Tým Ferrari po triumfu v americkém Indianapolisu navýšil vývojářům rozpočet a ve Francii to je zatím znát. Ač Renault měl být na domácím okruhu bezkonkurenční, na rudé vozy zatím nestačí.
V Magny Cours se navíc špatně přejíždí, takže kvalifikační triumf na burgundské dráze je cennější než stejný před čtrnácti dny v USA.
Vzestup výkonnosti potvrdila Toyota, která má oba zástupce v nejlepší pětce. Hned za nimi jsou jezdci McLarenu. Pedro de la Rosa osmým časem zatím potvrzuje, že je rovnocennou náhradou za nespolehlivého Montoyu. Ale v závodě bude muset změnit styl jízdy - v tréninku z přílišné snahy často vyjížděl z dráhy.
První část kvalifikace (15 minut, jezdci jedou s minimem paliva, 6 nejpomalejších nepostupuje)
Do kvalifikace nastoupil s jistotou ztráty deseti míst na startovním roštu Nico Rosberg, kterýmu inženýři BMW museli vyměnit motor. Dostal nový prototyp agregátu Cosworth, stejný jako už má ve voze jeho týmový kolega Webber.
Skvěle si vedli Coulthard z Red Bullu a zejména Trulli z Toyoty, který zajel nejrychlejší čas. Zdá se, že po šokujícím úvodu do sezony se začíná japonský tým zvedat. Vedle Liuziho, Montagnyho a Monteira překvapivě nepostoupili Button z Hondy ani Villeneuve z BMW-Sauberu, který vyhrál závěrečný trénink. Oba doplatili na hustý provoz na trati.
Druhá část kvalifikace (15 minut, jezdci jedou s minimem paliva, 6 nejpomalejších nepostupuje)
V prostřední část kvalifikace ukázal sílu tým Ferrari. Felipe Massa dosáhl na třetí nejlepší čas a Michael Schumacher si na pohled snadno poradil se všemi soupeři. Alonso se musel spokojit se čtvrtým časem.
O desáté, poslední postupové místo se přetahovali Webber z Williamsu s Coulthardem z Red Bullu. V posledních vteřinách si účast ve finálové desítce vybojoval skotský veterán.
Vedle Webbera se s kvalifikací loučili Heidfeld z BMW-Sauberu, Klien z Red Bullu, Barrichello z Hondy, Speed z Toro Rosso a Albers z Midlandu.
Třetí část kvalifikace (15 minut, jezdci začínají s palivem pro závod)
Poslední díl boje o místa na startu byl pro Velkou cenu Francie zkrácen o 5 minut, ale na atraktivnosti mu to příliš nepřidalo. Začínalo se opět kroužením s jediným cílem spálit co nejvíce benzinu a závodit se začalo až v posledních minutách, když všichni začali přezouvat na nové pneumatiky. Tedy až na Coultharda s Rosbergem, kteří vyjeli s těžkými stroji a deváté, respektive desáté místo jim stačilo.
V Magny Cours mají překvapivě převahu vozy s pneumatikami Bridgestone. Do šestice nejlepších se s micheliny dokázali prosadit jen třetí Alonso a šestý Räikkönen.
Druhý startovní double v řadě a třetí v sezoně si připsal tým Ferrari. Michael Schumacher vystartuje opět z pole position a záda mu bude jistit týmový kolega Massa, což znamená skvělou šanci na snížení Alonsova devatenáctibodového náskoku v čele šampionátu.
Výsledky kvalifikace Velké ceny Francie:
POŘADÍ | JMÉNO | NÁRODNOST | TÝM | ČAS |
1. | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | 1:15,493 |
2. | Felipe Massa | Brazílie | Ferrari | 1:15,510 |
3. | Fernando Alonso | Španělsko | Renault | 1:15,785 |
4. | Jarno Trulli | Itálie | Toyota | 1:16,036 |
5. | Ralf Schumacher | Německo | Toyota | 1:16,091 |
6. | Kimi Räikkönen | Finsko | McLaren | 1:16,281 |
7. | Giancarlo Fisichella | Itálie | Renault | 1:16,345 |
8. | Pedro De la Rosa | Španělsko | McLaren | 1:16,632 |
9. | David Coulthard | Velká Británie | Red Bull | 1:18,663 |
10. | Mark Webber | Austrálie | Williams | 1:16,129 |
11. | Nick Heidfeld | Německo | BMW Sauber | 1:16,294 |
12. | Christian Klien | Rakousko | Red Bull | 1:16,433 |
13. | Rubens Barrichello | Brazílie | Honda | 1:17,027 |
14. | Scott Speed | Spojené státy americké | Toro Rosso | 1:17,063 |
15. | Christijan Albers | Nizozemsko | Midland | 1:17,105 |
16. | Vitantonio Liuzzi | Itálie | Toro Rosso | 1:17,164 |
17. | Jacques Villeneuve | Kanada | BMW Sauber | 1:17,304 |
18. | Jenson Button | Velká Británie | Honda | 1:17,495 |
19. | Nico Rosberg | Německo | Williams | 1:18,272 |
20. | Tiago Monteiro | Portugalsko | Midland | 1:17,589 |
21. | Franck Montagny | Francie | Super Aguri | 1:18,637 |
22. | Takuma Sató | Japonsko | Super Aguri | 1:18,845 |