Macík měl problémy již ve středeční šesté etapě, kdy se mu ulomil zub na kole třetího rychlostního stupně v převodovce, takže nemohl řadit trojku.
Tým doufal, že s kamionem absolvuje následující tři etapy a v neděli 9. ledna rychlostní skříň vymění. "V noci bychom to vyměnit asi nestihli. Počítali jsme s tím, že nabereme velkou ztrátu, ale chtěli jsme vůz za každou cenu dostat do Dakaru," uvedl Macík v rozhovoru pro Českou televizi.
Ve čtvrtek krátce před startu do sedmé etapy však musel svou účast předčasně ukončit.
"Pokračovat nešlo. Trojka tam vůbec nešla zařadit a i ostatní stupně vypadávaly. Nebylo by to o soutěži, ale jen o dojetí. Navíc jsme klidně mohli zůstat stát někde v poušti," podotkl Macík, který při své loňské premiéře skončil mezi kamiony na dvanáctém místě.
Vůz Tedom týmu provázely problémy již od samotného startu. Hned v úvodním prologu poškodil Macík přídavná světla, měl několik defektů a spokojen nebyl ani s průchodností naftových filtrů.
"Jsem hodně zklamaný. Myslel jsem, že jsme si smůlu vybrali hned na začátku, ale nebyla to pravda," uvedl devětatřicetiletý jezdec, jenž odstupoval z 24. místa.
Momentálně tým řeší, kterým směrem bude pokračovat. "Stojíme uprostřed pouště a do Dakaru je to 2500 kilometrů, do Prahy přes 8000. Musíme se dopravit do civilizace, opravit kamion a rozhodnout se, kam dále," řekl Macík.
Lopraisova Tatra zapadla už přibližně na 80. kilometru do soliska. "Snaží se auto vyprostit, ale jde to pomalu. Věříme, že budou pokračovat v závodě," řekl manažer týmu Milan Loprais, který je s bratrem v telefonickém kontaktu.
Tříčlenné posádce se nakonec podařilo kamion vyprostit a pokračuje s velkou
ztrátou dál v soutěže. "Posádka i kamion jsou v pořádku," uvedl později Milan Loprais. Trojice Loprais, Kalina, Gilar však ztratila zhruba tři hodiny.
Trable na trase nejdelšího měřeného testu letošní rallye postihly i dosud vedoucího Rusa Vladimira Čagina, jehož Kamaz se zastavil kvůli mechanickým problémům zhruba o 200 kilometrů dále. Na oficiální stránce závodu dosud žádný kamion v cíli nebyl zaznamenán.
V rallye tak již pokračují jen dvě české posádky, motocyklista Ivo Kaštan a šestinásobný vítěz slavné soutěže v kategorii kamionů Karel Loprais.
Sedmou etapu, kterou tvořil 660 km dlouhý měřený úsek, zvládl mezi motocyklisty nejrychleji Francouz Fretigne, pro kterého to bylo třetí prvenství v letošní rallye. V čele průběžného pořadí je ale Coma ze Španělska. Český jezdec Ivo Kaštan na stejném stroji potřeboval k absolvování trasy skoro o tři a čtvrt hodiny víc než Fretigne, byl hodnocen jako 35. a v neoficiálním průběžném pořadí je 39.
Problémy neměly pouze posádky kamionů. Havárii měl Kenžiro Šinozuka z Japonska, jeho krajan Hiroši Masuoka, technické potíže potkaly speciál Jeana-Louise Schlessera z Francie, dosavadního lídra Bruna Sabyho i vůz Ariho Vatanena z Finska.
Do čela průběžného pořadí se po druhém vítězství za sebou dostal francouzský obhájce prvenství Stephane Peterhansel s mitsubishi.
Vzhledem k náročnosti etapy a těžkým povětrnostním podmínkám se pořadatelé rozhodli páteční osmou etapu zkrátit a na čas se pojede jen prvních 130 km speciálního testu, který měl původně měřit 520 km.
Výsledky:
Automobily: 1. Peterhansel (Fr./Mitsubishi) 8:21:57, 2. Al Attijáh (Katar/BMW) -25:40, 3. Kleinschmidtová (Něm./Volkswagen) -26:07, 4. Alphand (Fr./Mitsubishi) -28:11, 5. Masuoka (Jap./Mitsubishi) -42:30, 6. Sousa (Portug./Nissan) -1:41:36.
Motocykly: 1. Fretigne (Fr./Yamaha) 9:16:26, 2. Coma (Šp./KTM) -3:31, 3. Despres (Fr./KTM) -5:22, 4. Cox (JAR/KTM) -7:25, 5. Caldecott (Austr./KTM) -7:35, 6. Sala (It./KTM) 8:10, ...35. Kaštan (ČR/KTM) -3:13:40.
Průběžné pořadí:
Automobily: 1. Peterhansel 17:51:47, 2. Alphand -21:32, 3. Kleinschmidtová -22:44, 4. Al Attijáh -22:53, 5. Sousa -1:52:49, 6. Roma (Šp./Mitsubishi) -2:29:07.
Motocykly: 1. Coma 18:18:21, 2. Despres -16, 3. Caldecott -5:40, 4. Cox -5:40, 5. Meoni (It./KTM) -7:32, 6. Fretigne -8:09, ...39. Kaštan -6:02:23.