a jeli. Do bivaku jsme dorazili po šestnácté hodině, umyli jsme auto a najedli se," popsal další počínání závodníků i mechaniků druhý pilot Zdeněk Kubeša.
V oficiální den volna, který v sobotu kromě posádek kamionů i motorkáři, čtyřkolkáři a automobilový závodníci, se v bivaku vůbec neodpočívalo. "Musíme dnes udělat taktickou přípravu na druhou polovinu závodu," řekl navigátor Jarda Lamač.
Parta Luďka Podhorného se pustila do údržby závodního kamionu. "Museli jsme připevnit nový klakson, vyřešit dofukování, prohlédnout komplet celé auto, jestli někde není nějaká prasklina a udělat celkovou pravidelnou údržbu," popsal náplň sobotního dne Marek Spáčil.
Co se týká umístění Marka Spáčila v šest etapě, tým stále vyjednává s organizátory o odpočtu časové ztráty, kterou získal při pomáhání jinému kamionu. "Stále to není dořešené, je to otevřené," dodal.