Při vývoji nového vozu se frenštátský InstaForex Loprais Team spojil s momentálně nejúspěšnější českou truckracingovou stájí MKR Technology, v jejíchž barvách úspěšně závodí na okruzích rovněž frenštátský pilot Adam Lacko.
"Tým MKR Technology konstruktéra Maria Kresse nám šije na míru pohonnou jednotku. Výkonově se tak posouváme do jiné dimenze našich největších soupeřů, jako jsou Kamaz nebo Iveco," řekl Aleš Loprais. Královna je tedy oproti předešlé generaci výkonnější a lehčí, Lopraisův tým kladl i důraz na lepší aerodynamiku. "Motor bude šestiválcový o objemu 12,8 litru a výkonu 920 koní," upřesnil Aleš Loprais.
"Ale tento motor bude mít úplně jiné parametry než ten, který používáme na okruzích. Na Dakaru vládnou zcela odlišné podmínky, bude to jiný extrém. Ale o to je to větší výzva pro nás pro všechny," poznamenal německý konstruktér a majitel stáje MKR Technology Mario Kress.
"Naše nová zbraň vyrazí na první ‚shake down‘ ve druhé polovině května. Čekají nás první společné testy, nastavení vozidla a také prezentace," informoval Aleš Loprais a doplnil: "V červnu máme na programu srovnávací test staré a nové generace kamionu na jedné identické trati. Už teď se na ten souboj velmi těším."
Ostrý start čeká Královnu hned vzápětí. InstaForex Loprais Team se s novým kamionem hodlá zúčastnit dvou nejdůležitějších maratonských podniků - červnové Silk Way Rally v Rusku a poté Rally Dakar 2014 v Argentině, Bolívii a Chile.