Jde o hazardní podnik. Když o něm Vršecký mluví, trochu se mu chvěje hlas.
"Je to obrovsky nebezpečná věc," přiznává. Rychle však dodá: "Zároveň je tak silná, že se jí nedokážu vzdát."
Uhánět 300 kilometrů v hodině s pětitunovým monstrem? Jet s ním rychlostí formule? Jen si ten bláznivý kousek představte!
Kdyby se obyčejný kamion řítil po dálnici jen poloviční rychlostí, přišel by jeho řidič o doklady. Kolos z roudnické stáje s Vršeckým za volantem by pokořením hranice 300 km/h překonal vlastní maximum 281,733 km/h.
To pochází z února 2003, kdy jej s buggyrou na trati v Dubaji zajel právě Vršecký. Bohatí šejci byli tehdy u vytržení, když se buggyra rozjela do nevídané rychlosti. Už tenkrát byla cílem třísetkilometrová rychlost, znemožnily ji technické problémy na voze.
Nyní už tahače nemusí putovat velkou dálku a zastavovat udivené nomády na velbloudech. Další vzrušující pokus se neuskuteční v teplých krajích, ale v promrzlém Česku.
Prosincový termín ještě zvyšuje divokost akce. Pokud však chtěla roudnická stáj překonat rekord v Česku, neměla na výběr. "Po pokusu bude dálnice otevřena pro běžný provoz, a tak máme možnost pouze v tomto datu," vysvětlil manažer týmu Martin Landsdorf. "Přesto do toho chceme jít, vidina překonání světového rekordu na českém území je velmi lákavá."
Vršecký je otrlý z drsných závodů tahačů, kde se odehrávají karamboly i ve stošedesátikilometrové rychlosti. Ale když on i ostatní líčí pocity, jež v něm vyvolává magická výzva "300", netají respekt.
"Riziku se zcela vyhnout nelze," připouští i Lansdorf. "Davida ale vyšleme na trať pouze v případě optimálních podmínek, bezpečnost pilota je prvořadá."
Nejideálnější by byla vymrzlá trať, naopak velké množství sněhu by pokus znemožnilo.