"Je to strašný adrenalin od začátku do konce, nedá se to popsat. Auto nebo motorku si může pořídit každý a může ho to naplnit, ale toto je úplně jiný svět. Vodu vůbec necítíte, v podstatě letíte," líčí David Loukotka.
Ten o víkendu skončil na mistrovství světa zmíněné kategorie v Jedovnicích třetí, což znamená nejlepší český výsledek v historii. "Jsem šťastný jako blecha, je to splnění snu," září Loukotka.
Za jeho životním úspěchem se skrývá umění i nasazení celého týmu H2O Brno, za nějž jednatřicetiletý závodník jezdí. "Celý klub tomu obětuje úplně všechno. A slovo úplně bych napsal velkými písmeny," sděluje šéf týmu Petr Hemerka. "David je hlavní tahoun, který svým úsilím strhává celý kolektiv. Je to člověk, který by byl ochoten darovat ledvinu za jakýkoliv díl, který ho na lodi někam posune."
Loukotka se při těchto slovech pousměje. "Vždycky to říkám z legrace, ale možná bych toho byl i schopný."
Souboje motorových člunů nejsou žádný levný špás, jedna loď přijde skoro na milion korun. "Člun nejde koupit, musíte si ho nechat vyrobit v továrně v Itálii. Dělá se pilotovi na míru, takže je každá loď vlastně originál," popisuje Hemerka. "A pak se může stát, že se při závodě převrátí a potopí, a najednou nemáte nic."
Rizikem jsou také zranění. "Lehčí úrazy k tomu patří. Ale třeba jízda na koni je nebezpečnější," tvrdí Loukotka, který závodí deset let. "Člověk musí koukat, jak jezdí ti rychlejší, a učit se. Důležité je se nebát, ale je třeba u toho i přemýšlet. Kdo jezdí jenom pod plným plynem, nikdy nic nevyhraje."
V Česku je zakázané trénovat, díky různým závodům, testům a předváděcím akcím ovšem stráví na vodě od dubna do září prakticky každý víkend. K tomu je třeba připočíst nekonečné hodiny práce v garáži.
"Pokud se chce člověk dostat nahoru, musí tomu hodně obětovat," podotýká Loukotka. On sám by se rád vyšplhal ještě výš než dosud. "Mým snem je být prvním českým pilotem ve formuli 1 motorových člunů," prozrazuje.