Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Dakar odstartoval, ale jen trochu, píše Ivo Kaštan

Start Rally Dakar 2010 | foto: AP

2 2010
Konečně jsme se dočkali. Po čtyřech dnech strávených v Buenos Aires závod konečně odstartoval. Čekání na start je jedna z nejnepříjemnějších a nejnudnější záležitostí celého závodu. Ani silvestrovské oslavy nejsou nikterak velkolepé a to nejen mezi závodníky.

Kdo by čekal nějakou velkou oslavu, hemžení lidí a velkolepé ohňostroje v ulicích Buenos Aires, byl by zklamán. Slaví se zde sice již od rána, ale převážně v klubech a restauracích.

Já jsem slavil příchod roku 2010 hned dvakrát a to kvůli časovému posunu čtyř hodin. Jednou po telefonu s rodinou a podruhé se slovenským týmem (motocyklovým jezdcem Štefanem Svitkem), kvůli kterému zde vlastně jsem.

Deník Ivo Kaštana

Slavnostní startovní ceremoniál vypukl kolem třetí hodiny místního času (19 hodin v ČR), na starovní rampu vyjely nejprve čtyřkolky a motocykly podle startovních čísel v obráceném pořadí.

V samotném Buenos Aires na náměstí pod obeliskem bylo o poznání méně lidí, než loni, zato téměř celou více než 317 kilometrů dlouhou trasu do města Colon lemovaly davy diváků. Mávají a chtějí podpisy po všech, kdo mají nalepené startovní číslo.

I když byla páteční etapa pouze spojovací a vedla po silnicích, nebyla pro závodníky nikterak jednoduchá. Museli se probít davy fanoušku a plně se koncentrovat na to, aby někdo neskončil pod koly jejich automobilů či kamionů. V závodních vozech není žádná klimatizace a teploty jsou zde poměrně vysoké, takže cesta je navíc velmi únavná.

Pak nás čekal první bivak, první noc ve stanu. V sobotu už to vypukne naplno. Etapa bude částečně odlišná pro motocykly a automobily s kamiony. Motocykly budou mít trasu o něco kratší, i když charakter terénu bude stejný. Nouze nebude o prach a to je patrně hlavním důvodem rozdělení tras.

Ivo Kaštan

Kouzlo dálkových rallye objevil po 15 letech závodění v motokrosu, enduru, kartingu a formuli 1600 při Master rallye Paříž - Peking 95.
Poprvé startoval na Dakaru v roce 1996. Ze zmoklé rampy sjížděl v Granadě jako amatér amatérů, s batohem na zádech, na obstarožní Suzuki DR 350.
Celkem si připsal 9 účastí. Nejvíce se mu dařilo v roce 2006, kdy obsadil 2. místo ve třídě Maratón 450 ccm, druhý byl i ve třídě jezdců bez asistence a získal 30. příčku v celkovém pořadí.
Dakar 2010 absolvuje v roli manažera a poradce talentovaného Slováka Štefana Svitka, posledního mistra Evropy v Enduru.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze