Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pozici české jedničky neřeším, říká Pabiška před Dakarem

David Pabiška na Rallye Dakar | foto: Facebook SP MOTO

5 2015
V barvách nového týmu, ale s cílem umístit se opět v elitní dvacítce se postaví na start lednové Rallye Dakar motocyklista David Pabiška. Čtyřicetiletý závodník z Liberce letos přestoupil do týmu Barth Racing a věří, že v devátém startu na slavné soutěži zúročí zkušenosti a uspěje.

„Dostal jsem seriózní nabídku od Michala Burkoně (manažera a majitele týmu Barth). Je to potřeba brát jako klasický přestup mezi kluby, jako ze Slavie do Sparty. Chci, aby vše nějak směřovalo a moje kariéra měla vzestupnou tendenci,“ řekl Pabiška.

Hned ale doplnil, že i v předešlém týmu MRG byl spokojený. „Michal má ale nejen velkou finanční sílu, ale hlavně chuť propagovat sport v České republice. To mě těší,“ podotkl Pabiška.

Díky týmové změně se mohl v létě více věnovat i závodům a absolvoval řadu vytrvalostních rallye. „Jsem hrozně spokojený, že mám za sebou řeckou nebo albánskou rallye. To je obrovská změna v přípravě. Bohužel přišlo i zranění, které mě trochu přibrzdilo. Už jsem ale v pořádku,“ uvedl liberecký motocyklista, jenž měl problémy s poraněným kolenem.

Pabiška se na Dakaru představil poprvé v roce 2007, kdy se naposledy jelo v Africe. Od roku 2009 se legendární rallye přesunula do jižní Ameriky a český motocyklista na startu nikdy nechyběl.

Jen před třemi lety jel jako navigátor v posádce kamionu. S nadsázkou proto říká, že tratě v Argentině a Bolívii, kde se příští rok pojede, zná lépe než cesty doma. Pořadatelé měli tentokrát problémy se sestavením trasy a Pabiška si je jistý, že jej zase čeká velmi náročný závod.

„Změny na Dakaru jsou vždy k horšímu, většinou to tak tedy bývá. Vypadnou peruánské písky, poušť Atacama. Určitě to ale nebude lehčí, oni si nálepku nejtěžšího závodu na světě velmi dobře drží,“ poznamenal s tím, že na výrazné teplotní rozdíly se příliš netěší.

„Jednou jedete oblastí, kde je horko a vám se pomalu vaří benzín, a poté pět etap mrzne a jedete v dešti. To je možná ještě větší problém, protože naše motorky na podobné počasí nejsou připravené,“ přiznal David Pabiška.

Po zkušenostech z minulého ročníku se ale svůj stroj KTM snažil patřičně upravit. V nadcházejícím ročníku rallye se na start postaví premiérově řada hvězdných závodníků v kategorii automobilů v čele se Sébastienem Loebem nebo Mikkou Hirvonenem.

Pabiška to vítá. „Je to fajn. Pomůže to popularitě rallye u nás,“ řekl. Osobně mu ale udělal radost svojí účastí zejména kamarád Martin Prokop. „Získá tam spoustu nových dakarských příběhů. Zase budeme mít v létě o čem diskutovat,“ usmíval se.

Dosavadním maximem Pabišky, který proslul nejen na Dakaru i častou pomocí soupeřům a získal za to řadu cen fair play, je 18. místo z roku 2014. Letos byl 24., z Čechů druhý nejlepší za Ondřejem Klymčiwem.

Kdo bude českou jedničkou tentokrát, o tom nechce spekulovat. „To je věc spíše novinářů, ty to zajímá. Mě ne. Soupeři jsou všichni. Není to české mistrovství třináct tisíc kilometrů od baráku,“ dodal David Pabiška.

Autor:






Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze