Co vás na tom láká?
Je mi jedno, jestli bude můj parťák Čech, nebo ne. Nám pomůže kdokoli rychlý. Což Adam splňuje. V tu chvíli budou dva pohledy na auto, na trať, na techniku. Oba se můžeme posunout, učit se od sebe. Ne že bychom brzdili o sto metrů dál nebo blíž, to jsou strašně malinké změny, které můžou udělat velký rozdíl. Zvlášť když jsou výsledky tak nabušené.
To je závodnická rovina. A co lidská? Párkrát jste si vjeli do vlasů.
Když se podívám, co se dělo a jak to bylo mediálně podané, tak my spolu nemáme žádný problém. Někomu se to hodilo, tak z toho udělali obrovskou hru. Samozřejmě, někdy jsme na sebe křičeli, ale to je závodění. Není to nic, co bych za sebou tahal. S bídou si teď vzpomenu, co jsme měli za problém.
Jaký tandem byste byli?
Adama beru jako rovnocenného soupeře, já se přitom necítím jako lůzr. Doufám, že bychom byli silná dvojka. Po testech bychom si sedli k datům, hledali bychom kompromis mezi styly. Perfektně to kdysi fungovalo se Švýcarem Bösigerem. Tandem s Lackem by byl impulsem pro to zrychlit.
Oba máte pověst spíš férových jezdců, nejste na trati zákeřní.
Nevím, zda dva féroví v jednom týmu je úplná výhoda. Je lepší mít férového nepřítele než parťáka. Adam při závodění umí přemýšlet, co má cenu, co ne, jaký manévr je dobrý. To je důležité! Spousta jezdců odloží mozek v depu a v pondělí si ho zase vyzvednou.
Letos jste byl pátý, Lacko šestý. Jak vás těší pozice nejlepšího Čecha?
Nijak. Já závodím kvůli evropskému zlatu, ne kvůli titulu nejlepší Čech. Když se vrátím z Le Mans jako nejlepší Čech, tak mi na pumpě nikdo zadara nenatankuje, chleba taky nezlevní. Mě víc těší, že se posouváme. Jsem ze sezony nadšený. Byli jsme schopni konkurovat nejlepším vozům MAN. Nesbírali jsme jen to, co na nás spadlo jejich odstoupením, ale sami jsme si vybojovali první, druhá a třetí místa.