Do Velké ceny České republiky zbývá necelý měsíc. A na druhou polovinu světového šampionátu se těší Pedrosa nejen proto, že se pojede v jeho oblíbeném Brně. V průběžném pořadí mu totiž patří čtvrté místo, na pódium se letos podíval pouze dvakrát. „Upřímně – možná mám letos vyrovnané výsledky, ale rozhodně nejsou tak dobré, jak bych si představoval,“ přiznává španělský jezdec tovární Hondy.
Právě věrnost japonské značce dělá z Pedrosy unikát v seriálu silničních motocyklů. Za tým Repsol Honda jezdí už jedenáct let. „Jsem s ní spojený celou kariéru, společně jsme dosáhli skvělých výsledků,“ podotýká jezdec, jenž v seriálu debutoval v roce 2001 v závodě stopětadvacítek. „Pro mě je ta značka a lidé kolem ní jako rodina. Sice jsem měl nějaké dobré nabídky, ale myslím, že zůstat se značkou, na které jsem jel svůj první závod, byla nejlepší možná volba.“
V MotoGP jezdí od roku 2006 a poslední roky je za hvězdným triem Márquez–Lorenzo–Rossi tím čtvrtým vzadu. Na rozdíl od konkurentů, kteří koncem loňské sezony ve vyhecovaných soubojích bojovali o titul mistra světa, Pedrosa vystupuje jako gentleman na motorce.
Když v texaském Austinu při pádu srazil Andreu Doviziosa, místo k vlastnímu stroji běžel k italskému jezdci zjišťovat, zda je v pořádku. „Prostě jsem udělal, co jsem cítil. Určitě nechci ostatním jezdcům říkat nebo ukazovat, jak se mají chovat. Myslím, že to sami vědí,“ prohodí vítěz brněnského závodu z let 2012 a 2014.
Ještě než MotoGP zamíří na Moravu, čeká světovou elitu týden před českým závodem premiérová zastávka v Rakousku. Že by ideální možnost poznat z Brna víc než jenom okruh v žebětínských lesích? „Popravdě takto dopředu ještě nemám volný čas naplánovaný,“ říká trojnásobný mistr světa ze stopětadvacítek a dvěstěpadesátek. „Přestože jsem ze Španělska, trvale žiju ve Švýcarsku, takže z Rakouska to nemám daleko a spíš tam vypadnu ze závodního světa. Taky tam můžu pár dní naplno trénovat.“